PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI I DOPUNI ZAKONA O UPRAVNIM SPOROVIMA
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Ocjena stanja
Zakon o upravnim sporovima („Narodne novine“, broj 20/10, 143/12, 152/14 i 94/16 dalje u tekstu: ZUS) posljednji je put noveliran Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o upravnim sporovima („Narodne novine“, broj 152/14) kada su u Zakon unesene mnogobrojne promjene i poboljšanja.
Tijekom primjene Zakona o upravnim sporovima pojavila se potreba za jasnim propisivanjem ovlasti za poduzimanje radnji u upravnom sporu u slučaju kada je Vlada Republike Hrvatske tuženik u upravnom sporu.
Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj U-I-2753/2012 i dr. od 27. rujna 2016. objavljene u „Narodnim novinama“, broj 94/16 točkom II. izreke Ustavni sud Republike Hrvatske ukinuo je članak 79. ZUS-a i odredio da prestaje važiti 31. ožujka 2017., a kako bi se Hrvatskom saboru ostavilo dovoljno vremena za usklađivanje ukinutog članka ZUS-a s Ustavom Republike Hrvatske.
Pitanja koja se trebaju urediti Zakonom
Predloženom izmjenom i dopunom ZUS-a propisuje se mogućnost da Vlada Republike Hrvatske, kao tuženik u upravnom sporu, može ovlastiti za poduzimanje radnji u sporu službenu osobu pojedinog ministarstva ili drugog središnjeg tijela državne uprave iz čijeg djelokruga je predmet upravnog spora.
Nadalje, predloženom izmjenom odredbi koje se odnose na troškove upravnog spora postupa se sukladno Odluci Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj U-I-2753/2012 i dr. od 27. rujna 2016. objavljene u „Narodnim novinama“, broj 94/16 koji je ukinuo odredbu članka 79. ZUS-a smatrajući kako predmetna odredba vrijeđa pravo stranka na pravično suđenje.
Zakonsko uređenje naknade troškova postupka predstavlja jednu od komponenti prava na pristup pravosuđu. Pravo na pristup sudu nije apsolutno. Ono je podvrgnuto ograničenjima, regulacijom države, koja u tom pitanju ima izvjesnu slobodu procjene. Predloženom izmjenom članka 79. ZUS-a kojim se reguliraju troškovi upravnog spora osigurava se ostvarenje legitimnih ciljeva upravnosudskog postupka, pravna sigurnost objektivnog poretka, određenost, pristupačnost, predvidljivost i pravna izvjesnost normi te procesna ravnopravnost položaja stranka u upravnosudskim postupcima u Republici Hrvatskoj u skladu sa zahtjevima koji proizlaze iz vladavine prava.
Posljedice koje će proisteći donošenjem Zakona
Predložena izmjena i dopuna omogućit će Vladi Republike Hrvatske da, u slučaju kada je tuženik u upravnom sporu, osim službene osobe koja je donijela ili propustila donijeti odluku, odnosno službene osobe koja je postupila ili propustila postupiti, ili osobe koju unutar Vlade Republike Hrvatske odredi premijer, odnosno osobe koja je propisom o unutarnjem redu ovlaštena poduzimati radnje u upravnom sporu, za poduzimanje radnji u upravnom sporu ovlasti službenu osobu pojedinog ministarstva ili drugog središnjeg tijela državne uprave iz čijeg djelokruga je predmet upravnog spora.
Upravni spor predstavlja kontrolni mehanizam postupanja države i javnopravnih tijela, koja u velikom broju slučajeva, mogu bitno ograničiti ili ukinuti ustavna prava građana. Stoga troškovi upravnog spora mogu predstavljati velik teret za tužitelja kojem su nezakonitim radom uprave prouzročene povrede njegovih subjektivnih prava.
Novim zakonskim uređenjem pitanja troškova upravnog spora propisano je što čini troškove spora i kako stranke podmiruju ove troškove. Predloženo je, kao pravilo, da svaka stranka prethodno sama podmiruje troškove koje je uzrokovala svojim radnjama, no stranka koja izgubi spor u cijelosti je dužna podmiriti sve troškove spora.
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVEDBU ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona potrebno je osigurati dodatna sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. OBRAZLOŽENJE PRIJEDLOGA ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Donošenje Zakona po hitnom postupku predlaže se sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskog sabora („Narodne novine“, broj 81/13) koji propisuje da se zakon može donijeti po hitnom postupku kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi.
U konkretnom slučaju to je provedba odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske broj U-I-2753/2012 i dr. od 27. rujna 2016. objavljene u „Narodnim novinama“, broj 94/16 kojom je ukinut članak 79. ZUS-a koji se odnosi na troškove upravnog spora i odgođen prestanak važenja ukinutog članka do isteka roka iz točke II. izreke ove odluke tj. do 31. ožujka 2017.
Prednje stoga kako bi se Hrvatskom saboru ostavilo dovoljno vremena za usklađivanje ukinutog članka ZUS-a s Ustavom Republike Hrvatske.
S obzirom na obvezu usklađivanja ukinutog članka 79. ZUS-a s Ustavom Republike Hrvatske te kratkoću roka predlaže se donošenja zakona po hitnom postupku.
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM - KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI I DOPUNI ZAKONA O UPRAVNIM SPOROVIMA
Članak 1.
U Zakonu o upravnim sporovima („Narodne novine“, broj 20/10, 143/12, 152/14 i 94/16) u članku 20. iza stavka 3. dodaje se novi stavak 4. koji glasi:
„(4) Kada je Vlada Republike Hrvatske tuženik u upravnom sporu, za poduzimanje radnji u sporu može ovlastiti službenu osobu pojedinog ministarstva ili drugog središnjeg tijela državne uprave iz čijeg djelokruga je predmet upravnog spora.“
Dosadašnji stavci 4.,5. i 6. postaju stavci 5.,6.i 7.
Članak 2.
Članak 79. mijenja se i glasi:
„(1) Troškove spora čine izdaci učinjeni u tijeku ili u povodu spora. Troškovi spora obuhvaćaju i nagradu za rad odvjetnika i drugih osoba koje imaju pravo na zakonom propisanu naknadu.
(2) Vrijednost predmeta upravnog spora smatra se neprocjenjivom.
(3) Svaka stranka prethodno sama podmiruje troškove koje je prouzročila svojim radnjama, osim ako zakonom nije drukčije propisano. Troškovi proizašli iz poduzimanja radnji po službenoj dužnosti suda predujmljuju se iz sredstava suda.
(4) Stranka koja izgubi spor u cijelosti snosi sve troškove spora, ako zakonom nije drukčije propisano. Ako stranka djelomično uspije u sporu, sud može, s obzirom na postignuti uspjeh, odrediti da svaka stranka snosi svoje troškove ili da se troškovi raspodijele razmjerno uspjehu u sporu.
(5) Stranka koja je povukla tužbu, žalbu ili drugi prijedlog koji je prouzročio troškove drugim strankama snosi troškove i tim strankama.
(6) Pri odlučivanju koji će se troškovi stranci nadoknaditi sud će uzeti u obzir samo troškove koji su bili potrebni radi vođenja spora.“
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 3.
Upravni sporovi pokrenuti do dana stupanja na snagu ovoga Zakona dovršit će se po odredbama ovoga Zakona, osim kada je ovim Zakonom drugačije određeno.
Članak 4.
Odredba članka 3. ovoga Zakona ne primjenjuje se na upravne sporove u kojima je do dana stupanja na snagu ovoga Zakona zaključena rasprava.
Članak 5.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Odredbu članka 20. važećeg Zakona koji regulira ovlast za poduzimanje radnji u upravnom sporu potrebno je dopuniti na način koji će Vladi Republike Hrvatske omogućiti da za poduzimanje radnji u upravnom sporu, u kojem je tuženik, ovlasti službenu osobu onog ministarstva iz čijeg djelokruga je predmet upravnog spora.
Uz članak 2.
Ovim člankom propisuje se što čini troškove spora i kako stranke podmiruju ove troškove. Predloženo je pravilo da svaka stranka prethodno sama podmiruje troškove koje je uzrokovala svojim radnjama, no stranka koja izgubi spor u cijelosti je dužna podmiriti sve troškove spora. Propisuje se da se vrijednost predmeta upravnog spora smatra neprocjenjivom.
Uz članak 3. i 4.
Predloženim odredbama propisan je način dovršetka započetih upravnih sporova i to po odredbama ovoga Zakona. Izuzetak su upravni sporovi u kojima je do dana stupanja na snagu ovoga Zakona zaključena rasprava.
Uz članak 5.
Odredba propisuje stupanje na snagu Zakona.
VI. TEKST ODREDBI ZAKONA KOJI SE MIJENJAJU ILI DOPUNJUJU
ZAKON O UPRAVNIM SPOROVIMA
„Narodne novine“, broj 20/10, 143/12, 152/14 i 94/16
Poduzimanje radnji u upravnom sporu
Članak 20.
(1) Tužitelj i zainteresirana osoba mogu poduzimati radnje u sporu ako su potpuno poslovno sposobni, odnosno u granicama svoje poslovne sposobnosti.
(2) Za tužitelja ili zainteresiranu osobu radnje u sporu može poduzimati osoba ovlaštena za zastupanje, zajednički predstavnik i zajednički opunomoćenik skupine osoba.
(3) Za tuženika radnje u sporu može poduzimati službena osoba javnopravnog tijela koja je donijela ili propustila donijeti odluku, postupila ili propustila postupiti, odnosno službena osoba javnopravnog tijela čija je odluka potvrđena osporavanom odlukom te druga osoba određena propisima o unutarnjem ustrojstvu javnopravnog tijela. Za poduzimanje radnji u sporu čelnik javnopravnog tijela može ovlastiti drugu službenu osobu tog tijela. Tijela državne uprave i druga državna tijela po punomoći čelnika može zastupati državno odvjetništvo.
(4) Radnja u sporu koju poduzima osoba ovlaštena za zastupanje ima isti pravni učinak kao da je poduzima i sama stranka.
(5) Sud može, kada to smatra korisnim za razrješenje spora, pozvati tužitelja ili zainteresiranu osobu koje zastupa osoba ovlaštena za zastupanje da se osobno odazovu i izjasne o određenim činjenicama.
(6) Na poslovnu sposobnost fizičke osobe na odgovarajući se način primjenjuju odredbe kojima je uređena poslovna sposobnost fizičke osobe u parničnom postupku.
Troškovi upravnog spora
Članka 79.
U upravnim sporovima svaka stranka podmiruje svoje troškove.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI I DOPUNI ZAKONA O UPRAVNIM SPOROVIMA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Ocjena stanja
Zakon o upravnim sporovima („Narodne novine“, broj 20/10, 143/12, 152/14 i 94/16 dalje u tekstu: ZUS) posljednji je put noveliran Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o upravnim sporovima („Narodne novine“, broj 152/14) kada su u Zakon unesene mnogobrojne promjene i poboljšanja.
Tijekom primjene Zakona o upravnim sporovima pojavila se potreba za jasnim propisivanjem ovlasti za poduzimanje radnji u upravnom sporu u slučaju kada je Vlada Republike Hrvatske tuženik u upravnom sporu.
Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj U-I-2753/2012 i dr. od 27. rujna 2016. objavljene u „Narodnim novinama“, broj 94/16 točkom II. izreke Ustavni sud Republike Hrvatske ukinuo je članak 79. ZUS-a i odredio da prestaje važiti 31. ožujka 2017., a kako bi se Hrvatskom saboru ostavilo dovoljno vremena za usklađivanje ukinutog članka ZUS-a s Ustavom Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Pitanja koja se trebaju urediti Zakonom
Predloženom izmjenom i dopunom ZUS-a propisuje se mogućnost da Vlada Republike Hrvatske, kao tuženik u upravnom sporu, može ovlastiti za poduzimanje radnji u sporu službenu osobu pojedinog ministarstva ili drugog središnjeg tijela državne uprave iz čijeg djelokruga je predmet upravnog spora.
Nadalje, predloženom izmjenom odredbi koje se odnose na troškove upravnog spora postupa se sukladno Odluci Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj U-I-2753/2012 i dr. od 27. rujna 2016. objavljene u „Narodnim novinama“, broj 94/16 koji je ukinuo odredbu članka 79. ZUS-a smatrajući kako predmetna odredba vrijeđa pravo stranka na pravično suđenje.
Zakonsko uređenje naknade troškova postupka predstavlja jednu od komponenti prava na pristup pravosuđu. Pravo na pristup sudu nije apsolutno. Ono je podvrgnuto ograničenjima, regulacijom države, koja u tom pitanju ima izvjesnu slobodu procjene. Predloženom izmjenom članka 79. ZUS-a kojim se reguliraju troškovi upravnog spora osigurava se ostvarenje legitimnih ciljeva upravnosudskog postupka, pravna sigurnost objektivnog poretka, određenost, pristupačnost, predvidljivost i pravna izvjesnost normi te procesna ravnopravnost položaja stranka u upravnosudskim postupcima u Republici Hrvatskoj u skladu sa zahtjevima koji proizlaze iz vladavine prava.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Posljedice koje će proisteći donošenjem Zakona
Predložena izmjena i dopuna omogućit će Vladi Republike Hrvatske da, u slučaju kada je tuženik u upravnom sporu, osim službene osobe koja je donijela ili propustila donijeti odluku, odnosno službene osobe koja je postupila ili propustila postupiti, ili osobe koju unutar Vlade Republike Hrvatske odredi premijer, odnosno osobe koja je propisom o unutarnjem redu ovlaštena poduzimati radnje u upravnom sporu, za poduzimanje radnji u upravnom sporu ovlasti službenu osobu pojedinog ministarstva ili drugog središnjeg tijela državne uprave iz čijeg djelokruga je predmet upravnog spora.
Upravni spor predstavlja kontrolni mehanizam postupanja države i javnopravnih tijela, koja u velikom broju slučajeva, mogu bitno ograničiti ili ukinuti ustavna prava građana. Stoga troškovi upravnog spora mogu predstavljati velik teret za tužitelja kojem su nezakonitim radom uprave prouzročene povrede njegovih subjektivnih prava.
Novim zakonskim uređenjem pitanja troškova upravnog spora propisano je što čini troškove spora i kako stranke podmiruju ove troškove. Predloženo je, kao pravilo, da svaka stranka prethodno sama podmiruje troškove koje je uzrokovala svojim radnjama, no stranka koja izgubi spor u cijelosti je dužna podmiriti sve troškove spora.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVEDBU ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona potrebno je osigurati dodatna sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
IV. OBRAZLOŽENJE PRIJEDLOGA ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Donošenje Zakona po hitnom postupku predlaže se sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskog sabora („Narodne novine“, broj 81/13) koji propisuje da se zakon može donijeti po hitnom postupku kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi.
U konkretnom slučaju to je provedba odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske broj U-I-2753/2012 i dr. od 27. rujna 2016. objavljene u „Narodnim novinama“, broj 94/16 kojom je ukinut članak 79. ZUS-a koji se odnosi na troškove upravnog spora i odgođen prestanak važenja ukinutog članka do isteka roka iz točke II. izreke ove odluke tj. do 31. ožujka 2017.
Prednje stoga kako bi se Hrvatskom saboru ostavilo dovoljno vremena za usklađivanje ukinutog članka ZUS-a s Ustavom Republike Hrvatske.
S obzirom na obvezu usklađivanja ukinutog članka 79. ZUS-a s Ustavom Republike Hrvatske te kratkoću roka predlaže se donošenja zakona po hitnom postupku.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM - KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI I DOPUNI ZAKONA O UPRAVNIM SPOROVIMA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 1.
U Zakonu o upravnim sporovima („Narodne novine“, broj 20/10, 143/12, 152/14 i 94/16) u članku 20. iza stavka 3. dodaje se novi stavak 4. koji glasi:
„(4) Kada je Vlada Republike Hrvatske tuženik u upravnom sporu, za poduzimanje radnji u sporu može ovlastiti službenu osobu pojedinog ministarstva ili drugog središnjeg tijela državne uprave iz čijeg djelokruga je predmet upravnog spora.“
Dosadašnji stavci 4.,5. i 6. postaju stavci 5.,6.i 7.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 2.
Članak 79. mijenja se i glasi:
„(1) Troškove spora čine izdaci učinjeni u tijeku ili u povodu spora. Troškovi spora obuhvaćaju i nagradu za rad odvjetnika i drugih osoba koje imaju pravo na zakonom propisanu naknadu.
(2) Vrijednost predmeta upravnog spora smatra se neprocjenjivom.
(3) Svaka stranka prethodno sama podmiruje troškove koje je prouzročila svojim radnjama, osim ako zakonom nije drukčije propisano. Troškovi proizašli iz poduzimanja radnji po službenoj dužnosti suda predujmljuju se iz sredstava suda.
(4) Stranka koja izgubi spor u cijelosti snosi sve troškove spora, ako zakonom nije drukčije propisano. Ako stranka djelomično uspije u sporu, sud može, s obzirom na postignuti uspjeh, odrediti da svaka stranka snosi svoje troškove ili da se troškovi raspodijele razmjerno uspjehu u sporu.
(5) Stranka koja je povukla tužbu, žalbu ili drugi prijedlog koji je prouzročio troškove drugim strankama snosi troškove i tim strankama.
(6) Pri odlučivanju koji će se troškovi stranci nadoknaditi sud će uzeti u obzir samo troškove koji su bili potrebni radi vođenja spora.“
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 3.
Upravni sporovi pokrenuti do dana stupanja na snagu ovoga Zakona dovršit će se po odredbama ovoga Zakona, osim kada je ovim Zakonom drugačije određeno.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 4.
Odredba članka 3. ovoga Zakona ne primjenjuje se na upravne sporove u kojima je do dana stupanja na snagu ovoga Zakona zaključena rasprava.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 5.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
OBRAZLOŽENJE
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Uz članak 1.
Odredbu članka 20. važećeg Zakona koji regulira ovlast za poduzimanje radnji u upravnom sporu potrebno je dopuniti na način koji će Vladi Republike Hrvatske omogućiti da za poduzimanje radnji u upravnom sporu, u kojem je tuženik, ovlasti službenu osobu onog ministarstva iz čijeg djelokruga je predmet upravnog spora.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Uz članak 2.
Ovim člankom propisuje se što čini troškove spora i kako stranke podmiruju ove troškove. Predloženo je pravilo da svaka stranka prethodno sama podmiruje troškove koje je uzrokovala svojim radnjama, no stranka koja izgubi spor u cijelosti je dužna podmiriti sve troškove spora. Propisuje se da se vrijednost predmeta upravnog spora smatra neprocjenjivom.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Uz članak 3. i 4.
Predloženim odredbama propisan je način dovršetka započetih upravnih sporova i to po odredbama ovoga Zakona. Izuzetak su upravni sporovi u kojima je do dana stupanja na snagu ovoga Zakona zaključena rasprava.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Uz članak 5.
Odredba propisuje stupanje na snagu Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
VI. TEKST ODREDBI ZAKONA KOJI SE MIJENJAJU ILI DOPUNJUJU
ZAKON O UPRAVNIM SPOROVIMA
„Narodne novine“, broj 20/10, 143/12, 152/14 i 94/16
Poduzimanje radnji u upravnom sporu
Članak 20.
(1) Tužitelj i zainteresirana osoba mogu poduzimati radnje u sporu ako su potpuno poslovno sposobni, odnosno u granicama svoje poslovne sposobnosti.
(2) Za tužitelja ili zainteresiranu osobu radnje u sporu može poduzimati osoba ovlaštena za zastupanje, zajednički predstavnik i zajednički opunomoćenik skupine osoba.
(3) Za tuženika radnje u sporu može poduzimati službena osoba javnopravnog tijela koja je donijela ili propustila donijeti odluku, postupila ili propustila postupiti, odnosno službena osoba javnopravnog tijela čija je odluka potvrđena osporavanom odlukom te druga osoba određena propisima o unutarnjem ustrojstvu javnopravnog tijela. Za poduzimanje radnji u sporu čelnik javnopravnog tijela može ovlastiti drugu službenu osobu tog tijela. Tijela državne uprave i druga državna tijela po punomoći čelnika može zastupati državno odvjetništvo.
(4) Radnja u sporu koju poduzima osoba ovlaštena za zastupanje ima isti pravni učinak kao da je poduzima i sama stranka.
(5) Sud može, kada to smatra korisnim za razrješenje spora, pozvati tužitelja ili zainteresiranu osobu koje zastupa osoba ovlaštena za zastupanje da se osobno odazovu i izjasne o određenim činjenicama.
(6) Na poslovnu sposobnost fizičke osobe na odgovarajući se način primjenjuju odredbe kojima je uređena poslovna sposobnost fizičke osobe u parničnom postupku.
Troškovi upravnog spora
Članka 79.
U upravnim sporovima svaka stranka podmiruje svoje troškove.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa