E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


 

DRŽAVNI ZAVOD ZA RADIOLOŠKU I NUKLEARNU SIGURNOST

Na temelju članka 45. stavka 2. Zakona o radiološkoj i nuklearnoj sigurnosti (»Narodne novine«, br. 141/13 i 39/15), ravnatelj Državnog zavoda za radiološku i nuklearnu sigurnost, donosi,

 

PRAVILNIK

o sustavu upravljanja nuklearnim postrojenjima

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

I. OPĆE ODREDBE

0
Komentiraj

Namjena

0
Komentiraj

Članak 1

(1) Ovaj Pravilnik utvrđuje zahtjeve za uspostavu i održavanje učinkovitog vođenja i upravljanja sigurnošću u organizacijama koje se bave nuklearnim postrojenjima i aktivnostima koje dovode do opasnosti od zračenja.

(2) Ovaj Pravilnik primjenjuje se na uspostavu, provedbu, ocjenjivanje i trajno poboljšanje sustava upravljanja za:

a) Nuklearna postrojenja;

b) Aktivnosti korištenjem izvora ionizirajućeg zračenja;

c) Upravljanje radioaktivnim otpadom ;

d) Prijevoz radioaktivnog materijala;

e) Aktivnosti zaštite od zračenja;

f) Sve druge postupke ili okolnosti u kojima ljudi mogu biti izloženi zračenju iz prirodnih i umjetnih izvora;

g) Regulaciju takvog nuklearnog postrojenja i aktivnosti.

0
Komentiraj

Primjena

0
Komentiraj

Članak 2

Opći i posebni zahtjevi za sustav upravljanja propisani ovim Pravilnikom primjenjuju se na nuklearna postrojenja osim nuklearnih elektrana kao što je definirano Zakonom o radiološkoj i nuklearnoj sigurnosti, pomoću stupnjevitog pristupa, u obzir će se uzeti složenost i specifičnost svakog nuklearnog postrojenja.

 

0
Komentiraj

Definicije

0
Komentiraj

Članak 3.

(1) Sljedeći pojmovi, u smislu ovoga Pravilnika, imaju slijedeće značenje:

Integrirani sustav upravljanja : Koherentni sustav upravljanja u kojem su svi sastavni dijelovi organizacije integrirani kako bi se omogućilo da se svi ciljevi organizacije ostvare.

Zainteresirane stranke (dionici): kupci, vlasnici, operatori, zaposlenici, dobavljači, partneri, sindikati, regulirana industrija i profesionalci; znanstvena tijela; vladine agencije ili regulatori (lokalni, regionalni i nacionalni) čije obveze pokrivaju nuklearnu energiju; mediji; javnost (pojedinci, društvene skupine i interesne skupine); i druge države, osobito susjedne države koje su sklopile ugovore koji predviđaju razmjenu informacija o mogućim prekograničnim utjecajima, odnosno država koje sudjeluje u izvozu i uvozu određenih tehnologija i materijala.

Stupnjevit pristup znači osigurati procese da su razina analize, dokumentacije i postupci koji se koriste su u skladu sa zahtjevima i razmjerni:

a) relativnoj važnosti za sigurnost, zaštitnim mjerama i sigurnosti;

b) veličini bilo koje moguće opasnosti;

c) fazi životnog ciklusa postrojenja ;

d) programskoj misiji postrojenja ;

e) posebnim karakteristikama postrojenja ;

f) relativnoj važnosti radioloških i ne radioloških opasnosti, i

g) bilo kojem drugom relevantnom čimbeniku.

Vođenje: znači vezu koja ima za cilj predanost pri postizanju ciljeva, zajedničkim vrijednostima i ponašanjima koja utječu na pojedince i motiviraju ih da bi organizacija kontinuirano poboljšavala performanse.

Upravljanje: znači funkcioniranje i osigurava da organizacija djeluje učinkovito te da je rad završen u skladu sa zahtjevima, planovima i resursima.

Sustav upravljanja: Skup elemenata međusobno povezanih ili u interakciji (sustav) za uspostavljanje politike i ciljeva te omogućava da se ciljevi postignu na učinkovit i djelotvoran način. Sustav upravljanja integrira sve elemente organizacije u jedan koherentan sustav s ciljem da se ostvare sve zadaće organizacije koje treba postići. Ovi elementi su strukture, sredstva i postupci. Osoblje, oprema i organizacijska kultura, kao i politike dokumentiranja i procesi su dijelovi sustava upravljanja. Procesi unutar organizacije moraju rješavati sveukupnost zahtjeva na organizaciju, kao što je utvrđeno u, primjerice, IAEA sigurnosnim standardima i drugi međunarodnim propisima i standardima.

Pregled sustava upravljanja : redovito i sustavno vrednovanje prikladnosti, organizacije , primjerenosti , učinkovitosti i djelotvornosti sustava upravljanja od strane višeg menadžmenta u provođenju politike i ostvarivanja ciljeva organizacije .

