PRETHODNA PROCJENA ZA ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O CARINSKOJ SLUŽBI
1. Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Razlog predlaganja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi u bitnom je usklađivanje odredbi Zakona s odredbama Zakona o obvezama i pravima državnih dužnosnika i Zakona o državnim službenicima. S obzirom da su u određenim bitnim područjima uočena preklapanja i antinomije (proturječnosti) s odredbama navedenih zakona predlaže se jasnije i jednostavnije uređenje položaja upravljačkih struktura u sustavu Carinske uprave uz zadržavanje pravnog instituta imenovanja ravnatelja Carinske uprave putem javnog natječaja, s osnovnim ciljem stvaranja temelja za daljnju racionalizaciju, efikasnost, ekonomičnost i specijalizaciju kao i učinkovitost rada Ministarstva financija, Carinske uprave, cjelovitost pravnog sustava i gospodarstva u cjelini, provođenju strateških ciljeva i zadaća iz nadležnosti carinske službe osobito za suzbijanje svih oblika i modaliteta obavljanja gospodarskih aktivnosti ili transakcija na načine koji odstupaju od legitimnih normi („siva ekonomija“) i s time povezane pojave porezne evazije, svih oblika krijumčarenja, pranja novca i svih ostalih oblika kažnjivih ponašanja s fiskalnim posljedicama.
2. Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Ovim prijedlogom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi predlaže se daljnje usklađivanje u organizaciji i uređenju poslovnih procesa prvenstveno s ciljem stvaranja racionalnog i svrhovitog carinskog sustava, otklanjanja uočenih antinomija te normativnih i pravno-tehničkih nedostataka radi smanjivanja neodređenosti i veće pravne sigurnosti pravnog sustava.
3. Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.(primjerice: gospodarski subjekti, organizacije civilnog društva, potrošači, dobrotvorne organizacije, umirovljenici, mladi, socijalno osjetljive skupine i sl.)
Provedba Zakona o carinskoj službi odnosi se na Ministarstvo financija, Carinsku upravu i carinske službenike, sve pravne i fizičke osobe.
4. Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.(primjeri nenormativnog rješenja: edukacija i informiranje, sporazumi udruženja, industrija, kodeksi udruga i drugih interesnih udruženja, dobrovoljni dogovor predstavnika tržišta, standardi, trgovačke uzance i sl.)
Normativno rješenje (izrađene teze propisa): Teze za prijedlog izmjena i dopuna Zakona o carinskoj službi priložena su ovom obrascu.
Nenormativno rješenje: Za postizanje cilja nije predviđeno odgovarajuće nenormativno rješenje.
5. Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.(primjerice: potrebna financijska sredstva, raspoloživi resursi, koordinacija tijela u provedbi, različiti pristup rješavanju problema od strane adresata propisa, dionika, manjak podrške dionika, neusklađenost zakonodavstva, dodatni administrativni postupci, informatička podrška i sl.)
Izrada Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi planirani su za 1. siječnja 2017. godine.Budući da će stupanje na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi omogućiti postizanje gore navedenog cilja kao i otklanjanje uočenih antinomija te normativnih i pravno-tehničkih nedostataka radi smanjivanja neodređenosti i veće pravne sigurnosti pravnog sustava ne očekuju se prepreke, niti rizici.
6. Na sljedeća pitanja potrebno je odgovoriti sa »DA« odnosno »NE«, uz obvezni sažeti pisani osvrt.
Da li normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu važećeg zakonodavstva? Ako »DA«, navedite važeće zakonodavstvo, izravno povezano s ciljem koje će se morati mijenjati, uključujući podzakonske akte. Ukoliko postoji obveza usklađivanja hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom EU u tom području ili ukoliko postoji obveza provedbe međunarodnog ugovora za RH navedite propise koji se moraju usvojiti.
DA
Normativno rješenje ne zahtjeva izmjenu važećeg zakonodavstva, ali zahtjeva izmjenu Uredbe o klasifikaciji radnih mjesta, carinskih zvanja i vrijednosti koeficijenata složenosti poslova carinskih službenika te donošenje Pravilnika o pravima i obvezama ovlaštenog carinskog službenika, te postupku i uvjetima upućivanja na rad u inozemstvo, Pravilnika o načinu i uvjetima sudjelovanja u radu na projektima na poziv međunarodnih institucija i stranih carinskih administracija i Pravilnika o načinu raspodjele i korištenje sredstava koje Carinska uprava ostvari kao naknadu prema posebnim zakonima
7. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju. (primjerice: veći financijski teret za gospodarske subjekte zbog troška prilagodbe zakonodavstvu i standardima; viši operativni troškovi; teži način kreditiranja i sl.)
NE
Normativno rješenje neće imati financijski učinak niti u jednom području te neće imati negativne učinke na tržišno natjecanje.
8. Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: potreba za dodatnim sredstvima u proračunu za provedbu; sredstva za edukaciju službenika za nove ovlasti; sredstva za nabavu opreme; osiguranje transfera; osiguranje poticaja; sredstava za nove administrativne postupke i sl.)
NE
Sredstva za provođenje predloženog Zakona osigurana su u okviru redovne djelatnosti.
9. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: status socijalnih prava građana; promjene naknada; status građana u odnosu na kupovnu moć; socijalna uključenost građana; zaštita posebnih skupina ljudi, ravnopravnost spolova i sl.)
NE
Normativno rješenje kako se predlaže neće imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini.
10. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: utjecaj na ispuštanje stakleničkih plinova, utjecaj na šume, na gospodarenje otpadom, na biljni i životinjski svijet, na zaštitu voda, na zaštitu tla, na zaštitu kulturne baštine i sl.)
NE
Normativno rješenje kako se predlaže neće imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi.
11.Hoće li navedeno normativno rješenje zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: dodjela ovlaštenja; utvrđivanje prava i/ili obveza posebnim upravnim aktom; provedba upravnog/inspekcijskog nadzora; pribavljanje posebnih dozvola, rješenja, suglasnosti; povećanje ili uvođenje nove administrativne tarife; izmjene administrativnog postupka i sl.)
NE
Normativno rješenje neće zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate, odnosno neće doći do dodatnog povećanja administrativnih prepreka za poslovanje.
12. Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
NE
Za postizanje cilja neće biti nužan povezan rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave.
13. Imate li saznanja da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja? – navedite primjere.
(primjerice: poticanje malog gospodarstva; različito rješavanje ambalažnog otpada; fleksibilnost radnog zakonodavstva; rad na nepuno radno vrijeme; pojednostavljenje administrativnog postupka; smanjenje oboljelih od malignih bolesti; maloljetnička delikvencija i dr.)
NE
Nemamo saznanja da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja.
UPUTA:
• Uz ovaj Obrazac obvezno se prilažu Teze o sadržaju propisa
TEZE ZA PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O CARINSKOJ SLUŽBI
Naziv propisa:Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi
Materija koja se namjerava obuhvatiti Zakonom:
I. Opće odredbe
II. Poslovi carinske službe
III. Unutarnje ustrojstvo, upravljanje i poslovi unutarnjih ustrojstvenih jedinica
IV. Carinske ovlasti
VI. Prekršajni postupak
VII. Posebnosti u pravima, obvezama i odgovornosti carinskih službenika
X. Prijelazne i završne odredbe
Obrazloženje:
Razlog predlaganja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi u bitnom je usklađivanje odredbi Zakona s odredbama Zakona o obvezama i pravima državnih dužnosnika i Zakona o državnim službenicima. S obzirom da su u određenim bitnim područjima uočena preklapanja i antinomije s odredbama navedenih zakona predlaže se jasnije i jednostavnije uređenje položaja upravljačkih struktura u sustavu Carinske uprave uz zadržavanje pravnog instituta imenovanja ravnatelja Carinske uprave putem javnog natječaja, s osnovnim ciljem stvaranja temelja za daljnju racionalizaciju, efikasnost, ekonomičnost i specijalizaciju kao i učinkovitost rada Ministarstva financija, Carinske uprave, cjelovitost pravnog sustava i gospodarstva u cjelini, provođenju strateških ciljeva i zadaća iz nadležnosti carinske službe osobito za suzbijanje svih oblika i modaliteta obavljanja gospodarskih aktivnosti ili transakcija na načine koji odstupaju od legitimnih normi („siva ekonomija“) i s time povezane pojave porezne evazije, svih oblika krijumčarenja, pranja novca i svih ostalih oblika kažnjivih ponašanja s fiskalnim posljedicama.
Ciljevi koji se namjeravaju postići donošenjem zakona:
Ovim prijedlogom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi predlaže se daljnje usklađivanje u organizaciji i uređenju poslovnih procesa prvenstveno s ciljem stvaranja racionalnog i svrhovitog carinskog sustava, otklanjanja uočenih antinomija te normativnih i pravno-tehničkih nedostataka radi smanjivanja neodređenosti i veće pravne sigurnosti pravnog sustava.
PRETHODNA PROCJENA ZA ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O CARINSKOJ SLUŽBI
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
1. Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Razlog predlaganja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi u bitnom je usklađivanje odredbi Zakona s odredbama Zakona o obvezama i pravima državnih dužnosnika i Zakona o državnim službenicima. S obzirom da su u određenim bitnim područjima uočena preklapanja i antinomije (proturječnosti) s odredbama navedenih zakona predlaže se jasnije i jednostavnije uređenje položaja upravljačkih struktura u sustavu Carinske uprave uz zadržavanje pravnog instituta imenovanja ravnatelja Carinske uprave putem javnog natječaja, s osnovnim ciljem stvaranja temelja za daljnju racionalizaciju, efikasnost, ekonomičnost i specijalizaciju kao i učinkovitost rada Ministarstva financija, Carinske uprave, cjelovitost pravnog sustava i gospodarstva u cjelini, provođenju strateških ciljeva i zadaća iz nadležnosti carinske službe osobito za suzbijanje svih oblika i modaliteta obavljanja gospodarskih aktivnosti ili transakcija na načine koji odstupaju od legitimnih normi („siva ekonomija“) i s time povezane pojave porezne evazije, svih oblika krijumčarenja, pranja novca i svih ostalih oblika kažnjivih ponašanja s fiskalnim posljedicama.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
2. Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Ovim prijedlogom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi predlaže se daljnje usklađivanje u organizaciji i uređenju poslovnih procesa prvenstveno s ciljem stvaranja racionalnog i svrhovitog carinskog sustava, otklanjanja uočenih antinomija te normativnih i pravno-tehničkih nedostataka radi smanjivanja neodređenosti i veće pravne sigurnosti pravnog sustava.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
3. Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.(primjerice: gospodarski subjekti, organizacije civilnog društva, potrošači, dobrotvorne organizacije, umirovljenici, mladi, socijalno osjetljive skupine i sl.)
Provedba Zakona o carinskoj službi odnosi se na Ministarstvo financija, Carinsku upravu i carinske službenike, sve pravne i fizičke osobe.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
4. Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj. (primjeri nenormativnog rješenja: edukacija i informiranje, sporazumi udruženja, industrija, kodeksi udruga i drugih interesnih udruženja, dobrovoljni dogovor predstavnika tržišta, standardi, trgovačke uzance i sl.)
Normativno rješenje (izrađene teze propisa): Teze za prijedlog izmjena i dopuna Zakona o carinskoj službi priložena su ovom obrascu.
Nenormativno rješenje: Za postizanje cilja nije predviđeno odgovarajuće nenormativno rješenje .
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
5. Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema. (primjerice: potrebna financijska sredstva, raspoloživi resursi, koordinacija tijela u provedbi, različiti pristup rješavanju problema od strane adresata propisa, dionika, manjak podrške dionika, neusklađenost zakonodavstva, dodatni administrativni postupci, informatička podrška i sl.)
Izrada Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi planirani su za 1. siječnja 2017. godine.Budući da će stupanje na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi omogućiti p ostizanje gore navedenog cilja kao i otklanjanje uočenih antinomija te normativnih i pravno-tehničkih nedostataka radi smanjivanja neodređenosti i veće pravne sigurnosti pravnog sustava n e očekuju se prepreke, niti rizici.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
6. Na sljedeća pitanja potrebno je odgovoriti sa »DA« odnosno »NE«, uz obvezni sažeti pisani osvrt.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Da li normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu važećeg zakonodavstva? Ako »DA«, navedite važeće zakonodavstvo, izravno povezano s ciljem koje će se morati mijenjati, uključujući podzakonske akte. Ukoliko postoji obveza usklađivanja hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom EU u tom području ili ukoliko postoji obveza provedbe međunarodnog ugovora za RH navedite propise koji se moraju usvojiti .
DA
Normativno rješenje ne zahtjeva izmjenu važećeg zakonodavstva, ali zahtjeva izmjenu Uredbe o klasifikaciji radnih mjesta, carinskih zvanja i vrijednosti koeficijenata složenosti poslova carinskih službenika te donošenje Pravilnika o pravima i obvezama ovlaštenog carinskog službenika, te postupku i uvjetima upućivanja na rad u inozemstvo, Pravilnika o načinu i uvjetima sudjelovanja u radu na projektima na poziv međunarodnih institucija i stranih carinskih administracija i Pravilnika o načinu raspodjele i korištenje sredstava koje Carinska uprava ostvari kao naknadu prema posebnim zakonima
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
7. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju. (primjerice: veći financijski teret za gospodarske subjekte zbog troška prilagodbe zakonodavstvu i standardima; viši operativni troškovi; teži način kreditiranja i sl.)
NE
Normativno rješenje neće imati financijski učinak niti u jednom području te neće imati negativne učinke na tržišno natjecanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
8. Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
(primjerice: potreba za dodatnim sredstvima u proračunu za provedbu; sredstva za edukaciju službenika za nove ovlasti; sredstva za nabavu opreme; osiguranje transfera; osiguranje poticaja; sredstava za nove administrativne postupke i sl.)
NE
Sredstva za provođenje predloženog Zakona osigurana su u okviru redovne djelatnosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
9. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
(primjerice: status socijalnih prava građana; promjene naknada; status građana u odnosu na kupovnu moć; socijalna uključenost građana; zaštita posebnih skupina ljudi, ravnopravnost spolova i sl.)
NE
Normativno rješenje kako se predlaže neće imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine , socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini .
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
10. Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
(primjerice: utjecaj na ispuštanje stakleničkih plinova, utjecaj na šume, na gospodarenje otpadom, na biljni i životinjski svijet, na zaštitu voda, na zaštitu tla, na zaštitu kulturne baštine i sl.)
NE
Normativno rješenje kako se predlaže neće imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi .
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
11. Hoće li navedeno normativno rješenje zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
( primjerice: dodjela ovlaštenja; utvrđivanje prava i/ili obveza posebnim upravnim aktom; provedba upravnog/inspekcijskog nadzora; pribavljanje posebnih dozvola, rješenja, suglasnosti; povećanje ili uvođenje nove administrativne tarife; izmjene administrativnog postupka i sl.)
NE
Normativno rješenje neće zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate, odnosno neće doći do dodatnog povećanja administrativnih prepreka za poslovanje .
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
12. Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
NE
Za postizanje cilja neće biti nužan povezan rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave .
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
13. Imate li saznanja da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja? – navedite primjere.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
(primjerice: poticanje malog gospodarstva; različito rješavanje ambalažnog otpada; fleksibilnost radnog zakonodavstva; rad na nepuno radno vrijeme; pojednostavljenje administrativnog postupka; smanjenje oboljelih od malignih bolesti; maloljetnička delikvencija i dr.)
NE
Nemamo saznanja da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja.
UPUTA:
• Uz ovaj Obrazac obvezno se prilažu Teze o sadržaju propisa
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
TEZE ZA PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O CARINSKOJ SLUŽBI
Naziv propisa: Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi
Materija koja se namjerava obuhvatiti Zakonom:
I. Opće odredbe
II. Poslovi carinske službe
III. Unutarnje ustrojstvo, upravljanje i poslovi unutarnjih ustrojstvenih jedinica
IV. Carinske ovlasti
VI. Prekršajni postupak
VII. Posebnosti u pravima, obvezama i odgovornosti carinskih službenika
X. Prijelazne i završne odredbe
Obrazloženje:
Razlog predlaganja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi u bitnom je usklađivanje odredbi Zakona s odredbama Zakona o obvezama i pravima državnih dužnosnika i Zakona o državnim službenicima. S obzirom da su u određenim bitnim područjima uočena preklapanja i antinomije s odredbama navedenih zakona predlaže se jasnije i jednostavnije uređenje položaja upravljačkih struktura u sustavu Carinske uprave uz zadržavanje pravnog instituta imenovanja ravnatelja Carinske uprave putem javnog natječaja, s osnovnim ciljem stvaranja temelja za daljnju racionalizaciju, efikasnost, ekonomičnost i specijalizaciju kao i učinkovitost rada Ministarstva financija, Carinske uprave, cjelovitost pravnog sustava i gospodarstva u cjelini, provođenju strateških ciljeva i zadaća iz nadležnosti carinske službe osobito za suzbijanje svih oblika i modaliteta obavljanja gospodarskih aktivnosti ili transakcija na načine koji odstupaju od legitimnih normi („siva ekonomija“) i s time povezane pojave porezne evazije, svih oblika krijumčarenja, pranja novca i svih ostalih oblika kažnjivih ponašanja s fiskalnim posljedicama.
Ciljevi koji se namjeravaju postići donošenjem zakona:
Ovim prijedlogom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi predlaže se daljnje usklađivanje u organizaciji i uređenju poslovnih procesa prvenstveno s ciljem stvaranja racionalnog i svrhovitog carinskog sustava, otklanjanja uočenih antinomija te normativnih i pravno-tehničkih nedostataka radi smanjivanja neodređenosti i veće pravne sigurnosti pravnog sustava.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija