E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


Na temelju članka 10. stavka 2. Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (»Narodne novine«, br. 78/15), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj _________ 2017. godine donijela

UREDBU O KOORDINACIJI ZA SIGURNOST PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

I.  OPĆE ODREDBE

0
Komentiraj

Članak 1.

(1) Ovom Uredbom utvrđuje se organizacija i način rada Koordinacije za sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (u daljnjem tekstu: Koordinacija) kao i ciljevi nadzora i provedbe, te obveze Koordinacije glede postizanja transparentnosti, dosljednosti, razmjernosti i objektivnosti u uređivanju odobalnih radova, kao i opseg odgovornosti Koordinacije, ovlaštenika dozvole, operatora, vlasnika i izvođača glede nadzora nad rizicima od velike nesreće, odnosno određuju se pravila, procesi i postupci za temeljitu procjenu izvješća o velikim opasnostima i drugih dokumenata koji se dostavljaju u skladu s odredbama Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (u daljnjem tekstu: Zakon) i drugih posebnih propisa.

(2) Ovom Uredbom utvrđuju se primjereni ljudski resursi i financijska sredstva Koordinaciji za obavljanje djelatnosti iz Zakona i ove Uredbe.

0
Komentiraj

Članak 2.

Ovom se Uredbom u pravni sustav Republike Hrvatske prenosi Direktiva 2013/30/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 12. lipnja 2013. o sigurnosti odobalnih naftnih i plinskih djelatnosti i o izmjeni Direktive 2004/35/EZ (tekst značajan za EGP) (SL L 178., 28.6.2013.).

0
Komentiraj

II. CILJEVI NADZORA I PROVEDBE

0
Komentiraj

Članak 3.

Za ciljeve nadzora i provedbe određeni su tehničko-tehnološki pokazatelji, kao i raspoloživi ljudski resursi, razina i sposobnost upravljanja rizikom te pristup njegovom smanjivanju, kao i primjena naprednih tehnologija, a u svrhu smanjivanja učestalosti velikih nesreća vezanih uz odobalne naftne i plinske djelatnosti, ograničavanja njihovih posljedica, uspostavljanja minimalnih uvjeta za sigurno istraživanje ugljikovodika te poboljšanje odgovora u slučaju nesreće.

0
Komentiraj

III. ORGANIZACIJA I NAČIN RADA KOORDINACIJE

0
Komentiraj

Članak 4.

(1) Članove, zamjenike članova i tajnika Koordinacije imenuje odlukom Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada) sukladno Zakonu.

(2) Popis članova Koordinacije redovito se ažurira, te objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva, ministarstva nadležnog za more i ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša te Agencije.

(3) Članovi Koordinacije imenuju se na razdoblje od četiri godine i mogu biti ponovno imenovani.

(4) Prilikom procjene i prihvaćanja dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, ocjene sposobnosti operatora u svezi s ispunjavanjem zahtjeva iz Zakona, prilikom utvrđivanja pravila, procesa i postupka za temeljitu procjenu dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona i drugih poslova Koordinacije, na poziv Koordinacije, mogu sudjelovati stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti bez prava glasa.

(5) Stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti u radu Koordinacije sudjeluju na određeno vrijeme koje se utvrđuje u odluci Koordinacije kojim se isti imenuju/pozivaju u rad Koordinacije.

(6) Ne može se imenovati kao član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti osoba, koja je poslovno povezana s ovlaštenicima dozvole, operatorima, vlasnicima i izvođačima odobalnih radova pri istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.

(7) Član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti ne može biti osoba član uprave, nadzornog odbora te upravnog vijeća poduzetnika ili u članstvima bilo kojih drugih oblika udruživanja pravnih ili fizičkih osoba koji bi ga mogli dovesti u sukob interesa.

(8) Član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti obvezan je u obavljanju svojih poslova određenih Zakonom i ovom Uredbom postupati kao dobar gospodar, savjesno, u skladu s pravilima struke i moralnim načelima.

0
Komentiraj

Članak 5.

(1) Koordinaciju čine predsjednik i šest članova, od kojih je predsjednik Koordinacije predstavnik Agencije, a zamjenik predsjednika je predstavnik Ministarstva.

(2) Sjedište Koordinacije je u Agenciji.

(3) Sjednice Koordinacije odvijaju se u prostorijama Agencije ili prema potrebi na drugom mjestu.

(4) Administrativne i operativne poslove za Koordinaciju obavlja Agencija, te je ista zadužena za čuvanje dokumenata i vođenje arhive Koordinacije.

(5) Za potrebe administrativnih i operativnih poslova iz stavka 4. ovoga članka imenuje se tajnik Koordinacije koji je predstavnik Agencije.

0
Komentiraj

Članak 6.

(1) Vlada će razriješit predsjednika, zamjenika predsjednika i tajnika, odnosno člana Koordinacije, prije isteka razdoblja za koje je imenovan, u slučaju:

- ako to sam zatraži

- ako bez opravdanog razloga kontinuirano ne sudjeluje u radu Koordinacije

- nemogućnosti urednog obavljanja svoje dužnosti dulje od šest mjeseci

- trajnog gubitka sposobnosti za obavljanje dužnosti

- pravomoćne presude kojom je osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci

- ako svojim radom ili ponašanjem dovede u pitanje svoj ugled ili ugled Koordinacije

- ako pri obavljanju svoje dužnosti dovede u pitanje svoju samostalnost i neovisnost ili samostalnost i neovisnost Koordinacije

- prestanak službe u središnjim tijelima državne uprave navedenim u članku 4. stavku 1. ove Uredbe

- prestanak radnog odnosa u pravnim osoba s javnim ovlastima navedenim u članku 4. stavku 1. ove Uredbe

(2) U slučaju iz stavka 1. ovog članka, Vlada, na prijedlog ministra nadležnog za energetiku, imenuje novog člana Koordinacije.

(3) Predsjedniku, zamjeniku predsjednika i tajniku, odnosno članu Koordinacije mora se omogućiti izjašnjavanje o razlozima razrješenja prije donošenja odluke o razrješenju.

0
Komentiraj

Članak 7.

(1) Koordinacija o pitanjima iz svog djelokruga raspravlja i odlučuje na sjednicama Koordinacije.

(2) Sjednice Koordinacije saziva i vodi predsjednik Koordinacije.

(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, u slučaju spriječenosti predsjednika Koordinacije sjednice Koordinacije saziva i vodi zamjenik predsjednika Koordinacije.

(4) Prvu sjednicu Koordinacije, u roku osam dana od dana njenog imenovanja, saziva predsjednik Koordinacije.

(5) Sjednice Koordinacije održavaju se po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.

(6) Sjednica Koordinacije može se održati ako je prisutna natpolovična većina članova Koordinacije, a svakoj sjednici obvezno prisustvuje predsjednik Koordinacija ili zamjenik predsjednika Koordinacije.

(7) Koordinacija odlučuje natpolovičnom većinom glasova svih članova Koordinacije prisutnih na sjednici Koordinacije . U slučaju da su glasovi podijeljeni, odlučuje glas predsjednika Koordinacije . Tajnik Koordinacije prisustvuje sjednicama bez prava glasa.

(8) O svakoj sjednici Koordinacije, tajnik Koordinacije vodi zapisnik.

(9) U hitnim slučajevima sjednica Koordinacije može se održati telefonskim putem ili putem odgovarajućih audio-vizualnih uređaja, a članovima Koordinacije omogućuje se elektroničko glasanje.

(10) Na sjednicama Koordinacije mogu biti prisutne i druge osobe po pozivu predsjednika Koordinacije. Druge osobe ne sudjeluju u radu sjednice u trenutku donošenja odluka.

(11) Sjednicu Koordinacije može predložiti svaki član Koordinacije pisanim putem, o čemu se članovi Koordinacije očituju pismenim putem ili putem elektroničke pošte.

0
Komentiraj

Članak 8.

Ovlaštenik dozvole, dokumente koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, dostavlja na način opisan u uputama iz članka 17. stavka 5. ove Uredbe, na adresu Agencije.

0
Komentiraj

Članak 9.

(1) Predsjednik Koordinacije saziva sjednicu Koordinacije najkasnije u roku od 15 dana od dana primitka dokumenta koji se dostavlja Koordinaciji u skladu s člankom 9. ove Uredbe.

(2) Koordinacija odlučuje o procjeni dokumenta koji se dostavlja Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, a koji je dostavljen Koordinaciji u skladu sa člankom 9. ove Uredbe te utvrđuje osobito:

- potrebu za pružanjem dodatnih informacija od ovlaštenika dozvole

- posebne zadatke članova Koordinacije u procjeni dostavljenog dokumenta

- potrebu za  pozivom za sudjelovanje stručnjacima iz redova znanstvene i stručne javnosti bez prava glasa

- potrebu za sazivanjem nove sjednice i rokove.

(3) Po obavljenoj procjeni dostavljenog dokumenta, članovi Koordinacije na sjednici Koordinacije donose mišljenje.

(4) Mišljenjem Koordinacija prihvaća dostavljeni dokument ili traži od ovlaštenika dozvole da dostavi dodatne informacije.

0
Komentiraj

Članak 10.

(1) Koordinacija dostavlja mišljenje ovlašteniku dozvole i tijelima iz članka 4. stavka 1. u roku od osam dana od dana donošenja.

(2) Prema potrebi mišljenje se dostavlja i drugim tijelima javne vlasti ili drugim fizičkim i pravnim osobama.

(3) Nakon što je Koordinacija mišljenjem prihvatila dostavljeni dokument, a u slučaju da je za planiranu radnju u skladu s Zakonom potrebna suglasnost Ministarstva, Ministarstvo izdaje suglasnost.

0
Komentiraj

Članak 11.

(1) Koordinacija koristi u svome radu pečat Agencije.

(2) U uredskom poslovanju Koordinacija koristi prijamni štambilj Agencije.

0
Komentiraj

Članak 12.

(1) Koordinacija prilikom obavljanja svojih djelatnosti određenih Zakonom i ovom Uredbom je neovisna, objektivna i dosljedna.

(2) Rad Koordinacije je transparentan, a za isto je odgovoran predsjednik Koordinacije.

(3) Koordinacija će dati na raspolaganje javnosti i zainteresiranoj javnosti sve one podatke, dokumente i činjenice koje su bitni za provođenje odobalnog istraživanja i eksploatacije ugljikovodika.

(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka Koordinacija nije dužna dati podatke, dokumente i činjenice u skladu s propisima kojima se uređuje pravo na pristup informacijama i zaštita tajnih podataka.

0
Komentiraj

Članak 13.

(1) Koordinacija je dužna izraditi i dostaviti Vladi godišnje izvješće o svom radu za prethodnu godinu (u daljnjem tekstu: Godišnje izvješće).

(2) Nacrt Godišnjeg izvješća izrađuje tajnik Koordinacije najkasnije do 30. lipnja tekuće godine te ga po izradi dostavlja članovima Koordinacije.

(3) Članovi Koordinacije u roku od 15 dana daju mišljenje na nacrt Godišnjeg izvješća te po primitku mišljenja Koordinacija raspravlja o potrebnim izmjenama te tajnik Koordinacije priprema nacrt konačnog godišnjeg izvješća.

(4) Koordinacija dostavlja Godišnje izvješće Ministarstvu najkasnije do 31. kolovoza tekuće godine, a nakon čega Ministarstvo dostavlja Vladi Godišnje izvješće najkasnije do 30. rujna tekuće godine.

0
Komentiraj

Članak 14.

(1) Procjena i prihvaćanje dokumenata od strane Koordinacije, a koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, ne podrazumijeva nikakav prijenos odgovornosti za velike nesreće s operatora ili vlasnika na Koordinaciju.

(2) Koordinacija nije financijski odgovorna za sprečavanje i sanaciju štete u okolišu i prirodi prouzročenu odobalnim radovima.

0
Komentiraj

Članak 15.

U slučaju velike nesreće ili neposredne prijetnje nastanka velike nesreće, koja ima ili može imati prekogranične učinke, Koordinacija bez odlaganja obavješćuje Europsku komisiju.

0
Komentiraj

Članak 16.

(1) Predsjednik Koordinacije, zamjenik predsjednika Koordinacije, tajnik Koordinacije i članovi Koordinacije, kao i stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti za rad u Koordinaciji ne dobivaju naknadu.

(2) Financijska sredstva za operativne i administrativne poslove, potrebna za rad Koordinacije osiguravaju se iz prihoda Agencije.

(3) Koordinacija je dužna osigurati financijska sredstva, a koja se prema potrebi mogu namiriti od ovlaštenika dozvole, za:

- financiranje specijalističkog stručnog znanja koje je dostupno unutar Koordinacije ili kroz formalne sporazume s trećim stranama, ili oboje, u dovoljnoj mjeri kako bi Koordinacija mogla zatražiti inspekcijski nadzor i istrage djelatnosti, poduzimati mjere provedbe i obrađivati dokumente koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona

-  slučaj kad se oslanja na vanjske izvore znanja, financiranje izradu primjerenih pisanih smjernica i nadzora kako bi se održao dosljedan pristup i kako bi se osiguralo da Koordinacija zadrži punu odgovornost u skladu sa Zakonom

- financiranje osnovnog osposobljavanja, komunikacije, pristupa tehnologiji, putovanja i putnih troškova članova Koordinacije u izvršavanju svoje dužnosti te omogućivanje aktivne suradnje između nadležnih tijela u skladu s člankom 29. Zakona

- financiranje i poticanje istraživanja u skladu s dužnostima Koordinacije iz Zakona

- osiguranje financiranja za izvješća Koordinacije.

0
Komentiraj

IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

0
Komentiraj

Članak 17.

(1) Koordinacija je dužna u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe izraditi opis svojih dužnosti i prioritete djelovanja, kao i organizacijski ustroj, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.

(2) Koordinacija je dužna u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe, izraditi plan postupaka u kojima opisuje način kontrole i osiguravanja da ovlaštenici dozvole, operatori, vlasnici i izvođači izvršavaju svoje obveze u skladu s Zakonom, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.

(3) Koordinacija je dužna u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe, uspostaviti formalni sporazum s tijelima javne vlasti kojim se uspostavlja mehanizam potreban za učinkovito djelovanje, uključujući nadzor aktivnosti, zajedničko planiranje, podjelu odgovornosti za obrađivanje izvješća o velikim opasnostima, unutarnje komunikacije, te izvješća koja se zajednički objavljuju, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.

(4) Koordinacija je dužna u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe izraditi smjernice za operatore i vlasnike, te oglasiti iste na mrežnim stranicama Agencije, s jasno određenim zahtjevima glede:

(a) identificiranja svih predvidljivih opasnosti koje mogu uzrokovati veliku nesreću, vrednovanja svih rizika od tih opasnosti i utvrđenih mjera nadzora rizika, uključujući odgovore na iznenadni događaj,

(b) određivanja sustava upravljanja sigurnošću, zaštitom okoliša i prirode, primjereno opisanog kako bi se dokazala sukladnost s Zakonom,

(c) određivanja primjerenih rješenja za neovisnu verifikaciju.

(5) Koordinacija je dužna u roku od 120 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe izraditi upute za izradu i dostavu dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.

(6) Koordinacija je dužna, u roku od 120 od dana stupanja na snagu ove Uredbe izraditi godišnje planove učinkovitog nadzora rizika koji se temelje na upravljanju rizicima i u kojima se posebno vodi računa o sukladnosti s dokumentima koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona. Učinkovitost planova redovito se preispituje, a Koordinacija je dužna poduzeti sve potrebne mjere za njihovo poboljšavanje.

(7) Koordinacija je dužna, u roku od 120 od dana stupanja na snagu ove Uredbe, uspostaviti mehanizme te oglasiti iste na mrežnim stranicama Agencije:

(a) za povjerljivo izvješćivanje iz bilo kojeg izvora o zabrinutostima glede sigurnosti, te zaštiti okoliša i prirode vezano za odobalne radove

(b) za istragu izvješća iz točke a. ovoga stavka pri čemu se čuva anonimnost pojedinaca.

(8) Koordinacija je dužna uspostaviti mehanizam za učinkovito sudjelovanje u tripartitnom savjetovanju između Koordinacije, operatora ili vlasnika, te predstavnika radnika oko oblikovanja normi i politika koje se odnose na sprečavanje velikih nesreća.

(9) Koordinacija je dužna utvrditi pravila, procese i postupke za temeljitu procjenu dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona u roku od 120 dana od svog osnivanja.

(10) Koordinacija je dužna utvrditi postupke za ocjenu sposobnosti operatora u vezi s ispunjavanjem zahtjeva iz Zakona u roku od 120 dana od svog osnivanja.

 

0
Komentiraj

Članak 18.

Vlada, na prijedlog ministra nadležnog za energetiku, imenovat će članove i zamjenike članova Koordinacije u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.

0
Komentiraj

Članak 19.

Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.