Nuklearno postrojenje : postrojenje za izradu nuklearnog goriva , istraživački reaktor , nuklearna elektrana , postrojenje za obogaćivanje ili objekt za preradu .

Resursi : uključuje pojedince , infrastrukturu , radno okruženje , informacije, znanja , i dobavljače , kao i materijalna i financijska sredstava .

Sigurnost : zaštita ljudi i okoliša od rizika zračenja, sigurnost nuklearnih postrojenja i djelatnosti koje dovode do opasnosti od zračenja. Sigurnost koja se ovdje koristi uključuje sigurnost nuklearnih postrojenja, sigurnost od zračenja, sigurnosti konačnih odlagališta i sigurnost u prijevozu radioaktivnog materijala.

Kultura sigurnosti : Skup karakteristika i stavova u organizacijama i pojedinaca koji utvrđuju da , kao najvažniji prioritet , zaštita i sigurnosna pitanja dobivaju pozornost osiguranu njihovom važnosti .

Politika sigurnosti : dokumentirana predanost od strane nositelja odobrenja za visoku provedbu nuklearne sigurnosti koja se odnosi na jasne sigurnosne ciljeve i predanost potrebnih sredstava za postizanje tih ciljeva . Politika sigurnosti izdaje se kao poseban dokument upravljanja sigurnošću , ili kao vidljivi dio integrirane organizacijske politike .

Samoprocjena: rutinski i kontinuirani postupak koji provodi viši menadžment i menadžment na drugim razinama kako bi ocijenili učinkovitost performansi u svim područjima njihove odgovornosti.

Viši menadžment : osoba ili skupina ljudi koji usmjeravaju, nadziru i ocjenjuju organizaciju na najvišoj razini.

Dobavljači : dizajneri, proizvođači, graditelji , poslodavci , poduzetnici , izvođači i prijevoznici koji opskrbljuje stavke povezane sa sigurnošću .

(2) Ostali pojmovi koji se pojavljuju u ovom Pravilniku imaju značenja definirana u Zakonu o radiološkoj i nuklearnoj sigurnosti.

 

0
Komentiraj

II. OPĆI UVJETI

0
Komentiraj

II.1. ODGOVORNOST ZA SIGURNOST

0
Komentiraj

Članak 4.

(1) Primarnu odgovornost za sigurnost nuklearnog postrojenja snosi nositelj odobrenja. Ta odgovornost ne može se prenijeti i uključuje odgovornost za aktivnosti izvođača i kooperanata čije aktivnosti mogu utjecati na sigurnost nuklearnog postrojenja

(2) Nositelj odobrenja mora osigurati da postrojenje radi na siguran način i u skladu sa svim važećim zakonskim i regulatornim zahtjevima.

(3) Nositelj odobrenja mora osigurati da su odluke o sigurnosnim pitanjima pravovremene i omogućuju odvijanje odgovarajuće istrage i konzultacije, tako da se razmotre svi relevantni aspekti sigurnosti. Sigurnosni problemi će se podvrgnuti odgovarajućoj sigurnosnom procjeni, od strane odgovarajuće kvalificiranog i neovisnog revizora.

0
Komentiraj

Članak 5.

(1) Nositelj odobrenja će osigurati:

a) da je uspostavljen integrirani sustav upravljanja i da se učinkovito provodi;

b) da će menadžeri učinkovito voditi sigurnost, koja će se kontinuirano poboljšavati te će sigurnost i sigurnosna kultura imati prioritet.

(2) Najveći prioritet ima temeljna sigurnost kojoj je cilj zaštititi ljude i okoliš od štetnih učinaka ionizirajućeg zračenja .

(3) Odgovornosti za sigurnost i aranžmani potrebni kako bi se osigurala sigurnost moraju biti dokumentirani u sustavu upravljanja .

 

0
Komentiraj

Članak 6.

(1) Nositelj odobrenja odgovoran je za :

a) Uspostavljanje politike, procedura i aranžmana za održavanje sigurnosti u svim uvjetima ;

b) Uspostavljanje i održavanje kompetencija i resursa potrebnih za sigurnost ;

c) Pružanje adekvatne obuke i informacija potrebnih za sigurnost ;

d) Osiguravanje odgovarajućeg projektiranja, izgradnje, puštanja u pogon, rada i razgradnje nuklearnog postrojenja, adekvatne kvalitete aktivnosti i njihove povezane opreme kako bi se osigurala sigurnost, posebice sustava, struktura i komponenti važnih za sigurnost;

e) Osiguranje da dobavljači i izvođači razumiju i udovoljavaju sigurnosnim zahtjevima koji se odnose na proizvode ili usluge koje pružaju i da razumiju promicanje kulture sigurnosti na sustavan način ;

f) Osiguranje sigurnog upravljanja i kontrole nad svim radioaktivnim materijalom i radioaktivnim izvorima;

g) Osiguranje mjera za sigurno upravljanje i nadzor cjelokupnog generiranog radioaktivnog otpada , uključujući resurse i financiranja , za dugoročno upravljanje i zbrinjavanje radioaktivnog otpada s obzirom na sadašnje i buduće naraštaje ;

h) Osiguranje nesmetane komunikacije unutar organizacije i sa zainteresiranim stranama .

 

0
Komentiraj

Članak 7.

(1) Nositelj odobrenja mora :

a) Definirati upravljačke strukture , te dužnosti i odgovornosti za sigurnost u cijeloj organizaciji .

b) Implementirati učinkovite postupke upravljanja sigurnosti ( npr. postavljanje vizije, strategije i politike , te nadzirati provedbu i učinkovitost ).

c) Odrediti koje resurse i sposobnosti će zadržati ili sam razviti a koji će se djelomično ili potpuno ustupiti drugima .

(2) Očekivanja zainteresiranih strana uzet će se u obzir od strane višeg menadžmenta u aktivnostima i interakciji u procesima sustava upravljanja , s ciljem povećanja zadovoljstva zainteresiranih strana te osigurati da sigurnost nije ugrožena .

(3) Nositelj odobrenja je dužan obavijestiti prodavatelje , dobavljače i izvođače o svim relevantnim aspektima sigurnosti i zahtjevima, te će potvrditi da su u cijelosti implementirali sigurnosnu opremu , proizvode i usluge koje su isporučene , u svim fazama nuklearnog postrojenja i djelatnosti života .

0
Komentiraj

II.2 MENADŽMENT ZA SIGURNOST

0
Komentiraj

Članak 8.

(1) Nositelj odobrenja mora uspostaviti , implementirati , ocijeniti i stalno poboljšavati sustav upravljanja u cilju postizanja sigurnosnih ciljeva, te ispuniti zakonske i druge uvjete . Nositelj odobrenja treba izdvojiti odgovarajuća sredstva za obavljanje tih djelatnosti .

(2) Menadžment će na svim razinama poticati i ohrabriti uključivanje svih pojedinaca u provedbi i organizaciji te neprekidno poboljšavati sustav upravljanja .

(3) Nositelj odobrenja mora biti u stanju pokazati učinkovito ispunjenje zahtjeva sustava upravljanja .

(4) Nositelj odobrenja zadržava cjelokupnu odgovornost za sustav upravljanja , čak i ako vanjska organizacija sudjeluje u radu i razvija sve ili dio sustava upravljanja .

(5) Glavni cilj sustava upravljanja je da postigne i poboljša sigurnost:

a) Objedinjujući na koherentan način sve zahtjeve za upravljanjem organizacije;

b) Opisujući planirane i sustavne radnje potrebne za pružanje adekvatnog povjerenje da su svi zahtjevi ispunjeni ;

c) Osiguravajući da se zdravlje, okoliš, sigurnost, kvaliteta i ekonomski zahtjevi ne smatraju odvojenima od sigurnosnih zahtjeva, kako bi se spriječio njihov mogući negativan utjecaj na sigurnost.

0
Komentiraj

Članak 9.

Upravljačke strukture , dužnosti i odgovornosti moraju biti jasno definirane u sustavu upravljanja . Konkretno :

a) Odnos organizacije prema drugim organizacijama , uključujući i njegovu matičnu organizaciju , te regulatorno tijelo .

b) Pozicije koje čine viši menadžment organizacije također će biti definirane u sustavu upravljanja .

 

0
Komentiraj

Članak 10.

(1) U sustavu upravljanja sigurnost mora biti na prvom mjestu , svi ostali zahtjevi imaju manju važnost .

(2) Sustav za upravljanje mora se utvrditi i integrirati sa zahtjevima sadržanim u ovom Pravilniku :

a) Zakonske i regulatorne zahtjeve ;

b) Bilo kakve službeno dogovorene zahtjeve sa zainteresiranim stranama ;

c) Zahtjeve iz drugih relevantnih kodeksa i standarda usvojenih za uporabu od strane nositelja odobrenja.

 

0
Komentiraj

Članak 11.

(1) Organizacijska struktura, odgovorni , različite razine vlasti , procesi i sučelja za sve organizacije , jedinice i pojedinace su definirani i dokumentirani u integriranom sustavu upravljanja .

(2) Integrirani sustav upravljanja se mora obratiti menadžmentu u slučaju bilo kakvih promjena u procesima ili organizaciji koji su važni za sigurnost. To uključuje procjenu i ocjenjivanje s obzirom na važnost sigurnosti, opravdanja i komunikacije. Konkretno, potencijalni kumulativni učinci niza organizacijskih promjena, čak i malih ili zanemarivih, kod aktivnosti važnih za sigurnost razmotrit će se i poduzeti odgovarajuće mjere.

 

0
Komentiraj

II.3 RUKOVOĐENJE ZA SIGURNOST

1
Komentiraj

Članak 12.

(1) Viši menadžment je dužan:

a) Razviti zajedničke vrijednosti za sigurnost i očekivanja u ponašanju da bi oblikovali kulturu sigurnosti, kao i promicanja vlasništva za sigurnost.

b) Razviti i komunicirati jasne sigurnosne politike, strategije, planove i ciljeve za sigurnost.

c) Osigurati da su dužnosti i odgovornosti na svim razinama u skladu s politikom, strategijom i ciljevima kako bi se osigurali da su sigurnosni zahtjevi i ciljevi ispunjeni, te da vodili donošenje odluka ili svakodnevni rad.

d) Razvijati i održavati sposobnosti rukovođenja unutar organizacije, tako da menadžeri na svim razinama pokazuju vodstvo. Takve mogućnosti uključuju vodstvo u teškim i neočekivanim situacijama.

e) Poticati otvorenu komunikaciju, tražiti stalnu povratnu informaciju o tome kako učinkovito vodstvo osigurava poboljšava sigurnost, te poduzeti akciju ako je to potrebno.

 

0
Komentiraj

Članak 13.

(1) Čelnici na svim razinama u organizaciji su dužni:

a) Dosljedno demonstrirati i podržavati stavove i ponašanja koja će dovesti do trajne i jake sigurnosne kulture.

b) Aktivno tražiti informacije o sigurnosnim performansama na otvoren i transparentan način i pokazati predanost kontinuiranom poboljšanju.

c) Uvjeriti se da njihovi postupci potiču otvorenu kulturu izvješćivanja i spremnost da se testiraju akcije ili uvjeti nepovoljne za sigurnost .

d) Koristiti svoj utjecaj kako bi podržavao i poticao zaposlenike da se postigne sigurnost u radu i tražiti njihovo aktivno sudjelovanje u poboljšanju provedbe sigurnosti , uključujući razmatranje uloge osoblja u odlukama vezanim uz sigurnost . Preduvjet za to je zajedničko razumijevanje u cijeloj organizaciji potencijalnih rizika i posljedica , i kako njima upravljati .

 

0
Komentiraj

II.4 ORGANIZACIJSKA STRUKTUR A

0
Komentiraj

Članak 14.

(1) Organizacijska struktura za siguran i pouzdan rad postrojenja , mora osiguravati prikladan odgovor u hitnim slučajevima , mora biti opravdana i dokumentirana .

(2) Adekvatnost organizacijske strukture treba procijeniti kada su napravljene organizacijske izmjene koje bi mogle biti značajne za sigurnost . Takve izmjene moraju biti unaprijed opravdane , pomno planirane , a ocjenjuju se nakon provedbe .

(3) Odgovornosti, ovlaštenja i linije komunikacije moraju biti jasno definirane i dokumentirane za sve osoblje na dužnostima važnim za sigurnost .

 

0
Komentiraj

II.5 SIGURNOSNA POLITIKA

0
Komentiraj

Članak 15.

(1) Nositelj odobrenja je dužan izdati pisanu sigurnosnu politiku. Mora biti jasno ukoliko se daje veći prioritet nečemu drugome osim sigurnosti u svim planovima postrojenja.

(2) Politika sigurnosti mora uključivati obvezu da kontinuirano razvija sigurnost .

(3) Politika sigurnosti dostavlja se svim osobama na lokaciji sa zadacima važnih za sigurnost , na takav način da se politika razumije i primjenjuje . Ključni elementi sigurnosne politike moraju se dostaviti izvođačima , na takav način da se očekivanja i zahtjeve nositelja odobrenja prihvati i primijeni u aktivnostima .

 

1
Komentiraj

Članak 16.

(1) Sigurnosna politika zahtijeva :

a) Smjernice za provedbu politike i praćenja sigurnosti izvedbe ;

b) Sigurnosne ciljeve i zadatke , jasno formulirane na takav način da ih se može lako pratiti i slijediti od strane Uprave postrojenja .

c) Kontinuirano poboljšanje nuklearne sigurnosti pomoću :

i. Prepoznavanja i analize bilo kojih novih informacija vremenski razmjerno njihovom sigurnosnom značaju ;

ii. Redovitih pregleda cjelokupne sigurnosti nuklearne elektrane , uzimajući u obzir operativno iskustvo , istraživanja sigurnosti i napredak u znanosti i tehnologiji ;

iii. Pravovremene provedbe identificiranih razumno izvedivih poboljšanja.

 

0
Komentiraj

Članak 17.

Adekvatnost i status provedbe sigurnosne politike moraju biti ocijenjeni od strane nositelja odobrenja na redovnoj osnovi, češće nego povremenim sigurnosnim pregledima.

 

0
Komentiraj

III. STUPNJEVITI PRISTUP

0
Komentiraj

Članak 18.

(1) Načela ocjenjivanja moraju biti dokumentirana u sustavu upravljanja i moraju uzeti u obzir :

a) Sigurnosni značaj i složenost svakog procesa , aktivnosti , struktura , sustava , opreme koja , proizvoda i usluga ;

b) Opasnosti i veličine rizika za sigurnost i potencijalnog utjecaja radiološkog utjecaja na sigurnost, zdravlje, okoliš, sigurnost, kvalitetu i ekonomske elemenate svake aktivnosti;

c) Moguće posljedice ako se dogodi kvar ili neočekivani događaj ili je aktivnost nedovoljno osmišljena ili se nepravilno obavlja .

(2) Ocjenjivanje primjene zahtjeva sustava upravljanja mora se primjenjivati na proizvode i aktivnosti u svakom procesu .

 

0
Komentiraj

IV. CILJEVI, STRATEGIJE, PLANOVI I OBVEZE

0
Komentiraj

Članak 19.

(1) Nositelj odobrenja mora :

a) Uspostaviti strategije, planove i ciljeve organizacije koje su u skladu sa sigurnosnim pravilima i da je njihov ukupni učinak na sigurnost razumljiv se i uspješno vođen.

b) Razviti politiku organizacije te ih dokumentirati u sustavu upravljanja. Politika mora biti u skladu s organizacijom i aktivnostima nuklearnog postrojenja, i podržavati sigurnosnu politiku.

c) Uspostaviti okvir za razvoj ciljeva , strategija , planova i ciljeva koji uzimaju u obzir povratne informacije i uključuju sve razine u organizaciji . Ciljevi , strategija i planovi organizacije će biti razvijeni na takav način da sigurnost nije ugrožena drugim čimbenicima , kao što su proizvodnja i troškovi .

 

0
Komentiraj

Članak 20.

(1) Ciljevi, strategija, i planovi i moraju se priopćiti i biti upravljani na svim razinama u organizaciji.

(2) Svi pojedinci koji rade posao pod kontrolom organizacije moraju biti svjesni i razumjeti politiku i ciljeve relevantne za njihove poslove, njihov doprinos učinkovitosti sustava upravljanja i sigurnosne implikacije nisu u skladu s tim zahtjevima.

 

0
Komentiraj

Članak 21.

(1) Nositelj odobrenja mora osigurati su da mjerljive zadaće za provedbu ciljeva, strategije i planovi uspostavljene putem odgovarajućih postupaka na različitim razinama u organizaciji. Ciljevi uključuju upravljanje rizicima od zračenja.

(2) Nositelj odobrenja mora osigurati da se provedba planova povremeno uspoređuje s ciljevima te da su poduzete radnje za rješavanje odstupanja od planova gdje je potrebno.

 

0
Komentiraj

V. UPRAVLJANJE PROCESIMA I AKTIVNOSTIMA

0
Komentiraj

Članak 22.

(1) Nositelj odobrenja mora utvrditi procese sustava upravljanja koji su potrebni za postizanje ciljeva, osigurati sredstva kako bi zadovoljili sve zahtjeve i isporučiti proizvode organizacije. Njihov razvoj će se planirati, provoditi, procijeniti i kontinuirano poboljšavati.

(2) Nositelj odobrenja će definirati sve procesne sekvence i sučelja. Posebna pozornost će se posvetiti sučelju kako unutar organizacije i vanjskim pružateljima usluga.

(3) Svaki postupak će se razvijati i upravljati s istim na način da sigurnost nije ugrožena, a zahtjevi ispunjeni. Procesi, uključujući i povratne mehanizme, primjenjivat će se, procjenjivati i kontinuirano poboljšavati.

(4) Nositelj odobrenja mora utvrditi i provoditi postupke nužne kako bi se osigurala učinkovitost provedbe i nadzora nad procesima .

(5) Razvoj svakog postupka mora osigurati da :

a) Zahtjevi procesa su navedeni i obratno ( npr. sukladno važećim propisima , zakonski , pravni , sigurnost , zdravlje , okoliš , sigurnost , kvaliteta i ekonomski uvjeti );

b) Su opasnosti i rizici identificirani , zajedno sa svim potrebnim umirujući radnji ;

c) Su definirane interakcije sa procesima;

d) Su identificirani procesi ulaza i izlaza ;

e) Da je opisan tijek procesa ;

f) Je uspostavljen kriterij postupka mjerenja procesa .

(6) Nositelj odobrenja obvezan je izraditi , provjeriti i implementirati nove procese i promjene postojećih na način da sigurnost nije ugrožena .

 

0
Komentiraj

Članak 23.

(1) Svaki proces koji može utjecati na sigurnost će se obavljati u kontroliranim uvjetima , koristeći lako razumljive , provjerene trenutne procedure , upute , nacrte ili druge odgovarajuće načine . To će se na odgovarajući način vrednovati prije prve uporabe i povremeno preispitivati kako bi se osigurala prikladnost i učinkovitost .

(2) Ljudi koji obavljaju djelatnost koja se odnosi na procese će biti uključeni u vrednovanje.

0
Komentiraj

Članak 24.

Za svaki proces aktivnosti za inspekciju, ispitivanja, provjere i vrednovanja, svojim kriterijima prihvatljivosti i odgovornosti za obavljanje takve djelatnosti moraju biti navedene u prijavi za stupnjevanje pristupa, uključujući, ako i kada se zahtijeva neovisna inspekcija, ispitivanje, provjeravanje i vrednovanje.

 

0
Komentiraj

Članak 25.

Aktivnosti i sučelja između različitih pojedinaca ili grupa koji su uključeni u jednom procesu, moraju biti planirana, kontrolirana i upravljana na način koji osigurava učinkovitu komunikaciju i jasno dodjeljivanje odgovornosti .

 

0
Komentiraj

Članak 26.

Nositelj odobrenja mora osigurati da se aktivnostima i procesima elektrane upravlja putem dokumentiranog sustava upravljanja koji pokriva sve aktivnosti , uključujući i odgovarajuće aktivnosti s dobavljačima i izvođačima radova , što može utjecati na siguran rad postrojenja .

 

0
Komentiraj

VI. DOKUMENTACIJA SUSTAVA UPRAVLJANJA

0
Komentiraj

Članak 27.

(1) Sustav za upravljanje mora biti dokumentiran .

(2) Dokumentacija sustava upravljanja mora biti razvijena kako bi bila razumljiva , jasna , nedvosmislena i pristupačna onima koji će je koristiti . Dokumenti moraju biti pod kontrolom , čitljivi , prepoznatljivi i lako dostupni na mjestu upotrebe .

(3) Promjene dokumenata moraju biti pregledane i snimljene i podliježu istoj razini provjere kao i odobrenja samih dokumenata.

 

0
Komentiraj

Članak 28.

(1) Dokumentacija sustava upravljanja mora, kao minimum, uključivati sljedeće:

a) Politika izjava organizacije ;

b) Opis sustava upravljanja;

c) Opis organizacijske strukture nositelja odobrenja ;

d) Opis funkcionalne odgovornosti , razine odgovornosti i interakcija upravljanja , izvođenja i ocjenjivanja rada , kao i opis interakcije s relevantnim vanjskim organizacijama ;

e) Vrijednosti i očekivanja od višeg menadžmenta ;

f) Jasan opis "kada, kako i tko" donosi odluke;

g) Opis procesa i informacija koje objašnjavaju kako rad treba pripremiti, pregledati, provoditi, zabilježiti, procjenjivati i poboljšavati. Opis će se na temeljiti te odražavati na politiku;

h) Opis interakcija s relevantnim vanjskim zainteresiranim stranama i organizacijama , uključujući nadležne organizacije i regulatorno tijelo prema potrebi .

(2) Dokumentacija sustava upravljanja mora sadržavati :

a) Karakteristike organizacije i njezinih aktivnosti ;

b) Složenost procesa i njihovih interakcija .

 

0
Komentiraj

VII. UPRAVLJANJE RESURSIMA

0
Komentiraj

VII.1. OSIGURAVANJE SREDSTAVA

0
Komentiraj

Članak 29.

Nositelj odobrenja mora utvrditi i osigurati resurse potrebne za obavljanje djelatnosti organizacije , tako da je sigurnost kontinuirano poboljšava , a ne kompromitira .

 

0
Komentiraj

Članak 30.

Informacijama i znanjem organizacije će se upravljati kao resursom .

 

0
Komentiraj

VII.2 LJUDSKI RESURSI

0
Komentiraj

Članak 31.

Nositelj odobrenja mora osigurati da su svi pojedinci sposobni obavljati svoj dodijeljen im posao te da razumiju važnost i značaj svojih aktivnosti za sigurnost . Pojedinci moraju imati odgovarajuće obrazovanje i obuku , te moraju imati odgovarajuće vještine , znanja i iskustva kako bi se osigurala njihova nadležnost . Obuka mora osigurati da su pojedinci svjesni važnosti i značaja njihovih djelatnosti te o tome kako njihove aktivnosti pridonose sigurnosti u ostvarivanju ciljeva organizacije . Provoditi će se procjena učinkovitosti treninga ili aktivnosti koje su poduzete . Potrebno znanje će se postići i održavati .  

 

0
Komentiraj

Članak 32.

(1) Nositelj odobrenja mora uspostaviti aranžmane kako bi se osiguralo da organizacija ima i održava , uključujući i vanjske podrške , u svakoj fazi životnog ciklusa nuklearnog postrojenja i aktivnosti koje dovode do opasnosti od zračenja , cijeli niz resursa i sposobnosti potrebnih za provođenje svih aktivnosti i odgovornosti kako bi se osigurala sigurnost .

(2) Potreban broj djelatnika za rad na siguran način , a njihova se nadležnost mora analizirati na sustavan i dokumentirani način .

(3) Dostatnost osoblja za rad na siguran način , njihova nadležnosti , i prikladnosti za sigurnosne rad dokazuje se redovito i dokumentirano .

(4) Mora postojati dugoročni plan osoblja za aktivnosti koje su važne za sigurnost .

(5) Promjene broja osoblja , koje bi mogle biti značajne za sigurnost , mora se opravdati unaprijed , planski i vrednovati nakon provedbe .

(6) Nositelj odobrenja mora uvijek imati dovoljno vlastitog nadležnog osoblja i sredstva za razumijevanje osnove licenciranja postrojenja i stvarni dizajn i rad postrojenja u svim stanjima postrojenja .

(7) Nositelj odobrenja mora održavati dovoljnim vlastito stručno osoblje i resurse kako bi odredili i postavili standarde upravljanja i procjenu sigurnosti na radu  koju provode izvođači .

 

0
Komentiraj

VII.3. INFRASTRUKTURA I RADNO OKRUŽENJE

0
Komentiraj

Članak 33.

Nositelj odobrenja će utvrditi , osigurati , održavati i ponovno procijeniti infrastrukturu i radno okruženje potrebno za rad, te će isto provoditi na siguran način i pritom ispuniti sve nužne zahtjeve .

 

0
Komentiraj

VIII. SIGURNOSNA KULTURA

0
Komentiraj

Članak 34.

(1) Svi pojedinci u organizaciji moraju doprinijeti promicanju i poticanju jake sigurnosne kulture implementacijom i jačanjem :

a) Individualne i kolektivne predanost sigurnosti ;

b) Vlasništvom nad sigurnosti ;

c) Otvoreno kulture koja potiče povjerenje , suradnju , besplatnu komunikaciju , osigurava dobre radne uvjete i cijeni izvještavanje o ljudskim i organizacijskim problemima ;

d) Prijavljivanjem nedostataka struktura , sustava i komponenti kako bi se izbjeglo pogoršanje sigurnosti ;

e) Žurne potvrde i povratne veze za identifikaciju problema i prijedloga za poboljšanje ;

f) Načina kojim organizacija kontinuirano nastoji razviti i poboljšati sigurnost i sigurnosnu kulturu;

g) Odgovornosti organizacija i pojedinaca na svim razinama za sigurnost;

h) Mjera za poticanje stava za propitivanja i učenje te obeshrabrivanja samozadovoljstva na svim razinama u organizaciji s obzirom na sigurnost;

i) Zajedničkog razumijevanja ključnih aspekata sigurnosti i sigurnosne kulture unutar organizacije ;

j) Svijesti o rizicima i opasnostima vezanim za njihov rad i radne okoline   razumijevanje mogućih posljedica ;

k) Sigurnosno vođenim konzervativnim odlučivanjem u svim aktivnostima.

(2) Željeni i očekivani stavovi i ponašanja , uključujući i od dobavljača , koji rezultiraju jačanjem sigurnosne kulture će biti podržani od strane sustava za upravljanje .

(3) Sustav za upravljanje mora osigurati sredstva za sustavno razvijanje , podršku i promicanje željenih i očekivanih stavova i ponašanja koja će dovesti do jake sigurnosne kulture . Adekvatnost i učinkovitost tih sredstava mora biti ocijenjena kao dio samoprocjene i revizija sustava upravljanja .

 

0
Komentiraj

Članak 35.

Nositelj odobrenja mora osigurati da se dobavljači i ugovorne strane čije poslovanje može imati utjecaja na sigurnost nuklearnog postrojenja pridržavaju načela iz članka 35. ovog Pravilnika do odgovarajuće mjere .

 

0
Komentiraj

Članak 36.

(1) Nositelj odobrenja će povremeno provoditi nezavisne procjene i samo- procjene sigurnosne kulture i vođenja za sigurnost .

(2) Rezultati takve procjene dostavljaju se , na otvoren i transparentan način , svim razinama u organizaciji i aktiviraju kako bi se osiguralo poboljšanje i promicanje organizacija učenja .

 

0
Komentiraj

IX. UPRAVLJANJE DOBAVLJAČIMA

0
Komentiraj

Članak 37.

(1) Nositelj odobrenja zadržava odgovornost za sigurnost kod ugovaranja bilo kakvih procesa, a kada prima bilo koji predmet, proizvod ili uslugu.

(2) Sustav za upravljanje mora sadržavati raspored za:

a) Izbor dobavljača predmeta , proizvoda i usluga na temelju učinkovitosti vlastitog sustava upravljanja i performansi ;

b) Kvalifikacije dobavljača predmeta , proizvoda i usluga ;

c) Specifikacije ugovornih uvjeta , uključujući zahtjeve vezane uz sigurnost ;

d) Osiguranje, gdje je to prikladno, odgovarajućih savjeta , informacija i osposobljavanje   dobavljača i njihovih zaposlenika ;

e) Odgovarajuće mjere za komunikaciju i nadzor ;

f) Periodične procjene sustava za upravljanje i performanse dobavljača ;  

g) Verifikaciju i evaluaciju da predmeti, proizvodi i usluge ispunjavaju uvjete .

(3) Nositelj odobrenja će obavijestiti dobavljača o sustavu ocjenjivanja i zahtjevima koje treba razmotriti njegov sustav upravljanja .

(4) Dobavljači proizvoda moraju biti izabrani na temelju utvrđenih kriterija i njihov učinak će se ocjenjivati .

 

0
Komentiraj

X. ZAINTERESIRANE STRANE

0
Komentiraj

Članak 38.

(1) Nositelj odobrenja mora priznati i napraviti aranžmane za prepoznavanje , razumijevanje i provedbu pravnih i regulatornih zahtjeva nametnute organizaciji za interakciju sa zainteresiranim stranama . Takvi zahtjevi moraju biti integrirani u sustav upravljanja na sustavan način kako bi se olakšala provedba, pregled i upravljanje promjenama .

(2) Za provedbu pravnih ili regulatornih zahtjeva ili dobrovoljne inicijative interakcije sa zainteresiranim stranama , viša uprava će poduzeti mjere kako bi se osiguralo da su povezani procesi definirani , razumljivi i da se provode . Takvi aranžmani će biti integrirani u sustav upravljanja .

(3) Nositelj odobrenja mora utvrditi odgovarajuća sredstva za informiranje i savjetovanje javnosti i drugi zainteresiranih strana o mogućim rizicima od zračenja povezanim s radom nuklearnog postrojenja ili pro vođenja aktivnosti .

(4) Nositelj odobrenja dužan je učiniti što je potrebno za slušanje zainteresiranim stranama , prikupiti njihove komentare i pitanja od značaja za sigurnost i poduzeti odgovarajuće mjere .

(5) Očekivanja zainteresiranih strana razmotrit će se od strane Uprave u aktivnostima i interakcije u procesima sustava upravljanja , s ciljem povećanja zadovoljstva zainteresiranih strana , dok će u isto vrijeme osiguravati da sigurnost nije ugrožena .

 

0
Komentiraj

XI. MJERENJE, PROCJENA, VREDNOVANJE I UNAPREĐENJE

0
Komentiraj

Članak 39.

(1) Mjerenje , procjenu , vrednovanje i unapređenje sustava upravljanja provodi se u cilju stalnog poboljšanja razine sigurnosti .

(2) Pregled sustava upravljanja provodi se u planiranim razmacima kako bi se osigurala učinkovitost sustava upravljanja .

(3) Učinkovitost sustava za upravljanje će se pratiti i mjeriti kako bi se potvrdila sposobnost sustava za postizanje željenih rezultata i utvrditi mogućnosti za poboljšanje.

(4) Svi procesima provodi se periodično ocjenjivanje učinkovitosti. Obavljati će se odgovarajuća i dostatna procjene rizika sigurnosti koji proizlaze iz pojedinih procesa i aktivnosti.  

 

0
Komentiraj

Članak 40.

(1) Uzroci neujednačenosti i drugih sigurnosnih pitanja koja iskrsnu odredit će se i ocijeniti njihove moguće posljedice . Pravodobno se određuje i provodi korektivne mjere za otklanjanje . Preventivne mjere kako bi se otklonili uzroci mogućih neujednačenosti utvrđuju se i pravovremeno poduzimaju .

(2) Stanje i djelotvornost svih korektivnih i preventivnih akcija će se pratiti i prijaviti upravi na odgovarajućoj razini u organizaciji .

 

0
Komentiraj

Članak 41.

(1) Mogućnosti za poboljšanje sigurnosti i sustava upravljanja moraju biti identificirane a aktivnosti za poboljšanje sigurnosti procesa odabrane , planirane i zabilježene .

(2) Poboljšanje planova uključuje planove za pružanje adekvatnih resursa . Pratiti će se akcije za poboljšanje do njihovog završetka i provjeriti učinkovitost poboljšanja .

 

0
Komentiraj

Članak 42.

(1) Nositelj odobrenja mora provoditi samoprocjenu da ocijeni uspješnost rada za koji su odgovorni i poboljšanje sigurnosne kulture .

(2) Samoprocjenu obavljaju pojedinci na svim razinama u organizaciji kako bi se spriječilo , identificiralo i ispravilo nedostatke koji koče postizanje ciljeva organizacije , kao i unaprijedilo sustav upravljanja i poboljšala kultura sigurnosti i učinkovitost procesa i aktivnosti . Također će se koristiti za identifikaciju prednosti i učiti na tome u svrhu poboljšanja .

 

0
Komentiraj

Članak 43.

(1) Nezavisne procjene provode se redovito u ime nositelja odobrenja :

a) Da bi se procijenila učinkovitost procesa u zadovoljavanju i ispunjavanju ciljeva, strategije i planova;

b) Da bi se utvrdila adekvatnost radne uspješnosti i vođenje;

c) Za procjenu sigurnosne kulture organizacije ;

d) Za praćenje kvalitete proizvoda ;

e) Da se identificiraju mogućnosti za poboljšanje .

(2) Osnovat će se organizacijska jedinica s odgovornošću za obavljanje samostalne procjene . Ova jedinica će imati dovoljno ovlasti da ispuni svoje zadaće .

(3) Pojedinci koji provode neovisne procjene neće ocjenjivati svoj vlastiti rad .

(4) Nositelj odobrenja će ocijeniti rezultate procjene i poduzeti sve potrebne mjere , te će odluke i razloge za djelovanje pohraniti i komunicirati unutar organizacije .

 

0
Komentiraj

XII.PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

0
Komentiraj

Članak 44.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom izdavanja u Narodnim novinama.

Klasa:

Broj:

Datum:

 

 

Potpis

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.