E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

 

Naziv i adresa ustanove

   

 

Program obrazovanja za stjecanje cjelovite kvalifikacije dadilja

 

 

 

 

 

 

Mjesto, datum

 

 

 

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆI DIO

OPĆE INFORMACIJE O PROGRAMU OBRAZOVANJA

ZA STJECANJE CJELOVITE KVALIFIKACIJE

Sektor

Osobne usluge, usluge zaštite i druge usluge

Naziv programa

Program obrazovanja za stjecanje cjelovite kvalifikacije dadilja

Vrsta programa

osposobljavanje

Predlagatelj

Naziv ustanove

 

Adresa

 

Razina  kvalifikacije/skupa(ova) ishoda učenja prema HKO-u

SIU 1: Zaštita na radu i prva pomoć u obavljanju djelatnosti dadilje, razina 2 HKO

SIU 2: Osnovne karakteristike razvoja djece rane i predškolske dobi te osnovnoškolske dobi, razina 3 HKO

SIU 3: Osnove razvojno primjerenih postupaka s djecom u obavljanju djelatnosti dadilje, razina 3 HKO

SIU 4: Igra i dnevne aktivnosti djeteta u obavljanju djelatnosti dadilje, razina 2 HKO

SIU 5: Dobrobit, zdravlje i sigurnost djece, razina 2 HKO

SIU 6: Prehrana djece u obavljanju djelatnosti dadilje, razina 2 HKO

SIU 7: Higijena djece u obavljanju djelatnosti dadilje, razina 2 HKO

SIU 8: Komunikacijske vještine s djecom i roditeljima u obavljanju djelatnosti dadilje, razina 3 HKO

SIU 9: Osnivanje i vođenje poslovanja obrta za obavljanje djelatnosti dadilje, razina 3 HKO

Obujam  u bodovima (CSVET)

21 CSVET

SIU 1: Zaštita na radu i prva pomoć u obavljanju djelatnosti dadilje, 1 CSVET

SIU 2: Osnovne karakteristike razvoja djece rane i predškolske dobi te osnovnoškolske dobi, 2 CSVET

SIU 3: Osnove razvojno primjerenih postupaka s djecom u obavljanju djelatnosti dadilje, 2 CSVET

SIU 4: Igra i dnevne aktivnosti djeteta u obavljanju djelatnosti dadilje, 3 CSVET

SIU 5: Dobrobit, zdravlje i sigurnost djece, 2 CSVET

SIU 6: Prehrana djece u obavljanju djelatnosti dadilje, 3 CSVET

SIU 7: Higijena djece u obavljanju djelatnosti dadilje, 2 CSVET

SIU 8: Komunikacijske vještine s djecom i roditeljima u obavljanju djelatnosti dadilje, 2 CSVET

SIU 9: Osnivanje i vođenje poslovanja obrta za obavljanje djelatnosti dadilje, 4 CSVET

Dokumenti na temelju kojih je izrađen program obrazovanja za stjecanje kvalifikacija/skupova ishoda učenja

Popis standarda zanimanja / skupova kompetencija

Popis standarda kvalifikacija / skupova ishoda učenja

 

Sektorski kurikul

SZ Dadilja

https://hko.srce.hr/registar/standard-zanimanja/detalji/457

Analiziranje i planiranje poslovanja u djelatnosti dadilje

https://hko.srce.hr/registar/skup-kompetencija/detalji/3709

Pripremne aktivnosti za početak dnevnog rada dadilje

https://hko.srce.hr/registar/skup-kompetencija/detalji/3710

Hranjenje i održavanje higijene djece

https://hko.srce.hr/registar/skup-kompetencija/detalji/3711

Organiziranje i realiziranje edukativnih aktivnosti za djecu

https://hko.srce.hr/registar/skup-kompetencija/detalji/3712

Administriranje poslovanja vezano za obavljanje djelatnosti dadilje

https://hko.srce.hr/registar/skup-kompetencija/detalji/3713

Poslovno komuniciranje

https://hko.srce.hr/registar/skup-kompetencija/detalji/3714

Osiguranje kvalitete izvršenih usluga i procesa rada pri obavljanju djelatnosti dadilje

https://hko.srce.hr/registar/skup-kompetencija/detalji/3715

Primjenjivanje mjera za zaštitu zdravlja i zaštitu okoliša

https://hko.srce.hr/registar/skup-kompetencija/detalji/3716

 

 

SK Dadilja

https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/593

Zaštita na radu i prva pomoć u obavljanju djelatnosti dadilje

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16063

Osnovne karakteristike razvoja djece rane i predškolske dobi te osnovnoškolske dobi

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16064

Osnove razvojno primjerenih postupaka s djecom u obavljanju djelatnosti dadilje

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16065

Igra i dnevne aktivnosti djeteta u obavljanju djelatnosti dadilje

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16066

Dobrobit, zdravlje i sigurnost djece

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16067

Prehrana djece u obavljanju djelatnosti dadilje

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16068

Higijena djece u obavljanju djelatnosti dadilje

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16069

Komunikacijske vještine s djecom i roditeljima u obavljanju djelatnosti dadilje

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16070

Osnivanje i vođenje poslovanja obrta za obavljanje djelatnosti dadilje

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16071

 

Uvjeti za upis u program

Cjelovita kvalifikacija minimalno na razini 4.1 HKO

Liječnička svjedodžba medicine rada o zdravstvenoj sposobnosti za obavljanje djelatnosti dadilje

Uvjerenje da se ne vodi kazneni ili prekršajni postupak

Uvjeti stjecanja programa  (završetka programa)

- stečen 21 CSVET bod

- uspješna završna provjera stečenih znanja i vještina

- o završnoj provjeri vodi se zapisnik i provodi ju tročlano povjerenstvo, a svakom se polazniku nakon uspješne završene provjere izdaje Uvjerenje o osposobljavanju za stjecanje cjelovite kvalifikacije dadilja.

Trajanje i načini izvođenja nastave

Program obrazovanja za stjecanje cjelovite kvalifikacije dadilja izvodi se redovitom nastavom u trajanju od 525 sati, uz mogućnost izvođenja teorijskog dijela programa na daljinu u stvarnom vremenu.

Ishodi učenja ostvaruju se vođenim procesom učenja i poučavanja u ustanovi u trajanju od 190 sati , učenjem temeljenim na radu, u trajanju od 230 sati , a dijelom samostalnim aktivnostima polaznika, u trajanju od 105 sati.  

Učenjem temeljenim na radu, odnosno sudjelovanjem u izvršenju konkretnih radnih zadaća u realnim ili simuliranim radnim uvjetima, u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje, polaznici se osposobljavaju za obavljanje djelatnosti dadilje. Kod polaznika se potiče razvijanje samostalnosti i odgovornosti u izvršenju radnih zadaća kao i razvijanje suradničkih odnosa s ostalim sudionicima u zajedničkom radu.

Prije početka provođenja učenja temeljenog na radu koje se provodi na radnome mjestu - u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje , s kojim ustanova ima sklopljen ugovor o suradnji, polaznik je dužan predočiti važeću sanitarnu knjižicu (sanitarna iskaznica) i higijenski minimum (ako kuha).

Horizontalna prohodnost

- tijekom učenja temeljenog na radu koje se provodi na radnome mjestu - u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje, u kontroliranim uvjetima, uz mentora, p olaznici aktivno sudjeluju u izvršavanju različitih simuliranih ili stvarnih zadataka te stječu potrebne kompetencije.

Vertikalna prohodnost

-

Materijalni uvjeti i okruženje za učenje koji su potrebni za izvedbu programa

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16063

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16064

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16065

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16066

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16067

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16068

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16069

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16070

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16071

Sukladno članku 22. stavku 1. Zakona o obrazovanju odraslih (Narodne novine, br. 144/21), prema kojem je ustanova obvezna voditi brigu o pravima polaznika i pristupnika, postupati etično i na dobrobit polaznika i pristupnika, ustanova je dužna upoznati polaznika sa zdravstvenim zahtjevima potrebnim za stjecanje kvalifikacije. Polaznika se upoznaje sa zdravstvenim zahtjevima potrebnima u procesu stjecanja ishoda učenja, zdravstvenim zaprekama za zanimanje, opisom radnih zadaća, kao i uvjetima rada u zanimanju za koje polaznik upisuje program. Nadalje, polaznika je potrebno upoznati s odredbama članka 8. Zakona o dadiljama kojim je propisano tko može biti dadilja.

Nakon što je polaznik upoznat s navedenim, a u slučaju da zbog specifičnih zdravstvenih zahtjeva ili mogućih zdravstvenih ograničenja dođe do teškoća tijekom obrazovanja, zapošljavanja ili rada, uključujući nemogućnost ili ograničenu mogućnost obrazovanja, zapošljavanja ili obavljanja radnih zadataka, odgovornost preuzima sam polaznik.

Neovisno o zdravstvenim specifičnostima polaznika, ustanova je obvezna osigurati jednak pristup obrazovanju svim polaznicima, uz stalno poštivanje prava na zdravlje i sigurnost, osobito tijekom učenja temeljenog na radu. Ustanova i poslodavac kod kojega se odvija učenje temeljeno na radu odgovorni su za osiguravanje uvjeta rada koji ne ugrožavaju zdravlje polaznika.

Preporučuje se da polaznik i odgovorna osoba ustanove potpišu izjavu kojom potvrđuju upoznatost s prethodno navedenim informacijama o ukupnim zahtjevima zanimanja iz programa koji polaznik upisuje. Sadržaj izjave određuje sama ustanova, pri čemu forma nije propisana.

Podloga za primjenu jedinstvenog popisa zdravstvenih zahtjeva potrebnih za upis u pojedinom zanimanju je dokument objavljen na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih Jedinstveni popis zdravstvenih zahtjeva potrebnih za upis u strukovne kurikule u I. razred srednje škole , pri čemu posebno ukazujemo na popis zdravstvenih zapreka koje predstavljaju apsolutnu zapreku za pojedino zanimanje.

Ujedno napominjemo, ako je za stjecanje kompetencija u okviru pojedinog programa osposobljavanja, usavršavanja ili specijalističkog usavršavanja, zbog specifičnosti radnih zadaća i radnog okruženja, potreban dokaz o procjeni zdravstvenih sposobnosti polaznika te je isto navedeno kao obvezujuće u Jedinstvenom popisu zdravstvenih zahtjeva potrebnih za upis u strukovne kurikule u I. razred srednje škole, polaznik je dužan dostaviti dokaz o zdravstvenoj sposobnosti.

Kompetencije koje se programom stječu

a. Poznavati i primjenjivati mjere nužne za zaštitu djeteta od opasnosti po njegovo zdravlje

b. Provoditi mjere zaštite na radu i zaštite od požara u skladu s propisanom legislativom

c. Analizirati rad i poslovanje te donositi mjere za njihovo poboljšanje

d. Poznavati i primjenjivati pravila za učinkovitu i afirmativnu komunikaciju s djecom i roditeljima/skrbnicima

e. Komunicirati sa suradnicima unutar radnog tima

f. Sklapati i pohranjivati ugovore s roditeljima i djelatnicima

g. Pripremiti dokumentaciju za vanjsko knjigovodstvo na mjesečnoj razini ili voditi knjigovodstvo obrta samostalno

h. Voditi dokumentaciju propisanu Zakonom o dadiljama (npr. informacijska kartica, adresar djece na skrbi i sl.)

i. Organizirati uvjete i podršku djeci školskog uzrasta pri izradi domaće zadaće i učenju

j. Organizirati i provoditi aktivnosti vezane za njegu djeteta (npr. presvlačenje, odijevanje, uspavljivanje i sl.)

k. Provoditi mjere higijene djece i prostora

l. Osigurati/pripremiti obroke za djecu na dnevnoj razini

m. Poznavati osnove pedagogije, psihologije i njege u radu s djecom

n. Planirati moguća preuređenja i poboljšanja prostora za obavljanje djelatnosti dadilje

o. Planirati rad na godišnjoj, polugodišnjoj, mjesečnoj, tjednoj i dnevnoj razini

Preporučeni načini praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe programa

U procesu praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe programa obrazovanja primjenjuju se sljedeće aktivnosti:

◊ provodi se istraživanje i anonimno anketiranje polaznika o izvođenju nastave, literaturi i resursima za učenje, strategijama podrške polaznicima, izvođenju i unaprjeđenju procesa učenja i poučavanja, radnom opterećenju polaznika (CSVET), provjerama znanja te komunikaciji s nastavnicima

◊ provodi se istraživanje i anketiranje nastavnika o istim pitanjima navedenima u prethodnoj stavci

◊ provodi se analiza uspjeha, transparentnosti i objektivnosti provjera i ostvarenosti ishoda učenja

◊ provodi se analiza materijalnih i kadrovskih uvjeta potrebnih za izvođenje procesa učenja i poučavanja.

Temeljem rezultata anketa dobiva se pregled uspješnosti izvedbe programa te postignuća polaznika, kao i procjena kvalitete nastavničkog rada ustanove.

Datum revizije programa

31. 12. 2030.

 

 

Komentara na članku: 5 Općih komentara: 5 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. MODULI I SKUPOVI ISHODA UČENJA

 

Redni broj

 

NAZIV MODULA

 

POPIS SKUPOVA ISHODA UČENJA

 

Razina

 

Obujam CSVET

 

Broj sati

VPUP

UTR

SAP

UKUPNO

1.

Zaštita na radu i prva pomoć

Zaštita na radu i prva pomoć u obavljanju djelatnosti dadilje

2

1

10

10

5

25

2.

Osnove rada s djecom

Osnovne karakteristike razvoja djece rane i predškolske dobi te osnovnoškolske dobi

3

2

25

15

10

50

Osnove razvojno primjerenih postupaka s djecom u obavljanju djelatnosti dadilje

3

2

20

20

10

50

Igra i dnevne aktivnosti djeteta u obavljanju djelatnosti dadilje

2

3

15

45

15

75

3.

Prehrana, sigurnost i očuvanje zdravlja djece

Dobrobit, zdravlje i sigurnost djece

2

2

30

10

10

50

Prehrana djece u obavljanju djelatnosti dadilje

2

3

25

35

15

75

Higijena djece u obavljanju djelatnosti dadilje

2

2

10

30

10

50

4.

Komunikacijske vještine s djecom i roditeljima

Komunikacijske vještine s djecom i roditeljima u obavljanju djelatnosti dadilje

3

2

15

25

10

50

5.

Osnivanje i vođenje obrta dadilja

Osnivanje i vođenje poslovanja obrta za obavljanje djelatnosti dadilje

3

4

40

40

20

100

                                                                                       Ukupno:

21

190

230

105

525

VPUP – vođeni proces učenja i poučavanja    

UTR – učenje temeljeno na radu

SAP – samostalne aktivnosti polaznika

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. RAZRADA MODULA I SKUPOVA ISHODA UČENJA

NAZIV MODULA

ZAŠTITA NA RADU I PRVA POMOĆ

Šifra modula

 

Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16063

◊ Najmanje razina 6 st i/ili 6 sv HKO-a u području zaštite na radu.

◊ U dijelu koji se odnosi na osnove pružanja prve pomoći najmanje razina 7.1 st i /ili 7.1 sv HKO-a (doktor medicine).

Obujam modula (CSVET)

1 CSVET

Zaštita na radu i prva pomoć u obavljanju djelatnosti dadilje, 1 CSVET

Načini stjecanja ishoda učenja (od – do, postotak)

Vođeni proces učenja i poučavanja

Oblici učenja temeljenog na radu

Samostalne aktivnosti polaznika

10 sati (40 %)

10 sati (40 %)

5 sati (20 %)

Status modula

(obvezni/izborni)

obvezni

Cilj (opis) modula

Cilj modula je omogućiti polaznicima stjecanje znanja i vještina potrebnih za provođenje rada na siguran način i osnovnim postupcima prve pomoći. Polaznici stječu znanja i vještine o osnovama zaštite na radu, izvorima opasnosti na radnome mjestu i najčešćim ozljedama u radnom procesu te zbrinjavanju otpada sukladno zakonskim propisima. Polaznici će moći samostalno provesti postupke sukladno propisima o sigurnostima na radu. Polaznicima je kroz modul omogućeno stjecanje znanja i vještina potrebnih za pružanje osnovne prve pomoći. Polaznici će biti osposobljeni za brzo prepoznavanje hitnih stanja, pravovremeno obavještavanje odgovornih osoba i provođenje odgovarajućih mjera prve pomoći.

Ključni pojmovi

Zaštita na radu, izvori opasnosti, mjere zaštite na radu, zaštitna sredstva, simboli upozorenja i vrste opasnosti, ergonomska načela, zaštita od požara, životno ugrožavajuća stanja, postupci prve pomoći

Oblici učenja temeljenog na radu

Učenje temeljeno na radu provodi se integrirano, kroz rad na situacijskoj i problemskoj nastavi u specijaliziranoj učionici ustanove (simuliranim uvjetima) te u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje s kojim ustanova ima ugovorenu suradnju.

Tijekom učenja temeljenog na radu koje se provodi na radnome mjestu - u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje, u kontroliranim uvjetima, uz mentora, p olaznici aktivno sudjeluju u izvršavanju različitih simuliranih ili stvarnih zadataka te stječu potrebne kompetencije.

Literatura i specifična nastavna sredstva potrebna za realizaciju modula

- Bolf, I.; Filipović- Baljak, R. 2017. Zaštita na radu: za osobe na radu, učenike, polaznike, studente i volontere . Pučko otvoreno učilište Zagreb.

- Petlić, K. 2023. Obveze iz zaštite na radu za sve poslodavce, radnike, ovlaštenike, povjerenike te stručnjake ZNR . Poslovna literatura.

- Zakon o gospodarenju otpadom. NN, 84/2021 ( https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2021_07_84_1554.html )

- Zakon o privatnoj zaštiti.

- Zakon o sustavu civilne zaštite.

- Zakon o zaštiti na radu.

- Zakon o zaštiti od požara.

- Paškov, D.; Samošćanec, S. 2019. Hitni medicinski postupci, udžbenik za četvrti razred medicinske škole za zanimanje medicinska sestra opće njege / medicinski tehničar opće njege . Medicinska naklada. Zagreb.

- Grupa autora. 2009. Vatrogasni priručnik. Zagreb.

- Carević, M. i drugi autori. Tehnički priručnik za zaštitu od požara.

- Čukljek, S. 2005. Osnove zdravstvene njege . Zdravstveno veleučilište. Zagreb.

- Stručni časopisi i publikacije te korisni linkovi.

 

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Zaštita na radu i prva pomoć u obavljanju djelatnosti dadilje, 1 CSVET

Ishodi učenja

objasniti cilj i ulogu zaštite na radu u obavljanju djelatnosti dadilje

nabrojati osnovne propise zaštite na radu

primijeniti mjere zaštite na radu u obavljanju djelatnosti dadilje

navesti moguće opasnosti i rizike u obavljanju djelatnosti dadilje

navesti opremu za pružanje prve pomoći u skladu s propisima

opisati postupke pružanja prve pomoći pri različitim vrstama ozljeda i stanja

demonstrirati postupke prve pomoći do dolaska hitne pomoći pri različitim vrstama ozljeda i stanja

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantni nastavni sustav za ovaj skup ishoda učenja je heuristička nastava.

Nastavnik će polaznike upoznati s temeljnim propisima zaštite na radu u obavljanju djelatnosti dadilje, mjerama zaštite, ergonomskim načelima, opasnostima u radu, higijensko-epidemiološkim smjernicama, mjerama zaštite od požara i električnog udara te postupcima prve pomoći. Preporuka je koristiti metode interaktivnog predavanja, prezentacije i demonstracije te oblike individualnog rada i rada u paru.

Tijekom učenja temeljenog na radu polaznici aktivno sudjeluju u izvršavanju različitih simuliranih ili stvarnih zadataka u specijaliziranoj učionici ustanove i/ili u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje s kojim ustanova ima ugovorenu suradnju. Polaznici primjenjuju vještine odgovornog postupanja i poštivanja mjera zaštite na radu u radnom procesu.

Samostalne aktivnosti polaznika uključuju dodatno istraživanje tematike, rad na tekstu i proučavanje zakonske regulative.

Nastavne cjeline/teme

Izvori opasnosti na radu

Standardne mjere zaštite

Zaštitna odjeća i obuća

Ergonomska načela pri radu

Higijensko-epidemiološke smjernice

Zaštita od požara i električnog udara

Prva pomoć odrasloj osobi

Prva pomoć u dječjoj dobi

Načini i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja

Skup ishoda učenja i pripadajući ishodi provjeravaju se radnom situacijom i/ili projektnim zadatkom, vrjednovanjem postupaka i rezultata rješavanja projektnih aktivnosti, a na temelju unaprijed definiranih elemenata i kriterija vrjednovanja (analitičke i holističke rubrike za vrjednovanje).

Projektni zadatak: Planirate otvoriti obrt za obavljanje djelatnosti dadilje u kojem će osim Vas biti zaposlene dvije dadilje. Pronašli ste prostor koji smatrate odgovarajućim, ali nije u potpunosti opremljen. Vodeći se Zakonom o zaštiti na radu i drugim relevantnim propisima i dokumentima, izradite plan opremanja prostora i organizacije rada u svom obrtu. Neka Vaš plan sadrži procjenu rizika za sigurnost i zdravlje, načine zaštite od požara te plan evakuacije i spašavanja.

Opis radne situacije 1: U obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje jedno dijete slavi rođendan. Tim povodom u prostoru za objedovanje nalaze se bomboni, kokice i torta kojima će se djeca počastiti nakon obroka. Tijekom proslave uočavate da jedno dijete počinje iznenada kašljati. Približavate mu se i uočavate naprezanje uz nemogućnost disanja, plakanje i ispuštanje drugih zvukova.

Opis radne situacije 2: Tijekom sportske i rekreacijske aktivnosti dijete u dobi od pet godina za koje skrbite nespretno staje na loptu i pada na ispruženu desnu ruku. Dijete počinje plakati, nemirno je, lijevom rukom pridržava desnu te govori da ga ruka jako boli. Primjećujete vrlo ograničenu pokretljivost i oticanje podlaktice desne ruke.

Zadatak: Polaznik na temelju opisa projektnog zadatka i radnih situacija prepoznaje i primjenjuje mjere zaštite na radu u zamišljenoj situaciji te opisuje i demonstrira postupke prve pomoći pri različitim vrstama ozljeda i stanja.                                                                                                                    

Način vrjednovanja: S pomoću unaprijed definiranih kriterija za elemente vrjednovanja (opasnosti i rizici u obavljanju djelatnosti dadilje, mjere sigurnosti, zaštite na radu i zaštite zdravlja djece, osnovni postupci prve pomoći) procjenjuje se ostvarenost ishoda učenja.

Prilagodba iskustava učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom

(Izraditi način i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom ako je primjenjivo)

 

NAZIV MODULA

OSNOVE RADA S DJECOM

Šifra modula

 

Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16064  

◊ Za realizaciju vođenog procesa učenja i poučavanja potrebna je minimalna razina 7.1 st i /ili 7.1 sv HKO-a u području odgojno-obrazovnog rada (magistar/ra psihologije, magistar/ra pedagogije).

◊ Za realizaciju učenja temeljenog na radu potrebna je minimalna razina 4.1 HKO-a s minimalno dvije (2) godine radnog iskustva u obavljanju poslova dadilje, uz uvjet upisa u imenik i/ili registar dadilja.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16065  

◊ Za realizaciju vođenog procesa učenja i poučavanja potrebna je minimalna razina 7.1 st i /ili 7.1 sv HKO-a u području odgojno-obrazovnog rada (magistar/ra pedagogije, magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja).

◊ Za realizaciju učenja temeljenog na radu potrebna je minimalna razina 4.1 HKO-a s minimalno dvije (2) godine radnog iskustva u obavljanju poslova dadilje, uz uvjet upisa u imenik i/ili registar dadilja.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16066

◊ Za realizaciju vođenog procesa učenja i poučavanja potrebna je minimalna razina 7.1 st i /ili 7.1 sv HKO-a u području odgojno-obrazovnog rada (magistar/ra pedagogije, magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja).

◊ Za realizaciju učenja temeljenog na radu potrebna je minimalna razina 4.1 HKO-a s minimalno dvije (2) godine radnog iskustva u obavljanju poslova dadilje, uz uvjet upisa u imenik i/ili registar dadilja.

Obujam modula (CSVET)

7 CSVET

SIU: Osnovne karakteristike razvoja djece rane i predškolske dobi te osnovnoškolske dobi, 2 CSVET

SIU: Osnove razvojno primjerenih postupaka s djecom u obavljanju djelatnosti dadilje, 2 CSVET

SIU: Igra i dnevne aktivnosti djeteta u obavljanju djelatnosti dadilje, 3 CSVET

Načini stjecanja ishoda učenja (od – do, postotak)

Vođeni proces učenja i poučavanja

Oblici učenja temeljenog na radu

Samostalne aktivnosti polaznika

65 sati (37 %)

75 sati (43 %)

35 sati (20 %)

Status modula

(obvezni/izborni)

obvezni

Cilj (opis) modula

Cilj modula je omogućiti polaznicima stjecanje znanja i vještina potrebnih za rad s djecom rane i predškolske te osnovnoškolske dobi. Polaznici će steći znanja o osnovnim karakteristikama razvoja djece, razvojno primjerenim postupcima u radu s djecom, važnosti igre i drugih dnevnih aktivnosti u razvoju djece. Nadalje, polaznici će usvojiti osnovna znanja i moći prepoznati slučajeve zanemarivanja i zlostavljanja djeteta te moguća odstupanja u razvoju djeteta. Također, polaznici će steći znanja i vještine o planiranju  aktivnosti djece na otvorenom i u zatvorenom prostoru, ovisno o dobi djece.

Ključni pojmovi

karakteristike razvoja djece, odstupanja u razvoju, razvojno primjereni postupci s djecom, igra, aktivnosti djece, zanemarivanje i zlostavljanje djeteta

Oblici učenja temeljenog na radu

Učenje temeljeno na radu provodi se integrirano, kroz rad na situacijskoj i problemskoj nastavi u specijaliziranoj učionici ustanove (simuliranim uvjetima) te u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje s kojim ustanova ima ugovorenu suradnju.

Tijekom učenja temeljenog na radu koje se provodi na radnome mjestu - u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje, u kontroliranim uvjetima, uz mentora, p olaznici aktivno sudjeluju u izvršavanju različitih simuliranih ili stvarnih zadataka te stječu potrebne kompetencije.

Literatura i specifična nastavna sredstva potrebna za realizaciju modula

- Vasta, R.; Haith, M. M.; Miller, S. A. 2004. Psihologija djeteta . Moderna znanost. Naklada Slap.

- Čudina-Obradović, M.; Starc, B.; Profaca, B.; Letica, M.; Pleša, A. 2004. Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta . Golden marketing - Tehnička knjiga.

- Brajša Žganec, A. 2003. Dijete i obitelj . Naklada Slap.

- Vasta, R.; Haith, M. M.; Miller, S. A. 1998. Dječja psihologija . Naklada Slap. Jastrebarsko.

- Galić-Jušić, I. 2004. Djeca s teškoćama u učenju . Ostvarenje. Lekenik.

- Kostelnik, Marjorie J. 2004. Djeca s posebnim potrebama . Zagreb.

- Buljan-Flander, G.; Kocijan-Hercigonja, D. 2003. Zlostavljanje i zanemarivanje djece. Marko M. Zagreb.

- Duran, M. 2003. Dijete i igra . Naklada Slap. Jastrebarsko.

- Pulkkinen, A. Razvoj djece kroz igru . Mozaik knjiga.

- Maleš, D.; Stričević I. Druženje djece i odraslih . Školska knjiga. Zagreb.

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Osnovne karakteristike razvoja djece rane i predškolske dobi te osnovnoškolske dobi, 2 CSVET

Ishodi učenja

navesti razdoblja razvojne dobi djeteta u predškolskoj i školskoj dobi do 14. godine života

opisati osnovne karakteristike razvoja djeteta od rođenja do 3. godine života

objasniti osnovne karakteristike razvoja djeteta od 3. godine do polaska u osnovnu školu

objasniti osnovne karakteristike razvoja djeteta od polaska u osnovnu školu do 14. godine života

prepoznati slučajeve zanemarivanja i zlostavljanja djeteta

objasniti postupak dadilje, u skladu s propisima, u slučaju sumnje na zanemarivanje i zlostavljanje djeteta

prepoznati moguća odstupanja u razvoju djeteta predškolske dobi

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantni nastavni sustav za ovaj skup ishoda učenja je istraživačka nastava.

Nastavnik će polaznike upoznati s osnovnim karakteristikama razvoja djece rane i predškolske dobi te osnovnoškolske dobi i mogućim odstupanjima u razvoju djeteta. Nadalje, nastavnik će izlagati o pokazateljima zanemarivanja i zlostavljanja djeteta te postupcima dadilje kad na to posumnja, uključujući zorne primjere i iskustva u razgovoru s polaznicima. Nakon toga, preporuka je koristiti metode istraživačkog rada te oblike individualnog i grupnog rada.

Tijekom učenja temeljenog na radu polaznici aktivno sudjeluju u izvršavanju različitih simuliranih ili stvarnih zadataka u specijaliziranim prostorijama ustanove i u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje s kojim ustanova ima ugovorenu suradnju. Temeljem izabranih primjera i primjenom odgovarajućih metoda rada tijekom učenja temeljenog na radu, polaznici će moći prepoznati slučajeve zanemarivanja i zlostavljanja djeteta i moguća odstupanja u razvoju djeteta rane i predškolske dobi te osnovnoškolske dobi.

Samostalne aktivnosti polaznika uključuju dodatno istraživanje tematike korištenjem različitih izvora.

Nastavne cjeline/teme

Razvojna dob djeteta

Karakteristike razvoja djeteta

Odstupanja u razvoju djeteta

Zanemarivanje i zlostavljanje djeteta

Načini i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja

Skup ishoda učenja i pripadajući ishodi provjeravaju se radnom situacijom i/ili projektnim zadatkom, vrjednovanjem postupaka i rezultata rješavanja projektnih aktivnosti, a na temelju unaprijed definiranih elemenata i kriterija vrjednovanja (analitičke i holističke rubrike za vrjednovanje).

Opis radne situacije i/ili projektnog zadatka:

Dadilja čuva, brine i skrbi o troje djece u dobi od tri, četiri i osam godina. U radu s djecom dadilja je primijetila da dijete u dobi od tri godine roditelji često dovode zaprljane odjeće i ne donose rezervnu odjeću te da dijete još ne obavlja nuždu samostalno i ne slijedi upute odrasle osobe. Prilikom presvlačenja djeteta dadilja povremeno uočava modrice na djetetovu tijelu. Za dijete u dobi od šest godina dadilja je primijetila da nema uredan govor, ima kratku pažnju i koncentraciju te ne slijedi upute odrasle osobe. Dijete u dobi od osam godina redovito izvršava svoje školske obveze, vrlo je motorički spretno te je jako suosjećajno i spremno pomoći drugoj djeci.

Zadatak: Polaznik na temelju opisa ponašanja djece prepoznaje razvojnu dob djece i karakteristike djece do tri godine, djece u dobi od tri godine do polaska u osnovnu školu te djece školske dobi. Osim toga, na temelju opisa radne situacije prepoznaje moguća odstupanja u razvoju djeteta predškolske dobi te zanemarivanja ili zlostavljanja djeteta. Polaznik igrom uloga demonstrira komunikaciju i postupak dadilje, u skladu s propisima, u slučaju sumnje na zanemarivanje i zlostavljanje djeteta.

Način vrjednovanja: S pomoću unaprijed definiranih kriterija za elemente vrjednovanja (razdoblja razvojne dobi, opisane karakteristike dječjeg razvoja, usporedba mogućih odstupanja u odnosu na razvoj djeteta, postupci dadilje u skladu s propisima) vrjednuje se odgovor polaznika.

Prilagodba iskustava učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom

(Izraditi način i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom ako je primjenjivo)

 

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Osnove razvojno primjerenih postupaka s djecom u obavljanju djelatnosti dadilje, 2 CSVET

Ishodi učenja

objasniti važnost postizanja pozitivnog ozračja i odnosa s djecom

objasniti postupanje dadilje u odnosu na individualne potrebe djeteta

navesti prava djece služeći se Konvencijom o pravima djeteta i drugim relevantnim međunarodnim i domaćim dokumentima

navesti karakteristike različitih odgojnih stilova

primijeniti razvojno primjerene postupke usmjeravanja djece na poštivanje pravila

primijeniti razvojno primjerene postupke usmjeravanja djece na usvajanje dnevnih rutina i radnih navika

primijeniti razvojno primjerene postupke umirivanja djece u trenutcima intenzivnih emocionalnih reakcija

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantni nastavni sustav za ovaj skup ishoda učenja je učenje temeljeno na radu. Preporuka je koristiti metodu  demonstracije i metode rješavanja problemskih situacija te oblike individualnog rada i rada u paru.

Tijekom vođenog procesa učenja i poučavanja nastavnik će polaznike upoznati s pravima djece i različitim odgojnim stilovima te naglasiti važnost postizanja pozitivnog ozračja i odnosa s djecom i načine postupanja dadilje u odnosu na individualne potrebe djeteta. Nakon demonstracije nastavnika, polaznici će igrom uloga uvježbavati razvojno primjerene postupke usmjeravanja djece.

Tijekom učenja temeljenog na radu polaznici aktivno sudjeluju u izvršavanju različitih simuliranih ili stvarnih zadataka u specijaliziranim prostorijama ustanove i u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje s kojim ustanova ima ugovorenu suradnju. Polaznici će postupno samostalno primjenjivati razvojno primjerene postupke usmjeravanja djece na poštivanje pravila, postupke usmjeravanja djece na usvajanje dnevnih rutina i radnih navika te postupke umirivanja djece u trenutcima intenzivnih emocionalnih reakcija, pod nadzorom mentora.

Samostalne aktivnosti polaznika uključuju dodatno istraživanje tematike te kritičko promišljanje o razvojno primjerenim postupcima usmjeravanja djeteta.

Nastavne cjeline/teme

Prava djece

Odgojni stilovi

Pozitivno ozračje i odnos s djecom

Razvojno primjereni postupci usmjeravanja djece

Načini i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja

Skup ishoda učenja i pripadajući ishodi provjeravaju se radnom situacijom, vrjednovanjem postupaka i rezultata rješavanja projektnih aktivnosti, a na temelju unaprijed definiranih elemenata i kriterija vrjednovanja (analitičke i holističke rubrike za vrjednovanje).

Opis radne situacije:

Dadilja čuva, brine i skrbi o djetetu u dobi od četiri godine. Dijete je vrlo zaigrano te ga se teško usmjerava na usvajanje dnevnih rutina i poštivanje pravila. Također, dijete često vrlo intenzivno proživljava bilo kakve zabrane od strane odrasle osobe. Dadilja primjećuje da je majka vrlo topla prema djetetu, ali joj se doima da je nedosljedna u postavljanju granica, dok joj se otac doima hladnim prema djetetu i vrlo strogim.

Zadatak: Na temelju prethodnog opisa ponašanja djeteta, polaznik objašnjava važnost postizanja pozitivnog ozračja i odnosa s djetetom, opisuje prava djeteta i odgojne stilove. Igranjem uloga polaznik prikazuje primjeren način komunikacije s djetetom i postupke dadilje prilikom usmjeravanja djeteta na usvajanje dnevnih rutina, poštivanje pravila te umirivanja djeteta u trenutcima intenzivnih emocionalnih reakcija, poštujući individualne potrebe djeteta.

Način vrjednovanja: S pomoću unaprijed definiranih kriterija za elemente vrjednovanja (razumijevanje emocionalnog doživljaja djeteta, primjereni postupci usmjeravanja djeteta) vrjednuje se odgovor polaznika.

Prilagodba iskustava učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom

(Izraditi način i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom ako je primjenjivo)

 

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Igra i dnevne aktivnosti djeteta u obavljanju djelatnosti dadilje, 3 CSVET

Ishodi učenja

objasniti važnost igre u razvoju djece predškolske i školske dobi

pripremiti različite materijale za kreativno-likovne aktivnosti za djecu predškolske i školske dobi

organizirati različite glazbene aktivnosti za djecu predškolske i školske dobi

provesti različite tjelesne aktivnosti kod djece predškolske i školske dobi

pripremiti različite društvene aktivnosti za djecu predškolske i školske dobi

pripremiti prostor za igru i dnevne aktivnosti djece

provesti planirane aktivnosti djece na otvorenom prostoru, ovisno o dobi djece

provesti planirane aktivnosti djece u zatvorenom prostoru, ovisno o dobi djece

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantni nastavni sustav za ovaj skup ishoda učenja je učenje temeljeno na radu.

Tijekom vođenog procesa učenja i poučavanja nastavnik će polaznicima pojasniti važnost igre u razvoju djece predškolske i školske dobi te ih upoznati s različitim aktivnostima djece (glazbene, tjelesne, društvene) na otvorenom i u zatvorenom prostoru. Tijekom demonstracije različitih kreativno-likovnih aktivnosti, nastavnik će polaznicima pojasniti  način pripreme prostora i materijala za igru i aktivnosti djece. Preporuka je koristiti metodu demonstracije i metode rješavanja problemskih situacija te oblike individualnog rada i rada u paru.

Tijekom učenja temeljenog na radu polaznici aktivno sudjeluju u izvršavanju različitih simuliranih ili stvarnih zadataka u specijaliziranim prostorijama ustanove i u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje s kojim ustanova ima ugovorenu suradnju. Polaznici će promatrati rad mentora te će planirati i pripremati aktivnosti za djecu koje će postupno samostalno provoditi pod nadzorom mentora. Polaznici će moći pripremiti prostor za igru i dnevne aktivnosti djece na otvorenom i u zatvorenom prostoru te će predložiti materijale za kreativno-likovne aktivnosti i materijale za igru.

Samostalne aktivnosti polaznika uključuju dodatno istraživanje stručne literature te različitih materijala i prostora za igru i aktivnosti djece.

Nastavne cjeline/teme

Igra

Kreativno-likovne aktivnosti djece

Glazbene aktivnosti djece

Tjelesne aktivnosti djece

Društvene aktivnosti djece

Prostor za igru i aktivnosti djece

Aktivnosti djece na otvorenom i u zatvorenom prostoru

Načini i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja

Skup ishoda učenja i pripadajući ishodi provjeravaju se radnom situacijom i/ili projektnim zadatkom, vrjednovanjem postupaka i rezultata rješavanja projektnih aktivnosti, a na temelju unaprijed definiranih elemenata i kriterija vrjednovanja (analitičke i holističke rubrike za vrjednovanje).

Opis radne situacije: Dadilja radi sa šestero djece u dobi od tri do 10 godina u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje. Dadilja promišlja o tome što bi kroz sljedeći tjedan mogla ponuditi djeci različitog uzrasta kako bi kroz igru potaknula njihov razvoj.

Zadatak: Polaznik objašnjava važnost igre u razvoju djece predškolske i školske dobi te planira i priprema prostor, različite materijale i uvjete za provođenje kreativno-likovnih, glazbenih i tjelesnih aktivnosti djece na otvorenom i u zatvorenom prostoru. Polaznik demonstrira provedbu igre prstima i rukama, pravila igre graničara te izradu kućice za ptice.

Način vrjednovanja: S pomoću unaprijed definiranih kriterija za elemente vrjednovanja (korištenje različitih likovnih tehnika sukladno dobi djece, priprema pjesmica prilagođenih dobi djece, korištenje različitih materijala i rekvizita za tjelesne aktivnosti sukladno dobi djece) vrjednuje se odgovor polaznika.

Prilagodba iskustava učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom

(Izraditi način i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom ako je primjenjivo)

 

 

 

NAZIV MODULA

PREHRANA, SIGURNOST I OČUVANJE ZDRAVLJA DJECE

Šifra modula

 

Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16067  

◊ Za realizaciju vođenog procesa učenja i poučavanja potrebna je minimalna razina 6 st i /ili 6 sv HKO-a odgovarajućeg profila.

◊ Za realizaciju učenja temeljenog na radu potrebna je minimalna razina 4.1 HKO-a s minimalno dvije (2) godine radnog iskustva u obavljanju poslova dadilje, uz uvjet upisa u imenik i/ili registar dadilja.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16068  

◊ Za realizaciju vođenog procesa učenja i poučavanja potrebna je minimalna razina 6 st i /ili 6 sv HKO-a u odgovarajućeg profila.

◊ Za realizaciju učenja temeljenog na radu potrebna je minimalna razina 4.1 HKO-a s minimalno dvije (2) godine radnog iskustva u obavljanju poslova dadilje, uz uvjet upisa u imenik i/ili registar dadilja.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16069  

◊ Za realizaciju vođenog procesa učenja i poučavanja potrebna je minimalna razina 6 st i /ili 6 sv HKO-a odgovarajućeg profila.

◊ Za realizaciju učenja temeljenog na radu potrebna je minimalna razina 4.1 HKO-a s minimalno dvije (2) godine radnog iskustva u obavljanju poslova dadilje, uz uvjet upisa u imenik i/ili registar dadilja.

Obujam modula (CSVET)

7 CSVET

SIU: Dobrobit, zdravlje i sigurnost djece, 2 CSVET

SIU: Prehrana djece u obavljanju djelatnosti dadilje, 3 CSVET

SIU: Higijena djece u obavljanju djelatnosti dadilje, 2 CSVET

Načini stjecanja ishoda učenja (od – do, postotak)

Vođeni proces učenja i poučavanja

Oblici učenja temeljenog na radu

Samostalne aktivnosti polaznika

65 sati (37 %)

75 sati (43 %)

35 sati (20 %)

Status modula

(obvezni/izborni)

obvezni

Cilj (opis) modula

Cilj modula je omogućiti polaznicima stjecanje znanja i vještina o dobrobiti, zdravlju, zdravstvenoj zaštiti, sigurnosti, prehrani i higijeni djece. Polaznici će biti osposobljeni provoditi osnovne aktivnosti očuvanja i unaprjeđenja zdravlja, prepoznati zdravstvene i sigurnosne rizike, provoditi postupke prevencije bolesti i ozljeda, provoditi osobnu higijenu djeteta i osigurati pravilnu prehranu djece različite kronološke dobi prilikom obavljanja poslova dadilje.

Ključni pojmovi

zdravstvena zaštita djece, dobrobit djece, sigurnost u dječjoj dobi, pravilna prehrana djece, higijena djeteta

Oblici učenja temeljenog na radu

Učenje temeljeno na radu provodi se integrirano, kroz rad na situacijskoj i problemskoj nastavi u specijaliziranoj učionici ustanove (simuliranim uvjetima) te u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje s kojim ustanova ima ugovorenu suradnju.

Tijekom učenja temeljenog na radu koje se provodi na radnome mjestu - u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje, u kontroliranim uvjetima, uz mentora, p olaznici aktivno sudjeluju u izvršavanju različitih simuliranih ili stvarnih zadataka te stječu potrebne kompetencije.

Literatura i specifična nastavna sredstva potrebna za realizaciju modula

- Mardešić, D. 2016. Pedijatrija . Školska knjiga. Zagreb.

- Ropac, D.; Stašević, I. 2018. Socijalno i zdravstveno zakonodavstvo. Medicinska naklada. Zagreb.

- Vidoša, A.; Filipušić, I.; Maretić, M. 2020. Zdravstvena njega zdravog djeteta i adolescenta. Udžbenik za treći razred medicinske škole za zanimanje medicinska sestra opće njege / medicinski tehničar opće njege. Medicinska naklada. Zagreb.

- Puntarić, D.; Ropac, D.; Jurčev Savičević, A. 2015. Javno zdravstvo. Medicinska naklada. Zagreb.

- Malčić, I.; Ilić, R. 2008. Pedijatrija sa zdravstvenom njegom . Školska knjiga. Zagreb.

- Kolaček, S.; Hojsak, I.; Niseteo, T. 2017. Prehrana u općoj i kliničkoj pedijatriji. Medicinska naklada. Zagreb.

- Štimac, D.; Krznarić, Ž.; Vranešić Bender, D.; Obrovac Glišić, M. 2021. Dijetoterapija i klinička prehrana . Medicinska naklada. Zagreb.

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Dobrobit, zdravlje i sigurnost djece, 2 CSVET

Ishodi učenja

opisati pokazatelje dobrobiti djeteta uzimajući u obzir njegove individualne karakteristike

objasniti potrebu poštivanja dostojanstva djeteta

nabrojati propise koji reguliraju sigurnost i zdravstvenu zaštitu djece

objasniti mjere sigurnosti i zaštite zdravlja

opisati zdravstvenu zaštitu djece u Republici Hrvatskoj

navesti čimbenike koji utječu na zdravlje djeteta

opisati najčešće promjene u fizičkom i psihosocijalnom stanju djeteta s ciljem pravovremenog postupanja od strane stručnjaka

osmisliti uređenje doma i ustanova koje skrbe o djeci prema načelima sigurnosti

demonstrirati postupke prevencije pada djece, ozljeda u prometu i na dječjem igralištu

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantan nastavni sustav za ovaj skup ishoda učenja je problemska nastava. Preporuka je koristiti metode interaktivnog predavanja i rješavanja problemskih zadataka, oblike individualnog rada i rada u paru i/ili grupi.

Tijekom vođenog procesa učenja i poučavanja nastavnik će polaznike upoznati s važnošću očuvanja i unaprjeđenja zdravlja i sigurnosti djece te s osnovama zdravstvene zaštitu djece u Republici Hrvatskoj. Posebna pažnja posvetit će se važnosti poštivanja dobrobiti i dostojanstva djeteta.

Tijekom učenja temeljenog na radu u specijaliziranoj učionici ustanove i u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje s kojim ustanova ima ugovorenu suradnju, mentori će polaznike upoznati s razvojno primjerenim postupcima prevencije ozljeda kod djece, uključujući prevenciju pada, ozljeda u prometu i na igralištu. Uz pomoć mentora  polaznici će analizirati čimbenike koji utječu na zdravlje djeteta, osmisliti uređenje prostora prema sigurnosnim načelima te primijeniti mjere zaštite zdravlja i sigurnosti.

Kroz samostalne aktivnosti polaznici će dodatno istražiti zakonske propise koji reguliraju sigurnost i zdravstvenu zaštitu djece, promišljati o utjecaju okruženja na dobrobit djece te proučiti smjernice za postupanje u slučaju zdravstvenih i sigurnosnih rizika.

Nastavne cjeline/teme

Dobrobit i dostojanstvo djece

Zdravstvena zaštita djece u Republici Hrvatskoj

Prevencija i primarna prevencija

Čimbenici koji utječu na zdravlje djeteta

Uređenje doma i ustanova prema načelima sigurnosti

Načini i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja

Skup ishoda učenja i pripadajući ishodi provjeravaju se radnom situacijom i/ili projektnim zadatkom, vrjednovanjem postupaka i rezultata rješavanja projektnih aktivnosti, a na temelju unaprijed definiranih elemenata i kriterija vrjednovanja (analitičke i holističke rubrike za vrjednovanje).

Opis projektnog zadatka: Polaznici samostalno, u paru ili grupi, u sklopu projektnog zadatka „ ZdravKo Lavić “  prikupljaju podatke/informacije i donose zaključke o karakteristikama djeteta i djetetova okruženja koje mogu utjecati na njegovo zdravlje i sigurnost.

Zadatak: Istražite čimbenike koji utječu na dobrobit, zdravlje i sigurnost djeteta o kojem skrbite. Prikupite informacije/podatke o njegovim karakteristikama i okruženju tijekom 15 dana. Dobivene podatke/informacije analizirajte i raspravite s roditeljima, mentorima i drugim polaznicima. Izradite prikaz tijeka svoga projektnog zadatka te ga prezentirajte ostalim polaznicima. Vodite računa o tome da navedete primjer uređenja doma i ustanova koje skrbe o djeci prema načelima sigurnosti te da prikažete postupke prevencije pada djece, ozljeda u prometu i na dječjem igralištu.

Način vrjednovanja: S p omoću unaprijed definiranih kriterija za elemente vrjednovanja (utvrđivanje čimbenika koji utječu na zdravlje i sigurnost, analiziranje čimbenika i (ne)ostvarenih mjera sigurnosti i zaštite zdravlja, uočavanje odstupanja/promjena u fizičkom i/ili psihosocijalnom stanju, prikaz postupanja s ciljem unaprjeđivanja zdravlja te prevencije ozljeda i nesreća) procjenjuje se ostvarenost ishoda učenja.

Prilagodba iskustava učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom

(Izraditi način i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom ako je primjenjivo)

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Prehrana djece u obavljanju djelatnosti dadilje, 3 CSVET

Ishodi učenja

opisati osnovne sastojke hrane i energetske potrebe djece različite kronološke dobi

navesti najčešće uzroke, simptome i znakove dehidracije djeteta

prikazati tanjur zdrave/pravilne prehrane

osmisliti tjedni jelovnik, uzimajući u obzir dob i individualne potrebe djeteta

prikazati mogućnosti osiguravanja obroka za djecu na dnevnoj razini

provesti higijenu djeteta i prostora prije i nakon uzimanja obroka

hraniti dijete koje ne može samostalno jesti uz poticanje njegove samostalnosti

primijeniti postupke sprječavanja gušenja tijekom hranjenja

obrazložiti važnost prevencije alergijskih reakcija na hranu, pretilosti i poremećaja hranjenja djece

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantan nastavni sustav za ovaj skup ishoda učenja je učenje temeljeno na radu. Preporuka je koristiti metodu demonstracije i metode rješavanja problemskih situacija te oblike individualnog rada i rada u paru i/ili grupi.

Tijekom vođenog procesa učenja i poučavanja nastavnik će polaznicima objasniti osnovne sastojke hrane i energetske potrebe djece različite kronološke dobi te prikazati tanjur zdrave/pravilne prehrane. Također, nastavnik će polaznike upoznati s važnošću hidracije, prevencije alergijskih reakcija, pretilosti i poremećaja hranjenja. Poseban naglasak stavit će se na opis i redoslijed higijenskih postupaka prije, tijekom i nakon hranjenja djeteta.

Tijekom učenja temeljenog na radu polaznici će, uz nadzor mentora, planirati tjedni jelovnik, pripremati prostor za konzumiranje obroka i provoditi higijenu djeteta i prostora. Također, polaznici će, uz nadzor mentora, imati priliku hraniti djecu koja ne mogu samostalno jesti i primjenjivati postupke sprječavanja gušenja tijekom hranjenja. Kroz učenje temeljeno na radu polaznici će prepoznati individualne prehrambene potrebe djeteta te osmisliti i primijeniti praktična rješenja za svakodnevno osiguravanje obroka u skladu s preporukama. Učenje temeljeno  na radu provodit će se u specijaliziranoj učionici ustanove i u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje s kojim ustanova ima ugovorenu suradnju.

Kroz samostalne aktivnosti polaznici će dodatno istražiti stručnu literaturu o trendovima u prehrani.

Nastavne cjeline/teme

Osnovni sastojci hrane

Energetske potrebe djece

Pravilna prehrana djece

Trendovi u prehrani

Higijena djeteta i prostora prije i nakon konzumiranja obroka

Hranjenje djece

Načini i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja

Skup ishoda učenja i pripadajući ishodi provjeravaju se radnom situacijom i/ili projektnim zadatkom, vrjednovanjem postupaka i rezultata rješavanja projektnih aktivnosti, a na temelju unaprijed definiranih elemenata i kriterija vrjednovanja (analitičke i holističke rubrike za vrjednovanje).

Opis projektnog zadatka: Polaznici samostalno, u paru ili grupi, u sklopu projektnog zadatka „ Vile pravilne prehrane “ izrađuju tjedni jelovnik, uzimajući u obzir dob i individualne potrebe djeteta te zahtjeve roditelja vezane uz prehranu. U sklopu projektnog zadatka polaznici pripremaju jedan tanjur pravilne prehrane koji su osmislili, priređuju prostor i dijete prije i nakon uzimanja obroka, poslužuju obrok djetetu te mu pomažu prilikom konzumiranja obroka.  

Projektni zadatak: „ Vile pravilne prehrane “

Osmislite tjedni jelovnik djeteta koji će sadržavati ukupan popis jela, popis namirnica potrebnih za pripremu jela te raspored odabranih jela i pića prema danima u tjednu i obrocima u danu. Neka osmišljeni jelovnik bude ostvariv i prilagođen individualnim, nutritivnim te energetskim potrebama djeteta, vodeći računa o optimalnom unosu tekućine te prevenciji alergijskih reakcija. Pripremite jedan tanjur pravilne prehrane koji ste osmislili tjednim jelovnikom. Pripremite prostor i dijete za konzumiranje obroka. Poslužite tanjur pravilne prehrane djetetu te mu, ako je potrebno, pomozite prilikom hranjenja uz poticanje samostalnosti.

Način vrjednovanja: S pomoću unaprijed definiranih kriterija za elemente vrjednovanja (odabir hrane u skladu s načelima pravilne prehrane i energetskim potrebama djeteta, prikaz tanjura zdrave/pravilne prehrane, demonstriranje pripreme tanjura zdrave/pravilne prehrane, provedba higijene djeteta i prostora prije i nakon konzumiranja obroka, serviranje hrane, hranjenje djeteta uz poticanje njegove samostalnosti, primjena postupaka prevencije gušenja i alergijskih reakcija) procjenjuje se ostvarenost ishoda učenja.

Prilagodba iskustava učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom

(Izraditi način i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom ako je primjenjivo)

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Higijena djece u obavljanju djelatnosti dadilje, 2 CSVET

Ishodi učenja

opisati posljedice loše njege / higijene djeteta

provesti osobnu higijenu, previjanje i odijevanje djeteta

prikazati higijensko pranje ruku dadilje i pranje ruku djeteta

demonstrirati oralnu higijenu djeteta uz poticanje njegove samostalnosti

primijeniti sredstva i postupke za toaletu nosa s ciljem prevencije i/ili ublažavanja simptoma i znakova respiratornih infekcija

provesti higijenu perianalne i perigenitalne regije nakon eliminacije

provesti dezinfekciju predmeta i prostorija u kojima borave djeca

primijeniti standardizirane postupke zbrinjavanja otpada

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantan nastavni sustav za ovaj skup ishoda učenja je učenje temeljeno na radu. Preporuka je koristiti metode demonstracije i metode rješavanja problemskih situacija te oblike individualnog rada i rada u paru i/ili grupi.

Tijekom vođenog procesa učenja i poučavanja nastavnik će polaznike upoznati s postupcima higijene djeteta i posljedicama loše njege/higijene. Nastavnik će demonstrirati higijensko pranje ruku dadilje i pranje ruku djeteta te oralnu higijenu djeteta.

Tijekom učenja temeljenog na radu polaznici će, uz nadzor mentora, razvijati vještine provođenja osobne higijene djeteta u svakodnevnim situacijama, što uključuje: higijensko pranje ruku dadilje i djeteta, higijenu perianalne i perigenitalne regije, previjanje i odijevanje, kupanje, tuširanje, pranje kose, oralnu higijenu djeteta, toaletu nosa, pravilnu dezinfekciju prostora i predmeta te zbrinjavanje otpada. Učenje temeljeno  na radu provodit će se u specijaliziranoj učionici ustanove i u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje s kojim ustanova ima ugovorenu suradnju.

Kroz samostalne aktivnosti polaznici će istražiti relevantnu literaturu i kritički promisliti o utjecaju higijene na zdravlje i dobrobit djeteta.

Nastavne cjeline/teme

Pranje ruku

Odijevanje i previjanje djece

Osobna higijena djece

Posljedice loše njege/higijene

Osnove dezinfekcije

Zbrinjavanje otpada

Načini i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja

Skup ishoda učenja i pripadajući ishodi provjeravaju se radnom situacijom i/ili projektnim zadatkom, vrjednovanjem postupaka i rezultata rješavanja projektnih aktivnosti, a na temelju unaprijed definiranih elemenata i kriterija vrjednovanja (analitičke i holističke rubrike za vrjednovanje).

Opis radne situacije: Roditelji dvogodišnjeg i petogodišnjeg djeteta koje čuvate u popodnevnim satima odlaze zbog privatnih obveza. Kući se planiraju vratiti u vrijeme kada njihova djeca obično spavaju. Navode kao je starijem djetetu od jutros blago začepljen nos i kako bi voljeli da prošećete jer misle da će boravak na otvorenom goditi djeci. Odlazite s djecom u šetnju do igrališta. Djeca su vesela, spuštaju se niz tobogan i igraju u pješčaniku s drugom djecom. Kući se vraćate u ranim večernjim satima.

Zadatak: Polaznik na temelju opisa radne situacije prepoznaje potrebu za provođenjem različitih postupaka higijene. Polaznik opisuje i demonstrira postupke higijene djece u zamišljenoj situaciji (pranje ruku, previjanje i odijevanje djeteta/djece, zbrinjavanje otpada, pranje zubi, primjena sredstva i postupaka za toaletu nosa, higijena perianalne i perigenitalne regije nakon eliminacije te dezinfekcija predmeta i prostorija u kojima borave djeca).

Način vrjednovanja: S pomoću unaprijed definiranih kriterija za elemente vrjednovanja (higijensko pranje ruku dadilje, provedba higijene i odijevanje djeteta, toaleta nosa, oralna higijena, dezinfekcija predmeta i prostora, zbrinjavanje otpada) procjenjuje se ostvarenost ishoda učenja.

Prilagodba iskustava učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom

(Izraditi način i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom ako je primjenjivo)

 

NAZIV MODULA

KOMUNIKACIJSKE VJEŠTINE S DJECOM I RODITELJIMA

Šifra modula

 

Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16070

◊ Za realizaciju vođenog procesa učenja i poučavanja potrebna je minimalna razina 7.1 st i /ili 7.1 sv HKO-a odgovarajućeg profila (magistar/ra psihologije).

◊ Za realizaciju učenja temeljenog na radu potrebna je minimalna razina 4.1 HKO-a s minimalno dvije (2) godine radnog iskustva u obavljanju poslova dadilje, uz uvjet upisa u imenik i/ili registar dadilja.

Obujam modula (CSVET)

2 CSVET

SIU: Komunikacijske vještine s djecom i roditeljima u obavljanju djelatnosti dadilje, 2 CSVET

Načini stjecanja ishoda učenja (od – do, postotak)

Vođeni proces učenja i poučavanja

Oblici učenja temeljenog na radu

Samostalne aktivnosti polaznika

15 sati (30 %)

25 sati (50 %)

10 sati (20 %)

Status modula

(obvezni/izborni)

obvezni

Cilj (opis) modula

Cilj modula je omogućiti polaznicima stjecanje znanja i vještina potrebnih u komunikaciji s djecom i roditeljima u obavljanju djelatnosti dadilje. Polaznici stječu znanja o komunikaciji s djecom ovisno o njihovoj dobi, verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji, aktivnom slušanju i asertivnosti. Polaznici će steći znanja i vještine aktivnog slušanja i asertivnosti u razgovoru s djecom i roditeljima te primijeniti razvojno primjerene postupke usmjeravanja djece na nenasilno rješavanje sukoba.

Ključni pojmovi

verbalna i neverbalna komunikacija, aktivno slušanje, asertivnost, nenasilno rješavanje sukoba

Oblici učenja temeljenog na radu

Učenje temeljeno na radu provodi se integrirano, kroz rad na situacijskoj i problemskoj nastavi u specijaliziranoj učionici ustanove (simuliranim uvjetima) te u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje s kojim ustanova ima ugovorenu suradnju.

Tijekom učenja temeljenog na radu koje se provodi na radnome mjestu - u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje, u kontroliranim uvjetima, uz mentora, p olaznici aktivno sudjeluju u izvršavanju različitih simuliranih ili stvarnih zadataka te stječu potrebne kompetencije.

Literatura i specifična nastavna sredstva potrebna za realizaciju modula

Konvencija o pravima djeteta. UNICEF.

Brajša Žganec, A. 2003. Dijete i obitelj . Naklada Slap. Jastrebarsko.

Jesper, Juul. 1995. Razgovori s obiteljima . Alineja. Zagreb.

Brajša, P. 2000. Umijeće razgovora . C.A.S.H. Pula.

Brajša, P. 1994. Pedagoška komunikologija . Školske novine. Zagreb.

Reardon, K. K. 1998. Interpersonalna komunikacija . Alineja. Zagreb.

Lacković-Grgin, K. 2004. Stres u djece . Naklada Slap. Jastrebarsko.

Nikolić, S.; Vidović, V.; Marangunić, M. 2008. Obitelj – podrška mentalnom zdravlju pojedinca . Naklada Slap. Jastrebarsko.

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Komunikacijske vještine s djecom i roditeljima u obavljanju djelatnosti dadilje, 2 CSVET

Ishodi učenja

objasniti važnost prilagodbe dadilje u komunikaciji s djecom, ovisno o njihovoj dobi

objasniti važnost neverbalne komunikacije

primijeniti primjerene postupke usmjeravanja djece na nenasilno rješavanje sukoba

primijeniti vještine aktivnog slušanja u razgovoru s djecom

primijeniti vještine aktivnog slušanja u razgovoru s roditeljima

primijeniti vještine asertivne komunikacije s roditeljima u svrhu zajedničkog djelovanja i postizanja odgojnih ciljeva

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantni nastavni sustav za ovaj skup ishoda učenja je učenje temeljeno na radu. Preporuka je koristiti metodu demonstracije te oblike individualnog rada i rada u paru.

Tijekom vođenog procesa učenja i poučavanja nastavnik će polaznicima pojasniti važnost prilagodbe dadilje u komunikaciji s djecom, ovisno o njihovoj dobi, kao i važnost neverbalne komunikacije, aktivnog slušanja i asertivnosti. Nakon demonstracije nastavnika, polaznici će igrom uloga uvježbavati aktivno slušanje u razgovoru s djecom i roditeljima.

Tijekom učenja temeljenog na radu polaznici aktivno sudjeluju u izvršavanju različitih simuliranih ili stvarnih zadataka u specijaliziranoj učionici ustanove i u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje s kojim ustanova ima ugovorenu suradnju. Polaznici će postupno samostalno primjenjivati razvojno primjerene postupke usmjeravanja djece na nenasilno rješavanje sukoba te vještine asertivne komunikacije s roditeljima u svrhu zajedničkog djelovanja i postizanja odgojnih ciljeva, pod nadzorom mentora.

Samostalne aktivnosti polaznika uključuju dodatno istraživanje stručne literature te kritičko promišljanje o komunikaciji dadilje u odnosu s djecom i roditeljima.

Nastavne cjeline/teme

Prilagodba komunikacije s djecom, ovisno o dobi

Verbalna i neverbalna komunikacija

Aktivno slušanje

Asertivnost

Usmjeravanje djece na nenasilno rješavanje sukoba

Načini i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja

Skup ishoda učenja i pripadajući ishodi provjeravaju se radnom situacijom i/ili projektnim zadatkom, vrjednovanjem postupaka i rezultata rješavanja projektnih aktivnosti, a na temelju unaprijed definiranih elemenata i kriterija vrjednovanja (analitičke i holističke rubrike za vrjednovanje).

Opis radne situacije i/ili projektnog zadatka:

U obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje zaposlene su dvije dadilje koje rade s ukupno dvanaestero djece. Dadilje međusobno dijele svakodnevna iskustva te kontinuirano promišljaju o vlastitoj komunikaciji s djecom i roditeljima. U razgovoru s kolegicom dadilja navodi jučerašnju situaciju u kojoj su djeca (pet i šest godina) bila u konfliktu oko tumačenja pravila igre te je među njima došlo do fizičkog sukoba. Roditelji su tražili objašnjenje situacije.

Zadatak: Polaznik igrom uloga primjenjuje primjerene postupke usmjeravanja djece na nenasilno rješavanje sukoba (demonstrira razgovor s djetetom, koristeći vještine aktivnog slušanja i odgovarajuću neverbalnu komunikaciju) te aktivnog slušanja u razgovoru s roditeljima. Polaznik promišlja o komunikaciji i postupcima dadilje u opisanoj radnoj situaciji te objašnjava važnost neverbalne komunikacije i prilagodbe dadilje u komunikaciji s djecom ovisno o dobi te opisuje vještine aktivnog slušanja. U igri uloga polaznik primjenjuje vještine asertivne komunikacije s roditeljima u svrhu zajedničkog djelovanja i postizanja odgojnih ciljeva.

Način vrednovanja: S pomoću unaprijed definiranih kriterija za elemente vrjednovanja (razumijevanje emocionalnog doživljaja djeteta, primjereni postupci usmjeravanja djeteta) vrjednuje se odgovor polaznika.

Prilagodba iskustava učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom

(Izraditi način i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom ako je primjenjivo)

 

 

NAZIV MODULA

OSNIVANJE I VOĐENJE OBRTA DADILJA

Šifra modula

 

Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/16071

◊ Za realizaciju vođenog procesa učenja i poučavanja potrebna je minimalna razina 6 st. i /ili 6 sv. HKO-a odgovarajućeg profila.

◊ Za realizaciju učenja temeljenog na radu potrebna je minimalna razina 4.2 HKO-a na poslovima vođenja poslovanja obrta.

Obujam modula (CSVET)

4 CSVET

SIU: Osnivanje i vođenje poslovanja obrta za obavljanje djelatnosti dadilje, 4 CSVET

Načini stjecanja ishoda učenja (od – do, postotak)

Vođeni proces učenja i poučavanja

Oblici učenja temeljenog na radu

Samostalne aktivnosti polaznika

40 sati (40 %)

40 sati (40 %)

20 sati (20 %)

Status modula

(obvezni/izborni)

obvezni

Cilj (opis) modula

Cilj modula je polaznicima omogućiti stjecanje znanja i vještina potrebnih za osnivanje i vođenje poslovanja obrta dadilje. Uz navedeno, polaznici će moći poslovno komunicirati sa zaposlenicima i vanjskim dionicima te uvidjeti važnost stručnog usavršavanja dadilje.

Ključni pojmovi

Obrtnica, e-Obrt, Registar, Imenik dadilja, evidencija zaposlenika, verbalna komunikacija, neverbalna komunikacija, pisana komunikacija, ugovor, načelo blagajne, poslovne knjige, porez na dohodak

Oblici učenja temeljenog na radu

Učenje temeljeno na radu provodi se integrirano, kroz rad na situacijskoj i problemskoj nastavi u specijaliziranoj učionici ustanove (simuliranim uvjetima).

Učenje temeljeno na radu provodi se i u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje koja samostalno vodi knjigovodstveni dio poslovanja ili u knjigovodstvenom servisu s kojim ustanova ima sklopljen ugovor o suradnji, gdje se polaznici postupno uvode u posao te u ograničenom obujmu sudjeluju u radnom procesu u kontroliranim uvjetima uz mentora.

Literatura i specifična nastavna sredstva potrebna za realizaciju modula

◊ Gulin, D.; Spajić, F.; Spremić, I.; Tadijančević, S.; Vašiček, V.; Žager, K.; Žager, L. 2006. Računovodstvo . Zagreb. Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika.

◊ Zakon o obrtu (NN, 143/13, 127/19, 41/20).

◊ Zakon o porezu na dohodak (NN, 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 138/20, 151/22, 114/23).

◊ Amidžić-Peročević, K.; Brodovnik, V.; Cutvarić, M.; Čegec, M. 2002. Poslovanje obrtnika: porezni, računovodstveni i pravni aspekt . Zagreb. Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika.

◊ Dražić-Lutilsky, I.; Gulin, D.; Žager, L.; Mamić Sačer, I.;  Tadijančević, S.;  Tušek, B.; Vašiček, V.; Žager, K. 2010. Računovodstvo: 3. izmijenjeno izdanje . Zagreb. Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika.

◊ Središnji državni portal. Godišnji obračun poreza na dohodak (2020). Dostupno na: https://gov.hr/moja-uprava/financije-i-porezi/porezi-i-prijava-poreza/godisnji-obracun-porezana-dohodak/425 .

◊ Buble, M.; Kružić, D. 2006. Poduzetništvo: realnost sadašnjosti i izazov budućnosti . Zagreb.

◊ Delić, A.; Oberman Peterka, S.; Perić, J. 2014. Želim postati poduzetnik . Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Ekonomski fakultet u Osijeku. Osijek.

◊ Hisrich, R. D.; Peters, M. P.; Shepard, D. A. 2011. Poduzetništvo. Mate. Zagreb.

◊ Balog, A.; Rešetar, Z. 2021. Poduzetništvo i poslovni planovi . Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić. Zaprešić.

◊ Ožanić, M. 2004. Mali brod na olujnom moru: od ideje do prvog ugovora . Priručnik za poduzetnike. Tehnološki park. Zagreb.

◊ HBOR – preporučeni sadržaj poslovnog plana do 700.000,00 preračunske vrijednosti ulaganja - https://www.hbor.hr/poslovni-plan/.

◊ Vodopija, Š. 2006. Opća i poslovna komunikacija: priručnik i savjetnik za uspješnu komunikaciju . Naklada Žagar.

 

Specifična nastavna sredstva:

◊ Računalni programi:

o Program za pisanje i obradu teksta

o Program za rad s proračunskim tablicama

o Program za izradu prezentacija.

 

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Osnivanje i vođenje poslovanja obrta za obavljanje djelatnosti dadilje, 4 CSVET

Ishodi učenja

objasniti uvjete za obavljanje djelatnosti dadilje

analizirati korake i dokumentaciju potrebnu za osnivanje obrta vodeći se zakonodavnim propisima

opisati postupak upisa u Registar i imenik dadilja

navesti dokumentaciju i njezin sadržaj potreban za vođenje obrta dadilje

ispuniti obrasce za vođenje evidencije prisutnosti zaposlenika i djece u obrtu

demonstrirati verbalnu, neverbalnu i pisanu komunikaciju sa zaposlenicima i vanjskim dionicima

objasniti dijelove ugovora između obrtnika i roditelja djeteta vodeći se zakonodavnim propisima

interpretirati važnost i načine stručnog usavršavanja dadilje

razlikovati poslovne knjige za vođenje obrta

primijeniti načelo blagajne u sastavljanju poslovnih knjiga u poslovanju fizičkih osoba

analizirati poslovne knjige obveznika poreza na dohodak

napraviti prijavu poreza na dohodak

sastaviti priloge uz godišnju prijavu poreza na dohodak

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantni nastavni sustav je učenje temeljeno na radu. Preporuka je koristiti metode studija slučaja, istraživanja, interaktivnog predavanja, igre uloga, demonstracije i prezentacije te oblike individualnog rada i rada u paru.

Tijekom interaktivnog predavanja nastavnik će polaznicima interpretirati uvjete za obavljanje djelatnosti dadilje. Polaznici će u zakonskim propisima istražiti/uočiti odredbe kojima su propisani uvjeti za obavljanje djelatnosti i poslove dadilje.

Nakon toga nastavnik će polaznicima objasniti osnovne pojmove vezane uz obrt. Interpretirat će osnivanje obrta i demonstrirati primjere dokumentacije potrebne za osnivanje obrta te postupak upisa u Registar i imenik dadilja. Potom će polaznici, uz pomoć nastavnika, ispunjavati odgovarajuće obrasce te interpretirati postupak osnivanja obrta i upisa u Registar i imenik dadilja. Nastavnik će, uz demonstraciju odgovarajućih evidencija, polaznicima protumačiti administrativno vođenje obrta kao i knjigovodstveno vođenje evidencija tijekom jedne poslovne godine. Potom će polaznici, radeći u paru, grupirati vrste dokumenata te uz pomoć nastavnika vježbati ispunjavanje i vođenje evidencija - obrasci DI i KPI (Knjiga primitaka i izdataka), evidencija nastalih promjena i obračun poreza na dohodak na kraju obračunskog razdoblja.

Tijekom interaktivne nastave nastavnik će polaznike uputiti u specifičnosti verbalne i neverbalne te pisane komunikacije sa zaposlenicima i vanjskim dionicima. Demonstracijom će dati primjere, a potom će polaznici u paru i grupama, igrom uloga, vježbati poslovnu komunikaciju.

Tijekom učenja temeljenog na radu polaznici aktivno sudjeluju u izvršenju različitih simuliranih ili stvarnih zadataka u specijaliziranoj učionici ustanove kao i u obrtu za obavljanje djelatnosti dadilje koja samostalno vodi knjigovodstveni dio poslovanja ili u knjigovodstvenom servisu s kojim ustanova ima sklopljen ugovor o suradnji. Polaznici će postupno samostalno analizirati korake i dokumentaciju potrebnu za osnivanje obrta, vodeći se zakonodavnim propisima, ispuniti obrasce za vođenje evidencije prisutnosti zaposlenika i djece u obrtu, demonstrirati verbalnu, neverbalnu i pisanu komunikaciju sa zaposlenicima i vanjskim dionicima te će voditi knjigovodstveni dio poslovanja obrta. Samostalne aktivnosti polaznika uključuju dodatno istraživanje stručne literature i mogućnosti stručnog usavršavanja dadilja.

Nastavne cjeline/teme

Obrtnica

Osnivanje obrta

e-Obrt

Specifičnosti računovodstva obrta

Sastavnice dohotka samostalne djelatnosti

Poslovne knjige obrta

Prijava poreza na dohodak

Prilozi uz godišnju poreznu prijavu

Osnovna obilježja i vrste komunikacija

Vještine i stilovi komuniciranja

Model poslovnog komuniciranja

Komunikacija u poslovnoj organizaciji

Digitalna komunikacija s dionicima poslovne organizacije

Stručno usavršavanje dadilje

Briga o zaposlenicima

Ugovor

Načini i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja

Skup ishoda učenja i pripadajući ishodi provjeravaju se radnom situacijom i/ili projektnim zadatkom, vrjednovanjem postupaka i rezultata rješavanja projektnih aktivnosti, a na temelju unaprijed definiranih elemenata i kriterija vrjednovanja (analitičke i holističke rubrike za vrjednovanje).

Opis radne situacije ili projektnog zadatka:

Ana je odlučila pokrenuti obrt za dadilje te je u suradnji s poslovnom partnericom Majom osigurala uvjete za obavljanje djelatnosti dadilje, u skladu s propisima. Nakon toga su popunile dokumentaciju potrebnu za osnivanje obrta. Uspješno su osnovale svoj obrt i upisale ga u Registar i imenik dadilja te započele s poslovanjem. Znajući zašto im je važno kontinuirano stručno usavršavanje, Ana i Maja zajedno istražuju različite mogućnosti dodatnih izvora znanja i vještina koje su im potrebne u obavljanju djelatnosti dadilje.

Ana i Maja kao jedine zaposlenice obrta za obavljanje djelatnosti dadilje pripremile su dokumentaciju potrebnu za administrativno vođenje obrta dadilje. Elektroničkim putem dobile su upit četvero roditelja za razgovor vezano uz upis djece u dobi od tri do pet godina u njihov obrt. Ana je pripremila ugovor između obrtnika i roditelja/skrbnika te je u dogovorenom terminu provela razgovor s djecom i roditeljima/skrbnicima i objasnila im dijelove ugovora, vodeći se zakonodavnim propisima. Tijekom rada Ana kontinuirano ispunjava obrasce za vođenje evidencije prisutnosti zaposlenika i djece u obrtu. S obzirom na provedene poslovne aktivnosti i osnovani obrt, Ana je pripremila obrasce DI i KPI (Knjiga primitaka i izdataka), evidentirala sve nastale promjene i obračunala porez na dohodak na kraju obračunskog razdoblja te sastavila priloge uz godišnju prijavu poreza na dohodak.

Zadatak: Polaznik će preuzeti ulogu Ane i kroz simulaciju opisane radne situacije prikazati osnivanje i vođenje poslovanja obrta za obavljanje djelatnosti dadilje, demonstrirati komunikaciju sa zaposlenicima i vanjskim dionicima, te interpretirati važnost i načine stručnog usavršavanja dadilje.

Način vrjednovanja: S pomoću unaprijed definiranih kriterija za elemente vrjednovanja (uvjeti za obavljanje djelatnosti dadilje, koraci i dokumentacija potrebna za osnivanje obrta, postupak upisa u Registar i imenik dadilja, dokumentacija i njezin sadržaj potreban za vođenje obrta dadilje, obrasci za vođenje evidencije prisutnosti zaposlenika i djece u obrtu, verbalna, neverbalna i pisana komunikacija sa zaposlenicima i vanjskim dionicima, ugovor između obrtnika i roditelja djeteta, važnost i načini stručnog usavršavanja dadilje, poslovne knjige za vođenje obrta, načelo blagajne u poslovanju fizičkih osoba, poslovne knjige obveznika poreza na dohodak, prijava poreza na dohodak, prilozi uz godišnju prijavu poreza na dohodak) procjenjuje se ostvarenost ishoda učenja.

Prilagodba iskustava učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom

(Izraditi način i primjer vrjednovanja skupa ishoda učenja za polaznike/ osobe s invaliditetom ako je primjenjivo)

 

 

*Napomena:

Riječi i pojmovni sklopovi koji imaju rodno značenje korišteni u ovom dokumentu (uključujući nazive kvalifikacija, zvanja i zanimanja) odnose se jednako na oba roda (muški i ženski) i na oba broja (jedninu i množinu), bez obzira na to jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, odnosno u jednini ili množini.

Broj i datum mišljenja na program  (popunjava Agencija):

KLASA:

 

URBROJ:

 

Datum izdavanja mišljenja na program:

 

 

 

 

Komentara na članku: 5 Općih komentara: 5 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.