E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I SPORTA

 

 

PRETHODNA PROCJENA ZA ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI

Travanj 2016.

 

Ovaj obrazac primjenjuje se u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do 12. pitanja iz ovoga obrasca odgovoreno s „DA“ odnosno potvrdno.

 

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa)

Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi donesen je 2008. godine i nekoliko se puta mijenjao. No, dosadašnje izmjene i dopune nisu riješile sve uočene nedostatke koji su specifični za sustav osnovnoškolskog i srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja te je zbog kvalitetnijeg rješenja odredaba potrebno donošenje izmjena i dopuna Zakona koji će pridonijeti kvalitetnijem uređenju sustava. Kako određene odredbe navedenoga zakona još uvijek nisu dovoljno jasno definirane, a nakon prikupljenih informacija iz školskih ustanova i od zainteresirane javnosti, utvrđena je potreba za preciznijim definiranjem određenih zakonskih odredbi.  

 

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa)

Cilj je unaprjeđenje odgojno-obrazovnoga rada u školskim ustanovama.

Osnovna pitanja koja će se izmjenama i dopunama Zakona urediti na kvalitetniji način su:

-urediti ciljeve i načela odgoja i obrazovanja,

-upisi, uvjeti i način prelaska iz jedne u drugu školsku ustanovu ili program,

-izvođenje odgojno-obrazovnih programa u školi ili izvan škole od drugih pravnih i fizičkih osoba koje imaju registriranu odgojno-obrazovnu djelatnost, za učenike osnovnoškolske i srednjoškolske dobi te donošenje podzakonskog propisa kojim će se navedena pitanja jasno urediti,

-mogućnost obrazovanja od kuće za učenike osnovne škole i školovanja na daljinu za učenike osnovne i srednje škole,

-dodatno urediti odabir izbornih predmeta,

-dodatno urediti planiranje i donošenje školskoga kurikuluma,

-tjedne radne obveze odgojno-obrazovnih radnika,

-izbori, uvjeti i radnopravni status za ravnatelja školske ustanove,

-jasnije propisivanje izricanja pedagoških mjera,

-dopuniti odredbe vezane uz prikupljanje podataka u e-Matici,

-definirati uvjete za rad samostalne školske ustanove te propisati načine i rokove izvršenja u slučaju statusnih promjena te utvrditi prava ravnatelja i radnika školske ustanove u slučaju statusnih ili drugih promjena,

-odredbe vezane uz osnivačka prava i statusne promjene školskih ustanova,

-propisati pravni temelj za donošenje Popisa koji se može kontinuirano mijenjati i nadopunjavati, a vezano uz odgovarajuću stručnu kvalifikaciju za obavljanje poslova odgojno-obrazovnih radnika u školskim ustanovama,  

-dopuniti i jasnije propisati odredbe vezane uz stjecanje potrebnoga pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog obrazovanja,

-propisati iznimke u slučajevima kada za zasnivanje i prestanak radnoga odnosa nije potrebna suglasnost školskog odbora,

-dodatno urediti pravni temelj za donošenje podzakonskog akta kojim se uređuju pitanja vezana uz pomoćnike u nastavi i stručno-komunikacijske posrednike,

-izmjene vezane uz promjene koje su predviđene kurikularnom reformom osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja,

-urediti odredbe vezane uz prava i obveze roditelja.

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti

Korisnici (učenici, roditelji) i davatelji usluga (školske ustanove i njihovi djelatnici), osnivači škola te socijalni partneri i udruge.

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj

Normativno rješenje (izrađene teze propisa):

-urediti ciljeve i načela odgoja i obrazovanja,

-upisi, uvjeti i način prelaska iz jedne u drugu školsku ustanovu ili program,

-izvođenje odgojno-obrazovnih programa u školi ili izvan škole od drugih pravnih i fizičkih osoba koje imaju registriranu odgojno-obrazovnu djelatnost za učenike osnovnoškolske i srednjoškolske dobi te donošenje podzakonskoga propisa kojim će se navedena pitanja jasno urediti,

-mogućnost obrazovanja od kuće za učenike osnovne škole i školovanja na daljinu za učenike osnovne i srednje škole,

-dodatno urediti odabir izbornih predmeta,

-dodatno urediti planiranje i donošenje školskoga kurikuluma,

-tjedne radne obveze odgojno-obrazovnih radnika,

-izbori, uvjeti i radnopravni status za ravnatelja školske ustanove,

-jasnije propisivanje izricanja pedagoških mjera,

-dopuniti odredbe vezane uz prikupljanje podataka u e-Matici,

-definirati uvjete za rad samostalne školske ustanove te propisati načine i rokove izvršenja u slučaju statusnih promjena te utvrditi prava ravnatelja i radnika školske ustanove u slučaju statusnih ili drugih promjena,

-odredbe vezane uz osnivačka prava i statusne promjene školskih ustanova,

-propisati pravni temelj za donošenje Popisa koji se može kontinuirano mijenjati i nadopunjavati, a vezano uz odgovarajuću stručnu kvalifikaciju za obavljanje poslova odgojno-obrazovnih radnika u školskim ustanovama,  

-dopuniti i jasnije propisati odredbe vezane uz stjecanje potrebnoga pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog obrazovanja,

-propisati iznimke u slučajevima kada za zasnivanje i prestanak radnoga odnosa nije potrebna suglasnost školskog odbora,

-dodatno urediti pravni temelj za donošenje podzakonskog akta kojim se uređuju pitanja vezana uz pomoćnike u nastavi i stručno-komunikacijske posrednike,

-promjene vezane uz kurikularnu reformu osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga sustava odgoja i obrazovanja,

-urediti odredbe vezane uz prava i obveze roditelja.

Nenormativno rješenje:

Planirani ciljevi ne mogu se ostvariti nenormativnim rješenjima jer se predviđenim izmjenama stvara pravni temelj vezano uz prava i obveze zaposlenika i učenika školskih ustanova.

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5. Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenoga cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema

Opći cilj Izmjena i dopuna Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi: unaprjeđenje odgojno-obrazovnoga rada u školskim ustanovama.

Rok za ostvarenje zadanoga cilja: kraj 2016. i kontinuirano

Moguće teškoće i rizici u rješavanju problema.

Moguće prepreke: potrebna financijska sredstva za provedbu, raspoloživi resursi, koordinacija tijela u provedbi, neusklađenost zakonodavstva.

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6. Zahtijeva li normativno rješenje (izrađene teze propisa) izmjenu važećeg zakonodavstva?  Ako „DA“, navedite važeće zakonodavstvo, izravno povezano s ciljem koje će se morati mijenjati, uključujući podzakonske akte. Ako postoji obveza usklađivanja hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom EU-a u tom području ili ako postoji obveza provedbe međunarodnoga ugovora za RH, navedite propise koji se moraju usvojiti

DA

Normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu trenutačno važećeg Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi koji ima karakter temeljnog zakona za sustav osnovnog i srednjeg obrazovanja. S tim u svezi Ministarstvo je odlučilo spomenuti zakon izmijeniti i dopuniti.  

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Utječe li na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju

NE

Izmjenama Zakona ne očekuje se veći financijski teret za gospodarske subjekte zbog troška prilagodbe zakonodavstvu i standardima.

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8. Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju

NE

Izmjenama Zakona ne očekuje se veći učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju

DA

Navedeno normativno rješenje imat će učinak na društvo u cjelini te posebice na reguliranje prava socijalno osjetljivih skupina.

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

10. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju

NE

Navedeno rješenje neće imati značajniji učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi u odnosu na postojeće stanje.

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

11. Hoće li navedeno normativno rješenje trebati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano uz adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju

NE

Navedeno rješenje neće trebati značajniju provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano uz adresate niti će dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje u odnosu na postojeće stanje.

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

12. Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad

NE

Za postizanje navedenih ciljeva nije nužna suradnja s više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

13. Je li isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja?  

NE

Svaka zemlja ima pravo autonomije u području obrazovanja, ali težnja za podizanjem kvalitete u sustavu odgoja i obrazovanje prisutna je u svim državama EU-a te su članice EU-a izrađivale nove propise nakon stupanja u članstvo s ciljem usklađivanja propisa i podizanja kvalitete u sustavu odgoja i obrazovanja.

 

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

TEZE O SADRŽAJU ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O  ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI

Cilj je omogućavanje kvalitetnijeg sustava odgoja i obrazovanja u skladu s potrebama učenika, njihovih roditelja, odgojno-obrazovnih radnika te šire javnosti.

Zakonom će se:

- dodatno urediti ciljevi i načela odgoja i obrazovanja,

- dodatno urediti upisi, uvjeti i način prelaska iz jedne u drugu školsku ustanovu ili program ,

- dodatno urediti izvođenje odgojno-obrazovnih programa u školi ili izvan škole od drugih pravnih i fizičkih osoba koje imaju registriranu odgojno-obrazovnu djelatnost, za učenike osnovnoškolske i srednjoškolske dobi te donošenje podzakonskoga propisa kojim će se navedena pitanja jasno urediti,

- dodatno urediti mogućnost obrazovanja od kuće za učenike osnovne škole i školovanja na daljinu za učenike osnovne i srednje škole ,

- dodatno urediti odabir izbornih predmeta,

- dodatno urediti planiranje i donošenje školskoga kurikuluma,

- dodatno urediti tjedne radne obveze odgojno-obrazovnih radnika,

- dodatno urediti izbori, uvjeti i radnopravni status za ravnatelja školske ustanove ,

- dodatno urediti jasnije propisivanje izricanja pedagoških mjera,

- dopuniti odredbe vezane uz prikupljanje podataka u e-Matici,

- definirati uvjete za rad samostalne školske ustanove te propisati načine i rokove izvršenja u slučaju statusnih promjena te utvrditi prava ravnatelja i radnika školske ustanove u slučaju statusnih ili drugih promjena,

- dodatno urediti odredbe vezane uz osnivačka prava i statusne promjene školskih ustanova,

- propisati pravni temelj za donošenje Popisa koji se može kontinuirano mijenjati i nadopunjavati, a vezano uz odgovarajuću stručnu kvalifikaciju za obavljanje poslova odgojno-obrazovnih radnika u školskim ustanovama,  

- dopuniti i jasnije propisati odredbe vezane uz stjecanje potrebnoga pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog obrazovanja,

- propisati iznimke u slučajevima kada za zasnivanje i prestanak radnoga odnosa nije potrebna suglasnost školskog odbora,

- dodatno urediti pravni temelj za donošenje podzakonskog akta kojim se uređuju pitanja vezana uz pomoćnike u nastavi i stručno-komunikacijske posrednike,

- izmjene vezane uz promjene koje su predviđene kurikularnom reformom osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja,

- urediti odredbe vezane uz prava i obveze roditelja.

 

Obrazloženje

Izmjenama i dopunama Zakona omogućit će kvalitetniji odgoj i obrazovanje.

Sustav osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja treba prilagoditi potrebama učenika, roditelja, školskih ustanova, gospodarstva i društva u cjelini.

 

Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.