ISKAZ O PROCJENI UČINAKA PROPISA ZA PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OSNIVANJU AGENCIJE ZA UGLJIKOVODIKE
Zagreb, 18. siječnja 2017. godine
1. PROBLEM
Analizom postojećeg stanja utvrđeno je da na području djelovanja Ministarstva zaštite okoliša i energetike djeluje nekoliko pravnih osoba s javnim ovlastima i trgovačkih društava u državnom vlasništvu, a koji su usko vezani uz energetiku te čiji se poslovi procesno nadovezuju odnosno postoji određena povezanost poslova te ih je potrebno racionalizirati. Navedeno ukazuje na problem nedovoljne učinkovitosti tijela javne uprave, velikog broja pravnih osoba čije se djelatnosti i nadležnosti preklapaju i troškova Državnog proračuna za javnu i državnu upravu. Stoga se normativnim rješenjem namjeravaju riješiti navedeni problemi, a sve u skladu sa preporukama Vijeća Europske unije od dana 14.07.2015. i Nacionalnim programom reformi za 2016. godinu koji slijedi navedene preporuke, a čiji su ciljevi makroekonomska stabilnost i fiskalna održivost kroz poboljšanje upravljanja javnim financijama te veća učinkovitost i transparentnost javnog sektora kroz racionalizaciju sustava i poslova javne uprave.
U okviru postizanja makroekonomske stabilnosti i fiskalne održivosti potrebno je, između ostaloga, poboljšati proračunsko planiranje i kontrolu rashoda, standardizirati materijalne rashode i smanjiti rashode za zaposlene u javnoj upravi i javnim službama. U okviru postizanja veće učinkovitosti i transparentnosti javnog sektora potrebno je racionalizirati sustav pravnih osoba s javnim ovlastima. Sukladno navedenom, potrebno je spojiti pravne osobe s istim odnosno sličnim područjem djelovanja u jednu pravnu osobu kao što je to slučaj kod Agencije za ugljikovodike (dalje u tekstu: AZU) i Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata (dalje u tekstu: HANDA).
AZU osnovana je Zakonom o osnivanju Agencije za ugljikovodike (Narodne novine, broj 14/14) kao javna ustanova u svrhu pružanja sustavne operativne podrške nadležnim tijelima u poslovima vezanim za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika (nafte i plina), kao i trajno zbrinjavanje plinova u geološkim strukturama. S druge strane, HANDA je također javna ustanova osnovana Zakonom o tržištu nafte i naftnih derivata (Narodne novine, broj 19/14) te je jedinstveno tijelo ovlašteno formirati, održavati i prodavat obvezne zalihe nafte. S obzirom na procesnu povezanost poslova AZU i HANDA-e normativnim rješenjem potrebno je riješiti probleme nedovoljne učinkovitosti tijela javne uprave.
Nadalje, sinergijski efekti rezultirati će smanjenjem ukupnih troškova s aspekta smanjenja broja rukovodećeg kadra kao i racionalizacije kadrova u potpornim funkcijama (računovodstvo, pravni i opći poslovi i administracija), smanjenja ostalih troškova kroz racionalizaciju nabave, a koji se odnose na najam i korištenje raznih usluga. Procijenjeno smanjenje ukupnih godišnjih troškova iznositi će oko milijun kuna.
Pored navedenog potrebno je osigurati pretpostavke za rad AZU na način da se izvrši usklađivanje sa Zakonom o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (Narodne novine, broj 93/16 i 104/16), a prema kojem istraživanje i eksploatacija ugljikovodika nije više u nadležnosti ministarstva nadležnog za rudarstvo već u nadležnosti ministarstva nadležnog za energetiku. Stoga je neophodno žurno imenovati Upravno Vijeće AZU radi nesmetanog funkcioniranja AZU, a kako bi se izbjegle eventualne pravne nesigurnosti koje mogu proizaći iz trenutnog „interregnum“ razdoblja. Kako bi se imenovanje Upravnog Vijeća AZU izvršilo potrebno je uskladiti predstavnike Upravnog Vijeća na način da je predsjednik Upravnog Vijeća predstavnik ministarstva nadležnog za energetiku s obzirom da je sukladno važećem zakonu predstavnik ministarstva nadležnog za rudarstvo.
2. CILJEVI
Glavni ciljevi koji se planiraju postići kroz prijedlog izmjena i dopuna zakona o osnivanju AZU su povećanje učinkovitost rada u području energetike u Republici Hrvatskoj, okupljanje stručnog kadra na jednom mjestu, učinkovitije upravljanje ljudskim potencijalima te smanjenje broja članova upravnog vijeća i rukovodećeg kadra, a što u konačnici dovodi do smanjenja proračunskih rashoda, racionalizacije poslovanja i optimizacije procesa.
S obzirom na procesnu povezanost poslova AZU i HANDE-e, cilj normativnog rješenja je objedinjavanje poslova u svrhu smanjenja troškova poslovanja i optimizacije procesa, tako što će AZU preuzeti poslove, djelatnike, opremu i financijska sredstva HANDA-e od dana stupanja na snagu normativnog rješenja.
Nadalje, mjerljivi kriterij normativnog rješenja biti će ukupno smanjenje godišnjih troškova za oko milijun kuna s aspekta smanjenja broja rukovodećeg kadra kao i racionalizacije kadrova u potpornim funkcijama (računovodstvo, pravni i opći poslovi i administracija) te smanjenja ostalih troškova kroz racionalizaciju nabave, a koji se odnose na najam i korištenje raznih usluga.
3. MOGUĆE OPCIJE
3.1. OPCIJA 1 – ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)
AZU kao javna ustanova pruža sustavnu operativnu podršku nadležnim tijelima u poslovima vezanim za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika, kao i trajno zbrinjavanje plinova u geološkim strukturama te će i dalje obavljati poslove iz svog djelokruga, međutim nastaviti će funkcionirati bez Upravnog Vijeća te se pojedine aktivnosti, a za koje su potrebne odluke koje donosi Upravno Vijeće neće moći operativno provoditi. Naime, neće se moći donijeti odluka o imenovanju Upravnog Vijeća što onemogućuje AZU da izvršava pojedine obveze, a za koje je potrebna odluka Upravnog Vijeća te se neće uskladiti nadležnost sukladno Zakonu o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (Narodne novine, broj 93/16 i 104/16), a prema kojem istraživanje i eksploatacija ugljikovodika nije više u nadležnosti ministarstva nadležnog za rudarstvo već u nadležnosti ministarstva nadležnog za energetiku.
3.2. OPCIJA 2: – (nenormativno rješenje)
Ne postoji nenormativno rješenje koje bi uredilo materiju reguliranu važećim zakonom. Činjenica je da se radi o dvije agencije čiji se poslovi procesno preklapaju odnosno nadovezuju te je samo pripajanje moguće realizirati jedino putem izmjena postojećeg zakonodavstva odnosno predloženim normativnim rješenjem.
Također ne postoji nenormativno rješenje kojim bi se riješili problemi navedeni pod OPCIJOM 1.
3.3. OPCIJA 3: – (normativno rješenje)
U postojećem normativnom rješenju predlaže se preuzimanje poslova, djelatnika , opreme i financijskih sredstava HANDA-e, a što će u konačnici rezultirati smanjenjem troškova i optimizacijom poslovanja, kao i smanjenje članova Upravnog vijeća AZU sa 9 na 5 članova, radi operativnijeg i ekonomičnijeg obavljanja poslova iz djelokruga rada tog tijela. Kao članovi Upravnog vijeća prema ovom zakonskom prijedlogu predlažu se osobe u čijoj su nadležnosti, odnosno području djelokruga rada direktno i/ili indirektno povezane s istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika. Predlaže se usklađivanje terminologije po pitanju nadležnog ministarstva s obzirom da sukladno Zakonu o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave istraživanje i eksploatacija ugljikovodika nije više u nadležnosti ministarstva nadležnog za rudarstvo već u nadležnosti ministarstva nadležnog za energetiku.
Normativnim rješenjem se namjeravaju riješiti problemi nedovoljne učinkovitosti tijela javne uprave, velikog broja pravnih osoba čije se djelatnosti i nadležnosti preklapaju i troškova Državnog proračuna za javnu i državnu upravu odnosno namjeravaju se postići ciljevi postavljeni Nacionalnim programom reformi za 2016. U okviru postizanja makroekonomske stabilnosti i fiskalne održivosti potrebno je, između ostaloga, poboljšati proračunsko planiranje i kontrolu rashoda, standardizirati materijalne rashode i smanjiti rashode za zaposlene u javnoj upravi i javnim službama. U okviru postizanja veće učinkovitosti i transparentnosti javnog sektora potrebno je racionalizirati sustav pravnih osoba s javnim ovlastima. Sukladno navedenom, potrebno je spojiti pravne osobe s istim ili sličnim područjem djelovanja u jednu pravnu osobu. S obzirom na procesnu povezanost poslova AZU i HANDA-e cilj normativnog rješenja je objedinjavanje poslova u svrhu smanjenja troškova poslovanja i povećanja učinkovitosti kroz optimizaciju procesa.
Provedbom ovog normativnog rješenja ostvarit će se veća razina učinkovitosti rada u području energetike u Republici Hrvatskog, okupljanje stručnog kadra na jednom mjestu, učinkovitije upravljanje ljudskim potencijalima te smanjenje broja članova upravnog vijeća i rukovodećeg kadra, a što u konačnici dovodi do smanjenja proračunskih rashoda, racionalizacije poslovanja i optimizacije procesa.
3.4. OPCIJA 4: – (normativno rješenje)
Moguće normativno rješenje je donošenje novog zakona kojim bi se osnovala nova pravna osoba s javnim ovlastima, a kojoj bi se pripojile HANDA i AZU te bi se iste ukinule donošenjem tog Zakona, a što dodatno komplicira pripajanje s aspekta vremena potrebnog za gašenje dviju pravnih osoba s javnim ovlastima i osnivanja nove pravne osobe s javnim ovlastima, usklađivanje odnosno izmjene dodatnih zakona, kao i činjenica da bi to rješenje uključivalo dodatni trošak potreban za registraciju i uspostavljanje nove pravne osobe s javnim ovlastima.
4. USPOREDBA OPCIJA
OPCIJA 1.
Nema troškova jer postojeće normativno stanje ostaje isto.
OPCIJA 2.
S obzirom da je utvrđeno da prikazani problem nije moguće riješiti nenormativnim rješenjem ista ne postoji pa se ni ne može govoriti o koristima, učincima i troškovima iste.
OPCIJA 3.
Utvrđeno je da bi ova opcija dovela do smanjenja godišnjih troškova za minimalno milijun kuna s aspekta smanjenja broja rukovodećeg kadra kao i racionalizacije kadrova u potpornim funkcijama (računovodstvo, pravni i opći poslovi i administracija) te smanjenja ostalih troškova kroz racionalizaciju nabave, a koji se odnose na najam i korištenje raznih usluga.
OPCIJA 4.
Utvrđeno je da bi za ovu opciju u svrhu osnivanja nove pravne osobe s javnim ovlastima trebalo osigurati dodatna sredstva potrebna za registriranje i osposobljavanja nove pravne osobe s javnim ovlastima u iznosu od oko minimalno 50 tisuća kuna, a što je potrebno za registraciju, imenovanje vršitelja dužnosti i osposobljavanje nove pravne osobe. Ova opcija također donosi koristi u segmentu učinkovitijeg upravljanja ljudskim potencijalima te smanjenje broja članova upravnog vijeća i rukovodećeg kadra.
Opcije
Koristi
Troškovi
Opcija 1: ne poduzimati ništa
nema
nema
Opcija 2: (nenormativno rješenje)
nema
nema
Opcija 3: (normativno rješenje)
godišnja ušteda u minimalnom iznosu od milijun kuna
nema
Opcija 4: (normativno rješenje)
veća učinkovitost rada u području energetike u Republici Hrvatskoj, okupljanje stručnog kadra na jednom mjestu, učinkovitije upravljanje ljudskim potencijalima te smanjenje broja članova upravnog vijeća i rukovodećeg kadra
50 tisuća kuna
5. SAVJETOVANJE
Ispunjava se nakon provedenog savjetovanja
6. PREPORUČENA OPCIJA
Ispunjava se nakon provedenog savjetovanja
7. PRAĆENJE PROVEDBE I EVALUACIJA
Ispunjava se nakon provedenog savjetovanja
8. PRILOZI
Teze o sadržaju propisa za Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnivanju Agencije za ugljikovodike (Narodne novine, broj 14/14).
ISKAZ O PROCJENI UČINAKA PROPISA ZA PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OSNIVANJU AGENCIJE ZA UGLJIKOVODIKE
Zagreb, 18. siječnja 2017. godine
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
1. PROBLEM
Analizom postojećeg stanja utvrđeno je da na području djelovanja Ministarstva zaštite okoliša i energetike djeluje nekoliko pravnih osoba s javnim ovlastima i trgovačkih društava u državnom vlasništvu, a koji su usko vezani uz energetiku te čiji se poslovi procesno nadovezuju odnosno postoji određena povezanost poslova te ih je potrebno racionalizirati. Navedeno ukazuje na problem nedovoljne učinkovitosti tijela javne uprave, velikog broja pravnih osoba čije se djelatnosti i nadležnosti preklapaju i troškova Državnog proračuna za javnu i državnu upravu. Stoga se normativnim rješenjem namjeravaju riješiti navedeni problemi, a sve u skladu sa preporukama Vijeća Europske unije od dana 14.07.2015. i Nacionalnim programom reformi za 2016. godinu koji slijedi navedene preporuke, a čiji su ciljevi makroekonomska stabilnost i fiskalna održivost kroz poboljšanje upravljanja javnim financijama te veća učinkovitost i transparentnost javnog sektora kroz racionalizaciju sustava i poslova javne uprave.
U okviru postizanja makroekonomske stabilnosti i fiskalne održivosti potrebno je, između ostaloga, poboljšati proračunsko planiranje i kontrolu rashoda, standardizirati materijalne rashode i smanjiti rashode za zaposlene u javnoj upravi i javnim službama. U okviru postizanja veće učinkovitosti i transparentnosti javnog sektora potrebno je racionalizirati sustav pravnih osoba s javnim ovlastima. Sukladno navedenom, potrebno je spojiti pravne osobe s istim odnosno sličnim područjem djelovanja u jednu pravnu osobu kao što je to slučaj kod Agencije za ugljikovodike (dalje u tekstu: AZU) i Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata (dalje u tekstu: HANDA).
AZU osnovana je Zakonom o osnivanju Agencije za ugljikovodike (Narodne novine, broj 14/14) kao javna ustanova u svrhu pružanja sustavne operativne podrške nadležnim tijelima u poslovima vezanim za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika (nafte i plina), kao i trajno zbrinjavanje plinova u geološkim strukturama. S druge strane, HANDA je također javna ustanova osnovana Zakonom o tržištu nafte i naftnih derivata (Narodne novine, broj 19/14) te je jedinstveno tijelo ovlašteno formirati, održavati i prodavat obvezne zalihe nafte. S obzirom na procesnu povezanost poslova AZU i HANDA-e normativnim rješenjem potrebno je riješiti probleme nedovoljne učinkovitosti tijela javne uprave.
Nadalje, sinergijski efekti rezultirati će smanjenjem ukupnih troškova s aspekta smanjenja broja rukovodećeg kadra kao i racionalizacije kadrova u potpornim funkcijama (računovodstvo, pravni i opći poslovi i administracija), smanjenja ostalih troškova kroz racionalizaciju nabave, a koji se odnose na najam i korištenje raznih usluga. Procijenjeno smanjenje ukupnih godišnjih troškova iznositi će oko milijun kuna.
Pored navedenog potrebno je osigurati pretpostavke za rad AZU na način da se izvrši usklađivanje sa Zakonom o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (Narodne novine, broj 93/16 i 104/16), a prema kojem istraživanje i eksploatacija ugljikovodika nije više u nadležnosti ministarstva nadležnog za rudarstvo već u nadležnosti ministarstva nadležnog za energetiku. Stoga je neophodno žurno imenovati Upravno Vijeće AZU radi nesmetanog funkcioniranja AZU, a kako bi se izbjegle eventualne pravne nesigurnosti koje mogu proizaći iz trenutnog „interregnum“ razdoblja. Kako bi se imenovanje Upravnog Vijeća AZU izvršilo potrebno je uskladiti predstavnike Upravnog Vijeća na način da je predsjednik Upravnog Vijeća predstavnik ministarstva nadležnog za energetiku s obzirom da je sukladno važećem zakonu predstavnik ministarstva nadležnog za rudarstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
2. CILJEVI
Glavni ciljevi koji se planiraju postići kroz prijedlog izmjena i dopuna zakona o osnivanju AZU su povećanje učinkovitost rada u području energetike u Republici Hrvatskoj, okupljanje stručnog kadra na jednom mjestu, učinkovitije upravljanje ljudskim potencijalima te smanjenje broja članova upravnog vijeća i rukovodećeg kadra, a što u konačnici dovodi do smanjenja proračunskih rashoda, racionalizacije poslovanja i optimizacije procesa.
S obzirom na procesnu povezanost poslova AZU i HANDE-e, cilj normativnog rješenja je objedinjavanje poslova u svrhu smanjenja troškova poslovanja i optimizacije procesa, tako što će AZU preuzeti poslove, djelatnike, opremu i financijska sredstva HANDA-e od dana stupanja na snagu normativnog rješenja.
Nadalje, mjerljivi kriterij normativnog rješenja biti će ukupno smanjenje godišnjih troškova za oko milijun kuna s aspekta smanjenja broja rukovodećeg kadra kao i racionalizacije kadrova u potpornim funkcijama (računovodstvo, pravni i opći poslovi i administracija) te smanjenja ostalih troškova kroz racionalizaciju nabave, a koji se odnose na najam i korištenje raznih usluga.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
3. MOGUĆE OPCIJE
3.1. OPCIJA 1 – ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)
AZU kao javna ustanova pruža sustavnu operativnu podršku nadležnim tijelima u poslovima vezanim za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika, kao i trajno zbrinjavanje plinova u geološkim strukturama te će i dalje obavljati poslove iz svog djelokruga, međutim nastaviti će funkcionirati bez Upravnog Vijeća te se pojedine aktivnosti, a za koje su potrebne odluke koje donosi Upravno Vijeće neće moći operativno provoditi. Naime, neće se moći donijeti odluka o imenovanju Upravnog Vijeća što onemogućuje AZU da izvršava pojedine obveze, a za koje je potrebna odluka Upravnog Vijeća te se neće uskladiti nadležnost sukladno Zakonu o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (Narodne novine, broj 93/16 i 104/16), a prema kojem istraživanje i eksploatacija ugljikovodika nije više u nadležnosti ministarstva nadležnog za rudarstvo već u nadležnosti ministarstva nadležnog za energetiku.
3.2. OPCIJA 2: – (nenormativno rješenje)
Ne postoji nenormativno rješenje koje bi uredilo materiju reguliranu važećim zakonom. Činjenica je da se radi o dvije agencije čiji se poslovi procesno preklapaju odnosno nadovezuju te je samo pripajanje moguće realizirati jedino putem izmjena postojećeg zakonodavstva odnosno predloženim normativnim rješenjem.
Također ne postoji nenormativno rješenje kojim bi se riješili problemi navedeni pod OPCIJOM 1.
3.3. OPCIJA 3: – (normativno rješenje)
U postojećem normativnom rješenju predlaže se preuzimanje poslova, djelatnika , opreme i financijskih sredstava HANDA-e, a što će u konačnici rezultirati smanjenjem troškova i optimizacijom poslovanja, kao i smanjenje članova Upravnog vijeća AZU sa 9 na 5 članova, radi operativnijeg i ekonomičnijeg obavljanja poslova iz djelokruga rada tog tijela. Kao članovi Upravnog vijeća prema ovom zakonskom prijedlogu predlažu se osobe u čijoj su nadležnosti, odnosno području djelokruga rada direktno i/ili indirektno povezane s istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika. Predlaže se usklađivanje terminologije po pitanju nadležnog ministarstva s obzirom da sukladno Zakonu o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave istraživanje i eksploatacija ugljikovodika nije više u nadležnosti ministarstva nadležnog za rudarstvo već u nadležnosti ministarstva nadležnog za energetiku.
Normativnim rješenjem se namjeravaju riješiti problemi nedovoljne učinkovitosti tijela javne uprave, velikog broja pravnih osoba čije se djelatnosti i nadležnosti preklapaju i troškova Državnog proračuna za javnu i državnu upravu odnosno namjeravaju se postići ciljevi postavljeni Nacionalnim programom reformi za 2016. U okviru postizanja makroekonomske stabilnosti i fiskalne održivosti potrebno je, između ostaloga, poboljšati proračunsko planiranje i kontrolu rashoda, standardizirati materijalne rashode i smanjiti rashode za zaposlene u javnoj upravi i javnim službama. U okviru postizanja veće učinkovitosti i transparentnosti javnog sektora potrebno je racionalizirati sustav pravnih osoba s javnim ovlastima. Sukladno navedenom, potrebno je spojiti pravne osobe s istim ili sličnim područjem djelovanja u jednu pravnu osobu. S obzirom na procesnu povezanost poslova AZU i HANDA-e cilj normativnog rješenja je objedinjavanje poslova u svrhu smanjenja troškova poslovanja i povećanja učinkovitosti kroz optimizaciju procesa.
Provedbom ovog normativnog rješenja ostvarit će se veća razina učinkovitosti rada u području energetike u Republici Hrvatskog, okupljanje stručnog kadra na jednom mjestu, učinkovitije upravljanje ljudskim potencijalima te smanjenje broja članova upravnog vijeća i rukovodećeg kadra, a što u konačnici dovodi do smanjenja proračunskih rashoda, racionalizacije poslovanja i optimizacije procesa.
3.4. OPCIJA 4: – (normativno rješenje)
Moguće normativno rješenje je donošenje novog zakona kojim bi se osnovala nova pravna osoba s javnim ovlastima, a kojoj bi se pripojile HANDA i AZU te bi se iste ukinule donošenjem tog Zakona, a što dodatno komplicira pripajanje s aspekta vremena potrebnog za gašenje dviju pravnih osoba s javnim ovlastima i osnivanja nove pravne osobe s javnim ovlastima, usklađivanje odnosno izmjene dodatnih zakona, kao i činjenica da bi to rješenje uključivalo dodatni trošak potreban za registraciju i uspostavljanje nove pravne osobe s javnim ovlastima.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
4. USPOREDBA OPCIJA
OPCIJA 1.
Nema troškova jer postojeće normativno stanje ostaje isto.
OPCIJA 2.
S obzirom da je utvrđeno da prikazani problem nije moguće riješiti nenormativnim rješenjem ista ne postoji pa se ni ne može govoriti o koristima, učincima i troškovima iste.
OPCIJA 3.
Utvrđeno je da bi ova opcija dovela do smanjenja godišnjih troškova za minimalno milijun kuna s aspekta smanjenja broja rukovodećeg kadra kao i racionalizacije kadrova u potpornim funkcijama (računovodstvo, pravni i opći poslovi i administracija) te smanjenja ostalih troškova kroz racionalizaciju nabave, a koji se odnose na najam i korištenje raznih usluga.
OPCIJA 4.
Utvrđeno je da bi za ovu opciju u svrhu osnivanja nove pravne osobe s javnim ovlastima trebalo osigurati dodatna sredstva potrebna za registriranje i osposobljavanja nove pravne osobe s javnim ovlastima u iznosu od oko minimalno 50 tisuća kuna, a što je potrebno za registraciju, imenovanje vršitelja dužnosti i osposobljavanje nove pravne osobe. Ova opcija također donosi koristi u segmentu učinkovitijeg upravljanja ljudskim potencijalima te smanjenje broja članova upravnog vijeća i rukovodećeg kadra.
Opcije
Koristi
Troškovi
Opcija 1: ne poduzimati ništa
nema
nema
Opcija 2: (nenormativno rješenje)
nema
nema
Opcija 3: (normativno rješenje)
godišnja ušteda u minimalnom iznosu od milijun kuna
nema
Opcija 4: (normativno rješenje)
veća učinkovitost rada u području energetike u Republici Hrvatskoj, okupljanje stručnog kadra na jednom mjestu, učinkovitije upravljanje ljudskim potencijalima te smanjenje broja članova upravnog vijeća i rukovodećeg kadra
50 tisuća kuna
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
5. SAVJETOVANJE
Ispunjava se nakon provedenog savjetovanja
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
6. PREPORUČENA OPCIJA
Ispunjava se nakon provedenog savjetovanja
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
7. PRAĆENJE PROVEDBE I EVALUACIJA
Ispunjava se nakon provedenog savjetovanja
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
8. PRILOZI
Teze o sadržaju propisa za Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnivanju Agencije za ugljikovodike (Narodne novine, broj 14/14).
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike