E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


 

 

 

PRIJEDLOG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akcijski plan provedbe Strategije za suzbijanje pogrešaka, zlouporabe i korupcije na području socijalne zaštite u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2016. do 2020. godine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zagreb, studeni 2016. godine


 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
2
Komentiraj

Sadržaj:

 

 

POPIS KRATICA:

 

1. CZSS – centar za socijalnu skrb

2. HZMO – Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje

3. HZZ – Hrvatski zavod za zapošljavanje

4. HZZO – Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje

5. IT sustav – informatički sustav

6. JCN – jedinstveni centar za naknade

7. JTV – jedinstveno tijelo vještačenja

8. MBG – matični broj građana

9. MRMS – Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava

10. MDOMSP – Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

11. MU – Ministarstvo uprave

12. MUP – Ministarstvo unutarnjih poslova

13. OIB – osobni identifikacijski broj

14. OSS (eng. One stop shop ) – „ured sve na jednom mjestu“

15. PZK – rizik pogrešaka, zlouporaba i korupcije

16. RH – Republika Hrvatska

17. Samostalni sektor za reviziju MRMS – Samostalni sektor za reviziju i nadzor medicinskog vještačenja Ministarstva rada i mirovinskoga sustava

18. ZMN – zajamčena minimalna naknada

19. ZOMO – Zakon o mirovinskom osiguranju

20. ZOSI – Zavod za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom

 


 

0
Komentiraj

Uvod

 

Akcijski plan provedbe Strategije za suzbijanje pogrešaka, zlouporabe i korupcije  na području socijalne zaštite u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2016. do 2020. godine (u daljnjem tekstu: Program) izrađen je prema dokumentu Strategije za suzbijanje pogrešaka, zlouporabe i korupcije na području socijalne zaštite u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2015. do 2020.godine (u daljnjem tekstu: Strategija), koji je Vlada Republike Hrvatske, donijela 5. studenog 2015. godine .

 

Strategija se temelji na analizi postojećeg stanja u ostvarivanju prava na naknade, u kontekstu postojećih rizika pogrešaka, zlouporaba i korupcije (dalje u tekstu: PZK) u programima socijalne zaštite u Republici Hrvatskoj (invalidske mirovine, invalidnine, naknada za nezaposlene, rodiljne i roditeljske potpore za neosigurane korisnike, doplatak za djecu i zajamčene minimalne naknade) te sadržava mjere za unapređenje kontrola u sustavu nadležnih ministarstava, ustanova i upravnih tijela kao osnovu za djelovanje i osiguranje zaštite programa socijalne zaštite i sredstava Državnog proračuna od rizika PZK.

 

Strategijom su zadani prioriteti za osnaživanje postojećih preventivnih mjera i mjera odvraćanja, uklanjanja prepreka u otkrivanju, prevenciji i praćenju PZK usmjerenim na glavne strateške aktivnosti:

 

i. Unaprjeđenje odgovornosti

 

- MDOMSP i MRMS će detaljno propisati ovlasti i postupke u njihovoj nadležnosti za provedbu učinkovitih kontrola PZK-a u okviru programa novčanih naknada za koje su nadležni

 

- JCN, HZMO, HZZO, ZOSI i Samostalni sektor za reviziju MRMS djelovat će na promicanju svijesti o PZK među svojim zaposlenicima te osigurati jasno razdvajanje odgovornosti između jedinica koje su zadužene za priznavanje prava i jedinica koje nadziru i/ili su ovlaštene  za kontrolu i reviziju tih prava

 

- MDOMSP i MRMS, jasno će utvrditi uloge i odgovornosti Jedinice za nadzor pri MDOMSP-u i Inspektorata rada s obzirom na programe inspekcijskog nadzora te za otkrivanje i rješavanje slučajeva sumnje na PZK


 

ii. Dodatno osnaživanje mjera sprječavanja

 

- MDOMSP će osigurati bolje razumijevanje programa socijalne zaštite i uvjeta za ostvarenje prava u javnosti tako što će unaprijediti opseg i kvalitetu informacija koje objavljuje na internetu i u tiskanom obliku

 

- HZMO će pregledavati i revidirati priručnike i postupke donošenja rješenja o ostvarenju prava, provoditi preventivne provjere i kontrole te upoznati osoblje s promjenama

 

- Samostalni sektor za reviziju MRMS osigurat će usklađivanje kriterija za vještačenje radne sposobnosti putem seminara te donošenjem smjernica o postupku vještačenja, standardizirat će postupke i spriječiti manipulaciju ili pogreške pri prijepisu medicinskih podataka, na način da će dokumente u papirnatom obliku zamijeniti elektroničkim zapisima dokumenata i informiranjem javnosti o izmjenama.

 

iii. Izgradnja kapaciteta i sposobnosti za otkrivanje

 

- MDOMSP i MRMS će provesti pregled postojećih zakonskih ovlasti Jedinice za nadzor pri MDOMSP, te kontrolu invalidnosti i invalidskih mirovina utvrđenih od strane JTV, HZMO te Samostalnog sektora za reviziju MRMS, s ciljem utvrđivanja postojećih ovlasti u izricanju sankcija protiv korisnika/neprijavljenih radnika/poslodavaca suučesnika u prevari, kako bi utvrdili eventualne propuste i, ukoliko je nužno,  proširili odgovarajuće zakonske ovlasti

 

- MDOMSP osigurat će odgovarajuće resurse za obavljanje nadzora u cilju otkrivanja PZK u svim programima socijalne zaštite povećanjem broja ovlaštenih državnih službenika za nadzor programa socijalne zaštite kako bi se osiguralo adekvatno obavljanje poslova nadzora u Jedinici MDOMSP za nadzor. Ujedno će MRMS povećati resurse za provođenje sustavnih nadzora i kontrola u Samostalnom sektoru za reviziju MRMS na najmanje 20 stručnjaka

 

- MDOMSP proširit će ovlasti Jedinice za nadzor, kako bi se obuhvatili poslovi nadzora i sankcije u okviru programa novčanih naknada u nadležnosti JCN te programa koji će ostati u nadležnosti HZZO i HZMO (prijelazna faza nakon uvođenja JCN)

 

- MDOMSP i MRMS unaprijedit će sposobnost za otkrivanje PZK uvidom u podatke u drugim bazama podataka (npr. Ministarstva unutarnjih poslova i Ministarstva financija), kako bi se utvrdilo jesu li podaci odgovarajući, kompatibilni, kvalitetni i točni; osigurat će tehnički kapacitet odnosnih informacijskih sustava radi izdvajanja i prijenosa/unosa velikih količina podataka, kao i potrebne zakonske ovlasti, protokole i tehničke uvjete nužne za lakšu razmjenu podataka i početak uparivanja velikih količina podataka (usporedne provjere) o pravima korisnika s podatcima u drugim bazama podataka

 

- Jedinica za inspekcijski nadzor pri MDOMSP provodit će i nadzor korisnika programa na temelju nepravilnosti utvrđenih uparivanjem podataka

 

- MDOMSP i MRMS će u suradnji s vanjskim konzultantima i analitičarima, pri svakom ministarstvu  provoditi analize statističkih podataka u cilju analize potvrđenih slučajeva PZK (na temelju uparivanja podataka, rezultata provedenih nadzora programa itd.) te će razviti profile rizika PZK za utvrđivanje predmeta u kojima je prisutna najveća vjerojatnost PZK

 

- Jedinica za nadzor pri MDOMSP, Inspektorat rada i HZMO planirat će i provoditi nadzore na temelju utvrđenih profila rizika PZK

 

iv. Razvoj i uvođenje mjera odvraćanja

 

- MDOMSP i MRMS će provesti pregled postojećih ovlasti i postupaka povrata nepripadnih naknada isplaćenih korisniku

 

- Centri za socijalnu skrb, HZMO, HZZO i JCN osigurat će dosljedne postupke za povrat prekomjerno isplaćenih sredstava na ime svih naknada

 

- MDOMSP i MRMS izradit će okvir razmjernih sankcija, kao i pripadajuće smjernice za ovlaštene državne službenike koji će ih, prema potrebi, primjenjivati na počinitelje zlouporaba. Sankcije će biti u rasponu od upozorenja i novčanih kazni do kaznenog progona, ovisno o prirodi, ozbiljnosti i iznosu zlouporabe

 

v. Unaprjeđenje praćenja i izvješćivanja

 

- Jedinica za nadzor pri MDOMSP, Inspektorat rada, JTV, HZMO i Samostalni sektor za reviziju MRMS uvest će sustavno evidentiranje, izvješćivanje i analizu uparivanja podataka i rezultata nadzora iz svoje nadležnosti, te povrata nepripadnih isplata, kako bi se omogućilo utvrđivanje opsega PZK, utvrđivanje glavnih uzroka PZK, kao i revizija rizika/sustava kontrole.

 

Za koordinaciju provedbe Programa zaduženo je MDOMSP, dok su za koordinaciju aktivnosti  pojedinih strateških aktivnosti zadužena resorna ministarstva. Potrebno je posebno istaknuti nužnost uspostave valjane koordinacije između pojedinih dionika koji sudjeluju u procesu provedbe ovoga Programa.

 

Za svaku pojedinu stratešku aktivnost definirane su mjere koje se planiraju provesti u četverogodišnjem razdoblju uz navođenje nositelja mjere, načina praćenja provedbe, rokova izvršenja te izvore financiranja i troškove provedbe.

 

Mjere navedene u Programu planirane su za razdoblje od četiri godine prema trenutačno raspoloživim materijalnim i ljudskim resursima, uz realne procjene za moguću provedbu. Također, Svjetska banka će pružiti potporu MDOMSP i MRMS u obliku stručne tehničke pomoći tamo gdje ministarstvima nedostaju potrebna stručna znanja za uspješnu provedbu svih aktivnosti nužnih za ostvarivanje rezultata Strategije i ispunjenje preuzetih obveza u vezi s pokazateljima postignutih rezultata temeljem kojih se odobrava povlačenje sredstava zajma (DLI), koji su usuglašeni u okviru uvjeta zajma između Vlade RH i Svjetske banke za Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite (dalje u tekstu: Projekt). Takva tehnička pomoć, ukoliko je nužna, obuhvaća stručna znanja u razvoju politike sankcija, u provedbi uparivanja podataka, osmišljavanju programa stručnog obrazovanja za ovlaštene državne službenike koji provode nadzor u slučajevima socijalnih naknada u kojima su primjetne pogreške ili postoji sumnja na prijevaru, u izradi profila rizika, itd.

 

Provedba Programa financirat će se sredstvima iz Državnog proračuna te sredstvima Projekta.


 

1.

0
Komentiraj

Strateške aktivnosti

0
Komentiraj

GLAVNA STRATEŠKA AKTIVNOST 1:

UNAPRIJEDITI ODGOVORNOSTI NADLEŽNIH DIONIKA

Nositelj

Aktivnost

Rok za provedbu:

Izvor financiranja/

sufinanciranja:

Način praćenja/pokazatelji učinka:

HZMO

 

1. Uspostaviti precizne nadležnosti i područja rada između jedinice za kontrolu i reviziju ostvarivanja svih prava, pa i prava na invalidsku mirovinu i doplatka za djecu i jedinice Unutarnje kontrole HZMO

 

 

od 2017 .

 

Financijski plan HZMO: Redovne aktivnosti HZMO-a koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva (za 25 radnika)

 

Pokazatelji učinka:

1. Izrađeni protokol ili akt prema kojemu su jasno definirane nadležnosti

     

Način praćenja provedbe:

- Godišnja   izvješća

 

SAMOSTALNI SEKTOR ZA REVIZIJU MRMS

 

1. Provođenje revizija te nadzora i kontrola ostvarenih prava iz mirovinskog osiguranja u skladu sa zakonskim odredbama

2. Djelovanje na promicanju svijesti o PZK među svojim zaposlenicima

 

Mjere 1. i 2.

2016. - 2018.

 

 

Redovne aktivnosti koje ne zahtijevaju dodatna financijska sredstva

 

Izvor 81/Aktivnost T788013- Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge (troškovi vanjskih stručnjaka i troškovi  vezani uz  pripremu stručnih materijala)

 

 

Pokazatelji učinka:

1. Broj provjera u smislu ponovnih pregleda korisnika u postupku revizije

1.1 Analiza podataka i izrada plana smanjenja  rizika  

2.2 Broj obavljenih nadzora i kontrola godišnje

2. Broj održanih seminara s temom PZK

2.1 Broj osoba sudionika pojedinačnih  seminara

2.2 Pripremljen pisani  materijal vezan uz PZK

2.3 Broj vanjskih eksperata predavača vezano uz promicanje svijesti o PZK

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

 

INSPEKTORAT RADA

MRMS

 

1. Povećanje intenziteta  praćenja i kontrole provedbe godišnjeg programa rada, posebice u dijelu koji se odnosi na nadzor nezakonitog zapošljavanja („rada na crno“)

2. Uvođenje kontrole unosa u sustav evidencije podataka o PZK iz djelokruga Inspektorata rada.

 

 

Mjere 1. i 2.

kontinuirano

2017. – 2020.

 

 

Redovne aktivnosti Inspektorata rada koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva

 

Pokazatelji učinka:

1. Broj obavljenih inspekcijskih nadzora

2. Uspostavljena metodologija kontrole unosa

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnje izvješće o radu Inspektorata rada MRMS

- Uvid u eOčevidnik

 

ZOSI

 

1. Ujednačavanje kriterija vještačenja vještaka Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom

2. Edukacija vještaka

 

 

Mjere 1. i 2.

2016. - 2018.

 

 

 

 

 

 

Izvor 11/Aktivnost A875001   Administracija i upravljanje, konto 3213 – Stručno usavršavanje zaposlenika

 

Izvor 81/Aktivnost T788013- Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

konto 3211 – Službena putovanja

konto 3231 – Usluge telefona, pošte i prijevoza

 

Pokazatelji učinka:

1. Broj uvaženih žalbi (u odnosu na početnu vrijednost 2016.)

2. Broj održanih tematskih radionica temeljem uočenih pogrešaka u radu kod vijeća vještaka

2.1 Broj predmeta prikazanih na zajedničkim dnevnim/tjednim stručnim sastancima

2.2 Broj vještaka koji su sudjelovali u radionicama

2.3 Broj održanih radionica/savjetovanja/sastanaka Stručnog društva medicinskih vještaka u mirovinskom i socijalnom osiguranju HLZ

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

 

MDOMSP

 

1. Uredbom o unutarnjem ustrojstvu i Pravilnikom o unutarnjem redu odrediti jasnu podjelu odgovornosti za preveniranje, otkrivanje, obavještavanje i evidentiranje PZK između:

- Ustrojstvene jedinice za nadzor

- Ustrojstvene jedinice za drugi stupanj

- Ustrojstvene jedinice za stručnu podršku CZSS

2. Edukacija zaposlenika u sustavu radi lakšeg prepoznavanja situacija ili ponašanja koja ukazuju na moguće PZK

 

 

Mjera 1.

ožujak  2017.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mjera 2.

veljača studeni 2016.

 

Redovne aktivnosti MDOMSP  koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva

 

Izvor 81/Aktivnost T788013- Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

konto 3211 – Službena putovanja

konto 3231 – Usluge telefona, pošte i prijevoza

 

Pokazatelji učinka:

1. Donesena Uredba i Pravilnik s jasnim opisima poslova koji se odnose na suzbijanje PZK

2. Broj održanih radionica

2.1 Broj stručnih radnika

2.2 Broj tema koje su obuhvaćene radionicama

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

 

 


 

0
Komentiraj

GLAVNA STRATEŠKA AKTIVNOST 2:

DODATNO OSNAŽITI MJERE SPRJEČAVANJA PZK

Nositelj

Aktivnost

Rok za provedbu:

Izvor financiranja/

sufinanciranja:

Način praćenja/pokazatelji učinka:

HZMO

 

1. Revizija uputa , pravilnika, protokola, postupaka i  informacijskih sustava radi ocjene primjerenosti i pouzdanosti postojećih kontrola

2. Promicanje svijesti službenika o PZK putem seminara, informativnih sastanaka, prezentacija i informativnih letaka

3. Ažuriranje i dopuna postojećih uputa o preventivnim kontrolama , izrada priručnika kojim će biti obuhvaćene sve upute

4. Upoznavanje djelatnika sa priručnikom putem seminara za načelnike u Središnjoj službi HZMO koji će sa priručnikom upoznati djelatnike u područnim službama/uredima

 

Mjere 1,  i 3.

2017. – 2020.

 

Mjere 2. i 4.

od 2017.

 

 

za Mjere 1,  3.: Financijski plan HZMO: Redovne aktivnosti HZMO-a koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva

 

za Mjeru 2.: Financijski plan HZMO: Redovne aktivnosti HZMO-a koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva. Za HZMO: RAZDJEL 086 – Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, GLAVA 08620 – Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, AKTIVNOST A688026, SKUPINA 32 - Materijalni rashodi/ Izvor 21 - za 2017. godinu – 100.000 kuna (letci, mediji) i od 2018. godine dalje godišnje

 

za Mjeru 2. i 4.:

Izvor 81/ Aktivnost T788013- Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

konto 3211 – Službena putovanja

konto 3231 – Usluge telefona, pošte i prijevoza

 

za 2017. godinu – 1.000.000,00 kn (seminari i službena putovanja)

za 2018. –  600.000,00 kn (seminari i službena putovanja

 

Financijski plan HZMO: Redovne aktivnosti HZMO-a koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva. Za HZMO: RAZDJEL 086 – Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, GLAVA 08620 – Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, AKTIVNOST A688026, SKUPINA 32 – Materijalni rashodi/ Izvor 21 - za 2019. godinu – 150.000 kn i isto za 2020. godinu (seminari i služben putovanja)

 

 

Pokazatelji učinka :

1. Broj revidiranih akata

2. Broj održanih seminara, savjetovanja  i  sastanaka

3. Izrađen priručnik

4. Broj djelatnika koji su nakon edukacije upoznati s funkcioniranjem sustava PZK

 

Način praćenja provedbe :

- Godišnja izvješća

 

SAMOSTALNI SEKTOR ZA REVIZIJU MRMS

 

1. Ujednačiti kriterije u postupku vještačenja radne sposobnost kroz radionice i seminare, dodatne edukacije odnosno kreiranjem smjernica

2. Standardizirati operativne postupke tijekom provođenja revizije čime bi se mogla spriječiti moguća manipulacija dokumentacijom, kao i moguće pogreške pri prijepisu podataka kroz informatizaciju radnog procesa – povezivanjem sa informacijskim sustavom ZOSI-a

3. Uspostavit samostalni informacijski sustav za podršku sustavu nadzora i kontrole ranije stečenih prava, te prema potrebi sustav upravljanja dokumentacijom

4. Uspostaviti protokole o elektronskoj razmjeni podataka među povezanim institucijama (e-zdravstvo; HZMO i drugo)

 

 

Mjere 1. – 4.

2017. - 2018

 

 

Mjere 1. – 4.

Izvor 81/Aktivnost T788013- Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge (troškovi vanjskih stručnjaka i troškovi  vezani uz  pripremu stručnih materijala)

konto 3237 – Računalne usluge

konto 3231 – Usluge telefona, pošte i prijevoza

konto3211 – Službena putovanja

 

 

Pokazatelji učinka:

1. Broj održanih radionica/seminara godišnje

1.1 Broj sudionika na pojedinoj radionici/seminaru

1.2 Broj dodatnih edukacija („Edukacijski dani“ za nove vještake; „Dani izvrsnosti“ za sve)

1.3 Izrada smjernica za ocjenu radne sposobnosti

2. Povezivanje s informacijskim sustavom ZOSI-a

3. Uspostavljen Informacijski sustav za podršku postupcima nadzora i kontrole

4. Doneseni protokoli a o razmjeni podataka s drugim sustavima ( HZMO; e-zdravstvo)

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

 

INSPEKTORAT RADA MRMS

 

1. Identificiranje rizičnih djelatnosti i izrada godišnjeg plana rada u skladu s pokazateljima

2. Održavanje edukativnih radionica za inspektore rada i izrada upute kojom će se inspektori rada upoznati s PZK

 

 

Mjere 1. i 2. kontinuirano

2017. – 2020.

 

 

Redovne aktivnosti Inspektorata rada koje ne zahtijevaju dodatna financijska sredstva

 

 

 

Pokazatelji učinka :

1. Izrađeni godišnji plan rada na temelju identificiranih rizičnih djelatnosti

2. Broj održanih edukativnih radionica

2.1 Broj sudionika edukativnih radionica

2.2 Broj djelatnika koji su upoznati s PZK

2.3 Izrađena uputa o smjernicama PZK za inspektore

 

Način praćenja provedbe :

- Godišnja izvješća

 

ZOSI

 

1. Kontinuirane edukacije vještaka

2. Informatizacije procesa rada, odnosno uspostava sustava upravljanja dokumentacijom (Document Management) čime bi se onemogućila manipulacija medicinskom dokumentacijom te bi ista bila trajno pohranjena

3. Standardiziranje dokumentacije za vještačenje i usklađivanje sa drugim tijelima

4. Uspostava sustava provjere završenih predmeta putem nasumičnog odabira

 

Mjere 1. - 4.

2016. – 2018.

 

 

 

 

 

 

Mjere 1. - 3.

Izvor 81/Aktivnost T788013- Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

konto 3238 – Računalne usluge

konto 3231 – Usluge telefona, pošte i prijevoza

konto3211 – Službena putovanja

 

Mjera 4.

Redovne aktivnosti koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva

 

 

Pokazatelji učinka:

1. Broj vještaka koji je sudjelovao na stručnim skupovima

2. Informatizacija radnog procesa

3. Broj prijedloga upućenih nadležnom ministarstvu za eventualne izmjene zakonskih propisa i podzakonskih akata

4. Broj provjerenih završenih predmeta

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

 

MDOMSP

 

 

1. Javno informiranje o pravima i uvjetima za priznavanje prava putem mrežne stranice Ministarstva na jednostavan, lako razumljiv način (Katalog socijalnih prava)

2. Uspostava i javna objava besplatne telefonske linije za prijavu sumnje na PZK

3. Provođenje anonimne ankete u ustanovama socijalne skrbi radi prijave sumnje na PZK

 

 

Mjere 1. i 2.

ožujak 2017.

 

Mjera 3.

kontinuirano tijekom 2017.

 

 

Redovne aktivnosti MDOMSP  koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva

 

Pokazatelji učinka:

1. Katalog socijalnih prava objavljen na mrežnoj stranici ministarstva

2. Telefonska linija u funkciji

3. Izvješće o provedenoj anketi s identificiranim područjima pogrešaka

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

- Kvartalna izvješća centara

 

0
Komentiraj

GLAVNA STRATEŠKA AKTIVNOST 3:

IZGRADITI KAPACITETE I SPOSOBNOSTI ZA OTKRIVANJE PZK

Nositelj

Aktivnost

Rok za provedbu:

Izvor financiranja/

sufinanciranja:

Način praćenja/pokazatelji učinka:

HZMO

 

1. Osnovati stručni tim za PZK

1.1 Analizirati dosadašnje djelatnosti na otkrivanju PZK

1.2 Ocijeniti koje su postojeće aktivnosti efikasne

1.3 Intenzivirati efikasne  aktivnosti iz mjere 1.2.

2. Eventualno utvrditi potrebne izmjene zakonskih propisa i  podzakonskih akata kako bi se učinkovitije  provodili postupci otkrivanja PZK i uputiti prijedloge izmjena propisa i podzakonskih akata nadležnom ministarstvu

3. Održavanje seminara , sastanaka i radionica na kojima će se djelatnike odgovorne za provođenje postupaka u vezi s nepripadnom isplatom mirovina upoznati s prihvaćenim izmjenama propisa i podzakonskih akata i budućim promjenama priručnika

4. Osnažiti i proširiti nadležnosti i odgovornosti djelatnika na otkrivanju PZK odgovarajućom prilagodbom propisa, podzakonskih akata i internih akata

5. Povećati broj djelatnika koji sudjeluju u otkrivanju PZK

6. Povezivanje baza podataka HZMO sa drugim bazama podataka relevantnih za otkrivanje PZK

7. Uspostaviti i ojačati informatičku bazu za  otkrivanje PZK te je uskladiti i povećati za nova područja koja se  kontroliraju

8. Upoznati djelatnike sa mogućnostima pristupa u baze podataka drugih institucija i uspostaviti sigurnosne protokole te dodijeliti ovlaštenje za pristup u te baze

9. P roširiti zaduženja na poslovima analize                pribavljenih podataka radi otkrivanja PZK

10. Analiza učinkovitosti sprečavanja nepripadnih isplata na godišnjoj razini i prijedlog mjera za poboljšanje otkrivanja PZK

 

Mjera 1.

od 2017. - 2020.

 

Mjera 2. –  7.

od 2017. - 2020.

 

Mjera 8-10. -

od 2018.

 

 

za Mjeru 1.: Financijski plan HZMO: Redovne aktivnosti HZMO-a koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva

 

za Mjeru 2. : Financijski plan HZMO: Redovne aktivnosti HZMO-a koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva

 

za Mjere 4. ,5. i 7. : Financijski plan HZMO: Redovne aktivnosti HZMO-a koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva. Za HZMO: RAZDJEL 086 – Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, GLAVA 08620 – Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, AKTIVNOST A688026, SKUPINA 31 – Rashodi za zaposlene/ Izvor 21 - za 2017. godinu – 2.484.000 kuna za 15 novih radnika (bruto plaće s doprinosima na plaće za 12 mjeseci)

 

za Mjere 8. i 9.: Financijski plan HZMO: Redovne aktivnosti HZMO-a koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva.Za HZMO: RAZDJEL 086 – Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, GLAVA 08620 – Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, AKTIVNOST A688026, SKUPNA 31 – Rashodi za zaposlene/Izvor 21 - za 2018. godinu – 6.416.500 kuna za 40 radnika (bruto plaće s doprinosima na plaće za 12 mjeseci)

 

Mjere 3. i 5. - 10. 3-12.:

Izvor 81/Aktivnost T788013- Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

konto 3211 – Službena putovanja

konto 3231 – Usluge telefona, pošte i prijevoza

konto 3238 – Računalne usluge

konto 4123 Licence

- za 2017. godinu – 1.000.000,00 kn seminari i službena putovanja; 50.000,00 kn - analiza i prilagodba postojećeg IT sustava, povezivanje baza podatka i jačanje informatičke podrške, po potrebi nabava licenci za stručni tim

- za 2018. godinu  –  600.000,00 kn

 

- Financijski plan HZMO: Redovne aktivnosti HZMO-a koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva. Za HZMO: RAZDJEL 086 – Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, GLAVA 08620 – Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, AKTIVNOST A688026, SKUPINA 32 – Materijalni rashodi/ Izvor 21- za 2019. godinu – 150.000 kn i isto za 2020. godinu (seminari i službena putovanja)

-

 

Pokazatelji učinka:

1. Broj aktivnosti u odnosu na ranije razdoblje

2. Broj prijedloga upućenih nadležnom ministarstvu za eventualne izmjene zakonskih propisa i podzakonskih akata

3. Broj održanih seminara, radionica i       sastanaka, te broj sudionika na       relevantnim radionicama

4. Broj propisa, podzakonskih akata i internih akata koji su bili predmetom prilagodbe u svrhu osnaživanja nadležnosti i odgovornosti

5. Broj djelatnika u odnosu na prethodno razdoblje

6. Broj povezanih baza podataka sa drugim sustavima u odnosu na ranije razdoblje

7. Uspostavljena informatička baza te broj područja koja se kontroliraju u odnosu na ranije razdoblje

8. Broj djelatnika koji su upoznati s pristupima bazama podataka

1.1 Pregled uspostavljenih protokola i dodijeljenih ovlaštenja

9. Prošireni opis poslova za radnike na poslovima analize pribavljenih podataka

 

10. Broj otkrivenih nepripadnih isplata u odnosu na početno razdoblje

1.1 Izvješće o predloženim mjerama

 

Način praćenja provedbe:

-

- Statistička izvješća HZMO-a ili

- Godišnja izvješća

 

SAMOSTALNI SEKTOR ZA REVIZIJU MRMS

 

1. Informatizacija radnog procesa u dijelu nadzora i kontrole

2. Povezivanje s drugim bazama podatak

3. Statističke analize podataka

4. Identificiranje „rizičnih“ slučajeva

5. Provedba slučajnih i ciljanih kontrola

6. Provedba statističke analize putem vanjskog konzultanta

 

Mjere 1. – 6.

2017. – 2018.

 

Mjere 1, 2, 3. i 6:

Izvor 81/ Aktivnost T788013- Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

konto 3211 – Službena putovanja

konto 3231 – Usluge telefona, pošte i prijevoza

konto 3238 – Računalne usluge

 

Mjere 4. i 5.

Redovne aktivnosti koje ne zahtijevaju dodatna financijska sredstva

 

 

Pokazatelji učinka:

1. Uspostavljen informacijski sustav

2. Povezani informacijski sustavi  ZOSI-a, HZMO-a i zdravstva prema unaprijed definiranim protokolima

3. Izrada plana upravljanja rizicima godišnje

4. Broj definiranih „rizičnih“ predmeta godišnje

5. Broj nadzora i kontrola godišnje

6. Provedena statistička analiza

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

 

INSPEKTORAT RADA MRMS

 

1. Umrežavanje sustava eOčevidnik s bazama podataka drugih tijela državne uprave

2. Edukacija inspektora s novom funkcionalnošću sustava eOčevidnik

3. Razmjena obavijesti o mogućim nepravilnostima iz nadležnosti drugih tijela

 

Mjere 1. – 3.

2017. – 2018.

 

Mjere 1. – 3.

Izvor 81/ Aktivnost T788013 - Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

konto 3211 – Službena putovanja

konto 3231 – Usluge telefona, pošte i prijevoza

konto 3238 – Računalne usluge

 

 

Pokazatelji učinka :

1. Broj umreženih tijela državne uprave

2. Broj edukacija/broj educiranih inspektora

3. Broj obavijesti drugim tijelima

 

Način praćenja provedbe :

- Izvješće o radu Inspektorata rada

MDOMSP

 

1. Revidirati zakonske odredbe o nadzoru i sankcijama radi brzog i preciznog postupanja u otkrivanju PZK

2. Osigurati odgovarajuću tehničku opremu za poslove nadzora

3. Povećati broj izvršitelja na poslovima nadzora

4. Internim aktom regulirati način postupanja  - poslovne procese pri provođenju nadzora

5. Učiniti dostupnim baze podataka prilikom terenskog rada

6. Odrediti nadležnost unutar MDOMSP za uparivanje i analizu baze podataka radi otkrivanja PZK

7. Provoditi ciljane nadzore na temelju rezultata analize

 

 

 

Mjera 1 – lipanj 2017.

 

Mjere 2., 3, 5. 7. -

2017.

 

Mjere 4 i 6 – rujan 2017.

 

 

Redovne aktivnosti MDOMSP koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva Državni proračun: na aktivnosti

 

Izvor 81/ Aktivnost T788013 - Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

konto 3211 – Službena putovanja

konto 3231 – Usluge telefona, pošte i prijevoza

konto 3238 – Računalne usluge

 

 

Pokazatelji učinka:

1. Izmjene Zakona o socijalnoj skrbi

2. Broj nabavljenih laptopa, printera, tableta, pametnih telefona i automobila

3. Broj izvršitelja na poslovima nadzora u odnosu na početno razdoblje

4. Donesen Pravilnik o provođenju terenskog nadzora korisnika

5. Uspostavljena baza podataka (MISOS) i moguće povezivanje putem pametnih telefona, laptopa, tableta

6. Jasno određene nadležnosti (primjerice, osnivanje odjela unutar službe, uz detaljni opis poslova, koji će raditi na uparivanju i analizi baze podataka)

7. Broj provedenih nadzora na temelju rezultata analize

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

- Službeno glasilo

 

 

0
Komentiraj

GLAVNA STRATEŠKA AKTIVNOST 4:

RAZVITI I UVESTI MJERE ODVRAĆANJA PZK

Nositelj

Aktivnost

Rok za provedbu:

Izvor financiranja/

sufinanciranja:

Način praćenja/pokazatelji učinka:

HZMO

 

1. Osigurati dosljedno provođenje već postojećih mogućnosti  povrata nepripadno isplaćenih mirovinskih primanja na temelju novih metoda otkrivanja PZK, kao i provođenje eventualnih novih  mogućnosti

2. Uspostavljanje sustava obavijesti osiguranicima / korisnicima putem javnih medija o uparivanju podataka sa drugim institucijama, kao i o rezultatima provedenih mjera na povratu nepripadno isplaćenih mirovinskih primanja

3. Javna kampanja za podizanje svijesti o PZK (jedinstvena kampanja za sve dionike)

 

 

Mjera 1. – 3.

od 2017.

 

 

za Mjeru 1. i 2.: Financijski plan HZMO: Redovne aktivnosti HZMO-a koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva

 

Mjera 3.

Izvor 81/Aktivnost T788013 - Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

 

Pokazatelji učinka:

1. Broj provedenih povrata nepripadno isplaćenih mirovinskih primanja

2. Broj obavijesti osiguranicima/korisnicima putem javnih medija

3. Broj medija putem kojih je oglašena javna kampanja / broj obavijesti

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

SAMOSTALNI SEKTOR ZA REVIZIJU MRMS

 

1. Javna kampanja za podizanje svijesti o PZK (jedinstvena kampanja za sve dionike)

2. Sukladno zakonskim odredbama, a nakon provedenog nadzora i kontrole, u slučaju kada ranije stečena prava više ne postoje, izdati nalaz i mišljenje čime se stvara temelj HZMO za ukidanje prava i provođenje zakonski predviđenih sankcija.

 

Mjere 1. i 2.

2017. – 2018.

 

Mjera 1.

Izvor 81/Aktivnost T788013 - Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

konto 3211 – Službena putovanja

konto 3231 – Usluge telefona, pošte i prijevoza

konto 3238 – Računalne usluge

 

Mjera 2.

Redovne aktivnosti koje ne zahtijevaju dodatna financijska sredstva

 

 

Pokazatelji učinka:

1. Broj medija putem kojih je oglašena javna kampanja / broj obavijesti

2. Broj nadzora i kontrola kod kojih je došlo do promjene ocjene ranije stečenih prava, godišnje

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

 

INSPEKTORAT RADA

MRMS

 

1. Javna kampanja za podizanje svijesti o PZK (jedinstvena kampanja za sve dionike)

 

2017.-2018.

 

Izvor 81/Aktivnost T788013 - Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

 

 

Pokazatelji učinka:

1. Broj medija putem kojih je oglašena javna kampanja / broj obavijesti

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

 

MDOMSP

 

1. Revidirati postojeće načine povrata nepripadno isplaćenih naknada

2. Uspostaviti mehanizme za  praćenje povrata nepripadno isplaćenih naknada

3. Izmjena Zakona o socijalnoj skrbi vezano uz prekršajne odredbe zbog utvrđenog PZK

4. Javna kampanja za podizanje svijesti o PZK (jedinstvena kampanja za sve dionike)

 

 

Mjere 1,3 i 4-

2017.

 

Mjere 2 -

2018.

 

 

 

Redovne aktivnosti MDOMSP  koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva, Državni proračun: na aktivnosti

 

Izvor 81/Aktivnost T788013 - Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

 

 

Pokazatelji učinka:

1. Izmjene Zakona o socijalnoj skrbi

2. Iznos naplaćenih dugovanja na ime nepripadno isplaćenih prava

3. Izmjene Zakona o socijalnoj skrbi

4. Broj medija putem kojih je oglašena javna kampanja / broj obavijesti

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

- Službeno glasilo

 

 

 

0
Komentiraj

GLAVNA STRATEŠKA AKTIVNOST 5:

UNAPRIJEDITI PRAĆENJE I IZVJEŠĆIVANJE O OTKRIVENIM PZK

Nositelj

Aktivnost

Rok za provedbu:

Izvor financiranja/

sufinanciranja:

Način praćenja/pokazatelji učinka:

HZMO

 

1. Zadužiti dio tima za nadzor i kontrolu za  prikupljanje i analizu podataka iz obavljenih  kontrola

2. Dogovoriti učestalost dostavljanja podataka i preporuka s analizama središnjem timu za nadzor PZK

3. Unaprijediti ili promijeniti postojeće kontrole PZK na temelju uočenih nedostataka i preporuka i objava izvješća

 

Mjere 1. i 2.

od 2017.

 

Mjera 3.

od 2018.

 

 

za Mjere 1. – 3.: Financijski plan HZMO: Redovne aktivnosti HZMO-a koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva

 

 

Pokazatelji učinka:

1. Broj provedenih analiza podataka

2. Utvrđena učestalost i broj preporuka dostavljenih središnjem timu za nadzor PZK

3. Broj provedenih unapređenja ili promjena postojećih kontrola PZK u HZMO    

 

Način praćenja provedbe:

- Statistička izvješća HZMO-a ili

- Godišnja izvješća

 

SAMOSTALNI SEKTOR ZA REVIZIJU MRMS

 

1. Sustavno evidentiranje i analiza podataka, odnosno izvješćivanje uz pomoć vanjskih konzultanata i statističara

2. Identificiranje rizičnih predmeta ili planiranje dodatnih aktivnosti

 

2017. - 2018.

 

 

Mjera 1.

Izvor 81/Aktivnost T788013 - Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

konto 3238 – Računalne usluge

 

Mjera 2.

Redovne aktivnosti koje ne zahtijevaju dodatna financijska sredstva

 

 

Pokazatelji učinka:

1. Uspostavljen sustav evidentiranja,, izvješćivanja i analize rezultata nadzora

2. Broj odabranih rizičnih predmeta za provedbu nadzora i kontrole godišnje

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

 

INSPEKTORAT RADA

MRMS

 

1. Razvoj i uvođenje kapaciteta i procesa za analizu rizika i izrada profila rizika

 

2017. – 2018.

 

Izvor 81/Aktivnost T788013 - Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite, konto 3237 – Intelektualne i osobne usluge

 

 

Pokazatelji učinka:

1. Uspostavljen sustav za analizu rizika

 

Način praćenja provedbe:

- Izvješće o radu Inspektorata rada

 

MDOMSP

 

1. Uspostaviti sustav evidentiranja, izvješćivanja i analize rezultata nadzora te povrata nepripadnih isplata i naplate kazni

2. Javna objava godišnjeg izvješća o radu službe za nadzor

3. Uspostaviti sustav neposredne razmjene informacija u realnom vremenu o nalazima na terenu između sustava (HZZO, HZMO, HZZ) kroz MISOSS

 

Mjera 1.

2018.

 

Mjera 2.

2019.

 

Mjera 3.

2018./2019.

 

Mjera 1. i 2.

Redovne aktivnosti MDOMSP  koje ne zahtijevaju dodatna  financijska sredstva

 

Mjera 3.

Izvor 81/Aktivnost T788013 - Projekt modernizacije sustava socijalne zaštite,

konto 3238 – Računalne usluge

 

Pokazatelji učinka:

1. Uspostavljen sustav evidentiranja,, izvješćivanja i analize rezultata nadzora te povrata nepripadnih isplata i naplaćenih kazni

2. Objavljeno izvješće o nadzorima na službenoj stranici MDOMSP

3. Uspostavljen informatički sustav za  razmjenu informacija s drugim sustavima

 

Način praćenja provedbe:

- Godišnja izvješća

- Službene stranice MDOMSP

 

 

0
Komentiraj

Praćenje provedbe i izvještavanje

 

Ostvarenje prioriteta i ciljeva Strategije, odnosno realizacija Programa, proces je koji zahtijeva praćenje i vrjednovanje planiranih mjera te prilagođavanje promijenjenim okolnostima i uvjetima. Posebno je važno procjenjivati učinkovitost predloženih mjera putem navedenih pokazatelja.

Svaki nositelj pojedinog strateškog područja obvezan je u svojoj nadležnosti provoditi i pratiti provođenje mjera te o tome dostavljati izvješća ministarstvu nadležnom za socijalnu politiku.

Ministarstvo nadležno za socijalnu politiku objedinjavat će rezultate provedenih aktivnosti svih resornih tijela zaduženih za realizaciju mjera iz pojedinih strateških područja na temelju čega će podnositi godišnja izvješća VRH i Svjetskoj banci.

Kako bi se na jasan i transparentan način pratila provedba mjera i aktivnosti te svih promjena koje utječu na njihovu realizaciju predviđeno je da se u Izvješću dodaju sljedeće stavke:

- ocjena stanja (provedba i utjecaj mjera, mogući problemi u provedbi..) i

- preporuke za naredno razdoblje (prijedlog za izmjenama i prilagodbama mjere).

U kontekstu mogućih promjena stanja u društvu i gospodarstvu, prilikama i politikama te u smislu europskih i međunarodnih obveza, ovi dokumenti trebaju biti podložni izmjenama i dopunama sa svrhom poboljšanja kvalitete uz osiguranje provedivosti zadanih mjera.

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.