Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine
1.2.
Naziv propisa:
Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine:
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Zakonom o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama („Narodne novine“, broj 86/12, 143/13, 65/17 i 14/19; u daljnjem tekstu: Zakon) propisan je rok za podnošenje zahtjeva za izdavanje rješenja o izvedenom stanju do 30. lipnja 2018.
S obzirom na to da velik broj upita vezanih uz ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada još uvijek stiže u upravna tijela, zaključuje se da za značajan broj nezakonito izgrađenih zgrada upravo zbog postavljenog roka nisu podneseni zahtjevi. Razlozi zbog kojih zahtjevi nisu bili podneseni u propisanom roku su različite prirode, primjerice: naslijeđena imovina, nedostatak financijskih sredstava, neznanje da je zgrada nezakonita i brojni drugi razlozi.
2.2.
Izvor podataka:
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine -podaci dobiveni dosadašnjim iskustvom u primjeni Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama ("Narodne novine" broj 86/12, 143/13, 65/17 i 14/19) te u svakodnevnom kontaktu sa građanima.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Ciljevi predloženog Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama su:
-ukidanje administrativno postavljenog roka za podnošenje zahtjeva za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada
-isključivanje mogućnosti ozakonjenja nezakonito izgrađene zgrade u planiranim ili istraženim koridorima i površine prometnih, energetskih, vodnih i komunikacijskih građevina
-digitalizacija postupka izdavanja rješenja o izvedenom stanju i provođenje postupka putem postojećeg programa eDozvola
-unifikacija dokumentacije koja se podnosi uz zahtjev za izdavanje rješenja o izvedenom stanju za sve zgrade (ukidaju se kategorije zgrada), osim za pomoćne zgrade do 50m2 i ta se dokumentacija izrađuje elektronički
-osiguranje pravnog temelja za donošenje uredbe kojom se utvrđuje naknada za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru
od dana stupanja na snagu zakona.
3.2.
Opis svrhe propisa
Donošenjem izmjena i dopuna Zakona namjerava se omogućiti građanima koji nisu stigli na vrijeme ponijeti zahtjev za ozakonjenje svojih nezakonito izgrađenih zgrada da isti podnesu te da se na taj način što veći broj nezakonito izgrađenih zgrada uključi u pravni sustav.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Moguće je samo normativno rješenje s obzirom na to da se radi o pitanjima koja se mogu uređivati samo zakonom.
3.4.
Izvor podataka:
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine -podaci dobiveni dosadašnjim iskustvom u primjeni Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama ("Narodne novine" broj 86/12, 143/13, 65/17 i 14/19) te u svakodnevnom kontaktu sa građanima.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Ciljevi predloženog Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama su:
-ukidanje administrativno postavljenog roka za podnošenje zahtjeva za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada
-isključivanje mogućnosti ozakonjenja nezakonito izgrađene zgrade u planiranim ili istraženim koridorima i površine prometnih, energetskih, vodnih i komunikacijskih građevina
-digitalizacija postupka izdavanja rješenja o izvedenom stanju i provođenje postupka putem postojećeg programa eDozvola
-unifikacija dokumentacije koja se podnosi uz zahtjev za izdavanje rješenja o izvedenom stanju za sve zgrade (ukidaju se kategorije zgrada), osim za pomoćne zgrade do 50m2 i ta se dokumentacija izrađuje elektronički
-osiguranje pravnog temelja za donošenje uredbe kojom se utvrđuje naknada za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru
od dana stupanja na snagu zakona.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Učinak na imovinska prava adresata
(mogućnosti ozakonjenja nezakonito izgrađenih zgrada koje će se na predloženi način uključiti u pravni sustav države te povećanju njihove vrijednosti).
Građani (vlasnici nezakonito izgrađenih zgrada)
Tijela javne vlasti
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Učinak na jednak tretman i prilike koji uključuje jednakost svih pred zakonom (antikorupcijski učinak)
Građani
Tijela javne vlasti
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Povećanje prihoda proračuna tijela javne vlasti.
Zaštita koridora infrastrukturnih građevina
Tijela javne vlasti
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Izravan pozitivan učinak u području gospodarstva očituje se u povećanju vrijednosti nekretnina i uključivanja u pravni sustav dosad neozakonjenih izgrađenih zgrada čime se doprinosi većoj pravnoj sigurnosti i transparentnosti. Također, ozakonjenjem se omogućava zakonita uporaba zgrada kao i ishođenje akata za rekonstrukciju te rješenja za obavljanje djelatnosti, mogućnost realizacije kredita i sredstava iz različitih izvora financiranja, uključujući i sredstva iz EU fondova. Navedene izmjene također propisuju digitalizaciju i pojednostavljenje postupka ozakonjenja zgrada te imaju antikorupcijski učinak. Adresati navedenih odredbi su vlasnici nezakonito izgrađenih nekretnina, koji svoje nekretnine iz različitih razloga nisu ozakonili na vrijeme.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati na održivi razvoj.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Antikorupcijski učinak se očituje u mogućnosti da se u svakom trenutku nezakonito izgrađena zgrada može ozakoniti. Navedeno dovodi do pozitivnih učinaka kojima se osigurava pravna sigurnost u pravnom prometu nekretnina te se smanjuju mogućnosti za poduzimanje nezakonitih radnji vezano za podnošenje zahtjeva za donošenje rješenja o izvedenom stanju.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Zaštićuju se koridori infrastrukturnih građevina s obzirom na to da su isti od iznimnog značaja za daljnji razvoj Republike Hrvatske te se stvaraju dodatni prihodi jedinica lokalne samouprave i za Republiku Hrvatsku. Također, budući da se ukida rok za podnošenje zahtjeva za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada, otvara se mogućnostda se zahtjevi podnose u trenutku kada stranke ostvare pravne i stvarne mogućnosti za podnošenje zahtjeva. Na taj način ostvaruje se niz pozitivnih učinaka za vlasnike nekretnina i jedinice lokalne samouprave u vidu financijskih primitaka od komunalnog doprinosa i naknade za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade koju su dužni platiti podnositelji zahtjeva za izdavanje rješenja o izvedenom stanju. Ujedno se propisuje da je četrdeset posto sredstava naknade prihod državnog proračuna Republike Hrvatske, a koji se namjenski koristi za provedbu toga Zakona, za uspostavu i održavanje informacijskog sustava izdavanja akata za provedbu dokumenata prostornog uređenja, građenje i uporabu građevina, financiranje komunalne infrastrukture jedinica lokalne samouprave te za priuštivo stanovanje.
5.6.
Izvor podataka:
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine -podaci dobiveni dosadašnjim iskustvom u primjeni Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama ("Narodne novine" broj 86/12, 143/13, 65/17 i 14/19) te u svakodnevnom kontaktu sa građanima.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Savjetovanje se provodi u trajanju u pravilu u roku od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću (e-Savjetovanja) objavom nacrta prijedloga zakona i Obrasca iskaza o procjeni učinaka propisa, kao dva odvojena savjetovanja. Navodi se točno razdoblje trajanja savjetovanja, broj ukupno zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga te broj prihvaćenih komentara na Obrazac iskaza. Uz provedbu savjetovanja putem portala e-Savjetovanja stručni nositelj može provesti savjetovanje s javnošću putem javnog predstavljanja, anketa i fokus-skupina ili korištenja drugih metoda savjetovanja s javnošću. Iste je potrebno navesti i sažeti njihove rezultate.
6.2.
Konzultacije:
Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza dostavlja se na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo. Potrebno je ukratko navesti kojim nadležnim tijelima je dostavljen Obrazac iskaza i sažeti dana očitovanja.
ZAKLJUČAK
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
a.povećanje vrijednosti nekretnina i uključivanje u pravni sustav dosad neozakonjenih izgrađenih zgrada
b.omogućavanje zakonite uporabe zgrada kao i ishođenje akata za rekonstrukciju te rješenja za obavljanje djelatnosti, mogućnost realizacije kredita i sredstava iz različitih izvora financiranja, uključujući i sredstva iz EU fondova
c.zaštićuju se koridori infrastrukturnih građevna
d.pojednostavljenje i digitalizacija postupka izdavanja rješenja o izvedenom stanju
e.dodatni prihodi jedinica lokalne samouprave i za Republiku Hrvatsku
f.antikorupcijski učinak.
Negativni učinci:
Nema negativnih učinaka.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Provedba ovog zakona omogućit će građanima koji dosad nisu ozakonili svoje nezakonito izgrađene građevine da navedeno učine na pojednostavljen način, čime će se njihovim nekretninama povećati vrijednost te omogućiti zakonita uporaba nekretnina, te će biti u mogućnosti ishoditi akte za rekonstrukciju ili obavljanje djelatnosti, realizirati kredit, koristiti sredstva iz EU fondova i sl. Također, vođenjem predmetnih postupaka akumulirat će se dodatni prihodi za jedinice lokalne samouprave i Republiku Hrvatsku te će se zaštiti koridori infrastrukturnih građevina u Republici Hrvatskoj.
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
PRILOG 4.:
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
OPĆE INFORMACIJE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine
1.2.
Naziv propisa:
Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Zakonom o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama („Narodne novine“, broj 86/12, 143/13, 65/17 i 14/19; u daljnjem tekstu: Zakon) propisan je rok za podnošenje zahtjeva za izdavanje rješenja o izvedenom stanju do 30. lipnja 2018.
S obzirom na to da velik broj upita vezanih uz ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada još uvijek stiže u upravna tijela, zaključuje se da za značajan broj nezakonito izgrađenih zgrada upravo zbog postavljenog roka nisu podneseni zahtjevi. Razlozi zbog kojih zahtjevi nisu bili podneseni u propisanom roku su različite prirode, primjerice: naslijeđena imovina, nedostatak financijskih sredstava, neznanje da je zgrada nezakonita i brojni drugi razlozi.
2.2.
Izvor podataka:
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine - podaci dobiveni dosadašnjim iskustvom u primjeni Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama ("Narodne novine" broj 86/12, 143/13, 65/17 i 14/19) te u svakodnevnom kontaktu sa građanima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Ciljevi predloženog Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama su:
- ukidanje administrativno postavljenog roka za podnošenje zahtjeva za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada
- isključivanje mogućnosti ozakonjenja nezakonito izgrađene zgrade u planiranim ili istraženim koridorima i površine prometnih, energetskih, vodnih i komunikacijskih građevina
- digitalizacija postupka izdavanja rješenja o izvedenom stanju i provođenje postupka putem postojećeg programa eDozvola
- unifikacija dokumentacije koja se podnosi uz zahtjev za izdavanje rješenja o izvedenom stanju za sve zgrade (ukidaju se kategorije zgrada), osim za pomoćne zgrade do 50m 2 i ta se dokumentacija izrađuje elektronički
- osiguranje pravnog temelja za donošenje uredbe kojom se utvrđuje naknada za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru
od dana stupanja na snagu zakona.
3.2.
Opis svrhe propisa
Donošenjem izmjena i dopuna Zakona namjerava se omogućiti građanima koji nisu stigli na vrijeme ponijeti zahtjev za ozakonjenje svojih nezakonito izgrađenih zgrada da isti podnesu te da se na taj način što veći broj nezakonito izgrađenih zgrada uključi u pravni sustav.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Moguće je samo normativno rješenje s obzirom na to da se radi o pitanjima koja se mogu uređivati samo zakonom.
3.4.
Izvor podataka:
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine - podaci dobiveni dosadašnjim iskustvom u primjeni Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama ("Narodne novine" broj 86/12, 143/13, 65/17 i 14/19) te u svakodnevnom kontaktu sa građanima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Ciljevi predloženog Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama su:
- ukidanje administrativno postavljenog roka za podnošenje zahtjeva za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada
- isključivanje mogućnosti ozakonjenja nezakonito izgrađene zgrade u planiranim ili istraženim koridorima i površine prometnih, energetskih, vodnih i komunikacijskih građevina
- digitalizacija postupka izdavanja rješenja o izvedenom stanju i provođenje postupka putem postojećeg programa eDozvola
- unifikacija dokumentacije koja se podnosi uz zahtjev za izdavanje rješenja o izvedenom stanju za sve zgrade (ukidaju se kategorije zgrada), osim za pomoćne zgrade do 50m 2 i ta se dokumentacija izrađuje elektronički
- osiguranje pravnog temelja za donošenje uredbe kojom se utvrđuje naknada za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru
od dana stupanja na snagu zakona.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Učinak na imovinska prava adresata
(mogućnosti ozakonjenja nezakonito izgrađenih zgrada koje će se na predloženi način uključiti u pravni sustav države te povećanju njihove vrijednosti).
Građani (vlasnici nezakonito izgrađenih zgrada)
Tijela javne vlasti
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Učinak na jednak tretman i prilike koji uključuje jednakost svih pred zakonom (antikorupcijski učinak)
Građani
Tijela javne vlasti
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Povećanje prihoda proračuna tijela javne vlasti.
Zaštita koridora infrastrukturnih građevina
Tijela javne vlasti
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Izravan pozitivan učinak u području gospodarstva očituje se u povećanju vrijednosti nekretnina i uključivanja u pravni sustav dosad neozakonjenih izgrađenih zgrada čime se doprinosi većoj pravnoj sigurnosti i transparentnosti. Također, ozakonjenjem se omogućava zakonita uporaba zgrada kao i ishođenje akata za rekonstrukciju te rješenja za obavljanje djelatnosti, mogućnost realizacije kredita i sredstava iz različitih izvora financiranja, uključujući i sredstva iz EU fondova. Navedene izmjene također propisuju digitalizaciju i pojednostavljenje postupka ozakonjenja zgrada te imaju antikorupcijski učinak. Adresati navedenih odredbi su vlasnici nezakonito izgrađenih nekretnina, koji svoje nekretnine iz različitih razloga nisu ozakonili na vrijeme.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati na održivi razvoj.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Antikorupcijski učinak se očituje u mogućnosti da se u svakom trenutku nezakonito izgrađena zgrada može ozakoniti. Navedeno dovodi do pozitivnih učinaka kojima se osigurava pravna sigurnost u pravnom prometu nekretnina te se smanjuju mogućnosti za poduzimanje nezakonitih radnji vezano za podnošenje zahtjeva za donošenje rješenja o izvedenom stanju.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Zaštićuju se koridori infrastrukturnih građevina s obzirom na to da su isti od iznimnog značaja za daljnji razvoj Republike Hrvatske te se stvaraju dodatni prihodi jedinica lokalne samouprave i za Republiku Hrvatsku. Također, budući da se ukida rok za podnošenje zahtjeva za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada, otvara se mogućnost da se zahtjevi podnose u trenutku kada stranke ostvare pravne i stvarne mogućnosti za podnošenje zahtjeva. Na taj način ostvaruje se niz pozitivnih učinaka za vlasnike nekretnina i jedinice lokalne samouprave u vidu financijskih primitaka od komunalnog doprinosa i naknade za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade koju su dužni platiti podnositelji zahtjeva za izdavanje rješenja o izvedenom stanju. Ujedno se propisuje da je četrdeset posto sredstava naknade prihod državnog proračuna Republike Hrvatske, a koji se namjenski koristi za provedbu toga Zakona, za uspostavu i održavanje informacijskog sustava izdavanja akata za provedbu dokumenata prostornog uređenja, građenje i uporabu građevina, financiranje komunalne infrastrukture jedinica lokalne samouprave te za priuštivo stanovanje.
5.6.
Izvor podataka:
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine - podaci dobiveni dosadašnjim iskustvom u primjeni Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama ("Narodne novine" broj 86/12, 143/13, 65/17 i 14/19) te u svakodnevnom kontaktu sa građanima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Savjetovanje se provodi u trajanju u pravilu u roku od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću (e-Savjetovanja) objavom nacrta prijedloga zakona i Obrasca iskaza o procjeni učinaka propisa, kao dva odvojena savjetovanja. Navodi se točno razdoblje trajanja savjetovanja, broj ukupno zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga te broj prihvaćenih komentara na Obrazac iskaza. Uz provedbu savjetovanja putem portala e-Savjetovanja stručni nositelj može provesti savjetovanje s javnošću putem javnog predstavljanja, anketa i fokus-skupina ili korištenja drugih metoda savjetovanja s javnošću. Iste je potrebno navesti i sažeti njihove rezultate.
6.2.
Konzultacije:
Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza dostavlja se na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo. Potrebno je ukratko navesti kojim nadležnim tijelima je dostavljen Obrazac iskaza i sažeti dana očitovanja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
ZAKLJUČAK
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
a. povećanje vrijednosti nekretnina i uključivanje u pravni sustav dosad neozakonjenih izgrađenih zgrada
b. omogućavanje zakonite uporabe zgrada kao i ishođenje akata za rekonstrukciju te rješenja za obavljanje djelatnosti, mogućnost realizacije kredita i sredstava iz različitih izvora financiranja, uključujući i sredstva iz EU fondova
c. zaštićuju se koridori infrastrukturnih građevna
d. pojednostavljenje i digitalizacija postupka izdavanja rješenja o izvedenom stanju
e. dodatni prihodi jedinica lokalne samouprave i za Republiku Hrvatsku
f. antikorupcijski učinak.
Negativni učinci:
Nema negativnih učinaka.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Provedba ovog zakona omogućit će građanima koji dosad nisu ozakonili svoje nezakonito izgrađene građevine da navedeno učine na pojednostavljen način, čime će se njihovim nekretninama povećati vrijednost te omogućiti zakonita uporaba nekretnina, te će biti u mogućnosti ishoditi akte za rekonstrukciju ili obavljanje djelatnosti, realizirati kredit, koristiti sredstva iz EU fondova i sl. Također, vođenjem predmetnih postupaka akumulirat će se dodatni prihodi za jedinice lokalne samouprave i Republiku Hrvatsku te će se zaštiti koridori infrastrukturnih građevina u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
PRILOZI
8.
PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
Nema priloga.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
9.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum: 30. rujna 2025.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE