E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

Ažurirani Obrazac zakonodavnih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za 2026. godinu

 

Komentara na članku: 5 Općih komentara: 5 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Obrazac zakonodavnih aktivnosti za 2026. godinu

PRILOG 1.:

 

OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2026. GODINU

 

1.

STRUČNI NOSITELJ:

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

 

2.

POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

 

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

2.1.

Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava (EU)

III. tromjesečje

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Usklađivanje s Direktivom (EU) 2016/797 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. svibnja 2016. o interoperabilnosti željezničkog sustava u Europskoj uniji;

 

Direktivom (EU) 2016/798 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. svibnja 2016. o sigurnosti željeznica;

 

Direktivom 2007/59/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007. o davanju ovlaštenja strojovođama koji upravljaju lokomotivama i vlakovima na željezničkom sustavu Zajednice;

 

Direktivom Vijeća 2005/47/EZ od 18. srpnja 2005. o Sporazumu između Zajednice europskih željeznica (CER) i Europske federacije radnika u prometu (ETF) o određenim pitanjima uvjeta rada mobilnih radnika u interoperabilnom prekograničnom prometu u željezničkom sektoru;

 

Provedbenom uredbom Komisije (EU) 2019/772 оd 16. svibnja 2019. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1300/2014 u pogledu inventara imovine u cilju identificiranja zapreka pristupačnosti, pružanja informacija korisnicima te nadzora i ocjene napretka u pogledu pristupačnosti

 

i

 

Provedbenom odlukom Komisije (EU) 2018/1614 od 25. listopada 2018. o utvrđivanju specifikacija za registre vozila iz članka 47. Direktive (EU) 2016/797 Europskog parlamenta i Vijeća te o izmjeni i stavljanju izvan snage Odluke Komisije.

Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije u procesu čišćenja nacionalnih pravila, koje se provodi u suradnji s Agencijom Europske unije za željeznice, radi postizanja tehničke usklađenosti, poboljšanja i razvoja usluga željezničkog prijevoza u Europskoj uniji i s trećim zemljama te dovršetka jedinstvenog europskog željezničkog prostora

2.2.

Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona zračnom prometu (EU)

IV. tromjesečje

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Usklađivanje s odredbama članka 11. i 12. Uredbe (EU) 2023/2405 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. listopada 2023. o osiguravanju jednakih uvjeta tržišnog natjecanja za održiv zračni prijevoz (ReFuelEU Aviation)

 

Osiguranje pravne sigurnosti i usklađivanje hrvatskog zakonodavstva kroz uspostavu jasnih prekršajnih odredbi te određivanje nadležnog tijela u odnosu na operatore zrakoplova i upravna tijela zračnih luka Unije, uz prepoznavanje i pravno uređenje specifičnih postupaka uspostavljenih Uredbom

 

Razrada materijalnih i prekršajnih odredbi u odnosu na sustave bespilotnih zrakoplova

Osiguranje pravne sigurnosti i primjene propisa kroz razradu materijalnih odredbi koje se odnose na sustave bespilotnih zrakoplova, uključujući operatore, udaljene pilote i letačke operacija, kao i pripadajućih prekršajnih odredbi te jasno utvrđenih ovlasti i obveza zrakoplovnih inspektora.

 

Uspostava nadležnosti za provođenje stručnog nadzora nad tijelom nadležnim za potragu i spašavanje zrakoplova

Usklađivanje s ICAO standardima u području nadzora nad sustavom potrage i spašavanja zrakoplova (SAR), osobito u dijelu koji se odnosi na jasnu funkcionalnu separaciju između pružatelja SAR usluge i nadležnog tijela za stručni nadzor

 

Propisivanje nadležnosti Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo za donošenje podzakonskih propisa čija se primjena nalazi u djelokrugu njezine nadležnosti

Uspostavljanje jasne i zakonski utemeljene nadležnosti Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo za donošenje stručnih podzakonskih propisa čime će se osigurati učinkovitija i pravovremena izrada i primjena

 

propisa u području zračnog prometa, uz smanjene administrativnog opterećenja

 

Izmjena nadležnosti za vođenje prekršajnog postupka

Usklađivanje s odredbama općeg propisa u smislu nadležnosti za vođenje prekršajnog postupka koje će se prenijeti u nadležnost sudovima

2.3

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o povlasticama u prometu (EU)

 

IV. tromjesečje

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

Usklađivanje s Direktivom (EU) 2024/2841 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2024. o uspostavi europske iskaznice za osobe s invaliditetom i europske parkirališne karte za osobe s invaliditetom.

i

Direktivom (EU) 2024/2842 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2024. o proširenju Direktive (EU) 2024/2841 na državljane trećih zemalja koji zakonito borave u državi članici

 

Predloženim izmjenama i dopunama zakona u hrvatsko zakonodavstvo preuzima se Direktiva (EU) 2024/2841 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2024. o uspostavi europske iskaznice za osobe s invaliditetom i europske parkirališne karte za osobe s invaliditetom (Tekst značajan za EGP) SL L, 2024/2841, 14.11.2024. i Direktiva (EU) 2024/2842 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2024. o proširenju Direktive (EU) 2024/2841 na državljane trećih zemalja koji zakonito borave u državi članici SL L, 2024/2842, 14.11.2024.

Osobama s poremećajem iz spektra autizma kojima je utvrđeno tjelesno oštećenje od 100 % oslobodit će se plaćanja cestarine za uporabu autoceste i objekta s naplatom za osobni automobil kojim se prevoze.

Ako maloljetne osobe, osobe potpuno ili djelomično lišene poslovne sposobnosti iz stavka 1. ovoga članka nemaju osobni automobil u svom vlasništvu ,  pravo na oslobađanje od plaćanja godišnje naknade za uporabu javnih cesta za osobe s invaliditetom imaju za jedan osobni automobil koji je u vlasništvu njihovih roditelja, zakonskih zastupnika ili skrbnika odnosno koji  koriste na temelju ugovora o  leasingu.

Vozila udruga osoba s invaliditetom ostvaruju pravo na izdavanje parkirališne karte za osobe s invaliditetom. Osim Zakonom to pravo daje se i ustanovama osoba s invaliditetom za njihova vozila. Državljanima trećih zemalja koji kratkotrajno borave u Republici Hrvatskoj ili ju posjećuju, a imaju  status osobe s invaliditetom imaju pravo za parkiranje na mjestima rezerviranim za osobe s invaliditetom.

Dodatno se uređuje upravni postupak izdavanja isprava iz Zakona o povlasticama u prometu, na način da se izdaju isključivo na zahtjev osobe s invaliditetom. Te se propisuje dužnost osobama s invaliditetom da prije podnošenja zahtjeva  provjere svoj status i podatke o oštećenju organizma koji su evidentirani u Registru osoba s invaliditetom koji se vodi pri Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo i  zatražiti da se unesu točni i istiniti podaci. Ako stranka ne provjeri podatke, smatrat će se da je u Registru utvrđeno pravo stanje stvari. Protiv rješenja kojima se izdaju isprave iz tog Zakona  nije dopuštena žalba već se može pokrenuti upravni spor.

 

 

2.4.

Zakon o infrastrukturi za alternativna goriva (EU)

III. tromjesečje

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Ovim Zakonom osigurava se provedba Uredbe (EU) 2023/1804 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. rujna 2023. o uvođenju infrastrukture za alternativna goriva i stavlja se izvan snage Direktiva 2014/94/EU.

 

Cilj Zakona je provedba Uredbe (EU) 2023/1804 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. rujna 2023. o uvođenju infrastrukture za alternativna goriva i stavljanju izvan snage Direktive 2014/94/EU.

Ovom se Uredbom utvrđuju obvezni nacionalni ciljevi koji vode do uvođenja dostatne infrastrukture za alternativna goriva u Uniji za cestovna vozila, vlakove, plovila i zrakoplove u mirovanju. Njome se utvrđuju zajedničke tehničke specifikacije i zahtjevi za informacije za korisnike, pružanje podataka i zahtjevi za plaćanje povezani s infrastrukturom za alternativna goriva.

 

Ovom se Uredbom utvrđuju i pravila za nacionalne okvire politika iz članka 14. koje trebaju donijeti države članice, uključujući pravila za uvođenje infrastrukture za alternativna goriva

Ovom se Uredbom uspostavlja mehanizam izvješćivanja kako bi se potaknula suradnja i osiguralo dobro praćenje napretka. Mehanizam izvješćivanja ima oblik strukturiranog, transparentnog i iterativnog postupka koji se odvija između Komisije i država članica u svrhu finalizacije nacionalnih okvira politike, uzimajući u obzir postojeće lokalne i regionalne strategije za uvođenje infrastrukture za alternativna goriva, i njihove naknadne provedbe te odgovarajućeg djelovanja Komisije za potporu usklađenom i bržem uvođenju infrastrukture za alternativna goriva u državama članicama.

Zakonom se utvrđuju i nositelji provedbe pojedinih mjera, kao i način izvršavanja obveze međunarodnog izvješćivanja o tim mjerama i prekršajne odredbe.

2.5.

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o cestama (EU)

III. tromjesečje

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Ovim Zakonom osigurava se provedba Direktive (EU) 2023/2661 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. studenoga 2023. o izmjeni Direktive 2010/40/EU o okviru za uvođenje inteligentnih prometnih sustava u cestovnom prometu i za veze s ostalim vrstama prijevoza - Tekst značajan za EGP (SL L, 2023/2661, 30.11.2023.) .

Člankom 37. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o cestama ( „Narodne novine“, broj 144/21.), koji je stupio na snagu 4. siječnja 2022., izmijenjen je dotadašnji pravni režim izuzimanja od plaćanja naknade za osnivanje prava građenja i služnosti za određene javno - pravne subjekte, propisan člankom 86. stavkom 2. Zakona o cestama ( „Narodne novine“, br. 84/11., 18/13., 22/13., 54/13., 148/13., 92/14. i 110/19.).

 

 

Kao razlog donošenja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o cestama ( „Narodne novine“, broj 144/21.) obrazloženo je da su nadležna tijela državne uprave upozorena da se oslobođenje od plaćanja naknade za osnivanje prava služnosti i prava građenja na javnoj cesti može tretirati nezakonitom državnom potporom i diskriminacijom poduzetnika na tržištu te je intencija navedenog Zakona bila izjednačiti pravne osobe u kojima je Republika Hrvatska ili jedinice lokalne/regionalne samouprave većinski vlasnik s pravnim osobama privatnog prava koje su do sada bile u diskriminatornom položaju u odnosu na one prve, jer su bile obvezne plaćati naknadu za korištenje cestovnog zemljišta, a pravne osobe u kojima je Republika Hrvatska ili jedinice lokalne/regionalne samouprave većinski vlasnik nisu imale tu obvezu, odnosno bile su oslobođene obveze plaćanja naknade za korištenje cestovnog zemljišta.

Direktiva 2010/40/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 7. srpnja 2010. o okviru za uvođenje inteligentnih prometnih sustava u cestovnom prometu i za veze s ostalim vrstama prijevoza prenesena je u Zakon o cestama, člancima 1.a, 72, 72.a, 72.b, 72.c i 72.d.. Donošenjem „Direktive (EU) 2023/2661 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. studenoga 2023. o izmjeni Direktive 2010/40/EU o okviru za uvođenje inteligentnih prometnih sustava u cestovnom prometu i za veze s ostalim vrstama prijevoza - (Tekst značajan za EGP) 32023L2661“ potrebno je uskladiti odredbe Zakona o cestama. „Europski zeleni plan” naglašava sve veći značaj automatizirane i povezane multimodalne mobilnosti, zajedno s pametnim sustavima upravljanja prometom koje omogućuje digitalizacija, i cilj podupiranja novih usluga održivog prometa i mobilnosti kojima se može poboljšati mobilnost, smanjiti zagušenje i onečišćenje, posebno u gradskim područjima, te potaknuti prelazak na čišće vrste prijevoza promicanjem promjene načina prijevoza i boljeg upravljanja prometom.

 

Sukladno navedenome u ITS Direktivi su redefinirana prioritetna područja te je definirano  prioritetno područje koje se odnosi na usluge ITS-a za povezanu, kooperativnu i automatiziranu mobilnost. Ujednačenost i povezanost ITS aplikacija i usluga na području EU se osigurava primjenom specifikacija koje donosi Europska komisija. Kako bi se osigurala usklađena primjena donesenih specifikacija države članice trebaju odrediti tijelo za ocjenjivanje sukladnosti.

 

Cilj izmjene Zakona je usklađivanje s aktualnom ITS Direktivom te učinkovita provedba obaveza iz Direktive te delegiranih aktima donesenih temeljem Direktive.

 

Zakon o cestama nije uredio iznimke za nositelje prava služnosti ili prava građenja na javnim cestama u pravnim situacijama kada građevine za koje se osnivaju navedena stvarna prava ne služe obavljanju tržišnih djelatnosti.

 

Donošenjem ovoga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o cestama uspostavljaju se iznimke od pravila propisanog člankom 86. stavkom 2. Zakona o cestama, odnosno od plaćanja naknade za osnivanje prava građenja i prava služnosti za korištenje javnih cesta izuzimaju se komunalne vodne građevine u smislu propisa o vodama i vodne građevine u vlasništvu Republike Hrvatske u skladu s uvjetom uzajamnosti, u skladu s propisima o vodama te usklađenost s EU propisima u području Inteligentnih prometnih sustava .

2.6

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu opasnih tvari

IV. tromjesečje

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

U Zakonu o prijevozu opasnih tvari (Narodne novine broj 79/2007 i 70/2017 - u daljnjem tekstu: Zakon) odredbe koje se odnose na tijela državne uprave u čijem djelokrugu su poslovi vezani za prijevoz opasnih tvari ne odgovaraju njihovom izmijenjenom ustrojstvu i nazivima.

Trenutni zakonski okvir ne predviđa mogućnost prijevoza opasnih tvari s vozačkom dozvolom B kategorije što je potrebno izmijeniti i uskladiti s odredbama Sporazuma o međunarodnom cestovnom prijevozu opasnih tvari.

Određene nazive i pojmove nužno je harmonizirati s važećom terminologijom specifičnom za svaku vrstu prijevoza (zračni, cestovni, željeznički i dr.).

Postupak imenovanja Ispitnog povjerenstva za provođenje ispita sigurnosnih savjetnika izrazito je složen i potrebno je isti pojednostavniti.

Potrebno podrobnije normirati rad ustanova koje provode stručno osposobljavanje vozača i sigurnosnih savjetnika.

Za određene oblike ponašanja vezane uz prijevoz opasnih tvari, potrebno je propisati prekršajne odredbe te odgovarajuće prekršajno pravne sankcije.

 

Predloženim izmjenama i dopunama na adekvatan način će se normirati uvjeti za prijevoz opasnih tvari, obveze osoba koje sudjeluju u prijevozu, uvjeti za ambalažu i vozila, uvjeti za imenovanje sigurnosnih savjetnika te prava i dužnosti, nadležnosti i uvjeti za provođenje osposobljavanja osoba koje sudjeluju u prijevozu, nadležnost državnih tijela u vezi s tim prijevozom te nadzor nad provođenjem zakona, i to na način koji će udovoljiti zahtjevima današnjih potreba u navedenim aktivnostima.

3.

IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

3.1.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

4.

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

                                                                        Potpis: potpredsjednik Vlade i ministar

                                                                                              Oleg Butković

 

Datum: 13. listopada 2025. godine

 

 

Uputa:

. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave

. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja

. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "

. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "

. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.