KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA
Članak 1.
U Zakonu o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“, br. 67/2008, 48/2010 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 74/2011, 80/2013, 158/2013 – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 92/2014 i 64/2015) u članku 1.a iza podstavka 15. dodaju se podstavci 16., 17. i 18. koji glase:
„- Direktiva 2014/45/EU Europskog parlamenta i Vijeća, od 3. travnja 2014. o periodičnim tehničkim pregledima motornih vozila i njihovih priključnih vozila te stavljanju izvan snage Direktive 2009/40/EZ
- Direktiva 2014/46/EU Europskog parlamenta i Vijeća, od 3. travnja 2014. o izmjeni Direktive Vijeća 1999/37/EZ o dokumentima za registraciju vozila,
- Direktiva 2014/47/EU Europskog parlamenta i Vijeća, od 3. travnja 2014. o pregledima tehničke ispravnosti na cesti gospodarskih vozila koja prometuju u Uniji i stavljanju izvan snage Direktive 2000/30/EZ.“.
Iza stavka 1. dodaje se stavak 2. koji glasi:
„ (2) Ovim se Zakonom uređuje provedba sljedeće uredbe Europske unije:
- Uredba (EU) 2016/403 оd 18. ožujka 2016. o dopuni Uredbe (EZ) br. 1071/2009 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu klasifikacije teških povreda pravila Unije koje mogu dovesti do gubitka dobrog ugleda cestovnog prijevoznika te o izmjeni Priloga III. Direktivi 2006/22/EZ Europskog parlamenta.“.
Članak 2.
U članku 2. stavku 1. točka 69. mijenja se i glasi:
„69) „mladi vozač“ je vozač motornog vozila u dobi do navršene 24. godine života, koji posjeduje vozačku dozvolu izdanu na teritoriju Republike Hrvatske,“.
Iza točke 98. dodaju se točke 99., 100., 101. i 102., koje glase:
„99) „zapisnik o tehničkom pregledu vozila“ je javna isprava koja sadrži rezultate obavljenog tehničkog pregleda vozila, a izdaje ga nadzornik tehničke ispravnosti vozila ovlaštene stanice za tehničke preglede vozila.
100) „zapisnik o tehničkom pregledu vozila na cesti“ je javna isprava koja sadrži rezultate obavljenog tehničkog pregleda vozila na cesti, a izdaje ga nadzornik tehničke ispravnosti vozila ovlaštene stanice za tehničke preglede vozila, policijski službenik te inspektor cestovnog prometa u okviru svojih ovlasti.
101) „nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila“ su nekategorizirane ili kategorizirane tehničke neispravnosti ili manjkavosti vozila ili osiguranja i prijevoza tereta na vozilu propisani ovim Zakonom i drugim propisima kojima se uređuju tehnički uvjeti vozila u prometu na cesti, tehnički pregledi vozila te osiguranje i prijevoz tereta na vozilima.
102) „autoškola“ je organizacijska jedinica (cjelina) pravne osobe ili fizičke osobe obrtnika koja izvodi osposobljavanje kandidata za vozače i koja mora ispunjavati uvjete propisane ovim Zakonom.“.
Članak 3.
U članku 4. dodaje se novi stavak 3., koji glasi:
„(3) Nadzor osiguranja tereta na vozilima i tehničke preglede vozila na cesti, osim policijskih službenika, mogu obavljati i inspektori cestovnog prometa.“.
Dosadašnji stavci 3. do 8. postaju stavci 4. do 9.
Članak 4.
U članku 5. stavku 1. riječi: „ministarstva nadležnog za unutarnje poslove“ zamjenjuju se riječima: „teritorijalno nadležne policijske uprave“.
U stavku 3. riječ: „projekta“ zamjenjuje se riječju: „elaborata“.
U stavku 4. riječi: „uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove“ zamjenjuju se riječima: „uz prethodnu suglasnost teritorijalno nadležne policijske uprave“.
Iza stavka 14., dodaju se stavci 15. i 16., koji glase:
„ (15) Suglasnost iz stavka 1., 4. i 7. ovoga članka daje se rješenjem.
(16) Protiv rješenja iz ovoga članka ne može se izjaviti žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.“.
Članak 5.
U članku 13. stavku 3. riječ: „projekta“ zamjenjuje se riječju: „elaborata“.
Članak 6.
U članku 113. stavku 2. riječ: „javnoj“ briše se.
Članak 7.
U članku 149. stavku 1. iza riječi: „unutarnjih poslova“ briše se veznik „i“ i stavlja se zarez, a iza riječi: „vojne policije“ dodaju se riječi: „i carine“.
Članak 8.
U članku 150. stavku 1. iza riječi: „policije“ dodaju se riječi: „i carine“.
Članak 9.
U članku 151. stavku 1. riječi: „službena vozila ovlaštenih carinskih službenika,“ brišu se, a iza riječi „osuđene osobe“ dodaju se riječi: „i vozila hitne medicinske intervencije u razminiranju“.
Članak 10.
U članku 153. stavku 3. iza riječi: „carinskih službenika“ dodaje se zarez i riječi: „inspektora cestovnog prometa“.
Članak 11.
Čanak 154. mijenja se i glasi:
„(1) Vozilo u prometu na cesti mora udovoljavati uvjetima glede dimenzija, najveće dopuštene mase i osovinskog opterećenja utvrđenih posebnim propisom. Vozilo u prometu na cesti ne smije se opteretiti iznad najveće dopuštene mase ili dopuštenog osovinskog opterećenja upisanog u prometnu dozvolu ili preko mogućnosti koje dopuštaju osobine ceste utvrđene prometnim znakom.“ .
(2) Teret na vozilu mora biti tako raspoređen i, prema potrebi, osiguran, pričvršćen i pokriven da:
1) ne ugrožava sigurnost sudionika u prometu i ne nanosi štetu cesti i objektima na cesti,
2) ne umanjuje stabilnost vozila i ne otežava upravljanje vozilom,
3) ne smanjuje vozaču preglednost nad cestom,
4) ne stvara suvišnu buku i da se ne rasipa po cesti,
5) ne zaklanja svjetlosne i svjetlosno-signalne uređaje na vozilu, registarske pločice i druge propisane oznake na vozilu.
(3) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka dopušteno je odstupanje do 3% najveće dopuštene mase i dopuštenog osovinskog opterećenja utvrđenih posebnim propisom, odnosno preko najveće dopuštene mase i dopuštenog osovinskog opterećenja upisanih u prometnu dozvolu, odnosno preko mogućnosti koje dopuštaju osobine ceste utvrđene prometnim znakom, uz uvjet da, zbog karakteristika tereta i drugih opravdanih okolnosti, na mjestu utovara nije bilo moguće utvrditi točnu masu tereta.
(4) Vozila koja zajedno s teretom ne udovoljavaju propisanim uvjetima glede dimenzija, odnosno čija ukupna masa i osovinsko opterećenje premašuje propisanu najveću dopuštenu masu i dozvoljena osovinska opterećenja mogu sudjelovati u prometu na cesti ako imaju posebnu dozvolu za taj prijevoz.
(5) Operativne poslove mjerenja, odnosno kontrolu osovinskog opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u prometu na cestama obavljaju stručno osposobljeni zaposlenici Hrvatskih cesta, policijski službenici, inspektori cestovnog prometa i inspektori cesta, odnosno ovlašteni carinski službenici u okviru obavljanja poslova carinskog nadzora.
(6) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik, ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao veći.“.
(7) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik, ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao opasni ili ako nema posebnu dozvolu za prijevoz ili prijevoz obavlja suprotno dopuštenju iz dozvole.
(8) Novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj i odgovorna osoba u pravnoj osobi, u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao veći.
(9) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 7.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj i odgovorna osoba u pravnoj osobi, u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao opasni ili ako nema posebnu dozvolu za prijevoz ili prijevoz obavlja suprotno dopuštenju iz dozvole.
(10) Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 do 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač, ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao veći.
(11) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao opasni ili ako nema posebnu dozvolu za prijevoz ili prijevoz obavlja suprotno dopuštenju iz dozvole.“.
Članak 12.
U članku 183. stavku 1. druga rečenice mijenja se i glasi: „ Rješenje, kojim se odobrava športska i druga priredba ili slična aktivnost na cesti, izdaje policijska uprava na čijem se području održava priredba ili obavlja aktivnost.“.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Ako se športska ili druga priredba održava ili aktivnost obavlja na cesti na području dviju ili više policijskih uprava, rješenje kojim se odobrava održavanje priredbe ili obavljanje aktivnosti izdaje ministarstvo nadležno za unutarnje poslove.“.
Stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Ako se radi održavanja priredbe ili obavljanja aktivnosti na cesti zabranjuje promet, rješenje se izdaje uz prethodnu suglasnost tijela nadležnog za poslove cestovnog prometa na čijem se području zabranjuje promet, a u slučaju iz stavka 2. ovoga članka uz suglasnost ministarstva nadležnog za poslove prometa.“.
Iza stavka 6. dodaje se stavak 7., koji glasi:
„ (7) Protiv rješenja iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka ne može se izjaviti žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.“.
Članak 13.
U članku 201. stavku 1., iza riječi: „ispunjavaju uvjete“ dodaju se riječi: „i minimalne standarde“.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Ovlašćuje se ministar nadležan za unutarnje poslove da pravilnikom propiše minimalne standarde i postupak izdavanja ovlaštenja iz stavka 1. ovoga članka.“.
Članak 14.
Članak 202. mijenja se i glasi:
„(1) Za provedbu djelatnosti osposobljavanja kandidata za vozače, u skladu s člankom 201. ovoga Zakona, autoškola mora imati:
1)u radnom odnosu, sukladno odredbama zakona kojim se uređuju radni odnosi, stručnog voditelja autoškole i predavača nastavnog predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila, kao i potreban broj instruktora vožnje za uspješno ostvarivanje nastavnog plana i programa osposobljavanja kandidata za vozače,
2)propisno opremljenu učionicu, uredski prostor za prijem kandidata i rad stručnog voditelja autoškole,
3)propisno opremljeno i označeno prometno vježbalište za osposobljavanje kandidata za vozače onih kategorija vozila za koje autoškola ima ovlaštenja od najmanje 510 m2, udaljeno najviše 10 km cestom od autoškole i pomoćne prostore koji omogućuju nesmetano osposobljavanje kandidata i obavljanje djelatnosti, u vlasništvu ili zakupu,
4)najmanje po jedno tehnički ispravno vozilo one kategorije za koju se obavlja osposobljavanje u vlasništvu, lizingu ili najmu, opremljeno za osposobljavanje kandidata za vozače A1, A2, A, AM i B kategorije vozila do 10 godina starosti, priključno vozilo do 20 godina starosti, a za ostale kategorije vozilo do 15 godina starosti.
5)nastavna sredstva i pomagala, informatičku opremu i program za realizaciju sadržaja nastavnog predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila te računalnu opremu za ostvarivanje informatičke povezanosti s ovlaštenom stručnom organizacijom iz članka 206. ovoga Zakona.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. točke 4. ovoga članka, starost vozila B kategorije koje je dodatno prilagođeno za osposobljavanje osoba s invaliditetom i osoba s tjelesnim oštećenjem može biti do 15 godina starosti.
(3) Autoškola smije, u podružnici (izdvojenom pogonu), izvan sjedišta osposobljavati kandidate za vozače ako ispunjava uvjete iz ovoga članka te ako joj ministarstvo nadležno za unutarnje poslove za to izda ovlaštenje i odobri upis u registar.
(4) Osposobljavanje kandidata za vozače u autoškoli iz nastavnog predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila izvodi predavač, iz nastavnog predmeta Upravljanje vozilom izvodi instruktor vožnje, a iz nastavnog predmeta Pružanje prve pomoći osobama ozlijeđenim u prometnoj nesreći izvodi predavač, doktor medicine.
(5) Autoškola samostalno izrađuje cjenik za uslugu osposobljavanja kandidata za vozača uzimajući u obzir elemente za određivanje cijene nastavnog sata za nastavne predmete Prometni propisi i sigurnosna pravila i Upravljanje vozilom u autoškoli za pojedinu kategoriju vozila. Cijena osposobljavanja kandidata za vozače je sastavni dio ugovora koji sklapaju kandidat za vozača i autoškola.
(6) Ovlašćuje se ministar nadležan za unutarnje poslove da donese Pravilnik o elementima za određivanje cijene nastavnog sata za nastavne predmete Prometni propisi i sigurnosna pravila i Upravljanje vozilom.“.
Članak 15.
U članku 203. stavku 4. iza riječi: „kategorije“ dodaje se zarez i riječi: „zdravstveno sposobna za vozača“.
U stavku 8. iza riječi: „neće se izdati“ dodaju se riječi: „odnosno oduzet će se“, a riječi: „ili se protiv njih vodi kazneni postupak za ta djela“ brišu se.
Članak 16.
U članku 206. iza stavka 5. dodaje se stavak 6., koji glasi:
„(6) Ministarstvo nadležno za unutarnje poslove obavlja nadzor nad zakonitošću općih akata iz stavka 5. ovog članka i može ih obustaviti od izvršenja.“
Dosadašnji stavci 6. do 10. postaju stavci 7. do 11.
U dosadašnjem stavku 6. koji postaje stavak 7. iza riječi: „završila najmanje“ dodaju se riječi: „specijalistički diplomski stručni studij ili“, a riječi: „i najmanje tri godine radnog iskustva kao ovlašteni ispitivač na poslovima provedbe vozačkih ispita“ brišu se.
U dosadašnjem stavku 8. koji postaje stavak 9. riječi „ili se protiv njih vodi kazneni postupak za ta djela“ brišu se.
Članak 17.
U članku 208. stavku 3. iza riječi: „neće se izdati“ dodaju se riječi: „odnosno oduzet će se“, a riječi: „ili se protiv njih vodi kazneni postupak za ta djela“ brišu se.
U stavku 4. iza riječi: „završila najmanje“ dodaju riječi: „specijalistički diplomski stručni studij ili“, a riječi: „položenim ispitom za instruktora vožnje“ zamjenjuju se riječima: „važećom licencom instruktora vožnje“.
Članak 18.
Članak 211. mijenja se i glasi:
„(1) U srednjim prometnim i drugim strukovnim školama koje obrazuju osobe za zanimanje vozač motornog vozila i ispunjavaju uvjete iz članka 209. i 217. stavak 2. ovoga Zakona, na način organiziranja i provedbe vozačkih ispita primjenjuju se odredbe propisa o načinu obavljanja i organiziranja vozačkih ispita i općih akata ovlaštene stručne organizacije iz članka 206. ovoga Zakona.
(2) Polaganju vozačkih ispita iz stavka 1. ovoga članka mogu pristupiti samo učenici koji su se osposobljavali u tim školama, a koji se obrazuju za zanimanje vozač motornog vozila u redovitom srednjoškolskom obrazovnom programu.
(3) Ovlašćuje se ministar nadležan za unutarnje poslove da, u suglasnosti s ministrom nadležnim za poslove obrazovanja, pravilnikom propiše posebne uvjete za početak osposobljavanja za upravljanje vozilima C kategorije za učenike srednjih prometnih i drugih strukovnih škola koji se obrazuju za zanimanje vozač motornog vozila u redovitom srednjoškolskom obrazovnom programu.“.
Članak 19.
Članak 213. mijenja se i glasi:
„(1) Upravni i inspekcijski nadzor nad radom ovlaštene stručne organizacije i autoškola obavlja ministarstvo nadležno za unutarnje poslove.
(2) Ako ovlaštena stručna organizacija ne ispunjava propisane uvjete iz članka 206. ovoga Zakona, ministarstvo nadležno za unutarnje poslove oduzet će joj ovlaštenje. Ako je stručnoj organizaciji oduzeto ovlaštenje, njezine poslove obavlja ministarstvo nadležno za unutarnje poslove dok ne ovlasti drugu stručnu organizaciju.
(3) Ako autoškola, stručni voditelj, predavač, instruktor vožnje, ovlašteni ispitivač, odnosnom ovlašteni nadzornik, ne obavlja poslove u skladu s propisima, ministarstvo nadležno za unutarnje poslove zaključkom će im naložiti otklanjanje nedostataka u roku od 30 dana. Ako autoškola, stručni voditelj, predavač, instruktor vožnje, ovlašteni ispitivač, odnosno ovlašteni nadzornik, ne otkloni nedostatke u određenom roku, ministarstvo nadležno za unutarnje poslove rješenjem će autoškoli zabraniti rad, a instruktoru vožnje, predavaču ili ovlaštenom ispitivaču oduzeti dozvolu (licencu).
(4) Protiv rješenja iz stavka 3. ovog članka žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
(5) Autoškola, stručni voditelj, predavač, instruktor vožnje, ovlašteni ispitivač, odnosno ovlašteni nadzornik kojem su izrečene mjere iz stavka 3. ovog članka Zakona ne može obavljati poslove osposobljavanja kandidata za vozače, provoditi vozačke ispite, odnosno provoditi poslove nadzora dok zabrana traje.
(6) Ministar nadležan za unutarnje poslove donosi pravilnik o obliku i načinu izdavanja i oduzimanja dopuštenja (licence) te o sadržaju drugih obrazaca u vezi s osposobljavanjem kandidata za vozača i provođenju vozačkih ispita.
(7) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj ovlaštena stručna organizacija, ako povjerene joj poslove ne obavlja stručno i u skladu s propisima.
(8) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba ili fizička osoba obrtnik, ako ne obavlja poslove stručno i u skladu s propisima te ako osposobljava kandidate u vrijeme izrečene zabrane osposobljavanja.
(9) Novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se i odgovorna osoba u ovlaštenoj stručnoj organizaciji, ako ovlaštena stručna organizacija poslove ne obavlja stručno i u skladu s propisima.
(10) Za prekršaj iz stavka 3. i 5. ovog članka kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna i odgovorna osoba u pravnoj osobi.
(11) Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 kuna, kaznit će se za prekršaj iz ovoga članka stručni voditelj, predavač, instruktor vožnje, ovlašteni ispitivač, odnosno ovlašteni nadzornik, ako ne obavlja poslove stručno i u skladu s propisima te ako obavlja poslove u vrijeme izrečene zabrane rada.“.
Članak 20.
Članak 221. briše se.
Članak 21.
U članku 222. stavak 2. mijenja se i glasi:
''Vozačka dozvola za upravljanje vozilima AM, A1, A2, A, B i BE kategorije izdaje se s rokom važenja od 10 godina, a najduže do 70. godine života vozača. Prilikom produljenja vozačke dozvole, vozač je dužan podvrgnuti se zdravstvenom pregledu za vozača, ako je obveza zdravstvenog pregleda utvrđena zdravstvenim uvjerenjem na temelju kojeg je vozačka dozvola izdana i prilikom produljenja vozačke dozvole nakon 70. godine života vozača.''.
Članak 22.
U članku 231. stavku 4. iza riječi: „odluke o prekršaju“ dodaju se riječi: „ili je najmanje tri puta pravomoćno kažnjen zbog upravljanja vozilom s nedopuštenom količinom alkohola u krvi“.
Članak 23.
U članku 234. stavku 2., iza riječi: „Kandidata za vozača“ dodaju se riječi: „ili vozača“.
Članak 24.
U članku 236. stavci 2. i 3. brišu se.
Dosadašnji stavci 4., 5., 6., 7. i 8. postaju stavci 2., 3., 4., 5. i 6.
Dosadašnji stavci 5. 6., 7. i 8., koji postaju stavci 3., 4., 5. i 6., mijenjaju se i glase:
„(3) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik, ako postupi suprotno odredbi stavka 1. ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao veći.
(4) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik, ako postupi suprotno odredbi stavka 1. ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao opasni.
(5) Novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj i odgovorna osoba u pravnoj osobi, u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako postupi suprotno odredbi stavka 1.ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao veći.
(6) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 7.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj i odgovorna osoba u pravnoj osobi, u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ako postupi suprotno odredbi stavka 1. ovog članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao opasni.“.
Iza stavka 6., dodaju se novi stavci 7. i 8., koji glase:
„(7) Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 do 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač, ako postupi suprotno odredbi stavka 1. ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao veći.
(8) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač, ako postupi suprotno odredbi stavka 1. ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao opasni.“.
Članak 25.
U članku 243. stavku 1., u točki 10. iza riječi: „oldtimere“ dodaju se riječi: „(starodobna vozila)“.
Stavak 2. briše se.
Članak 26.
U članku 252. stavku 2. iza riječi: „ovjerava“ dodaju se riječi: „stanica za tehnički pregled vozila ili“.
Stavak 9. mijenja se i glasi:
''(9) Ako policijska uprava odnosno policijska postaja utvrdi da se prenosive pločice koriste protivno propisima i rješenju kojim je odobreno izdavanje prenosivih pločica, ministarstvo nadležno za unutarnje poslove rješenjem će, pravnoj ili fizičkoj osobi obrtniku iz stavka 6. ovoga članka, oduzeti prenosive pločice odnosno odbiti zahtjev za odobrenje prenosivih pločica. Rok za podnošenje novog zahtjeva određuje ministarstvo nadležno za unutarnje poslove, a koji ne može biti kraći od šest mjeseci niti duži od dvije godine od dana izvršnosti rješenja.''.
Članak 27.
U članku 254. stavku 3., iza riječi: „neće se izdati“ dodaju se riječi: „odnosno oduzet će se“, a riječi: „ili se protiv njih vodi kazneni postupak za ta djela“ brišu se.
Članak 28.
Članak 255. mijenja se i glasi:
„(1)Tehnički pregled vozila je djelatnost od općeg interesa.
(2) Radi provjere tehničke ispravnosti motornih i priključnih vozila, osim radnih strojeva, obavljaju se tehnički pregledi tih vozila.
(3) Tehnički pregledi vozila su: redoviti s ispitivanjem ispušnih plinova motornih vozila, preventivni, izvanredni i tehnički pregledi vozila na cesti.
(4) Na tehničkom pregledu utvrđuje se ima li vozilo propisane uređaje i opremu, jesu li ti uređaji i oprema ispravni te udovoljavaju li propisanim uvjetima za sudjelovanje u prometu na cesti.
(5) O obavljenim tehničkim pregledima vozila vodi se evidencija i izdaje zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu vozila, odnosno zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu vozila na cesti.
(6) Nedostaci utvrđeni tijekom tehničkih pregleda vozila mogu biti nekategorizirani ili se kategoriziraju kao manji, veći ili opasni.
1) manji nedostaci su oni koji nemaju znatan učinak na sigurnost vozila ili utjecaj na okoliš te ostale manje neusklađenosti ili ako je teret pravilno osiguran, ali je primjereno dati sigurnosno upozorenje u vezi osiguranja i prijevoza tereta.
2) veći nedostaci su oni koji mogu ugroziti sigurnost vozila ili utjecati na okoliš te dovesti druge sudionike prometa u opasnost ili druge veće neusklađenosti ili teret nije dovoljno osiguran, pa je moguće veće pomicanje ili prevrtanje tereta ili njegovih dijelova.
3) opasni nedostaci su oni koji čine izravan i neposredan rizik za sigurnost na cestama ili nepovoljno utječu na okoliš a koji opravdavaju zabranu korištenja tog vozila na cestama ili je
izravno ugrožena sigurnost prometa kao posljedica rizika od gubitka tereta ili njegovih
dijelova, odnosno opasnosti koja proizlazi izravno iz tereta ili kada su neposredno ugrožene
osobe.
(7) Ako je tijekom tehničkog pregleda vozila utvrđeno da vozilo ima više nedostataka koji pripadaju u različite kategorije nedostataka sukladno stavku 6. ovoga članka, smatrat će se da vozilo ima nedostatak većeg stupnja težine. Ako je tijekom tehničkog pregleda vozila utvrđeno da vozilo ima više nedostataka koji pripadaju u istu kategoriju nedostataka sukladno stavku 6. ovoga članka, smatrat će se da vozilo ima nedostatak većeg stupnja težine, ako utvrđeni nedostaci zajedno predstavljaju veći rizik za sigurnost na cestama.
(8) Na temelju rezultata tehničkih pregleda vozila i utvrđenih kategoriziranih nedostataka formira se i sustav stupnjevanja rizika, koji se koristi za ciljani izbor vozila koja ne udovoljavaju propisima u pogledu održavanja i tehničke ispravnosti vozila.
(9) Popis mogućih nedostataka utvrđenih tijekom tehničkog pregleda vozila i stupanj njihove težine propisat će se pravilnicima iz stavka 13. ovoga članka.
(10) Ministarstvo nadležno za unutarnje poslove je kontaktna točka koja u području tehničkih pregleda vozila provodi suradnju s kontaktnim točkama drugih država članica Europske unije, dostavlja Europskoj komisiji podatke u području tehničkih pregleda vozila te osigurava razmjenu informacija i pružanje pomoći s kontaktnim točkama drugih država članica.
(11) Ako su na vozilu koje nije registrirano u Republici Hrvatskoj utvrđeni veći ili opasni nedostaci ili nedostaci koji za posljedicu imaju ograničenje ili zabranu prometovanja vozilom, ministarstvo nadležno za unutarnje poslove će obavijestiti kontaktnu točku države članice u kojoj je vozilo registrirano o rezultatima pregleda takvog vozila.
(12) U slučaju iz stavka 11. ovoga članka, ministarstvo nadležno za unutarnje poslove može zatražiti nadležno tijelo države članice u kojoj je vozilo registrirano, preko njezine kontaktne točke, poduzimanje prikladnih naknadnih mjera.
(13)Ministar nadležan za unutarnje poslove u suglasnosti s ministrom nadležnim za poslove prometa donosi Pravilnik o tehničkim pregledima vozila i Pravilnik o tehničkim pregledima vozila na cesti.“.
Članak 29.
U članku 256. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Nova motorna i priključna vozila registrirana u Republici Hrvatskoj, koja sudjeluju u prometu na cestama, vlasnici su dužni podvrgnuti redovitom tehničkom pregledu tijekom mjeseca u kojem istječe rok od 24 mjeseca od prve registracije vozila, osim novih motornih i priključnih vozila za prijevoz tereta najveće dopuštene mase veće od 3500 kg, motornih vozila za prijevoz osoba koja osim sjedala za vozača imaju više od osam sjedala, vozila hitne medicinske pomoći i vozila za taksi prijevoz, koja su vlasnici dužni podvrgnuti redovitom tehničkom pregledu tijekom mjeseca u kojem istječe rok od 12 mjeseci od prve registracije vozila.“.
Članak 30.
U članku 259. stavku 1. iza točke dodaje se nova rečenica, koja glasi:
„Tehničke preglede vozila na cesti, osim ovlaštenih djelatnika stručne organizacije iz članka 273. ovoga Zakona, mogu obavljati i policijski službenici odnosno inspektori cestovnog prometa.“.
Članak 31.
U članku 260. stavku 2. riječi: „dvije godine“ zamjenjuju se riječima: „tri godine“.
U stavku 5. iza riječi: „neće se izdati“ dodaju se riječi: „odnosno oduzet će se“, a riječi: „ili se protiv njih vodi kazneni postupak za ta djela“ brišu se.
Dodaje se novi stavak 6., koji glasi:
„(6) Prilikom obavljanja tehničkog pregleda i registracije vozila nadzornik tehničke ispravnosti vozila odnosno referent za poslove registracije vozila ne smije biti ni u kakvom sukobu interesa, te ne smije biti izložen bilo kakvom utjecaju ili pritiscima kojima se utječe na njegovu objektivnost i nepristranost.“.
Članak 32.
U članku 262. stavku 1., iza riječi: „redovni preventivni“ dodaje se zarez i riječi: „tehnički pregled vozila na cesti“.
U stavku 2. iza riječi: „naknadu za“ dodaju se riječi: „tehnički pregled vozila na cesti i “.
Članak 33.
Članak 286. mijenja se i glasi:
„Članak 286.
(1) Pravna posljedica pravomoćne osude vozača motornog vozila za određene prekršaje iz ovoga Zakona je upis negativnih prekršajnih bodova u evidenciju. Negativne prekršajne bodove upisuje policijska uprava odnosno policijska postaja koja je pokrenula prekršajni postupak.
(2) Negativni prekršajni bodovi iz stavka 1. ovoga članka brišu se iz evidencije nakon proteka dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju na temelju kojeg su upisani.
(3) Policijska uprava odnosno policijska postaja rješenjem će ukinuti i oduzeti vozačku dozvolu mladom vozaču, koji je u razdoblju od dvije godine prikupio 9 negativnih prekršajnih bodova.
(4) Policijska uprava odnosno policijska postaja rješenjem će ukinuti i oduzeti vozačku dozvolu vozaču motornog vozila, koji je u razdoblja od dvije godine prikupio 12 negativnih prekršajnih bodova.
(5) Rješenje iz stavka 3. i 4. ovoga članka donosi policijska uprava odnosno policijska postaja koja vozača motornog vozila vodi u evidenciji.
(6) Nakon što su negativni prekršajni bodovi uzeti u obzir za donošenje rješenja iz stavka 3. i 4. ovoga članka brišu se iz evidencije.
(7) Osoba iz stavka 3. i 4. ovoga članka može ponovo polagati vozački ispit protekom roka od dvije godine od dana izvršnosti rješenja iz stavka 3. i 4. ovoga članka.
(8) Osoba iz stavka 6. i 7. ovoga članka, koja upravlja motornim vozilom nakon izvršnosti rješenja iz članka 3. i 4. ovoga članka, a prije ponovnog stjecanja prava na samostalno upravljanje motornim vozilom kaznit će se za prekršaj novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna ili kaznom zatvora u trajanju do 60 dana.
(9) Protiv rješenja iz stavka 3. i 4. ovoga članka ne može se podnijeti žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.“.
Članak 34.
U članku 290. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Ako policijski službenik ili inspektor cestovnog prometa u okviru svojih ovlasti zatekne vozilo na cesti koje zbog tehničke neispravnosti uređaja i opreme predstavlja opasnost, ugrožava ili ometa druge sudionike u prometu ili je nedostatak uređaja i opreme kategoriziran kao veći ili kao opasan, ako na vozilu ima ugrađene uređaje za davanje svjetlosnih i zvučnih znakova iz članka 153. ovoga Zakona ili na kojem je obavljena nadogradnja, pregradnja ili zamjena serijskog dijela, a vozilo nije podvrgnuto ispitivanju iz članka 276. ovoga Zakona ili na kojem je teret nepravilno smješten, odnosno nedovoljno osiguran, a nedostatak osiguranja i prijevoza tereta je kategoriziran kao veći ili opasan, ili kojim se bez posebne dozvole ili suprotno dopuštenju iz dozvole prevozi teret čije dimenzije, odnosno masa premašuju najveće dopuštene dimenzije, odnosno masu ili osovinsko opterećenje, naredit će vozaču da odmah prekine kretanje vozilom i otkloni neispravnost ili nedostatak ili da vozilo odveze do određenog mjesta gdje može otkloniti neispravnost ili nedostatak, odnosno pribavi dozvolu za izvanredni prijevoz.“.
U stavku 3., iza riječi: „narediti vozaču da vozilo“ dodaju se riječi: „podvrgne tehničkom pregledu vozila na cesti ili“.
Stavak 5. mijenja se i glasi:
„(5) Ako vozač ne postupi po naredbi iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka policijski službenik isključit će vozilo iz prometa. Isključenje vozila iz prometa traje sve dok se ne otklone razlozi zbog kojih je vozilo isključeno. Uz zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu vozila ili zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu vozila na cesti isključeno vozilo moguće je odvesti do mjesta gdje se može otkloniti neispravnost ili nedostatak. Pravo ponovnog sudjelovanja vozila u prometu, nakon isključenja vozila, dokazuje se zapisnikom o obavljenom tehničkom pregledu vozila, kojim je utvrđena ispravnost vozila.“.
Iza stavka 8. dodaje se stavak 9., koji glasi:
„(9) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač ako upravlja vozilom u prometu na cestama koje je isključeno iz prometa, bez da u vozilu posjeduje zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu vozila ili zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu vozila na cesti kojem mu je dana mogućnost odvoženja vozila do određenog mjesta gdje se može otkloniti neispravnost ili nedostatak, odnosno zapisnik o tehničkom pregledu, kojim je utvrđena ispravnost vozila.“.
Članak 35.
U članku 291. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Policijski službenik koji je isključio vozilo iz prometa vozaču će privremeno oduzeti registarske pločice ako:
- sudjeluje u prometu, a razlozi isključenja vozila nisu otklonjeni na mjestu isključenja ili na
mjestu gdje je vozilo odvezeno radi otklanjanja razloga isključenja,
- je neispravnost ili nedostatak uređaja i opreme vozila kategoriziran kao opasan,
- je neispravnost ili nedostatak osiguranja i prijevoza tereta kategoriziran kao opasan,
- nema posebnu dozvolu za prijevoz ili prijevoz obavlja suprotno dopuštenju iz dozvole,
- je isteklo važenje prometne dozvole za više od 15 dana.“.
Članak 36.
U članku 295. iza riječi: „Ako“ dodaju se riječi: „stručnom voditelju, predavaču i“.
Članak 37.
U članku 299. iza riječi: „prometu na cesti,“ dodaju se riječi: „kao i ovlašteni ispitivač pod čijim se nadzorom provodi vozački ispit,“.
Članak 38.
Stupanjem na snagu ovoga Zakona, negativni prekršajni bodovi prikupljeni na temelju odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“, broj: 67/2008, 48/2010 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 74/2011, 80/2013, 158/2013 – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 92/2014 i 64/2015) brišu se iz evidencije vozača.
Postupci koji su započeti na temelju odredbi članka 286. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“, broj: 67/2008, 48/2010 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 74/2011, 80/2013, 158/2013 – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 92/2014 i 64/2015) dovršit će se sukladno odredbama tog Zakona.
Članak 39.
Ministar nadležan za unutarnje poslove donijet će pravilnike iz članka 13., 14., 18. i 28. ovoga Zakona u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu tih članaka.
Članak 40.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“, osim članaka 33. i 38., koji stupaju na snagu 1. rujna 2017. godine, članaka 13., 14. i 29., koji stupaju na snagu 1. siječnja 2018. godine te članaka 11., 24., 28., 34. i 35., koji stupaju na snagu 20. svibnja 2018. godine.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 1.
U Zakonu o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“, br. 67/2008, 48/2010 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 74/2011, 80/2013, 158/2013 – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 92/2014 i 64/2015) u članku 1.a iza podstavka 15. dodaju se podstavci 16., 17. i 18. koji glase:
„- Direktiva 2014/45/EU Europskog parlamenta i Vijeća, od 3. travnja 2014. o periodičnim tehničkim pregledima motornih vozila i njihovih priključnih vozila te stavljanju izvan snage Direktive 2009/40/EZ
- Direktiva 2014/46/EU Europskog parlamenta i Vijeća, od 3. travnja 2014. o izmjeni Direktive Vijeća 1999/37/EZ o dokumentima za registraciju vozila,
- Direktiva 2014/47/EU Europskog parlamenta i Vijeća, od 3. travnja 2014. o pregledima tehničke ispravnosti na cesti gospodarskih vozila koja prometuju u Uniji i stavljanju izvan snage Direktive 2000/30/EZ.“.
Iza stavka 1. dodaje se stavak 2. koji glasi:
„ (2) Ovim se Zakonom uređuje provedba sljedeće uredbe Europske unije:
- Uredba (EU) 2016/403 оd 18. ožujka 2016. o dopuni Uredbe (EZ) br. 1071/2009 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu klasifikacije teških povreda pravila Unije koje mogu dovesti do gubitka dobrog ugleda cestovnog prijevoznika te o izmjeni Priloga III. Direktivi 2006/22/EZ Europskog parlamenta.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 2.
U članku 2. stavku 1. točka 69. mijenja se i glasi:
„69) „mladi vozač“ je vozač motornog vozila u dobi do navršene 24. godine života, koji posjeduje vozačku dozvolu izdanu na teritoriju Republike Hrvatske,“.
Iza točke 98. dodaju se točke 99., 100., 101. i 102., koje glase:
„99) „zapisnik o tehničkom pregledu vozila“ je javna isprava koja sadrži rezultate obavljenog tehničkog pregleda vozila, a izdaje ga nadzornik tehničke ispravnosti vozila ovlaštene stanice za tehničke preglede vozila.
100) „zapisnik o tehničkom pregledu vozila na cesti“ je javna isprava koja sadrži rezultate obavljenog tehničkog pregleda vozila na cesti, a izdaje ga nadzornik tehničke ispravnosti vozila ovlaštene stanice za tehničke preglede vozila, policijski službenik te inspektor cestovnog prometa u okviru svojih ovlasti.
101) „nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila“ su nekategorizirane ili kategorizirane tehničke neispravnosti ili manjkavosti vozila ili osiguranja i prijevoza tereta na vozilu propisani ovim Zakonom i drugim propisima kojima se uređuju tehnički uvjeti vozila u prometu na cesti, tehnički pregledi vozila te osiguranje i prijevoz tereta na vozilima.
102) „autoškola“ je organizacijska jedinica (cjelina) pravne osobe ili fizičke osobe obrtnika koja izvodi osposobljavanje kandidata za vozače i koja mora ispunjavati uvjete propisane ovim Zakonom.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 3.
U članku 4. dodaje se novi stavak 3., koji glasi:
„(3) Nadzor osiguranja tereta na vozilima i tehničke preglede vozila na cesti, osim policijskih službenika, mogu obavljati i inspektori cestovnog prometa.“.
Dosadašnji stavci 3. do 8. postaju stavci 4. do 9.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 4.
U članku 5. stavku 1. riječi: „ministarstva nadležnog za unutarnje poslove“ zamjenjuju se riječima: „teritorijalno nadležne policijske uprave“.
U stavku 3. riječ: „projekta“ zamjenjuje se riječju: „elaborata“.
U stavku 4. riječi: „ uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove “ zamjenjuju se riječima: „ uz prethodnu suglasnost teritorijalno nadležne policijske uprave“.
Iza stavka 14., dodaju se stavci 15. i 16., koji glase:
„ (15) Suglasnost iz stavka 1., 4. i 7. ovoga članka daje se rješenjem.
(16) Protiv rješenja iz ovoga članka ne može se izjaviti žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 5.
U članku 13. stavku 3. riječ: „projekta“ zamjenjuje se riječju: „elaborata“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 6.
U članku 113. stavku 2. riječ: „javnoj“ briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 7.
U članku 149. stavku 1. iza riječi: „unutarnjih poslova“ briše se veznik „i“ i stavlja se zarez, a iza riječi: „vojne policije“ dodaju se riječi: „i carine“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 8.
U članku 150. stavku 1. iza riječi: „policije“ dodaju se riječi: „i carine“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 9.
U članku 151. stavku 1. riječi: „službena vozila ovlaštenih carinskih službenika,“ brišu se, a iza riječi „osuđene osobe“ dodaju se riječi: „i vozila hitne medicinske intervencije u razminiranju“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 10.
U članku 153. stavku 3. iza riječi: „carinskih službenika“ dodaje se zarez i riječi: „inspektora cestovnog prometa“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 11.
Čanak 154. mijenja se i glasi:
„(1) Vozilo u prometu na cesti mora udovoljavati uvjetima glede dimenzija, najveće dopuštene mase i osovinskog opterećenja utvrđenih posebnim propisom. Vozilo u prometu na cesti ne smije se opteretiti iznad najveće dopuštene mase ili dopuštenog osovinskog opterećenja upisanog u prometnu dozvolu ili preko mogućnosti koje dopuštaju osobine ceste utvrđene prometnim znakom.“ .
(2) Teret na vozilu mora biti tako raspoređen i, prema potrebi, osiguran, pričvršćen i pokriven da:
1) ne ugrožava sigurnost sudionika u prometu i ne nanosi štetu cesti i objektima na cesti,
2) ne umanjuje stabilnost vozila i ne otežava upravljanje vozilom,
3) ne smanjuje vozaču preglednost nad cestom,
4) ne stvara suvišnu buku i da se ne rasipa po cesti,
5) ne zaklanja svjetlosne i svjetlosno-signalne uređaje na vozilu, registarske pločice i druge propisane oznake na vozilu.
(3) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka dopušteno je odstupanje do 3% najveće dopuštene mase i dopuštenog osovinskog opterećenja utvrđenih posebnim propisom, odnosno preko najveće dopuštene mase i dopuštenog osovinskog opterećenja upisanih u prometnu dozvolu, odnosno preko mogućnosti koje dopuštaju osobine ceste utvrđene prometnim znakom, uz uvjet da, zbog karakteristika tereta i drugih opravdanih okolnosti, na mjestu utovara nije bilo moguće utvrditi točnu masu tereta.
(4) Vozila koja zajedno s teretom ne udovoljavaju propisanim uvjetima glede dimenzija, odnosno čija ukupna masa i osovinsko opterećenje premašuje propisanu najveću dopuštenu masu i dozvoljena osovinska opterećenja mogu sudjelovati u prometu na cesti ako imaju posebnu dozvolu za taj prijevoz .
(5) Operativne poslove mjerenja, odnosno kontrolu osovinskog opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u prometu na cestama obavljaju stručno osposobljeni zaposlenici Hrvatskih cesta, policijski službenici, inspektori cestovnog prometa i inspektori cesta, odnosno ovlašteni carinski službenici u okviru obavljanja poslova carinskog nadzora.
(6) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik, ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, k ategorizirani su kao veći .“.
(7) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik, ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao opasni ili ako nema posebnu dozvolu za prijevoz ili prijevoz obavlja suprotno dopuštenju iz dozvole.
(8) Novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj i odgovorna osoba u pravnoj osobi, u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao veći.
(9) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 7.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj i odgovorna osoba u pravnoj osobi, u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao opasni ili ako nema posebnu dozvolu za prijevoz ili prijevoz obavlja suprotno dopuštenju iz dozvole.
(10) Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 do 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač, ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao veći.
(11) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao opasni ili ako nema posebnu dozvolu za prijevoz ili prijevoz obavlja suprotno dopuštenju iz dozvole.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 12.
U članku 183. stavku 1. druga rečenice mijenja se i glasi: „ Rješenje, kojim se odobrava športska i druga priredba ili slična aktivnost na cesti, izdaje policijska uprava na čijem se području održava priredba ili obavlja aktivnost.“.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Ako se športska ili druga priredba održava ili aktivnost obavlja na cesti na području dviju ili više policijskih uprava, rješenje kojim se odobrava održavanje priredbe ili obavljanje aktivnosti izdaje ministarstvo nadležno za unutarnje poslove.“.
Stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Ako se radi održavanja priredbe ili obavljanja aktivnosti na cesti zabranjuje promet, rješenje se izdaje uz prethodnu suglasnost tijela nadležnog za poslove cestovnog prometa na čijem se području zabranjuje promet, a u slučaju iz stavka 2. ovoga članka uz suglasnost ministarstva nadležnog za poslove prometa.“.
Iza stavka 6. dodaje se stavak 7., koji glasi:
„ (7) Protiv rješenja iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka ne može se izjaviti žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 13.
U članku 201. stavku 1., iza riječi: „ispunjavaju uvjete“ dodaju se riječi: „i minimalne standarde“.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Ovlašćuje se ministar nadležan za unutarnje poslove da pravilnikom propiše minimalne standarde i postupak izdavanja ovlaštenja iz stavka 1. ovoga članka.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 14.
Članak 202. mijenja se i glasi:
„(1) Za provedbu djelatnosti osposobljavanja kandidata za vozače, u skladu s člankom 201. ovoga Zakona, autoškola mora imati:
1) u radnom odnosu, sukladno odredbama zakona kojim se uređuju radni odnosi, stručnog voditelja autoškole i predavača nastavnog predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila, kao i potreban broj instruktora vožnje za uspješno ostvarivanje nastavnog plana i programa osposobljavanja kandidata za vozače,
2) propisno opremljenu učionicu, uredski prostor za prijem kandidata i rad stručnog voditelja autoškole,
3) propisno opremljeno i označeno prometno vježbalište za osposobljavanje kandidata za vozače onih kategorija vozila za koje autoškola ima ovlaštenja od najmanje 510 m 2 , udaljeno najviše 10 km cestom od autoškole i pomoćne prostore koji omogućuju nesmetano osposobljavanje kandidata i obavljanje djelatnosti, u vlasništvu ili zakupu,
4) najmanje po jedno tehnički ispravno vozilo one kategorije za koju se obavlja osposobljavanje u vlasništvu, lizingu ili najmu, opremljeno za osposobljavanje kandidata za vozače A1, A2, A, AM i B kategorije vozila do 10 godina starosti, priključno vozilo do 20 godina starosti, a za ostale kategorije vozilo do 15 godina starosti.
5) nastavna sredstva i pomagala, informatičku opremu i program za realizaciju sadržaja nastavnog predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila te računalnu opremu za ostvarivanje informatičke povezanosti s ovlaštenom stručnom organizacijom iz članka 206. ovoga Zakona.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. točke 4. ovoga članka, starost vozila B kategorije koje je dodatno prilagođeno za osposobljavanje osoba s invaliditetom i osoba s tjelesnim oštećenjem može biti do 15 godina starosti.
(3) Autoškola smije, u podružnici (izdvojenom pogonu), izvan sjedišta osposobljavati kandidate za vozače ako ispunjava uvjete iz ovoga članka te ako joj ministarstvo nadležno za unutarnje poslove za to izda ovlaštenje i odobri upis u registar.
(4) Osposobljavanje kandidata za vozače u autoškoli iz nastavnog predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila izvodi predavač, iz nastavnog predmeta Upravljanje vozilom izvodi instruktor vožnje, a iz nastavnog predmeta Pružanje prve pomoći osobama ozlijeđenim u prometnoj nesreći izvodi predavač, doktor medicine.
(5) Autoškola samostalno izrađuje cjenik za uslugu osposobljavanja kandidata za vozača uzimajući u obzir elemente za određivanje cijene nastavnog sata za nastavne predmete Prometni propisi i sigurnosna pravila i Upravljanje vozilom u autoškoli za pojedinu kategoriju vozila. Cijena osposobljavanja kandidata za vozače je sastavni dio ugovora koji sklapaju kandidat za vozača i autoškola.
(6) Ovlašćuje se ministar nadležan za unutarnje poslove da donese Pravilnik o elementima za određivanje cijene nastavnog sata za nastavne predmete Prometni propisi i sigurnosna pravila i Upravljanje vozilom.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 15.
U članku 203. stavku 4. iza riječi: „kategorije“ dodaje se zarez i riječi: „zdravstveno sposobna za vozača“.
U stavku 8. iza riječi: „neće se izdati“ dodaju se riječi: „odnosno oduzet će se“, a riječi: „ili se protiv njih vodi kazneni postupak za ta djela“ brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 16.
U članku 206. i za stavka 5. dodaje se stavak 6., koji glasi:
„(6) Ministarstvo nadležno za unutarnje poslove obavlja nadzor nad zakonitošću općih akata iz stavka 5. ovog članka i može ih obustaviti od izvršenja.“
Dosadašnji stavci 6. do 10. postaju stavci 7. do 11.
U dosadašnjem stavku 6. koji postaje stavak 7. iza riječi: „završila najmanje“ dodaju se riječi: „specijalistički diplomski stručni studij ili“, a riječi: „i najmanje tri godine radnog iskustva kao ovlašteni ispitivač na poslovima provedbe vozačkih ispita“ brišu se.
U dosadašnjem stavku 8. koji postaje stavak 9. riječi „ili se protiv njih vodi kazneni postupak za ta djela“ brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 17.
U članku 208. stavku 3. iza riječi: „neće se izdati“ dodaju se riječi: „odnosno oduzet će se“ , a riječi: „ili se protiv njih vodi kazneni postupak za ta djela“ brišu se .
U stavku 4. iza riječi: „ završila najmanje“ dodaju riječi: „specijalistički diplomski stručni studij ili“ , a riječi : „položenim ispitom za instruktora vožnje“ zamjenjuju se riječima: „važećom licencom instruktora vožnje“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 18.
Članak 211. mijenja se i glasi:
„(1) U srednjim prometnim i drugim strukovnim školama koje obrazuju osobe za zanimanje vozač motornog vozila i ispunjavaju uvjete iz članka 209. i 217. stavak 2. ovoga Zakona, na način organiziranja i provedbe vozačkih ispita primjenjuju se odredbe propisa o načinu obavljanja i organiziranja vozačkih ispita i općih akata ovlaštene stručne organizacije iz članka 206. ovoga Zakona.
(2) Polaganju vozačkih ispita iz stavka 1. ovoga članka mogu pristupiti samo učenici koji su se osposobljavali u tim školama, a koji se obrazuju za zanimanje vozač motornog vozila u redovitom srednjoškolskom obrazovnom programu.
(3) Ovlašćuje se ministar nadležan za unutarnje poslove da, u suglasnosti s ministrom nadležnim za poslove obrazovanja, pravilnikom propiše posebne uvjete za početak osposobljavanja za upravljanje vozilima C kategorije za učenike srednjih prometnih i drugih strukovnih škola koji se obrazuju za zanimanje vozač motornog vozila u redovitom srednjoškolskom obrazovnom programu.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 19.
Članak 213. mijenja se i glasi:
„(1) Upravni i inspekcijski nadzor nad radom ovlaštene stručne organizacije i autoškola obavlja ministarstvo nadležno za unutarnje poslove.
(2) Ako ovlaštena stručna organizacija ne ispunjava propisane uvjete iz članka 206. ovoga Zakona, ministarstvo nadležno za unutarnje poslove oduzet će joj ovlaštenje. Ako je stručnoj organizaciji oduzeto ovlaštenje, njezine poslove obavlja ministarstvo nadležno za unutarnje poslove dok ne ovlasti drugu stručnu organizaciju.
(3) Ako autoškola, stručni voditelj, predavač, instruktor vožnje, ovlašteni ispitivač, odnosnom ovlašteni nadzornik, ne obavlja poslove u skladu s propisima, ministarstvo nadležno za unutarnje poslove zaključkom će im naložiti otklanjanje nedostataka u roku od 30 dana. Ako autoškola, stručni voditelj, predavač, instruktor vožnje, ovlašteni ispitivač, odnosno ovlašteni nadzornik, ne otkloni nedostatke u određenom roku, ministarstvo nadležno za unutarnje poslove rješenjem će autoškoli zabraniti rad, a instruktoru vožnje, predavaču ili ovlaštenom ispitivaču oduzeti dozvolu (licencu) .
(4) Protiv rješenja iz stavka 3. ovog članka žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
(5) Autoškola, stručni voditelj, predavač, instruktor vožnje, ovlašteni ispitivač, odnosno ovlašteni nadzornik kojem su izrečene mjere iz stavka 3. ovog članka Zakona ne može obavljati poslove osposobljavanja kandidata za vozače, provoditi vozačke ispite, odnosno provoditi poslove nadzora dok zabrana traje.
(6) Ministar nadležan za unutarnje poslove donosi pravilnik o obliku i načinu izdavanja i oduzimanja dopuštenja (licence) te o sadržaju drugih obrazaca u vezi s osposobljavanjem kandidata za vozača i provođenju vozačkih ispita.
(7) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj ovlaštena stručna organizacija, ako povjerene joj poslove ne obavlja stručno i u skladu s propisima.
(8) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba ili fizička osoba obrtnik, ako ne obavlja poslove stručno i u skladu s propisima te ako osposobljava kandidate u vrijeme izrečene zabrane osposobljavanja.
(9) Novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se i odgovorna osoba u ovlaštenoj stručnoj organizaciji, ako ovlaštena stručna organizacija poslove ne obavlja stručno i u skladu s propisima.
(10) Za prekršaj iz stavka 3. i 5. ovog članka kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna i odgovorna osoba u pravnoj osobi.
(11) Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 kuna, kaznit će se za prekršaj iz ovoga članka stručni voditelj, predavač, instruktor vožnje, ovlašteni ispitivač, odnosno ovlašteni nadzornik, ako ne obavlja poslove stručno i u skladu s propisima te ako obavlja poslove u vrijeme izrečene zabrane rada.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 20.
Članak 221. briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 21.
U članku 222. stavak 2. mijenja se i glasi:
''Vozačka dozvola za upravljanje vozilima AM, A1, A2, A, B i BE kategorije izdaje se s rokom važenja od 10 godina, a najduže do 70. godine života vozača. Prilikom produljenja vozačke dozvole, vozač je dužan podvrgnuti se zdravstvenom pregledu za vozača, ako je obveza zdravstvenog pregleda utvrđena zdravstvenim uvjerenjem na temelju kojeg je vozačka dozvola izdana i prilikom produljenja vozačke dozvole nakon 70. godine života vozača.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 22.
U članku 231. stavku 4. iza riječi: „odluke o prekršaju“ dodaju se riječi: „ili je najmanje tri puta pravomoćno kažnjen zbog upravljanja vozilom s nedopuštenom količinom alkohola u krvi“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 23.
U članku 234. stavku 2., iza riječi: „Kandidata za vozača“ dodaju se riječi: „ili vozača“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 24.
U članku 236. stavci 2. i 3. brišu se .
Dosadašnji stavci 4., 5., 6., 7. i 8. postaju stavci 2., 3., 4., 5. i 6.
Dosadašnji stavci 5. 6., 7. i 8., koji postaju stavci 3., 4., 5. i 6., mijenjaju se i glase:
„(3) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik, ako postupi suprotno odredbi stavka 1. ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao veći.
(4) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik, ako postupi suprotno odredbi stavka 1. ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao opasni.
(5) Novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj i odgovorna osoba u pravnoj osobi, u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako postupi suprotno odredbi stavka 1.ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao veći.
(6) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 7.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj i odgovorna osoba u pravnoj osobi, u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ako postupi suprotno odredbi stavka 1. ovog članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao opasni.“.
Iza stavka 6., dodaju se novi stavci 7. i 8., koji glase:
„(7) Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 do 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač, ako postupi suprotno odredbi stavka 1. ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao veći.
(8) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač, ako postupi suprotno odredbi stavka 1. ovoga članka, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani su kao opasni.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 25.
U članku 243. stavku 1., u točki 10. iza riječi: „oldtimere“ dodaju se riječi: „(starodobna vozila)“.
Stavak 2. briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 26.
U članku 252. stavku 2. iza riječi: „ovjerava“ dodaju se riječi: „stanica za tehnički pregled vozila ili“.
Stavak 9. mijenja se i glasi:
''(9) Ako policijska uprava odnosno policijska postaja utvrdi da se prenosive pločice koriste protivno propisima i rješenju kojim je odobreno izdavanje prenosivih pločica, ministarstvo nadležno za unutarnje poslove rješenjem će, pravnoj ili fizičkoj osobi obrtniku iz stavka 6. ovoga članka, oduzeti prenosive pločice odnosno odbiti zahtjev za odobrenje prenosivih pločica. Rok za podnošenje novog zahtjeva određuje ministarstvo nadležno za unutarnje poslove, a koji ne može biti kraći od šest mjeseci niti duži od dvije godine od dana izvršnosti rješenja.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 27.
U članku 254. stavku 3., iza riječi: „neće se izdati“ dodaju se riječi: „odnosno oduzet će se“, a riječi: „ili se protiv njih vodi kazneni postupak za ta djela“ brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 28.
Članak 255. mijenja se i glasi:
„(1)Tehnički pregled vozila je djelatnost od općeg interesa.
(2) Radi provjere tehničke ispravnosti motornih i priključnih vozila, osim radnih strojeva, obavljaju se tehnički pregledi tih vozila.
(3) Tehnički pregledi vozila su: redoviti s ispitivanjem ispušnih plinova motornih vozila, preventivni, izvanredni i tehnički pregledi vozila na cesti .
(4) Na tehničkom pregledu utvrđuje se ima li vozilo propisane uređaje i opremu, jesu li ti uređaji i oprema ispravni te udovoljavaju li propisanim uvjetima za sudjelovanje u prometu na cesti.
(5) O obavljenim tehničkim pregledima vozila vodi se evidencija i izdaje zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu vozila, odnosno zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu vozila na cesti.
(6) Nedostaci utvrđeni tijekom tehničkih pregleda vozila mogu biti nekategorizirani ili se kategoriziraju kao manji, veći ili opasni.
1) manji nedostaci su oni koji nemaju znatan učinak na sigurnost vozila ili utjecaj na okoliš te ostale manje neusklađenosti ili ako je teret pravilno osiguran, ali je primjereno dati sigurnosno upozorenje u vezi osiguranja i prijevoza tereta.
2) veći nedostaci su oni koji mogu ugroziti sigurnost vozila ili utjecati na okoliš te dovesti druge sudionike prometa u opasnost ili druge veće neusklađenosti ili teret nije dovoljno osiguran, pa je moguće veće pomicanje ili prevrtanje tereta ili njegovih dijelova.
3) opasni nedostaci su oni koji čine izravan i neposredan rizik za sigurnost na cestama ili nepovoljno utječu na okoliš a koji opravdavaju zabranu korištenja tog vozila na cestama ili je
izravno ugrožena sigurnost prometa kao posljedica rizika od gubitka tereta ili njegovih
dijelova, odnosno opasnosti koja proizlazi izravno iz tereta ili kada su neposredno ugrožene
osobe.
(7) Ako je tijekom tehničkog pregleda vozila utvrđeno da vozilo ima više nedostataka koji pripadaju u različite kategorije nedostataka sukladno stavku 6. ovoga članka, smatrat će se da vozilo ima nedostatak većeg stupnja težine. Ako je tijekom tehničkog pregleda vozila utvrđeno da vozilo ima više nedostataka koji pripadaju u istu kategoriju nedostataka sukladno stavku 6. ovoga članka, smatrat će se da vozilo ima nedostatak većeg stupnja težine, ako utvrđeni nedostaci zajedno predstavljaju veći rizik za sigurnost na cestama.
(8) Na temelju rezultata tehničkih pregleda vozila i utvrđenih kategoriziranih nedostataka formira se i sustav stupnjevanja rizika, koji se koristi za ciljani izbor vozila koja ne udovoljavaju propisima u pogledu održavanja i tehničke ispravnosti vozila.
(9) Popis mogućih nedostataka utvrđenih tijekom tehničkog pregleda vozila i stupanj njihove težine propisat će se pravilnicima iz stavka 13. ovoga članka.
(10) Ministarstvo nadležno za unutarnje poslove je kontaktna točka koja u području tehničkih pregleda vozila provodi suradnju s kontaktnim točkama drugih država članica Europske unije, dostavlja Europskoj komisiji podatke u području tehničkih pregleda vozila te osigurava razmjenu informacija i pružanje pomoći s kontaktnim točkama drugih država članica.
(11) A ko su na vozilu koje nije registrirano u Republici Hrvatskoj utvrđeni veći ili opasni nedostaci ili nedostaci koji za posljedicu imaju ograničenje ili zabranu prometovanja vozilom, ministarstvo nadležno za unutarnje poslove će obavijestiti kontaktnu točku države članice u kojoj je vozilo registrirano o rezultatima pregleda takvog vozila.
(12) U slučaju iz stavka 11. ovoga članka, ministarstvo nadležno za unutarnje poslove može zatražiti nadležno tijelo države članice u kojoj je vozilo registrirano, preko njezine kontaktne točke, poduzimanje prikladnih naknadnih mjera .
(13)Ministar nadležan za unutarnje poslove u suglasnosti s ministrom nadležnim za poslove prometa donosi Pravilnik o tehničkim pregledima vozila i Pravilnik o tehničkim pregledima vozila na cesti.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 29.
U članku 256. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Nova motorna i priključna vozila registrirana u Republici Hrvatskoj, koja sudjeluju u prometu na cestama, vlasnici su dužni podvrgnuti redovitom tehničkom pregledu tijekom mjeseca u kojem istječe rok od 24 mjeseca od prve registracije vozila, osim novih motornih i priključnih vozila za prijevoz tereta najveće dopuštene mase veće od 3500 kg, motornih vozila za prijevoz osoba koja osim sjedala za vozača imaju više od osam sjedala, vozila hitne medicinske pomoći i vozila za taksi prijevoz, koja su vlasnici dužni podvrgnuti redovitom tehničkom pregledu tijekom mjeseca u kojem istječe rok od 12 mjeseci od prve registracije vozila.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 30.
U članku 259. stavku 1. iza točke dodaje se nova rečenica, koja glasi:
„Tehničke preglede vozila na cesti, osim ovlaštenih djelatnika stručne organizacije iz članka 273. ovoga Zakona, mogu obavljati i policijski službenici odnosno inspektori cestovnog prometa.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 31.
U članku 260. stavku 2. riječi: „dvije godine“ zamjenjuju se riječima: „tri godine“.
U stavku 5. iza riječi: „neće se izdati“ dodaju se riječi: „odnosno oduzet će se“, a riječi: „ili se protiv njih vodi kazneni postupak za ta djela“ brišu se.
Dodaje se novi stavak 6., koji glasi:
„(6) Prilikom obavljanja tehničkog pregleda i registracije vozila nadzornik tehničke ispravnosti vozila odnosno referent za poslove registracije vozila ne smije biti ni u kakvom sukobu interesa, te ne smije biti izložen bilo kakvom utjecaju ili pritiscima kojima se utječe na njegovu objektivnost i nepristranost.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 32.
U članku 262. stavku 1., iza riječi: „redovni preventivni“ dodaje se zarez i riječi: „tehnički pregled vozila na cesti“.
U stavku 2. iza riječi: „naknadu za“ dodaju se riječi: „tehnički pregled vozila na cesti i “.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 33.
Članak 286. mijenja se i glasi:
„Članak 286.
( 1) Pravna posljedica pravomoćne osude vozača motornog vozila za određene prekršaje iz ovoga Zakona je upis negativnih prekršajnih bodova u evidenciju. Negativne prekršajne bodove upisuje policijska uprava odnosno policijska postaja koja je pokrenula prekršajni postupak.
(2) Negativni prekršajni bodovi iz stavka 1. ovoga članka brišu se iz evidencije nakon proteka dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju na temelju kojeg su upisani.
(3) Policijska uprava odnosno policijska postaja rješenjem će ukinuti i oduzeti vozačku dozvolu mladom vozaču, koji je u razdoblju od dvije godine prikupio 9 negativnih prekršajnih bodova.
(4) Policijska uprava odnosno policijska postaja rješenjem će ukinuti i oduzeti vozačku dozvolu vozaču motornog vozila, koji je u razdoblja od dvije godine prikupio 12 negativnih prekršajnih bodova.
(5) Rješenje iz stavka 3. i 4. ovoga članka donosi policijska uprava odnosno policijska postaja koja vozača motornog vozila vodi u evidenciji.
(6) Nakon što su negativni prekršajni bodovi uzeti u obzir za donošenje rješenja iz stavka 3. i 4. ovoga članka brišu se iz evidencije.
(7) Osoba iz stavka 3. i 4. ovoga članka može ponovo polagati vozački ispit protekom roka od dvije godine od dana izvršnosti rješenja iz stavka 3. i 4. ovoga članka.
(8) Osoba iz stavka 6. i 7. ovoga članka, koja upravlja motornim vozilom nakon izvršnosti rješenja iz članka 3. i 4. ovoga članka, a prije ponovnog stjecanja prava na samostalno upravljanje motornim vozilom kaznit će se za prekršaj novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna ili kaznom zatvora u trajanju do 60 dana.
(9) Protiv rješenja iz stavka 3. i 4. ovoga članka ne može se podnijeti žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 34.
U članku 290. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Ako policijski službenik ili inspektor cestovnog prometa u okviru svojih ovlasti zatekne vozilo na cesti koje zbog tehničke neispravnosti uređaja i opreme predstavlja opasnost, ugrožava ili ometa druge sudionike u prometu ili je nedostatak uređaja i opreme kategoriziran kao veći ili kao opasan, ako na vozilu ima ugrađene uređaje za davanje svjetlosnih i zvučnih znakova iz članka 153. ovoga Zakona ili na kojem je obavljena nadogradnja, pregradnja ili zamjena serijskog dijela, a vozilo nije podvrgnuto ispitivanju iz članka 276. ovoga Zakona ili na kojem je teret nepravilno smješten, odnosno nedovoljno osiguran, a nedostatak osiguranja i prijevoza tereta je kategoriziran kao veći ili opasan, ili kojim se bez posebne dozvole ili suprotno dopuštenju iz dozvole prevozi teret čije dimenzije, odnosno masa premašuju najveće dopuštene dimenzije, odnosno masu ili osovinsko opterećenje, naredit će vozaču da odmah prekine kretanje vozilom i otkloni neispravnost ili nedostatak ili da vozilo odveze do određenog mjesta gdje može otkloniti neispravnost ili nedostatak, odnosno pribavi dozvolu za izvanredni prijevoz.“.
U stavku 3., iza riječi: „ narediti vozaču da vozilo“ dodaju se riječi: „ podvrgne tehničkom pregledu vozila na cesti ili“.
Stavak 5. mijenja se i glasi:
„(5) Ako vozač ne postupi po naredbi iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka policijski službenik isključit će vozilo iz prometa. Isključenje vozila iz prometa traje sve dok se ne otklone razlozi zbog kojih je vozilo isključeno. Uz zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu vozila ili zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu vozila na cesti isključeno vozilo moguće je odvesti d o mjesta gdje se može otkloniti neispravnost ili nedostatak. Pravo ponovnog sudjelovanja vozila u prometu, nakon isključenja vozila, dokazuje se zapisnikom o obavljenom tehničkom pregledu vozila, kojim je utvrđena ispravnost vozila.“.
Iza stavka 8. dodaje se stavak 9., koji glasi:
„(9) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač ako upravlja vozilom u prometu na cestama koje je isključeno iz prometa, bez da u vozilu posjeduje zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu vozila ili zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu vozila na cesti kojem mu je dana mogućnost odvoženja vozila do određenog mjesta gdje se može otkloniti neispravnost ili nedostatak , odnosno zapisnik o tehničkom pregledu, kojim je utvrđena ispravnost vozila.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 35.
U članku 291. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Policijski službenik koji je isključio vozilo iz prometa vozaču će privremeno oduzeti registarske pločice ako:
- sudjeluje u prometu, a razlozi isključenja vozila nisu otklonjeni na mjestu isključenja ili na
mjestu gdje je vozilo odvezeno radi otklanjanja razloga isključenja,
- je neispravnost ili nedostatak uređaja i opreme vozila kategoriziran kao opasan,
- je neispravnost ili nedostatak osiguranja i prijevoza tereta kategoriziran kao opasan,
- nema posebnu dozvolu za prijevoz ili prijevoz obavlja suprotno dopuštenju iz dozvole,
- je isteklo važenje prometne dozvole za više od 15 dana.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 36.
U članku 295. iza riječi: „Ako“ dodaju se riječi: „stručnom voditelju, predavaču i“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 37.
U članku 299. iza riječi: „prometu na cesti,“ dodaju se riječi: „kao i ovlašteni ispitivač pod čijim se nadzorom provodi vozački ispit,“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 38.
Stupanjem na snagu ovoga Zakona, negativni prekršajni bodovi prikupljeni na temelju odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“, broj: 67/2008, 48/2010 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 74/2011, 80/2013, 158/2013 – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 92/2014 i 64/2015) brišu se iz evidencije vozača.
Postupci koji su započeti na temelju odredbi članka 286. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“, broj: 67/2008, 48/2010 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 74/2011, 80/2013, 158/2013 – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 92/2014 i 64/2015) dovršit će se sukladno odredbama tog Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 39.
Ministar nadležan za unutarnje poslove donijet će pravilnike iz članka 13., 14., 18. i 28. ovoga Zakona u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu tih članaka.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 40.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“, osim članaka 33. i 38., koji stupaju na snagu 1. rujna 2017. godine, članaka 13., 14. i 29., koji stupaju na snagu 1. siječnja 2018. godine te članaka 11., 24., 28., 34. i 35., koji stupaju na snagu 20. svibnja 2018. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova