E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

ISKAZ O PROCJENI UČINAKA PROPISA ZA PRIJEDLOG ZAKONA O ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA

 

Zagreb, 18. siječnja 2017. godine

 

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. PROBLEM

Analizom postojećeg stanja utvrđeno je da postoje problemi dvostruke odnosno preklapajuće nadležnosti središnjih državnih tijela prilikom realizacije projekata istraživanja i eksploatacije ugljikovodika i geotermalnih voda, kao i neusklađenosti s Direktivom 2009/31/EZ o geološkom skladištenju ugljikovog dioksida, Direktivom 2000/60/EZ o uspostavi okvira za djelovanje Zajednice u području vodne politike i Direktivom 2013/30/EU o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.

Zakonom o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (Narodne novine, broj 94/13 i 14/14) nisu obuhvaćena pitanja utvrđivanja rezervi ugljikovodika, utvrđivanja eksploatacijskog polja, registra istražih prostora i/ili eksploatacijskih polja, izrade i provjere projekata, građenja i uporabe objekata i postrojenja, sanacije prostora, naknade štete, mjera sigurnosti i zaštite, stručne spreme za obavljanje određenih poslova i drugih pitanja već su ista regulirana Zakonom o rudarstvu ((Narodne novine, broj 56/13 i 14/14) i pripadajućim propisima, a što uključuje djelovanje ministarstva nadležnog za rudarstvo. Nastavno na činjenicu da prema Zakonu o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (Narodne novine, broj 93/16 i 104/16), istraživanje i eksploatacija ugljikovodika nije više u nadležnosti ministarstva nadležnog za rudarstvo već u nadležnosti ministarstva nadležnog za energetiku, gore navedeno je potrebno i procesno razdvojiti, tim više jer se procesi i tehnološki razlikuju. Tehnološko-ekonomska obilježja istraživanja i eksploatacije čvrstih mineralnih sirovina koje podrazumijeva arhitektonsko-građevni kamen, građevni pijesak, šljunak i slično (rudarstvo) i fluidnih mineralnih sirovina, odnosno ugljikovodika i geotermalne vode koja se istražuje i eksploatira na isti način kao i ugljikovodici (naftno rudarstvo), razlikuju se bitnim obilježjima, iz kojih proizlazi potreba drukčijeg regulatornog okvira za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika i geotermalnih voda. Stoga je neophodno donijeti novi zakon o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika na način da isto jasno i nedvosmisleno propisuje.

Nadalje, Zakonom o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (Narodne novine, broj 94/13 i 14/14) prenesena je Direktiva 94/22/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća od 30. svibnja 1994. o uvjetima za davanje i korištenje odobrenja za traženje, istraživanje i proizvodnju ugljikovodika, (SL L 164, 30.6.1994.), kao i Direktiva 2009/31/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o geološkom skladištenju ugljikovodika dioksida i o izmjenama i dopunama Direktive Vijeća 85/337/EEZ, Direktiva Europskoga parlamenta i Vijeća 2006/60/EZ, 2001/80/EZ, 2004/35/EZ, 2006/12/EZ, 2008/1/EZ i Uredbe (EZ-e) br. 1013/2006 (SL L 140, 5. 6. 2009.). S obzirom na otvoreni EU Pilot (Broj: 8559/16/CLIM) – pretpostavljena neusklađenost nacionalnih mjera za prenošenje s Direktivom 2009/31/EZ o geološkom skladištenju ugljikovog dioksida, potrebno je uskladiti zakon o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika s Direktivom 2009/31/EZ, a kako bi se riješila identificirana neusklađenost odnosno ispoštovala obveza usklađivanja hrvatskog zakonodavstva s EU direktivama.

Nadalje, s obzirom na otvoreni EU PILOT 8440/16/ENVI - prijenos Direktive 2000/60/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2000. o uspostavi okvira za djelovanje Zajednice u području vodne politike (SL L 327, 22.12.2000.) jedan dio neusklađenosti Direktive 2000/60/EZ je također potrebno uskladiti kroz zakon o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.

Također, a s obzirom na povredu EK br. 2016/2128 vezano uz prijenos Direktive 2013/30/EU u hrvatsko zakonodavstvo, dio povrede je potrebno uskladiti kroz zakon o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. CILJEVI

Glavni ciljevi koji se planiraju postići kroz prijedlog zakona o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika su rješavanje problema dvostruke odnosno preklapajuće nadležnosti procesa istraživanja i eksploatacije ugljikovodika i geotermalnih voda vezanih uz pitanja utvrđivanja rezervi, utvrđivanja eksploatacijskog polja, registra istražih prostora i/ili eksploatacijskih polja, izrade i provjere projekata, građenja i uporabe objekata i postrojenja, izrade planova i izvođenja mjerenja, sanacije prostora, naknade štete, mjera sigurnosti i zaštite, stručne spreme za obavljanje određenih poslova, kao i drugih tehničkih pitanja na način da se ista jasno i nedvojbeno reguliraju zakonom o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika za potrebe aktivnosti vezanih uz istraživanje i eksploataciju ugljikovodika i geotermalnih voda; usklađivanje s Direktivom 2009/31/EZ o geološkom skladištenju ugljikovog dioksida, Direktivom 2000/60/EZ o uspostavi okvira za djelovanje Zajednice u području vodne politike i Direktivom 2013/30/EU o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika odnosno zatvaranje EU pilota koji su otvoreni radi neusklađenosti s navedenim Direktivama; povećanje učinkovitosti rada u području energetike u Republici Hrvatskoj, smanjenje administrativnih barijera, kao i poticanje novih investicija u segmentu istraživanja i eksploatacije ugljikovodika i geotermalnih voda.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. MOGUĆE OPCIJE

 

3.1. OPCIJA 1 – ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)

Aktivnosti istraživanja i eksploatacije ugljikovodika će se otežano provoditi radi pravne nesigurnosti koja proizlazi iz dvojakog tumačenja propisa, kao i nadležnosti prilikom provođenja pojedinih poslova te se neće moći zatvoriti EU Piloti, EU Pilot (Broj: 8559/16/CLIM) i EU Pilot 8440/16/ENVI.

 

3.2. OPCIJA 2: – (nenormativno rješenje)

Ne postoji nenormativno rješenje koje bi uredilo materiju reguliranu važećim zakonom. Također, ne postoji nenormativno rješenje kojim bi se riješili problemi navedeni pod OPCIJOM 1.

 

3.3. OPCIJA 3: – (normativno rješenje)

Normativnim rješenjem će se jasno definirati nadležnost za obavljanje pojedinih poslova te će se propisati sve neophodne aktivnosti i koraci prilikom realizacije projekata istraživanja i eksploatacije ugljikovodika i geotermalnih voda, kao i realizacije projekata skladištenja i trajnog zbrinjavanja plinova u skladu s međunarodnom praksom i EU Direktivama te će se zatvoriti EU Piloti.

Provedbom ovog zakona, ostvarit će se veća razina učinkovitosti rada u području energetike u Republici Hrvatskoj, smanjenje administrativnih barijera, kao i poticanje novih investicija u segmentu istraživanja i eksploatacije ugljikovodika i geotermalnih voda.

 

3.4. OPCIJA 4: – (normativno rješenje)

Ne postoji drugo normativno rješenje s obzirom da se EU Piloti pozivaju na trenutno važeći zakon u koji nisu prenesene sve odredbe EU Direktiva.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. USPOREDBA OPCIJA

 

OPCIJA 1.

Nema troškova jer postojeće normativno stanje ostaje isto.

 

OPCIJA 2.

S obzirom da je utvrđeno da prikazani problem nije moguće riješiti nenormativnim rješenjem opcija 2 ne postoji pa se ni ne može govoriti o koristima, učincima i troškovima iste.

 

OPCIJA 3.

Utvrđeno je da se ovim normativnim rješenjem namjerava riješiti problem preklapanja nadležnosti središnjih državnih tijela prilikom realizacije projekata istraživanja i eksploatacije ugljikovodika i geotermalnih voda u svrhu smanjenja administrativnih barijera, a što će značajno olakšati nove investicija u istraživanje i eksploataciju ugljikovodika, kao i izvršenje poslova od strane kompanija koje se bave istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika i geotermalnih voda u Republici Hrvatskoj. Nadalje, ovim se normativnim rješenjem namjeravaju zatvoriti dva EU Pilota.

 

OPCIJA 4.

S obzirom da je utvrđeno da prikazani problem nije moguće riješiti drugim normativnim rješenjem, opcija 4 ne postoji pa se ni ne može govoriti o koristima, učincima i troškovima iste.

Opcije

Koristi

Troškovi

Opcija 1:  ne poduzimati ništa

nema

nema

Opcija 2:  (nenormativno rješenje)

nema

nema

Opcija 3:  (normativno rješenje)

smanjenje administrativnih barijera i privlačenje novih investicija u istraživanje i eksploataciju ugljikovodika

nema

Opcija 4:  (normativno rješenje)

nema

nema

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5. SAVJETOVANJE

Ispunjava se nakon provedenog savjetovanja

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6. PREPORUČENA OPCIJA

Ispunjava se nakon provedenog savjetovanja

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7. PRAĆENJE PROVEDBE I EVALUACIJA

Ispunjava se nakon provedenog savjetovanja

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8. PRILOZI

Teze o sadržaju propisa za Prijedlog zakona o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.

 

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.