Zakon o izmjenama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti
Materija koja se namjerava propisom urediti
Normativno rješenje zahtjeva izmjenu Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti (Narodne novine, broj 85/15).
Problemi koji se namjeravaju rješavati
Važećim Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti (Narodne novine, broj 85/15), koji uređuje način i uvjete pod kojima pravne i fizičke osobe mogu obavljati ugostiteljsku djelatnost, propisana je mogućnost izdavanja privremenih rješenja, s rokom važenja najdulje do 31. prosinca 2016. godine za:
- obavljanje ugostiteljske djelatnosti u nekoj od vrsta ugostiteljskog objekta koji se nalazi u zgradi za koju je u roku podnesen zahtjev za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine
- pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, u objektima za koje je u roku podnesen zahtjev za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine
- pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu ukoliko se uz zahtjev priloži izvršna građevinska dozvola ili izvršno rješenje o izvedenom stanju građevine.
Prema prikupljenim podacima ukupno je izdano je oko 7100 privremenih rješenja: oko 5600 rješenja izdanih na temelju podnesenog zahtjeva za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine, a oko 1500 rješenja izdanih za objekte za koje stvarno stanje na terenu nije usklađeno sa stanjem u zemljišnim knjigama. Broj izdanih trajnih rješenja iznosi oko 600, to jest oko 8,5% od ukupnog broja izdanih privremenih rješenja. Kako je izgledno da se postupci ozakonjenja nezakonito izgrađenih zgrada neće završiti do 31. prosinca 2016. godine, niti će se do toga datuma stanje u zemljišnim knjigama uskladiti sa stanjem na terenu, bez izmijene Zakona svi ugostitelji i pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu nakon 31. prosinca 2016. godine neće više imati pravnog temelja za legalno obavljanje ugostiteljske djelatnosti odnosno pružanje ugostiteljskih usluga, jer će sva navedena privremena rješenja po sili zakona prestati važiti.
Ciljevi koji se namjeravaju postići
Izmjenom (produljenjem) roka važenja privremenih rješenja do 31. prosinca 2020. godine omogućit će se daljnje obavljanje djelatnosti i pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu onima koji već imaju ishođena privremena rješenja, ali i podnošenje novih zahtjeva za izdavanje navedenih privremenih rješenja.
Ime i prezime stručnog nositelja
Ministarstvo turizma, Uprava za pravne poslove
Puni naziv propisa
Zakon o izmjenama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti
Mjesto ispunjavanja obrasca
Zagreb
Datum ispunjavanja obrasca
2. 11. 2016.
Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Važećim Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti (Narodne novine, broj 85/15), koji uređuje način i uvjete pod kojima pravne i fizičke osobe mogu obavljati ugostiteljsku djelatnost, propisana je mogućnost izdavanja privremenih rješenja, s rokom važenja najdulje do 31. prosinca 2016. godine za:
- obavljanje ugostiteljske djelatnosti u nekoj od vrsta ugostiteljskog objekta koji se nalazi u zgradi za koju je u roku podnesen zahtjev za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine
- pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, u objektima za koje je u roku podnesen zahtjev za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine
- pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu ukoliko se uz zahtjev priloži izvršna građevinska dozvola ili izvršno rješenje o izvedenom stanju građevine.
Prema prikupljenim podacima ukupno je izdano je oko 7100 privremenih rješenja: oko 5600 rješenja izdanih na temelju podnesenog zahtjeva za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine, a oko 1500 rješenja izdanih za objekte za koje stvarno stanje na terenu nije usklađeno sa stanjem u zemljišnim knjigama. Broj izdanih trajnih rješenja iznosi oko 600, to jest oko 8,5% od ukupnog broja izdanih privremenih rješenja. Kako je izgledno da se postupci ozakonjenja nezakonito izgrađenih zgrada neće završiti do 31. prosinca 2016. godine, niti će se do toga datuma stanje u zemljišnim knjigama uskladiti sa stanjem na terenu, bez izmijene Zakona svi ugostitelji i pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu nakon 31. prosinca 2016. godine neće više imati pravnog temelja za legalno obavljanje ugostiteljske djelatnosti odnosno pružanje ugostiteljskih usluga, jer će sva navedena privremena rješenja po sili zakona prestati važiti.
Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Izmjenom (produljenjem) roka važenja privremenih rješenja do 31. prosinca 2020. godine omogućit će se daljnje obavljanje djelatnosti i pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu onima koji već imaju ishođena privremena rješenja, ali i podnošenje novih zahtjeva za izdavanje navedenih privremenih rješenja.
Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.
Trgovačka društva, zadruge, trgovci pojedinci, obrtnici, pravne i fizičke osobe koje obavljaju ugostiteljsku djelatnost, odnosno pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima.
Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno ne-normativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.
Normativno rješenje (izrađene teze propisa):
Izrada i donošenje Zakona o izmjeni Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti
Nenormativno rješenje:
Ciljeve nije moguće postići nenormativnim rješenjem, zbog toga što je navedena materija uređena zakonom.
Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.
Očekuje se postizanje cilja s danom stupanja na snagu Zakona, s obzirom da se njima prvenstveno omogućuje daljnje obavljanje djelatnosti odnosno pružanje ugostiteljskih usluga na temelju već izdanih privremenih rješenja u kojima je naveden krajnji rok valjanosti 31. prosinca 2016. godine.
Da li normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu važećeg zakonodavstva?
DA
Normativno rješenje zahtjeva izmjenu Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti (Narodne novine, broj 85/15).
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Provedba Zakona neće dodatno financijski opteretiti gospodarske subjekte, odnosno ne iziskuje troškove prilagodbe zakonodavstvu i standardima i sl. Naime, Zakon ne sadrži odredbe koje bi u odnosu na važeći Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti dodatno imale financijski učinak u nekom području, pa tako niti u području ugostiteljstva.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnome proračunu Republike Hrvatske, niti u proračunima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Zakon ne sadrži odredbe koje bi imale značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini. Naime, Zakon ne sadrži odredbe koje se odnose na socijalno osjetljive skupine, socijalna prava građana, promjene naknada, status građana u odnosu na kupovnu moć, ravnopravnost spolova a ne sadrži niti odredbe koje bi u odnosu na važeći Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti negativno utjecale na interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Zakon neće imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u vezi na zdravlje ljudi. Naime, Zakon ne sadrži odredbe koje bi neposredno utjecale na zaštitu šume, vode, biljni i životinjski svijet, tlo, kulturnu baštinu, niti odredbe od utjecaja na ispuštanje stakleničkih plinova, gospodarenje otpadom i sl.
Hoće li navedeno normativno rješenje trebati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Provedba Zakona ne propisuje nove upravne postupke, te neće dodatno povećati administrativne prepreke u poslovanju.
Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
NE
Ne očekuje se povezani rad.
Da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja?
NE
Zakonodavstva zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja na različite načine uređuju obavljanje ugostiteljske djelatnosti odnosno mogućnost pružanja samo pojedinih ugostiteljskih usluga.
Teze propisa i prethodna procjena
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Naziv propisa
Zakon o izmjenama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Materija koja se namjerava propisom urediti
Normativno rješenje zahtjeva izmjenu Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti (Narodne novine, broj 85/15).
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Problemi koji se namjeravaju rješavati
Važećim Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti (Narodne novine, broj 85/15), koji uređuje način i uvjete pod kojima pravne i fizičke osobe mogu obavljati ugostiteljsku djelatnost, propisana je mogućnost izdavanja privremenih rješenja, s rokom važenja najdulje do 31. prosinca 2016. godine za: - obavljanje ugostiteljske djelatnosti u nekoj od vrsta ugostiteljskog objekta koji se nalazi u zgradi za koju je u roku podnesen zahtjev za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine - pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, u objektima za koje je u roku podnesen zahtjev za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine - pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu ukoliko se uz zahtjev priloži izvršna građevinska dozvola ili izvršno rješenje o izvedenom stanju građevine. Prema prikupljenim podacima ukupno je izdano je oko 7100 privremenih rješenja: oko 5600 rješenja izdanih na temelju podnesenog zahtjeva za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine, a oko 1500 rješenja izdanih za objekte za koje stvarno stanje na terenu nije usklađeno sa stanjem u zemljišnim knjigama. Broj izdanih trajnih rješenja iznosi oko 600, to jest oko 8,5% od ukupnog broja izdanih privremenih rješenja. Kako je izgledno da se postupci ozakonjenja nezakonito izgrađenih zgrada neće završiti do 31. prosinca 2016. godine, niti će se do toga datuma stanje u zemljišnim knjigama uskladiti sa stanjem na terenu, bez izmijene Zakona svi ugostitelji i pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu nakon 31. prosinca 2016. godine neće više imati pravnog temelja za legalno obavljanje ugostiteljske djelatnosti odnosno pružanje ugostiteljskih usluga, jer će sva navedena privremena rješenja po sili zakona prestati važiti.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Ciljevi koji se namjeravaju postići
Izmjenom (produljenjem) roka važenja privremenih rješenja do 31. prosinca 2020. godine omogućit će se daljnje obavljanje djelatnosti i pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu onima koji već imaju ishođena privremena rješenja, ali i podnošenje novih zahtjeva za izdavanje navedenih privremenih rješenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Ime i prezime stručnog nositelja
Ministarstvo turizma, Uprava za pravne poslove
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Puni naziv propisa
Zakon o izmjenama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Mjesto ispunjavanja obrasca
Zagreb
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Datum ispunjavanja obrasca
2. 11. 2016.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Važećim Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti (Narodne novine, broj 85/15), koji uređuje način i uvjete pod kojima pravne i fizičke osobe mogu obavljati ugostiteljsku djelatnost, propisana je mogućnost izdavanja privremenih rješenja, s rokom važenja najdulje do 31. prosinca 2016. godine za: - obavljanje ugostiteljske djelatnosti u nekoj od vrsta ugostiteljskog objekta koji se nalazi u zgradi za koju je u roku podnesen zahtjev za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine - pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, u objektima za koje je u roku podnesen zahtjev za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine - pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu ukoliko se uz zahtjev priloži izvršna građevinska dozvola ili izvršno rješenje o izvedenom stanju građevine. Prema prikupljenim podacima ukupno je izdano je oko 7100 privremenih rješenja: oko 5600 rješenja izdanih na temelju podnesenog zahtjeva za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine, a oko 1500 rješenja izdanih za objekte za koje stvarno stanje na terenu nije usklađeno sa stanjem u zemljišnim knjigama. Broj izdanih trajnih rješenja iznosi oko 600, to jest oko 8,5% od ukupnog broja izdanih privremenih rješenja. Kako je izgledno da se postupci ozakonjenja nezakonito izgrađenih zgrada neće završiti do 31. prosinca 2016. godine, niti će se do toga datuma stanje u zemljišnim knjigama uskladiti sa stanjem na terenu, bez izmijene Zakona svi ugostitelji i pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu nakon 31. prosinca 2016. godine neće više imati pravnog temelja za legalno obavljanje ugostiteljske djelatnosti odnosno pružanje ugostiteljskih usluga, jer će sva navedena privremena rješenja po sili zakona prestati važiti.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Izmjenom (produljenjem) roka važenja privremenih rješenja do 31. prosinca 2020. godine omogućit će se daljnje obavljanje djelatnosti i pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu onima koji već imaju ishođena privremena rješenja, ali i podnošenje novih zahtjeva za izdavanje navedenih privremenih rješenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.
Trgovačka društva, zadruge, trgovci pojedinci, obrtnici, pravne i fizičke osobe koje obavljaju ugostiteljsku djelatnost, odnosno pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno ne-normativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.
Normativno rješenje (izrađene teze propisa): Izrada i donošenje Zakona o izmjeni Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti Nenormativno rješenje: Ciljeve nije moguće postići nenormativnim rješenjem, zbog toga što je navedena materija uređena zakonom.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.
Očekuje se postizanje cilja s danom stupanja na snagu Zakona, s obzirom da se njima prvenstveno omogućuje daljnje obavljanje djelatnosti odnosno pružanje ugostiteljskih usluga na temelju već izdanih privremenih rješenja u kojima je naveden krajnji rok valjanosti 31. prosinca 2016. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Da li normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu važećeg zakonodavstva?
DA
Normativno rješenje zahtjeva izmjenu Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti (Narodne novine, broj 85/15).
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Provedba Zakona neće dodatno financijski opteretiti gospodarske subjekte, odnosno ne iziskuje troškove prilagodbe zakonodavstvu i standardima i sl. Naime, Zakon ne sadrži odredbe koje bi u odnosu na važeći Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti dodatno imale financijski učinak u nekom području, pa tako niti u području ugostiteljstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnome proračunu Republike Hrvatske, niti u proračunima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Zakon ne sadrži odredbe koje bi imale značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini. Naime, Zakon ne sadrži odredbe koje se odnose na socijalno osjetljive skupine, socijalna prava građana, promjene naknada, status građana u odnosu na kupovnu moć, ravnopravnost spolova a ne sadrži niti odredbe koje bi u odnosu na važeći Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti negativno utjecale na interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Zakon neće imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u vezi na zdravlje ljudi. Naime, Zakon ne sadrži odredbe koje bi neposredno utjecale na zaštitu šume, vode, biljni i životinjski svijet, tlo, kulturnu baštinu, niti odredbe od utjecaja na ispuštanje stakleničkih plinova, gospodarenje otpadom i sl.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Hoće li navedeno normativno rješenje trebati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Provedba Zakona ne propisuje nove upravne postupke, te neće dodatno povećati administrativne prepreke u poslovanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
NE
Ne očekuje se povezani rad.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja?
NE
Zakonodavstva zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja na različite načine uređuju obavljanje ugostiteljske djelatnosti odnosno mogućnost pružanja samo pojedinih ugostiteljskih usluga.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma