E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


 

 


 

REPUBLIKA HRVATSKA

 

MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE


 

NACRT

 

 

 

PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNI ZAKONA O ZAŠTITI ŽIVOTINJA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA

 

 

 

Zagreb, studeni 2016.

 

 

 

PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNI

 

ZAKONA O ZAŠTITI ŽIVOTINJA

 

 

 

 

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
446
Komentiraj

I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA

 

 

 

Ustavna osnova za donošenje ovoga Prijedloga zakona o dopuni Zakona o zaštiti životinja (u daljnjem tekstu: Prijedlog zakona) sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavaka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).

 

 

 

26
Komentiraj

II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI

 

 

 

Zakon o zaštiti životinja objavljen je u Narodnim novinama, br. 135/06 od 13. prosinca 2006. godine, a stupio je na snagu 1. siječnja 2007. godine, osim sljedećih odredaba:

 

- kojom je onemogućeno držanje muznih krava na vezu, a koja je stupila na snagu 1. siječnja 2012. godine

 

- kojom je zabranjeno uzgajati životinje u svrhu proizvodnje krzna, a koja stupa na snagu 1. siječnja 2017. godine (članak 4. stavak 2. točka 23. i članak 72.).

 

 

 

Izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti životinja, koje su objavljene u Narodnim novinama, br. 37/2013 od 28. 3. 2013. godine, a stupile na snagu 5. travnja 2013. godine preuzete su radi provedbe sljedeće direktive Europske unije u području dobrobiti životinja:

 

- Direktiva Vijeća 83/129/EEZ od 28. ožujka 1983. o uvozu koža mladunaca određenih vrsta tuljana i proizvoda od njih u države članice (SL L 91, 9. 4. 1983.)

 

- Direktiva Vijeća 98/58/EZ od 20. srpnja 1998. o zaštiti životinja koje se uzgajaju u svrhu proizvodnje (SL L 221, 8. 8. 1998.)

 

- Direktiva Vijeća 1999/22 od 29. ožujka 1999. o držanju divljih životinja u zoološkim vrtovima (SL L 94, 9. 4. 1999.)

 

- Direktiva Vijeća 1999/74/EZ od 17. srpnja 1999. kojom se određuju minimalni standardi za zaštitu kokoši nesilica (SL L 203, 3. 8. 1999.)

 

- Direktiva Komisije 2002/4/EZ od 30. siječnja 2002. o registraciji gospodarstava koja drže kokoši nesilice obuhvaćenih Direktivom Vijeća 1999/74/EZ (SL L 30, 31. 1. 2002.)

 

- Direktiva Vijeća 2007/43/EZ od 28. lipnja 2007. o određivanju minimalnih pravila za zaštitu pilića koji se uzgajaju za proizvodnju mesa (SL L 182, 12. 7. 2007.)

 

- Direktiva Vijeća 2008/119/EZ od 18. prosinca 2008. o minimalnim uvjetima za zaštitu teladi (SL L 10, 15. 1. 2009.)

 

- Direktiva Vijeća 2008/120/EZ od 18. prosinca 2008. o minimalnim uvjetima za zaštitu svinja (SL L 47, 18. 2. 2009.)

 

- Direktiva 2010/63/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 22. rujna 2010. o zaštiti životinja koje se koriste za znanstvene svrhe (SL L 276, 20. 10. 2010.).

 

 

 

Zakonom o provedbi uredbi Europske unije o zaštiti životinja (Narodne novine, br. 125/2013) prestale su važiti odredbe Zakona o zaštiti životinja (Narodne novine, br. 135/2006 i 37/2013), a kojima su se preuzele i provodile uredbe Europske unije u području dobrobiti životinja.

 

 

 

Zakon o zaštiti životinja (Narodne novine, br. 135/06, 37/13 i 125/13) uz odredbe direktiva Europske unije u području dobrobiti životinja sadržava i odredbe od nacionalnog interesa u području dobrobiti životinja.

 

 

 

Člankom 4. stavkom 2. točkom 23. Zakona o zaštiti životinja propisana je zabrana uzgajanja životinja u svrhu proizvodnje krzna. Odredba članka 4. stavka 2. točke 23. Zakona o zaštiti životinja je odredba od nacionalnog interesa u području dobrobiti životinja.

 

 

 

Pri donošenju navedene odredbe uzeti su u obzir zahtjevi javnosti za unaprjeđenjem dobrobiti životinja, utvrđivanjem zabrane korištenja životinja u pojedinim područjima, uključujući i u svrhu proizvodnje krzna. Istodobno se vodilo računa da se uzgajivačima koji obavljaju uzgoj činčila u svrhu proizvodnje krzna osigura primjereno prijelazno razdoblje od 10 godina odnosno do 1. siječnja 2017. godine za prestanak proizvodnje, a što je propisano člankom 72. Zakona o zaštiti životinja.

 

 

 

Budući u Republici Hrvatskoj od 1. siječnja 2017. godine više neće biti dozvoljeno uzgajati životinje u svrhu proizvodnje krzna, ovim Prijedlogom zakona daje se uzgajivačima činčila mogućnost odnosno daljnji rok do 1. siječnja 2018. godine da u potpunosti okončaju takvu proizvodnju.

 

 

 

Naime, budući će dio ženki činčila biti u različitim fazama skotnosti te da se spriječi izlučivanje (npr. usmrćivanje) skotnih ženki potrebno je ovim Prijedlogom zakona, propisivanjem roka do 1. siječnja 2018. godine, omogućiti da se ženke činčila okote i nakon toga izluče. Isto tako predloženom odredbom omogućit će se da mlade životinje dostignu zrelost koja je potrebna za njihovo korištenje i nakon toga prestanak njihove proizvodnje. Ženke činčila nose mlade 112 dana, a do dostizanja zrelosti životinja potrebno je najmanje 8 mjeseci tako da je predloženo razdoblje do 1. siječnja 2018. godine optimalno za prestanak proizvodnje činčila koje se koriste u svrhu proizvodnje krzna.

 

 

 

28
Komentiraj

III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA

 

 

 

Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati novčana sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.

 

 

 

5
Komentiraj

IV. OBRAZLOŽENJE PRIJEDLOGA ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU

 

 

 

Odredbom članka 204. Poslovnika Hrvatskog sabora (Narodne novine, br. 81/13) predviđeno je da se zakon, iznimno, može donijeti po hitnom postupku, kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi, koji u prijedlogu moraju biti posebno obrazloženi.

 

 

 

Prema Zakonu o zaštiti životinja poslovni subjekti odnosno uzgajivači koji obavljaju uzgoj činčila u svrhu proizvodnje krzna do 1. siječnja 2017. godine moraju prestati s njihovim uzgojem, a dio životinja čine ženke činčila u različitim fazama skotnosti i mlade životinje, koje kao takve nije humano izlučivati. Stoga, ovim Prijedlogom zakona nužno je dati mogućnost odnosno daljnji rok do 1. siječnja 2018. godine da uzgajivači činčila u potpunosti okončaju proizvodnju pri tome vodeći računa o dobrobiti činčila te naprijed navedeno predstavlja opravdani razlog za donošenje ovoga Prijedloga zakona po hitnom postupku.

 

 

 

11
Komentiraj

V. TEKST PRIJEDLOGA ZAKONA, S OBRAZLOŽENJEM

 

 

3
Komentiraj

KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNI  ZAKONA O ZAŠTITI ŽIVOTINJA

 

 

8
Komentiraj

Članak 1.

 

 

 

            U Zakonu o zaštiti životinja (Narodne novine, br. 135/06, 37/13 i 125/13) iza članka 4. dodaje se članak 4.a koji glasi:

 

 

 

„Članak 4.a

 

 

 

Iznimno od članka 4. stavka 2. točke 23. ovoga Zakona, uzgajivači činčila koji su do 1. siječnja 2017. godine obavljali uzgoj činčila u svrhu proizvodnje krzna trebaju dovršiti uzgoj činčila u svrhu proizvodnje krzna, bez pripusta i uvođenja od 1. siječnja 2017. godine u proizvodnju novih jedinki, a najkasnije do 1. siječnja 2018. godine.“.

 

 

 

139
Komentiraj

Članak 2.

 

 

 

Ovaj Zakon stupa na snagu 1. siječnja 2017. godine.

 

 

 

10
Komentiraj

O B R A Z L O Ž E N J E

 

 

 

1
Komentiraj

Uz članak 1.

 

Ovim člankom u Zakonu o zaštiti životinja (Narodne novine, br. 135/06, 37/13 i 125/13) dodaje se članak 4.a te se time omogućava da uzgajivači činčila koji su do 1. siječnja 2017. godine obavljali uzgoj činčila u svrhu proizvodnje krzna dovrše njihovu proizvodnju, bez pripusta i uvođenja od 1. siječnja 2017. godine u proizvodnju novih jedinki, a najkasnije do 1. siječnja 2018. godine.

 

 

 

16
Komentiraj

Uz članak 2.

 

Ovim se člankom propisuje stupanje na snagu Zakona.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.