E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA

 

NACRT ODLUKE O DONOŠENJU PROGRAMA STJECANJA PEDAGOŠKIH KOMPETENCIJA ZA STRUKOVNE UČITELJE, I SURADNIKE U NASTAVI

 

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

I.

 

Ovom Odlukom donosi se Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi.

                                                           

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

II.

 

Sadržaj Programa stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi, sastavni je dio ove Odluke.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

III.

Osobe koje su upisane u Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje, suradnike u nastavi i mentore u skladu s Odlukom (KLASA: 023-03/14-06/00003; URBROJ: 533-25-14-0009) od 19. siječnja 2016. godine, nastavljaju obrazovanje po programu koji su ranije upisali.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

IV.

Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje važiti Odluka (KLASA: 023-03/14-06/00003; URBROJ: 533-25-14-0009) od  19. siječnja 2016. godine.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

V.

 

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja.

 

 

 

        M I N I S T A R

 

 

   prof. dr. sc. Pavo Barišić

 

 

 

 

 

 

 

NACRT PROGRAMA STJECANJA PEDAGOŠKIH KOMPETENCIJA ZA STRUKOVNE UČITELJE I SURADNIKE U NASTAVI

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆE INFORMACIJE O PROGRAMU

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.1. Naziv programa

 

Program stjecanja pedagoških kompetencija strukovnih učitelja i suradnika u nastavi

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.2. Način izvođenja programa

 

Klasični.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.3. Stručni naziv nakon završetka programa

 

Ustanova izdaje potvrdu o završenom Programu kojom se dokazuju stečene pedagoške kompetencije i kojom se stječe 60 ECTS bodova. Na temelju članka 84. Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju (Narodne novine, broj 123/2003, 198/2003 (Uredba), 105/2004, 174/2004, 2/2007 – OUSRH, 46/2007, 45/2009, 63/2011, 94/2013, 139/2013, 101/2014 – OUSRH i 60/2015), ustanova izdaje potvrdu o završenom programu stručnog osposobljavanja.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. UVOD

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.1. Razlozi donošenja programa

 

Sukladno članku 105. stavcima 8. i 9. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/2008, 86/2009, 92/2010, 105/2010-ispr., 90/2011, 16/2012, 86/2012, 94/2013, 152/2014 i 7/2017) poslove strukovnog učitelja u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila preddiplomski sveučilišni studij ili stručni studij odgovarajuće vrste i ima pedagoške kompetencije. Poslove suradnika u nastavi može obavljati osoba koja ima odgovarajuću srednju stručnu spremu i ima pedagoške kompetencije.

 

Sukladno članku 37. stavcima 4. i 5. Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, broj 30/2009) poslove strukovnog učitelja može obavljati osoba koja ima razinu obrazovanja propisanu kurikulumom, a ima najmanje srednje strukovno obrazovanje odgovarajućeg profila, pedagoške kompetencije te radni staž u struci u trajanju od najmanje pet godina. Poslove suradnika u nastavi može obavljati osoba koja je završila odgovarajuće srednje obrazovanje, stekla pedagoške kompetencije te ima radni staž u struci u trajanju od najmanje pet godina, osim ako strukovnim kurikulumom nije drukčije propisano.

 

Slijedom navedenog, javlja se potreba za donošenjem programa kojim bi strukovni učitelji i  suradnici u nastavi stekli pedagoške kompetencije potrebne za izvođenje praktične nastave i vježbi u ustanovama za strukovno obrazovanje.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.2. Procjena svrhovitosti s obzirom na potrebe tržišta rada u javnom i privatnom  sektoru

 

Prema Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/2008, 86/2009, 92/2010, 105/2010-ispr., 90/2011, 16/2012, 86/2012, 94/2013,152/2014 i 7/2017) poslove strukovnog učitelja i suradnika u nastavi ne mogu obavljati osobe koje nemaju potrebne pedagoško-psihološke i metodičko-didaktičke kompetencije (u daljnjem tekstu: pedagoške kompetencije).

Slijedom navedenog, osobe koje se žele zaposliti u ustanovi za strukovno obrazovanje na radnim mjestima strukovnog učitelja i suradnika u nastavi moraju steći pedagoške kompetencije osposobljavanjem, a to im se ovim programom omogućuje.

 

Svrha osposobljavanja strukovnih učitelja je stjecanje pedagoških kompetencija određene razine za uspješno samostalno planiranje i izvođenje praktične nastave i vježbi u ustanovama za strukovno obrazovanje.

 

Svrha osposobljavanja suradnika u nastavi je stjecanje pedagoških kompetencija određene razine za uspješno sudjelovanje u izvođenju praktične nastave i vježbi pod neposrednim vodstvom nastavnika ili strukovnog učitelja u ustanovama za strukovno obrazovanje.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.3. Usporedivost programa s programima akreditiranih visokih učilišta u Europskoj uniji

 

U većini zemalja postoje programi kojima se omogućuje pedagoško-psihološko obrazovanje. U Sloveniji na Sveučilištu u Mariboru, Pedagoškom fakultetu postoji Centar za pedagoško obrazovanje/edukaciju. Centar za pedagoško obrazovanje/edukaciju i strukovni razvoj provodi/izvodi razne oblike izobrazbe i profesionalnog razvoja za zaposlene na području odgoja i obrazovanja (program za dodatno/dopunsko obrazovanje, pedagoško-andragoško obrazovanje). Program je namijenjen diplomantima nepedagoških studijskih programa te omogućava stjecanje pedagoško-andragoškog obrazovanja kao uvjeta za izvođenje odgojno-obrazovnog dijela pedagoške prakse. Kandidati dobivaju temeljno znanje s područja pedagogije, didaktike, razvojne i pedagoške psihologije, andragogije te specijalne didaktike kao temeljne kompetencije za izvođenje pedagoško-andragoškog dijela struke. ( http://www.pfmb.uni-mb.si )

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.4. Povezanost s civilnim društvom, lokalnom (regionalnom) zajednicom,  gospodarstvom, poduzetništvom

 

Potrebu za predloženim programom imaju ustanove za strukovno obrazovanje.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.5. Usklađenost sa zahtjevima strukovnih udruženja

 

Program je usklađen sa zahtjevima Hrvatskoga pedagogijskog društva, Hrvatskoga psihološkog društva, Hrvatskoga pedagoško-književnog zbora i Hrvatskoga andragoškog društva.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.6. Partneri izvan visokoškolskog sustava koji su iskazali zanimanje za studijski program

 

Ustanove za strukovno obrazovanje i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. OPĆI DIO

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.1. Znanstveno/umjetničko područje programa

 

Područje društvenih znanosti.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.2. Trajanje programa

 

Trajanje: 225 sati

Program je izvanredni i uključuje djelomično e-učenje.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.3. Broj ECTS bodova potreban za završetak programa

 

60 ECTS bodova.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.4. Uvjeti upisa u program

 

Pravo upisa u program imaju osobe koje su sukladno članku 105. stavku 8. i 9. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/2008, 86/2009, 92/2010, 105/2010-ispr., 90/2011, 16/2012, 86/2012, 94/2013,152/2014 i 7/2017) i članku 37. stavcima 2., 3., 4. i 5. Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, broj 30/2009) stekle preduvjete za zapošljavanje u ustanovama za strukovno obrazovanje.

Osobe koje su stekle pedagoške kompetencije programima pedagoško-psihološke izobrazbe  prije donošenja Programa stjecanja pedagoških kompetencija strukovnih učitelja i suradnika u nastavi, nisu dužne upisivati Program stjecanja pedagoških kompetencija strukovnih učitelja i suradnika u nastavi.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.5. Ishodi učenja programa

 

1. Osobni profesionalni razvoj

- planirati i organizirati vlastiti profesionalni razvoj i cjeloživotno učenje

- analizirati i vrednovati vlastiti rad, odgojno-obrazovne procese i učenje.

2. Učinkovito poučavanje

- samostalno izvoditi praktičnu nastavu i vježbe i/ili sudjelovati u njezinu izvođenju

- koristiti metodičko znanje u području srodnih struka kojima pripadaju nastavni predmeti koje će izvoditi ili izvodi u školi

- samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu, temi i potrebama učenika.

3. Planiranje

- planirati nastavne i izvannastavne aktivnosti

- planirati razvoj različitih učeničkih vještina u suradnji s nastavnicima drugih predmeta

- sudjelovati u izradi godišnjih planova rada škole.

4. Prepoznavanje individualnih potreba učenika

- prepoznati razvojne karakteristike učenika u djetinjstvu, adolescenciji i odrasloj dobi

- organizirati uvjete za učenje ovisno o razvojnim karakteristikama, sposobnostima i interesima učenika

- poticati cjeloviti razvoj učenika.

5. Praćenje i vrednovanje odgojno-obrazovnih postignuća učenika

- znati akte koji reguliraju postupke i elemente vrednovanja odgojno-obrazovnih postignuća učenika te ih dosljedno primjenjivati u nastavnoj praksi

- primjenjivati različite metode, tehnike i oblike te kreirati mjerne instrumente ocjenjivanja i praćenja

- davati jasne i konstruktivne povratne informacije učenicima.

6. Učinkovito komuniciranje i rad s drugima

- surađivati s kolegama i razmjenjivati primjere dobre prakse

- voditi tim ili sudjelovati u radu tima

- surađivati s institucijama izvan škole.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.6. Mogućnost zapošljavanja

 

Program omogućava zapošljavanje u ustanovama za strukovno obrazovanje.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. OPIS PROGRAMA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.1. Popis predmeta i opterećenja

 

Tablica 1.

 

Redni broj

Predmet

Obvezni/izborni

ECTS bodovi

1.

Pedagogija

obvezni

4

2.

Didaktika

obvezni

6

3.

Inkluzivna pedagogija

obvezni

4

4.

Osnove opće i razvojne psihologija

obvezni

4

5.

Psihologija obrazovanja

obvezni

6

6.

Ocjenjivanje u obrazovanju

obvezni

4

7.

Metodika praktične nastave (za strukovne učitelje i suradnike u nastavi)

obvezni

22

 

OBVEZNI - UKUPNO:

 

50

8.

Psihologija komuniciranja

izborni

3

9.

Upravljanje stresom

izborni

3

10.

Prevencija zlostavljanja i rizičnog ponašanja

izborni

3

11.

Cjeloživotno obrazovanje

izborni

4

12.

Vođenje razreda i disciplina

izborni

3

13.

Medijska pedagogija

izborni

4

 

IZBORNI - UKUPNO:

 

20

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.2. Struktura programa

 

Program se sastoji od predmeta iz triju područja:

 

1. predmeti iz područja pedagogije

2. predmeti iz područja psihologije

3. predmeti iz područja metodike.

 

Obvezni predmeti nose 50 ECTS bodova. Uz to polaznici biraju izborne predmete koji nose 10 ECTS boda.

Za Metodiku praktične nastave nastava će biti organizirana u suradnji sa školama vježbaonicama, a polaznici se raspoređuju u skupine.

Za realizaciju programa predviđeno je 205 sati neposredne nastave. Nastava će se održavati  oko 20 sati mjesečno tijekom 10 mjeseci. Metodičku praksu u trajanju od 30 sati polaznici će obaviti u školama koje su im dale suglasnost za obavljanje prakse.

Veličina grupa za predavanja je do 50 polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.3. Popis predmeta i/ili modula koji će se izvoditi i na stranome jeziku (navesti jezik)

 

Program se provodi na hrvatskome jeziku.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.4. Završetak programa

 

Nakon što odslušaju predavanja te polože sve ispite i odrade metodičku praksu prema programu, polaznici dobivaju potvrdu o završetku programa kojom se dokazuju stečene pedagoške kompetencije. Nije predviđena izrada završnog rada.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.5. Opis svakog predmeta

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.5.1. Pedagogija

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Pedagogija

4.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

4

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e-učenje)

20 + 0 + 0 + 0

3.3. Status predmeta

Obvezni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

1

2. OPIS PREDMETA

1.1. Ciljevi predmeta

Polaznici će steći znanje o zadacima i sadržajima pojedinih odgojnih područja te razvijati vještine za njihovu primjenu u nastavi, komunikaciji s roditeljima učenika i kolegama te u osobnom razvoju.

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program.

3.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završetka programa polaznik će:

- djelovati u skladu s etičkim standardima profesije i u najboljem

 interesu učenika

- savjetovati roditelje o obrazovnim pitanjima

- surađivati s kolegama i razmjenjivati primjere dobre prakse

- surađivati s institucijama izvan škole.

4.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 - 10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita polaznik će:

- razumjeti zadatke i sadržaje pojedinih odgojnih područja

- prepoznavati moguće prepreke u komunikaciji i znati ih prevladati

- primijeniti znanje iz pedagogije u nastavi i odgojno-obrazovnoj

 praksi (s učenicima, njihovim roditeljima i kolegama)

- primijeniti stečeno znanje u osobnom životu.

5.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

Svrha, predmet i zadaci pedagogije (1)

Komunikacija u odgoju i obrazovanju: prepreke uspješn(ij)oj komunikaciji i načini njihova prevladavanja (3)

Moć i granice odgoja: nasljedni, okolinski i osobni čimbenici u razvoju ličnosti (1)

Proces i subjekti odgoja; komponente i razvoj slike o sebi (1)

Odgojni ciljevi i njihova socijalno-povijesna dimenzija; odgoj i mediji (1)

Stilovi odgoja: autoritarni, autoritativni, popustljivi, nezainteresirani i njihove posljedice (2)

Temeljna odgojna područja (tjelesni, intelektualni, moralni, socijalno-emocionalni, radni odgoj) (2)

Područja ostvarivanja odgoja (odgoj u obitelji, predškolski odgoj, odgoj u školi) (2)

Metode i sredstva odgoja u nastavi (2)

Samoodgoj (optimizam, sreća, pozitivno mišljenje, životni ciljevi, socijalne kompetencije, prosocijalno ponašanje) (5)  

6.6. Vrste izvođenja    nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni  zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

radionice (ostalo upisati)              

7.7. Komentari

 

8.8. Obveze polaznika

Redovito pohađanje nastave, bilježenje, izrada zadaća i polaganje ispita.

9.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

0.7

Istraživanje

 

Praktični rad

 

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

Samostalni zadaci

2

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

 

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

1.3

Projekt

 

(Ostalo upisati)

 

10.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnom ispitu

Na ocjenu utječe redovitost pohađanja nastave, ocjena samostalnih zadataka i ocjena na pismenom ispitu.

11.11. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.5.2. Osnove opće i razvojne psihologije

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Osnove opće i razvojne psihologije

4.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

4

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e-učenje)

20 + 0 + 0 + 0

3.3. Status predmeta

Obvezni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

1

2. OPIS PREDMETA

1.1. Ciljevi predmeta

Informiranje polaznika o temeljnim pojmovima iz opće i razvojne psihologije te o znanstvenim spoznajama o pojedinim aspektima razvoja, kao i primjena spoznaja razvojne psihologije u radu s učenicima.

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program .

3.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završetka programa polaznik će:

- prepoznati razvojne karakteristike učenika u djetinjstvu,

 adolescenciji i odrasloj dobi

- poticati cjeloviti razvoj učenika,

 organizirati uvjete za učenje ovisno o razvojnim karakteristikama,

 sposobnostima i interesima učenika.

4.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 - 10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita polaznik će:

- navesti i objasniti ključne pojmove i područja psihologije

- opisati osnovne odrednice čovjekova razvoja

- opisati razvojne promjene u pojedinim područjima

 razvoja

- navesti razvojne karakteristike učenika u djetinjstvu i

 adolescenciji

- prepoznati povoljne i nepovoljne uvjete razvoja

- poticati planiranje nastavnih aktivnosti u skladu s

 individualnim karakteristikama učenika.

5.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

Uvod u psihologiju - definicija, predmet proučavanja, područja, (2)

Osnovni pojmovi iz područja emocija, motivacije i kognitivne psihologije (2)

Osnovni pojmovi iz psihologije ličnosti (2)

Uvod u razvojnu psihologiju - predmet proučavanja i ciljevi razvojne psihologije (2)

Biološki i okolinski temelji razvoja (2)

Periodizacija i područja razvoja (2)

Tjelesni i motorički razvoj u djetinjstvu i adolescenciji (2)

Kognitivni razvoj u djetinjstvu i adolescenciji (2)

Emocionalni i socijalni razvoj u djetinjstvu i adolescenciji (2)

Moralni razvoj i razvoj ličnosti u djetinjstvu i adolescenciji (2)

6.6. Vrste izvođenja nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

(ostalo upisati)              

7.7. Komentari

 

8.8. Obveze polaznika

Redovito pohađanje nastave, bilježenje, izrada zadaća i polaganje ispita.

9.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

1

Istraživanje

 

Praktični

rad

 

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

Aktivnost na seminarima i predavanjima

1

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

 

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

2

Projekt

 

(Ostalo upisati)

 

10.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnom ispitu

Na ocjenu utječe aktivnost na nastavi i uspjeh na pismenom ispitu.

11.11. Načini praćenja kvalitete koji  osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.5.3. Didaktika

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Didaktika

4.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

6

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e- učenje)

30 + 0 + 0 + 0

1.3. Status predmeta

Obvezni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

1

2. OPIS PREDMETA

1.1. Ciljevi predmeta

Osposobiti polaznike za određivanje odgojno-obrazovnih ciljeva (učeničkih kompetencija), organiziranje, ostvarivanje i vrednovanje odgojno-obrazovnoga (nastavnog) procesa i učeničkih postignuća. Steći kompetencije za učinkovito profesionalno djelovanje.

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program.

3.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završetka programa polaznik će:

- samostalno izvoditi praktičnu nastavu i vježbe ili sudjelovati u

 njihovu izvođenju

- samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu,

 emi i potrebama učenika

- poticati cjeloviti razvoj učenika.

4.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 - 10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita polaznik će:

- uočavati obrazovne potrebe učenika i „prevoditi“ ih u nastavne

 ciljeve i zadatke

- primjenjivati učinkovite nastavne strategije, metode i postupke

 poštujući pritom zahtjeve suvremenih didaktičkih načela

- planirati, organizirati, realizirati i vrednovati proces nastave i

 učenja, kao i njegove ishode

- moći donositi optimalne didaktičke odluke tijekom pripremanja za

  izvođenje nastavnog procesa, tijekom izvođenja procesa

- uočiti modalitete i bit skrivenog kurikuluma, kao i njegove

 odgojno-obrazovne posljedice.

5.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

Uvod u didaktiku: određenje pojma; utemeljitelji; zadaci;

Didaktika i kurikulum

Utvrđivanje odgojno-obrazovnih potreba - utvrđivanje; ciljeva (ishoda) kurikuluma kao učeničkih ključnih kompetencija  

Didaktički trokut i četverokut (nastavnik – učenik – sadržaj - medij)

Odabir i raspored nastavnih sadržaja

Logika i kriterij odabira nastavnih metoda i strategija

Mediji u nastavi

Vrednovanje učeničkih postignuća i kurikuluma

Povezanost nastavnih čimbenika (učenik, učitelj, nastavni sadržaji, obrazovna tehnologija…)

Komunikacija u nastavi

Planiranje i programiranje; zadaci nastave (materijalni, funkcionalni, odgojni)

Artikulacija nastavnog sata - mikroplaniranje

Didaktička (nastavna) načela

Organizacijski oblici nastave (individualni rad, rad u parovima, grupni rad, frontalni rad)

Strategije (sustavi) poučavanja i učenja (problemska nastava, heuristička nastava, projektna nastava, suradnička nastava, timska nastava, mentorska nastava…)

Makroartikulacija

Evaluacija vlastitog rada

6.6. Vrste izvođenja nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

radionice (ostalo upisati)              

7.7. Komentari

 

8.8. Obveze polaznika

Prisutnost na nastavi je obvezna (najmanje 70%) i o tome se vodi evidencija. Uvjeti za dobivanje potpisa: redovito sudjelovanje na nastavi i izvršavanje dobivenih zadaća o kojima su polaznici obaviješteni na početku nastave.

9.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

1

Istraživanje

 

Praktični

rad

 

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

Zadaće

2

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

 

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

3

Projekt

 

(Ostalo upisati)

 

10.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnom ispitu

Završni ispit je pismeni.

Na ukupnu ocjenu iz didaktike utječe redovitost na nastavi, pismena prezentacija stečene kompetentnosti na završnom ispitu, kvaliteta izrade domaćih zadaća i usmena prezentacija osobnih stajališta o odabranoj temi (pitanju) te rješavanje zadaća i pojedinačan prinos polaznika u stvaranju radnoga i poticajnoga nastavnog ozračja (radionice, rasprave i sl.).

11.11. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastave i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor


4.5.4. Inkluzivna pedagogija

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Inkluzivna pedagogija

1.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

4

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e - učenje)

15 + 0 + 0 + 0

1.3. Status predmeta

Obvezni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

1

2. OPIS PREDMETA

1.1. Ciljevi predmeta

Osposobiti polaznike za odgoj i obrazovanje učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i stvaranje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog okruženja.

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program.

3.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završetka programa polaznik će:

- samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu,

 emi i potrebama učenika

-organizirati uvjete za učenje ovisno o razvojnim karakteristikama, sposobnostima i interesima učenika

- primjenjivati različite metode, tehnike i oblike te kreirati mjerne

instrumente ocjenjivanja i praćenja.

4.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 - 10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita polaznik će:

- uočavati, prepoznavati i ispunjavati odgojno-obrazovne potrebe

učenika različitih karakteristika

- planirati i ostvarivati inkluzivni, individualizirani i prilagođeni

odgojno-obrazovni plan i program

- prepoznati prijeko potrebne elemente inkluzivnoga odgojno-

obrazovnog procesa i uočiti odnos tih elemenata i uspješnosti

učenika.

5.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

Učenici s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama: definicije, obilježja i prava (4)

Karakteristike inkluzivnih razreda (1)

Strategije, razine i metode didaktičko-metodičke prilagodbe (5)

Individualizirani i prilagođeni program (3)

Ocjenjivanje i vrednovanje (2)

6.6. Vrste izvođenja nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

(ostalo upisati)              

7.7. Komentari

 

8.8. Obveze polaznika

Redovito pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje.

Samostalni zadaci (izrada individualiziranog programa, problemski zadaci).

Čitanje propisane literature.

Samostalno učenje i priprema za ispit.

9.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

0,5

Istraživanje

 

Praktični

rad

2

Eksperimental-ni rad

 

Referat

 

(Ostalo upisati)

 

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

 

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

1,5

Projekt

 

(Ostalo upisati)

 

10.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnom ispitu

Pohađanje nastave: 10%

Pisani ispit: 50%

Samostalni zadaci (praktični rad): 40%

11.11. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor


4.5.5. Ocjenjivanje u obrazovanju

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Ocjenjivanje u obrazovanju

1.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

4

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e-učenje)

10 + 0 + 0 + 0

1.3. Status predmeta

Obvezni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

1

2. OPIS PREDMETA

1.1. Ciljevi predmeta

Osposobiti polaznike za primjenu različitih metoda vrednovanja i ocjenjivanja rada učenika - u skladu s postavljenim ciljevima/ očekivanim ishodima konkretnoga nastavnog predmeta.

Potaknuti polaznike na kontinuirano samovrednovanje u odgojno-obrazovnom procesu.

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program.

3.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završenoga programa polaznik će:

- djelovati u skladu s etičkim standardima profesije i najboljim

 interesom učenika

- primjenjivati akte koji reguliraju ocjenjivanje i praćenje

- primjenjivati različite metode ocjenjivanja i praćenja

- davati jasne i konstruktivne povratne informacije učenicima

- analizirati i vrednovati vlastiti rad, odgojno-obrazovne procese i

 učenje.

4.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 - 10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita polaznik će:

- primjenjivati odgovarajuće metode za praćenje i vrednovanja rada

 učenika i koristiti ih za planiranje poučavanja

- samostalno razvijati metode za praćenje i vrednovanje  

 napredovanja učenika

- kreirati i primijeniti različite strategije za praćenje i vrednovanje

 procesa i ishoda učenja

- primjenjivati, ocjenjivati i interpretirati rezultate različitih vrsta

 estiranja postignuća učenika

- koristiti rezultate vrednovanja za razvoj kurikuluma i za

 unapređivanje kvalitete škole

- prepoznavati neetične i neprimjerene metode vrednovanja i

 ocjenjivanja

- provoditi kvalitetno samovrednovanje.

5.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

 

Vrednovanje i ocjenjivanje kao sastavnica procesa učenja i poučavanja. Značenje vrednovanja kao mehanizma za poticanje kvalitetnog učenja. Praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje u svrhu motivacije učenika. Suvremeni trendovi u vrednovanju (2)

 

Postavljanje jasnih ciljeva učenja (razina znanja i kompetencija). Mjerenje ostvarivanja postavljenih ciljeva. Metode praćenja i vrednovanja napredovanja učenika (2)

 

Formativno i sumativno vrednovanje. Povratne informacije i pohvale. Samovrednovanje učenika (2)

 

Taksonomija kognitivnih procesa

Vrste zadataka, konstrukcija odgovarajućih testova (1)

Vrednovanje izvedbe praktičnih vještina (1)

 

Primjena testova i ispita: tajnost, pravila za provođenje ispita (1)

 

Ocjenjivanje i izvještavanje. Vodič za efikasno i pravedno ocjenjivanje. Informiranje učenika i roditelja(1)

 

6.6. Vrste izvođenja nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni  zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

radionice (ostalo upisati)              

7.7. Komentari

 

8.8. Obveze polaznika

Redovito pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje

Samostalni zadaci na temelju proučene literature, predavanja i radionica

Čitanje propisane literature i vođenje bilježaka

9.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

1

Istraživanje

 

Praktični rad

 

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

Samostalni zadaci (Ostalo upisati)

1

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

 

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

2

Projekt

 

(Ostalo upisati)

 

10.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnome ispitu

Ocjena na završnome ispitu temelji se na ocjeni pismenoga ispita i izvršenim obvezama (pohađanje nastave, referat o iskustvu iz prakse, pisane zadaće).

11.11. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor


4.5.6. Psihologija obrazovanja

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Psihologija obrazovanja

4.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

6

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e-učenje)

20 + 0 + 0 + 0

3.3. Status predmeta

Obvezni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

1

2. OPIS PREDMETA

1.1. Ciljevi predmeta

Polaznici će usvojiti osnovne postavke poučavanja i motivacije koje proizlaze iz teorija te razvijati vještine za njihovu primjenu u nastavi, komunikaciji s roditeljima i kolegama te osobnom profesionalnom razvoju.

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program.

3.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završetka programa polaznik će:

- samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu,

temi i potrebama učenika

- organizirati uvjete za učenje ovisno o razvojnim

karakteristikama, sposobnostima i interesima učenika

- poticati cjeloviti razvoj učenika

- planirati i organizirati vlastiti profesionalni razvoj i cjeloživotno

učenje.

4.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 - 10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita polaznik će:

- razumjeti osnovne mehanizme učenja i njihovu primjenu u

 obrazovanju

- razumjeti inteligenciju i njezinu ulogu u učenju

- prilagoditi metode poučavanja posebnostima učenika

- razumjeti glavne mehanizme za motiviranje učenika

- primijeniti metode za poticanje intrinzične motivacije za učenje

- primijeniti metode za poticanje ekstrinzične motivacije za učenje .

5.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

Uvod u kolegij. Individualne razlike među učenicima (2)

Inteligencija i poučavanje (2)

Klasično i instrumentalno uvjetovanje (2)

Kognitivno učenje. Učenje po modelu (2)

Metode poučavanja (2)

Poučavanje učenika s posebnim potrebama. (2)  

Važnost motivacije u odgoju i obrazovanju. Motivacija s aspekta učenika. Motivacija s aspekta učitelja (2)

Maslowljeva teorija potreba. Primjena Maslowljeve teorije potreba u obrazovanju (1)

Teorija motivacije za postignućem. Učenici i studenti s niskom i visokom potrebom za postignućem. Kako motivirati osobe s različitom potrebom za postignućem (1)

Teorija vlastite vrijednosti i njezina primjena u obrazovanju. Samopoštovanje i školski uspjeh. Kako pomoći učenicima s niskim samopoštovanjem (2)

Poticanje intrinzične motivacije. Povezivanje sa životom i interesima učenika. Poticanje radoznalosti. Uvođenje novosti i raznolikosti. Samostalna aktivnost učenika. Postavljanje osobnih ciljeva (2)

Poticanje ekstrinzične motivacije. Utjecaj nagrade na motivaciju. Povećanje ekstrinzične motivacije. Nagrađivanje zalaganja i napretka (2)

6.6. Vrste izvođenja nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

(ostalo upisati)              

7.7. Komentari

 

8.8. Obveze polaznika

Redovito pohađanje nastave, izrada eseja, pismeni ispit.

9.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

1

Istraživanje

 

Praktični rad

 

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

(Ostalo upisati)

 

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

 

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

2

Projekt

1

Zadaće (Ostalo upisati)

2

10.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnom ispitu

Na ocjenu utječe redovitost pohađanja nastave, izrada eseja i uspjeh na pismenome ispitu (dio pismenog ispita odrađuje se u sklopu kolokvija). Polaznici će također dobiti zadaće kojima će biti cilj da povežu ono što su učili na predavanjima s praksom u školi.

Ispit - 70%

Zadaće - 20%

Redovitost pohađanja nastave - 10%  

11.11. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.5.7. Metodika praktične nastave (za strukovne učitelje i suradnike u nastavi)

 

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Metodika praktične nastave

(za strukovne učitelje i suradnike u nastavi)

4.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

22

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e-učenje)

20 + 20 + 30 + 0

3.3. Status predmeta

Obvezni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

1

2. OPIS PREDMETA

1.1. Ciljevi predmeta

Razumjeti i primjenjivati načela metodike za učinkovito izvođenje praktične nastave ili sudjelovanje u njezinu izvođenju.

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program.

3.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završetka programa polaznik će:

- djelovati u skladu s etičkim standardima profesije i najboljim

 interesom učenika

- samostalno izvoditi praktičnu nastavu ili sudjelovati u njezinu

 izvođenju

- primjenjivati metodičko znanje u području srodnih struka

 kojima pripada nastavni predmet koji će izvoditi ili u čijem će

 izvođenju sudjelovati

- prilagođavati kurikulum i nastavne materijale zahtjevima

 specifičnog okruženja

- samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu,

 emi i potrebama učenika.  

4.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 - 10 ishoda učenja)

Polaznik će biti sposoban:

- razvijati i primjenjivati nastavničke kompetencije u

 svakodnevnoj praksi

- planirati i programirati nastavne aktivnosti tijekom školske

 godine

- samostalno izvoditi praktičnu nastavu ili sudjelovati u njezinu

 izvođenju služeći se odgovarajućim nastavnim strategijama

- poštovati različite stilove učenja učenika

- razlikovati i organizirati različite vrste praktične nastave

- samostalno birati i primjenjivati nastavne sustave koji najviše

 odgovaraju predmetu, temi i potrebama učenika

- primjenjivati metodička načela poučavanja i učenja u području

 struka kojima pripada nastavni predmet koji će izvoditi ili u

 čijem će izvođenju sudjelovati

- samostalno birati i uspješno primjenjivati nastavne strategije,

 metode i postupke koji najviše odgovaraju predmetu, temi,

 sposobnostima, interesima i potrebama učenika te koje potiču

 njihov cjeloviti razvoj

- samostalno primjenjivati informacijsko-komunikacijsku

 ehnologiju i medije u odgojno-obrazovnom procesu sukladno

 cilju i realizaciji nove vježbe u praktičnoj nastavi

- organizirati različite tipove sati praktične nastave

- samostalno birati i uspješno primjenjivati socijalne oblike rada

 koji najviše odgovaraju predmetu, temi i potrebama učenika

- izraditi pisanu pripremu za izvođenje praktične nastave

- samostalno izvoditi praktičnu nastavu ili sudjelovati u njezinu

 izvođenju poštujući metodičke zakonitosti

- primjenjivati različite oblike i metode vrednovanja i kreirati

 odgovarajuće mjerne instrumente za vrednovanje učeničkih

 postignuća u praktičnoj nastavi.

5.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

1. Kompetencije strukovnih učitelja i suradnika u nastavi (Strukovne kompetencije; pedagoške, psihološke i metodičke kompetencije; društvene i osobne kompetencije; usmjerenost prema učeniku)

2. Nastavni plan i program za izvođenje praktične nastave (Razlika između nastavnog plana i programa; vrste nastavnih planova i programa; operativni programi rada nastavnika; metodološki pristup izradi okvirnih planova i programa)

3. Strategije poučavanja i stilovi učenja u praktičnoj nastavi (Određenje nastavne strategije; Ciljevi i zadaci nastavne strategije; Klasifikacija nastavnih strategija u praktičnoj nastavi i njihove značajke; Stilovi učenja učenika u praktičnoj nastavi)

4. Vrste praktične nastave i nastavni sustavi u praktičnoj nastavi (Vrste: izravna, neizravna i kombinirana praktična nastava)

5. Sustavi: heuristička nastava, programirano učenje, egzemplarna nastava, projektna i problemska nastava, mentorska ili tutorska nastava i sustavi samoučenja

6. Metodička načela poučavanja i učenja u praktičnoj nastavi

7. Nastavne metode u praktičnoj nastavi (Određenje nastavne metode; Klasifikacija nastavnih metoda; Nastavne metode specifične za praktičnu nastavu; Izbor nastavnih metoda)

8. Obrazovna tehnologija i nastavni mediji u praktičnoj nastavi (Cilj i zadaća obrazovne tehnologije; Nastavni mediji i njihova primjena u procesu učenja i poučavanja)

9. Vrste nastavnih sati u praktičnoj nastavi (Uvođenje učenika u praktičan rad; uvježbavanje praktičnih aktivnosti; provjeravanje učeničkih postignuća u praktičnoj nastavi)

10. Socijalni oblici rada u praktičnoj nastavi (Frontalni oblik rada; Rad u skupinama; Timsko učenje; Rad u parovima; Individualan rad; Kombiniranje socijalnih oblika rada)

11. Pripremanje nastavnika za izvođenje praktične nastave ili sudjelovanje u njezinu izvođenju (Pripremanje nastavnika za izvođenje praktične nastave – izrada pisane pripreme)

12. Praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje u praktičnoj nastavi (Praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća u praktičnoj nastavi; Ocjenjivanje praktičnoga rada učenika)

6.6. Vrste izvođenja nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni  zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

(ostalo upisati)              

7.7. Komentari

 

8.8. Obveze polaznika

Redovito pohađanje i aktivno sudjelovanje u nastavi (predavanjima)

Priprema i izvođenje zadane nastavne jedinice učenicima u ustanovi za strukovno obrazovanje (metodički praktikum)

Kritička analiza kvalitete pripreme i izvedbe svoje nastavne jedinice vježbe te sudjelovanje u kritičkoj analizi priprema i izvedbi nastavnih jedinica drugih polaznika

Proučavanje obvezne metodičke literature

Izrada seminarskoga rada

Polaganje pismenoga/usmenoga ispita

9.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

 

Istraživanje

 

Praktični rad

 

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

(Ostalo upisati)

 

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

 

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

 

Projekt

 

(Ostalo upisati)

 

10.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnom ispitu

Pri vrednovanju ishoda učenja polaznika uzimaju se u obzir sljedeći elementi:

- prisutnost i aktivnost na predavanjima

- kvaliteta pripreme i izvedbe zadane vježbe na metodičkom

 praktikumu

- kritička analiza kvalitete pripreme i izvedbe svoje vježbe te

 sudjelovanje u kritičkoj analizi priprema i izvedbi vježbi

- ocjena kvalitete seminarskih radova

- pismeni/usmeni ispit.

11.11. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.5.8. Psihologija komuniciranja

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Psihologija komuniciranja

4.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

3

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e-učenje)

10 + 0 + 0 + 0

3.3. Status predmeta

Izborni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

1

2. OPIS PREDMETA

1.1. Ciljevi predmeta

Upoznavanje s procesom komunikacije.

Upoznavanje s vrstama komunikacije.

Uvježbavanje komunikacijskih vještina važnih za rad s djecom i mladima.

Iskustveni doživljaj neverbalne komunikacije.

Prihvaćanje osobne odgovornosti u  komunikaciji.

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program.

3.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završetka programa polaznik će:

- djelovati u skladu s etičkim standardima profesije i najboljim

 interesom učenika

-  poticati cjeloviti razvoj učenika

- surađivati s kolegama i razmjenjivati primjere dobre prakse

- učinkovito voditi tim ili sudjelovati u radu tima.

4.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita polaznik će:

- razumjeti proces komunikacije

- koristiti različite vrste komunikacije

- preuzeti osobnu odgovornost u komunikaciji

- učinkovito komunicirati u radu s učenicima, roditeljima i

 kolegama.

5.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

Osnovna načela komunikacijskog procesa. (2)

Funkcija i važnost komunikacije. (2)

Priroda procesa komunikacije. (2)

Vrste komunikacije. (2)

Izvori teškoća u komunikaciji s djecom i mladima. (2)

Komunikacijske uloge. (2)

Preduvjeti za uspješnu komunikaciju. (2)

Sukladnost sadržajnih i odnosnih poruka (2)

Komunikacijske vještine važne za rad s djecom i njihovim roditeljima. (2)

Osobna odgovornost u komunikaciji. (2)

6.6. Vrste izvođenja nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni  zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

(ostalo upisati)    

7.7. Komentari

 

8.8. Obveze polaznika

Redovito pohađanje nastave, samostalni zadaci i polaganje ispita.

9.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

1

Istraživanje

 

Praktični

rad

 

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

(Ostalo upisati)

 

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

0,5

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

1,5

Projekt

 

(Ostalo upisati)

 

10.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnom ispitu

Ocjena na završnom ispitu temelji se na ocjeni pismenog i usmenog ispita i izvršenim obvezama (pohađanje nastave).

11.11. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.5.9. Upravljanje stresom

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Upravljanje stresom

4.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

3

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e-učenje)

10 + 0 + 0 + 0

3.3. Status predmeta

Izborni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

 

2. OPIS PREDMETA

1.1. Ciljevi predmeta

Polaznici će steći znanje o izvorima, posljedicama i načinima suočavanja s nastavničkim i učeničkim stresom.

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program.

3.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završetka programa polaznik će:

- planirati i organizirati vlastiti profesionalni razvoj i cjeloživotno učenje

- organizirati uvjete za učenje ovisno o razvojnim karakteristikama,

 sposobnostima i interesima učenika

- poticati cjeloviti razvoj učenika

- surađivati s kolegama i razmjenjivati primjere dobre prakse

4.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita polaznik će:

- prepoznati simptome stresa u učenika

- prilagoditi se potrebama učenika u stresu te savjetovati učenika

 u prevladavanju školskog stresa

- prepoznati simptome nastavničkog stresa

- prepoznati vlastite načine suočavanja s nastavničkim stresom

- prepoznati simptome sagorijevanja na poslu

- objasniti glavne metode prevencije stresa.

5.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

1. Vrste stresora (1)

 

2. Izvori učeničkoga školskog stresa (1)

 

3. Suočavanje učenika sa stresom (1)

 

4. Uloga nastavnika u prevladavanju učeničkog stresa (1)

 

5. Izvori nastavničkog stresa (1)

 

6. Suočavanje nastavnika sa stresom (1)

 

7. Posljedice nastavničkog stresa i sagorijevanje (1)

 

8. Uloga individualnih i organizacijskih čimbenika u

   prevladavanju stresa (1)

 

9. Metode prevencije - uloga relaksacijskih tehnika (1)

 

10. Metode prevencije - motivacijski pristup i uloga socijalne

     potpore (1)

6.6. Vrste izvođenja nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni  zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

(ostalo upisati)              

7.7. Komentari

 

8.8. Obveze polaznika

Redovito pohađanje nastave, kolokvij, pismeni ispit.

9.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

0,5

Istraživanje

 

Praktični rad

 

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

(Ostalo upisati)

 

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

 

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

2

Projekt

0,5

(Ostalo upisati)

 

10.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnom ispitu

Na ocjenu utječe redovitost pohađanja nastave, projektni zadatak i uspjeh na pismenom ispitu.

Redovito pohađanje nastave: 20%

Projekt: 10%

Pismeni ispit: 70%

11.11. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.5.10. Prevencija zlostavljanja i rizičnog ponašanja

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Prevencija zlostavljanja i rizičnog ponašanja

4.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

3

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e-učenje)

10 + 0 + 0 + 0

3.3. Status predmeta

Izborni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

 

2. OPIS PREDMETA

1.1. Ciljevi predmeta

Polaznici će steći znanje o nekim mogućnostima nastavničke prevencije zlostavljanja i rizičnih ponašanja učenika.

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program.

3.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završetka programa polaznik će:

- razumjeti, kritički promišljati i razvijati identitet učiteljske profesije

- poticati cjeloviti razvoj učenika

- surađivati s institucijama izvan škole.

4.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita polaznik će:

- definirati zlostavljanje djece

- navesti rizična ponašanja djece

- navesti zakonsku regulativu  za zaštitu djece

- opisati prikladan način reagiranja na međuvršnjačko zlostavljanje

- objasniti aktivnu ulogu škole i nastavnika u prevenciji rizičnih

 ponašanja.

5.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

Uloga stresa i traume  kao nepovoljnih čimbenika razvoja (1)

 

Uloga prevencije za pozitivan razvoj djece (1)

 

Pravni okvir zaštite djece i maloljetnika (1)

 

Definicija i vrste zlostavljanja (1)

 

Zlostavljanje između nastavnika i učenika (1)

 

Rizična ponašanja mladih (1)

 

Prevencija rizičnih ponašanja (1)

 

Uloga nastavnika u prevenciji (2)

 

Suradnja nastavnika s roditeljima, policijom i zajednicom u prevenciji rizičnih ponašanja (1)

6.6. Vrste izvođenja nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni  zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

(ostalo upisati)              

7.7. Komentari

 

8.8. Obveze polaznika

Redovito pohađanje nastave, kolokvij, pismeni ispit.

9.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

0,7

Istraživanje

 

Praktični rad

 

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

(Ostalo upisati)

 

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

 

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

2,3

Projekt

 

(Ostalo upisati)

 

10.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnom ispitu

Na ocjenu utječe redovitost pohađanja nastave i uspjeh na pismenom ispitu.

Redovitost pohađanja nastave: 20%

Uspjeh na pismenom ispitu: 80%  

11.11. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.5.11. Cjeloživotno obrazovanje

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Cjeloživotno obrazovanje

4.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

4

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e-učenje)

20 + 0 + 0 + 0

3.3. Status predmeta

Obvezni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

1

2. OPIS PREDMETA

2.1. Ciljevi predmeta

Polaznici će usvojiti osnovne postavke obrazovanja odraslih koje proizlaze iz teorija te razvijati vještine za njihovu primjenu u nastavi te osobnom profesionalnom razvoju.

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program.

2.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završetka programa polaznik će:

- samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu, temi

 i potrebama polaznika

- prepoznati razvojne karakteristike učenika u djetinjstvu, adolescenciji i odrasloj osobi

- planirati i organizirati vlastiti profesionalni razvoj i cjeloživotno

učenje.

2.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 - 10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita polaznik će:

- objasniti osnove učenja odraslih

- prilagoditi metode poučavanja posebnostima polaznika

- prepoznati glavne razloge motiviranosti odraslih polaznika

- razlikovati i primijeniti specifične kompetencije u obrazovanju

 odraslih

- demonstrirati metode specifične za obrazovanje odraslih.

2.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

Razvoj ideje o cjeloživotnom učenju i cjeloživotnom obrazovanju

Andragogija – temeljni pojmovi i povijesni razvoj

Teorije obrazovanja odraslih

Odrasla osoba i kako odrasle osobe uče

Motivacija odraslih polaznika

Stručnjaci za obrazovanje odraslih i specifične andragoške kompetencije

Kompetencije andragoga i strukovno obrazovanje

Metode u obrazovanju odraslih

Obrazovna tehnologija u obrazovanju odraslih

Obrazovanje na daljinu

Komuniciranje i grupna dinamika u obrazovanju odraslih

Vrednovanje i ocjenjivanje znanja u obrazovanju odraslih

Istraživanja obrazovanja odraslih

Međunarodni programi za obrazovanje odraslih

2.6. Vrste izvođenja nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

(ostalo upisati)              

2.7. Komentari

 

2.8. Obveze polaznika

Redovito pohađanje nastave, izrada eseja, pismeni ispit.

2.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

1

Istraživanje

 

Praktični rad

 

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

(Ostalo upisati)

 

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

 

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

2

Projekt

 

Zadaće

1

2.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnom ispitu

Na ocjenu utječe redovitost pohađanja nastave, izrada eseja i uspjeh na pismenome ispitu (dio pismenog ispita odrađuje se u sklopu kolokvija). Polaznici će također dobiti zadaće kojima će biti cilj da povežu ono što su učili na predavanjima s praksom u školi.

Ispit - 70%

Zadaće - 20%

Redovitost pohađanja nastave - 10%  

11.11. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.5.12. Vođenje razreda i disciplina

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Vođenje razreda i disciplina

4.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

3

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e-učenje)

15 + 0 + 0 + 0

3.3. Status predmeta

Izborni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

1

2. OPIS PREDMETA

1.1. Ciljevi predmeta

Informirati polaznike o temeljnim postavkama uspješnog vođenja razreda i o utjecaju pojedinih stilova vođenja razreda na održavanje discipline.  

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program.

3.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završetka programa polaznik će:

- prepoznati razvojne karakteristike učenika u djetinjstvu,

 adolescenciji i odrasloj dobi

- surađivati s kolegama i razumijevati primjere dobre prakse

- voditi tim ili sudjelovati u radu tima

- surađivati s institucijama izvan škole.

4.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 - 10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita polaznik će:

- razumjeti temeljne postavke uspješnog upravljanja razredom

- prepoznavati različite stilove vođenja razreda (autoritarno,

 autoritativno, popustljivo i nezainteresirano vođenje) i razumjeti

 njihove posljedice te biti u stanju koristiti stilove - prilagođene

 osobinama učenika odnosno razrednog kolektiva  

- razumjeti uzroke školske (ne)discipline

- primjenjivati različite modele upravljanja razredom (pozitivna

 disciplina, asertivna disciplina, pozitivna samodisciplina)

- organizirati i uspostaviti uspješnu suradnju s roditeljima.

5.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

Opći principi vođenja razreda (2)

Stilovi/modeli vođenja (autoritarno, autoritativno, popustljivo i nezainteresirano vođenje; pozitivna disciplina, asertivna disciplina, pozitivna samodisciplina) (4)

Ostvarivanje pozitivne klime za učenje - različiti načini motiviranja učenika - opći i specifični u pojedinim nastavnim predmetima (2)

Pravila i postupci - definiranje, učenje, nadgledanje (2)

Uzroci školske nediscipline: osobine učenika, specifično ozračje u razrednom odjelu/školi, specifični odnosi učitelja i pojedinih učenika, utjecaj obitelji i šire društvene zajednice (2)

Ostvarivanje discipline; rješavanje svakodnevnih razrednih problema; rješavanje ozbiljnijih prekršaja (2)

Restitucija - otvaranje mogućnosti za samodisciplinu (2)

Odgoj pozitivne osobe - poticaj razvoja osobina ličnosti nužnih za ostvarivanje pozitivne samodiscipline (samoregulacija ponašanja, socijalna inteligencija, pravednost, osobni integritet, razboritost) (2)

Oblici suradnje s roditeljima i unapređivanje te suradnje (2)

6.6. Vrste izvođenja nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni  zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

(ostalo upisati)              

7.7. Komentari

 

8.8. Obveze polaznika

Redovito pohađanje nastave, bilježenje, izvršavanje zadataka dobivenih za samostalni rad.

9.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

0,5

Istraživanje

 

Praktični

rad

 

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

(Ostalo upisati)

 

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

 

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

2,5

Projekt

 

(Ostalo upisati)

 

10.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnom ispitu

Ocjena na završnom ispitu temelji se na ocjeni pismenog ispita i izvršenim obvezama (pohađanje nastave, istraživanje u praksi).

11.11. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti polaznika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.5.13. Medijska pedagogija

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1. Naziv predmeta

Medijska pedagogija

1.4. Bodovna vrijednost (ECTS)

4

2.2. Naziv programa

Program stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi

5.5. Način izvođenja nastave (broj sati P + V + S + e-učenje)

15 + 0 + 15 + Moodle, Skype itd.

1.3. Status predmeta

Izborni

6.6. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3. razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

2

2. OPIS PREDMETA

1.1. Ciljevi predmeta

Proučiti znanstvene spoznaje o utjecaju medija na odgoj i učenje djece i odraslih te metode istraživanja tih utjecaja.

2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Nisu potrebne posebne ulazne kompetencije osim onih koje su polaznici stekli svojim prethodnim obrazovanjem nužnim za upis u ovaj program.

3.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi

Nakon završetka programa polaznik će:

- organizirati uvjete za učenje ovisno o razvojnim karakteristikama, sposobnostima i interesima učenika

- poticati cjeloviti razvoj učenika

- samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu, temi i potrebama učenika.

4.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 - 10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita polaznik će:

- objasniti odnos utjecaja školske nastave i medija koje djeca i mladi

 koriste izvan škole

- proučiti metode odgajanja današnjih generacija mladih i odraslih

- upoznati zakonitosti novih stilova komuniciranja u obitelji i školi

 koje uvjetuju novi mediji, posebice mobilni telefoni,

 elektronička pošta, Facebook.

5.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

 

 

 

Medijska pedagogija – temeljni pojmovi

Mediji u nastavi i obrazovna sredina

Mediji i njihov utjecaja na odgoj djece i mladih

(Multi)medijsko okruženje u suvremenoj obitelji

Televizija, PlayStation, radio

Društvene mreže i mladi

Sadržajna ponuda televizije za djecu i mlade

Odgoj za život uz nove medijeMogućnosti i granice odgojnog djelovanja na djecu i  mlade uz pomoć medija (televizija, radio, video i računalne igre)

Opasnosti multimedija (ovisnost; vršnjačko nasilje)

Prednosti multimedija (motivacija; dostupnost; raznolikost alata)

Suvremeni mediji u nastavi

Primjeri dostupnih internetskih alata za uporabu u nastavi

Utjecaj medija na dijete i odrasle

6.6. Vrste izvođenja nastave

predavanja

seminari i radionice  

vježbe  

on line u cjelini

mješovito e-učenje

terenska nastava

samostalni  zadaci  

multimedija i mreža  

laboratorij

mentorski rad

(ostalo upisati)              

7.7. Komentari

 

8.8. Obveze polaznika

Sudjelovati u grupnim projektima, individualna istraživanja, aktivno sudjelovanje na internetskom forumu.

9.9. Praćenje rada polaznika (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta)

Pohađanje nastave

1

Istraživanje

 

Praktični

rad

2

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

(Ostalo upisati)

 

Esej

 

Seminarski rad

 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

1

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

 

Projekt

 

(Ostalo upisati)

 

10.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada polaznika tijekom nastave i na završnom ispitu

Aktivnost na seminarima i radionicama, kvaliteta individualnih i grupnih projekata.

11.11. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija

Anonimne ankete, radionice, razgovori s polaznicima.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.