Na temelju članka 10. stavka 2. Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (»Narodne novine«, br. 78/15), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj _________ 2017. godine donijela
UREDBU O KOORDINACIJI ZA SIGURNOST PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom utvrđuje se organizacija i način rada Koordinacije za sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (u daljnjem tekstu: Koordinacija) kao i ciljevi nadzora i provedbe, te obveze Koordinacije glede postizanja transparentnosti, dosljednosti, razmjernosti i objektivnosti u uređivanju odobalnih radova, kao i opseg odgovornosti Koordinacije, ovlaštenika dozvole, operatora, vlasnika i izvođača glede nadzora nad rizicima od velike nesreće, odnosno određuju se pravila, procesi i postupci za temeljitu procjenu izvješća o velikim opasnostima i drugih dokumenata koji se dostavljaju u skladu s odredbama Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (u daljnjem tekstu: Zakon) i drugih posebnih propisa.
(2) Ovom Uredbom utvrđuju se primjereni ljudski resursi i financijska sredstva Koordinaciji za obavljanje djelatnosti iz Zakona i ove Uredbe.
Članak 2.
Ovom se Uredbom u pravni sustav Republike Hrvatske prenosi Direktiva 2013/30/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 12. lipnja 2013. o sigurnosti odobalnih naftnih i plinskih djelatnosti i o izmjeni Direktive 2004/35/EZ (tekst značajan za EGP) (SL L 178., 28.6.2013.).
II. CILJEVI NADZORA I PROVEDBE
Članak 3.
Za ciljeve nadzora i provedbe određeni su tehničko-tehnološki pokazatelji, kao i raspoloživi ljudski resursi, razina i sposobnost upravljanja rizikom te pristup njegovom smanjivanju, kao i primjena naprednih tehnologija, a u svrhu smanjivanja učestalosti velikih nesreća vezanih uz odobalne naftne i plinske djelatnosti, ograničavanja njihovih posljedica, uspostavljanja minimalnih uvjeta za sigurno istraživanje ugljikovodika te poboljšanje odgovora u slučaju nesreće.
III. ORGANIZACIJA I NAČIN RADA KOORDINACIJE
Članak 4.
(1) Članove, zamjenike članova i tajnika Koordinacije imenuje odlukom Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada) sukladno Zakonu.
(2) Popis članova Koordinacije redovito se ažurira, te objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva, ministarstva nadležnog za more i ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša te Agencije.
(3) Članovi Koordinacije imenuju se na razdoblje od četiri godine i mogu biti ponovno imenovani.
(4) Prilikom procjene i prihvaćanja dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, ocjene sposobnosti operatora u svezi s ispunjavanjem zahtjeva iz Zakona, prilikom utvrđivanja pravila, procesa i postupka za temeljitu procjenu dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona i drugih poslova Koordinacije, na poziv Koordinacije, mogu sudjelovati stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti bez prava glasa.
(5) Stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti u radu Koordinacije sudjeluju na određeno vrijeme koje se utvrđuje u odluci Koordinacije kojim se isti imenuju/pozivaju u rad Koordinacije.
(6) Ne može se imenovati kao član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti osoba, koja je poslovno povezana s ovlaštenicima dozvole, operatorima, vlasnicima i izvođačima odobalnih radova pri istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.
(7) Član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti ne može biti osoba član uprave, nadzornog odbora te upravnog vijeća poduzetnika ili u članstvima bilo kojih drugih oblika udruživanja pravnih ili fizičkih osoba koji bi ga mogli dovesti u sukob interesa.
(8) Član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti obvezan je u obavljanju svojih poslova određenih Zakonom i ovom Uredbom postupati kao dobar gospodar, savjesno, u skladu s pravilima struke i moralnim načelima.
Članak 5.
(1) Koordinaciju čine predsjednik i šest članova, od kojih je predsjednik Koordinacije predstavnik Agencije, a zamjenik predsjednika je predstavnik Ministarstva.
(2) Sjedište Koordinacije je u Agenciji.
(3) Sjednice Koordinacije odvijaju se u prostorijama Agencije ili prema potrebi na drugom mjestu.
(4) Administrativne i operativne poslove za Koordinaciju obavlja Agencija, te je ista zadužena za čuvanje dokumenata i vođenje arhive Koordinacije.
(5) Za potrebe administrativnih i operativnih poslova iz stavka 4. ovoga članka imenuje se tajnik Koordinacije koji je predstavnik Agencije.
Članak 6.
(1) Vlada će razriješit predsjednika, zamjenika predsjednika i tajnika, odnosno člana Koordinacije, prije isteka razdoblja za koje je imenovan, u slučaju:
- ako to sam zatraži
- ako bez opravdanog razloga kontinuirano ne sudjeluje u radu Koordinacije
- nemogućnosti urednog obavljanja svoje dužnosti dulje od šest mjeseci
- trajnog gubitka sposobnosti za obavljanje dužnosti
- pravomoćne presude kojom je osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci
- ako svojim radom ili ponašanjem dovede u pitanje svoj ugled ili ugled Koordinacije
- ako pri obavljanju svoje dužnosti dovede u pitanje svoju samostalnost i neovisnost ili samostalnost i neovisnost Koordinacije
- prestanak službe u središnjim tijelima državne uprave navedenim u članku 4. stavku 1. ove Uredbe
- prestanak radnog odnosa u pravnim osoba s javnim ovlastima navedenim u članku 4. stavku 1. ove Uredbe
(2) U slučaju iz stavka 1. ovog članka, Vlada, na prijedlog ministra nadležnog za energetiku, imenuje novog člana Koordinacije.
(3) Predsjedniku, zamjeniku predsjednika i tajniku, odnosno članu Koordinacije mora se omogućiti izjašnjavanje o razlozima razrješenja prije donošenja odluke o razrješenju.
Članak 7.
(1) Koordinacija o pitanjima iz svog djelokruga raspravlja i odlučuje na sjednicama Koordinacije.
(2) Sjednice Koordinacije saziva i vodi predsjednik Koordinacije.
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, u slučaju spriječenosti predsjednika Koordinacije sjednice Koordinacije saziva i vodi zamjenik predsjednika Koordinacije.
(4) Prvu sjednicu Koordinacije, u roku osam dana od dana njenog imenovanja, saziva predsjednik Koordinacije.
(5) Sjednice Koordinacije održavaju se po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
(6) Sjednica Koordinacije može se održati ako je prisutna natpolovična većina članova Koordinacije, a svakoj sjednici obvezno prisustvuje predsjednik Koordinacija ili zamjenik predsjednika Koordinacije.
(7) Koordinacija odlučuje natpolovičnom većinom glasova svih članova Koordinacije prisutnih na sjednici Koordinacije. U slučaju da su glasovi podijeljeni, odlučuje glas predsjednika Koordinacije. Tajnik Koordinacije prisustvuje sjednicama bez prava glasa.
(8) O svakoj sjednici Koordinacije, tajnik Koordinacije vodi zapisnik.
(9) U hitnim slučajevima sjednica Koordinacije može se održati telefonskim putem ili putem odgovarajućih audio-vizualnih uređaja, a članovima Koordinacije omogućuje se elektroničko glasanje.
(10) Na sjednicama Koordinacije mogu biti prisutne i druge osobe po pozivu predsjednika Koordinacije. Druge osobe ne sudjeluju u radu sjednice u trenutku donošenja odluka.
(11) Sjednicu Koordinacije može predložiti svaki član Koordinacije pisanim putem, o čemu se članovi Koordinacije očituju pismenim putem ili putem elektroničke pošte.
Članak 8.
Ovlaštenik dozvole, dokumente koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, dostavlja na način opisan u uputama iz članka 17. stavka 5. ove Uredbe, na adresu Agencije.
Članak 9.
(1) Predsjednik Koordinacije saziva sjednicu Koordinacije najkasnije u roku od 15 dana od dana primitka dokumenta koji se dostavlja Koordinaciji u skladu s člankom 9. ove Uredbe.
(2) Koordinacija odlučuje o procjeni dokumenta koji se dostavlja Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, a koji je dostavljen Koordinaciji u skladu sa člankom 9. ove Uredbe te utvrđuje osobito:
- potrebu za pružanjem dodatnih informacija od ovlaštenika dozvole
- posebne zadatke članova Koordinacije u procjeni dostavljenog dokumenta
- potrebu za pozivom za sudjelovanje stručnjacima iz redova znanstvene i stručne javnosti bez prava glasa
- potrebu za sazivanjem nove sjednice i rokove.
(3) Po obavljenoj procjeni dostavljenog dokumenta, članovi Koordinacije na sjednici Koordinacije donose mišljenje.
(4) Mišljenjem Koordinacija prihvaća dostavljeni dokument ili traži od ovlaštenika dozvole da dostavi dodatne informacije.
Članak 10.
(1) Koordinacija dostavlja mišljenje ovlašteniku dozvole i tijelima iz članka 4. stavka 1. u roku od osam dana od dana donošenja.
(2) Prema potrebi mišljenje se dostavlja i drugim tijelima javne vlasti ili drugim fizičkim i pravnim osobama.
(3) Nakon što je Koordinacija mišljenjem prihvatila dostavljeni dokument, a u slučaju da je za planiranu radnju u skladu s Zakonom potrebna suglasnost Ministarstva, Ministarstvo izdaje suglasnost.
Članak 11.
(1) Koordinacija koristi u svome radu pečat Agencije.
(2) U uredskom poslovanju Koordinacija koristi prijamni štambilj Agencije.
Članak 12.
(1) Koordinacija prilikom obavljanja svojih djelatnosti određenih Zakonom i ovom Uredbom je neovisna, objektivna i dosljedna.
(2) Rad Koordinacije je transparentan, a za isto je odgovoran predsjednik Koordinacije.
(3) Koordinacija će dati na raspolaganje javnosti i zainteresiranoj javnosti sve one podatke, dokumente i činjenice koje su bitni za provođenje odobalnog istraživanja i eksploatacije ugljikovodika.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka Koordinacija nije dužna dati podatke, dokumente i činjenice u skladu s propisima kojima se uređuje pravo na pristup informacijama i zaštita tajnih podataka.
Članak 13.
(1) Koordinacija je dužna izraditi i dostaviti Vladi godišnje izvješće o svom radu za prethodnu godinu (u daljnjem tekstu: Godišnje izvješće).
(2) Nacrt Godišnjeg izvješća izrađuje tajnik Koordinacije najkasnije do 30. lipnja tekuće godine te ga po izradi dostavlja članovima Koordinacije.
(3) Članovi Koordinacije u roku od 15 dana daju mišljenje na nacrt Godišnjeg izvješća te po primitku mišljenja Koordinacija raspravlja o potrebnim izmjenama te tajnik Koordinacije priprema nacrt konačnog godišnjeg izvješća.
(4) Koordinacija dostavlja Godišnje izvješće Ministarstvu najkasnije do 31. kolovoza tekuće godine, a nakon čega Ministarstvo dostavlja Vladi Godišnje izvješće najkasnije do 30. rujna tekuće godine.
Članak 14.
(1) Procjena i prihvaćanje dokumenata od strane Koordinacije, a koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, ne podrazumijeva nikakav prijenos odgovornosti za velike nesreće s operatora ili vlasnika na Koordinaciju.
(2) Koordinacija nije financijski odgovorna za sprečavanje i sanaciju štete u okolišu i prirodi prouzročenu odobalnim radovima.
Članak 15.
U slučaju velike nesreće ili neposredne prijetnje nastanka velike nesreće, koja ima ili može imati prekogranične učinke, Koordinacija bez odlaganja obavješćuje Europsku komisiju.
Članak 16.
(1) Predsjednik Koordinacije, zamjenik predsjednika Koordinacije, tajnik Koordinacije i članovi Koordinacije, kao i stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti za rad u Koordinaciji ne dobivaju naknadu.
(2) Financijska sredstva za operativne i administrativne poslove, potrebna za rad Koordinacije osiguravaju se iz prihoda Agencije.
(3) Koordinacija je dužna osigurati financijska sredstva, a koja se prema potrebi mogu namiriti od ovlaštenika dozvole, za:
- financiranje specijalističkog stručnog znanja koje je dostupno unutar Koordinacije ili kroz formalne sporazume s trećim stranama, ili oboje, u dovoljnoj mjeri kako bi Koordinacija mogla zatražiti inspekcijski nadzor i istrage djelatnosti, poduzimati mjere provedbe i obrađivati dokumente koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona
- slučaj kad se oslanja na vanjske izvore znanja, financiranje izradu primjerenih pisanih smjernica i nadzora kako bi se održao dosljedan pristup i kako bi se osiguralo da Koordinacija zadrži punu odgovornost u skladu sa Zakonom
- financiranje osnovnog osposobljavanja, komunikacije, pristupa tehnologiji, putovanja i putnih troškova članova Koordinacije u izvršavanju svoje dužnosti te omogućivanje aktivne suradnje između nadležnih tijela u skladu s člankom 29. Zakona
- financiranje i poticanje istraživanja u skladu s dužnostima Koordinacije iz Zakona
- osiguranje financiranja za izvješća Koordinacije.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 17.
(1) Koordinacija je dužna u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe izraditi opis svojih dužnosti i prioritete djelovanja, kao i organizacijski ustroj, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
(2) Koordinacija je dužna u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe, izraditi plan postupaka u kojima opisuje način kontrole i osiguravanja da ovlaštenici dozvole, operatori, vlasnici i izvođači izvršavaju svoje obveze u skladu s Zakonom, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
(3) Koordinacija je dužna u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe, uspostaviti formalni sporazum s tijelima javne vlasti kojim se uspostavlja mehanizam potreban za učinkovito djelovanje, uključujući nadzor aktivnosti, zajedničko planiranje, podjelu odgovornosti za obrađivanje izvješća o velikim opasnostima, unutarnje komunikacije, te izvješća koja se zajednički objavljuju, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
(4) Koordinacija je dužna u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe izraditi smjernice za operatore i vlasnike, te oglasiti iste na mrežnim stranicama Agencije, s jasno određenim zahtjevima glede:
(a) identificiranja svih predvidljivih opasnosti koje mogu uzrokovati veliku nesreću, vrednovanja svih rizika od tih opasnosti i utvrđenih mjera nadzora rizika, uključujući odgovore na iznenadni događaj,
(b) određivanja sustava upravljanja sigurnošću, zaštitom okoliša i prirode, primjereno opisanog kako bi se dokazala sukladnost s Zakonom,
(c) određivanja primjerenih rješenja za neovisnu verifikaciju.
(5) Koordinacija je dužna u roku od 120 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe izraditi upute za izradu i dostavu dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
(6) Koordinacija je dužna, u roku od 120 od dana stupanja na snagu ove Uredbe izraditi godišnje planove učinkovitog nadzora rizika koji se temelje na upravljanju rizicima i u kojima se posebno vodi računa o sukladnosti s dokumentima koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona. Učinkovitost planova redovito se preispituje, a Koordinacija je dužna poduzeti sve potrebne mjere za njihovo poboljšavanje.
(7) Koordinacija je dužna, u roku od 120 od dana stupanja na snagu ove Uredbe, uspostaviti mehanizme te oglasiti iste na mrežnim stranicama Agencije:
(a) za povjerljivo izvješćivanje iz bilo kojeg izvora o zabrinutostima glede sigurnosti, te zaštiti okoliša i prirode vezano za odobalne radove
(b) za istragu izvješća iz točke a. ovoga stavka pri čemu se čuva anonimnost pojedinaca.
(8) Koordinacija je dužna uspostaviti mehanizam za učinkovito sudjelovanje u tripartitnom savjetovanju između Koordinacije, operatora ili vlasnika, te predstavnika radnika oko oblikovanja normi i politika koje se odnose na sprečavanje velikih nesreća.
(9) Koordinacija je dužna utvrditi pravila, procese i postupke za temeljitu procjenu dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona u roku od 120 dana od svog osnivanja.
(10) Koordinacija je dužna utvrditi postupke za ocjenu sposobnosti operatora u vezi s ispunjavanjem zahtjeva iz Zakona u roku od 120 dana od svog osnivanja.
Članak 18.
Vlada, na prijedlog ministra nadležnog za energetiku, imenovat će članove i zamjenike članova Koordinacije u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Članak 19.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Na temelju članka 10. stavka 2. Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (»Narodne novine«, br. 78/15), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj _________ 2017. godine donijela
UREDBU O KOORDINACIJI ZA SIGURNOST PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom utvrđuje se organizacija i način rada Koordinacije za sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (u daljnjem tekstu: Koordinacija) kao i ciljevi nadzora i provedbe, te obveze Koordinacije glede postizanja transparentnosti, dosljednosti, razmjernosti i objektivnosti u uređivanju odobalnih radova, kao i opseg odgovornosti Koordinacije, ovlaštenika dozvole, operatora, vlasnika i izvođača glede nadzora nad rizicima od velike nesreće, odnosno određuju se pravila, procesi i postupci za temeljitu procjenu izvješća o velikim opasnostima i drugih dokumenata koji se dostavljaju u skladu s odredbama Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (u daljnjem tekstu: Zakon) i drugih posebnih propisa.
(2) Ovom Uredbom utvrđuju se primjereni ljudski resursi i financijska sredstva Koordinaciji za obavljanje djelatnosti iz Zakona i ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 2.
Ovom se Uredbom u pravni sustav Republike Hrvatske prenosi Direktiva 2013/30/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 12. lipnja 2013. o sigurnosti odobalnih naftnih i plinskih djelatnosti i o izmjeni Direktive 2004/35/EZ (tekst značajan za EGP) (SL L 178., 28.6.2013.).
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
II. CILJEVI NADZORA I PROVEDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 3.
Za ciljeve nadzora i provedbe određeni su tehničko-tehnološki pokazatelji, kao i raspoloživi ljudski resursi, razina i sposobnost upravljanja rizikom te pristup njegovom smanjivanju, kao i primjena naprednih tehnologija, a u svrhu smanjivanja učestalosti velikih nesreća vezanih uz odobalne naftne i plinske djelatnosti, ograničavanja njihovih posljedica, uspostavljanja minimalnih uvjeta za sigurno istraživanje ugljikovodika te poboljšanje odgovora u slučaju nesreće.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
III. ORGANIZACIJA I NAČIN RADA KOORDINACIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 4.
(1) Članove, zamjenike članova i tajnika Koordinacije imenuje odlukom Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada) sukladno Zakonu.
(2) Popis članova Koordinacije redovito se ažurira, te objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva, ministarstva nadležnog za more i ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša te Agencije.
(3) Članovi Koordinacije imenuju se na razdoblje od četiri godine i mogu biti ponovno imenovani.
(4) Prilikom procjene i prihvaćanja dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, ocjene sposobnosti operatora u svezi s ispunjavanjem zahtjeva iz Zakona, prilikom utvrđivanja pravila, procesa i postupka za temeljitu procjenu dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona i drugih poslova Koordinacije, na poziv Koordinacije, mogu sudjelovati stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti bez prava glasa.
(5) Stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti u radu Koordinacije sudjeluju na određeno vrijeme koje se utvrđuje u odluci Koordinacije kojim se isti imenuju/pozivaju u rad Koordinacije.
(6) Ne može se imenovati kao član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti osoba, koja je poslovno povezana s ovlaštenicima dozvole, operatorima, vlasnicima i izvođačima odobalnih radova pri istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.
(7) Član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti ne može biti osoba član uprave, nadzornog odbora te upravnog vijeća poduzetnika ili u članstvima bilo kojih drugih oblika udruživanja pravnih ili fizičkih osoba koji bi ga mogli dovesti u sukob interesa.
(8) Član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti obvezan je u obavljanju svojih poslova određenih Zakonom i ovom Uredbom postupati kao dobar gospodar, savjesno, u skladu s pravilima struke i moralnim načelima.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 5.
(1) Koordinaciju čine predsjednik i šest članova, od kojih je predsjednik Koordinacije predstavnik Agencije, a zamjenik predsjednika je predstavnik Ministarstva.
(2) Sjedište Koordinacije je u Agenciji.
(3) Sjednice Koordinacije odvijaju se u prostorijama Agencije ili prema potrebi na drugom mjestu.
(4) Administrativne i operativne poslove za Koordinaciju obavlja Agencija, te je ista zadužena za čuvanje dokumenata i vođenje arhive Koordinacije.
(5) Za potrebe administrativnih i operativnih poslova iz stavka 4. ovoga članka imenuje se tajnik Koordinacije koji je predstavnik Agencije.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 6.
(1) Vlada će razriješit predsjednika, zamjenika predsjednika i tajnika, odnosno člana Koordinacije, prije isteka razdoblja za koje je imenovan, u slučaju:
- ako to sam zatraži
- ako bez opravdanog razloga kontinuirano ne sudjeluje u radu Koordinacije
- nemogućnosti urednog obavljanja svoje dužnosti dulje od šest mjeseci
- trajnog gubitka sposobnosti za obavljanje dužnosti
- pravomoćne presude kojom je osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci
- ako svojim radom ili ponašanjem dovede u pitanje svoj ugled ili ugled Koordinacije
- ako pri obavljanju svoje dužnosti dovede u pitanje svoju samostalnost i neovisnost ili samostalnost i neovisnost Koordinacije
- prestanak službe u središnjim tijelima državne uprave navedenim u članku 4. stavku 1. ove Uredbe
- prestanak radnog odnosa u pravnim osoba s javnim ovlastima navedenim u članku 4. stavku 1. ove Uredbe
(2) U slučaju iz stavka 1. ovog članka, Vlada, na prijedlog ministra nadležnog za energetiku, imenuje novog člana Koordinacije.
(3) Predsjedniku, zamjeniku predsjednika i tajniku, odnosno članu Koordinacije mora se omogućiti izjašnjavanje o razlozima razrješenja prije donošenja odluke o razrješenju.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 7.
(1) Koordinacija o pitanjima iz svog djelokruga raspravlja i odlučuje na sjednicama Koordinacije.
(2) Sjednice Koordinacije saziva i vodi predsjednik Koordinacije.
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, u slučaju spriječenosti predsjednika Koordinacije sjednice Koordinacije saziva i vodi zamjenik predsjednika Koordinacije.
(4) Prvu sjednicu Koordinacije, u roku osam dana od dana njenog imenovanja, saziva predsjednik Koordinacije.
(5) Sjednice Koordinacije održavaju se po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
(6) Sjednica Koordinacije može se održati ako je prisutna natpolovična većina članova Koordinacije, a svakoj sjednici obvezno prisustvuje predsjednik Koordinacija ili zamjenik predsjednika Koordinacije.
(7) Koordinacija odlučuje natpolovičnom većinom glasova svih članova Koordinacije prisutnih na sjednici Koordinacije . U slučaju da su glasovi podijeljeni, odlučuje glas predsjednika Koordinacije . Tajnik Koordinacije prisustvuje sjednicama bez prava glasa.
(8) O svakoj sjednici Koordinacije, tajnik Koordinacije vodi zapisnik.
(9) U hitnim slučajevima sjednica Koordinacije može se održati telefonskim putem ili putem odgovarajućih audio-vizualnih uređaja, a članovima Koordinacije omogućuje se elektroničko glasanje.
(10) Na sjednicama Koordinacije mogu biti prisutne i druge osobe po pozivu predsjednika Koordinacije. Druge osobe ne sudjeluju u radu sjednice u trenutku donošenja odluka.
(11) Sjednicu Koordinacije može predložiti svaki član Koordinacije pisanim putem, o čemu se članovi Koordinacije očituju pismenim putem ili putem elektroničke pošte.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 8.
Ovlaštenik dozvole, dokumente koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, dostavlja na način opisan u uputama iz članka 17. stavka 5. ove Uredbe, na adresu Agencije.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 9.
(1) Predsjednik Koordinacije saziva sjednicu Koordinacije najkasnije u roku od 15 dana od dana primitka dokumenta koji se dostavlja Koordinaciji u skladu s člankom 9. ove Uredbe.
(2) Koordinacija odlučuje o procjeni dokumenta koji se dostavlja Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, a koji je dostavljen Koordinaciji u skladu sa člankom 9. ove Uredbe te utvrđuje osobito:
- potrebu za pružanjem dodatnih informacija od ovlaštenika dozvole
- posebne zadatke članova Koordinacije u procjeni dostavljenog dokumenta
- potrebu za pozivom za sudjelovanje stručnjacima iz redova znanstvene i stručne javnosti bez prava glasa
- potrebu za sazivanjem nove sjednice i rokove.
(3) Po obavljenoj procjeni dostavljenog dokumenta, članovi Koordinacije na sjednici Koordinacije donose mišljenje.
(4) Mišljenjem Koordinacija prihvaća dostavljeni dokument ili traži od ovlaštenika dozvole da dostavi dodatne informacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 10.
(1) Koordinacija dostavlja mišljenje ovlašteniku dozvole i tijelima iz članka 4. stavka 1. u roku od osam dana od dana donošenja.
(2) Prema potrebi mišljenje se dostavlja i drugim tijelima javne vlasti ili drugim fizičkim i pravnim osobama.
(3) Nakon što je Koordinacija mišljenjem prihvatila dostavljeni dokument, a u slučaju da je za planiranu radnju u skladu s Zakonom potrebna suglasnost Ministarstva, Ministarstvo izdaje suglasnost.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 11.
(1) Koordinacija koristi u svome radu pečat Agencije.
(2) U uredskom poslovanju Koordinacija koristi prijamni štambilj Agencije.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 12.
(1) Koordinacija prilikom obavljanja svojih djelatnosti određenih Zakonom i ovom Uredbom je neovisna, objektivna i dosljedna.
(2) Rad Koordinacije je transparentan, a za isto je odgovoran predsjednik Koordinacije.
(3) Koordinacija će dati na raspolaganje javnosti i zainteresiranoj javnosti sve one podatke, dokumente i činjenice koje su bitni za provođenje odobalnog istraživanja i eksploatacije ugljikovodika.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka Koordinacija nije dužna dati podatke, dokumente i činjenice u skladu s propisima kojima se uređuje pravo na pristup informacijama i zaštita tajnih podataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 13.
(1) Koordinacija je dužna izraditi i dostaviti Vladi godišnje izvješće o svom radu za prethodnu godinu (u daljnjem tekstu: Godišnje izvješće).
(2) Nacrt Godišnjeg izvješća izrađuje tajnik Koordinacije najkasnije do 30. lipnja tekuće godine te ga po izradi dostavlja članovima Koordinacije.
(3) Članovi Koordinacije u roku od 15 dana daju mišljenje na nacrt Godišnjeg izvješća te po primitku mišljenja Koordinacija raspravlja o potrebnim izmjenama te tajnik Koordinacije priprema nacrt konačnog godišnjeg izvješća.
(4) Koordinacija dostavlja Godišnje izvješće Ministarstvu najkasnije do 31. kolovoza tekuće godine, a nakon čega Ministarstvo dostavlja Vladi Godišnje izvješće najkasnije do 30. rujna tekuće godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 14.
(1) Procjena i prihvaćanje dokumenata od strane Koordinacije, a koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, ne podrazumijeva nikakav prijenos odgovornosti za velike nesreće s operatora ili vlasnika na Koordinaciju.
(2) Koordinacija nije financijski odgovorna za sprečavanje i sanaciju štete u okolišu i prirodi prouzročenu odobalnim radovima.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 15.
U slučaju velike nesreće ili neposredne prijetnje nastanka velike nesreće, koja ima ili može imati prekogranične učinke, Koordinacija bez odlaganja obavješćuje Europsku komisiju.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 16.
(1) Predsjednik Koordinacije, zamjenik predsjednika Koordinacije, tajnik Koordinacije i članovi Koordinacije, kao i stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti za rad u Koordinaciji ne dobivaju naknadu.
(2) Financijska sredstva za operativne i administrativne poslove, potrebna za rad Koordinacije osiguravaju se iz prihoda Agencije.
(3) Koordinacija je dužna osigurati financijska sredstva, a koja se prema potrebi mogu namiriti od ovlaštenika dozvole, za:
- financiranje specijalističkog stručnog znanja koje je dostupno unutar Koordinacije ili kroz formalne sporazume s trećim stranama, ili oboje, u dovoljnoj mjeri kako bi Koordinacija mogla zatražiti inspekcijski nadzor i istrage djelatnosti, poduzimati mjere provedbe i obrađivati dokumente koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona
- slučaj kad se oslanja na vanjske izvore znanja, financiranje izradu primjerenih pisanih smjernica i nadzora kako bi se održao dosljedan pristup i kako bi se osiguralo da Koordinacija zadrži punu odgovornost u skladu sa Zakonom
- financiranje osnovnog osposobljavanja, komunikacije, pristupa tehnologiji, putovanja i putnih troškova članova Koordinacije u izvršavanju svoje dužnosti te omogućivanje aktivne suradnje između nadležnih tijela u skladu s člankom 29. Zakona
- financiranje i poticanje istraživanja u skladu s dužnostima Koordinacije iz Zakona
- osiguranje financiranja za izvješća Koordinacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 17.
(1) Koordinacija je dužna u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe izraditi opis svojih dužnosti i prioritete djelovanja, kao i organizacijski ustroj, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
(2) Koordinacija je dužna u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe, izraditi plan postupaka u kojima opisuje način kontrole i osiguravanja da ovlaštenici dozvole, operatori, vlasnici i izvođači izvršavaju svoje obveze u skladu s Zakonom, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
(3) Koordinacija je dužna u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe, uspostaviti formalni sporazum s tijelima javne vlasti kojim se uspostavlja mehanizam potreban za učinkovito djelovanje, uključujući nadzor aktivnosti, zajedničko planiranje, podjelu odgovornosti za obrađivanje izvješća o velikim opasnostima, unutarnje komunikacije, te izvješća koja se zajednički objavljuju, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
(4) Koordinacija je dužna u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe izraditi smjernice za operatore i vlasnike, te oglasiti iste na mrežnim stranicama Agencije, s jasno određenim zahtjevima glede:
(a) identificiranja svih predvidljivih opasnosti koje mogu uzrokovati veliku nesreću, vrednovanja svih rizika od tih opasnosti i utvrđenih mjera nadzora rizika, uključujući odgovore na iznenadni događaj,
(b) određivanja sustava upravljanja sigurnošću, zaštitom okoliša i prirode, primjereno opisanog kako bi se dokazala sukladnost s Zakonom,
(c) određivanja primjerenih rješenja za neovisnu verifikaciju.
(5) Koordinacija je dužna u roku od 120 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe izraditi upute za izradu i dostavu dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
(6) Koordinacija je dužna, u roku od 120 od dana stupanja na snagu ove Uredbe izraditi godišnje planove učinkovitog nadzora rizika koji se temelje na upravljanju rizicima i u kojima se posebno vodi računa o sukladnosti s dokumentima koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona. Učinkovitost planova redovito se preispituje, a Koordinacija je dužna poduzeti sve potrebne mjere za njihovo poboljšavanje.
(7) Koordinacija je dužna, u roku od 120 od dana stupanja na snagu ove Uredbe, uspostaviti mehanizme te oglasiti iste na mrežnim stranicama Agencije:
(a) za povjerljivo izvješćivanje iz bilo kojeg izvora o zabrinutostima glede sigurnosti, te zaštiti okoliša i prirode vezano za odobalne radove
(b) za istragu izvješća iz točke a. ovoga stavka pri čemu se čuva anonimnost pojedinaca.
(8) Koordinacija je dužna uspostaviti mehanizam za učinkovito sudjelovanje u tripartitnom savjetovanju između Koordinacije, operatora ili vlasnika, te predstavnika radnika oko oblikovanja normi i politika koje se odnose na sprečavanje velikih nesreća.
(9) Koordinacija je dužna utvrditi pravila, procese i postupke za temeljitu procjenu dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona u roku od 120 dana od svog osnivanja.
(10) Koordinacija je dužna utvrditi postupke za ocjenu sposobnosti operatora u vezi s ispunjavanjem zahtjeva iz Zakona u roku od 120 dana od svog osnivanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 18.
Vlada, na prijedlog ministra nadležnog za energetiku, imenovat će članove i zamjenike članova Koordinacije u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 19.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike