Na temelju članka 5.c Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva (»Narodne novine«, br. 29/2002, 63/2007, 53/2012, 56/2013 i ---), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj ----------2016. godine donijela
UREDBU
O PROVEDBI POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA NA MALO GOSPODARSTVO (TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA - MSP TEST)
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Uredbom propisuju pobliži kriteriji za Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test), obrazac po kojem se izrađuje Prethodni MSP test, način i metodologiju provedbe postupka Prethodnog MSP testa, obrazac Iskaza o MSP testu, način provedbe savjetovanja i javne rasprave u postupcima uređenim ovim propisom.
Članak 2.
(1)Ova Uredba odnosi se na stručne nositelje izrade prijedloga uredbi koje donosi Vlada Republike Hrvatske, nacrta prijedloga zakona koje Vlada Republike Hrvatske predlaže na donošenje Hrvatskome saboru (u daljnjem tekstu: prijedlozi zakona) te provedbenih akata (pravilnika) koje donose ministri.
(2)Test malog i srednjeg poduzetništva (MSP test) se u postupku donošenja akata iz stavka 1. ovoga članka provodi primjenom načela proporcionalnosti.
(3)U postupku donošenja prijedloga zakona, MSP test će biti sastavni dio obrazaca Prethodne procjene učinaka propisa i iskaza o procjeni učinaka propisa sukladno propisu kojim se uređuje procjena učinaka propisa i provedba postupka procjene učinaka propisa sukladno aktu Vlade Republike Hrvatske.
II. POBLIŽI KRITERIJI ZA PROVEDBU PRETHODNOG ISKAZA O TESTU MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)
Članak 3.
(1) Prethodna procjena učinaka propisa na malo gospodarstvo (u daljnjem tekstu: MSP test) provodi se sukladno sukladno propisu kojim se uređuje procjena učinaka propisa i provedba postupka procjene učinaka propisa, kriterijima propisanim Zakonom o poticanju razvoja malog gospodarstva (u daljnjem tekstu: Zakon) i kriterijima sadržanim u obrascu Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodnog MSP testa) koji je propisan u Prilogu 1. ove Uredbe.
Članak 4.
(1)Očekivani učinci propisa iz članka 2. ove Uredbe procjenjuju se kroz učinke na sektor i subjekte malog i srednjeg poduzetništva prema kriterijima:
-Identifikacija skupine/podskupine koja je predmetom
-zapošljavanje u subjektima sektora,
-gospodarski rezultat,
-konkurentnost,
-trošak primjene propisa u poslovanju subjekata,
-učinak na mikro subjekte malog gospodarstva,
-drugi očekivani učinci na Sektor ukoliko su ocijenjeni značajnima prema procjeni
stručnog nositelja.
(2) Za potrebe ove Uredbe pod subjektima malog i srednjeg poduzetništva iz stavka 1. ovoga članka podrazumijevaju se:
– mikro gospodarski subjekti – s manje od 10 zaposlenih
– mali gospodarski subjekti – od 10 do 49 zaposlenih
– srednji gospodarski subjekti – od 50 do 250 zaposlenih.
Članak 5.
(1) Stručni nositelj izrađuje Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test), utvrđenim ovom Uredbom, na način da daje odgovore prema zahtjevima iz obrasca »Prethodni MSP test«, koji je sadržan u Prilogu 1. ove Uredbe.
(2) Obrazac Prethodnog MSP testa iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se ministarstvu nadležnom za poduzetništvo i obrt na mišljenje zajedno sa tezama o sadržaju prijedloga uredbe, nacrtom prijedloga zakona, odnosno nacrta prijedloga pravilnika.
(3) Obrazac u papirnatom obliku potpisuje ministar ili zamjenik ministra te se ovjerava pečatom.
(4) Ukoliko se u Prethodnoj procjeni učinaka propisa na malo gospodarstvo utvrdi učinak na Sektor malog i srednjeg poduzetništva prema najmanje dva utvrđena kriterija iz stavka 1. ovoga članka, stručni nositelj izrade akata (u daljnjem tekstu: stručni nositelj) iz članka 2. ove Uredbe dužan je pristupiti izradi Iskaza o testu malog i srednjeg poduzetništva (Iskaz o MSP testu).
Članak 6.
(1) Stručni nositelj je dužan za utvrđivanje činjenica i podataka koji će poslužiti kao polazna osnova i podloga za procjenu učinaka propisa na sektor malog i srednjeg poduzetništva po utvrđenim kriterijima koristiti mjerodavne izvore podataka koji su dostupni putem odgovarajućih nadležnih institucija u Republici Hrvatskoj, kao i iz relevantnih javno dostupnih izvora kao što su znanstvena istraživanja, studije, izvješća akademskih i nevladinih organizacija i sl.
(2) Osim izvora podataka iz stavka 1. ovoga članka, stručni nositelj može, za utvrđivanje činjenica i podataka koji će poslužiti kao polazna osnova i podloga za procjenu učinaka propisa, koristiti i druge relevantne izvore podataka iz odgovarajućih institucija Europske unije i odgovarajućih međunarodnih organizacija i institucija.
III. PROVEDBA POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA NA MALO I SREDNJE PODUZETNIŠTVO
Izrada Nacrta iskaza o testu malog i srednjeg poduzetništva (Nacrt iskaza o MSP testu) i Prijedloga iskaza o testu malog i srednjeg poduzetništva (Prijedlog iskaza o MSP testu)
Članak 7.
(1) Stručni nositelj započinje izradu Nacrta iskaza o MSP testu prikupljanjem relevantnih podataka i provođenjem konzultacija s međuresornim tijelima i drugim dionicima, ovisno o upravnom području u kojem izrađuje propis.
(2) Nacrt iskaza o MSP testu stručni nositelj izrađuje prema zahtjevima utvrđenim u obrascu sadržanom u Prilogu 2. ove Uredbe.
(3) O Nacrtu iskaza o MSP testu stručni nositelj provodi postupak savjetovanja s javnošću i zainteresiranom javnošću u trajanju od najmanje 15 dana, a po ocijenjenoj potrebi stručnog nositelja, ovisno o složenosti materije i duže. Savjetovanje obvezno uključuje najmanje jedno javno izlaganja materije koja je predmet savjetovanja.
(4) Stručni nositelj nakon savjetovanja iz stavka 3. ovoga članka ažurira Nacrt iskaza o MSP testu s tezama u skladu s usvojenim primjedbama, prijedlozima i mišljenjima iz savjetovanja. Potom Nacrt iskaza o MSP testu s tezama dostavlja na mišljenje ministarstvu nadležnom za poduzetništvo i obrt.
(5) Ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt dužno je svoje mišljenje dostaviti u okviru propisanog roka od 15 dana.
(6) Nakon pribavljanja mišljenja iz stavka 5. ovoga članka i usuglašavanja s nadležnim ministarstvom, stručni nositelj pristupa izradi propisa i Prijedloga iskaza o MSP testu.
(7) Prijedlog iskaza sadrži ažurirane podatke propisane obrascem iz Priloga 2. ove Uredbe.
Objava propisa i Prijedloga iskaza o MSP testu radi javne rasprave
Članak 8.
(1) Stručni nositelj stavlja propis i Prijedlog iskaza o MSP testu na javnu raspravu javnosti i zainteresiranoj javnosti središnjem portalu za savjetovanja ''e-Savjetovanje'', https://savjetovanja.gov.hr, u trajanju od najmanje 15 dana.
(2) Nakon održane javne rasprave iz stavka 1. ovoga članka stručni nositelj ažurira propis i Prijedlog iskaza o MSP testu prema usvojenim primjedbama, prijedlozima i mišljenjima iz javne rasprave i dostavlja ih na mišljenje ministarstvu nadležnom za poduzetništvo i obrt.
(3) Nakon pribavljenog i usuglašenog mišljenja ministarstva nadležnog za poduzetništvo i obrt, stručni nositelj nastavlja s postupkom sukladno propisima kojima se uređuje procjena učinaka propisa i provedba postupka procjene učinaka propisa.
IV. KONZULTACIJE S DIONICIMA, SAVJETOVANJE I JAVNA RASPRAVA
Konzultacije s dionicima
Članak 9.
(1) U početnoj fazi izrade Nacrta iskaza o MSP testu stručni nositelj provodi konzultacije s subjektima malog i srednjeg poduzetništva i drugim dionicima, ovisno o području u kojem se problem nastoji riješiti, nadležnim komorama, asocijacijama i udrugama, a radi boljeg obuhvata i utvrđivanja problematike te utvrđivanja ciljeva koji se rješavanjem te problematike namjeravaju postići.
(2) U postupku konzultacija iz stavka 1. ovoga članka potrebno je uključiti što veći broj relevantnih zainteresiranih dionika.
(3) Stručni nositelj provodi konzultacije s dionicima korištenjem aktivnih metoda kao što su pisma, e-mail, radni sastanci i okrugli stolovi, te korištenjem raznih pasivnih metoda kao što su stavljanje materijala na internetske stranice stručnog nositelja i sl.
(4) Stručni nositelj, nakon završenog postupka konzultacija, obvezno izrađuje cjelovito Izvješće o svim održanim konzultacijama s dionicima koje, u pravilu, sadrži:
– odgovarajuće podatke (sektor, područje djelovanja i sl.) o svakom dioniku (tijelo, pravna ili fizička osoba – subjekt malog i srednjeg poduzetništva, komore, asocijacije malih i srednjih poduzetnika, udruge malih i srednjih poduzetnika, stručne institucije i sl.) koji je konzultiran, odnosno koji je sudjelovao u konzultacijama,
– problematiku i ciljeve o kojima se raspravljalo i
– navode značajnih učinaka na sektor malog i srednjeg poduzetništva koje su prepoznali dionici u konzultacijskom postupku.
Savjetovanje i javna rasprava
Članak 10.
(1) Informiranje o održavanju savjetovanja o Nacrtu iskaza o MSP testu i održavanju javne rasprave o propisu i Prijedlogu iskaza provodi se prema obrascu sadržanom u Prilogu 4. ove Uredbe.
(2) Savjetovanje i javna rasprava su postupci u kojima svojim primjedbama, prijedlozima i mišljenjima, po vlastitom interesu, u propisanim rokovima i na način određen u Informaciji iz Priloga 3. ove Uredbe, u svojstvu javnosti i zainteresirane javnosti, može sudjelovati svaki dionik (tijelo, pravna ili fizička osoba – subjekt malog i srednjeg poduzetništva, komora nadležna za male i srednje poduzetnike, asocijacija malih i srednjih poduzetnika, udruga malih i srednjih poduzetnika, stručna institucija i sl.), na koga se odnosi
(3) Radi pobližeg upoznavanja dionika iz stavka 2. ovoga članka, s materijom koja je predmet savjetovanja i javne rasprave stručni nositelj u skladu sa ovom Uredbom provodi javno izlaganje materije putem npr. javno-privatnog dijaloga, rasprave, okruglog stola sa malim i srednjim poduzetnicima, njihovim komorama, asocijacijama, udruženjima i slično.
(4) Nakon provedenog savjetovanja i javne rasprave, uključujući i javna izlaganja, stručni nositelj je dužan razmotriti sve primjedbe, prijedloge i mišljenja dionika i o prihvaćenim i neprihvaćenim primjedbama, prijedlozima i mišljenjima te sastaviti obavijest koju će biti dostupna na središnjem portalu za savjetovanja ''e-Savjetovanje'', https://savjetovanja.gov.hr/.
Članak 11.
Prilozi 1., 2. i 3. sastavni su dio ove Uredbe
Članak 12.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, -------------2016.
Predsjednik
Tihomir Orešković, v. r.
PRILOG 1.
OBRAZAC »PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETHODNI MSP TEST)«
[NAZIV STRUČNOG NOSITELJA
KLASA: ___________________
URBROJ: __________________
mjesto, datum]
PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETHODNI MSP TEST) ZA
[NAZIV PROPISA]
Ovaj Obrazac koristi se u postupku pripremanja Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) radi utvrđivanja potrebe za provedbu postupka procjene učinka propisa na malo gospodarstvo i izradu Iskaza o testu malog i srednjeg poduzetništva (Iskaz o MSP testu). Propis kojim se uvodi test malog i srednjeg poduzetništva (MSP test) zahtijeva od stručnih nositelja da provode Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva u postupku donošenja zakonskih i podzakonskih akata.
Potreba za provedbom procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo i izradu Iskaza o MSP testu, postoji obvezno kada je na dva od 5. do 8. pitanja iz ovoga Obrasca odgovoreno sa »DA« odnosno potvrdno.
Red.br.
Ukratko, jasno i sažeto odgovorite na pitanja:
1.
Opišite ukratko problem koji se planira riješiti normativnim rješenjem (mora se podudarati sa odgovorom na pitanje 1. Prethodne procjene učinaka propisa)
2.
Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (mora se podudarati sa odgovorom danim na pitanje 2. Prethodne procjene učinaka propisa
3.
Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema (mora se podudarati sa odgovorom danim na pitanje 5. Prethodne procjene učinaka
4.
Primjena MSP testa
U ovom odjeljku morate opisati učinke koje će predloženo normativno rješenje moguće imati na sektor malog i srednjeg poduzetništva. Objasnite koji dio/dijelovi Sektora bi mogli biti pod utjecajem predloženog normativnog rješenja. Učinci (pozitivni i negativni) na sektor malog i srednjeg poduzetništva uključuju zapošljavanje u sektoru,izlaznu vrijednost, konkurentnost, trošak primjene propisa u poslovanju, učinak na mikro subjekte malog gospodarstva (manje od 10 zaposlenika) itd
Nakon što ste opisali potencijalne učinke na sektor MSP-a odgovorite na sljedeća pitanja:
Na slijedeća pitanja potrebno je odgovoriti sa »DA« odnosno »NE«, uz obvezni sažeti pisani osvrt.
DA
NE
5.
Da li će propis imati učinak/učinke na gospodarske rezultate sektora MSP-a?
6.
Da li će propis imati učinak/učinke na regulatorne troškove MSP-a ?
7.
Da li će propis imati učinak/učinke na konkurentnost MSP-a?
8.
Da li će propis imati učinak/učinke na mikro tvrtke?
9.
Predloženo normativno rješenje nema učinak na sektor MSP-a
(Na(Navedite kratko obrazloženje u prilog izjave o nepostojanju učinka na sektor MSMSP-a)
PRILOG 2.
OBRAZAC » ISKAZ O TESTU MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA
(ISKAZ O MSP TESTU) »
[NAZIV STRUČNOG NOSITELJA
KLASA: _______________
URBROJ: ______________
mjesto, datum]
ISKAZ O TESTU MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA
(ISKAZ O MSP TESTU)
ZA
[NAZIV PROPISA]
Ovaj Obrazac trebaju koristiti stručni nositelji tijekom postupka izrade Iskaza o MSP testu kojim se ocjenjuju gospodarski učinci prijedloga novih zakonskih i podzakonskih akata na sektor MSP-a.
1. PROBLEM
[Ukratko navesti rezultate analize postojećeg stanja sektora malog i srednjeg poduzetništva koje se namjerava zahvatiti propisom. Prilikom analize postojećeg stanja koriste se relevantni podaci i rezultati praćenja provedbe propisa ukoliko postoji propis odgovarajućeg sadržaja u istom području i dio je važećeg zakonodavstva RH. Prilikom utvrđivanja problema izvršite uvid u ispunjeni obrazac Prethodnog MSP testa u dijelu koji se odnosi na problem.
2. CILJEVI
[Na temelju utvrđenog problema, ukratko navedite cilj/eve koji želite postići kako biste riješili utvrđeni problem, odnosno utjecali na njegovo rješavanje.
Prilikom utvrđivanja cilja/eva bitno je uzeti u obzir SMART kriterije:
Specific (specifični)
Measurable (mjerljivi)
Achievable (ostvarivi)
Realistic (realistični)
Time-dependent (vremenski ograničeni)
Prilikom utvrđivanja cilja/eva izvršite uvid u ispunjeni obrazac Prethodnog MSP testa u dijelu koji se odnosi na cilj.]
3. MOGUĆE OPCIJE
[Prilikom utvrđivanja mogućih opcija za rješavanje problema i postizanje cilja, potrebno je izraditi najmanje dva prijedloga koja se odnose na nenormativno rješenje i najmanje dva prijedloga mogućih normativnih rješenja, koji mogu dovesti do utvrđenog to jest zadanog cilja.
Kod utvrđivanja nenormativnog rješenja, obvezno je navesti opciju »ne poduzimati ništa«. Na taj način utvrđuje se stanje koje će se, sudeći po trendovima, nastaviti i dalje bez poduzimanja daljnjih koraka od strane stručnog nositelja. U slučaju važećeg propisa, opcija »ne poduzimati ništa« obuhvaća analizu postojećeg stanja od trenutka donošenja tog propisa.
Drugi prijedlog nenormativnog rješenja odnosi se na opciju rješavanja problema bez donošenja novog ili izmjene postojećeg zakonodavstva. Takvo nenormativno rješenje obuhvaća način rješenja problema unutar strukovnih organizacija odnosno drugih interesnih udruženja. Također, takvo rješenje obuhvaća kampanje, projekte i slične aktivnosti koje mogu u konačnici dovesti do navedenog cilja bez intervencije u zakonodavstvo.
Dva prijedloga normativnih rješenja obuhvaća rješavanje problema i postizanje utvrđenih ciljeva zakonodavstvom. Obvezno navedite i utvrdite normativno rješenje navedeno u Prethodnoj procjeni tj. jedna opcija normativnog rješenja svakako je izrađena teza propis. Drugo normativno rješenje odnosi se na drugi način rješavanja problema kroz donošenje novog odnosno izmjene postojećeg zakondavstva.]
OPCIJE ZA MSP TEST
3.1. Opcija 1.
Ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)
3. 2. Opcija 2. (nenormativno rješenje)
3. 3. Opcija 3. (normativno rješenje)
3. 4. Opcija 4. (normativno rješenje)
4. OCJENA I OPCIJE
Ovaj odjeljak daje sažetak gospodarskog učinka na sektor MSP-a.
Tablica 1a: Sažetak učinaka
Opcije
Koristi (pozitivni učinci)
Troškovi (negativni učinci)
Opcija 1.
Opcija 2.
Opcija 3.
Opcija 4.
Tablica 1b: Značaj učinaka
Opcije
Koristi
Troškovi
Opcija 1.
Opcija 2.
Opcija 3.
Opcija 4.
Legenda:
- - znatan negativni učinak
- ograničen negativni učinak
1 nema učinka
+ ograničen pozitivan učinak
+ + znatan pozitivan učinak
[U prostoru prije tablice za svaku od opcija potrebno je analizirati značajne koristi i troškove na temelju dostupnih podataka, analiza, izvješća, provedenih neformalnih konzultacija. Svaku tvrdnju potrebno je potkrijepiti informacijama, činjenicama i ostalim dostupnim službenim/statističkim podacima. Analiza svakog troška i koristi može se iznijeti kvantitativno i kvalitativno. Ako postoje brojčani pokazatelji za iznesene tvrdnje, potrebno ih je navesti uz obvezno navođenje izvora podataka. Ukoliko nije moguće brojčano potkrijepiti tvrdnje, sažeto i jasno potkrijepite tvrdnje opisno uz navođenje izvore podataka, trendova ili studija slučaja.
UPUTA: Ovaj dio Iskaza o MSP testu popunjava se pri ažuriranju Nacrta prijedloga iskaza o MSP testu, a nakon provedenog savjetovanja i ponovno se ažurira nakon javne rasprave kod izrade Prijedloga iskaza o MSP testu
5. SAVJETOVANJE
Savjetovanje se provodi u trajanju od 15 dana, a po potrebi i ovisno o složenosti materije, i duže objavom na portalu e-savjetovanje. Tijekom savjetovanja potrebno je, posebice u slučajevima kod kojih se zna da zakonski ili podzakonski akt ima značajan učinak na sektor MSP-a, provesti razne vrste javno-privatnog dijaloga, rasprave, okrugle stolove sa malim i srednjim poduzetnicima, njihovim komorama, asocijacijama, udruženjima i slično.
Sažetak postupka savjetovanja s dionicima potrebno je iznijeti na jasan način i s točnim datumima početka i završetka savjetovanja, kao i datume provedenog okruglog stola i sl.. Potrebno je navesti broj ukupno zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga koji su pristigli pisanim putem u vrijeme savjetovanja te broj prihvaćenih komentara na Nacrt iskaza o testu malog i srednjeg poduzetništva, odnosno na prijedlog propisa. Potrebno je navesti sveukupni broj zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga. Sve se odgovarajuće primjenjuje i na javnu raspravu.
6. MJERE UBLAŽAVANJA
[Opišite mjere koje će se koristiti za ublažavanje negativnih učinaka na sektor MSP-a (npr. izuzeti mikro tvrtke iz propisa, smanjiti naknade za MSP, zahtjev za izvješćivanje MSP-a manja učestao/manje detaljan, predložiti promjenu predloženog zakonskog ili podzakonskog akta ili slično).
PRILOG 3.
OBRAZAC OBAVIJESTI O PROVEDBI SAVJETOVANJA O NACRTU PRIJEDLOGA ISKAZA O MSP TESTU
[NAZIV STRUČNOG NOSITELJA
KLASA: _____________
URBROJ: ____________
mjesto, datum]
OBAVIJEST
o provedbi savjetovanja s dionicima povodom izrade Nacrta prijedloga Iskaza o MSP testu za _____________ (navesti naziv zakonskog ili podzakonskog akta)
1. Nositelj izrade Nacrta prijedloga iskaza o MSP testu je:
(naziv stručnog nositelja izrade zakonskog ili podzakonskog akta)
2. Pravni izvori:
(navesti pravni temelj iz Zakona i/ili Godišnjeg plana)
3. Neposredni dionici u izradi ovog Nacrta prijedloga iskaza o MSP testu su:
4. Ostali dionici s kojima su provedene neformalne konzultacije u pripremnoj fazi izrade ovog Nacrta prijedloga iskaza o MSP testu su__________________________________
5. Način sudjelovanja dionika u postupku savjetovanja:
Dionici u postupku savjetovanja o Nacrtu prijedloga iskaza o MSP testu za_________________ (navesti naziv zakonskog ili podzakonskog akta) mogu sudjelovati davanjem mišljenja, primjedbi i prijedloga u pisanom obliku. .
Nacrt prijedloga iskaza o MSP testu objavljuje se u nastavku ove Informacije.
Primjedbe, prijedlozi i mišljenja dostavljaju se u razdoblju od ______ do ______ (navesti točan datum početka i završetka roka,) elektroničkom poštom na Središnji portal za savjetovanja ''e-Savjetovanje'', https://savjetovanja.gov.hr/ pa su podaci dostupni iz statistike portala.
6. Ostali podaci:
Tijekom naprijed navedenog razdoblja Nacrt prijedloga iskaza o MSP testu razmotrit će se i na okruglom stolu s dionicima prema posebnom pozivu.
Nakon što se razmotre sva prispjela mišljenja, prijedlozi i primjedbe Nacrt prijedloga iskaza o MSP testu će se ažurirati, te će se, kada se ispune svi propisani uvjeti, pristupiti izradi Prijedloga iskaza o MSP testu i Nacrta prijedloga __________________________ (navesti naziv zakonskog ili podzakonskog akta)
7. Dionicima će obavijest o prihvaćenim i neprihvaćenim mišljenjima, prijedlozima i primjedbama dostavljenim za vrijeme predmetnog savjetovanja biti dostupna iz statistike središnjeg portala za savjetovanje ''e- savjetovanje'', https://savjetovanja.gov.hr/.
Potpis ovlaštene osobe
______________________
(ime i prezime)
UPUTA:
• Stručni nositelj dužan je ovaj Obrazac na odgovarajući način primijeniti i u postupku javne rasprave o propisu i Prijedlogu iskaza o MSP testu.
Na temelju članka 5.c Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva (»Narodne novine«, br. 29/2002 , 63/2007 , 53/2012 , 56/2013 i ---) , Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj ----------2016. godine donijela
UREDBU
O PROVEDBI POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA NA MALO GOSPODARSTVO (TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA - MSP TEST)
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Članak 1.
Ovom se Uredbom propisuju pobliži kriteriji za Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test), obrazac po kojem se izrađuje Prethodni MSP test, način i metodologiju provedbe postupka Prethodnog MSP testa, obrazac Iskaza o MSP testu, način provedbe savjetovanja i javne rasprave u postupcima uređenim ovim propisom.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Članak 2.
(1)Ova Uredba odnosi se na stručne nositelje izrade prijedloga uredbi koje donosi Vlada Republike Hrvatske, nacrta prijedloga zakona koje Vlada Republike Hrvatske predlaže na donošenje Hrvatskome saboru (u daljnjem tekstu: prijedlozi zakona) te provedbenih akata (pravilnika) koje donose ministri.
(2)Test malog i srednjeg poduzetništva (MSP test) se u postupku donošenja akata iz stavka 1. ovoga članka provodi primjenom načela proporcionalnosti.
(3)U postupku donošenja prijedloga zakona, MSP test će biti sastavni dio obrazaca Prethodne procjene učinaka propisa i iskaza o procjeni učinaka propisa sukladno propisu kojim se uređuje procjena učinaka propisa i provedba postupka procjene učinaka propisa sukladno aktu Vlade Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
II. POBLIŽI KRITERIJI ZA PROVEDBU PRETHODNOG ISKAZA O TESTU MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Članak 3.
(1) Prethodna procjena učinaka propisa na malo gospodarstvo (u daljnjem tekstu: MSP test) provodi se sukladno sukladno propisu kojim se uređuje procjena učinaka propisa i provedba postupka procjene učinaka propisa, kriterijima propisanim Zakonom o poticanju razvoja malog gospodarstva (u daljnjem tekstu: Zakon) i kriterijima sadržanim u obrascu Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodnog MSP testa) koji je propisan u Prilogu 1. ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Članak 4.
(1) Očekivani učinci propisa iz članka 2. ove Uredbe procjenjuju se kroz učinke na sektor i subjekte malog i srednjeg poduzetništva prema kriterijima:
- Identifikacija skupine/podskupine koja je predmetom
- zapošljavanje u subjektima sektora,
- gospodarski rezultat,
- konkurentnost,
- trošak primjene propisa u poslovanju subjekata,
- učinak na mikro subjekte malog gospodarstva,
- drugi očekivani učinci na Sektor ukoliko su ocijenjeni značajnima prema procjeni
stručnog nositelja.
(2) Za potrebe ove Uredbe pod subjektima malog i srednjeg poduzetništva iz stavka 1. ovoga članka podrazumijevaju se:
– mikro gospodarski subjekti – s manje od 10 zaposlenih
– mali gospodarski subjekti – od 10 do 49 zaposlenih
– srednji gospodarski subjekti – od 50 do 250 zaposlenih.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Članak 5.
(1) Stručni nositelj izrađuje Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test), utvrđenim ovom Uredbom, na način da daje odgovore prema zahtjevima iz obrasca »Prethodni MSP test«, koji je sadržan u Prilogu 1. ove Uredbe.
(2) Obrazac Prethodnog MSP testa iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se ministarstvu nadležnom za poduzetništvo i obrt na mišljenje zajedno sa tezama o sadržaju prijedloga uredbe, nacrtom prijedloga zakona, odnosno nacrta prijedloga pravilnika.
(3) Obrazac u papirnatom obliku potpisuje ministar ili zamjenik ministra te se ovjerava pečatom.
(4) Ukoliko se u Prethodnoj procjeni učinaka propisa na malo gospodarstvo utvrdi učinak na Sektor malog i srednjeg poduzetništva prema najmanje dva utvrđena kriterija iz stavka 1. ovoga članka, stručni nositelj izrade akata (u daljnjem tekstu: stručni nositelj) iz članka 2. ove Uredbe dužan je pristupiti izradi Iskaza o testu malog i srednjeg poduzetništva (Iskaz o MSP testu).
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Članak 6.
(1) Stručni nositelj je dužan za utvrđivanje činjenica i podataka koji će poslužiti kao polazna osnova i podloga za procjenu učinaka propisa na sektor malog i srednjeg poduzetništva po utvrđenim kriterijima koristiti mjerodavne izvore podataka koji su dostupni putem odgovarajućih nadležnih institucija u Republici Hrvatskoj, kao i iz relevantnih javno dostupnih izvora kao što su znanstvena istraživanja, studije, izvješća akademskih i nevladinih organizacija i sl.
(2) Osim izvora podataka iz stavka 1. ovoga članka, stručni nositelj može, za utvrđivanje činjenica i podataka koji će poslužiti kao polazna osnova i podloga za procjenu učinaka propisa, koristiti i druge relevantne izvore podataka iz odgovarajućih institucija Europske unije i odgovarajućih međunarodnih organizacija i institucija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
III. PROVEDBA POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA NA MALO I SREDNJE PODUZETNIŠTVO
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Izrada Nacrta iskaza o testu malog i srednjeg poduzetništva (Nacrt iskaza o MSP testu) i Prijedloga iskaza o testu malog i srednjeg poduzetništva (Prijedlog iskaza o MSP testu)
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Članak 7.
(1) Stručni nositelj započinje izradu Nacrta iskaza o MSP testu prikupljanjem relevantnih podataka i provođenjem konzultacija s međuresornim tijelima i drugim dionicima, ovisno o upravnom području u kojem izrađuje propis.
(2) Nacrt iskaza o MSP testu stručni nositelj izrađuje prema zahtjevima utvrđenim u obrascu sadržanom u Prilogu 2. ove Uredbe.
(3) O Nacrtu iskaza o MSP testu stručni nositelj provodi postupak savjetovanja s javnošću i zainteresiranom javnošću u trajanju od najmanje 15 dana, a po ocijenjenoj potrebi stručnog nositelja, ovisno o složenosti materije i duže. Savjetovanje obvezno uključuje najmanje jedno javno izlaganja materije koja je predmet savjetovanja.
(4) Stručni nositelj nakon savjetovanja iz stavka 3. ovoga članka ažurira Nacrt iskaza o MSP testu s tezama u skladu s usvojenim primjedbama, prijedlozima i mišljenjima iz savjetovanja. Potom Nacrt iskaza o MSP testu s tezama dostavlja na mišljenje ministarstvu nadležnom za poduzetništvo i obrt.
(5) Ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt dužno je svoje mišljenje dostaviti u okviru propisanog roka od 15 dana.
(6) Nakon pribavljanja mišljenja iz stavka 5. ovoga članka i usuglašavanja s nadležnim ministarstvom, stručni nositelj pristupa izradi propisa i Prijedloga iskaza o MSP testu.
(7) Prijedlog iskaza sadrži ažurirane podatke propisane obrascem iz Priloga 2. ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Objava propisa i Prijedloga iskaza o MSP testu radi javne rasprave
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Članak 8 .
(1) Stručni nositelj stavlja propis i Prijedlog iskaza o MSP testu na javnu raspravu javnosti i zainteresiranoj javnosti središnjem portalu za savjetovanja ''e-Savjetovanje'', https://savjetovanja.gov.hr, u trajanju od najmanje 15 dana.
(2) Nakon održane javne rasprave iz stavka 1. ovoga članka stručni nositelj ažurira propis i Prijedlog iskaza o MSP testu prema usvojenim primjedbama, prijedlozima i mišljenjima iz javne rasprave i dostavlja ih na mišljenje ministarstvu nadležnom za poduzetništvo i obrt.
(3) Nakon pribavljenog i usuglašenog mišljenja ministarstva nadležnog za poduzetništvo i obrt, stručni nositelj nastavlja s postupkom sukladno propisima kojima se uređuje procjena učinaka propisa i provedba postupka procjene učinaka propisa.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
IV. KONZULTACIJE S DIONICIMA, SAVJETOVANJE I JAVNA RASPRAVA
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Konzultacije s dionicima
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Članak 9.
(1) U početnoj fazi izrade Nacrta iskaza o MSP testu stručni nositelj provodi konzultacije s subjektima malog i srednjeg poduzetništva i drugim dionicima, ovisno o području u kojem se problem nastoji riješiti, nadležnim komorama, asocijacijama i udrugama, a radi boljeg obuhvata i utvrđivanja problematike te utvrđivanja ciljeva koji se rješavanjem te problematike namjeravaju postići.
(2) U postupku konzultacija iz stavka 1. ovoga članka potrebno je uključiti što veći broj relevantnih zainteresiranih dionika.
(3) Stručni nositelj provodi konzultacije s dionicima korištenjem aktivnih metoda kao što su pisma, e-mail, radni sastanci i okrugli stolovi, te korištenjem raznih pasivnih metoda kao što su stavljanje materijala na internetske stranice stručnog nositelja i sl.
(4) Stručni nositelj, nakon završenog postupka konzultacija, obvezno izrađuje cjelovito Izvješće o svim održanim konzultacijama s dionicima koje, u pravilu, sadrži:
– odgovarajuće podatke (sektor, područje djelovanja i sl.) o svakom dioniku (tijelo, pravna ili fizička osoba – subjekt malog i srednjeg poduzetništva, komore, asocijacije malih i srednjih poduzetnika, udruge malih i srednjih poduzetnika, stručne institucije i sl.) koji je konzultiran, odnosno koji je sudjelovao u konzultacijama,
– problematiku i ciljeve o kojima se raspravljalo i
– navode značajnih učinaka na sektor malog i srednjeg poduzetništva koje su prepoznali dionici u konzultacijskom postupku.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Savjetovanje i javna rasprava
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Članak 10.
(1) Informiranje o održavanju savjetovanja o Nacrtu iskaza o MSP testu i održavanju javne rasprave o propisu i Prijedlogu iskaza provodi se prema obrascu sadržanom u Prilogu 4. ove Uredbe.
(2) Savjetovanje i javna rasprava su postupci u kojima svojim primjedbama, prijedlozima i mišljenjima, po vlastitom interesu, u propisanim rokovima i na način određen u Informaciji iz Priloga 3. ove Uredbe, u svojstvu javnosti i zainteresirane javnosti, može sudjelovati svaki dionik (tijelo, pravna ili fizička osoba – subjekt malog i srednjeg poduzetništva, komora nadležna za male i srednje poduzetnike, asocijacija malih i srednjih poduzetnika, udruga malih i srednjih poduzetnika, stručna institucija i sl.), na koga se odnosi
(3) Radi pobližeg upoznavanja dionika iz stavka 2. ovoga članka, s materijom koja je predmet savjetovanja i javne rasprave stručni nositelj u skladu sa ovom Uredbom provodi javno izlaganje materije putem npr. javno-privatnog dijaloga, rasprave, okruglog stola sa malim i srednjim poduzetnicima, njihovim komorama, asocijacijama, udruženjima i slično.
(4) Nakon provedenog savjetovanja i javne rasprave, uključujući i javna izlaganja, stručni nositelj je dužan razmotriti sve primjedbe, prijedloge i mišljenja dionika i o prihvaćenim i neprihvaćenim primjedbama, prijedlozima i mišljenjima te sastaviti obavijest koju će biti dostupna na središnjem portalu za savjetovanja ''e-Savjetovanje'', https://savjetovanja.gov.hr/.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Članak 11 .
Prilozi 1., 2. i 3. sastavni su dio ove Uredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Članak 12.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, -------------2016.
Predsjednik
Tihomir Orešković, v. r.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
PRILOG 1.
OBRAZAC »PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETHODNI MSP TEST ) «
[ NAZIV STRUČNOG NOSITELJA
KLASA: ___________________
URBROJ: __________________
mjesto, datum]
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETHODNI MSP TEST) ZA
[ NAZIV PROPISA]
Ovaj Obrazac koristi se u postupku pripremanja Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) radi utvrđivanja potrebe za provedbu postupka procjene učinka propisa na malo gospodarstvo i izradu Iskaza o testu malog i srednjeg poduzetništva (Iskaz o MSP testu). Propis kojim se uvodi test malog i srednjeg poduzetništva (MSP test) zahtijeva od stručnih nositelja da provode Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva u postupku donošenja zakonskih i podzakonskih akata.
Potreba za provedbom procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo i izradu Iskaza o MSP testu, postoji obvezno kada je na dva od 5. do 8. pitanja iz ovoga Obrasca odgovoreno sa »DA« odnosno potvrdno.
Red.br.
Ukratko, jasno i sažeto odgovorite na pitanja:
1.
Opišite ukratko problem koji se planira riješiti normativnim rješenjem (mora se podudarati sa odgovorom na pitanje 1. Prethodne procjene učinaka propisa)
2.
Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (mora se podudarati sa odgovorom danim na pitanje 2. Prethodne procjene učinaka propisa
3.
Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema (mora se podudarati sa odgovorom danim na pitanje 5. Prethodne procjene učinaka
4.
Primjena MSP testa
U ovom odjeljku morate opisati učinke koje će predloženo normativno rješenje moguće imati na sektor malog i srednjeg poduzetništva. Objasnite koji dio/dijelovi Sektora bi mogli biti pod utjecajem predloženog normativnog rješenja. Učinci (pozitivni i negativni) na sektor malog i srednjeg poduzetništva uključuju zapošljavanje u sektoru,izlaznu vrijednost, konkurentnost, trošak primjene propisa u poslovanju, učinak na mikro subjekte malog gospodarstva (manje od 10 zaposlenika) itd
Nakon što ste opisali potencijalne učinke na sektor MSP-a odgovorite na sljedeća pitanja:
Na slijedeća pitanja potrebno je odgovoriti sa »DA« odnosno »NE«, uz obvezni sažeti pisani osvrt.
DA
NE
5.
Da li će propis imati učinak/učinke na gospodarske rezultate sektora MSP-a?
6.
Da li će propis imati učinak/učinke na regulatorne troškove MSP-a ?
7.
Da li će propis imati učinak/učinke na konkurentnost MSP-a?
8.
Da li će propis imati učinak/učinke na mikro tvrtke?
9.
Predloženo normativno rješenje nema učinak na sektor MSP-a
(Na(Navedite kratko obrazloženje u prilog izjave o nepostojanju učinka na sektor MSMSP-a)
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
PRILOG 2.
OBRAZAC » ISKAZ O TESTU MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA
(ISKAZ O MSP TESTU) »
[NAZIV STRUČNOG NOSITELJA
KLASA: _______________
URBROJ: ______________
mjesto, datum]
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
ISKAZ O TESTU MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA
(ISKAZ O MSP TESTU)
ZA
[ NAZIV PROPISA]
Ovaj Obrazac trebaju koristiti stručni nositelji tijekom postupka izrade Iskaza o MSP testu kojim se ocjenjuju gospodarski učinci prijedloga novih zakonskih i podzakonskih akata na sektor MSP-a.
1. PROBLEM
[Ukratko navesti rezultate analize postojećeg stanja sektora malog i srednjeg poduzetništva koje se namjerava zahvatiti propisom. Prilikom analize postojećeg stanja koriste se relevantni podaci i rezultati praćenja provedbe propisa ukoliko postoji propis odgovarajućeg sadržaja u istom području i dio je važećeg zakonodavstva RH. Prilikom utvrđivanja problema izvršite uvid u ispunjeni obrazac Prethodnog MSP testa u dijelu koji se odnosi na problem.
2. CILJEVI
[Na temelju utvrđenog problema, ukratko navedite cilj/eve koji želite postići kako biste riješili utvrđeni problem, odnosno utjecali na njegovo rješavanje.
Prilikom utvrđivanja cilja/eva bitno je uzeti u obzir SMART kriterije:
Specific (specifični)
Measurable (mjerljivi)
Achievable (ostvarivi)
Realistic (realistični)
Time-dependent (vremenski ograničeni)
Prilikom utvrđivanja cilja/eva izvršite uvid u ispunjeni obrazac Prethodnog MSP testa u dijelu koji se odnosi na cilj.]
3. MOGUĆE OPCIJE
[Prilikom utvrđivanja mogućih opcija za rješavanje problema i postizanje cilja, potrebno je izraditi najmanje dva prijedloga koja se odnose na nenormativno rješenje i najmanje dva prijedloga mogućih normativnih rješenja, koji mogu dovesti do utvrđenog to jest zadanog cilja.
Kod utvrđivanja nenormativnog rješenja, obvezno je navesti opciju »ne poduzimati ništa«. Na taj način utvrđuje se stanje koje će se, sudeći po trendovima, nastaviti i dalje bez poduzimanja daljnjih koraka od strane stručnog nositelja. U slučaju važećeg propisa, opcija »ne poduzimati ništa« obuhvaća analizu postojećeg stanja od trenutka donošenja tog propisa.
Drugi prijedlog nenormativnog rješenja odnosi se na opciju rješavanja problema bez donošenja novog ili izmjene postojećeg zakonodavstva. Takvo nenormativno rješenje obuhvaća način rješenja problema unutar strukovnih organizacija odnosno drugih interesnih udruženja. Također, takvo rješenje obuhvaća kampanje, projekte i slične aktivnosti koje mogu u konačnici dovesti do navedenog cilja bez intervencije u zakonodavstvo.
Dva prijedloga normativnih rješenja obuhvaća rješavanje problema i postizanje utvrđenih ciljeva zakonodavstvom. Obvezno navedite i utvrdite normativno rješenje navedeno u Prethodnoj procjeni tj. jedna opcija normativnog rješenja svakako je izrađena teza propis. Drugo normativno rješenje odnosi se na drugi način rješavanja problema kroz donošenje novog odnosno izmjene postojećeg zakondavstva.]
OPCIJE ZA MSP TEST
3.1. Opcija 1.
Ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)
3. 2. Opcija 2. (nenormativno rješenje)
3. 3. Opcija 3. (normativno rješenje)
3. 4. Opcija 4. (normativno rješenje)
4. OCJENA I OPCIJE
Ovaj odjeljak daje sažetak gospodarskog učinka na sektor MSP-a.
Tablica 1a: Sažetak učinaka
Opcije
Koristi (pozitivni učinci)
Troškovi (negativni učinci)
Opcija 1.
Opcija 2.
Opcija 3.
Opcija 4.
Tablica 1b: Značaj učinaka
Opcije
Koristi
Troškovi
Opcija 1.
Opcija 2.
Opcija 3.
Opcija 4.
Legenda:
- - znatan negativni učinak
- ograničen negativni učinak
1 nema učinka
+ ograničen pozitivan učinak
+ + znatan pozitivan učinak
[U prostoru prije tablice za svaku od opcija potrebno je analizirati značajne koristi i troškove na temelju dostupnih podataka, analiza, izvješća, provedenih neformalnih konzultacija. Svaku tvrdnju potrebno je potkrijepiti informacijama, činjenicama i ostalim dostupnim službenim/statističkim podacima. Analiza svakog troška i koristi može se iznijeti kvantitativno i kvalitativno. Ako postoje brojčani pokazatelji za iznesene tvrdnje, potrebno ih je navesti uz obvezno navođenje izvora podataka. Ukoliko nije moguće brojčano potkrijepiti tvrdnje, sažeto i jasno potkrijepite tvrdnje opisno uz navođenje izvore podataka, trendova ili studija slučaja.
UPUTA: Ovaj dio Iskaza o MSP testu popunjava se pri ažuriranju Nacrta prijedloga iskaza o MSP testu, a nakon provedenog savjetovanja i ponovno se ažurira nakon javne rasprave kod izrade Prijedloga iskaza o MSP testu
5. SAVJETOVANJE
Savjetovanje se provodi u trajanju od 15 dana, a po potrebi i ovisno o složenosti materije, i duže objavom na portalu e-savjetovanje. Tijekom savjetovanja potrebno je, posebice u slučajevima kod kojih se zna da zakonski ili podzakonski akt ima značajan učinak na sektor MSP-a, provesti razne vrste javno-privatnog dijaloga, rasprave, okrugle stolove sa malim i srednjim poduzetnicima, njihovim komorama, asocijacijama, udruženjima i slično.
Sažetak postupka savjetovanja s dionicima potrebno je iznijeti na jasan način i s točnim datumima početka i završetka savjetovanja, kao i datume provedenog okruglog stola i sl.. Potrebno je navesti broj ukupno zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga koji su pristigli pisanim putem u vrijeme savjetovanja te broj prihvaćenih komentara na Nacrt iskaza o testu malog i srednjeg poduzetništva, odnosno na prijedlog propisa. Potrebno je navesti sveukupni broj zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga. Sve se odgovarajuće primjenjuje i na javnu raspravu.
6. MJERE UBLAŽAVANJA
[Opišite mjere koje će se koristiti za ublažavanje negativnih učinaka na sektor MSP-a (npr. izuzeti mikro tvrtke iz propisa, smanjiti naknade za MSP, zahtjev za izvješćivanje MSP-a manja učestao/manje detaljan, predložiti promjenu predloženog zakonskog ili podzakonskog akta ili slično).
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
PRILOG 3.
OBRAZAC OBAVIJESTI O PROVEDBI SAVJETOVANJA O NACRTU PRIJEDLOGA ISKAZA O MSP TESTU
[NAZIV STRUČNOG NOSITELJA
KLASA: _____________
URBROJ: ____________
mjesto, datum]
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
OBAVIJEST
o provedbi savjetovanja s dionicima povodom izrade Nacrta prijedloga Iskaza o MSP testu za _____________ (navesti naziv zakonskog ili podzakonskog akta)
1. Nositelj izrade Nacrta prijedloga iskaza o MSP testu je:
(naziv stručnog nositelja izrade zakonskog ili podzakonskog akta)
2. Pravni izvori:
(navesti pravni temelj iz Zakona i/ili Godišnjeg plana)
3. Neposredni dionici u izradi ovog Nacrta prijedloga iskaza o MSP testu su:
4. Ostali dionici s kojima su provedene neformalne konzultacije u pripremnoj fazi izrade ovog Nacrta prijedloga iskaza o MSP testu su__________________________________
5. Način sudjelovanja dionika u postupku savjetovanja:
Dionici u postupku savjetovanja o Nacrtu prijedloga iskaza o MSP testu za_________________ (navesti naziv zakonskog ili podzakonskog akta) mogu sudjelovati davanjem mišljenja, primjedbi i prijedloga u pisanom obliku. .
Nacrt prijedloga iskaza o MSP testu objavljuje se u nastavku ove Informacije.
Primjedbe, prijedlozi i mišljenja dostavljaju se u razdoblju od ______ do ______ (navesti točan datum početka i završetka roka,) elektroničkom poštom na Središnji portal za savjetovanja ''e-Savjetovanje'', https://savjetovanja.gov.hr/ pa su podaci dostupni iz statistike portala.
6. Ostali podaci:
Tijekom naprijed navedenog razdoblja Nacrt prijedloga iskaza o MSP testu razmotrit će se i na okruglom stolu s dionicima prema posebnom pozivu.
Nakon što se razmotre sva prispjela mišljenja, prijedlozi i primjedbe Nacrt prijedloga iskaza o MSP testu će se ažurirati, te će se, kada se ispune svi propisani uvjeti, pristupiti izradi Prijedloga iskaza o MSP testu i Nacrta prijedloga __________________________ (navesti naziv zakonskog ili podzakonskog akta)
7. Dionicima će obavijest o prihvaćenim i neprihvaćenim mišljenjima, prijedlozima i primjedbama dostavljenim za vrijeme predmetnog savjetovanja biti dostupna iz statistike središnjeg portala za savjetovanje ''e- savjetovanje'', https://savjetovanja.gov.hr/.
Potpis ovlaštene osobe
______________________
(ime i prezime)
UPUTA:
• Stručni nositelj dužan je ovaj Obrazac na odgovarajući način primijeniti i u postupku javne rasprave o propisu i Prijedlogu iskaza o MSP testu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta