Savjetovanje o obrascu zakonodavnih aktivnosti Ministarstva kulture i medija za 2026. godinu
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo kulture i medija
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o Hrvatskoj radioteleviziji
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o Hrvatskoj radioteleviziji donesen je 2010. godine, a izmjene i dopune koje su rađene nakon toga bile su usmjerene na tijela upravljanja. Tehnologija je od tada značajno napredovala te je potrebno uskladiti emitiranje programa sa suvremenim digitalnim zahtjevima, a jednako tako i dodatno utvrditi transparentnost pri izboru tijela upravljanja i načina financiranja
Zakon će biti prilagođen suvremenim načinima emitiranja programa, a izbor tijela upravljanja i pitanje uredničke neovisnosti dodatno usklađen s odredbama Europskog akta o slobodi medija.
2.1.
Zakon o medijima
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Izrada novog Nacrta prijedloga zakona o medijima potrebna je kako bi se na novi način sukladno novom dostignućima u radu i funkcioniranja medija normirale pretpostavke za ostvarivanje načela slobode medija, prava novinara i drugih sudionika u javnom informiranju na slobodu izvješćivanja i dostupnost javnim informacijama, prava i obveze nakladnika, ostvarivanje prava na ispravak i odgovor, način obavljanja distribucije tiska, način zaštite tržišnog natjecanja, te prava i obveze drugih pravnih i fizičkih osoba koje djeluju na području javnog informiranja. Jednako tako potrebno je osigurati pretpostavke za jednostavniju primjenu Europskog akta o slobodi medija koji između ostaloga zahtjeva i uspostavu regulatora i za tiskane medije.
Zakon će se prilagoditi suvremenim potrebama, načinima rada i djelovanja medija te će se ojačati odredbe vezane za uredničku neovisnost, transparentnost u djelovanju medija kao i medijska koncentracija
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum: 29. listopada 2025.
Uputa:
1. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
2. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
3. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
4. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
5. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom »(EU)«
6. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom »(RM)«
7. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Savjetovanje o obrascu zakonodavnih aktivnosti Ministarstva kulture i medija za 2026. godinu
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo kulture i medija
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o Hrvatskoj radioteleviziji
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o Hrvatskoj radioteleviziji donesen je 2010. godine, a izmjene i dopune koje su rađene nakon toga bile su usmjerene na tijela upravljanja. Tehnologija je od tada značajno napredovala te je potrebno uskladiti emitiranje programa sa suvremenim digitalnim zahtjevima, a jednako tako i dodatno utvrditi transparentnost pri izboru tijela upravljanja i načina financiranja
Zakon će biti prilagođen suvremenim načinima emitiranja programa, a izbor tijela upravljanja i pitanje uredničke neovisnosti dodatno usklađen s odredbama Europskog akta o slobodi medija.
2.1.
Zakon o medijima
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Izrada novog Nacrta prijedloga zakona o medijima potrebna je kako bi se na novi način sukladno novom dostignućima u radu i funkcioniranja medija normirale pretpostavke za ostvarivanje načela slobode medija, prava novinara i drugih sudionika u javnom informiranju na slobodu izvješćivanja i dostupnost javnim informacijama, prava i obveze nakladnika, ostvarivanje prava na ispravak i odgovor, način obavljanja distribucije tiska, način zaštite tržišnog natjecanja, te prava i obveze drugih pravnih i fizičkih osoba koje djeluju na području javnog informiranja. Jednako tako potrebno je osigurati pretpostavke za jednostavniju primjenu Europskog akta o slobodi medija koji između ostaloga zahtjeva i uspostavu regulatora i za tiskane medije.
Zakon će se prilagoditi suvremenim potrebama, načinima rada i djelovanja medija te će se ojačati odredbe vezane za uredničku neovisnost, transparentnost u djelovanju medija kao i medijska koncentracija
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum: 29. listopada 2025.
Uputa:
1. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
2. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
3. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
4. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
5. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom »(EU)«
6. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom »(RM)«
7. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija