PRETHODNA PROCJENA ZA ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI
Travanj 2016.
Ovaj obrazac primjenjuje se u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do 12. pitanja iz ovoga obrasca odgovoreno s „DA“ odnosno potvrdno.
1. Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa)
Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi donesen je 2008. godine i nekoliko se puta mijenjao. No, dosadašnje izmjene i dopune nisu riješile sve uočene nedostatke koji su specifični za sustav osnovnoškolskog i srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja te je zbog kvalitetnijeg rješenja odredaba potrebno donošenje izmjena i dopuna Zakona koji će pridonijeti kvalitetnijem uređenju sustava. Kako određene odredbe navedenoga zakona još uvijek nisu dovoljno jasno definirane, a nakon prikupljenih informacija iz školskih ustanova i od zainteresirane javnosti, utvrđena je potreba za preciznijim definiranjem određenih zakonskih odredbi.
2. Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa)
Cilj je unaprjeđenje odgojno-obrazovnoga rada u školskim ustanovama.
Osnovna pitanja koja će se izmjenama i dopunama Zakona urediti na kvalitetniji način su:
-urediti ciljeve i načela odgoja i obrazovanja,
-upisi, uvjeti i način prelaska iz jedne u drugu školsku ustanovu ili program,
-izvođenje odgojno-obrazovnih programa u školi ili izvan škole od drugih pravnih i fizičkih osoba koje imaju registriranu odgojno-obrazovnu djelatnost, za učenike osnovnoškolske i srednjoškolske dobi te donošenje podzakonskog propisa kojim će se navedena pitanja jasno urediti,
-mogućnost obrazovanja od kuće za učenike osnovne škole i školovanja na daljinu za učenike osnovne i srednje škole,
-dodatno urediti odabir izbornih predmeta,
-dodatno urediti planiranje i donošenje školskoga kurikuluma,
-tjedne radne obveze odgojno-obrazovnih radnika,
-izbori, uvjeti i radnopravni status za ravnatelja školske ustanove,
-jasnije propisivanje izricanja pedagoških mjera,
-dopuniti odredbe vezane uz prikupljanje podataka u e-Matici,
-definirati uvjete za rad samostalne školske ustanove te propisati načine i rokove izvršenja u slučaju statusnih promjena te utvrditi prava ravnatelja i radnika školske ustanove u slučaju statusnih ili drugih promjena,
-odredbe vezane uz osnivačka prava i statusne promjene školskih ustanova,
-propisati pravni temelj za donošenje Popisa koji se može kontinuirano mijenjati i nadopunjavati, a vezano uz odgovarajuću stručnu kvalifikaciju za obavljanje poslova odgojno-obrazovnih radnika u školskim ustanovama,
-dopuniti i jasnije propisati odredbe vezane uz stjecanje potrebnoga pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog obrazovanja,
-propisati iznimke u slučajevima kada za zasnivanje i prestanak radnoga odnosa nije potrebna suglasnost školskog odbora,
-dodatno urediti pravni temelj za donošenje podzakonskog akta kojim se uređuju pitanja vezana uz pomoćnike u nastavi i stručno-komunikacijske posrednike,
-izmjene vezane uz promjene koje su predviđene kurikularnom reformom osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja,
-urediti odredbe vezane uz prava i obveze roditelja.
3. Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti
Korisnici (učenici, roditelji) i davatelji usluga (školske ustanove i njihovi djelatnici), osnivači škola te socijalni partneri i udruge.
4. Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj
Normativno rješenje (izrađene teze propisa):
-urediti ciljeve i načela odgoja i obrazovanja,
-upisi, uvjeti i način prelaska iz jedne u drugu školsku ustanovu ili program,
-izvođenje odgojno-obrazovnih programa u školi ili izvan škole od drugih pravnih i fizičkih osoba koje imaju registriranu odgojno-obrazovnu djelatnost za učenike osnovnoškolske i srednjoškolske dobi te donošenje podzakonskoga propisa kojim će se navedena pitanja jasno urediti,
-mogućnost obrazovanja od kuće za učenike osnovne škole i školovanja na daljinu za učenike osnovne i srednje škole,
-dodatno urediti odabir izbornih predmeta,
-dodatno urediti planiranje i donošenje školskoga kurikuluma,
-tjedne radne obveze odgojno-obrazovnih radnika,
-izbori, uvjeti i radnopravni status za ravnatelja školske ustanove,
-jasnije propisivanje izricanja pedagoških mjera,
-dopuniti odredbe vezane uz prikupljanje podataka u e-Matici,
-definirati uvjete za rad samostalne školske ustanove te propisati načine i rokove izvršenja u slučaju statusnih promjena te utvrditi prava ravnatelja i radnika školske ustanove u slučaju statusnih ili drugih promjena,
-odredbe vezane uz osnivačka prava i statusne promjene školskih ustanova,
-propisati pravni temelj za donošenje Popisa koji se može kontinuirano mijenjati i nadopunjavati, a vezano uz odgovarajuću stručnu kvalifikaciju za obavljanje poslova odgojno-obrazovnih radnika u školskim ustanovama,
-dopuniti i jasnije propisati odredbe vezane uz stjecanje potrebnoga pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog obrazovanja,
-propisati iznimke u slučajevima kada za zasnivanje i prestanak radnoga odnosa nije potrebna suglasnost školskog odbora,
-dodatno urediti pravni temelj za donošenje podzakonskog akta kojim se uređuju pitanja vezana uz pomoćnike u nastavi i stručno-komunikacijske posrednike,
-promjene vezane uz kurikularnu reformu osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga sustava odgoja i obrazovanja,
-urediti odredbe vezane uz prava i obveze roditelja.
Nenormativno rješenje:
Planirani ciljevi ne mogu se ostvariti nenormativnim rješenjima jer se predviđenim izmjenama stvara pravni temelj vezano uz prava i obveze zaposlenika i učenika školskih ustanova.
5. Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenoga cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema
Opći cilj Izmjena i dopuna Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi: unaprjeđenje odgojno-obrazovnoga rada u školskim ustanovama.
Rok za ostvarenje zadanoga cilja: kraj 2016. i kontinuirano
Moguće teškoće i rizici u rješavanju problema.
Moguće prepreke: potrebna financijska sredstva za provedbu, raspoloživi resursi, koordinacija tijela u provedbi, neusklađenost zakonodavstva.
6. Zahtijeva li normativno rješenje (izrađene teze propisa) izmjenu važećeg zakonodavstva? Ako „DA“, navedite važeće zakonodavstvo, izravno povezano s ciljem koje će se morati mijenjati, uključujući podzakonske akte. Ako postoji obveza usklađivanja hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom EU-a u tom području ili ako postoji obveza provedbe međunarodnoga ugovora za RH, navedite propise koji se moraju usvojiti
DA
Normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu trenutačno važećeg Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi koji ima karakter temeljnog zakona za sustav osnovnog i srednjeg obrazovanja. S tim u svezi Ministarstvo je odlučilo spomenuti zakon izmijeniti i dopuniti.
7. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Utječe li na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju
NE
Izmjenama Zakona ne očekuje se veći financijski teret za gospodarske subjekte zbog troška prilagodbe zakonodavstvu i standardima.
8. Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju
NE
Izmjenama Zakona ne očekuje se veći učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
9. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju
DA
Navedeno normativno rješenje imat će učinak na društvo u cjelini te posebice na reguliranje prava socijalno osjetljivih skupina.
10. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju
NE
Navedeno rješenje neće imati značajniji učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi u odnosu na postojeće stanje.
11. Hoće li navedeno normativno rješenje trebati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano uz adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju
NE
Navedeno rješenje neće trebati značajniju provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano uz adresate niti će dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje u odnosu na postojeće stanje.
12. Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad
NE
Za postizanje navedenih ciljeva nije nužna suradnja s više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave.
13. Je li isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja?
NE
Svaka zemlja ima pravo autonomije u području obrazovanja, ali težnja za podizanjem kvalitete u sustavu odgoja i obrazovanje prisutna je u svim državama EU-a te su članice EU-a izrađivale nove propise nakon stupanja u članstvo s ciljem usklađivanja propisa i podizanja kvalitete u sustavu odgoja i obrazovanja.
TEZE O SADRŽAJU ZAKONA OIZMJENAMA I DOPUNAMAZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI
Cilj je omogućavanje kvalitetnijeg sustava odgoja i obrazovanja u skladu s potrebama učenika, njihovih roditelja, odgojno-obrazovnih radnika te šire javnosti.
Zakonom će se:
-dodatno urediti ciljevi i načela odgoja i obrazovanja,
-dodatno urediti upisi, uvjeti i način prelaska iz jedne u drugu školsku ustanovu ili program,
-dodatno urediti izvođenje odgojno-obrazovnih programa u školi ili izvan škole od drugih pravnih i fizičkih osoba koje imaju registriranu odgojno-obrazovnu djelatnost, za učenike osnovnoškolske i srednjoškolske dobi te donošenje podzakonskoga propisa kojim će se navedena pitanja jasno urediti,
-dodatno urediti mogućnost obrazovanja od kuće za učenike osnovne škole i školovanja na daljinu za učenike osnovne i srednje škole,
-dodatno urediti odabir izbornih predmeta,
-dodatno urediti planiranje i donošenje školskoga kurikuluma,
-dopuniti odredbe vezane uz prikupljanje podataka u e-Matici,
-definirati uvjete za rad samostalne školske ustanove te propisati načine i rokove izvršenja u slučaju statusnih promjena te utvrditi prava ravnatelja i radnika školske ustanove u slučaju statusnih ili drugih promjena,
-dodatno urediti odredbe vezane uz osnivačka prava i statusne promjene školskih ustanova,
-propisati pravni temelj za donošenje Popisa koji se može kontinuirano mijenjati i nadopunjavati, a vezano uz odgovarajuću stručnu kvalifikaciju za obavljanje poslova odgojno-obrazovnih radnika u školskim ustanovama,
-dopuniti i jasnije propisati odredbe vezane uz stjecanje potrebnoga pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog obrazovanja,
-propisati iznimke u slučajevima kada za zasnivanje i prestanak radnoga odnosa nije potrebna suglasnost školskog odbora,
-dodatno urediti pravni temelj za donošenje podzakonskog akta kojim se uređuju pitanja vezana uz pomoćnike u nastavi i stručno-komunikacijske posrednike,
-izmjene vezane uz promjene koje su predviđene kurikularnom reformom osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja,
-urediti odredbe vezane uz prava i obveze roditelja.
Obrazloženje
Izmjenama i dopunama Zakona omogućit će kvalitetniji odgoj i obrazovanje.
Sustav osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja treba prilagoditi potrebama učenika, roditelja, školskih ustanova, gospodarstva i društva u cjelini.
MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I SPORTA
PRETHODNA PROCJENA ZA ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI
Travanj 2016.
Ovaj obrazac primjenjuje se u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do 12. pitanja iz ovoga obrasca odgovoreno s „DA“ odnosno potvrdno.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
1. Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa)
Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi donesen je 2008. godine i nekoliko se puta mijenjao. No, dosadašnje izmjene i dopune nisu riješile sve uočene nedostatke koji su specifični za sustav osnovnoškolskog i srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja te je zbog kvalitetnijeg rješenja odredaba potrebno donošenje izmjena i dopuna Zakona koji će pridonijeti kvalitetnijem uređenju sustava. Kako određene odredbe navedenoga zakona još uvijek nisu dovoljno jasno definirane, a nakon prikupljenih informacija iz školskih ustanova i od zainteresirane javnosti, utvrđena je potreba za preciznijim definiranjem određenih zakonskih odredbi.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2. Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa)
Cilj je unaprjeđenje odgojno-obrazovnoga rada u školskim ustanovama.
Osnovna pitanja koja će se izmjenama i dopunama Zakona urediti na kvalitetniji način su:
-urediti ciljeve i načela odgoja i obrazovanja,
-upisi, uvjeti i način prelaska iz jedne u drugu školsku ustanovu ili program,
-izvođenje odgojno-obrazovnih programa u školi ili izvan škole od drugih pravnih i fizičkih osoba koje imaju registriranu odgojno-obrazovnu djelatnost, za učenike osnovnoškolske i srednjoškolske dobi te donošenje podzakonskog propisa kojim će se navedena pitanja jasno urediti,
-mogućnost obrazovanja od kuće za učenike osnovne škole i školovanja na daljinu za učenike osnovne i srednje škole,
-dodatno urediti odabir izbornih predmeta,
-dodatno urediti planiranje i donošenje školskoga kurikuluma,
-tjedne radne obveze odgojno-obrazovnih radnika,
-izbori, uvjeti i radnopravni status za ravnatelja školske ustanove,
-jasnije propisivanje izricanja pedagoških mjera,
-dopuniti odredbe vezane uz prikupljanje podataka u e-Matici,
-definirati uvjete za rad samostalne školske ustanove te propisati načine i rokove izvršenja u slučaju statusnih promjena te utvrditi prava ravnatelja i radnika školske ustanove u slučaju statusnih ili drugih promjena,
-odredbe vezane uz osnivačka prava i statusne promjene školskih ustanova,
-propisati pravni temelj za donošenje Popisa koji se može kontinuirano mijenjati i nadopunjavati, a vezano uz odgovarajuću stručnu kvalifikaciju za obavljanje poslova odgojno-obrazovnih radnika u školskim ustanovama,
-dopuniti i jasnije propisati odredbe vezane uz stjecanje potrebnoga pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog obrazovanja,
-propisati iznimke u slučajevima kada za zasnivanje i prestanak radnoga odnosa nije potrebna suglasnost školskog odbora,
-dodatno urediti pravni temelj za donošenje podzakonskog akta kojim se uređuju pitanja vezana uz pomoćnike u nastavi i stručno-komunikacijske posrednike,
-izmjene vezane uz promjene koje su predviđene kurikularnom reformom osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja,
-urediti odredbe vezane uz prava i obveze roditelja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
3. Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti
Korisnici (učenici, roditelji) i davatelji usluga (školske ustanove i njihovi djelatnici), osnivači škola te socijalni partneri i udruge.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
4. Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj
Normativno rješenje (izrađene teze propisa):
-urediti ciljeve i načela odgoja i obrazovanja,
-upisi, uvjeti i način prelaska iz jedne u drugu školsku ustanovu ili program,
-izvođenje odgojno-obrazovnih programa u školi ili izvan škole od drugih pravnih i fizičkih osoba koje imaju registriranu odgojno-obrazovnu djelatnost za učenike osnovnoškolske i srednjoškolske dobi te donošenje podzakonskoga propisa kojim će se navedena pitanja jasno urediti,
-mogućnost obrazovanja od kuće za učenike osnovne škole i školovanja na daljinu za učenike osnovne i srednje škole,
-dodatno urediti odabir izbornih predmeta,
-dodatno urediti planiranje i donošenje školskoga kurikuluma,
-tjedne radne obveze odgojno-obrazovnih radnika,
-izbori, uvjeti i radnopravni status za ravnatelja školske ustanove,
-jasnije propisivanje izricanja pedagoških mjera,
-dopuniti odredbe vezane uz prikupljanje podataka u e-Matici,
-definirati uvjete za rad samostalne školske ustanove te propisati načine i rokove izvršenja u slučaju statusnih promjena te utvrditi prava ravnatelja i radnika školske ustanove u slučaju statusnih ili drugih promjena,
-odredbe vezane uz osnivačka prava i statusne promjene školskih ustanova,
-propisati pravni temelj za donošenje Popisa koji se može kontinuirano mijenjati i nadopunjavati, a vezano uz odgovarajuću stručnu kvalifikaciju za obavljanje poslova odgojno-obrazovnih radnika u školskim ustanovama,
-dopuniti i jasnije propisati odredbe vezane uz stjecanje potrebnoga pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog obrazovanja,
-propisati iznimke u slučajevima kada za zasnivanje i prestanak radnoga odnosa nije potrebna suglasnost školskog odbora,
-dodatno urediti pravni temelj za donošenje podzakonskog akta kojim se uređuju pitanja vezana uz pomoćnike u nastavi i stručno-komunikacijske posrednike,
-promjene vezane uz kurikularnu reformu osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga sustava odgoja i obrazovanja,
-urediti odredbe vezane uz prava i obveze roditelja.
Nenormativno rješenje:
Planirani ciljevi ne mogu se ostvariti nenormativnim rješenjima jer se predviđenim izmjenama stvara pravni temelj vezano uz prava i obveze zaposlenika i učenika školskih ustanova.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
5. Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenoga cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema
Opći cilj Izmjena i dopuna Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi: unaprjeđenje odgojno-obrazovnoga rada u školskim ustanovama.
Rok za ostvarenje zadanoga cilja: kraj 2016. i kontinuirano
Moguće teškoće i rizici u rješavanju problema.
Moguće prepreke: potrebna financijska sredstva za provedbu, raspoloživi resursi, koordinacija tijela u provedbi, neusklađenost zakonodavstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
6. Zahtijeva li normativno rješenje (izrađene teze propisa) izmjenu važećeg zakonodavstva? Ako „DA“, navedite važeće zakonodavstvo, izravno povezano s ciljem koje će se morati mijenjati, uključujući podzakonske akte. Ako postoji obveza usklađivanja hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom EU-a u tom području ili ako postoji obveza provedbe međunarodnoga ugovora za RH, navedite propise koji se moraju usvojiti
DA
Normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu trenutačno važećeg Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi koji ima karakter temeljnog zakona za sustav osnovnog i srednjeg obrazovanja. S tim u svezi Ministarstvo je odlučilo spomenuti zakon izmijeniti i dopuniti.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
7. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Utječe li na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju
NE
Izmjenama Zakona ne očekuje se veći financijski teret za gospodarske subjekte zbog troška prilagodbe zakonodavstvu i standardima.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
8. Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju
NE
Izmjenama Zakona ne očekuje se veći učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
9. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju
DA
Navedeno normativno rješenje imat će učinak na društvo u cjelini te posebice na reguliranje prava socijalno osjetljivih skupina.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
10. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju
NE
Navedeno rješenje neće imati značajniji učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi u odnosu na postojeće stanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
11. Hoće li navedeno normativno rješenje trebati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano uz adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju
NE
Navedeno rješenje neće trebati značajniju provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano uz adresate niti će dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje u odnosu na postojeće stanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
12. Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad
NE
Za postizanje navedenih ciljeva nije nužna suradnja s više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
13. Je li isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja?
NE
Svaka zemlja ima pravo autonomije u području obrazovanja, ali težnja za podizanjem kvalitete u sustavu odgoja i obrazovanje prisutna je u svim državama EU-a te su članice EU-a izrađivale nove propise nakon stupanja u članstvo s ciljem usklađivanja propisa i podizanja kvalitete u sustavu odgoja i obrazovanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
TEZE O SADRŽAJU ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI
Cilj je omogućavanje kvalitetnijeg sustava odgoja i obrazovanja u skladu s potrebama učenika, njihovih roditelja, odgojno-obrazovnih radnika te šire javnosti.
Zakonom će se:
- dodatno urediti ciljevi i načela odgoja i obrazovanja,
- dodatno urediti upisi, uvjeti i način prelaska iz jedne u drugu školsku ustanovu ili program ,
- dodatno urediti izvođenje odgojno-obrazovnih programa u školi ili izvan škole od drugih pravnih i fizičkih osoba koje imaju registriranu odgojno-obrazovnu djelatnost, za učenike osnovnoškolske i srednjoškolske dobi te donošenje podzakonskoga propisa kojim će se navedena pitanja jasno urediti,
- dodatno urediti mogućnost obrazovanja od kuće za učenike osnovne škole i školovanja na daljinu za učenike osnovne i srednje škole ,
- dodatno urediti odabir izbornih predmeta,
- dodatno urediti planiranje i donošenje školskoga kurikuluma,
- dodatno urediti tjedne radne obveze odgojno-obrazovnih radnika,
- dodatno urediti izbori, uvjeti i radnopravni status za ravnatelja školske ustanove ,
- dodatno urediti jasnije propisivanje izricanja pedagoških mjera,
- dopuniti odredbe vezane uz prikupljanje podataka u e-Matici,
- definirati uvjete za rad samostalne školske ustanove te propisati načine i rokove izvršenja u slučaju statusnih promjena te utvrditi prava ravnatelja i radnika školske ustanove u slučaju statusnih ili drugih promjena,
- dodatno urediti odredbe vezane uz osnivačka prava i statusne promjene školskih ustanova,
- propisati pravni temelj za donošenje Popisa koji se može kontinuirano mijenjati i nadopunjavati, a vezano uz odgovarajuću stručnu kvalifikaciju za obavljanje poslova odgojno-obrazovnih radnika u školskim ustanovama,
- dopuniti i jasnije propisati odredbe vezane uz stjecanje potrebnoga pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog obrazovanja,
- propisati iznimke u slučajevima kada za zasnivanje i prestanak radnoga odnosa nije potrebna suglasnost školskog odbora,
- dodatno urediti pravni temelj za donošenje podzakonskog akta kojim se uređuju pitanja vezana uz pomoćnike u nastavi i stručno-komunikacijske posrednike,
- izmjene vezane uz promjene koje su predviđene kurikularnom reformom osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja,
- urediti odredbe vezane uz prava i obveze roditelja.
Obrazloženje
Izmjenama i dopunama Zakona omogućit će kvalitetniji odgoj i obrazovanje.
Sustav osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja treba prilagoditi potrebama učenika, roditelja, školskih ustanova, gospodarstva i društva u cjelini.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja