Na temelju članka 7. stavka 7. podstavka 1. Zakona o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014. – 2020. (»Narodne novine«, broj 92/2014), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj ….. siječnja 2017. godine donijela
UREDBU
O IZMJENAMA I DOPUNAMA UREDBE O TIJELIMA U SUSTAVIMA UPRAVLJANJA I KONTROLE KORIŠTENJA EUROPSKOG SOCIJALNOG FONDA EUROPSKOG FONDA ZA REGIONALNI RAZVOJ I KOHEZIJSKOG FONDA U VEZI S CILJEM »ULAGANJE ZA RAST I RADNA MJESTA«
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
Članak 1.
U Uredbi o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem »Ulaganje za rast i radna mjesta« (»Narodne novine«, broj 107/2014, 23/2015 i 129/2015) u članku 4. stavku 2. točka 3. briše se.
Dosadašnja točka 4. postaje točka 3.
Članak 2.
U članku 5. stavku 3. točki 10. riječi: „Posredničkom tijelu razine 1 i Posredničkom tijelu razine 2“ zamjenjuju se riječima: „Posredničkim tijelima“.
Iza stavka 3. dodaju se stavci 4. - 7. koji glase:
„(4) Pored funkcija navedenih u stavku 3. ovoga članka, Upravljačko tijelo za Operativni program iz članka 4. stavka 2. točke 1.a) Zakona (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo za Operativni program „Konkurentnost i kohezija“), u odnosu na specifične ciljeve iz članka 9a. stavka 1. i 2. ove Uredbe koji se provode kao integrirana teritorijalna ulaganja, obavlja i sljedeće dodatne funkcije:
1. planira proračun vezano uz korištenje i kontrolu korištenja Fondova;
2. osigurava financiranje projekata iz javnih sredstava;
3. izrađuje kriterije za odabir projekata i, ako je primjenjivo, sudjeluje u odabiru projekata te ih podnosi na odobravanje Odboru za praćenje, u skladu s člankom 125. stavkom 3. točkama (a) i (b) Uredbe (EU) br. 1303/2013;
4. izrađuje upute za prijavitelje;
5. objavljuje pozive na dodjelu bespovratnih sredstava;
6. dostavlja tijelu iz članka 3. stavka 3. ove Uredbe zahtjeve za isplatu javnih sredstava korisnicima te odobrava i osigurava ukupnost plaćanja istih;
7. osigurava povrat nepravilno utrošenih sredstava od strane korisnika, vodi evidenciju o povratima te dostavlja tijelu iz članka 3. ove Uredbe informacije o utvrđenim i izvršenim povratima.
(5) Funkcije iz stavka 4. točke 1. - 7. ovoga članka Upravljačko tijelo za Operativni program „Konkurentnost i kohezija“ obavlja u suradnji s Posredničkim tijelima.
(6) Upravljačko tijelo za Operativni program „Konkurentnost i kohezija“ koordinira provedbu mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganja na nacionalnoj razini.
(7) U okviru obavljanja funkcije iz stavka 6. ovoga članka, u cilju utvrđivanja međusobnih prava i obveza, Upravljačko tijelo za Operativni program „Konkurentnost i kohezija“ sklapa sporazum s Upravljačkim tijelom za Operativni program „Učinkoviti ljudski potencijali.“.
Članak 3.
U članku 6. stavku 1. riječi: „Posrednička tijela razine 1 i Posrednička tijela razine 2 (u daljnjem tekstu: Posrednička tijela),“ zamjenjuju se riječima: „Posrednička tijela“.
U stavku 2. iza riječi: „Posredničko tijelo razine 2“ dodaju se riječi: „te Upravljačko tijelo i Posredničko tijelo integriranih teritorijalnih ulaganja“.
Članak 4.
U članku 7. točkama 5. i 9. iza riječi: „tijela“ dodaju se riječi: „i projekata koji se kao integrirana teritorijalna ulaganja provode kroz specifične ciljeve iz članka 9a. stavka 1. i 2. ove Uredbe;“.
U točkama 6., 7. i 10. točka sa zarezom zamjenjuje se zarezom te se dodaju riječi: „osim kod projekata koji se kao integrirana teritorijalna ulaganja provode kroz specifične ciljeve iz članka 9a. stavka 1. i 2. ove Uredbe;“.
Članak 5.
Iza članka 9. dodaju se članci 9a. i 9b. koji glase:
„Članak 9a.
(1) Specifični ciljevi 4c3 (Povećanje učinkovitosti sustava toplinarstva) i 6e2 (Obnova brownfield lokacija (bivša vojna i/ili industrijska područja) unutar ITU) Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ provode se kao integrirana teritorijalna ulaganja iz članka 36. Uredbe (EU) br. 1303/2013.
(2) Specifični ciljevi 3a2 (Omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva), 6c1 (Povećanje zapošljavanja i turističkih izdataka kroz unaprjeđenje kulturne baštine) i 7ii2 (Povećanje broja putnika u javnom prijevozu) Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“, se mogu u cijelosti ili djelomično provoditi kao integrirana teritorijalna ulaganja.
(3) Okvirna financijska sredstva iz svake prioritetne osi, koja se odnose na specifične ciljeve iz stavka 1. i 2. ovoga članka, u dijelu u kojem se provode kao integrirana teritorijalna ulaganja, utvrđena su u Operativnom programu „Konkurentnost i kohezija“.
(4) U dijelu specifičnih ciljeva Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“, koji se provode kao integrirana teritorijalna ulaganja, Upravljačko tijelo može određene aktivnosti vezane uz postupak odabira projekata (dodjele bespovratnih sredstava) prenijeti na Posrednička tijela integriranih teritorijalnih ulaganja, a mora prenijeti aktivnosti vezane uz ocjenu kvalitete projektnih prijedloga.
(5) Posredničkim tijelima integriranih teritorijalnih ulaganja određuju se gradovi središta urbanog područja u kojem se provode integrirana teritorijalna ulaganja (područja integriranih teritorijalnih ulaganja).
(6) Prava i obveze Posredničkih tijela razine 1, Posredničkih tijela razine 2 i Posredničkih tijela integriranih teritorijalnih ulaganja, u odnosu na specifične ciljeve iz stavka 1. i 2. ovoga članka, u dijelu u kojem se oni provode kao integrirana teritorijalna ulaganja, utvrdit će se sporazumima iz članka 6. stavka 2. ove Uredbe.
Članak 9b.
(1) U odnosu na projekte koji se financiraju u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ i Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“, Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije obavlja poslove prethodne (ex-ante) provjere javnih nabava koje korisnici bespovratnih sredstava provode u svrhu provedbe projekata.
(2) Kriterije na temelju kojih će se odrediti javne nabave koje će prethodno (ex-ante) provjeravati Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije, određuje Upravljačko tijelo za svaki Operativni program iz stavka 1. ovoga članka, u smjernicama iz članka 5. stavka 3. točke 3. ove Uredbe.
(3) Prethodne (ex-ante) provjere javnih nabava koje na temelju kriterija iz stavka 2. ovoga članka ne ulaze u opseg javnih nabava koje prethodno (ex-ante) provjerava Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije, provode nadležna posrednička tijela, u skladu sa smjernicama iz članka 5. stavka 3. točke 3. ove Uredbe te njihovim internim procedurama.“.
Članak 6.
Prilog - Prikaz posredničkih tijela nadležnih za provedbu izabranih investicijskih prioriteta, po Operativnom programu, Prikaz 1 Operativni program »Konkurentnost i kohezija« i Prikaz 2 Operativni program »Učinkoviti ljudski potencijali«, koji je sastavni dio Uredbe o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem »Ulaganje za rast i radna mjesta« (»Narodne novine«, broj 107/2014, 23/2015 i 129/2015), zamjenjuje se novim Prilogom - Prikaz posredničkih tijela nadležnih za provedbu izabranih investicijskih prioriteta, po Operativnom programu, Prikazom 1 Operativni program »Konkurentnost i kohezija« i Prikazom 2 Operativni program »Učinkoviti ljudski potencijali«, koji je sastavni dio ove Uredbe.
Članak 7.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
Predsjednik
mr.sc. Andrej Plenković, v.r.
PRILOG
PRIKAZ POSREDNIČKIH TIJELA NADLEŽNIH ZA PROVEDBU IZABRANIH INVESTICIJSKIH PRIORITETA, PO OPERATIVNOM PROGRAMU
Prioritetna os |
Izabrani investicijski prioritet |
Oznaka specifičnog cilja (OSC) |
Naziv specifičnog cilja |
Posredničko tijelo razine 1 |
Posredničko tijelo razine 2 |
Posredničko tijelo integriranih teritorijalnih ulaganja |
1. Jačanje gospodarstva primjenom istraživanja i inovacija |
Poboljšanje infrastrukture i kapaciteta za istraživanje i inovacije s ciljem razvijanja uspješnosti istraživanja i inovacija te promoviranje centara za kompetencije, posebno onih od europskog interesa |
1a1 |
Povećana sposobnost sektora istraživanja i razvoja (IR) za obnavljanje istraživanja vrhunske kvalitete i zadovoljavanje potreba gospodarstva |
Ministarstvo znanosti i obrazovanja |
Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije |
|
Promicanje poslovnih ulaganja u inovacijama i istraživanjima te razvoj veza i sinergija između poduzeća, IR centara i visokog obrazovanja, posebno razvoja proizvoda i usluga, tehnološko povezivanje, socijalna inovacija, ekološka inovacija, usluge javnog servisa, zahtjevi za poticajima, umrežavanje, klasteri i otvorena inovacija kroz pametnu specijalizaciju, tehnološko jačanje i primijenjeno istraživanje, pilot linije, pred proizvodna provjera valjanosti, napredne proizvodne mogućnosti i početne proizvodnje, posebno u Ključnim tehnologijama koje potiču razvoj i inovacije i širenje tehnologija za opću namjenu |
1b1 |
Novi proizvodi i usluge kao rezultat djelatnosti istraživanja, razvoja i inovacija (IRI) |
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta |
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije |
||
1b2 |
Jačanje djelatnosti istraživanja, razvoja i inovacija (IRI) poslovnog sektora kroz stvaranje povoljnog inovacijskog okruženja |
Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije |
||||
2. Korištenje informacijskih i komunikacijskih tehnologija |
Proširenje dostupnosti širokopojasnog pristupa i izgradnja mreža velikih brzina te podrška usvajanju novih tehnologija i mreža za digitalno gospodarstvo |
2a1 |
Razvoj infrastrukturne širokopojasne mreže sljedeće generacije u područjima bez infrastrukture širokopojasne mreže sljedeće generacije i bez dovoljno komercijalnog interesa, za maksimalno povećanje socijalne i ekonomske dobrobiti |
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije |
Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije |
|
Jačanje aplikacija informacijskih i komunikacijskih tehnologija za e–upravu, e–učenje, e–uključenost, e–kulturu i e–zdravlje |
2c1 |
Povećanje korištenja IKT-a u komunikaciji između građana i javne uprave putem uspostave IKT koordinacijske strukture i softverskih rješenja |
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije |
Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije |
||
3. Poslovna konkurentnost |
Promicanje poduzetništva, posebno olakšavajući ekonomsko iskorištavanje novih ideja i poticanje stvaranja novih poduzeća, uključujući putem poslovnih inkubatora |
3a1 |
Bolji pristup financiranju za male i srednje poduzetnike |
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta |
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (osim za specifični cilj 3a1 koji se provodi putem financijskih instrumenata iz Glave IV. Uredbe (EU) br. 1303/2013) Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (za specifični cilj 3a2, u dijelu u kojem se provodi kao integrirano teritorijalno ulaganje - isključivo Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije) |
|
3a2 |
Omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva |
Grad središte urbanog područja u kojem se provodi integrirano teritorijalno ulaganje
|
||||
Podupiranje kapaciteta MSP-ova za rast na regionalnom, nacionalnom i međunarodnom tržištu te angažiranost u inovacijskim procesima |
3d1 |
Poboljšani razvoj i rast malih i srednjih poduzetnika na domaćem i stranim tržištima |
|
|||
3d2 |
Poboljšana inovativnost malih i srednjih poduzetnika |
|||||
4. Promicanje energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije |
Promicanje energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije u poduzećima |
4b1 |
Povećanje energetske učinkovitosti i korištenja OIE u proizvodnim industrijama |
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike |
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
|
|
4b2 |
Povećanje energetske učinkovitosti i korištenja OIE u privatnom uslužnom sektoru (turizam i trgovina) |
|||||
Podupiranje energetske učinkovitosti, pametnog upravljanja energijom i korištenja OIE u javnoj infrastrukturi, uključujući javne zgrade, i u stambenom sektoru |
4c1 |
Smanjenje potrošnje energije u zgradama javnog sektora |
Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
|
|||
4c2 |
Smanjenje potrošnje energije u stambenim zgradama (u višestambenim zgradama i obiteljskim kućama) |
|||||
4c3 |
Povećanje učinkovitosti sustava toplinarstva |
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike |
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (za specifični cilj 4c3 koji se provodi kao integrirano teritorijalno ulaganje)
|
Grad središte urbanog područja u kojem se provodi integrirano teritorijalno ulaganje
|
||
4c4 |
Povećanje učinkovitosti javne rasvjete |
|
||||
Razvoj i provedba pametnih sustava distribucije koji djeluju pri niskim i srednjim razinama napona |
4d1 |
Pilot-projekt uvođenja naprednih mreža |
||||
5. Klimatske promjene i upravljanje rizicima |
Podupiranje ulaganja za prilagodbu na klimatske promjene, uključujući pristupe temeljene na ekosustavu |
5a1 |
Poboljšanje praćenja, predviđanja i planiranja mjera prilagodbe klimatskim promjenama |
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike |
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost |
|
Promicanje ulaganja koja se odnose na posebne rizike, osiguranje otpornosti na katastrofe i razvoj sustava za upravljanje katastrofama |
5b1 |
Jačanje sustava upravljanja katastrofama |
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike |
Hrvatske vode |
||
6. Zaštita okoliša i održivost resursa |
Očuvanje, zaštita, promicanje i razvoj prirodne i kulturne baštine |
6c1 |
Povećanje zapošljavanja i turističkih izdataka kroz unaprjeđenje kulturne baštine |
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
|
Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije
|
Grad središte urbanog područja u kojem se provodi integrirano teritorijalno ulaganje
|
6c2 |
Povećanje atraktivnosti, edukativnog kapaciteta i održivog upravljanja odredištima prirodne baštine |
|
||||
Aktivnosti kojima se poboljšava urbani okoliš, revitalizacija gradova, obnova i dekontaminacija nekadašnjeg industrijskog zemljišta (uključujući prenamijenjena područja), smanjenje zagađenja zraka i promicanje mjera za smanjenje buke |
6e1 |
Poboljšanje sustava upravljanja i praćenja kvalitete zraka sukladno Uredbi 2008/50/EZ |
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike |
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost |
||
6e2 |
Obnova brownfield lokacija (bivša vojna i/ili industrijska područja) unutar ITU |
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije |
Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije |
Grad središte urbanog područja u kojem se provodi integrirano teritorijalno ulaganje
|
||
Ulaganje u sektor otpada kako bi se ispunili zahtjevi pravne stečevine Unije u području okoliša i zadovoljile potrebe koje su utvrdile države članice za ulaganjem koje nadilazi te zahtjeve |
6i1 |
Smanjena količina otpada koji se odlaže na odlagališta |
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike |
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost |
|
|
Ulaganje u vodni sektor kako bi se ispunili zahtjevi pravne stečevine Unije u području okoliša i zadovoljile potrebe koje su utvrdile države članice za ulaganjem koje nadilazi te zahtjeve |
6ii1 |
Unaprjeđenje javnog vodoopskrbnog sustava u svrhu osiguranja kvalitete i sigurnosti usluga opskrbe pitkom vodom |
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike |
Hrvatske vode
|
||
6ii2 |
Razvoj sustava prikupljanja i obrade otpadnih voda s ciljem doprinosa poboljšanju stanja voda |
|||||
Zaštita i obnova biološke raznolikosti i tla te promicanje eko usluga, uključujući NATURA 2000 i »zelenu« infrastrukturu |
6iii1 |
Poboljšano znanje o stanju bioraznolikosti kao temelja za učinkovito praćenje i upravljanje bioraznolikošću |
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike |
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost |
||
6iii2 |
Uspostava okvira za održivo upravljanje bioraznolikošću (primarno Natura 2000) |
|||||
6iii3 |
Razminiranje, obnova i zaštita šuma i šumskog zemljišta u zaštićenim i Natura 2000 područjima |
|||||
7. Povezanost i mobilnost |
Podupiranje multimodalnog jedinstvenog europskog prometnog prostora ulaganjem u TEN–T |
7a1 |
Unaprjeđenje cestovne mreže TEN–T i pristupa cestovnoj mreži TEN–T |
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
|
Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije
|
|
Poboljšavanje regionalne mobilnosti povezivanjem sekundarnih i tercijarnih čvorišta s infrastrukturom TEN–T–a, uključujući multimodalna čvorišta |
7b1 |
Poboljšanje cestovne sigurnosti u dijelovima s visokom razinom mješovitog prometa |
||||
Podupiranje multimodalnog jedinstvenog europskog prometnog prostora ulaganjem u TEN–T |
7i1 |
Povećanje teretnog prometa na unutarnjim vodnim putovima |
||||
Razvoj i unapređenje prometnih sustava prihvatljivih za okoliš (uključujući one s niskom razinom buke), i prometni sustavi s niskim emisijama CO2, uključujući unutarnje plovne putove i pomorski prijevoz, luke, multimodalne veze i aerodromsku infrastrukturu, radi promicanja održive regionalne i lokalne mobilnosti |
7ii1 |
Poboljšanje dostupnosti naseljenih otoka za njihove stanovnika |
||||
7ii2 |
Povećanje broja putnika u javnom prijevozu |
Grad središte urbanog područja u kojem se provodi integrirano teritorijalno ulaganje
|
||||
7ii3 |
Poboljšanje dostupnosti Dubrovnika zrakom |
|
||||
Razvoj i obnova sveobuhvatnih, visokokvalitetnih i interoperabilnih željezničkih sustava te promicanje mjera za smanjenje buke |
7iii1 |
Povećanje uporabe i važnosti željezničke mreže |
||||
8. Socijalno uključivanje i zdravlje |
Ulaganje u zdravstvenu i socijalnu infrastrukturu što pridonosi nacionalnom, regionalnom i lokalnom razvoju, smanjujući nejednakosti u smislu zdravstvenog statusa, promičući socijalnu uključenost, kulturne i rekreativne usluge te prelazak s institucionalne skrbi na skrb u zajednici |
9a1 |
Poboljšanje pristupa primarnoj i hitnoj zdravstvenoj zaštiti, s fokusom na udaljena i deprivirana područja |
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
|
Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije
|
|
9a2 |
Poboljšanje učinkovitosti i dostupnosti bolničkog liječenja |
|||||
9a3 |
Promicanje socijalne uključenosti i smanjenje nejednakosti kroz poboljšani pristup socijalnim uslugama te prelazak s institucionalne skrbi na skrb u zajednici putem poboljšane socijalne infrastrukture |
|||||
9a4 |
Provedba pilot aktivnosti koje imaju za cilj promociju socijalne uključenosti i smanjenje siromaštva ratnih veterana i civilnih žrtava Domovinskog rata |
|||||
Pružanje podrške fizičkoj, gospodarskoj i socijalnoj obnovi ugroženih zajednica u urbanim i ruralnim područjima |
9b1 |
Održiva fizička, socijalna i gospodarska regeneracija pet depriviranih pilot područja s ciljem smanjenja socijalnih nejednakosti, isključenosti i siromaštva |
||||
9. Obrazovanje, vještine i cjeloživotno učenje |
Ulaganje u obrazovanje, vještine i cjeloživotno učenje kroz razvoj infrastrukture za obrazovanje i osposobljavanje |
10a1 |
Razvoj digitalno zrelih škola koje su spremne za korištenje potencijala informacijsko komunikacijske tehnologije u obrazovanju i razvoju vještina za 21. stoljeće, potrebnih na tržištu rada |
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije |
Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije |
|
10a2 |
Modernizacija, unaprjeđenje i povećanje infrastrukture studentskog smještaja u visokom obrazovanju s ciljem poboljšanja pristupa visokom obrazovanju te završetak studija za studente u nepovoljnom položaju |
|||||
10a3 |
Povećanje relevantnosti strukovnog obrazovanja kroz poboljšanje uvjeta za stjecanje praktičnih vještina u ciljanim sektorima srednjeg strukovnog obrazovanja s ciljem postizanja veće zapošljivosti učenika srednjeg strukovnog obrazovanja |
|||||
10. Tehnička pomoć |
Nije primjenjivo |
TA1 |
Osiguravanje odgovarajućih i učinkovitih ljudskih resursa za provedbu operativnih programa |
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije |
Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije |
|
TA2 |
Podrška učinkovitoj provedbi, praćenju i evaluaciji programa |
|||||
TA3 |
Podrška informiranju javnosti i podizanju kapaciteta potencijalnih korisnika za pripremu projekata i njihovu provedbu |
Prikaz 2 |
|||||
Prioritetna os |
Izabrani investicijski prioritet |
Oznaka specifičnog cilja (OSC) |
Naziv specifičnog cilja |
Posredničko tijelo razine 1 |
Posredničko tijelo razine 2 |
1. Visoka zapošljivost i mobilnost radne snage |
Pristup zapošljavanju za osobe koje traže posao i neaktivne osobe, uključujući one koji su dugotrajno nezaposleni i one koji su daleko od tržišta rada, kao i provedbom lokalnih inicijativa za zapošljavanje i potpore za mobilnost radne snage |
8.i.1 |
Povećanje zapošljavanja nezaposlenih osoba, posebice dugotrajno nezaposlenih i osoba čije vještine ne odgovaraju potrebama tržišta rada |
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
|
Hrvatski zavod za zapošljavanje
|
8.i.2 |
Povećanje održivog samozapošljavanja nezaposlenih osoba, posebice žena |
||||
8.i.3 |
Očuvanje radnih mjesta, zadržavanje u zaposlenju radnika koji su proglašeni viškom te jačanje brzog ponovnog zapošljavanja osoba koje su postale nezaposlene nakon što su proglašene viškom |
||||
Održiva integracija mladih na tržište rada (ESF), posebno onih koji nisu zaposleni, ne obrazuju se niti osposobljavaju, uključujući mlade koji su izloženi riziku od socijalne isključenosti i mlade iz marginaliziranih zajednica, uključujući provedbom Garancije za mlade |
8.ii.1 (ESF) |
Povećanje zapošljavanja i integracije dugotrajno nezaposlenih iz NEET skupine na tržište rada i za sve iz NEET skupine od 2019. godine |
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava |
Hrvatski zavod za zapošljavanje |
|
Održiva integracija mladih na tržište rada (Inicijativa za zapošljavanje mladih IZM-YEI), posebno onih koji nisu zaposleni, ne obrazuju se niti osposobljavaju, uključujući mlade koji su izloženi riziku od socijalne isključenosti i mlade iz marginaliziranih zajednica, uključujući provedbom Garancije za mlade |
8.ii.1 (YEI) |
Povećanje zapošljavanja i brze integracije NEET skupine kroz Inicijativu za zapošljavanje mladih na tržište rada |
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava Ministarstvo znanosti i obrazovanja |
Hrvatski zavod za zapošljavanje Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih |
|
Modernizacija ustanova tržišta rada kao što su javne i privatne službe za zapošljavanje te bolja usklađenost s potrebama tržišta rada, uključujući putem djelovanja koja povećavaju transnacionalnu mobilnost radne snage, kao i putem programa mobilnosti, te bolja suradnja institucija i relevantnih dionika |
8.vii.1 |
Jačanje kapaciteta lokalnih partnerstava za zapošljavanje i povećanje zaposlenosti najranjivijih skupina na lokalnim tržištima rada |
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava |
Hrvatski zavod za zapošljavanje |
|
8.vii.2 |
Povećanje dostupnosti i kvalitete javno dostupnih informacija i usluga na tržištu rada, uključujući mjere APZ-a |
||||
2. Socijalno uključivanje |
Aktivna uključenost, uključujući s ciljem promicanja jednakih mogućnosti te aktivnog sudjelovanja i poboljšanja zapošljivosti |
9.i.1 |
Borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti kroz promociju integracije na tržište rada i socijalne integracije ranjivih skupina, i borba protiv svih oblika diskriminacije |
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava Ministarstvo kulture |
Hrvatski zavod za zapošljavanje Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva |
9.i.2 |
Jačanje aktivnog uključivanja kroz implementaciju integriranih projekata za obnovu 5 nerazvijenih pilot područja. |
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava |
Hrvatski zavod za zapošljavanje |
||
Poboljšanje pristupa pristupačnim, održivim i visokokvalitetnim uslugama, uključujući usluge zdravstvene skrbi i socijalne usluge od općeg interesa |
9.iv.1 |
Održivo poboljšanje pristupa zdravstvenoj skrbi u nerazvijenim područjima i za ranjive skupine te promocija zdravlja |
Ministarstvo zdravstva |
Hrvatski zavod za zapošljavanje |
|
9.iv.2 |
Poboljšanje pristupa visokokvalitetnim socijalnim uslugama, uključujući podršku procesu deinstitucionalizacije |
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku Ministarstvo turizma |
Hrvatski zavod za zapošljavanje Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva |
||
Promicanje društvenog poduzetništva i strukovne integracije u društvenim poduzećima te društvene ekonomije i ekonomije solidarnosti radi olakšavanja pristupa zapošljavanju |
9.v.1 |
Povećanje broja i održivosti društvenih poduzeća i njihovih zaposlenika |
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku |
Hrvatski zavod za zapošljavanje Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva |
|
3. Obrazovanje i cjeloživotno učenje |
Poboljšanje kvalitete i učinkovitosti tercijarnog i ekvivalentnog obrazovanja te pristupa njemu radi povećanja sudjelovanja u njemu i njegova stjecanja, posebno za skupine u nepovoljnom položaju |
10.ii.1 |
Poboljšanje kvalitete, relevantnosti i učinkovitosti visokog obrazovanja |
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
|
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
|
10.ii.2 |
Povećanje stope stečenog visokog obrazovanja |
||||
10.ii.3 |
Poboljšanje uvjeta rada za hrvatske istraživače |
||||
Povećanje jednakog pristupa cjeloživotnom učenju za sve dobne skupine u formalnom, neformalnom i informalnom okruženju, unapređenje znanja, vještina i kompetencija radne snage, promicanje fleksibilnih načina učenja, između ostalog profesionalnim savjetovanjem i potvrđivanjem stečenih kompetencija |
10.iii.1 |
Omogućavanje boljeg pristupa obrazovanju učenicima u nepovoljnom položaju u pred-tercijarnom obrazovanju |
|||
10.iii.2 |
Promicanje pristupa cjeloživotnom učenju kroz unaprjeđivanje ključnih kompetencija studenata, te primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija u poučavanju i učenju |
||||
10.iii.3 |
Poboljšanje obrazovnog sustava za odrasle i unapređenje vještina i kompetencija odraslih polaznika |
||||
Poboljšanje značaja obrazovnih sustava i sustava osposobljavanja za tržište rada, olakšavanje prijelaza iz škole na posao, jačanje sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te njihove kvalitete, između ostalog mehanizmima za predviđanje vještina, prilagodbom nastavnih planova i programa te uvođenjem i razvojem sustava učenja koji se temelje na radu, uključujući dualne sustave učenja i programe naukovanja |
10.iv.1 |
Modernizacija ponude strukovnog obrazovanja te podizanje njegove kvalitete radi povećanja zapošljivosti učenika kao i mogućnosti za daljnje obrazovanje |
Ministarstvo znanosti i obrazovanja Ministarstvo turizma |
||
4. Dobro upravljanje |
Ulaganje u institucionalne kapacitete te u učinkovitost javnih uprava i javnih usluga na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini s ciljem reformiranja, boljeg uređivanja i dobrog upravljanja |
11.i.1 |
Povećanje djelotvornosti i kapaciteta u javnoj upravi kroz poboljšanje pružanja usluga i upravljanja ljudskim potencijalima |
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava |
Hrvatski zavod za zapošljavanje |
11.i.2 |
Unapređenje kapaciteta i funkcioniranja pravosuđa kroz poboljšanje upravljanja i kompetencija |
||||
Izgradnja kapaciteta za sve dionike koji osiguravaju obrazovanje, cjeloživotno obrazovanje, osposobljavanje te zapošljavanje i socijalne politike, uključujući uz pomoć sektorskih i teritorijalnih paktova radi omogućavanja reformi na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini |
11.ii.1 |
Razvoj kapaciteta organizacija civilnog društva, osobito udruga i socijalnih partnera, te jačanje civilnog i socijalnog dijaloga radi boljeg upravljanja |
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava Ured za udruge Ministarstvo kulture |
Hrvatski zavod za zapošljavanje Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva |
|
5. Tehnička pomoć |
Nije primjenjivo |
1. |
Osiguranje učinkovite pripreme, upravljanja, provedbe, praćenja, vrednovanja i kontrole Operativnog programa |
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava |
Hrvatski zavod za zapošljavanje |
2. |
Podrška potencijalnim korisnicima i regionalnim dionicima u uspješnom prijavljivanju i provedbi ESF projekata jačanjem njihovih kapaciteta i razvijanjem kvalitetne zalihe budućih projekata |
||||
3. |
Podrška komunikacijskim aktivnostima u svrhu djelotvorne provedbe Komunikacijske strategije i osiguranje kvalitetnog informiranja potencijalnih korisnika i voditelja projekata o mogućnostima i uvjetima financiranja u okviru Operativnog programa |
Komentari