ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM
Zagreb, studeni 2016.
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje Zakona o izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/2010 - pročišćeni tekst i 5/2014).
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakonodavni okvir razvoja sustava odgoja i obrazovanja temelji se na Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi koji je donesen 2008. godine te provedbenim propisima koji proizlaze iz Zakona.
Od 2008. godine Zakon je više puta mijenjan i dopunjen, no navedene izmjene i dopune nisu riješile sve uočene nedostatke koji su specifični za sustav odgoja i obrazovanja.
Zakonom je propisano kako zbog ispunjavanja posebnih potreba učenika s teškoćama u razvoju, školska ustanova može na prijedlog osnivača, a uz suglasnost ministarstva nadležnog za obrazovanje, u odgojno-obrazovni proces uključiti pomoćnike u nastavi ili stručno komunikacijske posrednike koji nisu samostalni nositelji odgojno-obrazovne i/ili nastavne djelatnosti te kako ministar nadležan za obrazovanje pravilnikom propisuje načine uključivanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika te uvjete koje oni moraju ispunjavati.
Međutim, prilikom provedbe navedenoga Zakona javila se potreba za propisivanjem kriterija prema kojima učenici s teškoćama u razvoju ostvaruju pravo na potporu pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika, definiranjem postupka u kojem se utvrđuje da li učenik ostvaruje pravo na potporu pomoćnika u nastavi odnosnostručnih komunikacijskih posrednika, kao i propisivanjem načina osposobljavanja pomoćnika u nastavi odnosnostručnih komunikacijskih posrednika. Taj problem riješiti će se na način da će se ovim Zakonom o izmjenama Zakona stvoriti zakonske pretpostavke za donošenje pravilnika kojim će se urediti navedena materija i tako učenicima s teškoćama u razvoju omogućiti bolja dostupnost odgoju i naobrazbi te bolje ostvarivanje ishoda.
Nadalje, Zakonom je propisana obveza donošenja pravilnika kojim će se regulirati program, postupak i način stjecanja, izdavanja i obnavljanja licencije za rad učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja te prava i dužnosti koje proizlaze iz licenciranja te iako ista postoji još od 2008. godine, postupak licenciranja do danas nije započet.
Iz navedenog razloga, od 2008. godine odgađa se stupanje na snagu odredbe koja propisuje licenciju ravnatelja kao jedan od uvjeta za izbor ravnatelja.
Navedena odredba posljednji put je mijenjana Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014), koji je stupio na snagu 30. prosinca 2014. godine, prema kojoj je obveza stjecanja licencije ravnatelja odgođena za 1. siječnja 2017. godine.
Međutim, od tada do danas nije donesen program za stjecanje licencije niti su propisani postupak i način stjecanja, izdavanja i obnavljanja licencije te nisu stvorene pretpostavke za stjecanje licencije ravnatelja školskih ustanova.
Stoga se ovim Zakonom odgađa stupanje na snagu odredbe koja propisuje da su ravnatelji obvezni imati licenciju od 01. siječnja 2017. godine, na način da se rok za stjecanje licencije za ravnatelja prolongira do 1. siječnja 2021. godine, u kojem vremenu se predviđa donošenje gore navedenog pravilnika, odnosno uspostavljanje sustava licenciranja.
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nisu potrebna dodatna sredstva iz državnoga proračuna Republike Hrvatske.
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Odredbom članka 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, broj 81/2013) predviđena je mogućnost da Zakon bude donijet po hitnom postupku, ukoliko to zahtijevaju osobito opravdani razlozi.
S obzirom da do 31. prosinca 2016. godine nije moguće osigurati uvjete za realizaciju stupanja na snagu odredbe članka 126.a Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi koja propisuje da ravnatelji školskih ustanova moraju imati licenciju za ravnatelje, smatramo opravdanim donošenje ovog Zakona po hitnom postupku.
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM
Prilaže se tekst Konačnog prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi.
ZAKON
O IZMJENAMA ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Članak 1.
U Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, br. 87/08., 86/09., 92/10., 105/10. – ispravak, 90/11., 16/12., 86/12., 94/13 i 152/14.) u članku 99., stavak 11. mijenja se i glasi:
„(11) Kriterije i postupak radi ostvarivanja prava učenika s teškoćama u razvoju na potporu pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika, uvjete koje moraju ispunjavati pomoćnici u nastavi i stručno komunikacijski posrednici te način njihova osposobljavanja, kao i način uključivanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika propisuje ministar pravilnikom.“
Članak 2.
U Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014) u članku 41. riječi: „1. siječnja 2017. godine“ zamjenjuju se riječima: „do 1. siječnja 2021.“
Članak 3.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
Obrazloženje
Člankom 1. Zakona mijenja se odredba članka 99. stavka 11. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi te se njome propisuje da ministar nadležan za obrazovanje pravilnikom propisuje kriterije prema kojima će učenici s teškoćama ostvarivati pravo na potporu pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika, postupak u kojem se utvrđuje da li učenik ostvaruje pravo na potporu pomoćnika u nastavi odnosnostručnih komunikacijskih posrednika, uvjete koje moraju ispunjavati pomoćnici u nastavi i stručno komunikacijski posrednici te način njihova osposobljavanja, kao i način uključivanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika. 99. stavka 11. Zakona propisano je da načine uključivanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika te uvjete koje moraju ispunjavati propisuje ministar pravilnikom.
Člankom 2. Zakona mijenja se odredba članka 41. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014) tako da se njome odgađa stupanje na snage odredbe članka 34. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014), sa 1. siječnja 2017. na 1. siječnja 2021. godine.
Člankom 34. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014) je Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi dopunjen člankom 126.a koji stupa na snagu 1. siječnja 2017. godine, a propisuje da ravnatelj školske ustanove, uz uvjete propisane člankom 126. ovoga Zakona, mora imati i licenciju za rad ravnatelja.
S obzirom da nisu stvoreni preduvjeti za stjecanje licence za ravnatelje, odgađa se stupanje na snagu odredbe članka 34. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014) kojom se Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi dodaje odredba članka 126. a.
Člankom 3. Zakona propisuje se da ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
VI. ODREDBE ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI KOJE SE MIJENJAJU ODNOSNO DOPUNJUJU
Članak 99.
(1) Radnici školskih ustanova osobe su koje u školskoj ustanovi imaju zasnovan radni odnos, a koje sudjeluju u odgojno-obrazovnom radu s učenicima, kao i druge osobe potrebne za rad školske ustanove.
(2) Osobi imenovanoj za ravnatelja državne agencije iz sustava obrazovanja koja ima ugovor o radu na neodređeno vrijeme za poslove učitelja, nastavnika, odnosno stručnog suradnika u školskoj ustanovi, na njen će zahtjev ugovor o radu mirovati do prestanka mandata, a najdulje za vrijeme trajanja dvaju uzastopnih mandata.
(3) Osoba iz stavka 2. ovog članka ima se pravo vratiti na rad u školsku ustanovu u kojoj je prethodno radila, ako se na te poslove vrati u roku od trideset dana od dana prestanka obavljanja ravnateljskih poslova, u protivnom joj prestaje radni odnos.
(4) Osobu iz stavka 2. ovog članka, do povratka na poslove za koje joj ugovor o radu miruje, zamjenjuje osoba u radnom odnosu koji se zasniva na određeno vrijeme.
(5) Način evidencije radnog vremena za radnike školskih ustanova iz stavka 1. ovoga članka propisuje ministar pravilnikom.
(6) Kada to zahtijevaju potrebe, o čemu odlučuje ministar, ravnatelj će radniku na prijedlog ministra i uz suglasnost radnika, omogućiti rad na poslovima vezanim uz spomenute potrebe u/ili izvan školske ustanove.
(7) Za vrijeme rada na poslovima iz stavka 6. ovoga članka, koji ne može trajati dulje od godinu dana, škola može zasnovati radni odnos ugovorom na određeno vrijeme s osobom koja će zamjenjivati radnika iz stavka 6. ovoga članka na njegovim redovitim poslovima.
(8) U slučajevima iz stavka 6. ovoga članka ministar, ravnatelj školske ustanove i radnik potpisuju sporazum kojim se uređuju međusobne obveze.
(9) Zbog ispunjavanja posebnih potreba učenika s teškoćama u razvoju, školska ustanova može na prijedlog osnivača, a uz suglasnost Ministarstva, u odgojno-obrazovni proces uključiti pomoćnike u nastavi ili stručno komunikacijske posrednike koji nisu samostalni nositelji odgojno-obrazovne i/ili nastavne djelatnosti.
(10) Na osobe iz stavka 9. ovoga članka ne primjenjuju se odredbe članka 107. ovoga Zakona.
(11) Načine uključivanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika te uvjete koje moraju ispunjavati propisuje ministar pravilnikom.
Članak 44.
Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014)
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama, osim članka 34. ovoga Zakona koji stupa na snagu 1. siječnja 2017.
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA
________________________________________________________________
NACRT
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA
ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM
Zagreb, studeni 2016.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje Zakona o izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/2010 - pročišćeni tekst i 5/2014).
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakonodavni okvir razvoja sustava odgoja i obrazovanja temelji se na Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi koji je donesen 2008. godine te provedbenim propisima koji proizlaze iz Zakona.
Od 2008. godine Zakon je više puta mijenjan i dopunjen, no navedene izmjene i dopune nisu riješile sve uočene nedostatke koji su specifični za sustav odgoja i obrazovanja.
Zakonom je propisano kako zbog ispunjavanja posebnih potreba učenika s teškoćama u razvoju, školska ustanova može na prijedlog osnivača, a uz suglasnost ministarstva nadležnog za obrazovanje, u odgojno-obrazovni proces uključiti pomoćnike u nastavi ili stručno komunikacijske posrednike koji nisu samostalni nositelji odgojno-obrazovne i/ili nastavne djelatnosti te kako ministar nadležan za obrazovanje pravilnikom propisuje načine uključivanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika te uvjete koje oni moraju ispunjavati.
Međutim, p rilikom provedbe navedenoga Zakona javila se potreba za propisivanjem kriterija prema kojima učenici s teškoćama u razvoju ostvaruju pravo na potporu pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika , definiranjem postupka u kojem se utvrđuje da li učenik ostvaruje pravo na potporu pomoćnika u nastavi odnosno stručnih komunikacijskih posrednika , kao i propisivanjem načina osposobljavanj a pomoćnika u nastavi odnosno stručnih komunikacijskih posrednika . Taj problem riješiti će se na način da će se ovim Zakonom o izmjenama Zakona stvoriti zakonske pretpostavke za donošenje pravilnika kojim će se urediti navedena materija i tako učenicima s teškoćama u razvoju omogućiti bolja dostupnost odgoju i naobrazbi te bolje ostvarivanje ishoda.
Nadalje, Zakonom je propisana obveza donošenja pravilnika kojim će se regulirati program, postupak i način stjecanja, izdavanja i obnavljanja licencije za rad učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja te prava i dužnosti koje proizlaze iz licenciranja te iako ista postoji još od 2008. godine, postupak licenciranja do danas nije započet.
Iz navedenog razloga, od 2008. godine odgađa se stupanje na snagu odredbe koja propisuje licenciju ravnatelja kao jedan od uvjeta za izbor ravnatelja.
Navedena odredba posljednji put je mijenjana Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014), koji je stupio na snagu 30. prosinca 2014. godine, prema kojoj je obveza stjecanja licencije ravnatelja odgođena za 1. siječnja 2017. godine.
Međutim, od tada do danas nije donesen program za stjecanje licencije niti su propisani postupak i način stjecanja, izdavanja i obnavljanja licencije te nisu stvorene pretpostavke za stjecanje licencije ravnatelja školskih ustanova.
Stoga se ovim Zakonom odgađa stupanje na snagu odredbe koja propisuje da su ravnatelji obvezni imati licenciju od 01. siječnja 2017. godine, na način da se rok za stjecanje licencije za ravnatelja prolongira do 1. siječnja 2021. godine, u kojem vremenu se predviđa donošenje gore navedenog pravilnika, odnosno uspostavljanje sustava licenciranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nisu potrebna dodatna sredstva iz državnoga proračuna Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Odredbom članka 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, broj 81/2013) predviđena je mogućnost da Zakon bude donijet po hitnom postupku, ukoliko to zahtijevaju osobito opravdani razlozi.
S obzirom da do 31. prosinca 2016. godine nije moguće osigurati uvjete za realizaciju stupanja na snagu odredbe članka 126.a Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi koja propisuje da ravnatelji školskih ustanova moraju imati licenciju za ravnatelje, smatramo opravdanim donošenje ovog Zakona po hitnom postupku.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM
Prilaže se tekst Konačnog prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi.
ZAKON
O IZMJENAMA ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 1.
U Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, br. 87/08., 86/09., 92/10., 105/10. – ispravak, 90/11., 16/12., 86/12., 94/13 i 152/14.) u članku 99., stavak 11. mijenja se i glasi:
„(11) Kriterije i postupak radi ostvarivanja prava učenika s teškoćama u razvoju na potporu pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika, uvjete koje moraju ispunjavati pomoćnici u nastavi i stručno komunikacijski posrednici te način njihova osposobljavanja, kao i n ačin uključivanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika propisuje ministar pravilnikom.“
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 2.
U Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014) u članku 41. riječi: „1. siječnja 2017. godine“ zamjenjuju se riječima: „do 1. siječnja 2021.“
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 3.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Obrazloženje
Člankom 1. Zakona mijenja se odredba članka 99. stavka 11. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi te se njome propisuje da ministar nadležan za obrazovanje pravilnikom propisuje kriterije prema kojima će učenici s teškoćama ostvarivati pravo na potporu pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika, postupak u kojem se utvrđuje da li učenik ostvaruje pravo na potporu pomoćnika u nastavi odnosno stručnih komunikacijskih posrednika, uvjete koje moraju ispunjavati pomoćnici u nastavi i stručno komunikacijski posrednici te način njihova osposobljavanja, kao i n ačin uključivanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika. 99. stavka 11. Zakona propisano je da načine uključivanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika te uvjete koje moraju ispunjavati propisuje ministar pravilnikom.
Člankom 2. Zakona mijenja se odredba članka 41. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014) tako da se njome odgađa stupanje na snage odredbe članka 34. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014), sa 1. siječnja 2017. na 1. siječnja 2021. godine.
Člankom 34. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014) je Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi dopunjen člankom 126.a koji stupa na snagu 1. siječnja 2017. godine, a propisuje da ravnatelj školske ustanove, uz uvjete propisane člankom 126. ovoga Zakona, mora imati i licenciju za rad ravnatelja.
S obzirom da nisu stvoreni preduvjeti za stjecanje licence za ravnatelje, odgađa se stupanje na snagu odredbe članka 34. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014) kojom se Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi dodaje odredba članka 126. a.
Člankom 3. Zakona propisuje se da ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
VI. ODREDBE ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI KOJE SE MIJENJAJU ODNOSNO DOPUNJUJU
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 99.
(1) Radnici školskih ustanova osobe su koje u školskoj ustanovi imaju zasnovan radni odnos, a koje sudjeluju u odgojno-obrazovnom radu s učenicima, kao i druge osobe potrebne za rad školske ustanove.
(2) Osobi imenovanoj za ravnatelja državne agencije iz sustava obrazovanja koja ima ugovor o radu na neodređeno vrijeme za poslove učitelja, nastavnika, odnosno stručnog suradnika u školskoj ustanovi, na njen će zahtjev ugovor o radu mirovati do prestanka mandata, a najdulje za vrijeme trajanja dvaju uzastopnih mandata.
(3) Osoba iz stavka 2. ovog članka ima se pravo vratiti na rad u školsku ustanovu u kojoj je prethodno radila, ako se na te poslove vrati u roku od trideset dana od dana prestanka obavljanja ravnateljskih poslova, u protivnom joj prestaje radni odnos.
(4) Osobu iz stavka 2. ovog članka, do povratka na poslove za koje joj ugovor o radu miruje, zamjenjuje osoba u radnom odnosu koji se zasniva na određeno vrijeme.
(5) Način evidencije radnog vremena za radnike školskih ustanova iz stavka 1. ovoga članka propisuje ministar pravilnikom.
(6) Kada to zahtijevaju potrebe, o čemu odlučuje ministar, ravnatelj će radniku na prijedlog ministra i uz suglasnost radnika, omogućiti rad na poslovima vezanim uz spomenute potrebe u/ili izvan školske ustanove.
(7) Za vrijeme rada na poslovima iz stavka 6. ovoga članka, koji ne može trajati dulje od godinu dana, škola može zasnovati radni odnos ugovorom na određeno vrijeme s osobom koja će zamjenjivati radnika iz stavka 6. ovoga članka na njegovim redovitim poslovima.
(8) U slučajevima iz stavka 6. ovoga članka ministar, ravnatelj školske ustanove i radnik potpisuju sporazum kojim se uređuju međusobne obveze.
(9) Zbog ispunjavanja posebnih potreba učenika s teškoćama u razvoju, školska ustanova može na prijedlog osnivača, a uz suglasnost Ministarstva, u odgojno-obrazovni proces uključiti pomoćnike u nastavi ili stručno komunikacijske posrednike koji nisu samostalni nositelji odgojno-obrazovne i/ili nastavne djelatnosti.
(10) Na osobe iz stavka 9. ovoga članka ne primjenjuju se odredbe članka 107. ovoga Zakona.
(11) Načine uključivanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika te uvjete koje moraju ispunjavati propisuje ministar pravilnikom.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 44.
Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 152/2014)
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama, osim članka 34. ovoga Zakona koji stupa na snagu 1. siječnja 2017.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja