NACRT SAŽETKA POZIVA NA DOSTAVU PROJEKTNIH PRIJEDLOGA U OTVORENOM POSTUPKU DODJELE TRAJNOG MODALITETA
Unaprjeđivanje infrastrukture centara za socijalnu skrb kao podrška procesu deinstitucionalizacije – faza 1
u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.“
1. UVOD
Ovaj Poziv na dostavu projektnih prijedloga (u daljnjem tekstu: Poziv) pod nazivom Unaprjeđivanje infrastrukture centara za socijalnu skrb kao podrška procesu deinstitucionalizacije – faza 1 objavit će se u okviru OPKK, i to:
-Prioritetne osi (PO) 8 Socijalno uključivanje i zdravlje;
-Investicijskog prioriteta (IP) 9a Ulaganje u zdravstvenu i socijalnu infrastrukturu što pridonosi nacionalnom, regionalnom i lokalnom razvoju, smanjujući nejednakosti u smislu zdravstvenog statusa, promičući socijalnu uključenost, kulturne i rekreativne usluge te prelazak s institucionalne skrbi na skrb u zajednici; te
-Specifičnog cilja (SC) 9a3 Promicanje socijalne uključenosti i smanjenje nejednakosti kroz poboljšani pristup socijalnim uslugama te prelazak s institucionalne skrbi na skrb u zajednici putem poboljšane socijalne infrastrukture.
U Operativnom programu „Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK), u okviru SC 9a3, ističe se potreba podrške procesu deinstitucionalizacije sustava pružanja socijalnih usluga u Republici Hrvatskoj kroz infrastrukturna ulaganja u prenamjenu i opremanje institucija. Provedba ovog specifičnog cilja komplementarna je s provedbom operacija ESF–a u okviru Prioritetne osi 2 Socijalna uključenost (IP 9iv Poboljšanje pristupa pristupačnim, održivim i visokokvalitetnim uslugama, uključujući usluge zdravstvene skrbi i socijalne usluge od općeg interesa) kojom se podupiru takozvane „soft“ mjere i ostvaruje sinergija neophodna za uspješnu i održivu kvalitetu procesa te poboljšanje pristupa i proširenje mreže socijalnih usluga u zajednici. Očekivani rezultat ovog specifičnog cilja je smanjenje broja osoba koje ulaze u institucije i povećanje broja osoba koje napuštaju institucije za dugotrajnu skrb što doprinosi dostupnosti, kvaliteti i širenju raspona socijalnih usluga u zajednici namijenjenih ranjivim skupinama te njihovom procesu inkluzije.
Donošenjem Plana deinstitucionalizacije i transformacije domova socijalne skrbi i drugih pravnih osoba u Republici Hrvatskoj 2011. - 2016. (2018) (u daljnjem tekstu: Plan deinstitucionalizacije), s kojim je ovaj Poziv usklađen, intenziviran je reformski proces transformacije i deinstitucionalizacije te su postavljeni temelji za planiranje djelatnosti socijalne skrbi. Plan deinstitucionalizacije (s kojim je ovaj Poziv usklađen) definira proces transformacije pružatelja socijalnih usluga, tj. proces smanjenja broja osoba u institucijama dugotrajnog smještaja te njihov prelazak u sustav pružanja socijalnih usluga u njihovim lokalnim zajednicama s ciljem inkluzije: ostvarivanja njihovog ljudskog prava na uključenost u život zajednice.
U procesu deinstitucionalizacije i transformacije centri za socijalnu skrbtrebali bi aktivno sudjelovati u pripremi korisnika i pripremi njihovih obitelji za povratak ili za upućivanje u izvaninstitucijske oblike smještaja. Planove i prioritete vezane uz deinstitucionalizaciju nužno prati i jačanje usluga u lokalnim zajednicama kojima se osigurava prevencija institucionalizacije. U centrima za socijalnu skrb (u daljnjem tekstu: CZSS) postojeći infrastrukturni uvjeti nisu adekvatni za pružanje usluga te ne zadovoljavaju potrebe korisnika i ne dozvoljavaju zaposlenicima centra adekvatne radne uvjete za pružanje usluga korisnicima. Zato je ključno da infrastrukturna poboljšanja centara za socijalnu skrb idu paralelno s procesom deinstitucionalizacije.
Kako bi se obuhvatile sve institucije, ali i pripadajući centri za socijalnu skrb, operacije u sklopu OPKK, specifičnog cilja 9a3 - bit će provedene putem 3 različita Poziva na dostavu projektnih prijedloga:
Unapređivanje infrastrukture za pružanje socijalnih usluga u zajednici osobama s invaliditetom kao podrška procesu deinstitucionalizacije, usmjerena na 18 domova za osobe s invaliditetom.
Unapređivanje infrastrukture pružatelja socijalnih usluga djeci i mladimakao podrška procesu deinstitucionalizacije, usmjerena na 13 domova za djecu i mlade.
Unaprjeđivanje infrastrukture centara za socijalnu skrb kao podrška procesu deinstitucionalizacije, usmjerena na 32 centra za socijalnu skrb – ovaj Poziv na dostavu projektnih prijedloga.
Kako je uloga centara za socijalnu skrb u procesu deinstitucionalizacije usko povezana s deinstitucionalizacijom domova za socijalnu skrb, a proces je geografski povezan, tako je i ovaj Poziv povezan sa spomenuta dva poziva na dostavu projektnih prijedloga za unaprjeđivanje infrastrukture domova za socijalnu skrb na način da prihvatljivi prijavitelji ovog poziva budu locirani na istom geografskom području vršenja djelatnosti kao i domovi. Ovakvim dizajnom Poziva postiže se sinergija u procesu deinstitucionalizacije u RH.
Naredne faze svakog od navedenih Poziva uskladit će se s novim Operativnim planom za sljedeći period, a pokrit će financijsko razdoblje do 2020. godine kako bi se podržale novo definirane aktivnosti u daljnjem procesu deinstitucionalizacije i širenju mreže socijalnih usluga u lokalne zajednice. Naredne faze također će obuhvatiti širu lepezu prihvatljivih prijavitelja kao što su organizacije civilnog društva i privatni pružatelji socijalnih usluga.
2. CILJ POZIVA
U okviru ovog Poziva planira se provedba aktivnosti koje će se provoditi u Centrima za socijalnu skrb u Republici Hrvatskoj kako bi se riješio problem neadekvatne infrastrukture za rad s korisnicima centara i kako bi centri maksimalizirali učinkovitost svoje uloge u procesu inkluzije korisnika.
Opći cilj ovog Poziva:
podrška procesu deinstitucionalizacije u Republici Hrvatskoj putem investiranja u infrastrukturu i opremljenost prostora centara za socijalnu skrb.
Specifični cilj je:
stvoriti dostupne, adekvatne i opremljene prostore Centara za socijalnu skrb koji će služiti provedbi programa i aktivnosti procesa inkluzije.
3. INDIKATIVNI POPIS UVJETA ZA PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA
Prihvatljivi prijavitelji u okviru ovog Poziva bit će Centri za socijalnu skrb osnovani temeljem Zakona o socijalnoj skrbi, čl. 126 ( NN 157/13,152/14,99715, 52/16 ) i članka 54 Zakona o ustanovama (NN 76/93; NN 29/97, NN 47/99 - Ispravak i NN 35/08) i to u sljedećim županijama:
•Primorsko - goranska županija;
•Bjelovarsko - bilogorska županija;
•Osječko - baranjska županija;
•Vukovarsko - srijemska županija;
•Dubrovačko - neretvanska županija;
•Karlovačka županija;
•Istarska županija;
•Splitsko - dalmatinska županija;
•Krapinsko - zagorska županija;
•Brodsko - posavska županija;
•Požeško - slavonska županija;
•Grad Zagreb;
•Zagrebačka županija.
Navedene županije određene su geografskom pripadnošću domova za socijalnu skrb koji su obuhvaćeni dvama pozivima iz istog specifičnog cilja OPKK – 9a3.
Prijavitelj i partner će biti isključeni iz postupka provjere prihvatljivosti ako se nalaze u nekoj od sljedećih situacija:
a)u stečaju ili u likvidaciji sukladno odredbama Stečajnog zakona (NN 44/96, 29/99, 129/00, 123/03, 82/06, 116/10, 25/12, 133/12, 45/13, 71/15);
b)su u postupku predstečajne nagodbe, sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN 108/12, 144/12, 81/13, 112/13, 71/15, 78/15);
c)proglašen je krivim zbog teškog profesionalnog propusta;
d)nisu ispunjene obveze isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj će se provoditi Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava;
e)protiv njega, odnosno osobe/osoba koje su po zakonu ovlaštene za njegovo zastupanje, izrečena je pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više kaznenih djela: prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zločinačko udruženje i počinjenje kaznenog djela u sustavu zločinačkog udruženja, te udruživanje za počinjenje kaznenih djela, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje;
f)utvrđeno mu je teško kršenje ugovora zbog neispunjavanja obveza iz Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstva koji je potpisan nakon provedbe drugog postupka dodjele bespovratnih sredstava postupka (su)financiranog sredstvima EU odnosno ESI fondova;
g)u sukobu je interesa u predmetnom postupku dodjele bespovratnih sredstava;
h)nije u za to predviđenim rokovima izvršio zatraženi povrat ili je u postupku povrata sredstava prethodno dodijeljenih u drugom postupku dodjele bespovratnih sredstava iz bilo kojeg javnog izvora (uključujući iz EU odnosno ESI fondova), za aktivnosti odnosno troškove koji nisu izvršeni;
i)su dostavili lažne podatke pri dostavi dokumenata;
j)su dobili državnu potporu ili potporu male vrijednosti za isti opravdani trošak projekta;
k)nemaju niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u mjesecu koji prethodi danu predaje projektne prijave.
4. PARTNERI I PRIHVATLJIVOST PARTNERA
Prijavitelj projekt provodi samostalno, bez partnera.
5. RASPOLOŽIVA SREDSTVA
Ukupan raspoloživi iznos bespovratnih sredstava
Minimalni iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po projektu
Maksimalni iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po projektu
73.125.000,00 HRK
150.000,00 HRK
15.120.000,00 HRK
U slučaju kada je iznos ukupnih prihvatljivih izdataka projekta veći od maksimalnog iznosa bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po projektu, prijavitelj (korisnik) je dužan iz vlastitih i/ili drugih izvora osigurati sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih izdataka projekta te maksimalnog iznosa bespovratnih sredstava koji mogu biti dodijeljeni za financiranje prihvatljivih izdataka u okviru ovog Poziva. U tom slučaju, u prijavi projektnog prijedloga, prijavitelj (korisnik) je dužan navesti vlastite i/ili druge izvore sredstava i iznose, te je dužan jasno prikazati izdatke za koje podnosi prijavu za dodjelu bespovratnih sredstava u okviru ovog Poziva, i izdatke za koje je financiranje osigurano (i) iz vlastitih ili drugih izvora.
6. TRAJANJE PROJEKTA
Trajanje projekata je maksimalno 36 mjeseci.
7. PREDVIĐENI INTENZITET POTPORE
Projekti se planiraju financirati u iznosu od 100% prihvatljivih troškova, ali do maksimalnog iznosa bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po projektu, kako je navedeno u točki 5. ovog Nacrta sažetka Poziva na dostavu projektnih prijedloga.
8. INDIKATIVNE PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
Prihvatljive indikativne aktivnosti koje će se financirati u okviru ovog Poziva su:
•građevinski radovi dogradnje, obnove i prilagodbe prostora domova / centara za pružanje izvaninstitucionalnih usluga organiziranog stanovanja i drugih smještajnih jedinica (dnevni centri za skrb, prostori za edukacije, radionice itd.), npr.: zamjena dotrajalih instalacija i stolarije, popravci infrastrukture, sustava grijanja / hlađenja, prilagodba interijera u skladu s potrebama osoba s invaliditetom, uklanjanje arhitektonskih prepreka kao što su nedovoljna širina vrata, neprilagođeni sanitarni čvorovi, izgradnja pristupnih rampi, prilagodba prostora u skladu sa specifičnim potrebama korisnika itd.;
•kupovina zemljišta za potrebe izgradnje novih prostora za pružanje izvaninstitucionalnih usluga;
•izgradnja novih prostora za pružanje izvaninstitucionalnih usluga uključujući pripremne radove za izgradnju te povezane aktivnosti (npr. dovođenje komunalnih priključaka, rušenje postojećeg objekta, čišćenje zemljišta, iskolčenje i sl.);
•kupovina nekretnine za pružanje izvaninstitucionalnih usluga te građevinski radovi dogradnje, obnove i prilagodbe;
•usluge procjene neovisnog kvalificiranog i ovlaštenog službenog tijela (u slučaju kupnje nekretnine ili zemljišta);
•nabava vozila neophodnih za pružanje izvaninstitucionalnih socijalnih usluga (neophodnih ako korisnici usluga nisu u mogućnosti neovisno ili uz pomoć drugih osoba koristiti javni prijevoz);
•nabava opreme (kao što je informatička oprema i namještaj, tehnička oprema za premošćivanje visinskih arhitektonskih razlika i sl.);
•priprema projektne i tehničke dokumentacije (npr. ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš i sl. te građevinskih / arhitektonskih projekata, reviziju projekata i ostale dokumentacije potrebne za građevinske radove);
•nadzor i kontrola građevinskih radova;
•priprema i provedba javne nabave;
•upravljanje projektom;
•financijska revizija projekta koju osigurava prijavitelj;
•promotivne aktivnosti s ciljem podizanja vidljivosti projektnih aktivnosti i EU financiranja.
Uz navedene prihvatljive aktivnosti projekt će morati sadržavati po jednu aktivnost iz svake od navedenih kategorija horizontalnih politika EU:
1. Ravnopravnost žena i muškaraca i zabranu diskriminacije,
2. Pristupačnost za osobe s invaliditetom,
3. Održivi razvoj.
Pri tome treba imati na umu da se pridržavanje minimalnih zakonskih obaveza pri provedbi horizontalnih aktivnosti neće smatrati promicanjem horizontalnih politika EU.
9. INDIKATIVNI PRIHVATLJIVI TROŠKOVI
TROŠKOVI AKTIVNOSTI
• Troškovi građevinskih radova dogradnje, obnove i prilagodbe prostora domova/centara za pružanje izvaninstitucionalnih usluga organiziranog stanovanja i drugih smještajnih jedinica (dnevni centri za skrb, prostori za edukacije, radionice itd.) npr.: zamjena dotrajalih instalacija i stolarije, popravci infrastrukture, sustava grijanja/hlađenja, prilagodba interijera u skladu s potrebama osoba s invaliditetom, uklanjanje arhitektonskih prepreka kao što su nedovoljna širina vrata, neprilagođeni sanitarni čvorovi, izgradnja pristupnih rampi, prilagodba prostora u skladu sa specifičnim potrebama korisnika itd.;
•troškovi kupovine neizgrađenog zemljišta za potrebe izgradnje novih prostora za pružanje izvaninstitucionalnih usluga do najviše 10% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova. U slučaju da troškovi kupovine neizgrađenog zemljišta prelaze dozvoljeni limit od 10% prihvatljivih troškova, iznos bespovratnih sredstava za taj trošak iz ovog Poziva dodijelit će se sukladno propisanom limitu;
•troškovi aktivnosti izgradnje novih prostora te troškovi pripremnih radova za izgradnju novih prostora za pružanje izvaninstitucionalnih usluga uključujući pripremne radove za izgradnju i povezane aktivnosti (npr. dovođenje komunalnih priključaka, rušenje postojećeg objekta, čišćenje zemljišta, iskolčenje i sl.);
•troškovi kupovine nekretnine za pružanje izvaninstitucionalnih usluga do najviše 10% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova. U slučaju da troškovi kupovine nekretnine prelaze dozvoljeni limit od 10% prihvatljivih troškova, iznos bespovratnih sredstava za taj trošak iz ovog Poziva dodijelit će se sukladno propisanom limitu;
•troškovi usluga procjene neovisnog kvalificiranog i ovlaštenog službenog tijela (u slučaju kupnje nekretnine ili zemljišta);
•troškovi nabave vozila neophodnih za pružanje izvaninstitucionalnih socijalnih usluga (neophodnih ako korisnici usluga nisu u mogućnosti neovisno ili uz pomoć drugih osoba koristiti javni prijevoz);
•troškovi nabave opreme (npr. informatička oprema, namještaj, tehnička oprema za premošćivanje visinskih arhitektonskih razlika itd.);
•troškovi pripreme projektne i tehničke dokumentacije (npr. ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš i sl. te građevinskih / arhitektonskih projekata, reviziju projekata i ostale dokumentacije potrebne za građevinske radove);
•troškovi nadzora i kontrole građevinskih radova;
troškovi promotivnih aktivnosti s ciljem podizanja vidljivosti projektnih aktivnosti i EU financiranja te diseminacije rezultata;
• troškovi povezani s provođenjem dodatnih aktivnosti za promicanje horizontalnih politika Europske unije.
TROŠKOVI OSOBLJA
Troškovi osoblja kao dio troškova provedbe projekta te troškovi upravljanja projektom do najviše 15% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta (U slučaju da troškovi osoblja prelaze dozvoljeni limit od 15% iznos bespovratnih sredstava za taj trošak iz ovog Poziva dodijelit će se sukladno propisanom limitu.):
1)troškovi za plaće osoblja za upravljanje projektom zaposlenih kod prijavitelja,
Troškovi za plaće se izračunavaju primjenom pojednostavljene metode financiranja, na način da se zadnji dokumentirani godišnji bruto iznos plaća djelatnika podijeli s 1720 sati. Za djelatnika koji prethodne godine nije kod prijavitelja bio zaposlen svih 12 mjeseci, za izračun godišnjeg bruto iznosa plaće primjenjuju se na cijelu godinu dokumentirani podaci za mjesece u kojima je djelatnik radio kod prijavitelja. Za djelatnika koji prethodne godine nije bio zaposlen kod prijavitelja, godišnji bruto iznos plaće izračunava se na temelju dokumentiranih podataka o visini plaće predviđene za radno mjesto novog djelatnika. Prijavitelj je obvezan voditi evidenciju radnih sati kako bi se izračunali stvarni sati rada na projektu. Za potrebe provjere prihvatljivosti plaća osoba zaposlenih kod prijavitelja potrebno je PT 2 dostaviti ugovore o radu, tablice radnih sati, platne liste, potvrdu da je plaća isplaćena (relevantni izvadak s računa) te JOPPD obrazac;
2)troškovi upravljanja projektom (savjetodavne usluge vanjskih stručnjaka za upravljanje projektom, priprema i provođenje javne nabave, izrada tehničkih specifikacija i sl.).
NEIZRAVNI TROŠKOVI
neizravni troškovi (troškovi najma prostora, režijski troškovi koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, odvoz otpada i telekomunikacije) nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelj/partner izračunavaju se primjenom fiksne stope od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja bez potrebe da se vrši računanje radi utvrđivanja važeće stope, sukladno članku 68. Stavku 1. (b) Uredbe (EU) br. 1303/2013 (U skladu s člankom 68 (b) Uredbe EU 1303/2013. Korisnik će koristiti pojednostavljenu metodu izračuna neizravnih troškova primjenom fiksne stope, koja iznosi maksimalno 15% od ukupnih dozvoljenih izravnih troškova osoblja (kategorija troškova: „Rashodi za zaposlene“ u Prijavnom obrascu A) na način utvrđen u stavku 1) ove točke. Neće biti dozvoljeni pojedinačni troškovi potrošnog uredskog materijala i uredske opreme, pojedinačni režijski troškovi (npr. grijanje/hlađenje, struja, voda, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl.) te troškovi održavanja uredskih prostora (zakonom propisani periodični pregledi, zamjena istrošenih materijala i elemenata, periodični i izvanredni radovi i popravci).
TROŠKOVI ZAVRŠNE FINANCIJSKE REVIZIJE PROJEKTA
•troškovi povezani s uslugom revizije projekta koju nabavlja korisnik.
TROŠKOVI ZAVRŠNE FINANCIJSKE REVIZIJE PROJEKTA
•troškovi financijske revizije projekta.
10. INDIKATIVNI POPIS NEPRIHVATLJIVIH IZDATAKA
Svi izdaci koji nisu povezani s aktivnostima projekta su neprihvatljivi. Osim toga i sljedeće su kategorije izdataka neprihvatljive:
-PDV za koji Korisnik ima pravo ostvariti odbitak;
-kamate na dug;
-trošak povezan s ulaganjem radi postizanja smanjenja emisije stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I Direktive 2003/87/EZ;
-izdatak povezan s trgovačkim društvima u poteškoćama, u skladu s definicijom pravila Europske unije o državnim potporama;
-kupnja korištene opreme;
-najam opreme;
-kupnja vozila koja nisu povezana sa svrhom projekta;
-kupnja opreme koja nije povezana sa svrhom projekta;
-otpremnine, doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu;
-kazne, financijske globe i troškovi sudskog spora;
-gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;
-izdaci za plaće koje su već osigurane iz drugih javnih izvora za koje nije dostavljen dokaz o vraćanju sredstava u državni proračun;
-plaćanja bonusa zaposlenima;
-bankovni troškovi za otvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere i drugi troškovi u potpunosti financijske prirode;
-doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje, potkrijepljeno dokumentima odgovarajuće dokazne vrijednosti bez izuzetaka;
-troškovi za amortizacije bez izuzetaka;
-troškovi jamstava za pred-financiranje koja izdaje banka ili druga financijska institucija ako nacionalno ili zakonodavstvo Europske unije ne zahtjeva jamstvo;
-troškovi zakupa materijalne imovine;
-ostali troškovi nespomenuti kao prihvatljivi.
11. GEOGRAFSKA OGRANIČENJA
Projektne aktivnosti moraju se provoditi u Republici Hrvatskoj, i to u sljedećim županijama:
•Primorsko - goranska županija;
•Bjelovarsko - bilogorska županija;
•Osječko - baranjska županija;
•Vukovarsko - srijemska županija;
•Dubrovačko - neretvanska županija;
•Karlovačka županija;
•Istarska županija;
•Splitsko - dalmatinska županija;
•Krapinsko - zagorska županija;
•Brodsko - posavska županija;
•Požeško - slavonska županija;
•Grad Zagreb;
•Zagrebačka županija.
Navedene županije određene su geografskom pripadnošću Domova za socijalnu skrb koji su obuhvaćeni dvama pozivima koji su namijenjeni domovima za socijalnu skrb.
12. ADMINISTRATIVNI PODACI (ROK, OBLIK I MJESTO PODNOŠENJA PROJEKTNIH PRIJEDLOGA)
Poziv će se voditi kao trajni ograničeni poziv na dostavu projektnih prijedloga do iskorištenja sredstava, s krajnjim rokom dostave projektnih prijedloga do 31. prosinca 2019. godine.
Projektni prijedlog šalje se u jednoj zatvorenoj omotnici/paketu isključivo preporučenom poštanskom pošiljkom ili osobnom dostavom na adresu:
Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije
Ulica grada Vukovara 284 (objekt C)
HR - 10000 Zagreb
13. INDIKATIVNI POPIS POPRATNE DOKUMENTACIJE KOJA ĆE SE ZAHTIJEVATI OD PRIJAVITELJA
1. Obrasci
Prijavni obrazac
Izjava prijavitelja (da se ne nalazi u nekim od situacija koja ga isključuju, o nepostojanju dvostrukog financiranja, itd.)
Izjava prijavitelja o statusu s obzirom na (ne)povrativost poreza na dodanu vrijednost
Izjava glavnog projektanta ili druge ovlaštene osobe (kojom se potvrđuje koja je tehnička dokumentacija potrebna za predviđenu gradnju/rekonstrukciju građevine u okviru projekta)
2. Obvezna dokumentacija za sve prijavitelje:
Prihvatljivost prijavitelja
Izvadak iz Sudskog registra ustanova Republike Hrvatske (ne starija od 30 dana od dana predaje projektne prijave) – preslika (ako je primjenjivo);
Potvrda Porezne uprave da su ispunjene obveze plaćanja dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje (ne starija od 30 dana od dana predaje projektne prijave) – u izvorniku.
Prihvatljivost projekta i dokaz o zrelosti projekta
U slučaju kupnje zemljišta i/ili nekretnine potrebno je dostaviti procjenu troška, predugovor ili slično temeljem čega se može provjeriti odgovara li cijena zemljišta dozvoljenom iznosu od 10% od ukupnih prihvatljivih troškova;
Preslika procjene utjecaja na okoliš gdje je to potrebno (ako takva procjena nije potrebna, potrebno je priložiti mišljenje ministarstva odnosno gradskog / županijskog ureda nadležnog za zaštitu okoliša. Ako prijavitelj u trenutku predaje projektne prijave ne raspolaže mišljenjem nadležnog tijela, dužan je dostaviti dokument kojim dokazuje da je nadležnom tijelu podnio zahtjev za dostavu tog mišljenja. Mišljenje nadležnog tijela prijavitelj je dužan dostaviti SAFU (PT2) prije potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava;
Odgovarajući valjani akt na temelju kojeg se može pristupiti građenju;
Glavni projekt;
U slučaju da za predviđenu gradnju/rekonstrukciju građevine u okviru projekta nije potreban glavni projekt, potrebno je dostaviti idejni projekt/idejni urbanističko-arhitektonski projekt
(U Izjavi glavnog projektanta ili druge ovlaštene osobe potvrđuje se koji su od prethodno navedenih dokumenata pod točkom potrebni za predviđenu gradnju/rekonstrukciju građevine u okviru projekta te koji nisu, uz odgovarajuće obrazloženje.)
Životopisi članova projektnog tima ili dokumentacija za nadmetanje za nabavu usluge upravljanja projektom.
3. Obavezna dokumentacija za prijavitelja (ako je primjenjivo):
U slučaju da u trenutku predaje projektne prijave postoje sklopljeni ugovori o javnoj nabavi u okviru projekta, potrebno je te ugovore dostaviti zajedno sa svim odgovarajućim prilozima/dodacima na temelju kojih se mogu provjeriti specifikacije predmeta nabave i troškovnici.
NACRT SAŽETKA POZIVA NA DOSTAVU PROJEKTNIH PRIJEDLOGA U OTVORENOM POSTUPKU DODJELE TRAJNOG MODALITETA
Unaprjeđivanje infrastrukture centara za socijalnu skrb kao podrška procesu deinstitucionalizacije – faza 1
u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.“
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1. UVOD
Ovaj Poziv na dostavu projektnih prijedloga (u daljnjem tekstu: Poziv) pod nazivom Unaprjeđivanje infrastrukture centara za socijalnu skrb kao podrška procesu deinstitucionalizacije – faza 1 objavit će se u okviru OPKK, i to:
- Prioritetne osi (PO) 8 Socijalno uključivanje i zdravlje ;
- Investicijskog prioriteta (IP) 9a Ulaganje u zdravstvenu i socijalnu infrastrukturu što pridonosi nacionalnom, regionalnom i lokalnom razvoju, smanjujući nejednakosti u smislu zdravstvenog statusa, promičući socijalnu uključenost, kulturne i rekreativne usluge te prelazak s institucionalne skrbi na skrb u zajednici ; te
- Specifičnog cilja (SC) 9a3 Promicanje socijalne uključenosti i smanjenje nejednakosti kroz poboljšani pristup socijalnim uslugama te prelazak s institucionalne skrbi na skrb u zajednici putem poboljšane socijalne infrastrukture .
U Operativnom programu „Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK), u okviru SC 9a3, ističe se potreba podrške procesu deinstitucionalizacije sustava pružanja socijalnih usluga u Republici Hrvatskoj kroz infrastrukturna ulaganja u prenamjenu i opremanje institucija. Provedba ovog specifičnog cilja komplementarna je s provedbom operacija ESF–a u okviru Prioritetne osi 2 Socijalna uključenost (IP 9iv Poboljšanje pristupa pristupačnim, održivim i visokokvalitetnim uslugama, uključujući usluge zdravstvene skrbi i socijalne usluge od općeg interesa) kojom se podupiru takozvane „soft“ mjere i ostvaruje sinergija neophodna za uspješnu i održivu kvalitetu procesa te poboljšanje pristupa i proširenje mreže socijalnih usluga u zajednici. Očekivani rezultat ovog specifičnog cilja je smanjenje broja osoba koje ulaze u institucije i povećanje broja osoba koje napuštaju institucije za dugotrajnu skrb što doprinosi dostupnosti, kvaliteti i širenju raspona socijalnih usluga u zajednici namijenjenih ranjivim skupinama te njihovom procesu inkluzije.
Donošenjem Plana deinstitucionalizacije i transformacije domova socijalne skrbi i drugih pravnih osoba u Republici Hrvatskoj 2011. - 2016. (2018) (u daljnjem tekstu: Plan deinstitucionalizacije ), s kojim je ovaj Poziv usklađen, intenziviran je reformski proces transformacije i deinstitucionalizacije te su postavljeni temelji za planiranje djelatnosti socijalne skrbi. Plan deinstitucionalizacije (s kojim je ovaj Poziv usklađen) definira proces transformacije pružatelja socijalnih usluga, tj. proces smanjenja broja osoba u institucijama dugotrajnog smještaja te njihov prelazak u sustav pružanja socijalnih usluga u njihovim lokalnim zajednicama s ciljem inkluzije: ostvarivanja njihovog ljudskog prava na uključenost u život zajednice.
U procesu deinstitucionalizacije i transformacije centri za socijalnu skrb trebali bi aktivno sudjelovati u pripremi korisnika i pripremi njihovih obitelji za povratak ili za upućivanje u izvaninstitucijske oblike smještaja. Planove i prioritete vezane uz deinstitucionalizaciju nužno prati i jačanje usluga u lokalnim zajednicama kojima se osigurava prevencija institucionalizacije . U centrima za socijalnu skrb (u daljnjem tekstu: CZSS) postojeći infrastrukturni uvjeti nisu adekvatni za pružanje usluga te ne zadovoljavaju potrebe korisnika i ne dozvoljavaju zaposlenicima centra adekvatne radne uvjete za pružanje usluga korisnicima. Zato je ključno da infrastrukturna poboljšanja centara za socijalnu skrb idu paralelno s procesom deinstitucionalizacije.
Kako bi se obuhvatile sve institucije, ali i pripadajući centri za socijalnu skrb, operacije u sklopu OPKK, specifičnog cilja 9a3 - bit će provedene putem 3 različita Poziva na dostavu projektnih prijedloga:
Unapređivanje infrastrukture za pružanje socijalnih usluga u zajednici osobama s invaliditetom kao podrška procesu deinstitucionalizacije , usmjerena na 18 domova za osobe s invaliditetom.
Unapređivanje infrastrukture pružatelja socijalnih usluga djeci i mladima kao podrška procesu deinstitucionalizacije , usmjerena na 13 domova za djecu i mlade.
Unaprjeđivanje infrastrukture centara za socijalnu skrb kao podrška procesu deinstitucionalizacije , usmjerena na 32 centra za socijalnu skrb – ovaj Poziv na dostavu projektnih prijedloga.
Kako je uloga centara za socijalnu skrb u procesu deinstitucionalizacije usko povezana s deinstitucionalizacijom domova za socijalnu skrb, a proces je geografski povezan, tako je i ovaj Poziv povezan sa spomenuta dva poziva na dostavu projektnih prijedloga za unaprjeđivanje infrastrukture domova za socijalnu skrb na način da prihvatljivi prijavitelji ovog poziva budu locirani na istom geografskom području vršenja djelatnosti kao i domovi. Ovakvim dizajnom Poziva postiže se sinergija u procesu deinstitucionalizacije u RH.
Naredne faze svakog od navedenih Poziva uskladit će se s novim Operativnim planom za sljedeći period, a pokrit će financijsko razdoblje do 2020. godine kako bi se podržale novo definirane aktivnosti u daljnjem procesu deinstitucionalizacije i širenju mreže socijalnih usluga u lokalne zajednice. Naredne faze također će obuhvatiti širu lepezu prihvatljivih prijavitelja kao što su organizacije civilnog društva i privatni pružatelji socijalnih usluga.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
2. CILJ POZIVA
U okviru ovog Poziva planira se provedba aktivnosti koje će se provoditi u Centrima za socijalnu skrb u Republici Hrvatskoj kako bi se riješio problem neadekvatne infrastrukture za rad s korisnicima centara i kako bi centri maksimalizirali učinkovitost svoje uloge u procesu inkluzije korisnika.
Opći cilj ovog Poziva:
podrška procesu deinstitucionalizacije u Republici Hrvatskoj putem investiranja u infrastrukturu i opremljenost prostora centara za socijalnu skrb.
Specifični cilj je:
stvoriti dostupne, adekvatne i opremljene prostore Centara za socijalnu skrb koji će služiti provedbi programa i aktivnosti procesa inkluzije.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
3. INDIKATIVNI POPIS UVJETA ZA PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA
Prihvatljivi prijavitelji u okviru ovog Poziva bit će Centri za socijalnu skrb osnovani temeljem Zakona o socijalnoj skrbi, čl. 126 ( NN 157/13,152/14,99715, 52/16 ) i članka 54 Zakona o ustanovama (NN 76/93; NN 29/97, NN 47/99 - Ispravak i NN 35/08) i to u sljedećim županijama:
•Primorsko - goranska županija;
•Bjelovarsko - bilogorska županija;
•Osječko - baranjska županija;
•Vukovarsko - srijemska županija;
•Dubrovačko - neretvanska županija;
•Karlovačka županija;
•Istarska županija;
•Splitsko - dalmatinska županija;
•Krapinsko - zagorska županija;
•Brodsko - posavska županija;
•Požeško - slavonska županija;
•Grad Zagreb;
•Zagrebačka županija.
Navedene županije određene su geografskom pripadnošću domova za socijalnu skrb koji su obuhvaćeni dvama pozivima iz istog specifičnog cilja OPKK – 9a3.
Prijavitelj i partner će biti isključeni iz postupka provjere prihvatljivosti ako se nalaze u nekoj od sljedećih situacija:
a) u stečaju ili u likvidaciji sukladno odredbama Stečajnog zakona (NN 44/96, 29/99, 129/00, 123/03, 82/06, 116/10, 25/12, 133/12, 45/13, 71/15);
b) su u postupku predstečajne nagodbe, sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN 108/12, 144/12, 81/13, 112/13, 71/15, 78/15);
c) proglašen je krivim zbog teškog profesionalnog propusta;
d) nisu ispunjene obveze isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj će se provoditi Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava;
e) protiv njega, odnosno osobe/osoba koje su po zakonu ovlaštene za njegovo zastupanje, izrečena je pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više kaznenih djela: prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zločinačko udruženje i počinjenje kaznenog djela u sustavu zločinačkog udruženja, te udruživanje za počinjenje kaznenih djela, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje;
f) utvrđeno mu je teško kršenje ugovora zbog neispunjavanja obveza iz Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstva koji je potpisan nakon provedbe drugog postupka dodjele bespovratnih sredstava postupka (su)financiranog sredstvima EU odnosno ESI fondova;
g) u sukobu je interesa u predmetnom postupku dodjele bespovratnih sredstava;
h) nije u za to predviđenim rokovima izvršio zatraženi povrat ili je u postupku povrata sredstava prethodno dodijeljenih u drugom postupku dodjele bespovratnih sredstava iz bilo kojeg javnog izvora (uključujući iz EU odnosno ESI fondova), za aktivnosti odnosno troškove koji nisu izvršeni;
i) su dostavili lažne podatke pri dostavi dokumenata;
j) su dobili državnu potporu ili potporu male vrijednosti za isti opravdani trošak projekta;
k) nemaju niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u mjesecu koji prethodi danu predaje projektne prijave.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
4. PARTNERI I PRIHVATLJIVOST PARTNERA
Prijavitelj projekt provodi samostalno, bez partnera.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
5. RASPOLOŽIVA SREDSTVA
Ukupan raspoloživi iznos bespovratnih sredstava
Minimalni iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po projektu
Maksimalni iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po projektu
73.125.000,00 HRK
150.000,00 HRK
15.120.000,00 HRK
U slučaju kada je iznos ukupnih prihvatljivih izdataka projekta veći od maksimalnog iznosa bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po projektu, prijavitelj (korisnik) je dužan iz vlastitih i/ili drugih izvora osigurati sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih izdataka projekta te maksimalnog iznosa bespovratnih sredstava koji mogu biti dodijeljeni za financiranje prihvatljivih izdataka u okviru ovog Poziva. U tom slučaju, u prijavi projektnog prijedloga, prijavitelj (korisnik) je dužan navesti vlastite i/ili druge izvore sredstava i iznose, te je dužan jasno prikazati izdatke za koje podnosi prijavu za dodjelu bespovratnih sredstava u okviru ovog Poziva, i izdatke za koje je financiranje osigurano (i) iz vlastitih ili drugih izvora.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
6. TRAJANJE PROJEKTA
Trajanje projekata je maksimalno 36 mjeseci.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
7. PREDVIĐENI INTENZITET POTPORE
Projekti se planiraju financirati u iznosu od 100% prihvatljivih troškova, ali do maksimalnog iznosa bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po projektu, kako je navedeno u točki 5. ovog Nacrta sažetka Poziva na dostavu projektnih prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
8. INDIKATIVNE PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
Prihvatljive indikativne aktivnosti koje će se financirati u okviru ovog Poziva su:
•građevinski radovi dogradnje, obnove i prilagodbe prostora domova / centara za pružanje izvaninstitucionalnih usluga organiziranog stanovanja i drugih smještajnih jedinica (dnevni centri za skrb, prostori za edukacije, radionice itd.), npr.: zamjena dotrajalih instalacija i stolarije, popravci infrastrukture, sustava grijanja / hlađenja, prilagodba interijera u skladu s potrebama osoba s invaliditetom, uklanjanje arhitektonskih prepreka kao što su nedovoljna širina vrata, neprilagođeni sanitarni čvorovi, izgradnja pristupnih rampi, prilagodba prostora u skladu sa specifičnim potrebama korisnika itd.;
•kupovina zemljišta za potrebe izgradnje novih prostora za pružanje izvaninstitucionalnih usluga;
•izgradnja novih prostora za pružanje izvaninstitucionalnih usluga uključujući pripremne radove za izgradnju te povezane aktivnosti (npr. dovođenje komunalnih priključaka, rušenje postojećeg objekta, čišćenje zemljišta, iskolčenje i sl.);
•kupovina nekretnine za pružanje izvaninstitucionalnih usluga te građevinski radovi dogradnje, obnove i prilagodbe;
•usluge procjene neovisnog kvalificiranog i ovlaštenog službenog tijela (u slučaju kupnje nekretnine ili zemljišta);
•nabava vozila neophodnih za pružanje izvaninstitucionalnih socijalnih usluga (neophodnih ako korisnici usluga nisu u mogućnosti neovisno ili uz pomoć drugih osoba koristiti javni prijevoz);
•nabava opreme (kao što je informatička oprema i namještaj, tehnička oprema za premošćivanje visinskih arhitektonskih razlika i sl.);
•priprema projektne i tehničke dokumentacije (npr. ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš i sl. te građevinskih / arhitektonskih projekata, reviziju projekata i ostale dokumentacije potrebne za građevinske radove);
•nadzor i kontrola građevinskih radova;
•priprema i provedba javne nabave;
•upravljanje projektom;
•financijska revizija projekta koju osigurava prijavitelj;
•promotivne aktivnosti s ciljem podizanja vidljivosti projektnih aktivnosti i EU financiranja.
Uz navedene prihvatljive aktivnosti projekt će morati sadržavati po jednu aktivnost iz svake od navedenih kategorija horizontalnih politika EU:
1. Ravnopravnost žena i muškaraca i zabranu diskriminacije,
2. Pristupačnost za osobe s invaliditetom,
3. Održivi razvoj.
Pri tome treba imati na umu da se pridržavanje minimalnih zakonskih obaveza pri provedbi horizontalnih aktivnosti neće smatrati promicanjem horizontalnih politika EU .
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
9. INDIKATIVNI PRIHVATLJIVI TROŠKOVI
TROŠKOVI AKTIVNOSTI
• Troškovi građevinskih radova dogradnje, obnove i prilagodbe prostora domova/centara za pružanje izvaninstitucionalnih usluga organiziranog stanovanja i drugih smještajnih jedinica (dnevni centri za skrb, prostori za edukacije, radionice itd.) npr.: zamjena dotrajalih instalacija i stolarije, popravci infrastrukture, sustava grijanja/hlađenja, prilagodba interijera u skladu s potrebama osoba s invaliditetom, uklanjanje arhitektonskih prepreka kao što su nedovoljna širina vrata, neprilagođeni sanitarni čvorovi, izgradnja pristupnih rampi, prilagodba prostora u skladu sa specifičnim potrebama korisnika itd.;
•troškovi kupovine neizgrađenog zemljišta za potrebe izgradnje novih prostora za pružanje izvaninstitucionalnih usluga do najviše 10% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova. U slučaju da troškovi kupovine neizgrađenog zemljišta prelaze dozvoljeni limit od 10% prihvatljivih troškova, iznos bespovratnih sredstava za taj trošak iz ovog Poziva dodijelit će se sukladno propisanom limitu;
•troškovi aktivnosti izgradnje novih prostora te troškovi pripremnih radova za izgradnju novih prostora za pružanje izvaninstitucionalnih usluga uključujući pripremne radove za izgradnju i povezane aktivnosti (npr. dovođenje komunalnih priključaka, rušenje postojećeg objekta, čišćenje zemljišta, iskolčenje i sl.);
•troškovi kupovine nekretnine za pružanje izvaninstitucionalnih usluga do najviše 10% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova. U slučaju da troškovi kupovine nekretnine prelaze dozvoljeni limit od 10% prihvatljivih troškova, iznos bespovratnih sredstava za taj trošak iz ovog Poziva dodijelit će se sukladno propisanom limitu;
•troškovi usluga procjene neovisnog kvalificiranog i ovlaštenog službenog tijela (u slučaju kupnje nekretnine ili zemljišta);
•troškovi nabave vozila neophodnih za pružanje izvaninstitucionalnih socijalnih usluga (neophodnih ako korisnici usluga nisu u mogućnosti neovisno ili uz pomoć drugih osoba koristiti javni prijevoz);
•troškovi nabave opreme (npr. informatička oprema, namještaj, tehnička oprema za premošćivanje visinskih arhitektonskih razlika itd.);
•troškovi pripreme projektne i tehničke dokumentacije (npr. ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš i sl. te građevinskih / arhitektonskih projekata, reviziju projekata i ostale dokumentacije potrebne za građevinske radove);
•troškovi nadzora i kontrole građevinskih radova;
troškovi promotivnih aktivnosti s ciljem podizanja vidljivosti projektnih aktivnosti i EU financiranja te diseminacije rezultata;
• troškovi povezani s provođenjem dodatnih aktivnosti za promicanje horizontalnih politika Europske unije.
TROŠKOVI OSOBLJA
Troškovi osoblja kao dio troškova provedbe projekta te troškovi upravljanja projektom do najviše 15% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta (U slučaju da troškovi osoblja prelaze dozvoljeni limit od 15% iznos bespovratnih sredstava za taj trošak iz ovog Poziva dodijelit će se sukladno propisanom limitu.):
1) troškovi za plaće osoblja za upravljanje projektom zaposlenih kod prijavitelja,
Troškovi za plaće se izračunavaju primjenom pojednostavljene metode financiranja, na način da se zadnji dokumentirani godišnji bruto iznos plaća djelatnika podijeli s 1720 sati. Za djelatnika koji prethodne godine nije kod prijavitelja bio zaposlen svih 12 mjeseci, za izračun godišnjeg bruto iznosa plaće primjenjuju se na cijelu godinu dokumentirani podaci za mjesece u kojima je djelatnik radio kod prijavitelja. Za djelatnika koji prethodne godine nije bio zaposlen kod prijavitelja, godišnji bruto iznos plaće izračunava se na temelju dokumentiranih podataka o visini plaće predviđene za radno mjesto novog djelatnika. Prijavitelj je obvezan voditi evidenciju radnih sati kako bi se izračunali stvarni sati rada na projektu. Za potrebe provjere prihvatljivosti plaća osoba zaposlenih kod prijavitelja potrebno je PT 2 dostaviti ugovore o radu, tablice radnih sati, platne liste, potvrdu da je plaća isplaćena (relevantni izvadak s računa) te JOPPD obrazac;
2) troškovi upravljanja projektom (savjetodavne usluge vanjskih stručnjaka za upravljanje projektom, priprema i provođenje javne nabave, izrada tehničkih specifikacija i sl.).
NEIZRAVNI TROŠKOVI
neizravni troškovi (troškovi najma prostora, režijski troškovi koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, odvoz otpada i telekomunikacije) nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelj/partner izračunavaju se primjenom fiksne stope od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja bez potrebe da se vrši računanje radi utvrđivanja važeće stope, sukladno članku 68. Stavku 1. (b) Uredbe (EU) br. 1303/2013 (U skladu s člankom 68 (b) Uredbe EU 1303/2013. Korisnik će koristiti pojednostavljenu metodu izračuna neizravnih troškova primjenom fiksne stope, koja iznosi maksimalno 15% od ukupnih dozvoljenih izravnih troškova osoblja (kategorija troškova: „Rashodi za zaposlene“ u Prijavnom obrascu A) na način utvrđen u stavku 1) ove točke. Neće biti dozvoljeni pojedinačni troškovi potrošnog uredskog materijala i uredske opreme, pojedinačni režijski troškovi (npr. grijanje/hlađenje, struja, voda, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl.) te troškovi održavanja uredskih prostora (zakonom propisani periodični pregledi, zamjena istrošenih materijala i elemenata, periodični i izvanredni radovi i popravci).
TROŠKOVI ZAVRŠNE FINANCIJSKE REVIZIJE PROJEKTA
•troškovi povezani s uslugom revizije projekta koju nabavlja korisnik.
TROŠKOVI ZAVRŠNE FINANCIJSKE REVIZIJE PROJEKTA
•troškovi financijske revizije projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
10. INDIKATIVNI POPIS NEPRIHVATLJIVIH IZDATAKA
Svi izdaci koji nisu povezani s aktivnostima projekta su neprihvatljivi. Osim toga i sljedeće su kategorije izdataka neprihvatljive:
- PDV za koji Korisnik ima pravo ostvariti odbitak;
- kamate na dug;
- trošak povezan s ulaganjem radi postizanja smanjenja emisije stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I Direktive 2003/87/EZ;
- izdatak povezan s trgovačkim društvima u poteškoćama, u skladu s definicijom pravila Europske unije o državnim potporama;
- kupnja korištene opreme;
- najam opreme;
- kupnja vozila koja nisu povezana sa svrhom projekta;
- kupnja opreme koja nije povezana sa svrhom projekta;
- otpremnine, doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu;
- kazne, financijske globe i troškovi sudskog spora;
- operativni troškovi izuzev troškova upravljanja projektom;
- gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;
- izdaci za plaće koje su već osigurane iz drugih javnih izvora za koje nije dostavljen dokaz o vraćanju sredstava u državni proračun;
- plaćanja bonusa zaposlenima;
- bankovni troškovi za otvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere i drugi troškovi u potpunosti financijske prirode;
- doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje, potkrijepljeno dokumentima odgovarajuće dokazne vrijednosti bez izuzetaka;
- troškovi za amortizacije bez izuzetaka;
- troškovi jamstava za pred-financiranje koja izdaje banka ili druga financijska institucija ako nacionalno ili zakonodavstvo Europske unije ne zahtjeva jamstvo;
- troškovi zakupa materijalne imovine;
- ostali troškovi nespomenuti kao prihvatljivi.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
11. GEOGRAFSKA OGRANIČENJA
Projektne aktivnosti moraju se provoditi u Republici Hrvatskoj , i to u sljedećim županijama:
•Primorsko - goranska županija;
•Bjelovarsko - bilogorska županija;
•Osječko - baranjska županija;
•Vukovarsko - srijemska županija;
•Dubrovačko - neretvanska županija;
•Karlovačka županija;
•Istarska županija;
•Splitsko - dalmatinska županija;
•Krapinsko - zagorska županija;
•Brodsko - posavska županija;
•Požeško - slavonska županija;
•Grad Zagreb;
•Zagrebačka županija.
Navedene županije određene su geografskom pripadnošću Domova za socijalnu skrb koji su obuhvaćeni dvama pozivima koji su namijenjeni domovima za socijalnu skrb.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
12. ADMINISTRATIVNI PODACI (ROK, OBLIK I MJESTO PODNOŠENJA PROJEKTNIH PRIJEDLOGA)
Poziv će se voditi kao trajni ograničeni poziv na dostavu projektnih prijedloga do iskorištenja sredstava , s krajnjim rokom dostave projektnih prijedloga do 31. prosinca 2019. godine.
Projektni prijedlog šalje se u jednoj zatvorenoj omotnici/paketu isključivo preporučenom poštanskom pošiljkom ili osobnom dostavom na adresu:
Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije
Ulica grada Vukovara 284 (objekt C)
HR - 10000 Zagreb
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
13. INDIKATIVNI POPIS POPRATNE DOKUMENTACIJE KOJA ĆE SE ZAHTIJEVATI OD PRIJAVITELJA
1. Obrasci
Prijavni obrazac
Izjava prijavitelja (da se ne nalazi u nekim od situacija koja ga isključuju, o nepostojanju dvostrukog financiranja, itd.)
Izjava prijavitelja o statusu s obzirom na (ne)povrativost poreza na dodanu vrijednost
Izjava glavnog projektanta ili druge ovlaštene osobe (kojom se potvrđuje koja je tehnička dokumentacija potrebna za predviđenu gradnju/rekonstrukciju građevine u okviru projekta)
2. Obvezna dokumentacija za sve prijavitelje:
Prihvatljivost prijavitelja
Izvadak iz Sudskog registra ustanova Republike Hrvatske (ne starija od 30 dana od dana predaje projektne prijave) – preslika (ako je primjenjivo);
Potvrda Porezne uprave da su ispunjene obveze plaćanja dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje (ne starija od 30 dana od dana predaje projektne prijave) – u izvorniku.
Prihvatljivost projekta i dokaz o zrelosti projekta
U slučaju kupnje zemljišta i/ili nekretnine potrebno je dostaviti procjenu troška, predugovor ili slično temeljem čega se može provjeriti odgovara li cijena zemljišta dozvoljenom iznosu od 10% od ukupnih prihvatljivih troškova;
Preslika procjene utjecaja na okoliš gdje je to potrebno (ako takva procjena nije potrebna, potrebno je priložiti mišljenje ministarstva odnosno gradskog / županijskog ureda nadležnog za zaštitu okoliša. Ako prijavitelj u trenutku predaje projektne prijave ne raspolaže mišljenjem nadležnog tijela, dužan je dostaviti dokument kojim dokazuje da je nadležnom tijelu podnio zahtjev za dostavu tog mišljenja. Mišljenje nadležnog tijela prijavitelj je dužan dostaviti SAFU (PT2) prije potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava;
Odgovarajući valjani akt na temelju kojeg se može pristupiti građenju;
Glavni projekt;
U slučaju da za predviđenu gradnju/rekonstrukciju građevine u okviru projekta nije potreban glavni projekt, potrebno je dostaviti idejni projekt/idejni urbanističko-arhitektonski projekt
(U Izjavi glavnog projektanta ili druge ovlaštene osobe potvrđuje se koji su od prethodno navedenih dokumenata pod točkom potrebni za predviđenu gradnju/rekonstrukciju građevine u okviru projekta te koji nisu, uz odgovarajuće obrazloženje.)
Životopisi članova projektnog tima ili dokumentacija za nadmetanje za nabavu usluge upravljanja projektom.
3. Obavezna dokumentacija za prijavitelja (ako je primjenjivo):
U slučaju da u trenutku predaje projektne prijave postoje sklopljeni ugovori o javnoj nabavi u okviru projekta, potrebno je te ugovore dostaviti zajedno sa svim odgovarajućim prilozima/dodacima na temelju kojih se mogu provjeriti specifikacije predmeta nabave i troškovnici.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije