E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

Prijedlog nacionalnog kurikuluma nastavnoga predmeta Glazbena kultura i Glazbena umjetnost

 

 

 

Komentara na članku: 6 Općih komentara: 6 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

A. OPIS NASTAVNOGA  PREDMETA  GLAZBENA  KULTURA  I GLAZBENA UMJETNOST

Glazba je duboko ukorijenjena u čovjeku i sastavni je dio svih kultura svijeta. Glazba i druge umjetnosti važne su za kvalitetan, skladan i cjelovit razvoj svakoga pojedinca. U obrazovnome je sustavu Republike Hrvatske učenje glazbe prepoznato i priznato kao neizostavan čimbenik u oblikovanju specifičnih glazbenih, ali i općih (generičkih) kompetencija učenika. U čitavoj se odgojno-obrazovnoj vertikali doprinosi razvoju glazbenih sposobnosti učenika u najširemu smislu te riječi i usvajanju jezika glazbe u njegovim simbolima, idejama i konceptima. Učenje glazbe utječe na razvoj pojedinca koji voli glazbu i ima trajnu potrebu za bavljenjem glazbom. Odgojno-obrazovni proces usmjeren je k stjecanju kriterija za vrednovanje glazbe, odnosno sposobnosti učenika da u glazbi različita podrijetla, stilova i vrsta, izdvaja kvalitetna i trajno vrijedna glazbena ostvarenja. Predmeti Glazbena kultura / Glazbena umjetnost učenicima pružaju jedinstvena iskustva koja rezultiraju:

● bogatijom slikom svijeta

● razumijevanjem odnosa između umjetnosti i zbilje

● tumačenjem poruka koje prenosi jezik glazbe

● izgradnjom identiteta (osobnog, kulturnog, nacionalnog, globalnog)

● oblikovanjem sustava vrijednosti

● izražavanjem misli, osjećaja i stavova kojim se potiče kritičko mišljenje

● razvojem kreativnosti kao metakompetencije.

Učenje i poučavanje predmeta   Glazbena   kultura / Glazbena   umjetnost   u   skladu   je   sa   suvremenim znanstvenim spoznajama i kretanjima , koje upućuju na otvorenost i prilagodljivost procesa učenja i poučavanja, didaktički i metodički pluralizam, istraživačko, projektno i individualizirano učenje, ali i na potrebu uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije. Suvremeno poučavanje i učenje glazbe uklju č uje i elemente građanskoga te interkulturalnoga odgoja. U poučavanju i učenju glazbe verbalne su informacije svedene na najmanju mjeru, a naglasak je na susretu učenika s glazbom. Važan dio procesa učenja i poučavanja glazbe odnosi se na izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti u sklopu kojih učenici proširuju stečena znanja, vještine i stavove te istodobno sustavno razvijaju svoje interese i ostvaruju kvalitetan umjetnički rast i razvoj.

S obzirom na važnost koju ima za učenika učenje glazbe ima i višestruku društvenu ulogu (slika 1). Izlaskom iz okvira škole i integracijom u širu društvenu zajednicu i kulturu, škola i lokalna zajednica povezuju se u promicanju glazbene kulture i umjetnosti. Tijekom svojega obrazovnog puta, ali i kasnije, učenici će kao kompetentni korisnici kulture aktivno sudjelovati u glazbenome životu svoje sredine (u ulozi stvaratelja, izvođača ili publike) doprinositi očuvanju, prenošenju, obnavljanju i širenju kulturnoga nasljeđa.

Picture 15

 

Picture 16

Slika 1. Važnost predmeta Glazbena kultura / Glazbena umjetnost za učenika, školu, zajednicu i društvo

 

Predmetima Glazbena kultura / Glazbena umjetnost ostvaruju se temeljne odgojno-obrazovne vrijednosti i opći ciljevi odgoja i obrazovanja iskazani u Okviru nacionalnoga kurikuluma (ONK). Osim načela učenja i poučavanja navedenih u ONK-u, Kurikulum predmeta Glazbena kultura / Glazbena umjetnost temelji se na pet načela koja su međusobno povezana i proizlaze jedno iz drugog a (tablica 1):

Tablica 1: načela predmeta Glazbena kultura i Glazbena umjetnost

Antropološko načelo

↓

Glazba je svojstvena čovjeku i neizostavan je oblik ljudske komunikacije.                     Kao takva čini sastavni dio učenikova života, u školi i izvan nje.

Psihološko načelo

↓

Učenjem i poučavanjem glazbe ostvaruje se potreba učenika za kreativnim izrazom. Sudjelovanjem u glazbenim aktivnostima učenici emotivno  reagiraju na glazbu i učvršćuju vlastiti odnos s glazbom.

Kulturno-estetsko načelo

↓

Izravnim ili neizravnim susretom s glazbenim ostvarenjima učenici            razvijaju glazbeni ukus, stječu kriterije za vrednovanje glazbe i sposobnost izražavanja vlastitih stavova o glazbi.

Načelo interkulturalnosti

↓

Upoznavanjem glazbe vlastite kulture i glazbi svijeta učenici razvijaju svijest o različitim, ali jednako vrijednim pojedincima, narodima,                   kulturama, religijama i običajima.

Načelo sinkroničnosti

 

Smislenim povezivanjem sadržaja i integrativnim pristupom glazbenim pojavama učenici usvajaju glazbeno-izražajne sastavnice, ideje, koncepte             i principe organizacije glazbenoga djela.

 

 

 

Organizacija predmeta Glazbena kultura / Glazbena umjetnost i mjesto predmeta u kurikulumu proizlaze iz    prirode same glazbe, a ona je:

● integrativna – koncepti/domene i odgojno-obrazovni ishodi predmeta međusobno su povezani                            i nadopunjuju se

● interdisciplinarna – postoji čvrsta povezanost s ostalim poljima umjetničkoga područja te su moguće                 i poželjne brojne korelacije s ostalim predmetima, kurikulumima područja i međupredmetnim temama

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

B. ODGOJNO-OBRAZOVNI CILJEVI NASTAVNOGA PREDMETA                                                    GLAZBENA KULTURA I GLAZBENA UMJETNOST

 

Učenik će:

Steći iskustva slobodnoga izražavanja i oblikovanja ideja, osjećaja i stavova u mediju glazbe s različitih      perspektiva (izvođač, stvaralac, publika). Slobodno izražavanje glazbom i uz glazbu doprinijet će razvoju kreativnosti kao metakompetencije, a široka paleta samostalnih aktivnosti ili aktivnosti u skupini potaknut će društveno-emocionalni razvoj svih učenika, uključujući darovite i učenike s teškoćama. Prenošenjem i dijeljenjem umjetničkoga doživljaja i iskustva s drugima učenici će stvoriti potrebu za sudjelovanjem u kulturnome životu zajednice.

Upoznati glazbenu umjetnost reprezentativnim ostvarenjima klasične, tradicijske i popularne glazbe .    Izoštravanje slušnoga iskustva učenika preduvjet je razvijanja glazbenoga ukusa, kritičkoga mišljenja i vlastitoga sustava vrijednosti te razumijevanja višestruke uloge glazbe u različitim kontekstima. Učenici će spoznaje povezati s konceptima kultura i stilova te ih interdisciplinarno spojiti s drugim umjetničkim i znanstvenim područjima.

Osvijestiti vrijednosti regionalne, nacionalne i europske kulturne baštine u kontekstu svjetske kulture    radi poticanja interkulturalnoga razumijevanja i osnaživanja usmjerenoga iskorjenjivanja predrasuda i diskriminacije. Spoznati važnost znanja, sposobnosti, vjerovanja i običaja kao kulturnoga kapitala koji se prenosi i obogaćuje novim vrijednostima. Upoznavanjem nacionalne glazbe i glazbi svijeta učenici će izgraditi odnos prema vlastitoj kulturi, razumjeti i prihvatiti druge kulture te razviti kulturnu svijest i interkulturalne kompetencije.

Ostvarenjem navedenih ciljeva razviti glazbene sposobnosti u najširem smislu te riječi . Kroz čitavu odgojno-obrazovnu vertikalu proces učenja i poučavanja glazbe usmjeren je najvišem razvoju individualnih potencijala učenika.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor


C. DOMENE U ORGANIZACIJI NASTAVNOGA PREDMETA GLAZBENA KULTURA I GLAZBENA UMJETNOST

Učenje i poučavanje predmeta Glazbena kultura / Glazbena umjetnost ostvaruje se sljedećim domenama (slika 2).

Opis: domene gkgu.png

Slika 2. Domene predmeta Glazbena kultura / Glazbena umjetnost

Domene predmeta Glazbena kultura / Glazbena umjetnost izrazito su međusobno povezane i nadopunjuju se, što upućuje na prisutnost svih domena u čitavoj odgojno-obrazovnoj vertikali, odnosno u svim ciklusima i na svim razinama. Odgojno-obrazovni ciljevi i jasno određeni ishodi učenja glazbe dostižu se primjerenom organizacijom obveznih i preporučenih sadržaja. Podjelom domena na različite aktivnosti omogućuje se isticanje pojedinih odgojno-obrazovnih ishoda tijekom procesa učenja i poučavanja (slika 3).

U učenju i poučavanju glazbe postoje i objedinjujući elementi koji su prisutni u svim domenama:

a) glazbeni jezik , čije je savladavanje potrebno za slušanje i vrednovanje glazbe, razumijevanje glazbe u kontekstu i glazbeno pismo , potrebno za izvođenje i stvaranje glazbe

b) informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) kao neizostavan dio suvremenoga učenja i poučavanja glazbe.  

IKT se kao objedinjujući element učenja i poučavanja ostvaruje u sklopu svih domena, a može se organizirati i kao izborna/izvannastavna aktivnost. Osim ostaloga IKT uključuje:

- upoznavanje učenika s glazbenim računalnim programima

- učenje glazbenoga pisma pomoću računala

- audio obradu i eksperimentiranje sa zvukom

- rad u programima za skladanje glazbe.

 

 

Picture 17

 

Slika 3. Organizacija kurikuluma predmeta Glazbena kultura / Glazbena umjetnost

 

Predmetne su domene usklađene s domenama/konceptima umjetničkoga područja kurikuluma pa omogućuju uspješno i svrhovito povezivanje glazbe s ostalim umjetnostima (slika 4).

Opis: 3.png

Slika 4. Domene predmeta Glazbena kultura / Glazbena umjetnost unutar umjetničkoga područja kurikuluma

 

Opis domena

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

domena a: slušanje i upoznavanje glazbe

Ishodište ove domene različiti su načini upoznavanja glazbe, koji prvenstveno obuhvaćaju slušanje glazbenih djela pomoću tonskih zapisa te neposredne  susrete s glazbom. Aktivnim slušanjem učenici analiziraju glazbu, opažaju glazbene sastavnice i oblikovanje glazbenog djela te razlikuju izvođače i izvođačke sastave. Susret s umjetničkim djelom, bio on posredan ili neposredan, predstavlja za učenike jedinstven doživljaj te proširuje njihovu osjetilnu i emocionalnu spoznaju.

Upoznajući glazbu različitih vrsta, stilova, pravaca i žanrova, učenik stječe znanja o glazbeno-izražajnim sastavnicama i različitim razinama organizacije glazbenog djela, te razvija slušne vještine potrebne za razumijevanje glazbene umjetnosti i za optimalno estetsko iskustvo. Utemeljen stav o glazbi - određenom stilu, vrsti glazbe i žanru, ali i konkretnom glazbenom djelu - izgrađuje se poticanjem i razvojem kritičkog mišljenja kroz razgovor, refleksiju, diskusiju i debatu. Takav pristup značajno utječe na emocionalni, intelektualni i estetski razvoj učenika, a upoznata glazbena djela otvaraju mogućnosti traganja za novim i složenijim glazbenim iskustvima.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

domena b: izražavanje glazbom i uz glazbu

Aktivnosti unutar ove domene za učenike predstavljaju jedinstveno iskustvo prenošenja osjećaja, misli i stavova, a pritom se oblikuju i razvijaju kreativne osobine i glazbene sposobnosti. Glazbene igre su idealno sredstvo spontanog sinkretičkog izraza. Aktivnostima pjevanja i sviranja te pridruženog pokreta i plesa , učenik razvija pjevačke sposobnosti, motoriku i koordinaciju te ovladava elementima glazbenog jezika i pisma. Poznavanje elemenata glazbenog jezika te određena razina ovladanosti  glazbenim vještinama i sposobnostima omogućuju učenicima istraživanje različitih aspekata glazbe kroz aktivnosti glazbenog stvaralaštva , kao na primjer:

 kreiranje ritamskih, melodijskih i tekstualnih promjena u poznatim skladbama

 slobodno i ritmizirano kretanje

 stvaranje originalnih kraćih i dužih glazbenih i plesnih tvorevina

Kreativna i stvaralačka iskustva potiču intrinzičnu motivaciju, razvoj samopouzdanja i socijalnih vještina, posebice u grupnim aktivnostima. Stjecanje sigurnosti u javnom nastupu otvara put aktivnom i cjeloživotnom sudjelovanju u kulturno-umjetničkim aktivnostima zajednice.

Otvorenost nastave glazbe pruža mogućnost stavljanja naglaska na neku od navedenih aktivnosti u skladu s dobi (razred/ciklus), sposobnostima i interesima učenika. Kvalitetno provođenje navedenih aktivnosti postavit će temelje za realizaciju  izvannastavnih aktivnosti i izborne nastave poput pjevačkog zbora, instrumentalnih sastava, orkestra, plesne skupine, folklornog ansambla, skladanja i ostalog.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

domena c: glazba u kontekstu

Učenje u domeni ostvaruje se širokim upoznavanjem glazbeno-umjetničkog nasljeđa, ali i suvremenih glazbenih trendova . Polazište i ove domene je doživljaj glazbe, a ostvaruje se  u autentičnom, prilagođenom i virtualnom okruženju, u kojem se vrlo jasno mogu spoznati uloge stvaralaca, izvođača i publike. Postupno kroz godine, učenik otkriva vrijednosti bogate regionalne, nacionalne i globalne glazbene i kulturne baštine te uočava razvoj, uloga i utjecaje glazbene umjetnosti na  društvo.

Zbog razumijevanja suvremenih glazbenih kretanja, ali i sveprisutnog multimedijskog okruženja važno je da se glazba, odnosno njezine stilsko-izražajne sastavnice promatraju i u kontekstu prožimanja različitih vrsta glazbe te kroz usporedbu sa sastavnicama drugih umjetnosti. Naposljetku, potrebno je i korisno da učenik otvoreno, autentično i utemeljeno raspravlja o glazbi, glazbenim preferencijama te da iskazuje pozitivan stav prema vrijednostima u svim vrstama i žanrovima glazbe.

Učenjem i poučavanjem u domeni glazba u kontekstu stječu se sljedeća znanja, vještine i stavovi:

 razumijevanje poruka glazbe različitih kultura

 razumijevanje razvoja glazbe

 utemeljeno kritičko mišljenje prema različitim pojavnim oblicima glazbe

 oblikovanje identiteta utemeljenom na kulturnim iskustvima

 odgovornosti prema vlastitoj glazbenoj kulturi, i kulturi drugih

 poštivanje  različitosti u izražavanju i vrednovanju glazbe

 poštivanje glazbeno-umjetničke djelatnosti

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

D. ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI I RAZRADA ISHODA

 

Odgojno-obrazovni ishodi kurikuluma nastavnih predmeta Glazbena kultura i Glazbena umjetnost definirani su na način da omogućuju kontinuirani razvoj i nadogradnju specifičnih glazbenih i generičkih kompetencija učenika. Stečena znanja, vještine i stavovi u određenom odgojno-obrazovnom ciklusu prožimat će sve ostale, više cikluse.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

PRVI ODGOJNO-OBRAZOVNI CIKLUS

 

Odabirom dječjih pjesmica i brojalica te glazbenih djela klasične, tradicijske, popularne i filmske glazbe, učitelj će učenike uvesti u svijet glazbe. U prvome se odgojno-obrazovnom ciklusu polazi od doživljaja glazbe i pažnja se usmjerava na glazbeno iskustvo učenika i zbližavanje s glazbenom umjetnošću. Iz tog će razloga domena Izražavanje glazbom i uz glazbu (B) biti istaknuta (slika 5).

 

Slušanjem učenici prepoznaju, razlikuju i uspoređuju te izražavanjem uvažavaju sljedeća obilježja glazbe: karakter i ugođaj, visinu tona, melodiju, dinamiku, metar/ritam, tempo i boju/izvođače. Odgojno-obrazovni ishodi domene C ostvaruju se u okviru domena A i B.

 

Vrednovanje odgojno-obrazovnih ishoda sukladno je zastupljenosti domena.

 

 

 

 

Opis: 1a.png

 

A - Slušanje i upoznavanje glazbe

 

B - Izražavanje glazbom i uz glazbu

 

C - Glazba u kontekstu

Slika 5: zastupljenost domena u 1. odgojno-obrazovnom ciklusu

 

 

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI U 1. CIKLUSU

Domena A

svi odgojno-obrazovni ishodi su obvezni

Domena B

svi odgojno-obrazovni ishodi su obvezni

Domena C

svi odgojno-obrazovni ishodi su obvezni

 

 

 

 

na kraju 1. godine učenja i poučavanja predmeta glazbena kultura, učenik:

DOMENA

r.br.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD I RAZRADA ISHODA

SLUŠANJE

I UPOZNAVANJE

GLAZBE (A)

A 1.1

Poznaje određeni broj kraćih skladbi (cjelovite skladbe, stavci ili ulomci) različitih vrsta glazbe (klasična, tradicijska, popularna, glazba iz animiranih filmova)

Preporuka: 3 – 10 skladbi

A 1.2

Temeljem slušanja, razlikuje pojedine glazbeno-izražajne sastavnice:

- metar/dobe

- tempo

- visina tona

- melodija

- dinamika

- boja/izvođači

IZRAŽAVANJE

GLAZBOM

I UZ GLAZBU (B)

B 1.1

Sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe, usklađuje vlastitu izvedbu s izvedbama drugih te vrednuje vlastitu izvedbu, izvedbe drugih i zajedničku izvedbu.

B 1.2

Pjeva/izvodi pjesme i brojalice te pritom uvažava glazbeno-izražajne sastavnice.

B 1.3

Izvodi glazbene igre uz pjevanje, s tonovima/melodijama /ritmovima, uz slušanje glazbe te prati glazbu pokretom, a pritom opaža  e uvažava glazbeno-izražajne sastavnice.

B 1.4

 

Stvara/improvizira melodijske i ritamske cjeline pjevanjem, pokretom, pljeskanjem, lupkanjem, koračanjem i/ili udaraljkama.

Svira na udaraljkama (dječji instrumentarij) ili tjeloglazbom uz pjesme/brojalice koje pjeva/izvodi.

GLAZBA

U KONTEKSTU (C)

C 1.1

Upoznaje glazbu u autentičnom, prilagođenom i virtualnom okružju, posjećujući najmanje jedan glazbeno-kulturni događaj.

C 1.2

Iskazuje doživljaj glazbe riječima, plesom/pokretom ili likovnim izrazom.

C 1.3

Na osnovu slušanja glazbe i aktivnog muziciranja prepoznaje različite uloge glazbe (svečana glazba, glazba za ples i sl.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

na kraju 2. godine učenja i poučavanja predmeta glazbena kultura, učenik:

DOMENA

r.br.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD I RAZRADA ISHODA

SLUŠANJE

I UPOZNAVANJE

GLAZBE (A)

A 2.1

Poznaje određeni broj kraćih skladbi (cjelovite skladbe, stavci ili ulomci) različitih vrsta glazbe (klasična, tradicijska, popularna, glazba iz animiranih filmova)

Preporuka: 3 – 10 skladbi

A 2.2

Temeljem slušanja, razlikuje pojedine glazbeno-izražajne sastavnice:

- metar/dobe

- tempo

- visina tona

- melodija

- dinamika

- boja/izvođači

IZRAŽAVANJE

GLAZBOM

I UZ GLAZBU (B)

B 2.1

Sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe, usklađuje vlastitu izvedbu s izvedbama drugih te vrednuje vlastitu izvedbu, izvedbe drugih i  zajedničku izvedbu.

B 2.2

Pjeva/izvodi pjesme i brojalice te pritom uvažava glazbeno-izražajne sastavnice.

B 2.3

Izvodi glazbene igre uz pjevanje, s tonovima/melodijama /ritmovima, uz slušanje glazbe te prati glazbu pokretom, a pritom opaža  e uvažava glazbeno-izražajne sastavnice.

B 2.4

 

Stvara/improvizira melodijske i ritamske cjeline pjevanjem, pokretom, pljeskanjem, lupkanjem, koračanjem i/ili udaraljkama.

Svira na udaraljkama (dječji instrumentarij) ili tjeloglazbom uz pjesme/brojalice koje pjeva/izvodi.

GLAZBA

U KONTEKSTU (C)

C 2.1

Upoznaje glazbu u autentičnom, prilagođenom i virtualnom okružju, posjećujući najmanje jedan glazbeno-kulturni događaj.

C 2.2

Iskazuje doživljaj glazbe riječima, plesom/pokretom ili likovnim izrazom.

C 2.3

Na osnovu slušanja glazbe i aktivnog muziciranja prepoznaje različite uloge glazbe (svečana glazba, glazba za ples i sl.).

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

DRUGI ODGOJNO-OBRAZOVNI CIKLUS

 

 

Tijekom drugog odgojno-obrazovnog ciklusa, domene A i B se postupno izjednačavaju (slika 6). Odgojno-obrazovni ishodi u domeni A postaju kompleksniji, s ciljem izoštravanja slušnog iskustva učenika:

- upoznavanje glazbala/skupina glazbala i pjevačkih glasova/skupina glazbala

- upoznavanje osnovnih glazbenih oblika

- slušno prepoznavanje i analiza različitih glazbenih obilježja

 

Domena C se proširuje u odnosu na prvi ciklus - učenici upoznaju hrvatsku tradicijsku glazbu u vlastitoj sredini (lokalnoj zajednici) i užem zavičajnom području.

 

Vrednovanje odgojno-obrazovnih ishoda sukladno je zastupljenosti domena.