NACRT PRIJEDLOGA AKCIJSKOG PLANA ZA UNAPRJEĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2017. GODINU
Zagreb, ožujak 2017.
UVOD
U skladu s Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine (Narodne novine, br. 11/15, u daljnjem tekstu: Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača), Ministarstvo financija, u suradnji s dionicima iz Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača, svake godine izrađuje Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača.
Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za 2017. godinu (u daljnjem tekstu: Akcijski plan za 2017.) izrađuje se treću godinu za redom s ciljem provođenja aktivnosti i mjera usmjerenih financijskom obrazovanju potrošača. Akcijskim planom za 2017. definirane su mjere i aktivnosti svih dionika, rok za provedbu mjera, pokazatelji uspješnosti te izvori financiranja. Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača kao i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za svaku narednu godinu usmjereni su na poticanje svih dionika financijskog obrazovanja na zajedničko djelovanje prema razumijevanju zajedničkog cilja i predanosti za njegovo postizanje.
Sredstva za provedbu aktivnosti Akcijskog plana za 2017. osigurana su u iznosu od 50.000,00 kuna na pozicijama Ministarstva financija u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2017. godinu i projekcije za 2018. i 2019. godinu. Sredstava će se koristiti za sudjelovanje na konferencijama, seminarima, ostalim događanjima u svezi financijske pismenosti, provođenje aktivnosti tijekom Svjetskog i Europskog tjedna novca, provedbu Twinning light projekta te ostale aktivnosti (organizacija/sudjelovanja/održavanja seminara/radionica i slično). Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta i Ministarstvo znanosti i obrazovanja, financijska sredstva osiguravaju u okviru svojih redovnih aktivnosti u okviru Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2017. godinu i projekcije za 2018. i 2019. godinu. Ostala tijela osiguravaju vlastita sredstva za provedbu mjera i aktivnosti u svrhu financijskog opismenjavanja potrošača.
Svi dionici provedbe Akcijskog plana za 2017. izvijestit će jednom godišnje Ministarstvo financija o provedenim aktivnostima za proteklo izvještajno razdoblje kao i o projekcijama aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje.
Učinkovita provedba Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača podrazumijeva različite mjere i aktivnosti usmjerene k unaprjeđenju financijske pismenosti potrošača te je stoga Ministarstvo financija početkom 2015. godine osnovalo Operativnu radnu grupu za praćenje provedbe mjera i aktivnosti (u daljnjem tekstu: Operativna radna grupa). Radni sastanci održavaju se svaka tri mjeseca, na kojima se raspravlja o provedbenim aktivnostima te ostalim pitanjima relevantnim za financijsku pismenost. Također, Ministarstvo financija, kao koordinator aktivnosti u području financijske pismenosti, jednom godišnje izradit će objedinjeno izvješće o provedbi Akcijskog plana za proteklo jednogodišnje razdoblje i projekcijama planiranih aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje te izvijestiti Vladu Republike Hrvatske.
Zavisno od aktivnosti, u rad Operativne radne grupe mogu se uključiti i predstavnici drugih institucija relevantnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. Svi dionici u provedbi Akcijskog plana obvezuju se na kvalitetnu međusobnu suradnju, radi stvaranja uvjeta u okviru svoje nadležnosti i djelokruga rada te u skladu sa svojim djelatnostima, za osnaživanje okruženja i administrativne učinkovitosti u poticanju unaprjeđenja financijske pismenosti potrošača.
Kao i Akcijski plan za 2016. godinu, Akcijski plan za 2017. godinu izrađen je kao „živi dokument“ podložan prilagodbama i eventualnim budućim promjenama. Također, praćenje Akcijskog plana za 2017. omogućit će Ministarstvu financija i nositeljima provedbe, identifikaciju onoga što je uspješno u provođenju financijske pismenosti, identifikaciju ciljnih skupina koje imaju koristi od financijske pismenosti, stjecanje saznanja o tome koji su dodatni izvori potrebni te identifikaciju potencijalnih propusta i aktivnosti za njihovo otklanjanje.
SADRŽAJ AKCIJSKOG PLANA
Akcijski plan za 2017. sadrži prikaz identificiranih mjera i aktivnosti u podizanju razine financijske pismenosti građana Republike Hrvatske. Mjere su definirane prema nositeljima, odnosno dionicima u provođenju financijskog obrazovanja definiranim Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti potrošača. Uz mjere, navedene su i aktivnosti svih dionika, rok unutar kojeg će se one provoditi, izvori financiranja te pokazatelji uspješnosti.
1.
Komunikacija s potrošačima.
Redovita komunikacija s potrošačima radi savjetovanja po upitima.
MFIN
MINGO
HANFA
HNB
HUO
ZSE
HGK
UMFO
kontinuirano
MFIN, MINGO – državni proračun
HANFA, HNB, HUO, HGK, ZSE, UMFO – vlastita sredstva
Kontinuirana komunikacija s potrošačima u svezi zaštite njihovih ekonomskih interesa.
2.
Sudjelovanje i organizacija seminara, radionica, panela, konferencija, okruglih stolova te stručnih skupova.
Sudjelovanje na tribinama, okruglim stolovima, radionicama, edukativnim skupovima i seminarima.
Broj organiziranih seminara, radionica, okruglih stolova, konferencija te stručnih skupova, odnosno broj sudionika na seminarima, panelima, radionicama, konferencijama, okruglim stolovima te stručnim skupovima.
Održavanje stručnih seminara za učitelje i nastavnike na temu financijske pismenosti, u okviru kurikuluma Građanskog odgoja i obrazovanja, u suradnji s drugim financijskim ustanovama i organizacijama.
AZOO
HANFA
HUO
ZSE
ŠTEDOPIS
Organizacija različitih stručnih seminara, radionica, savjetovanja i slično u kontekstu hrvatskog tržišta osiguranja (CEDOH-Centar za edukaciju koji djeluje u okviru HUO-a te provodi edukativne aktivnosti otvorenog tipa).
HUO
II. i IV. kvartal
Organiziranje panel rasprava za stručnu i širu investicijsku javnost.
ZSE
kontinuirano
Održavanje jednodnevnih edukacija – seminara.
ZSE
ŠTEDOPIS
Održavanje edukativnih posjeta za studente i učenike.
Praktično učenje trgovanja – vježbanje kupnje i prodaje vrijednosnih papira uz virtualne novčane iznose.
ZSE
Organizacija događanja i okruglih stolova za educiranje članova (između ostalog i u cilju zaštite potrošača), organizacija radnih ručkova i stručnih skupova s predstavnicima vlasti, gospodarstva i međunarodnih organizacija.
HUP
Stručni skupovi i okrugli stolovi na aktualne teme.
UMFO
IV. kvartal
Organizacija konferencije namijenjena stručnoj i poslovnoj javnosti.
UMFO
ZSE
Organiziranje okruglih stolova i stručnih skupova o temama iz područja bankarstva, financija i ekonomije
HUB
kontinuirano
Organiziranje različitih edukativnih događanja u Zagrebu i drugim gradovima, kroz mrežu županijskih komora, u cilju podizanja razine financijske pismenosti poslovnih subjekata i potrošača.
HGK
Organizacija različitih edukativnih događanja u cilju podizanja razine financijske pismenosti mladih.
ŠTEDOPIS
EFZG -
Debatni klub
II. kvartal
Organizacija konferencije „Isplati se znati“namijenjena stručnoj i poslovnoj javnosti.
ŠTEDOPIS
EFZG
II. kvartal
3.
Edukacijske aktivnosti u svezi financijske pismenosti.
Predavanja namijenjena učenicima i studentima, prezentacije iz područja financijskih usluga koje uključuju teme vezane uz podizanje svijesti o važnosti financijske izobrazbe.
HANFA
kontinuirano
Vlastita sredstva
Broj organiziranih posjeta učenika i studenata financijskim institucijama i državnim institucijama te broj održanih predavanja odnosno prezentacija iz područja financijskih usluga.Broj učenika odnosno studenata koji su sudjelovali na predavanjima. Zaključak nakon analize evaluacijskih listića o održanim predavanjima.
Provedena edukativna kampanja u medijima s ciljem upoznavanja korisnika financijskih usluga s obilježjima usluga i rizicima korištenja usluga.
Broj održanih događanja, konferencija i broj sudionika odnosno polaznika.
Distribuirana edukativna društvena igra „Less risk–more fun“.
Broj prijavljenih osoba koje su završile e-program.
Broj prijavljenih studenata i održana debata.
Broj održanih kvizova i broj prijavljenih timova.
Edukativna kampanja u medijima s ciljem upoznavanja korisnika financijskih usluga s obilježjima usluga i rizicima korištenja usluga.
HANFA
Održavanje konferencija i edukacija za medije.
Informiranje i educiranje učenika srednjih škola i fakulteta na temu financijskih usluga putem predavanja u školama i fakultetima te pozivanjem učenika i studenata na edukativna događanja.
HGK
ŠTEDOPIS
Predavanja za srednjoškolce i studente – osnove financijske pismenosti o temama iz područja osiguranja, organiziranje posjeta HUO i društvima za osiguranje.
HUO
Temeljem dobivene suglasnosti AZOO i MZO, distribucija edukativne društvene igre „Less risk-more fun“ osnovnim i srednjim školama te organiziranje radionica.
Organiziranje debata za studente.
HUO
HANFA
ŠTEDOPIS
Hrvatska udruga mladih
Organizacija edukativnih radionica i predavanja za učenike i studente pri čemu će se sadržaji izlaganja usklađivati s pojedinačnim zahtjevima.
HNB
E-learning „Pametno sa svojim novcem“ (Online program o osobnim financijama).
ŠTEDOPIS
HUS
II. kvartal
Kviz znanja „Štedopis cafe“.
ŠTEDOPIS
II. do IV. kvartala
Organizacija konferencije „Dan hrvatskih financijskih institucija“.
HGK
EFZG
II. i IV. kvartal
Održavanje radionica za educiranje učenika srednjih škola te studenata o planiranju financija za studij, izboru studijskih programa te troškovima studija.
IRO
II. kvartal
4.
Provedba projekta “Savjetovanje potrošača”.
Savjetovanja, informiranja i izobrazba potrošača o važnim potrošačkim pitanjima te savjeti o financijskim uslugama.
MINGO
kontinuirano
MINGO – državni proračun
Broj provedenih savjetovanja, informiranja i programa izobrazbe potrošača o važnim potrošačkim pitanjima i broj pruženih savjeta o financijskim uslugama.
5.
Suradnja s nadležnim ministarstvima, članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnim za podizanje razine financijske pismenosti.
Aktivna suradnja s ciljem podizanja razine financijske pismenosti potrošača.
MFIN
MINGO
MZO
AZOO
HANFA
HNB
HUO
HGK
HUB
ZSE
HUP
UMFO
EFZG
ŠTEDOPIS
kontinuirano
MFIN, MZO, MINGO, AZOO - državni proračun
Ostali dionici - vlastita sredstva
ŠTEDOPIS – Europski socijalni fond
Kontinuitet aktivnog sudjelovanja nadležnih ministarstava, članova Operativne radne grupe te ostalih institucija relevantnih za podizanje razine financijske pismenosti.
Broj održanih događanja, broj polaznika te povratna informacija.
Provedena nacionalna kampanja društava za osiguranje i HUO-a u svrhu promicanja financijske pismenosti na području osiguranja.
Provedeno istraživanje financijske pismenosti studenata i mladih te organizacija civilnih društva (OCD) na uzorku od 500 mladih.
Broj održanih događanja, broj educiranih mentora/volontera, otvaranje Centra za financijsku pismenost na Ekonomskom fakultetu Zagreb i u Dubrovniku, osmišljen program e- savjetovanja.
Mobilna financijska edukacija mladih – broj polaznika.
Suradnja sa županijskim stručnim vijećima za građanski odgoj i obrazovanje.
