PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PREKRŠAJNOG ZAKONA
Članak 1.
U Prekršajnom zakonu („Narodne novine“, br. 107/2007, 39/2013, 157/2013 i 110/2015) članak 33. stavak 9. mijenja se i glasi:
„(9) „Za najteže prekršaje za koje je pravno obvezujućim aktom Europske unije određen opći minimum i maksimum novčane kazne ili način izračuna novčane kazne, zakonom se za počinitelja prekršaja može propisati i izreći novčana kazna u iznosu za koji ne vrijede ograničenja iz stavka 1. do 8. ovog članka.“.
Članak 2.
Članak 33.a briše se.
Članak 3.
U članku 37. stavku 3. točki 3. riječi „i člankom 33.a“ brišu se.
Članak 4.
U članku 54. stavak 7. mijenja se i glasi:
„(7) Iznimno, okrivljeniku odgovornoj osobi u pravnoj osobi za prekršaj iz članka 33. stavka 9. ovog Zakona, sud može izreći trajno zaštitnu mjeru iz stavka 1. ovog članka.“.
Članak 5.
U članku 55. stavak 5. mijenja se i glasi:
„(5) Iznimno, okrivljenoj pravnoj osobi za prekršaj iz članka 33. stavka 9. ovog Zakona, sud može izreći trajno zaštitnu mjeru iz stavka 1. ovog članka.“.
Članak 6.
U članku 184. stavku 5. iza riječi „tužitelj“, dodaju se riječi: „za prekršaj iz članka 33. stavka 9. ovog Zakona i ovlašteni tužitelj“.
Članak 7.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
OBRAZLOŽENJE
Zakon o izmjenama i dopunama Prekršajnog zakona predlaže se radi toga da se posebnim zakonima kojima će se u zakonodavstvo Republike Hrvatske prenositi direktive ili uredbe ili druge odluke Europske unije omogući propisivanje odgovarajućih prekršanopravnih sankcija.
Naime, pravno obvezujući akti Europske unije (direktive, uredbe i ostale odluke) mogu sadržavati odredbe koje državama-članicama EU propisuju obvezu da poduzmu sve zakonodavne i druge mjere kojima se za određena kršenja pravila tih akata mogu primijeniti razmjerne, učinkovite i odvraćajuće sankcije, pri čemu domaći zakonodavni okvir može biti u većoj ili manjoj mjeru donekle u neskladu, pa ga u tom smislu treba prilagoditi.
Recentni slučaj je Četvrta Direktiva 2015/849 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. svibnja 2015. o sprečavanju korištenja financijskog sustava u svrhu pranja novca ili financiranja terorizma, o izmjeni Uredbe (EU) br. 648/2012 Europskog parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive 2005/60/EZ Europskog parlamenta i Vijeća i Direktive Komisije 2006/70/EZ. za čije transponiranje u domaće zakonodavstvo je određen rok do 26. lipnja 2017. godine. Stoga se predlažu izmjene i dopune članka 33. („Novčana kazna“) na način da se u stavku 9. toga članka omogućava da se za najteže prekršaje za koje je pravno obvezujućim aktom Europske unije određen opći minimum i maksimum novčane kazne ili način izračuna novčane kazne, posebnim zakonom za počinitelja prekršaja može propisati i izreći novčana kazna u iznosu za koji ne vrijede opća ograničenja iz stavka 1. do 8. članka 33. Prekršajnog zakona. Važeća odredba članka 33.a o iznosima i načinu izračuna novčane kazne se kao preuska briše, dok su ostale izmjene i dopune mutati mutandis povezane odnosno nužne zbog izmjene odredbe članka 33. stavka 9. i brisanja članka 33.a. Prema tome, izmjene i dopune Prekršajnog zakona kako se predlažu su vrlo ograničenog opsega i usmjerene isključivo na postizanje gore opisanog cilja.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PREKRŠAJNOG ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 1.
U Prekršajnom zakonu („Narodne novine“, br. 107/2007, 39/2013, 157/2013 i 110/2015) članak 33. stavak 9. mijenja se i glasi:
„(9) „Za najteže prekršaje za koje je pravno obvezujućim aktom Europske unije određen opći minimum i maksimum novčane kazne ili način izračuna novčane kazne, zakonom se za počinitelja prekršaja može propisati i izreći novčana kazna u iznosu za koji ne vrijede ograničenja iz stavka 1. do 8. ovog članka.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 2.
Članak 33.a briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 3.
U članku 37. stavku 3. točki 3. riječi „i člankom 33.a“ brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 4.
U članku 54. stavak 7. mijenja se i glasi:
„(7) Iznimno, okrivljeniku odgovornoj osobi u pravnoj osobi za prekršaj iz članka 33. stavka 9. ovog Zakona, sud može izreći trajno zaštitnu mjeru iz stavka 1. ovog članka.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 5.
U članku 55. stavak 5. mijenja se i glasi:
„(5) Iznimno, okrivljenoj pravnoj osobi za prekršaj iz članka 33. stavka 9. ovog Zakona, sud može izreći trajno zaštitnu mjeru iz stavka 1. ovog članka.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 6.
U članku 184. stavku 5. iza riječi „tužitelj“, dodaju se riječi: „za prekršaj iz članka 33. stavka 9. ovog Zakona i ovlašteni tužitelj“.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 7.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
OBRAZLOŽENJE
Zakon o izmjenama i dopunama Prekršajnog zakona predlaže se radi toga da se posebnim zakonima kojima će se u zakonodavstvo Republike Hrvatske prenositi direktive ili uredbe ili druge odluke Europske unije omogući propisivanje odgovarajućih prekršanopravnih sankcija.
Naime, pravno obvezujući akti Europske unije (direktive, uredbe i ostale odluke) mogu sadržavati odredbe koje državama-članicama EU propisuju obvezu da poduzmu sve zakonodavne i druge mjere kojima se za određena kršenja pravila tih akata mogu primijeniti razmjerne, učinkovite i odvraćajuće sankcije, pri čemu domaći zakonodavni okvir može biti u većoj ili manjoj mjeru donekle u neskladu, pa ga u tom smislu treba prilagoditi.
Recentni slučaj je Četvrta Direktiva 2015/849 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. svibnja 2015. o sprečavanju korištenja financijskog sustava u svrhu pranja novca ili financiranja terorizma, o izmjeni Uredbe (EU) br. 648/2012 Europskog parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive 2005/60/EZ Europskog parlamenta i Vijeća i Direktive Komisije 2006/70/EZ. za čije transponiranje u domaće zakonodavstvo je određen rok do 26. lipnja 2017. godine. Stoga se predlažu izmjene i dopune članka 33. („Novčana kazna“) na način da se u stavku 9. toga članka omogućava da se za najteže prekršaje za koje je pravno obvezujućim aktom Europske unije određen opći minimum i maksimum novčane kazne ili način izračuna novčane kazne, posebnim zakonom za počinitelja prekršaja može propisati i izreći novčana kazna u iznosu za koji ne vrijede opća ograničenja iz stavka 1. do 8. članka 33. Prekršajnog zakona. Važeća odredba članka 33.a o iznosima i načinu izračuna novčane kazne se kao preuska briše, dok su ostale izmjene i dopune mutati mutandis povezane odnosno nužne zbog izmjene odredbe članka 33. stavka 9. i brisanja članka 33.a. Prema tome, izmjene i dopune Prekršajnog zakona kako se predlažu su vrlo ograničenog opsega i usmjerene isključivo na postizanje gore opisanog cilja.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa