E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

NACRT PRIJEDLOGA ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA ZA PRIJEDLOG ZAKONA O KOMBINIRANOM PRIJEVOZU TERETA

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. PROBLEM

 

Zakonom o kombiniranom prometu („Narodne novine“, br. 124/09.) trebalo je regulirati  temeljne pojmove i udaljenosti u kombiniranom prijevozu, oslobađanje od obveza plaćanja godišnje naknade za uporabu javnih cesta, oslobađanje od dozvola i kvota i oslobađanje od ograničenja prometa na cestama za sudionike kombiniranog prijevoza. Cilj navedenog zakona je bilo preusmjeravanje prometa tereta sa ceste na druge oblike prijevoza, prvenstveno željeznički promet te promet unutarnjim vodama ili morem, s ciljem smanjena zagađenja okoliša i smanjenja emisije stakleničkih plinova. Navedeni zakon trebalo je uskladiti sa Direktivom Vijeća 92/106/EEZ od 7. prosinca 1992. o utvrđivanju zajedničkih pravila za određene vrste kombiniranog prijevoza roba među državama članicama ( SL L 368, 17.12.1992.), Direktivom Vijeća 2006/103/EZ od 20. studenoga 2006. o prilagodbi određenih direktiva u području prometne politike zbog pristupanja Bugarske i Rumunjske ( SL L 363, 20.12.2006.) te Direktivom Vijeća 2013/22/EU od 13. svibnja 2013. o prilagodbi određenih direktiva u području prometne politike radi pristupanja Republike Hrvatske ( SL L 158, 10.6.2013.). No pojedine odredbe Zakona nisu bile u skladu sa navedenim direktivama, a prvenstveno odredba o definiranju udaljenosti u kombiniranom prijevozu robe, a što je, uz oblike poticaja, temeljni postulat navedenih Direktiva. Navedeni Zakon je time ostao neusklađen sa navedenim Direktivama, a s druge strane u praksi potpuno neprimjenjiv. U skladu s tim potrebno je donošenje novog propisa kojim će se riješiti predmetna problematika te propisati zakonski preduvjeti za donošenje Pravilnika kojim se propisuju mjere poticaja, Program poticaja kombiniranog prijevoza tereta te naknada za uporabu javnih cesta koja se plaća pri registraciji vučnih i priključnih vozila koja se odnosi na sva vučna i priključna vozila koja sudjeluju u kombiniranom prijevozu tereta.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. CILJEVI

 

Obzirom na daljnje usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije, u dijelu koji nije primjereno usklađen, a koji se odnosi na kombinirani prijevoz i kojim će se na sustavan način urediti pitanja poticanja kombiniranog prijevoza tereta, s ciljem preusmjeravanja na ekološki prihvatljivije oblike prometa (prijevoz željeznicom, unutarnjim vodama ili morem), čime bi se doprinijelo rasterećenju cestovnih prometnica, smanjenju posljedica prometnih nesreća, uštedi energenata, te smanjenju onečišćavanja okoliša i razine buke potrebno je izraditi novi Zakon u koji se prenose sljedeće direktive:

-Direktiva Vijeća 92/106/EEZ od 7. prosinca 1992. o utvrđivanju zajedničkih pravila za određene vrste kombiniranog prijevoza roba među državama članicama ( SL L 368, 17.12.1992.),

-Direktive Vijeća 2006/103/EZ od 20. studenoga 2006. o prilagodbi određenih direktiva u području prometne politike zbog pristupanja Bugarske i Rumunjske ( SL L 363, 20.12.2006.)

-Direktive Vijeća 2013/22/EU od 13. svibnja 2013. o prilagodbi određenih direktiva u području prometne politike radi pristupanja Republike Hrvatske ( SL L 158, 10.6.2013.).

Osim usklađivanja sa navedenim direktivama EU, novim Zakonom o kombiniranom prijevozu tereta nastojati će se jasnije i konkretnije definirati određeni pojmovi, prava i dužnosti pravnih osoba, koji se bave prijevozom tereta. Donošenjem novoga Zakona o kombiniranom prijevozu tereta osigurat će se preduvjeti za preusmjeravanje na ekološki prihvatljivije oblike prometa te donošenje odgovarajućeg podzakonskog akta kojim će se detaljnije propisati uvjeti provedbe pojedinih odredbi navedenog Zakona.  

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. MOGUĆE OPCIJE

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.1. OPCIJA 1 – ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)

Ukoliko se razmatra opcija da se ne poduzima ništa odnosno da zakonodavac ne intervenira u cilju rješenja postojećeg problema, dovodi se u pitanje usklađenost Zakona o kombiniranom prometu s donesenim direktivama te da time nisu stvoreni svi preduvjeti za provedbu Zakona. Također važećim Zakonom nisu stvoreni uvjeti za provođenje istog, bolji preduvjeti za dodatno smanjenje emisije stakleničkih plinova kao i preduvjeti za donošenje Pravilnika kojim se određuju mjere poticaja, Program poticaja kombiniranog prijevoza tereta te naknada za uporabu javnih cesta koja se plaća pri registraciji vučnih i priključnih vozila koja se odnosi na sva vučna i priključna vozila koja sudjeluju u kombiniranom prijevozu tereta.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.2. OPCIJA 2: – (nenormativno rješenje)

Nenormativna rješenja su kratkotrajna, manje učinkovita i ne predstavljaju dovoljnu osnovu za rješavanje problema (npr. razmjena iskustava, ujednačavanje postupanja, tumačenje pojedinih odredbi Zakona od strane obveznika zakona i sl.).

Ova opcija ne nudi ostvarenje zadanih ciljeva.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.3. OPCIJA 3: – (normativno rješenje)

Kao moguće normativno rješenje moglo bi se pristupiti izmjenama i dopunama postojećeg Zakona o kombiniranom prometu, ali mišljenje je da se takvim rješenjem ne bi postigli željeni ciljevi.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.4. OPCIJA 4: – (normativno rješenje)

Donošenjem novog Zakona o kombiniranom prijevozu tereta dodatno se usklađuje definicija kombiniranog prijevoza te udaljenosti u kombiniranom prijevozu koje u Zakonu o kombiniranom prijevozu nije bila usklađena sa Direktivom Vijeća 92/106/EEZ od 7. prosinca 1992. o utvrđivanju zajedničkih pravila za određene vrste kombiniranog prijevoza roba među državama članicama ( SL L 368, 17.12.1992.), Direktivom Vijeća 2006/103/EZ od 20. studenoga 2006. o prilagodbi određenih direktiva u području prometne politike zbog pristupanja Bugarske i Rumunjske ( SL L 363, 20.12.2006.) te Direktivom Vijeća 2013/22/EU od 13. svibnja 2013. o prilagodbi određenih direktiva u području prometne politike radi pristupanja Republike Hrvatske ( SL L 158, 10.6.2013.). U novom Zakonu uklonjeni su neki nepotrebni pojmovi i ispravljene su neke definicije postojećih pojmova. Nadalje propisuje se i uvođenje pravilnika kojim se određuju mjere poticaja, Program poticaja kombiniranog prijevoza tereta te naknada za uporabu javnih cesta koja se plaća pri registraciji vučnih i priključnih vozila koja se odnosi na sva vučna i priključna vozila koja sudjeluju u kombiniranom prijevozu tereta

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. USPOREDBA OPCIJA

 

Opcije

Koristi

Troškovi

Opcija 1: ne poduzimati ništa

- nema promjene

- povećanje troškova radi neracionalnih postupanja i nemogućnosti jedinstvenog djelovanja

- informiranje javnosti

Opcija 2: (nenormativno rješenje)

- ova opcija u nedovoljnoj mjeri vodi ostvarivanju zadanih ciljeva. Rješavanje problema kroz nenormativna rješenja su kratkotrajna, manje učinkovita i ne predstavljaju dovoljno valjanu osnovu za rješavanje problema.

- povećanje troškova radi neracionalnih postupanja i nemogućnosti jedinstvenog djelovanja

- informiranje javnosti

Opcija 3: (normativno rješenje)

- izmjenama i dopunama postojećeg

 Zakona o kombiniranom prometu          

 djelomično bi se uredila pojedina

 područja

- informiranje javnosti

- troškovi vezani uz javno

 promicanje izmijenjenog i

 dopunjenog zakona

- manja učinkovitost

Opcija 4: (normativno rješenje)

-  donošenjem novog  zakona poboljšao bi

  se cjelokupni sustav kombiniranog

  prijevoza tereta te poticaja istog

- informiranje javnosti

- troškovi vezani uz javno

 promicanje novog Zakona

- troškovi tiskanja Obrasca

 iz priloga zakona

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5. SAVJETOVANJE

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6. PREPORUČENA OPCIJA

Opcija 4 (normativno rješenje):

Donošenje novoga Zakona o kombiniranom prijevozu tereta

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7. PRAĆENJE PROVEDBE I EVALUACIJA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8. PRILOZI

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.