E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI 2026. godina

 

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Ministarstvo unutarnjih poslova

 

PRILOG 1.:

 

OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI

 

1.

STRUČNI NOSITELJ:

Ministarstvo unutarnjih poslova

2.

POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

 

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

2.1.

Zakon o izmjenama i dopuni

Zakona o protuminskom djelovanju

I. tromjesečje 2026.

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

Zakonom o protuminskom djelovanju („Narodne novine“, br. 110/15., 118/18., 98/19., 114/22. i 59/23.) (u daljnjem tekstu: Zakon) se, između ostalog, uređuju prava i obveze djelatnika koji obavljaju poslove protuminskog djelovanja, a što uključuje i prava pirotehničara i s njima izjednačenih osoba koja im pripadaju s osnove invalidnosti, smrti i obveznog osiguranja.

Sukladno Zakonu, prava koja navedene osobe ostvaruju po osnovi oštećenja organizma su: pravo na osobnu invalidninu, pravo na ortopedski doplatak, pravo na posebni doplatak, pravo na doplatak za njegu i pomoć druge osobe te pravo na medicinsku odnosno fizikalnu rehabilitaciju, a navedena prava se ostvaruju sukladno propisima kojima se uređuju prava hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji.

Isto tako, sukladno Zakonu, mjesečni iznos osobne invalidnine osobe s invaliditetom l. skupine je propisan na način kako je to bilo propisano Zakonom o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji („Narodne novine“, br. 121/17., 98/19. i 84/21.) te se tako isti određuje u visini 115% od utvrđene proračunske osnovice, a mjesečni iznos osobne invalidnine osobe s invaliditetom od II. do X. skupine u za svaku skupinu propisanom postotku od osobne invalidnine osobe s invaliditetom I. skupine. Osnovica za određivanje ortopedskog doplatka i doplatka za njegu i pomoć druge osobe je mjesečni iznos osobne invalidnine osobe s invaliditetom I. skupine sukladno odredbi kojom je uređuje osobna invalidnina.

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji („Narodne novine“, br. 156/23.) koji je stupio na snagu 1. siječnja 2024. godine, izmijenjen je mjesečni iznos osobne invalidnine invalida I. skupine na način da se isti određuje  u iznosu od 115% od osnovice koju odlukom određuje Vlada Republike Hrvatske. Sukladno navedenom, Vlada je Odlukom o iznosu osnovice za određivanje prava iz Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji za 2024. godinu („Narodne novine“, br. 8/24.) propisala da osnovica za određivanje prava iz članaka 59. i 109. Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji za 2024. godinu iznosi 500,00 eura, dok je za 2025. godinu propisana u iznosu od 520,00 eura („Narodne novine“, br. 75/24).

Imajući u vidu navedeno stanje, pristupilo se izradi prijedloga Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o protuminskom djelovanju, kojim bi se na nedvojben način za stradale pirotehničare i s njima izjednačene osobe te njihove obitelji propisala primjena odredbi propisa kojim se uređuju prava hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji, a glede postupka ostvarivanja prava po osnovi oštećenja organizma, što uključuje i primjenu odredbi kojima se uređuju uvjeti, postupak, nadležnost za rješavanje zahtjeva i provođenje vještačenja.

Prijedlogom bi se odredbe Zakona koje se odnose na mjesečni iznos osobne invalidnine, ortopedskog doplatka i doplatka za njegu i pomoć druge osobe uskladile sa zadnjim  izmjenama Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji te bi se na predloženi način izjednačila osnovica za izračun navedenih naknada pirotehničara i s njima izjednačenih osoba s osnovicom za izračun osobne invalidnine hrvatskog ratnog vojnog invalida iz Domovinskog rata. Za korisnike obiteljske mirovine izričito bi se propisalo pravo vezano za rad uz obiteljsku mirovinu.  

Cilj izmjena Zakona o protuminskom djelovanju  je jasnije propisati primjenu odredbi propisa kojima se uređuju prava hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji na postupak ostvarivanja prava po osnovi oštećenja organizma te izjednačiti osnovicu za izračun osobne invalidnine, ortopedskog doplatka i doplatka za njegu i pomoć druge osobe pirotehničaru i s njim izjednačenih osoba s invaliditetom I. do X. skupine sa osnovicom za izračun osobne invalidnine hrvatskog ratnog vojnog invalida iz Domovinskog rata I. do X. skupine. Također, cilj je nedvojbeno propisati da se navedena prava ostvaruju na način i u iznosu određenom propisima kojima se uređuju prava hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

Zakon o izmjenama i dopunama  

Zakona o sigurnosti prometa na cestama (EU)

I. tromjesečje 2026.

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

Implementacija Direktive (EU) 2024/3237 Europskog parlamenta i Vijeća od 19. prosinca 2024. o izmjeni Direktive (EU) 2015/413 o olakšavanju prekogranične razmjene informacija o prometnim prekršajima protiv sigurnosti prometa na cestama.

 

Primijećeno je da trenutna visina kazni propisanih za pojedine prekršaje ne odvraća počinitelje od činjenja prekršaja, budući da se bilježi porast utvrđenih prekršaja (kao npr. nekorištenje sigurnosnog pojasa, upotrebe mobitela u vožnji, prekršaja opasnog parkiranja i sl.).

 

Pojedini vozači skrivanjem/skidanjem registarskih pločica izbjegavaju identifikaciju svog vozila, a samim tim posljedično i kažnjavanje za najteže prekršaje (prekoračenje brzine, prolazak kroz crveno svjetlo, neregistrirano vozilo i sl.).

 

Primijećen je porast  maloljetnika koji upravljaju osobnim prijevoznim sredstvima, iako nemaju pravo upravljati istima. Također, nisu propisane kazne za roditelje i skrbnike koji omogućavaju upravljanje vozilom maloljetnicima prije stjecanja prava.

Usklađivanje s odredbama Direktive (EU) 2024/3237 Europskog parlamenta i Vijeća u propisanim rokovima.

 

 

 

 

 

Promjena ponašanja pojedinih vozača koji čine prometne prekršaje, a koji direktno utječu na stanje  sigurnosti cestovnog prometa.

 

 

 

 

 

 

Detaljnije i jasnije urediti odredbe koje se odnose na vozače koji skrivaju ili skidaju registarske pločice kao i povećanje iznosa novčane kazne radi promjene ponašanja pojedinih vozača.

 

 

 

 

Dodatno reguliranje odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama koje se odnose na osobna prijevozna sredstva da bi se maloljetnicima onemogućilo upravljanje vozilima prije stjecanja prava.

2.3.

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o eksplozivnim tvarima te proizvodnji i prometu oružja

II. tromjesečje 2026.

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

Zakonom o eksplozivnim tvarima te proizvodnji i prometu oružja („Narodne novine“, br. 70/17.) bila je zabranjena prodaja, nabava, posjedovanje i uporaba petardi i redenika kategorije F3 građanima za osobne potrebe.

 

Izmjenama i dopunama Zakona o eksplozivnim tvarima te proizvodnji i prometu oružja („Narodne novine“, br. 141/20.), zabranjena je prodaja, nabava, posjedovanje i uporaba petardi i redenika kategorije F2 građanima za osobne potrebe.

 

Nakon proteka četiri godine od primjene Zakona, statistički pokazatelji, poglavito za prošlu godinu 2024. ukazali su na još uvijek prevelik broj teških i lakših

tjelesnih ozljeda kod maloljetnih osoba.

 

S time u vezi, potrebno je propisati  strože sankcije za kršenje odredbi Zakona.

Povećati sigurnost svih građana Republike Hrvatske od uporabe pirotehničkih sredstava, a ponajviše maloljetnih osoba koje su najviše izložene opasnostima i stradavanju od pirotehnike, te ograničiti sve veće onečišćenje okoliša uslijed uporabe pirotehničkih sredstava (zrak, voda, tlo).

 

 

 

3.

IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

 

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

 

3.1.

/

/

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

 

4.

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis:

potpredsjednik Vlade i ministar

dr.sc. Davor Božinović

 

 

Uputa:

. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave

. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja

. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "

. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "

. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 1
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.