AZOO
HUO
ŠTEDOPIS
Suradnja s MINGO - Odjel za zaštitu potrošača i Savjetovališta za zaštitu potrošača.
HUO
Nacionalna kampanja u suradnji s društvima za osiguranje u svrhu promicanja financijske pismenosti na području osiguranja.
Suradnja s udrugama studenata, uključujući i suradnju pri održavanju specijaliziranih ljetnih škola, susreta i slično.
HANFA
Suradnja s udrugama studenata.
IRO
ŠTEDOPIS
Suradnja s EFZG, Ekonomskim institutom, Zagreb, udrugama za mlade, osnovnim i srednjim školama, Sveučilištem u Dubrovnikom.
ŠTEDOPIS
IV. kvartal
Suradnja s Pravno-ekonomskom klinikom Osijek, Ekonomskim i Pravnim fakultetom u Osijeku.
HGK
kontinuirano
6.
Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala, brošura i publikacija, web stranica i korisnih uputa u svezi s financijskim opismenjavanjem i obrazovanjem.
Izrada i objava brošura, publikacija, uputa, stručnih tekstova i slično o različitim financijskim uslugama i proizvodima.
HGK
ŠTEDOPIS
kontinuirano
MFIN, MINGO – državni proračun
HNB, HANFA, HGK, HUO, ŠTEDOPIS, UMFO, IRO – vlastita sredstva
Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, brošura, publikacija, knjiga, letaka i slično.
Posjećenost portala, broj pregleda te preuzimanja materijala.
Objava relevantnih informacija na web stranici u svezi financijske pismenosti potrošača te njezino ažuriranje.
MINGO
MFIN
ŠTEDOPIS
Izrada ili objava edukativnih materijala i uputa vezanih uz bankarske i financijske usluge.
HNB
Objava materijala vezanih uz financijske usluge.
HANFA
Izdavanje brošure i informativnih materijala o financijskoj pismenosti na području osiguranja te njihova objava na web stranici.
HUO
Izdavanje edukativnih materijala u kojima se opisuju pojmovi iz područja mirovinskih fondova i mirovinskog sustava.
UMFO
II. kvartal
Razvoj i nadogradnja portala i izrada više programa za online edukaciju, objava relevantnih informacija na web stranici u svezi financijske pismenosti potrošača.
ŠTEDOPIS
kontinuirano
Tiskanje i distribucija besplatnog udžbenika „Moj novac, moja budućnost“ namijenjenog učenicima srednje škole u skladu s kurikulumom Građanskog odgoja i obrazovanja.
II. kvartal
Izdavanje informativno-edukativnog letka o osnovama financijskog planiranja za studij te objava na web stranici i putem društvenih medija.
IRO
II. kvartal
7.
Suradnja s medijima i Internet portalima.
Ciljani istupi u medijima vezano uz projekt Financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj i zajedničke aktivnosti svih institucija i osiguratelja.
HUO
kontinuirano
Vlastita sredstva
AZOO - državni proračun
Kontinuirano informiranje potrošača u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača i njihovog aktivnog uključivanja u zaštitu i ostvarivanje svojih prava.
Gostovanja na nacionalnoj i komercijalnim televizijama, broj objavljenih članaka i prenošenje članaka u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača.
Medijske kampanja uz edukativnu društvenu igru „Less risk-more fun“.
Sudjelovanje u medijima u cilju promicanja važnosti financijske pismenosti.
ŠTEDOPIS
Suradnja s portalom Srednja.hr putem kreiranja nagradnih igra i pitalica te druge moguće aktivnosti za učenike srednjih škola i studente.
HUO
AZOO
Sudjelovanje u medijskim projektima koji promiču financijsko opismenjavanje, na tribinama, okruglim stolovima, edukativnim skupovima i seminarima.
HANFA
Sudjelovanje u medijima i odgovaranje na upite koji imaju za cilj financijsku edukaciju javnosti i potrošača iz djelokruga rada središnje banke.
HNB
Suradnja s medijima po pitanju svih relevantnih tema u svezi zajedničkih aktivnosti mirovinskih društava.
UMFO
Informiranje potrošača i poslovnih subjekata kroz suradnju s medijima putem odgovora na upite, stručnih članaka i drugo.
HGK
Održavanje redovnih brifinga za medije o temama iz područja bankarstva, financija i ekonomije.
HUB
8.
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača.
Obilježavanje Europskog dana cestovne sigurnosti i Svjetskog dana štednje u suradnji s društvima za osiguranje.
Broj događanja na obilježenim međunarodnim događajima, broj polaznika, broj pregleda te doseg na društvenim mrežama.
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova putem organizacije okruglog stola, predavanja, informativnih štandova i slično.
HGK
II. kvartal
Obilježavanje Svjetskog dana štednje i Europskog tjedna sigurnosti.
HUB
HGK
IV. kvartal
Obilježavanje Svjetskog dana kreditnih unija.
HUP
Obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna novca.
MINGO
MZO
MFIN
HNB
HANFA
HUO
HUB
HUP
HGK
UMFO
ZSE
II. kvartal
9.
Istraživačka potpora razumijevanju financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj.
Znanstvena istraživanja iz područja financijske pismenosti.
ŠTEDOPIS
IV. kvartal
Europski socijalni fond
Objavljeno istraživanje i rezultati istraživanja o financijskoj pismenosti mladih u Republici Hrvatskoj.
10.
Informiranje potrošača i poslovnih subjekata o financijskim uslugama u cilju podizanja razine financijske pismenosti.
Edukacija i informiranje potrošača i poslovnih subjekata o različitim financijskim proizvodima i uslugama (osiguranje, bankarstvo, leasing, faktoring, investicijski fondovi, mirovinski fondovi, tržište kapitala i drugo).
HGK
kontinuirano
Vlastita sredstva
Broj organiziranih edukacija i drugih oblika informiranja te broj sudionika u cilju podizanja razine financijske pismenosti potrošača.
Broj organiziranih radionica i drugih oblika informiranja, redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr te objave na www.hgk.hr.
Broj newslettera, broj primatelja i broj otvaranja.
Broj objavljenih priopćenja za javnost i najava, broj Facebook objava, broj isječaka iz medija.
Rezultati provedene ankete.
Objavljen poziv za suradnjom, broj ostvarenih suradnji i ostvareni cilj takve suradnje.
Informiranje javnosti i edukacija korisnika platnih usluga o izmjenama u platnom prometu u 2017. godini te o drugim promjenama iz područja financijskog poslovanja i makroekonomije.
Organizacija radionica i drugi oblici informiranja u vezi sa SEPA platnim uslugama u suradnji s ostalim članovima hrvatskog SEPA foruma.
Održavanje i ažuriranje web stanice www.sepa.hr te odgovori na upite upućeni putem kontakt adrese info@sepa.hr.
Informiranje javnosti o aspektima korištenja Interneta s naglaskom na Internet bankarstvo.
HUB
Informiranje javnosti o važnim temama iz bankovnog i šireg financijskog sektora. Kontinuirane objave, okrugli stolovi o temama iz područja bankarstva i ekonomije (platni promet, ekonomske analize, činjenice o bankovnom sustavu i slično, štednja, otvaranje računa i slično) u suradnji s bankama.
Informiranje javnosti, kontinuirane objave, organizacija stručnih seminara, okruglih stolova, radionica, savjetovanja o temama iz područja osiguranja.
HUO
Informiranja članova HUP-a o važnosti financijske edukacije.
HUP
Distribucija newslettera.
ŠTEDOPIS
Podizanje svijesti o važnosti financijske pismenosti i pravovremenog planiranja financija za nastavak obrazovanja kroz promociju te pozive na savjetovanja i radionice na navedenu temu putem priopćenja za javnost, objava u IRO newsletteru, web stranici te na društvenim medijima (IRO Facebook).
IRO
Provedba online ankete o poznavanju financijskih usluga.
HANFA
Upućivanje poziva za suradnjom zainteresiranim dionicima i definiranje suradnje.
11.
Provođenje drugih aktivnosti usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti.
Uključivanje tema usmjerenih podizanju razine financijske pismenosti u druga događanja u organizaciji HGK i partnera.
HGK
kontinuirano
Vlastita sredstva
Broj aktivnosti umjerenih na podizanje razine financijske pismenosti.
Provedena promotivna kampanja o funkcioniranju OMF i DMF.
Provedena promotivna kampanja o sigurnosti na Internetu.
Promotivna kampanja o funkcioniranju OMF i DMF.
UMFO
II. i III. kvartal
Promicanje financijske pismenosti i putem drugih aktivnosti u suradnji s društvima za osiguranje
HUO
kontinuirao
Promotivna kampanja o sigurnosti na Internetu – komuniciranje s korisnicima i objave u svrhu prevencije prevara na Internetu.
HUB
12.
Provedba Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole.
Provedba Programa u osnovnim i srednjim školama.
AZOO
NCVVO
ŠTEDOPIS
kontinuirano
AZOO, NCVVO - državni proračun
ŠTEDOPIS – vlastita sredstva
Proveden Program međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole. Zaključak nakon godišnje provedbe. Ocjena uspješnosti provedbe na temelju evaluacije učenika, odnosno nastavnika.
13.
Aktivnosti Koordinacije nebankarskih institucija na financijskom tržištu unutar HUP – udruge financijskog poslovanja.
Promocija aktivnosti članova Koordinacije prema javnosti kako bi se upoznali s radom i ponudom financijskih usluga koje postoje na domaćem tržištu (članovima HUP-a nefinancijskog sektora, prema nadležnim institucijama te široj javnosti).
HUP
kontinuirano
Vlastita sredstva
Rad i djelovanje Koordinacije nebankarskih institucija na financijskom tržištu.
14.
Provedba Twinning light projekta pod nazivnom: Razvoj programa financijske pismenosti s ciljem podizanja razine financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj
Provedba aktivnosti iz Twinning light projekta.
MFIN
kontinuirano
Sredstva EU fondova/državni proračun
Provedene aktivnosti iz Twinning light projekta.
Održavanje radionice o najboljim praksama u Europskoj uniji u pripremi programa financijske pismenosti i o alatima korištenim u komunikaciji s javnošću i predstavnicima medija o financijskim problemima.
Organizacija konferencije pod nazivom „Podizanje razine financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj“.
15.
Podnošenje izvješća prema Vladi Republike Hrvatske o provedenim aktivnostima Akcijskog plana.
Koordinacija aktivnosti i sastavljanje izvješća o provedenim aktivnostima.
MFIN
IV. kvartal
MFIN - državni proračun
Podneseno izvješće Vladi Republike Hrvatske o provedenim aktivnostima Akcijskog plana.
POPIS KRATICA:
AZOO - Agencija za odgoj i obrazovanje
ASOO - Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
EFZG - Ekonomski fakultet Zagreb
HANFA - Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
HGK - Hrvatska gospodarska komora
HNB - Hrvatska narodna banka
HUB - Hrvatska udruga banaka
HUO - Hrvatski ured za osiguranje
HUP - Hrvatska udruga poslodavaca
HUS - Hrvatska udruga srednjoškolaca
IRO - Institut za razvoj obrazovanja
MFIN - Ministarstvo financija
MINGO - Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
MZO - Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NCVVO - Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
OMF - Obvezni mirovinski fondovi
DMF - Dobrovoljni mirovinski fondovi
ŠTEDOPIS - Institut za financijsko obrazovanje
UMFO - Udruga društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava
NACRT PRIJEDLOGA AKCIJSKOG PLANA ZA UNAPRJEĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2017. GODINU
Zagreb, ožujak 2017.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
UVOD
U skladu s Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine (Narodne novine, br. 11/15, u daljnjem tekstu: Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača), Ministarstvo financija, u suradnji s dionicima iz Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača, svake godine izrađuje Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača.
Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za 2017. godinu (u daljnjem tekstu: Akcijski plan za 2017.) izrađuje se treću godinu za redom s ciljem provođenja aktivnosti i mjera usmjerenih financijskom obrazovanju potrošača. Akcijskim planom za 2017. definirane su mjere i aktivnosti svih dionika, rok za provedbu mjera, pokazatelji uspješnosti te izvori financiranja. Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača kao i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za svaku narednu godinu usmjereni su na poticanje svih dionika financijskog obrazovanja na zajedničko djelovanje prema razumijevanju zajedničkog cilja i predanosti za njegovo postizanje.
Sredstva za provedbu aktivnosti Akcijskog plana za 2017. osigurana su u iznosu od 50.000,00 kuna na pozicijama Ministarstva financija u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2017. godinu i projekcije za 2018. i 2019. godinu. Sredstava će se koristiti za sudjelovanje na konferencijama, seminarima, ostalim događanjima u svezi financijske pismenosti, provođenje aktivnosti tijekom Svjetskog i Europskog tjedna novca, provedbu Twinning light projekta te ostale aktivnosti (organizacija/sudjelovanja/održavanja seminara/radionica i slično). Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta i Ministarstvo znanosti i obrazovanja, financijska sredstva osiguravaju u okviru svojih redovnih aktivnosti u okviru Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2017. godinu i projekcije za 2018. i 2019. godinu. Ostala tijela osiguravaju vlastita sredstva za provedbu mjera i aktivnosti u svrhu financijskog opismenjavanja potrošača.
Svi dionici provedbe Akcijskog plana za 2017. izvijestit će jednom godišnje Ministarstvo financija o provedenim aktivnostima za proteklo izvještajno razdoblje kao i o projekcijama aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje.
Učinkovita provedba Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača podrazumijeva različite mjere i aktivnosti usmjerene k unaprjeđenju financijske pismenosti potrošača te je stoga Ministarstvo financija početkom 2015. godine osnovalo Operativnu radnu grupu za praćenje provedbe mjera i aktivnosti (u daljnjem tekstu: Operativna radna grupa). Radni sastanci održavaju se svaka tri mjeseca, na kojima se raspravlja o provedbenim aktivnostima te ostalim pitanjima relevantnim za financijsku pismenost. Također, Ministarstvo financija, kao koordinator aktivnosti u području financijske pismenosti, jednom godišnje izradit će objedinjeno izvješće o provedbi Akcijskog plana za proteklo jednogodišnje razdoblje i projekcijama planiranih aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje te izvijestiti Vladu Republike Hrvatske.
Zavisno od aktivnosti, u rad Operativne radne grupe mogu se uključiti i predstavnici drugih institucija relevantnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. Svi dionici u provedbi Akcijskog plana obvezuju se na kvalitetnu međusobnu suradnju, radi stvaranja uvjeta u okviru svoje nadležnosti i djelokruga rada te u skladu sa svojim djelatnostima, za osnaživanje okruženja i administrativne učinkovitosti u poticanju unaprjeđenja financijske pismenosti potrošača.
Kao i Akcijski plan za 2016. godinu, Akcijski plan za 2017. godinu izrađen je kao „živi dokument“ podložan prilagodbama i eventualnim budućim promjenama. Također, praćenje Akcijskog plana za 2017. omogućit će Ministarstvu financija i nositeljima provedbe, identifikaciju onoga što je uspješno u provođenju financijske pismenosti, identifikaciju ciljnih skupina koje imaju koristi od financijske pismenosti, stjecanje saznanja o tome koji su dodatni izvori potrebni te identifikaciju potencijalnih propusta i aktivnosti za njihovo otklanjanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
SADRŽAJ AKCIJSKOG PLANA
Akcijski plan za 2017. sadrži prikaz identificiranih mjera i aktivnosti u podizanju razine financijske pismenosti građana Republike Hrvatske. Mjere su definirane prema nositeljima, odnosno dionicima u provođenju financijskog obrazovanja definiranim Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti potrošača. Uz mjere, navedene su i aktivnosti svih dionika, rok unutar kojeg će se one provoditi, izvori financiranja te pokazatelji uspješnosti.
1.
Komunikacija s potrošačima.
Redovita komunikacija s potrošačima radi savjetovanja po upitima.
MFIN
MINGO
HANFA
HNB
HUO
ZSE
HGK
UMFO
kontinuirano
MFIN, MINGO – državni proračun
HANFA, HNB, HUO, HGK, ZSE, UMFO – vlastita sredstva
Kontinuirana komunikacija s potrošačima u svezi zaštite njihovih ekonomskih interesa.
2.
Sudjelovanje i organizacija seminara, radionica, panela, konferencija, okruglih stolova te stručnih skupova.
Sudjelovanje na tribinama, okruglim stolovima, radionicama, edukativnim skupovima i seminarima.
MFIN
MINGO
MZO
HANFA
HNB
HUO
HUB
ZSE
HGK
UMFO
ŠTEDOPIS
kontinuirano
MFIN, MINGO, MZO, AZOO – državni proračun
HANFA, HNB, HUO, ZSE, HUP, UMFO, HGK, HUB, EFZG - vlastita sredstva
ŠTEDOPIS – vlastita sredstva, Europski strukturni fond
Broj organiziranih seminara, radionica, okruglih stolova, konferencija te stručnih skupova, odnosno broj sudionika na seminarima, panelima, radionicama, konferencijama, okruglim stolovima te stručnim skupovima.
Zaključak dobiven analizom evaluacijskih listića o održanim seminarima , radionicama, konferencijama, okruglim stolovima, stručnim skupovima.
Održavanje stručnih seminara za učitelje i nastavnike na temu financijske pismenosti, u okviru kurikuluma Građanskog odgoja i obrazovanja, u suradnji s drugim financijskim ustanovama i organizacijama.
AZOO
HANFA
HUO
ZSE
ŠTEDOPIS
Organizacija različitih stručnih seminara, radionica, savjetovanja i slično u kontekstu hrvatskog tržišta osiguranja (CEDOH-Centar za edukaciju koji djeluje u okviru HUO-a te provodi edukativne aktivnosti otvorenog tipa).
HUO
II. i IV. kvartal
Organiziranje panel rasprava za stručnu i širu investicijsku javnost.
ZSE
kontinuirano
Održavanje jednodnevnih edukacija – seminara.
ZSE
ŠTEDOPIS
Održavanje edukativnih posjeta za studente i učenike.
Praktično učenje trgovanja – vježbanje kupnje i prodaje vrijednosnih papira uz virtualne novčane iznose.
ZSE
Organizacija događanja i okruglih stolova za educiranje članova (između ostalog i u cilju zaštite potrošača), organizacija radnih ručkova i stručnih skupova s predstavnicima vlasti, gospodarstva i međunarodnih organizacija.
HUP
Stručni skupovi i okrugli stolovi na aktualne teme.
UMFO
IV. kvartal
Organizacija konferencije namijenjena stručnoj i poslovnoj javnosti.
UMFO
ZSE
Organiziranje okruglih stolova i stručnih skupova o temama iz područja bankarstva, financija i ekonomije
HUB
kontinuirano
Organiziranje različitih edukativnih događanja u Zagrebu i drugim gradovima, kroz mrežu županijskih komora, u cilju podizanja razine financijske pismenosti poslovnih subjekata i potrošača.
HGK
Organizacija različitih edukativnih događanja u cilju podizanja razine financijske pismenosti mladih.
ŠTEDOPIS
EFZG -
Debatni klub
II. kvartal
Organizacija konferencije „Isplati se znati“ namijenjena stručnoj i poslovnoj javnosti.
ŠTEDOPIS
EFZG
II. kvartal
3.
Edukacijske aktivnosti u svezi financijske pismenosti.
Predavanja namijenjena učenicima i studentima, prezentacije iz područja financijskih usluga koje uključuju teme vezane uz podizanje svijesti o važnosti financijske izobrazbe.
HANFA
kontinuirano
Vlastita sredstva
Broj organiziranih posjeta učenika i studenata financijskim institucijama i državnim institucijama te broj održanih predavanja odnosno prezentacija iz područja financijskih usluga. Broj učenika odnosno studenata koji su sudjelovali na predavanjima. Zaključak nakon analize evaluacijskih listića o održanim predavanjima.
Provedena edukativna kampanja u medijima s ciljem upoznavanja korisnika financijskih usluga s obilježjima usluga i rizicima korištenja usluga.
Broj održanih događanja, konferencija i broj sudionika odnosno polaznika.
Distribuirana edukativna društvena igra „Less risk–more fun“.
Broj prijavljenih osoba koje su završile e-program.
Broj prijavljenih studenata i održana debata.
Broj održanih kvizova i broj prijavljenih timova.
Edukativna kampanja u medijima s ciljem upoznavanja korisnika financijskih usluga s obilježjima usluga i rizicima korištenja usluga.
HANFA
Održavanje konferencija i edukacija za medije.
Informiranje i educiranje učenika srednjih škola i fakulteta na temu financijskih usluga putem predavanja u školama i fakultetima te pozivanjem učenika i studenata na edukativna događanja.
HGK
ŠTEDOPIS
Predavanja za srednjoškolce i studente – osnove financijske pismenosti o temama iz područja osiguranja, organiziranje posjeta HUO i društvima za osiguranje.
HUO
Temeljem dobivene suglasnosti AZOO i MZO, distribucija edukativne društvene igre „Less risk-more fun“ osnovnim i srednjim školama te organiziranje radionica.
Organiziranje debata za studente.
HUO
HANFA
ŠTEDOPIS
Hrvatska udruga mladih
Organizacija edukativnih radionica i predavanja za učenike i studente pri čemu će se sadržaji izlaganja usklađivati s pojedinačnim zahtjevima.
HNB
E-learning „Pametno sa svojim novcem“ (Online program o osobnim financijama).
ŠTEDOPIS
HUS
II. kvartal
Kviz znanja „Štedopis cafe“.
ŠTEDOPIS
II. do IV. kvartala
Organizacija konferencije „Dan hrvatskih financijskih institucija“.
HGK
EFZG
II. i IV. kvartal
Održavanje radionica za educiranje učenika srednjih škola te studenata o planiranju financija za studij, izboru studijskih programa te troškovima studija.
IRO
II. kvartal
4.
Provedba projekta “Savjetovanje potrošača”.
Savjetovanja, informiranja i izobrazba potrošača o važnim potrošačkim pitanjima te savjeti o financijskim uslugama.
MINGO
kontinuirano
MINGO – državni proračun
Broj provedenih savjetovanja, informiranja i programa izobrazbe potrošača o važnim potrošačkim pitanjima i broj pruženih savjeta o financijskim uslugama.
5.
Suradnja s nadležnim ministarstvima, članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnim za podizanje razine financijske pismenosti.
Aktivna suradnja s ciljem podizanja razine financijske pismenosti potrošača.
MFIN
MINGO
MZO
AZOO
HANFA
HNB
HUO
HGK
HUB
ZSE
HUP
UMFO
EFZG
ŠTEDOPIS
kontinuirano
MFIN, MZO, MINGO, AZOO - državni proračun
Ostali dionici - vlastita sredstva
ŠTEDOPIS – Europski socijalni fond
Kontinuitet aktivnog sudjelovanja nadležnih ministarstava, članova Operativne radne grupe te ostalih institucija relevantnih za podizanje razine financijske pismenosti.
Broj održanih događanja, broj polaznika te povratna informacija.
Provedena nacionalna kampanja društava za osiguranje i HUO-a u svrhu promicanja financijske pismenosti na području osiguranja.
Provedeno istraživanje financijske pismenosti studenata i mladih te organizacija civilnih društva (OCD) na uzorku od 500 mladih.
Broj održanih događanja, broj educiranih mentora/volontera, otvaranje Centra za financijsku pismenost na Ekonomskom fakultetu Zagreb i u Dubrovniku, osmišljen program e- savjetovanja.
Mobilna financijska edukacija mladih – broj polaznika.
Suradnja sa županijskim stručnim vijećima za građanski odgoj i obrazovanje.
AZOO
HUO
ŠTEDOPIS
Suradnja s MINGO - Odjel za zaštitu potrošača i Savjetovališta za zaštitu potrošača.
HUO
Nacionalna kampanja u suradnji s društvima za osiguranje u svrhu promicanja financijske pismenosti na području osiguranja.
Suradnja s udrugama studenata, uključujući i suradnju pri održavanju specijaliziranih ljetnih škola, susreta i slično.
HANFA
Suradnja s udrugama studenata.
IRO
ŠTEDOPIS
Suradnja s EFZG, Ekonomskim institutom, Zagreb, udrugama za mlade, osnovnim i srednjim školama, Sveučilištem u Dubrovnikom.
ŠTEDOPIS
IV. kvartal
Suradnja s Pravno-ekonomskom klinikom Osijek, Ekonomskim i Pravnim fakultetom u Osijeku.
HGK
kontinuirano
6.
Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala, brošura i publikacija, web stranica i korisnih uputa u svezi s financijskim opismenjavanjem i obrazovanjem.
Izrada i objava brošura, publikacija, uputa, stručnih tekstova i slično o različitim financijskim uslugama i proizvodima.
HGK
ŠTEDOPIS
kontinuirano
MFIN, MINGO – državni proračun
HNB, HANFA, HGK, HUO, ŠTEDOPIS, UMFO, IRO – vlastita sredstva
Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, brošura, publikacija, knjiga, letaka i slično.
Posjećenost portala, broj pregleda te preuzimanja materijala.
Objava relevantnih informacija na web stranici u svezi financijske pismenosti potrošača te njezino ažuriranje.
MINGO
MFIN
ŠTEDOPIS
Izrada ili objava edukativnih materijala i uputa vezanih uz bankarske i financijske usluge.
HNB
Objava materijala vezanih uz financijske usluge.
HANFA
Izdavanje brošure i informativnih materijala o financijskoj pismenosti na području osiguranja te njihova objava na web stranici.
HUO
Izdavanje edukativnih materijala u kojima se opisuju pojmovi iz područja mirovinskih fondova i mirovinskog sustava.
UMFO
II. kvartal
Razvoj i nadogradnja portala i izrada više programa za online edukaciju, objava relevantnih informacija na web stranici u svezi financijske pismenosti potrošača.
ŠTEDOPIS
kontinuirano
Tiskanje i distribucija besplatnog udžbenika „Moj novac, moja budućnost“ namijenjenog učenicima srednje škole u skladu s kurikulumom Građanskog odgoja i obrazovanja.
II. kvartal
Izdavanje informativno-edukativnog letka o osnovama financijskog planiranja za studij te objava na web stranici i putem društvenih medija.
IRO
II. kvartal
7.
Suradnja s medijima i Internet portalima.
Ciljani istupi u medijima vezano uz projekt Financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj i zajedničke aktivnosti svih institucija i osiguratelja.
HUO
kontinuirano
Vlastita sredstva
AZOO - državni proračun
Kontinuirano informiranje potrošača u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača i njihovog aktivnog uključivanja u zaštitu i ostvarivanje svojih prava.
Gostovanja na nacionalnoj i komercijalnim televizijama, broj objavljenih članaka i prenošenje članaka u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača.
Medijske kampanja uz edukativnu društvenu igru „Less risk-more fun“.
Sudjelovanje u medijima u cilju promicanja važnosti financijske pismenosti.
ŠTEDOPIS
Suradnja s portalom Srednja.hr putem kreiranja nagradnih igra i pitalica te druge moguće aktivnosti za učenike srednjih škola i studente.
HUO
AZOO
Sudjelovanje u medijskim projektima koji promiču financijsko opismenjavanje, na tribinama, okruglim stolovima, edukativnim skupovima i seminarima.
HANFA
Sudjelovanje u medijima i odgovaranje na upite koji imaju za cilj financijsku edukaciju javnosti i potrošača iz djelokruga rada središnje banke.
HNB
Suradnja s medijima po pitanju svih relevantnih tema u svezi zajedničkih aktivnosti mirovinskih društava.
UMFO
Informiranje potrošača i poslovnih subjekata kroz suradnju s medijima putem odgovora na upite, stručnih članaka i drugo.
HGK
Održavanje redovnih brifinga za medije o temama iz područja bankarstva, financija i ekonomije.
HUB
8.
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača.
Obilježavanje Europskog dana cestovne sigurnosti i Svjetskog dana štednje u suradnji s društvima za osiguranje.
HUO
II. i IV. kvartal
MFIN, MZO, MINGO – državni proračun
HNB, HANFA, HGK, HUO, HUB, UMFO, ZSE, HUP – vlastita sredstva
Obilježen Europski dan cestovne sigurnosti.
Obilježen Svjetski dan investicijskih fondova.
Obilježen Svjetski dan štednje.
Obilježen Svjetski dan kreditnih unija.
Obilježen Europski i Svjetski tjedan novca.
Broj događanja na obilježenim međunarodnim događajima, broj polaznika, broj pregleda te doseg na društvenim mrežama.
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova putem organizacije okruglog stola, predavanja, informativnih štandova i slično.
HGK
II. kvartal
Obilježavanje Svjetskog dana štednje i Europskog tjedna sigurnosti.
HUB
HGK
IV. kvartal
Obilježavanje Svjetskog dana kreditnih unija.
HUP
Obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna novca.
MINGO
MZO
MFIN
HNB
HANFA
HUO
HUB
HUP
HGK
UMFO
ZSE
II. kvartal
9.
Istraživačka potpora razumijevanju financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj.
Znanstvena istraživanja iz područja financijske pismenosti.
ŠTEDOPIS
IV. kvartal
Europski socijalni fond
Objavljeno istraživanje i rezultati istraživanja o financijskoj pismenosti mladih u Republici Hrvatskoj.
10.
Informiranje potrošača i poslovnih subjekata o financijskim uslugama u cilju podizanja razine financijske pismenosti.
Edukacija i informiranje potrošača i poslovnih subjekata o različitim financijskim proizvodima i uslugama (osiguranje, bankarstvo, leasing, faktoring, investicijski fondovi, mirovinski fondovi, tržište kapitala i drugo).
HGK
kontinuirano
Vlastita sredstva
Broj organiziranih edukacija i drugih oblika informiranja te broj sudionika u cilju podizanja razine financijske pismenosti potrošača.
Broj organiziranih radionica i drugih oblika informiranja, redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr te objave na www.hgk.hr .
Broj newslettera, broj primatelja i broj otvaranja.
Broj objavljenih priopćenja za javnost i najava, broj Facebook objava, broj isječaka iz medija.
Rezultati provedene ankete.
Objavljen poziv za suradnjom, broj ostvarenih suradnji i ostvareni cilj takve suradnje.
Informiranje javnosti i edukacija korisnika platnih usluga o izmjenama u platnom prometu u 2017. godini te o drugim promjenama iz područja financijskog poslovanja i makroekonomije.
Organizacija radionica i drugi oblici informiranja u vezi sa SEPA platnim uslugama u suradnji s ostalim članovima hrvatskog SEPA foruma.
Održavanje i ažuriranje web stanice www.sepa.hr te odgovori na upite upućeni putem kontakt adrese info@sepa.hr .
Informiranje javnosti o aspektima korištenja Interneta s naglaskom na Internet bankarstvo.
HUB
Informiranje javnosti o važnim temama iz bankovnog i šireg financijskog sektora. Kontinuirane objave, okrugli stolovi o temama iz područja bankarstva i ekonomije (platni promet, ekonomske analize, činjenice o bankovnom sustavu i slično, štednja, otvaranje računa i slično) u suradnji s bankama.
Informiranje javnosti, kontinuirane objave, organizacija stručnih seminara, okruglih stolova, radionica, savjetovanja o temama iz područja osiguranja.
HUO
Informiranja članova HUP-a o važnosti financijske edukacije.
HUP
Distribucija newslettera.
ŠTEDOPIS
Podizanje svijesti o važnosti financijske pismenosti i pravovremenog planiranja financija za nastavak obrazovanja kroz promociju te pozive na savjetovanja i radionice na navedenu temu putem priopćenja za javnost, objava u IRO newsletteru, web stranici te na društvenim medijima (IRO Facebook).
IRO
Provedba online ankete o poznavanju financijskih usluga.
HANFA
Upućivanje poziva za suradnjom zainteresiranim dionicima i definiranje suradnje.
11.
Provođenje drugih aktivnosti usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti.
Uključivanje tema usmjerenih podizanju razine financijske pismenosti u druga događanja u organizaciji HGK i partnera.
HGK
kontinuirano
Vlastita sredstva
Broj aktivnosti umjerenih na podizanje razine financijske pismenosti.
Provedena promotivna kampanja o funkcioniranju OMF i DMF.
Provedena promotivna kampanja o sigurnosti na Internetu.
Promotivna kampanja o funkcioniranju OMF i DMF.
UMFO
II. i III. kvartal
Promicanje financijske pismenosti i putem drugih aktivnosti u suradnji s društvima za osiguranje
HUO
kontinuirao
Promotivna kampanja o sigurnosti na Internetu – komuniciranje s korisnicima i objave u svrhu prevencije prevara na Internetu.
HUB
12.
Provedba Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole.
Provedba Programa u osnovnim i srednjim školama.
AZOO
NCVVO
ŠTEDOPIS
kontinuirano
AZOO, NCVVO - državni proračun
ŠTEDOPIS – vlastita sredstva
Proveden Program međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole . Zaključak nakon godišnje provedbe. Ocjena uspješnosti provedbe na temelju evaluacije učenika, odnosno nastavnika.
13.
Aktivnosti Koordinacije nebankarskih institucija na financijskom tržištu unutar HUP – udruge financijskog poslovanja.
Promocija aktivnosti članova Koordinacije prema javnosti kako bi se upoznali s radom i ponudom financijskih usluga koje postoje na domaćem tržištu (članovima HUP-a nefinancijskog sektora, prema nadležnim institucijama te široj javnosti).
HUP
kontinuirano
Vlastita sredstva
Rad i djelovanje Koordinacije nebankarskih institucija na financijskom tržištu.
14.
Provedba Twinning light projekta pod nazivnom: Razvoj programa financijske pismenosti s ciljem podizanja razine financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj
Provedba aktivnosti iz Twinning light projekta.
MFIN
kontinuirano
Sredstva EU fondova/državni proračun
Provedene aktivnosti iz Twinning light projekta.
Održavanje radionice o najboljim praksama u Europskoj uniji u pripremi programa financijske pismenosti i o alatima korištenim u komunikaciji s javnošću i predstavnicima medija o financijskim problemima.
Organizacija konferencije pod nazivom „Podizanje razine financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj“.
15.
Podnošenje izvješća prema Vladi Republike Hrvatske o provedenim aktivnostima Akcijskog plana.
Koordinacija aktivnosti i sastavljanje izvješća o provedenim aktivnostima.
MFIN
IV. kvartal
MFIN - državni proračun
Podneseno izvješće Vladi Republike Hrvatske o provedenim aktivnostima Akcijskog plana.
POPIS KRATICA:
AZOO - Agencija za odgoj i obrazovanje
ASOO - Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
EFZG - Ekonomski fakultet Zagreb
HANFA - Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
HGK - Hrvatska gospodarska komora
HNB - Hrvatska narodna banka
HUB - Hrvatska udruga banaka
HUO - Hrvatski ured za osiguranje
HUP - Hrvatska udruga poslodavaca
HUS - Hrvatska udruga srednjoškolaca
IRO - Institut za razvoj obrazovanja
MFIN - Ministarstvo financija
MINGO - Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
MZO - Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NCVVO - Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
OMF - Obvezni mirovinski fondovi
DMF - Dobrovoljni mirovinski fondovi
ŠTEDOPIS - Institut za financijsko obrazovanje
UMFO - Udruga društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava
ZSE - Zagrebačka burza
Komentirate u ime: Ministarstvo financija