E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI

 

PRILOG 1.:

 

OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI

 

1.

STRUČNI NOSITELJ:

Ministarstvo demografije i useljeništva

2.

POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO DEMOGRAFIJE I USELJENIŠTVA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.1. Zakon o demografskoj obnovi

 

2.1.

Zakon o demografskoj obnovi

IV. tromjesečje 2026.

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Republika Hrvatska suočava se s demografskim izazovima – kontinuiranim padom broja stanovnika, niskim stopama nataliteta, negativnim migracijskim saldom i ubrzanim starenjem stanovništva. Između 2011. i 2021. populacija je smanjena za 9,6%, dok se do 2050. očekuje daljnji pad od 13,3%, uz nepovoljan omjer između radno sposobnog i starijeg stanovništva. Odlazak mladih obitelji iz Hrvatske, posebno nakon pristupanja Hrvatske u Europsku uniju dodatno je pogoršao demografsku sliku što je dovelo do još većeg smanjenja broja rođene djece u brojnim lokalnim zajednicama. Posljedice negativnih demografskih trendova uključuju manjak radne snage i kvalificiranih radnika, odljev mladih i visokoobrazovanih osoba, povećane fiskalne pritiske na mirovinski i zdravstveni sustav, eroziju socijalne kohezije te smanjenu održivost lokalnih zajednica.

 

Iako je u ožujku 2024. usvojena Strategija demografske revitalizacije Republike Hrvatske do 2033., nedostaje sveobuhvatan zakonodavni okvir koji bi omogućio koordinirano djelovanje svih razina vlasti, osigurao integraciju demografske dimenzije u sektorske javne politike te uspostavio sustav praćenja i vrednovanja učinaka demografskih mjera.

 

- uspostava sveobuhvatnog zakonodavnog okvira za provedbu mjera demografske revitalizacije

- uspostava institucionalnog okvira za upravljanje i provedbu demografskih politika

- razvoj demografskih pokazatelja s ciljem koordinacije, praćenja, usmjeravanje i donošenja učinkovitih demografskih politika na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini

- uključivanje demografske perspektive u sektorske javne politike (u području obrazovanja, zdravlja, zapošljavanja, mirovinskog sustava, regionalnog razvoja,  fiskalne politike i dr.).

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO DEMOGRAFIJE I USELJENIŠTVA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.2. Zakon o doplatku za djecu

 

2.2.

Zakon o doplatku za djecu

IV. tromjesečje 2026.

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Nastavno na ranije izmjene u sustavu doplatka za djecu, ocjenjuje se potrebnim i nadalje povećavati razine novčanih potpora s ciljem zadovoljavanja materijalnih potreba obitelji s djecom.

U skladu s Programom Vlade 2024.-2028. predložit će se mjere usmjerene osnaživanju obitelji kroz podizanje iznosa doplatka za djecu te proširenje broja korisnika i veći obuhvat djece za koju se pravo ostvaruje.

Važeći sustav doplatka za djecu više ne odgovara potrebama suvremenih društveno-ekonomskih i demografskih izazova. Postojeći dohodovni cenzusi dovode do isključenosti dijela djece iz sustava te ne osiguravaju ravnomjernu i pravednu raspodjelu sredstava.

 

Reforma je nužna radi:

- jačanja demografske politike i podrške obiteljima s djecom,

- smanjenja dječjeg siromaštva i socijalne isključenosti,

- prilagodba sustava doplatka na način da visine doplatka za djecu budu usklađene sa stvarnim životnim troškovima te budu primjerenije osjetljivim korisničkim skupinama.

 

◊ osigurati širi obuhvat djece i pravedniju raspodjelu sredstava;

◊ ojačati demografsku funkciju sustava i omogućiti obuhvat sve djece u Hrvatskoj;

◊ osigurati financijski održiv sustav i model doplataka u kojem se pravo ostvaruje za svu djecu;

◊ navedene mjere ujedno predstavljaju nastavak rada na ublažavanju negativnih demografskih trendova te utječu na održavanje i jačanje materijalnog standarda i kvalitete života obitelji.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO DEMOGRAFIJE I USELJENIŠTVA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA

 

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

3.1.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

3.2.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

3.3.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO DEMOGRAFIJE I USELJENIŠTVA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

 

Potpis:

Datum:

Uputa:

. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave

. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja

. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "

. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "

. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO DEMOGRAFIJE I USELJENIŠTVA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.