Pozivom na dostavu projektnih prijedloga CERTIFIKATOM DO TRŽIŠTA (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) pružaju smjernice o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti i troškova te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji su pozvani proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva. Tijekom pripreme projektnog prijedloga prijavitelji su pozvani redovito pratiti ažuriranje natječajne dokumentacije.
1.1.Strateški i zakonodavni okvir
Cjelokupni okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. godine reguliran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020. godine.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj Povećanje konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva kao jedan od izabranih ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK 1) te koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj (u daljnjem tekstu: EFRR) i Kohezijskog fonda (u daljnjem tekstu: KF), a njegova strategija temelji se na koncentraciji ulaganja u devet tematskih ciljeva (TC) zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja (PU), s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren k poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i na regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi 3 „Poslovna konkurentnost“, Investicijskog prioriteta 3d „Potpora stvaranju kapaciteta MSP-a za uključivanje u proces rasta na regionalnim, nacionalnim i međunarodnim tržištima i inovacijskim procesima“, specifičnog cilja 3d1 „Poboljšani razvoj i rast MSP na domaćem i stranim tržištima“ OPKK-a, financiranog sredstvima EFRR-a.
Prioritetna os 3 Poslovna konkurentnost, specifični cilj 3d1 Poboljšani razvoj i rast MSP na domaćem i stranim tržištima u okviru OPKK-a ima za cilj pružiti bolju potporu razvoju konkurentnosti pomaganjem održivog razvoja proizvodnje i jačanjem sposobnosti malih i srednjih poduzeća (u daljnjem tekstu: MSP) da se natječu na međunarodnim tržištima kao načina povećanja regionalne konkurentnosti i bržega gospodarskog rasta. Kako bi se omogućio pristup MSP-a tržištima izvan RH, potrebno ih je podržati u ispunjavanju svih zahtjeva tih tržišta, što će olakšati plasman proizvoda i usluga na ista.
Ovim Pozivom nastoji se pomoći MSP-ovima pri zadovoljavanju zahtjeva sukladnosti proizvoda s određenim normama u skladu s propisima EU i drugih zemalja (tip CE oznaka) u svrhu poboljšanog pristupa tržištima i povećanja konkurentnosti.
Poziv je u skladu sa Strategijom razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013. – 2020. (NN 136/13, http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_11_136_2926.html) koja je u sklopu Strateškog cilja 1,kao jednu od aktivnosti, identificirala potrebu za pružanjem potpore poduzećima u primjeni tehničkih normi i sustava kvalitete.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: PT1) će dodijeliti potpore male vrijednosti u smislu Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013, оd 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore objavljenoj u Službenom listu Europske unije 24. prosinca 2013. godine, serija L 352. (u daljnjem tekstu: de minimis Uredba).
Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji se pozivaju da prouče glavne dokumente vezane uz ovaj Poziv:
Zakonodavstvo Europske unije
◊Ugovor o funkcioniranju Europske unije (konsolidirana verzija, SL C 115/47, od 9. svibnja 2008. godine)
◊Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju „Ulaganje za rast i radna mjesta“ te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006
◊Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba 1303/2013)
◊Delegirana Uredba Komisije (EU) br. 480/2014 оd 3. ožujka 2014. godine o dopuni Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda, Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo te o utvrđivanju općih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo
◊Delegirana Uredba: (EU) br. 1268/2012 od 29. listopada 2012. godine o pravilima primjene Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 Europskog Parlamenta i Vijeća o financijskim pravilima primjenjivim na proračun Unije.
◊Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore 2;
◊Preporuka Komisije (EU) br. 2003/361/EC od 6. svibnja 2003. godine vezano za definiciju mikro, malih i srednjih poduzeća;
◊Prilog I Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora.
◊Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN - Međunarodni ugovori br. 2/12)
◊Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju od 2014./2020. (NN 92/14)
◊Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem "Ulaganje za rast i radna mjesta" (NN 107/14, 23/15)
◊Zakon o državnim potporama (NN 47/14)
◊Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN 29/02, 63/07, 53/12, 56/13)
◊Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN 157/13, 152/14)
◊Zakon o ravnopravnosti spolova (NN 82/08)
◊Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN 85/08, 112/12)
◊Zakon o tehničkim zahtjevima za proizvode i ocjenjivanju sukladnosti (NN 80/2013, 14/2014)
◊Zakon o akreditaciji (NN 158/03, 75/09, 56/13)
◊Zakon o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14)
◊Zakon o brdsko-planinskim područjima (NN 12/02, 32/02, 117/03, 42/05, 90/05, 80/08, 148/13, 147/14)
◊Zakon o područjima posebne državne skrbi (NN 86/08, 57/11, 51/13, 148/13, 76/14, 147/14, 18/15)
◊Zakon o otocima (NN 34/99, 149/99, 32/02, 33/06)
◊Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 158/13)
◊Stečajni Zakon (NN 71/15)
◊Zakon o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN 108/12; 144/12; 81/13, 112/13)
◊Pravilnik o prihvatljivosti troškova (NN 143/14)
◊Pravilnik o obliku i sadržaju zadužnice (NN 115/12)
◊Program dodjele potpora male vrijednosti namijenjenih podršci poduzećima u zadovoljavanju zahtjeva norma, ocjeni sukladnosti i certifikaciji u svrhu poboljšanog pristupa tržištima i povećanja konkurentnosti (KLASA: URBROJ: ).
Zakoni i podzakonski akti i pripadajući brojevi navedeni su u ovom Pozivu kao važeći u trenutku njegove objave te se na Upute za prijavitelje i ostalu prateću dokumentaciju, kao i na sve odnose koji proizlaze iz Poziva, primjenjuje pozitivno zakonodavstvo što uključuje zakonske i podzakonske akte RH i EU koji su naknadno stupili na snagu, kao i sve njihove kasnije izmjene i dopune.
Dužnost je prijavitelja provjeriti primjenjivo zakonodavstvo u trenutku dostave projektnog prijedloga, jer će se na prijavitelja primijeniti važeći propisi u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
1.2.Odgovornosti za upravljanje
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a.
Posredničko tijelo razine 1 (u daljnjem tekstu: PT1) za ovaj Poziv je Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: PT1).
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (u daljnjem tekstu: PT2).
Sva tijela u sustavu obavljaju svoje djelatnosti i odgovorne su za procedure kako je definirano ranije navedenim zakonodavnim okvirom te odredbama ovog Poziva.
1.3.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Kako bi se MSP-ovima omogućio pristup jedinstvenom europskom i međunarodnim tržištima, potrebno im je pružiti potporu u ispunjavanju primjenjivih zahtjeva standarda, procjene sukladnosti i certifikacije. Na taj način potaknut će ih se da kontinuirano poboljšavaju kvalitetu i konkurentnost svojih proizvoda i usluga.
Ulaganja u te aktivnosti omogućit će MSP-ovima bolju pripremu za ulazak na inozemna tržišta i pridonijeti povećanju njihovih prihoda od prodaje, posebno od prodaje u inozemstvu.
Pozivom se također nastoji podići svijest malih i srednjih poduzetnika o dodanoj vrijednosti na međunarodnim tržištima koju mogu postići proizvodi i usluge koji imaju certifikat.
Primjena norma malim i srednjim poduzetnicima nudi niz prednosti poput:
◊veću konkurentnost poduzeća
◊podršku širenju novih znanja i inovacija
◊poboljšanja kvalitete proizvoda i usluga
◊osiguravanja interoperabilnosti
◊uklanjanja zapreka u trgovini
◊smanjenja troškova
◊primjene najbolje prakse
◊osiguravanja ispunjavanja zahtjeva zakona i propisa.
Predmet Poziva: Putem ovog Poziva potpora će biti pružena za certifikaciju proizvoda i usluga, odnosno potvrđivanje sukladnosti proizvoda s određenom normom ili specifikacijom (u skladu sa smjernicama EU i drugih zemalja i odgovarajućim normama na koje se pozivaju smjernice) uključujući provođenje ocjene sukladnosti, uspostavu elektromagnetski kompatibilnog tehničkog spisa o zadovoljavanju zahtjeva i pribavljanje izjave o sukladnosti (EZ ili druge).
Ova potpora trebala bi potaknuti poduzetnike na ulaganja koja će rezultirati vrhunskim proizvodom i uslugom veće vrijednosti.
Svrha (cilj) Poziva: Pružanjem potpore malim i srednjim poduzetnicima za uvođenje i uporabu međunarodno priznatih certifikata želi im se olakšati pristup tržištima kako bi povećali izvoz, odnosno kako bi se povećala njihova konkurentnost.
Povećana uporaba priznatih certifikata, zajedno s pouzdanim tehnološkim rješenjem, pridonose povjerenju kupaca, uvođenjem kojih je olakšan pristup tržištima te povećan prihod od prodaje, izvoz i konkurentnost.
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati pokazatelje neposrednih rezultata specifičnih za program prema investicijskom prioritetu njihove konkretne vrijednosti navesti u prijavnom obrascu gdje je primjenjivo te u ostaloj, za to predviđenoj dokumentaciji Poziva.
Pokazatelji definirani na razini projektnog prijedloga trebaju doprinositi postizanju pokazatelja na razini Poziva.
Pokazatelj neposrednih rezultata
Opis
Broj certificiranih proizvoda/usluga
Broj proizvoda, odnosno usluga za koje je ishođen certifikat, potvrda sukladnosti s određenom normom ili specifikacijom, kao rezultat projekta u godini m.
Povećanje prihoda od prodaje
Prihod od prodaje poduzeća predstavlja prihod poduzeća iz poslovnih aktivnosti koji proizlaze iz prodaje roba i usluga tijekom određenog razdoblja.
Kao polazišna vrijednost uzima se vrijednost prihoda od prodaje izražena u apsolutnom broju u godini n-1.
Kao ciljna vrijednost uzima se procijenjena vrijednost prihoda od prodaje izražena u apsolutnom broju u godini m+2.
Prilikom unosa podataka u Prijavni obrazac A prijavitelj je dužan unijeti apsolutni broj u obrazac.
(Primjer: prihod od prodaje poduzetnika u godini n-1 bio je 1.500 HRK, dok će prihod od prodaje u godini m+2 iznositi 3.000 HRK).
Povećanje prihod od prodaje na tržištu za koji je ishođen certifikat, odnosno potvrda sukladnosti
Prihod od prodaje proizvoda/usluge na tržištu za koje je ishođen certifikat, odnosno potvrda sukladnosti predstavlja vrijednost proizvodnje i/ili pruženih usluga koje je poduzeće izvezlo na tržište za koje je ishođen certifikat (ne uključujući proizvodnju za izvoz u zemlje EU).
Kao polazišna vrijednost uzima se vrijednost prihoda od izvoza na tržište za koje je ishođen certifikat izražena u apsolutnom broju u godini n-1.
Kao ciljna vrijednost uzima se procijenjena vrijednost prihoda od izvoza na tržište za koje je ishođen certifikat izražena u apsolutnom broju u godini m+2.
Prilikom unosa podataka u Prijavni obrazac A prijavitelj je dužan unijeti apsolutni broj u obrazac.
(Primjer: prihod od izvoza na tržište za koje je ishođen certifikat poduzetnika u godini n-1 bio je 0 HRK, dok će prihod od izvoza na tržište za koje je ishođen certifikat u godini m+2 iznositi 2.500 HRK)
Privatna ulaganja koja odgovaraju javnoj potpori (bespovratna sredstva) (CO06)
Kao polazišna vrijednost uzima se traženi iznos potpore.
Kao ciljna vrijednost uzima se ukupna vrijednost projekta (bespovratna sredstva + privatna sredstva).
Doprinos pokazatelja definiran je kao razlika između ukupne vrijednosti projekta i traženog iznosa potpore, tj. iznos privatnih sredstava u ukupnom ulaganju.
Prilikom unosa podataka u Prijavni obrazac A prijavitelj unosi apsolutni broj.
(Primjer: polazišna vrijednost projekta jest traženi iznos potpore 2.000.000,00 HRK. Ciljna vrijednost jest ukupna vrijednost projekta te iznosi 6.500.000,00 HRK).
Doprinos pokazatelja u ovom slučaju iznosi 4.500.000,00 HRK).
Obrazloženje kratica:
n = godina predaje projektnog prijedloga
m = godina završetka projekta
n – 1 = godina koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga
m + 2 = druga godina nakon godine završetka projekta
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka u modalitetu trajnog Poziva, odnosno do iskorištenja raspoloživih sredstava EFRR-a predviđenih za ovaj Poziv.
Temeljem OPKK, odobrenog Odlukom Europske Komisije 2014HR16M1OP001 od 12. prosinca 2014. godine, iz EFRR za ovaj Poziv raspoloživo je ukupno 5.000.000,00 EUR bespovratnih sredstava za razdoblje 2014. – 2020, što se prikazuje u Državnom proračunu Republike Hrvatske u iznosu od 38.000.000,00 HRK na izvoru 563 - EFRR.
UT/PT1 zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Iznos potpore
Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se po ovom Pozivu može dodijeliti pojedinom poduzetniku iznosi 15.000,00 HRK, dok najviši iznos bespovratnih sredstava iznosi 200.000,00 EUR preračunato u HRK prema srednjem tečaju HNB-a na dan dodjele potpore, uzimajući u obzir da su ograničenja vezana za pragove dodjele potpore male vrijednosti utvrđena u članku 3. de minimis Uredbe poštovana.
Intenzitet potpore
Maksimalan intenzitet potpore određuje se sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014 prema veličini poduzeća, i to kako slijedi:
Definicija iz Priloga I. Uredbe 651/2014 *
Intenzitet potpore
Mikro poduzeća
poduzeće koje ima manje od 10 zaposlenih, a čiji godišnji promet i/ili godišnja bilanca ne premašuje 2 milijuna EUR
◊do 85 % prihvatljivih troškova
Mala poduzeća
poduzeće koje ima manje od 50 zaposlenih, a čiji godišnji promet i/ili godišnja bilanca ne premašuje 10 milijuna EUR
◊do 65 % prihvatljivih troškova
Srednja poduzeća
poduzeća koja imaju manje od 250 zaposlenih i godišnji promet koji ne premašuje 50 milijuna EUR i/ili godišnju bilancu koja ne premašuje 43 milijuna EUR
◊do 45 % prihvatljivih troškova
*navedeno se ne odnosi na partnerska ili povezana poduzeća
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstava ili vanjskim financiranjem (svime što ne predstavlja sredstva iz Europskih strukturnih investicijskih fondova) osigurati:
◊sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projektnog prijedloga i iznosa bespovratnih sredstava iz EFRR-a dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva
◊sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova unutar projektnog prijedloga.
Napomena:
stopa sufinanciranja određuje se na 7 (sedam) decimala.
1.5.Obveze koje se odnose na potpore male vrijednosti
Na projekte koji će biti financirani u okviru ovog Poziva odnose se obaveze koje se odnose na potpore male vrijednosti (de minimis potpore).
Potpore male vrijednosti dodjeljivat će se MSP u obliku bespovratnih sredstava kao nadopune privatnom financiranju. Potpore male vrijednosti dodijeljene prema ovom Pozivu smatraju se transparentnim potporama, u smislu članka 4. de minimis Uredbe.
Potpore male vrijednosti iz ovog Poziva dodjeljivat će se jednom poduzetniku, kako je definirano u članku 2. stavak 2. de minimis Uredbe.
Ukupan iznos potpore male vrijednosti koja se po državi članici dodjeljuje jednom poduzetniku ne smije prelaziti 200.000,00 EUR tijekom prethodne dvije fiskalne godine i u tekućoj fiskalnoj godini.
Ukupan iznos potpore male vrijednosti koja se po državi članici dodjeljuje jednom poduzetniku koji obavlja cestovni prijevoz tereta za najamninu ili naknadu ne smije premašiti 100.000,00 EUR tijekom prethodne dvije fiskalne godine i u tekućoj fiskalnoj godini. Navedena potpore male vrijednosti ne smije se koristiti za kupovinu vozila za cestovni prijevoz tereta.
Gornje granice primjenjuju se bez obzira na oblik potpora male vrijednosti ili na cilj koji se namjerava postići te neovisno o tome financira li se potpora koju dodjeljuje država članica u cijelosti ili djelomično iz sredstava koja su podrijetlom iz Europske unije ili državnog proračuna Republike Hrvatske.
Zbrajanje potpora
Potpore male vrijednosti koje se dodjeljuju u skladu s de minimis Uredbom mogu se kumulirati s potporama male vrijednosti, dodijeljenima poduzetnicima koji pružaju usluge od općeg gospodarskog interesa 3, do gornjih granica utvrđenih u Uredbi 360/2012. Mogu se pribrajati potporama male vrijednosti dodijeljenima u skladu s drugim uredbama o de minimis potporama do odgovarajuće gornje granice utvrđene člankom 3. stavkom 2. de minimis Uredbe.
Potpore male vrijednosti ne mogu se zbrajati s državnim potporama u vezi s istim prihvatljivim troškovima ili s državnim potporama za istu mjeru rizičnog financiranja ako bi takva kumulacija prelazila primjenjivi najviši intenzitet ili iznos potpore koji je u konkretnim okolnostima svakog pojedinog slučaja utvrđen Uredbom Komisije 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora, odnosno odlukom Europske komisije.
Potpore male vrijednosti koje nisu dodijeljene za određene opravdane troškove ili se njima ne mogu pripisati, mogu se kumulirati s drugim državnim potporama dodijeljenima u skladu s Uredbom Komisije 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora ili odlukom Europske komisije (članak 5. stavak 2. de minimis Uredbe.
Pri zbrajanju potpora i određivanju intenziteta i iznosa potpora, u obzir će se uzimati svi javni izvori financiranja.
3u skladu s Uredbom Europske komisije (EU) br. 360/2012 (15) o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske Unije na potpore de minimis koje se dodjeljuju poduzetnicima koji pružaju usluge od općeg gospodarskog interesa (SL L 114, 26.4.2012.)
2.PRAVILA POZIVA
2.1.Tko se može prijaviti? Prihvatljivost prijavitelja
Kako bi ispunio uvjete prihvatljivosti, prijavitelj mora biti:
◊pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014
◊poduzetnik koji u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja, koje su definirane u točki. 2.3. Uputa.
Prihvatljivost prijavitelja provjeravat će se sukladno relevantnim dokumentima navedenima u točki 3.1 Uputa.
2.2.Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno. Partnerske organizacije i partnerstvo 4 bilo koje vrste nisu prihvatljivi.
4Partner je svaka pravna osoba javnog ili privatnog prava, uključujući osobe privatnog prava registrirane za obavljanje gospodarske djelatnosti i subjekte malog gospodarstva, kako su definirani u članku 1. Priloga Preporuci Europske komisije 2003/361/EZ, koja koristi dio projektnih sredstava i sudjeluje u provedbi projekta.
2.3.Kriteriji za isključenje
U okviru ovog Poziva, potpora se ne može dodijeliti:
1)velikim poduzećima
2)prijaviteljima koji nemaju sjedište, odnosno poslovnu jedinicu ili podružnicu u RH (koji nisu registrirani u Republici Hrvatskoj za obavljanje gospodarske djelatnosti) najmanje u godini koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga
3)prijaviteljima koji djeluju u sektoru primarne poljoprivredne proizvodnje
4)poduzetnicima koji djeluju u sektoru prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u sljedećim slučajevima:
I.ako je iznos potpore fiksno utvrđen na temelju cijene ili količine takvih proizvoda kupljenih od primarnih proizvođača, odnosno koje na tržište stavljaju poduzetnici u pitanju
II.ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače
5)prijaviteljima koji djeluju u sektoru ribarstva i akvakulture kako je obuhvaćeno Uredbom (EU) br.1379/2013
6)za ulaganja u sektorima:
◊poslovanja nekretninama (NKD 5 oznaka 68)
◊djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92)
◊financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66)
◊pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69)
◊trgovanja ili proizvodnje robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava 6
◊trgovine na veliko i malo (NKD oznake: 45, 46 i 47)
◊knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti (NKD oznaka 91)
◊sportske, zabavne i rekreacijske djelatnosti (NKD oznaka 93)
◊djelatnosti zdravstvene i socijalne skrbi (NKD oznake: 86, 87 i 88)
7)udrugama i dobrotvornim organizacijama
8)za djelatnosti usmjerene izvozu u treće zemlje ili države članice, odnosno potpore koje su izravno povezane s izvezenim količinama, s uspostavom i funkcioniranjem distribucijske mreže ili s drugim tekućim troškovima povezanima s izvoznom djelatnošću
9)ukoliko se potpora uvjetuje uporabom domaće robe u odnosu na uvezenu robu
10)prijaviteljima od kojih je, kako je navedeno u članku 1., točka 4.a) Uredbe 651/2014, temeljem prethodne odluke Komisije kojom se potpora proglašava protuzakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, zatražen povrat sredstava
11)prijaviteljima koji se nalaze u postupku povrata državne ili potpore male vrijednosti
12)prijaviteljima koji su u postupku stečaja ili likvidacije sukladno odredbama Stečajnog zakona
13)prijaviteljima u postupku predstečajne nagodbe sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi
14)prijaviteljima koji nisu ispunili obveze vezane uz plaćanje dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje u skladu sa zakonskim odredbama
15)prijaviteljima koji nemaju podmirene sve obveze prema svojim zaposlenicima po bilo kojoj osnovi
16)u slučajevima u kojima je protiv prijavitelja izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela: prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, primanje i/ili davanje mita u gospodarskom poslovanju, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, zlouporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zločinačko udruženje i počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, sukladno odredbama Kaznenog zakona (NN 125/11; 144/12; 56/15; 61/15 i NN 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12) i sukladno svim daljnjim izmjenama i dopunama Kaznenog zakona ili odgovarajućeg zakona države u kojoj je prijavitelj osnovan;
17)prijaviteljima koji nemaju niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u mjesecu koji prethodi mjesecu predaje projektnog prijedloga
18)prijaviteljima koji nemaju pozitivno iskazan EBITDA u fiskalnoj godini koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga
19)prijaviteljima koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak kojima je ukupni godišnji iznos primitaka manji od ukupnog iznosa izdataka u godini koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga
6Odluka o donošenju popisa robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava (NN 101/2013)
20)prijaviteljima koji su bili u blokadi ukupno više od 15 dana, od toga više od 5 dana u kontinuitetu, u proteklih 6 mjeseci prije predaje projektnog prijedloga
21)prijaviteljima koji su prešli pragove definirane de minimis Uredbom.
Kada poduzetnik aktivan u jednom ili više sektora ili djelatnosti navedenih u točkama od 3) do 6) ima i druge djelatnosti koje su obuhvaćene područjem primjene Programa, može ostvariti pravo na potporu dodijeljenu u odnosu na potonje sektore ili djelatnosti, uz uvjet da sektori ili aktivnosti isključeni iz djelokruga Programa ne ostvaruju korist od potpore dodijeljene u okviru Programa. U tom pogledu korisnik je dužan osigurati navedeno razdvajanje bilo podjelom aktivnosti bilo razdvajanjem troškova te dostaviti izjavu kojom potvrđuje navedeno razdvajanje.
2.4.Broj projektnih prijedloga i potpora (bespovratnih sredstava) po prijavitelju
Prijavitelj po predmetnom Pozivu u postupku dodjele bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: postupak dodjele) može imati samo jedan projektni prijedlog. Postupak dodjele obuhvaća razdoblje od zaprimanja projektnog prijedloga do donošenja konačne odluke o predmetnom projektnom prijedlogu o čemu se prijavitelj obavještava pisanim putem.
U slučaju da prijavitelj podnese novi projektni prijedlog dok je prvotno zaprimljeni projektni prijedlog još uvijek u postupku dodjele, novi projektni prijedlog bit će vraćen neotvoren prijavitelju i neće biti uključen u postupak dodjele.
Po završetku postupka dodjele, isključenjem prijedloga ili donošenjem odluke o financiranju, prijavitelj može podnijeti novi projektni prijedlog.
Broj pojedinih potpora koje mogu biti dodijeljene jednom prijavitelju nije ograničen.
2.5.Zahtjevi koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost rezultata projekta
Prijavitelj mora biti u mogućnosti pravovremeno provesti projekt u skladu sa zahtjevima utvrđenima u ovim Uputama. Prijavitelj treba osigurati učinkovitu uporabu sredstava u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti 7. Prijavitelj mora imati stabilne i dostatne izvore financiranjaza održavanje svoje aktivnosti tijekom cijelog razdoblja provedbe projekta i za sudjelovanje u njegovu financiranju.
7Vidjeti definiciju u Pojmovniku
Prijavitelj mora osigurati održivost projekta i projektnih rezultata. Prijavitelj tijekom razdoblja od 3 (tri) godine od završetka provedbe projekta mora osigurati:
◊održavanje opreme i druge imovine nabavljene tijekom projekta, u skladu s uputama/preporukama proizvođača i
◊održivost aktivnosti i rezultata kako bi se osiguralo ostvarenje ciljanih pokazatelja utvrđenih u točki 1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
◊da ne dođe do bitne izmjene projektnih rezultata uslijed promjene prirode vlasništva dijela infrastrukture ili prestanka proizvodne aktivnosti.
Iznosi koji su u ime projekta nepropisno isplaćeni, vraćaju se u Državni proračun razmjerno razdoblju u kojemu ovi zahtjevi nisu bili ispunjeni.
Nepridržavanje zahtjeva koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i zahtjeva povezanih s trajnošću, smatrat će se kršenjem Ugovora te je moguće od korisnika zatražiti povrat sredstava 8.
8Osim ako je do potonjeg došlo uslijed stečaja koji nije uzrokovan prijevarom
2.6.Prihvatljivost projekta
Napomena:
Kriteriji prihvatljivosti projekta (navedeni niže) provjeravaju se tijekom odgovarajuće faze postupka dodjele (kako je opisano u točki 4.1 ovih Uputa).
Kako bi bio prihvatljiv, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijede:
◊cilj projekta je u skladu s ciljevima predmetne dodjele; dokazuje se Obrazac A
◊iznos traženih bespovratnih sredstava odgovara navedenim ograničenjima povezanima s najnižim i najvišim iznosom i intenzitetom potpore; dokazuje se Izjavom o usklađenosti s UzP (Obrazac 2), Prijavnim obrascem A (Obrazac 1);
◊projekt je u skladu sa Strategijom razvoja poduzetništva Republike Hrvatske 2013. – 2020. (Narodne novine 136/2013), s ciljem „Povećanje konkurentnosti maloga gospodarstva u Hrvatskoj“ te s ciljevima OPKK, prioritetnom osi 3 „Poslovna konkurentnost“, Investicijskim prioritetom 3d „Potpora stvaranju kapaciteta MSP-a za uključivanje u proces rasta na regionalnim, nacionalnim i međunarodnim tržištima i inovacijskim procesima“, specifičnim ciljem 3d1 „Poboljšani razvoj i rast MSP na domaćem i stranim tržištima“ te, slijedom toga, odgovara ciljevima ovog Poziva (točka 1.3 Uputa); dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊projekt je u skladu s nacionalnim propisima i propisima EU, uvažavajući pravila o potporama male vrijednosti (točka 1.1 Uputa); dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊aktivnosti projekta su u skladu s prihvatljivim aktivnostima u sklopu ovog Poziva (točka 2.7 Uputa); dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊rezultati projekta moraju imati ekonomski i društveni učinak u Republici Hrvatskoj; dokazuje se: Izjavom o usklađenosti s UzP (Obrazac 2), Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊provedba projekta ne smije započeti prije predaje projektnog prijedloga PT1-u; dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊projekt ne smije završiti prije potpisa Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava; dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊trajanje projekta ne može biti duže od 12 mjeseci od dana sklapanja ugovora; dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊projektne aktivnosti moraju se odvijati u prihvatljivom sektoru sukladno točki 2.3 ovih Uputa; dokazuje se: Izjavom o usklađenosti s UzP (Obrazac 2), Prijavnim obrascem A (Obrazac 1); projekt ne predstavlja dvostruko financiranje (odnosno poštuje načelo nekumulativnosti); dokazuje se: Izjavom o usklađenosti s UzP (Obrazac 2), Izjavom o korištenim potporama (Obrazac 3)i Izjavom o korištenim potporama male vrijednosti (Obrazac 4)
◊projekt se, na način opisan u projektnom prijedlogu, ne bi mogao provesti bez potpore iz Fondova (prijavitelj nema osigurana sredstva za provedbu projekta na način, u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu, odnosno potporom iz OPKK-a osigurava se dodana vrijednost, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje cilja/ciljeva projekta); dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊projekt poštuje načelo nekumulativnosti, odnosno ne predstavlja dvostruko financiranje; dokazuje se Izjavom o korištenju potpora male vrijednosti, Prijavnim obrascem A (Obrazac 1).
2.7.Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganja su dozvoljena?
Svi troškovi, kako bi bili prihvatljivi, moraju, između ostalog, voditi do ispunjenja rezultata projekta koji doprinose ostvarenju ciljeva Poziva.
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva odnose se na certifikaciju proizvoda, odnosno potvrđivanje sukladnosti proizvoda s određenom normom ili specifikacijom (u skladu sa smjernicama EU i drugih zemalja i odgovarajućim normama na koje se pozivaju smjernice). Aktivnosti certifikacija mogu biti prihvatljive samo ukoliko je neovisno ocjenjivanje sukladnosti provedeno od strane ovlaštenog tijela.
2.8.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova za provedbu projekta
Proračun projekta mora biti realan i učinkovit, tj. troškovi moraju biti dostatni za postizanje očekivanih rezultata, a cijene trebaju odgovarati tržišnim cijenama. Pri određivanju prihvatljivosti troškova, potrebno je uzeti u obzir Program de minimis, točke xy i xyz ovog Poziva i Pravilnik o prihvatljivosti troškova (NN 143/14).
Pri obračunu i dodjeli bespovratnih sredstava u obzir će se uzimati samo prihvatljivi troškovi. Prihvatljivi troškovi moraju biti stvarno učinjeni i temeljiti se na popratnoj dokumentaciji. Prijavitelj je dužan dostaviti proračun svih troškova potrebnih za realizaciju projektnog prijedloga, uključujući i neprihvatljive troškove u sklopu ovog Poziva.
Troškovi moraju ispunjavati sljedeće opće uvjete prihvatljivosti:
◊biti u skladu s općim uvjetima prihvatljivosti navedenima u Pravilniku o prihvatljivosti troškova (NN 143/2014) i dodatnim uvjetima za prihvatljivost troškova primjenjivima na ovaj Poziv
◊nastati kod prijavitelja i biti plaćeni od strane prijavitelja
◊biti povezani i nastati u okviru projekta koji je odabran u okviru ovog Poziva, u skladu s kriterijima odabira, a za koji je preuzeta obveza u Ugovoru
◊biti u skladu s načelom odgovornog financijskog upravljanja, odnosno u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti, za postizanje rezultata te biti u skladu s tržišnim cijenama
◊nastati za vrijeme trajanja (razdoblja) provedbe projekta
◊biti u skladu sa zahtjevima postavljenima u Prilogu 4.
◊biti stvarni, odnosno potkrijepljeni računima ili računovodstvenim dokumentima jednake dokazne vrijednosti. Predujmovi isplaćeni ugovarateljima sukladno s ugovorima prihvatljivi su za financiranje, bez obzira na proizvode ili usluge koje će biti isporučeni sukladno s ugovorima, do isteka razdoblja prihvatljivosti troškova
◊biti usklađeni s odredbama čl. 65. Stavka 11. Uredbe (EU) br. 1303/2013 koje se odnose na zabranu dvostrukog financiranja iz drugog financijskog instrumenta Europske unije te dvostrukog financiranja iz bilo kojeg drugog izvora osim vlastitih sredstava prijavitelja
◊biti usklađeni s pravilima o trajnosti operacija iz točke 2.5 Uputa
◊biti usklađeni s pravilima financijskih ograničenja navedenih u točki 1.4 ovih Uputa.
2.8.1.Prihvatljive kategorije troškova
Sljedeće kategorije troškova smatraju se prihvatljivima:
◊troškovi testiranja proizvoda s ciljem utvrđivanja udovoljava li proizvod specifičnim zahtjevima određenog certifikata/potvrde
◊troškovi pripreme propisane tehničke dokumentacije (tehnički file koji prati spis) ukoliko isti priprema vanjski pružatelj usluge izrade tehničke dokumentacije
◊prijevod tehničke dokumentacije na strani jezik ukoliko se traži certifikat na stranom jeziku
◊troškovi transporta proizvoda do tijela nadležnog za testiranje i certificiranje
◊troškovi potvrđivanja sukladnosti proizvoda od strane tijela ovlaštenih za certifikaciju i ispitivanje
◊troškovi u svezi s ispunjavanjem uvjeta informiranja i vidljivosti, u skladu s točkom 5.6 ovih Uputa.
2.8.2.Neprihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi prijavitelja:
1.nadoknadivi PDV tj. porez na dodanu vrijednost za koji korisnik ima pravo ostvariti odbitak
2.troškovi vezani za održavanje certifikata, znaka kvalitete ili licence
3.kamate na dug
4.kupnja korištene opreme
5.kupnja vozila koja se koriste u svrhu upravljanja projektom
6.otpremnine, doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te neoporezivi bonusi za zaposlene
7.kazne, financijske globe i troškovi sudskog spora
9.gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj
10.plaćanja svih bonusa zaposlenima
11.bankovni troškovi za otvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere i drugi troškovi u potpunosti financijske prirode
12.troškovi iz Pravilnika iz članka 10. stavka 1. Uredbe 9, a kojeg donosi čelnik središnjeg tijela državne uprave iz članka 5. stavka 2. Uredbe
9Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem »Ulaganje za rast i radna mjesta« (»Narodne novine«, broj 107/2014)
13.doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti
14.troškovi osoblja kao dio troškova provedbe projekta
15.troškovi za sitan inventar
16.neizravni troškovi
17.troškovi amortizacije
18.kupnja nekretnina (uključujući i pripadajuće izgrađeno zemljište)
19.trošak police osiguranja imovine (uključuje i imovinu nabavljenu iz projekta)
20. troškovi koji nisu vezani isključivo uz certifikaciju proizvoda/usluge
21.troškovi navedeni kao neprihvatljivi u Pravilniku o prihvatljivosti troškova (NN 143/14)
22.ostali troškovi nespomenuti kao prihvatljivi.
Troškovi također moraju biti u skladu s općim uvjetima prihvatljivosti iz Pravilnika o prihvatljivosti troškova (NN 143/14).
Napomena: Prijavitelj preuzima rizik troškova nastalih u razdoblju između podnošenja projektnog prijedloga i datuma odobrenja bespovratnih sredstava. Prijavitelj je dužan dostaviti proračun svih troškova potrebnih za realizaciju projekta, uključujući prihvatljive i neprihvatljive troškove. Prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi čine ukupnu vrijednost projekta. Iznos sufinanciranja odnosi se samo na prihvatljive troškove projekta.
2.9.Horizontalna načela
Prijavitelji su obavezni pridržavati se zakonskih odredbi (navedenih u poglavlju 1.1. Uputa) koje predstavljaju minimalne zahtjeve pri provedbi horizontalnih politika. Poštivanje odgovarajućih odredbi Zakona o suzbijanju diskriminacije i Zakona o ravnopravnosti spolova je preduvjet za korištenje sredstava iz fondova. Poštujući zakonske odredbe projekt je neutralan 10 u pogledu horizontalnih politika, a pripadajući troškovi i aktivnosti neće se smatrati doprinosom horizontalnim politikama već ispunjenjem zakonske obaveze. Ipak, o istome je potrebno pružiti informaciju u odgovarajućem dijelu Prijavnog obrasca.
Ukoliko projekt sadrži dodatne aktivnosti uz propisani minimum poštivanja zakonskih odredbi, tada projekt promiče horizontalne politike EU. Usklađenost projekta s horizontalnim politikama opisuje se u Prijavnom obrascu A.
Slijedom Uputa za prijavitelje i korisnike operativnog programa „Konkurentnost i Kohezija” o provedbi horizontalnih načela 11 (u daljnjem tekstu: Upute o provedbi horizontalnih načela) korisnici su dužni provoditi mjere u kategorijama promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije i pristupačnost za osobe s invaliditetom.
Doprinos svim horizontalnim načelima nije obavezan za svaki pojedini projekt, već se primjenjuje sukladno aktivnostima i opsegu projekta, kao i informacijama koje sadrže ove Upute.
10Neutralno znači da je projekt zadovoljio zakonski minimum, te da neće dobiti bodove za doprinos horizontalnim načelima
2.9.1.Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije
U Uputama o provedbi horizontalnih načela predložene su neke od horizontalnih aktivnosti koje su primjenjive i na projekte sufinancirane u okviru ovog Poziva kao primjerice:
◊procjena omjera žena i muškaraca u ciljnim skupinama
◊pozitivne mjere za uklanjanje rodnih i ostalih stereotipa te stereotipa o manjinama iz informativnih i komunikacijskih aktivnosti
◊promicanje sudjelovanja žena i pripadnika manjina u svim aktivnostima umrežavanja
◊kvalitativno i kvantitativno praćenje sudjelovanja žena, pripadnika manjina i skupina u nepovoljnom položaju.
Osim predloženih aktivnosti, prijavitelji mogu na razini projektnih prijedloga osmisliti i druge aktivnosti pri promicanju ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrani diskriminacije.
2.9.2. Pristupačnost za osobe s invaliditetom
Projekt treba pridonijeti promicanju pristupačnosti za osobe s invaliditetom koje osiguravaju poboljšanu dostupnost za osobe s invaliditetom u smislu fizičke i informatičko-komunikacijske infrastrukture povrh zakonskih zahtjeva, uključujući načela univerzalnog dizajna.
Neki od primjera dodatnih prilika za promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom navedenih u Uputama o provedbi horizontalnih načela su:
◊dostupnost informacija u formatu jednostavnom za čitanje (natpisi, mrežne stranice, brošure, upute itd.)
◊pristupačnost za osobe s invaliditetom tijekom javnih/informativnih događanja
◊dostupnost informacijsko-komunikacijske tehnologije za osobe s invaliditetom i dr.
Osim predloženih aktivnosti, prijavitelji mogu na razini projektnih prijedloga osmisliti i druge aktivnosti pri promicanju pristupačnosti za osobe s invaliditetom.
republika hrvatska
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Upute za prijavitelje
Poziv na dostavu projektnih prijedloga
CERTIFIKATOM DO TRŽIŠTA
(PODRŠKA PODUZEĆIMA U ZADOVOLJAVANJU ZAHTJEVA CERTIFIKACIJE U SVRHU POBOLJŠANOG PRISTUPA TRŽIŠTIMA I POVEĆANJA KONKURENTNOSTI)
Referentni broj:
otvoreni postupak u modalitetu trajnog Poziva
Ovaj poziv se financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj
SADRŽAJ
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
1.2. Odgovornosti za upravljanje
1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
1.5. Obveze koje se odnose na potpore male vrijednosti
2. PRAVILA POZIVA
2.1. Tko se može prijaviti? Prihvatljivost prijavitelja
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
2.3. Kriteriji za isključenje
2.4. Broj projektnih prijedloga i potpora (bespovratnih sredstava) po prijavitelju
2.5. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost rezultata projekta
2.6. Prihvatljivost projekta
2.7. Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganja su dozvoljena?
2.8. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova za provedbu projekta
2.9. Horizontalna načela
3. KAKO SE PRIJAVITI
3.1. Izgled i sadržaj projektnog prijedloga
3.2. Podnošenje projektnog prijedloga
3.3. Rok za predaju projektnog prijedloga
3.4. Dodatne informacije vezane uz projektni prijedlog
3.5. Objava rezultata Poziva
4. POSTUPAK DODJELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA
4.1. Faze postupka dodjele bespovratnih sredstava
4.2. Odredbe vezane uz dodatna pojašnjenja tijekom postupka dodjele bespovratnih sredstava
4.3. Prigovori
4.4. Ugovaranje
5. ODREDBE KOJE SE ODNOSE NA PROVEDBU PROJEKTA
5.1. Razdoblje provedbe projekta
5.2. Nabava
5.3. Provjere upravljanja projektom
5.4. Podnošenje zahtjeva za predujmom/nadoknadom sredstava
5.5. Povrat sredstava
5.6. Informiranje i vidljivost
6. OBRASCI I PRILOZI
7. POJMOVNIK
8. POPIS KRATICA
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1. OPĆE INFORMACIJE
Pozivom na dostavu projektnih prijedloga CERTIFIKATOM DO TRŽIŠTA (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) pružaju smjernice o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti i troškova te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji su pozvani proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva. Tijekom pripreme projektnog prijedloga prijavitelji su pozvani redovito pratiti ažuriranje natječajne dokumentacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
Cjelokupni okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. godine reguliran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020. godine.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj Povećanje konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva kao jedan od izabranih ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK 1 ) te koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj (u daljnjem tekstu: EFRR) i Kohezijskog fonda (u daljnjem tekstu: KF), a njegova strategija temelji se na koncentraciji ulaganja u devet tematskih ciljeva (TC) zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja (PU), s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren k poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i na regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi 3 „Poslovna konkurentnost“, Investicijskog prioriteta 3d „Potpora stvaranju kapaciteta MSP-a za uključivanje u proces rasta na regionalnim, nacionalnim i međunarodnim tržištima i inovacijskim procesima“, specifičnog cilja 3d1 „Poboljšani razvoj i rast MSP na domaćem i stranim tržištima“ OPKK-a, financiranog sredstvima EFRR-a.
Prioritetna os 3 Poslovna konkurentnost, specifični cilj 3d1 Poboljšani razvoj i rast MSP na domaćem i stranim tržištima u okviru OPKK-a ima za cilj pružiti bolju potporu razvoju konkurentnosti pomaganjem održivog razvoja proizvodnje i jačanjem sposobnosti malih i srednjih poduzeća (u daljnjem tekstu: MSP) da se natječu na međunarodnim tržištima kao načina povećanja regionalne konkurentnosti i bržega gospodarskog rasta. Kako bi se omogućio pristup MSP-a tržištima izvan RH, potrebno ih je podržati u ispunjavanju svih zahtjeva tih tržišta, što će olakšati plasman proizvoda i usluga na ista.
1 www.strukturnifondovi.hr/UserDocsImages/Documents/Strukturni%20fondovi%202014.%20%E2%80%93%202020/01%20OPKK%202014-2020%20hrv%2027112014.docx
Ovim Pozivom nastoji se pomoći MSP-ovima pri zadovoljavanju zahtjeva sukladnosti proizvoda s određenim normama u skladu s propisima EU i drugih zemalja (tip CE oznaka) u svrhu poboljšanog pristupa tržištima i povećanja konkurentnosti.
Poziv je u skladu sa Strategijom razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013. – 2020. (NN 136/13, http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_11_136_2926.html) koja je u sklopu Strateškog cilja 1, kao jednu od aktivnosti, identificirala potrebu za pružanjem potpore poduzećima u primjeni tehničkih normi i sustava kvalitete.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: PT1) će dodijeliti potpore male vrijednosti u smislu Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013, оd 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore objavljenoj u Službenom listu Europske unije 24. prosinca 2013. godine, serija L 352. (u daljnjem tekstu: de minimis Uredba).
Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji se pozivaju da prouče glavne dokumente vezane uz ovaj Poziv:
Zakonodavstvo Europske unije
◊ Ugovor o funkcioniranju Europske unije (konsolidirana verzija, SL C 115/47, od 9. svibnja 2008. godine)
◊ Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju „Ulaganje za rast i radna mjesta“ te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006
◊ Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba 1303/2013)
◊ Delegirana Uredba Komisije (EU) br. 480/2014 оd 3. ožujka 2014. godine o dopuni Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda, Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo te o utvrđivanju općih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo
◊ Delegirana Uredba: (EU) br. 1268/2012 od 29. listopada 2012. godine o pravilima primjene Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 Europskog Parlamenta i Vijeća o financijskim pravilima primjenjivim na proračun Unije.
◊ Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore 2 ;
◊ Preporuka Komisije (EU) br. 2003/361/EC od 6. svibnja 2003. godine vezano za definiciju mikro, malih i srednjih poduzeća;
◊ Prilog I Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora.
2 http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2013:352:0001:0008:HR:PDF
Nacionalno zakonodavstvo
◊ Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN - Međunarodni ugovori br. 2/12)
◊ Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju od 2014./2020. (NN 92/14)
◊ Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem "Ulaganje za rast i radna mjesta" (NN 107/14, 23/15)
◊ Zakon o državnim potporama (NN 47/14)
◊ Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN 29/02, 63/07, 53/12, 56/13)
◊ Zakon o obrtu (NN 143/13)
◊ Zakon o trgovačkim društvima (NN 111/93, 34/99, 118/03, 146/08, 137/09, 152/11, 111/12, 144/12, 68/13, 110/15)
◊ Zakon o zadrugama (NN 34/11, 125/13, 76/14)
◊ Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN 157/13, 152/14)
◊ Zakon o ravnopravnosti spolova (NN 82/08)
◊ Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN 85/08, 112/12)
◊ Zakon o tehničkim zahtjevima za proizvode i ocjenjivanju sukladnosti (NN 80/2013, 14/2014)
◊ Zakon o akreditaciji (NN 158/03, 75/09, 56/13)
◊ Zakon o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14)
◊ Zakon o brdsko-planinskim područjima (NN 12/02, 32/02, 117/03, 42/05, 90/05, 80/08, 148/13, 147/14)
◊ Zakon o područjima posebne državne skrbi (NN 86/08, 57/11, 51/13, 148/13, 76/14, 147/14, 18/15)
◊ Zakon o otocima (NN 34/99, 149/99, 32/02, 33/06)
◊ Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 158/13)
◊ Stečajni Zakon (NN 71/15)
◊ Zakon o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi ( NN 108/12; 144/12; 81/13, 112/13 )
◊ Pravilnik o prihvatljivosti troškova (NN 143/14)
◊ Pravilnik o obliku i sadržaju zadužnice (NN 115/12)
◊ Program dodjele potpora male vrijednosti namijenjenih podršci poduzećima u zadovoljavanju zahtjeva norma, ocjeni sukladnosti i certifikaciji u svrhu poboljšanog pristupa tržištima i povećanja konkurentnosti (KLASA: URBROJ : ).
Strateški okvir
◊ Sporazum o partnerstvu između Republike Hrvatske i Europske komisije za korištenje Europskih strukturnih investicijskih fondova u razdoblju 2014. - 2020. ( https://razvoj.gov.hr/UserDocsImages//arhiva/EU%20fondovi/Programi%20prekogranicna%202014-2020//GLAVNI%20DOKUMENT_Sporazum_o_partnerstvu_HR.pdf )
◊ Operativni program Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020 . ( http://www.strukturnifondovi.hr/esi-fondovi-2014-2020 )
◊ Strategija razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013. – 2020. (NN 136/13, http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_11_136_2926.html ).
Napomena :
Zakoni i podzakonski akti i pripadajući brojevi navedeni su u ovom Pozivu kao važeći u trenutku njegove objave te se na Upute za prijavitelje i ostalu prateću dokumentaciju, kao i na sve odnose koji proizlaze iz Poziva, primjenjuje pozitivno zakonodavstvo što uključuje zakonske i podzakonske akte RH i EU koji su naknadno stupili na snagu, kao i sve njihove kasnije izmjene i dopune.
Dužnost je prijavitelja provjeriti primjenjivo zakonodavstvo u trenutku dostave projektnog prijedloga, jer će se na prijavitelja primijeniti važeći propisi u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1.2. Odgovornosti za upravljanje
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a.
Posredničko tijelo razine 1 (u daljnjem tekstu: PT1) za ovaj Poziv je Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: PT1).
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (u daljnjem tekstu: PT2).
Sva tijela u sustavu obavljaju svoje djelatnosti i odgovorne su za procedure kako je definirano ranije navedenim zakonodavnim okvirom te odredbama ovog Poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Kako bi se MSP-ovima omogućio pristup jedinstvenom europskom i međunarodnim tržištima, potrebno im je pružiti potporu u ispunjavanju primjenjivih zahtjeva standarda, procjene sukladnosti i certifikacije. Na taj način potaknut će ih se da kontinuirano poboljšavaju kvalitetu i konkurentnost svojih proizvoda i usluga.
Ulaganja u te aktivnosti omogućit će MSP-ovima bolju pripremu za ulazak na inozemna tržišta i pridonijeti povećanju njihovih prihoda od prodaje, posebno od prodaje u inozemstvu.
Pozivom se također nastoji podići svijest malih i srednjih poduzetnika o dodanoj vrijednosti na međunarodnim tržištima koju mogu postići proizvodi i usluge koji imaju certifikat.
Primjena norma malim i srednjim poduzetnicima nudi niz prednosti poput:
◊ veću konkurentnost poduzeća
◊ podršku širenju novih znanja i inovacija
◊ poboljšanja kvalitete proizvoda i usluga
◊ osiguravanja interoperabilnosti
◊ uklanjanja zapreka u trgovini
◊ smanjenja troškova
◊ primjene najbolje prakse
◊ osiguravanja ispunjavanja zahtjeva zakona i propisa.
Predmet Poziva: Putem ovog Poziva potpora će biti pružena za certifikaciju proizvoda i usluga, odnosno potvrđivanje sukladnosti proizvoda s određenom normom ili specifikacijom (u skladu sa smjernicama EU i drugih zemalja i odgovarajućim normama na koje se pozivaju smjernice) uključujući provođenje ocjene sukladnosti, uspostavu elektromagnetski kompatibilnog tehničkog spisa o zadovoljavanju zahtjeva i pribavljanje izjave o sukladnosti (EZ ili druge).
Ova potpora trebala bi potaknuti poduzetnike na ulaganja koja će rezultirati vrhunskim proizvodom i uslugom veće vrijednosti.
Svrha (cilj) Poziva : Pružanjem potpore malim i srednjim poduzetnicima za uvođenje i uporabu međunarodno priznatih certifikata želi im se olakšati pristup tržištima kako bi povećali izvoz, odnosno kako bi se povećala njihova konkurentnost.
Povećana uporaba priznatih certifikata, zajedno s pouzdanim tehnološkim rješenjem, pridonose povjerenju kupaca, uvođenjem kojih je olakšan pristup tržištima te povećan prihod od prodaje, izvoz i konkurentnost.
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati pokazatelje neposrednih rezultata specifičnih za program prema investicijskom prioritetu njihove konkretne vrijednosti navesti u prijavnom obrascu gdje je primjenjivo te u ostaloj, za to predviđenoj dokumentaciji Poziva.
Pokazatelji definirani na razini projektnog prijedloga trebaju doprinositi postizanju pokazatelja na razini Poziva.
Pokazatelj neposrednih rezultata
Opis
Broj certificiranih proizvoda/usluga
Broj proizvoda, odnosno usluga za koje je ishođen certifikat, potvrda sukladnosti s određenom normom ili specifikacijom, kao rezultat projekta u godini m.
Povećanje prihoda od prodaje
Prihod od prodaje poduzeća predstavlja prihod poduzeća iz poslovnih aktivnosti koji proizlaze iz prodaje roba i usluga tijekom određenog razdoblja.
Kao polazišna vrijednost uzima se vrijednost prihoda od prodaje izražena u apsolutnom broju u godini n-1.
Kao ciljna vrijednost uzima se procijenjena vrijednost prihoda od prodaje izražena u apsolutnom broju u godini m+2.
Prilikom unosa podataka u Prijavni obrazac A prijavitelj je dužan unijeti apsolutni broj u obrazac.
(Primjer: prihod od prodaje poduzetnika u godini n-1 bio je 1.500 HRK, dok će prihod od prodaje u godini m+2 iznositi 3.000 HRK).
Povećanje prihod od prodaje na tržištu za koji je ishođen certifikat, odnosno potvrda sukladnosti
Prihod od prodaje proizvoda/usluge na tržištu za koje je ishođen certifikat, odnosno potvrda sukladnosti predstavlja vrijednost proizvodnje i/ili pruženih usluga koje je poduzeće izvezlo na tržište za koje je ishođen certifikat (ne uključujući proizvodnju za izvoz u zemlje EU).
Kao polazišna vrijednost uzima se vrijednost prihoda od izvoza na tržište za koje je ishođen certifikat izražena u apsolutnom broju u godini n-1.
Kao ciljna vrijednost uzima se procijenjena vrijednost prihoda od izvoza na tržište za koje je ishođen certifikat izražena u apsolutnom broju u godini m+2.
Prilikom unosa podataka u Prijavni obrazac A prijavitelj je dužan unijeti apsolutni broj u obrazac.
(Primjer: prihod od izvoza na tržište za koje je ishođen certifikat poduzetnika u godini n-1 bio je 0 HRK, dok će prihod od izvoza na tržište za koje je ishođen certifikat u godini m+2 iznositi 2.500 HRK)
Privatna ulaganja koja odgovaraju javnoj potpori (bespovratna sredstva) (CO06)
Kao polazišna vrijednost uzima se traženi iznos potpore.
Kao ciljna vrijednost uzima se ukupna vrijednost projekta (bespovratna sredstva + privatna sredstva).
Doprinos pokazatelja definiran je kao razlika između ukupne vrijednosti projekta i traženog iznosa potpore, tj. iznos privatnih sredstava u ukupnom ulaganju.
Prilikom unosa podataka u Prijavni obrazac A prijavitelj unosi apsolutni broj.
(Primjer: polazišna vrijednost projekta jest traženi iznos potpore 2.000.000,00 HRK. Ciljna vrijednost jest ukupna vrijednost projekta te iznosi 6.500.000,00 HRK).
Doprinos pokazatelja u ovom slučaju iznosi 4.500.000,00 HRK).
Obrazloženje kratica:
n = godina predaje projektnog prijedloga
m = godina završetka projekta
n – 1 = godina koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga
m + 2 = druga godina nakon godine završetka projekta
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka u modalitetu trajnog Poziva, odnosno do iskorištenja raspoloživih sredstava EFRR-a predviđenih za ovaj Poziv.
Temeljem OPKK, odobrenog Odlukom Europske Komisije 2014HR16M1OP001 od 12. prosinca 2014. godine, iz EFRR za ovaj Poziv raspoloživo je u kupno 5.000.000,00 EUR bespovratnih sredstava za razdoblje 2014. – 2020, što se prikazuje u Državnom proračunu Republike Hrvatske u iznosu od 38.000.000,00 HRK na izvoru 563 - EFRR.
UT/PT1 zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Iznos potpore
Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se po ovom Pozivu može dodijeliti pojedinom poduzetniku iznosi 15.000,00 HRK, dok najviši iznos bespovratnih sredstava iznosi 200.000,00 EUR preračunato u HRK prema srednjem tečaju HNB-a na dan dodjele potpore, uzimajući u obzir da su ograničenja vezana za pragove dodjele potpore male vrijednosti utvrđena u članku 3. de minimis Uredbe poštovana.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Intenzitet potpore
Maksimalan intenzitet potpore određuje se sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014 prema veličini poduzeća, i to kako slijedi:
Definicija iz Priloga I. Uredbe 651/2014 *
Intenzitet potpore
Mikro poduzeća
poduzeće koje ima manje od 10 zaposlenih, a čiji godišnji promet i/ili godišnja bilanca ne premašuje 2 milijuna EUR
◊ do 85 % prihvatljivih troškova
Mala poduzeća
poduzeće koje ima manje od 50 zaposlenih, a čiji godišnji promet i/ili godišnja bilanca ne premašuje 10 milijuna EUR
◊ do 65 % prihvatljivih troškova
Srednja poduzeća
poduzeća koja imaju manje od 250 zaposlenih i godišnji promet koji ne premašuje 50 milijuna EUR i/ili godišnju bilancu koja ne premašuje 43 milijuna EUR
◊ do 45 % prihvatljivih troškova
*navedeno se ne odnosi na partnerska ili povezana poduzeća
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstava ili vanjskim financiranjem (svime što ne predstavlja sredstva iz Europskih strukturnih investicijskih fondova) osigurati:
◊ sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projektnog prijedloga i iznosa bespovratnih sredstava iz EFRR-a dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva
◊ sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova unutar projektnog prijedloga.
Napomena:
stopa sufinanciranja određuje se na 7 (sedam) decimala.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1.5. Obveze koje se odnose na potpore male vrijednosti
Na projekte koji će biti financirani u okviru ovog Poziva odnose se obaveze koje se odnose na potpore male vrijednosti (de minimis potpore).
Potpore male vrijednosti dodjeljivat će se MSP u obliku bespovratnih sredstava kao nadopune privatnom financiranju. Potpore male vrijednosti dodijeljene prema ovom Pozivu smatraju se transparentnim potporama, u smislu članka 4. de minimis Uredbe.
Potpore male vrijednosti iz ovog Poziva dodjeljivat će se jednom poduzetniku, kako je definirano u članku 2. stavak 2. de minimis Uredbe.
Ukupan iznos potpore male vrijednosti koja se po državi članici dodjeljuje jednom poduzetniku ne smije prelaziti 200.000,00 EUR tijekom prethodne dvije fiskalne godine i u tekućoj fiskalnoj godini.
Ukupan iznos potpore male vrijednosti koja se po državi članici dodjeljuje jednom poduzetniku koji obavlja cestovni prijevoz tereta za najamninu ili naknadu ne smije premašiti 100.000,00 EUR tijekom prethodne dvije fiskalne godine i u tekućoj fiskalnoj godini. Navedena potpore male vrijednosti ne smije se koristiti za kupovinu vozila za cestovni prijevoz tereta.
Gornje granice primjenjuju se bez obzira na oblik potpora male vrijednosti ili na cilj koji se namjerava postići te neovisno o tome financira li se potpora koju dodjeljuje država članica u cijelosti ili djelomično iz sredstava koja su podrijetlom iz Europske unije ili državnog proračuna Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Zbrajanje potpora
Potpore male vrijednosti koje se dodjeljuju u skladu s de minimis Uredbom mogu se kumulirati s potporama male vrijednosti, dodijeljenima poduzetnicima koji pružaju usluge od općeg gospodarskog interesa 3 , do gornjih granica utvrđenih u Uredbi 360/2012. Mogu se pribrajati potporama male vrijednosti dodijeljenima u skladu s drugim uredbama o de minimis potporama do odgovarajuće gornje granice utvrđene člankom 3. stavkom 2. de minimis Uredbe.
Potpore male vrijednosti ne mogu se zbrajati s državnim potporama u vezi s istim prihvatljivim troškovima ili s državnim potporama za istu mjeru rizičnog financiranja ako bi takva kumulacija prelazila primjenjivi najviši intenzitet ili iznos potpore koji je u konkretnim okolnostima svakog pojedinog slučaja utvrđen Uredbom Komisije 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora, odnosno odlukom Europske komisije.
Potpore male vrijednosti koje nisu dodijeljene za određene opravdane troškove ili se njima ne mogu pripisati, mogu se kumulirati s drugim državnim potporama dodijeljenima u skladu s Uredbom Komisije 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora ili odlukom Europske komisije (članak 5. stavak 2. de minimis Uredbe.
Pri zbrajanju potpora i određivanju intenziteta i iznosa potpora, u obzir će se uzimati svi javni izvori financiranja.
3 u skladu s Uredbom Europske komisije (EU) br. 360/2012 (15) o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske Unije na potpore de minimis koje se dodjeljuju poduzetnicima koji pružaju usluge od općeg gospodarskog interesa (SL L 114, 26.4.2012.)
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2. PRAVILA POZIVA
2.1. Tko se može prijaviti? Prihvatljivost prijavitelja
Kako bi ispunio uvjete prihvatljivosti, prijavitelj mora biti:
◊ pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014
◊ poduzetnik koji u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja, koje su definirane u točki. 2.3. Uputa.
Prihvatljivost prijavitelja provjeravat će se sukladno relevantnim dokumentima navedenima u točki 3.1 Uputa.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno. Partnerske organizacije i partnerstvo 4 bilo koje vrste nisu prihvatljivi.
4 Partner je svaka pravna osoba javnog ili privatnog prava, uključujući osobe privatnog prava registrirane za obavljanje gospodarske djelatnosti i subjekte malog gospodarstva, kako su definirani u članku 1. Priloga Preporuci Europske komisije 2003/361/EZ, koja koristi dio projektnih sredstava i sudjeluje u provedbi projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.3. Kriteriji za isključenje
U okviru ovog Poziva, potpora se ne može dodijeliti:
1) velikim poduzećima
2) prijaviteljima koji nemaju sjedište, odnosno poslovnu jedinicu ili podružnicu u RH ( koji nisu registrirani u Republici Hrvatskoj za obavljanje gospodarske djelatnosti) najmanje u godini koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga
3) prijaviteljima koji djeluju u sektoru primarne poljoprivredne proizvodnje
4) poduzetnicima koji djeluju u sektoru prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u sljedećim slučajevima:
I. ako je iznos potpore fiksno utvrđen na temelju cijene ili količine takvih proizvoda kupljenih od primarnih proizvođača, odnosno koje na tržište stavljaju poduzetnici u pitanju
II. ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače
5) prijaviteljima koji djeluju u sektoru ribarstva i akvakulture kako je obuhvaćeno Uredbom (EU) br.1379/2013
6) za ulaganja u sektorima:
◊ poslovanja nekretninama (NKD 5 oznaka 68)
◊ djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92)
◊ financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66)
◊ pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69)
5 Nacionalna klasifikacija djelatnosti 2007. (NKD 2007) (NN, br. 58/07. i 72/07.) - NKD s objašnjenjima ( https://e-obrt.minpo.hr/dokumenti/nkd2007_s_objasnjenjima.pdf
◊ trgovanja ili proizvodnje robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava 6
◊ trgovine na veliko i malo (NKD oznake: 45, 46 i 47)
◊ knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti (NKD oznaka 91)
◊ sportske, zabavne i rekreacijske djelatnosti (NKD oznaka 93)
◊ djelatnosti zdravstvene i socijalne skrbi (NKD oznake: 86, 87 i 88)
7) udrugama i dobrotvornim organizacijama
8) za djelatnosti usmjerene izvozu u treće zemlje ili države članice, odnosno potpore koje su izravno povezane s izvezenim količinama, s uspostavom i funkcioniranjem distribucijske mreže ili s drugim tekućim troškovima povezanima s izvoznom djelatnošću
9) ukoliko se potpora uvjetuje uporabom domaće robe u odnosu na uvezenu robu
10) prijaviteljima od kojih je, kako je navedeno u članku 1., točka 4.a) Uredbe 651/2014, temeljem prethodne odluke Komisije kojom se potpora proglašava protuzakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, zatražen povrat sredstava
11) prijaviteljima koji se nalaze u postupku povrata državne ili potpore male vrijednosti
12) prijaviteljima koji su u postupku stečaja ili likvidacije sukladno odredbama Stečajnog zakona
13) prijaviteljima u postupku predstečajne nagodbe sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi
14) prijaviteljima koji nisu ispunili obveze vezane uz plaćanje dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje u skladu sa zakonskim odredbama
15) prijaviteljima koji nemaju podmirene sve obveze prema svojim zaposlenicima po bilo kojoj osnovi
16) u slučajevima u kojima je protiv prijavitelja izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela: prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, primanje i/ili davanje mita u gospodarskom poslovanju, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, zlouporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zločinačko udruženje i počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, sukladno odredbama Kaznenog zakona (NN 125/11; 144/12; 56/15; 61/15 i NN 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12) i sukladno svim daljnjim izmjenama i dopunama Kaznenog zakona ili odgovarajućeg zakona države u kojoj je prijavitelj osnovan;
17) prijaviteljima koji nemaju niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u mjesecu koji prethodi mjesecu predaje projektnog prijedloga
18) prijaviteljima koji nemaju pozitivno iskazan EBITDA u fiskalnoj godini koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga
19) prijaviteljima koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak kojima je ukupni godišnji iznos primitaka manji od ukupnog iznosa izdataka u godini koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga
6 Odluka o donošenju popisa robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava (NN 101/2013)
20) prijaviteljima koji su bili u blokadi ukupno više od 15 dana, od toga više od 5 dana u kontinuitetu, u proteklih 6 mjeseci prije predaje projektnog prijedloga
21) prijaviteljima koji su prešli pragove definirane de minimis Uredbom.
Kada poduzetnik aktivan u jednom ili više sektora ili djelatnosti navedenih u točkama od 3) do 6) ima i druge djelatnosti koje su obuhvaćene područjem primjene Programa, može ostvariti pravo na potporu dodijeljenu u odnosu na potonje sektore ili djelatnosti, uz uvjet da sektori ili aktivnosti isključeni iz djelokruga Programa ne ostvaruju korist od potpore dodijeljene u okviru Programa. U tom pogledu korisnik je dužan osigurati navedeno razdvajanje bilo podjelom aktivnosti bilo razdvajanjem troškova te dostaviti izjavu kojom potvrđuje navedeno razdvajanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.4. Broj projektnih prijedloga i potpora (bespovratnih sredstava) po prijavitelju
Prijavitelj po predmetnom Pozivu u postupku dodjele bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: postupak dodjele) može imati samo jedan projektni prijedlog. Postupak dodjele obuhvaća razdoblje od zaprimanja projektnog prijedloga do donošenja konačne odluke o predmetnom projektnom prijedlogu o čemu se prijavitelj obavještava pisanim putem.
U slučaju da prijavitelj podnese novi projektni prijedlog dok je prvotno zaprimljeni projektni prijedlog još uvijek u postupku dodjele, novi projektni prijedlog bit će vraćen neotvoren prijavitelju i neće biti uključen u postupak dodjele.
Po završetku postupka dodjele, isključenjem prijedloga ili donošenjem odluke o financiranju, prijavitelj može podnijeti novi projektni prijedlog.
Broj pojedinih potpora koje mogu biti dodijeljene jednom prijavitelju nije ograničen.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.5. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost rezultata projekta
Prijavitelj mora biti u mogućnosti pravovremeno provesti projekt u skladu sa zahtjevima utvrđenima u ovim Uputama. Prijavitelj treba osigurati učinkovitu uporabu sredstava u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti 7 . Prijavitelj mora imati stabilne i dostatne izvore financiranja za održavanje svoje aktivnosti tijekom cijelog razdoblja provedbe projekta i za sudjelovanje u njegovu financiranju.
7 Vidjeti definiciju u Pojmovniku
Prijavitelj mora osigurati održivost projekta i projektnih rezultata. Prijavitelj tijekom razdoblja od 3 (tri) godine od završetka provedbe projekta mora osigurati:
◊ održavanje opreme i druge imovine nabavljene tijekom projekta, u skladu s uputama/preporukama proizvođača i
◊ održivost aktivnosti i rezultata kako bi se osiguralo ostvarenje ciljanih pokazatelja utvrđenih u točki 1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
◊ da ne dođe do bitne izmjene projektnih rezultata uslijed promjene prirode vlasništva dijela infrastrukture ili prestanka proizvodne aktivnosti.
Iznosi koji su u ime projekta nepropisno isplaćeni, vraćaju se u Državni proračun razmjerno razdoblju u kojemu ovi zahtjevi nisu bili ispunjeni.
Nepridržavanje zahtjeva koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i zahtjeva povezanih s trajnošću, smatrat će se kršenjem Ugovora te je moguće od korisnika zatražiti povrat sredstava 8 .
8 Osim ako je do potonjeg došlo uslijed stečaja koji nije uzrokovan prijevarom
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.6. Prihvatljivost projekta
Napomena:
Kriteriji prihvatljivosti projekta (navedeni niže) provjeravaju se tijekom odgovarajuće faze postupka dodjele (kako je opisano u točki 4.1 ovih Uputa).
Kako bi bio prihvatljiv, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijede:
◊ cilj projekta je u skladu s ciljevima predmetne dodjele; dokazuje se Obrazac A
◊ iznos traženih bespovratnih sredstava odgovara navedenim ograničenjima povezanima s najnižim i najvišim iznosom i intenzitetom potpore; dokazuje se Izjavom o usklađenosti s UzP (Obrazac 2), Prijavnim obrascem A (Obrazac 1);
◊ projekt je u skladu sa Strategijom razvoja poduzetništva Republike Hrvatske 2013. – 2020. (Narodne novine 136/2013), s ciljem „Povećanje konkurentnosti maloga gospodarstva u Hrvatskoj“ te s ciljevima OPKK, prioritetnom osi 3 „Poslovna konkurentnost“, Investicijskim prioritetom 3d „Potpora stvaranju kapaciteta MSP-a za uključivanje u proces rasta na regionalnim, nacionalnim i međunarodnim tržištima i inovacijskim procesima“, specifičnim ciljem 3d1 „Poboljšani razvoj i rast MSP na domaćem i stranim tržištima“ te, slijedom toga, odgovara ciljevima ovog Poziva (točka 1.3 Uputa); dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊ projekt je u skladu s nacionalnim propisima i propisima EU, uvažavajući pravila o potporama male vrijednosti (točka 1.1 Uputa); dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊ aktivnosti projekta su u skladu s prihvatljivim aktivnostima u sklopu ovog Poziva (točka 2.7 Uputa); dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊ rezultati projekta moraju imati ekonomski i društveni učinak u Republici Hrvatskoj; dokazuje se: Izjavom o usklađenosti s UzP (Obrazac 2), Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊ provedba projekta ne smije započeti prije predaje projektnog prijedloga PT1-u; dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊ projekt ne smije završiti prije potpisa Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava ; dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊ trajanje projekta ne može biti duže od 12 mjeseci od dana sklapanja ugovora; dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊ projektne aktivnosti moraju se odvijati u prihvatljivom sektoru sukladno točki 2.3 ovih Uputa; dokazuje se: Izjavom o usklađenosti s UzP (Obrazac 2), Prijavnim obrascem A (Obrazac 1); projekt ne predstavlja dvostruko financiranje (odnosno poštuje načelo nekumulativnosti); dokazuje se: Izjavom o usklađenosti s UzP (Obrazac 2), Izjavom o korištenim potporama (Obrazac 3)i Izjavom o korištenim potporama male vrijednosti (Obrazac 4)
◊ projekt se, na način opisan u projektnom prijedlogu, ne bi mogao provesti bez potpore iz Fondova (prijavitelj nema osigurana sredstva za provedbu projekta na način, u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu, odnosno potporom iz OPKK-a osigurava se dodana vrijednost, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje cilja/ciljeva projekta); dokazuje se Prijavnim obrascem A (Obrazac 1)
◊ projekt poštuje načelo nekumulativnosti, odnosno ne predstavlja dvostruko financiranje; dokazuje se Izjavom o korištenju potpora male vrijednosti, Prijavnim obrascem A (Obrazac 1).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.7. Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganja su dozvoljena?
Svi troškovi, kako bi bili prihvatljivi, moraju, između ostalog, voditi do ispunjenja rezultata projekta koji doprinose ostvarenju ciljeva Poziva.
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva odnose se na certifikaciju proizvoda, odnosno potvrđivanje sukladnosti proizvoda s određenom normom ili specifikacijom (u skladu sa smjernicama EU i drugih zemalja i odgovarajućim normama na koje se pozivaju smjernice). Aktivnosti certifikacija mogu biti prihvatljive samo ukoliko je neovisno ocjenjivanje sukladnosti provedeno od strane ovlaštenog tijela.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.8. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova za provedbu projekta
Proračun projekta mora biti realan i učinkovit, tj. troškovi moraju biti dostatni za postizanje očekivanih rezultata, a cijene trebaju odgovarati tržišnim cijenama. Pri određivanju prihvatljivosti troškova, potrebno je uzeti u obzir Program de minimis, točke xy i xyz ovog Poziva i Pravilnik o prihvatljivosti troškova (NN 143/14).
Pri obračunu i dodjeli bespovratnih sredstava u obzir će se uzimati samo prihvatljivi troškovi. Prihvatljivi troškovi moraju biti stvarno učinjeni i temeljiti se na popratnoj dokumentaciji. Prijavitelj je dužan dostaviti proračun svih troškova potrebnih za realizaciju projektnog prijedloga, uključujući i neprihvatljive troškove u sklopu ovog Poziva.
Troškovi moraju ispunjavati sljedeće opće uvjete prihvatljivosti:
◊ biti u skladu s općim uvjetima prihvatljivosti navedenima u Pravilniku o prihvatljivosti troškova (NN 143/2014) i dodatnim uvjetima za prihvatljivost troškova primjenjivima na ovaj Poziv
◊ nastati kod prijavitelja i biti plaćeni od strane prijavitelja
◊ biti povezani i nastati u okviru projekta koji je odabran u okviru ovog Poziva, u skladu s kriterijima odabira, a za koji je preuzeta obveza u Ugovoru
◊ biti u skladu s načelom odgovornog financijskog upravljanja, odnosno u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti, za postizanje rezultata te biti u skladu s tržišnim cijenama
◊ nastati za vrijeme trajanja (razdoblja) provedbe projekta
◊ biti u skladu sa zahtjevima postavljenima u Prilogu 4.
◊ biti stvarni, odnosno potkrijepljeni računima ili računovodstvenim dokumentima jednake dokazne vrijednosti. Predujmovi isplaćeni ugovarateljima sukladno s ugovorima prihvatljivi su za financiranje, bez obzira na proizvode ili usluge koje će biti isporučeni sukladno s ugovorima, do isteka razdoblja prihvatljivosti troškova
◊ biti usklađeni s odredbama čl. 65. Stavka 11. Uredbe (EU) br. 1303/2013 koje se odnose na zabranu dvostrukog financiranja iz drugog financijskog instrumenta Europske unije te dvostrukog financiranja iz bilo kojeg drugog izvora osim vlastitih sredstava prijavitelja
◊ biti usklađeni s pravilima o trajnosti operacija iz točke 2.5 Uputa
◊ biti usklađeni s pravilima financijskih ograničenja navedenih u točki 1.4 ovih Uputa .
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.8.1. Prihvatljive kategorije troškova
Sljedeće kategorije troškova smatraju se prihvatljivima:
◊ troškovi testiranja proizvoda s ciljem utvrđivanja udovoljava li proizvod specifičnim zahtjevima određenog certifikata/potvrde
◊ troškovi pripreme propisane tehničke dokumentacije (tehnički file koji prati spis) ukoliko isti priprema vanjski pružatelj usluge izrade tehničke dokumentacije
◊ prijevod tehničke dokumentacije na strani jezik ukoliko se traži certifikat na stranom jeziku
◊ troškovi transporta proizvoda do tijela nadležnog za testiranje i certificiranje
◊ troškovi potvrđivanja sukladnosti proizvoda od strane tijela ovlaštenih za certifikaciju i ispitivanje
◊ troškovi u svezi s ispunjavanjem uvjeta informiranja i vidljivosti, u skladu s točkom 5.6 ovih Uputa.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.8.2. Neprihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi prijavitelja:
1. nadoknadivi PDV tj. porez na dodanu vrijednost za koji korisnik ima pravo ostvariti odbitak
2. troškovi vezani za održavanje certifikata, znaka kvalitete ili licence
3. kamate na dug
4. kupnja korištene opreme
5. kupnja vozila koja se koriste u svrhu upravljanja projektom
6. otpremnine, doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te neoporezivi bonusi za zaposlene
7. kazne, financijske globe i troškovi sudskog spora
8. operativni troškovi (sirovine, energija, gorivo, telekomunikacije, grijanje, održavanje, upravljanje zgradom, itd.) ( izuzev troškova upravljanja projektom)
9. gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj
10. plaćanja svih bonusa zaposlenima
11. bankovni troškovi za otvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere i drugi troškovi u potpunosti financijske prirode
12. troškovi iz Pravilnika iz članka 10. stavka 1. Uredbe 9 , a kojeg donosi čelnik središnjeg tijela državne uprave iz članka 5. stavka 2. Uredbe
9 Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem »Ulaganje za rast i radna mjesta« (»Narodne novine«, broj 107/2014)
13. doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti
14. troškovi osoblja kao dio troškova provedbe projekta
15. troškovi za sitan inventar
16. neizravni troškovi
17. troškovi amortizacije
18. kupnja nekretnina (uključujući i pripadajuće izgrađeno zemljište)
19. trošak police osiguranja imovine (uključuje i imovinu nabavljenu iz projekta)
20. troškovi koji nisu vezani isključivo uz certifikaciju proizvoda/usluge
21. troškovi navedeni kao neprihvatljivi u Pravilniku o prihvatljivosti troškova (NN 143/14)
22. ostali troškovi nespomenuti kao prihvatljivi.
Troškovi također moraju biti u skladu s općim uvjetima prihvatljivosti iz Pravilnika o prihvatljivosti troškova (NN 143/14).
Napomena: Prijavitelj preuzima rizik troškova nastalih u razdoblju između podnošenja projektnog prijedloga i datuma odobrenja bespovratnih sredstava. Prijavitelj je dužan dostaviti proračun svih troškova potrebnih za realizaciju projekta, uključujući prihvatljive i neprihvatljive troškove. Prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi čine ukupnu vrijednost projekta. Iznos sufinanciranja odnosi se samo na prihvatljive troškove projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.9. Horizontalna načela
Prijavitelji su obavezni pridržavati se zakonskih odredbi (navedenih u poglavlju 1.1. Uputa) koje predstavljaju minimalne zahtjeve pri provedbi horizontalnih politika. Poštivanje odgovarajućih odredbi Zakona o suzbijanju diskriminacije i Zakona o ravnopravnosti spolova je preduvjet za korištenje sredstava iz fondova. Poštujući zakonske odredbe projekt je neutralan 10 u pogledu horizontalnih politika, a pripadajući troškovi i aktivnosti neće se smatrati doprinosom horizontalnim politikama već ispunjenjem zakonske obaveze. Ipak, o istome je potrebno pružiti informaciju u odgovarajućem dijelu Prijavnog obrasca.
Ukoliko projekt sadrži dodatne aktivnosti uz propisani minimum poštivanja zakonskih odredbi, tada projekt promiče horizontalne politike EU. Usklađenost projekta s horizontalnim politikama opisuje se u Prijavnom obrascu A.
Slijedom Uputa za prijavitelje i korisnike operativnog programa „Konkurentnost i Kohezija” o provedbi horizontalnih načela 11 (u daljnjem tekstu: Upute o provedbi horizontalnih načela) korisnici su dužni provoditi mjere u kategorijama promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije i pristupačnost za osobe s invaliditetom.
Doprinos svim horizontalnim načelima nije obavezan za svaki pojedini projekt, već se primjenjuje sukladno aktivnostima i opsegu projekta, kao i informacijama koje sadrže ove Upute.
10 Neutralno znači da je projekt zadovoljio zakonski minimum, te da neće dobiti bodove za doprinos horizontalnim načelima
11 http://www.strukturnifondovi.hr/UserDocsImages/Za%20web/Upute%20za%20prijavitelje.pdf
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.9.1. Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije
U Uputama o provedbi horizontalnih načela predložene su neke od horizontalnih aktivnosti koje su primjenjive i na projekte sufinancirane u okviru ovog Poziva kao primjerice:
◊ procjena omjera žena i muškaraca u ciljnim skupinama
◊ pozitivne mjere za uklanjanje rodnih i ostalih stereotipa te stereotipa o manjinama iz informativnih i komunikacijskih aktivnosti
◊ promicanje sudjelovanja žena i pripadnika manjina u svim aktivnostima umrežavanja
◊ kvalitativno i kvantitativno praćenje sudjelovanja žena, pripadnika manjina i skupina u nepovoljnom položaju.
Osim predloženih aktivnosti, prijavitelji mogu na razini projektnih prijedloga osmisliti i druge aktivnosti pri promicanju ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrani diskriminacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.9.2. Pristupačnost za osobe s invaliditetom
Projekt treba pridonijeti promicanju pristupačnosti za osobe s invaliditetom koje osiguravaju poboljšanu dostupnost za osobe s invaliditetom u smislu fizičke i informatičko-komunikacijske infrastrukture povrh zakonskih zahtjeva, uključujući načela univerzalnog dizajna.
Neki od primjera dodatnih prilika za promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom navedenih u Uputama o provedbi horizontalnih načela su:
◊ dostupnost informacija u formatu jednostavnom za čitanje (natpisi, mrežne stranice, brošure, upute itd.)
◊ pristupačnost za osobe s invaliditetom tijekom javnih/informativnih događanja
◊ dostupnost informacijsko-komunikacijske tehnologije za osobe s invaliditetom i dr.
Osim predloženih aktivnosti, prijavitelji mogu na razini projektnih prijedloga osmisliti i druge aktivnosti pri promicanju pristupačnosti za osobe s invaliditetom.