PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ADMINISTRATIVNOJ SURADNJI U PODRUČJU POREZA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
I.USTAVNA OSNOVA DONOŠENJA ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10. - pročišćeni tekst i 5/14. - Odluka Ustavnog suda RepublikeHrvatske).
II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakon o administrativnoj suradnji u području poreza (Narodne novine, br. 115/16.) donesen je 2016. i stupio je na snagu 1. siječnja 2017. Zakonom su propisane odredbe kojima se uređuje administrativna suradnja u području poreza između Republike Hrvatske i država članica Europske unije, automatska razmjena informacija o financijskim računima između Republike Hrvatske i drugih jurisdikcija i provedba Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Sjedinjenih Američkih Država o unaprjeđenju ispunjavanja poreznih obveza na međunarodnoj razini i provedbi FATCA-e. Zakonom su propisane odredbe nužne za usklađenje sa sljedećim direktivama: Direktiva Vijeća 2010/24/EU o uzajamnoj pomoći kod naplate potraživanja vezanih za poreze, carine i druge mjere, Direktiva Vijeća 2011/16/EU o administrativnoj suradnji u području oporezivanja i stavljanja izvan snage Direktive 77/799/EEZ, Direktiva Vijeća 2014/107/EU o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja, Direktiva Vijeća (EU) 2015/2060 o stavljanju izvan snage Direktive 2003/48/EZ o oporezivanju dohotka od kamata na štednju, Direktiva Vijeća (EU) 2015/2376 o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja i Direktiva Vijeća (EU) 2016/881 o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja.
Nadalje, Zakonom su propisane odredbe nužne za primjenu Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Sjedinjenih Američkih Država o unaprjeđenju ispunjavanja poreznih obveza na međunarodnoj razini i provedbi FATCA-e. Sporazumom nisu propisane sve odredbe potrebne za utvrđivanje obveza hrvatskih financijskih institucija kao i rokovi u kojima se te obveze moraju izvršiti. Isto tako Sporazumom nisu propisane prekršajne odredbe za poštivanje spomenutih obveza te su iste propisane Zakonom.
Izmjenama i dopunama propisuje se usklađivanje s Direktivom Vijeća (EU) 2016/2258 od 6. prosinca 2016. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu pristupa poreznih tijela informacijama o sprječavanju pranja novca kako bi se osigurao zakonodavni okvir za daljnje jačanje borbe protiv poreznih prijevara.
Odredbe Direktive Vijeća (EU) 2016/2258 odnose se na jačanje borbe protiv poreznih prijevara odnosno istom se osigurava poreznim tijelima pristup informacijama, postupcima, dokumentima i mehanizmima u vezi sa sprječavanjem pranja novca kako bi porezna tijela mogla izvršavati svoje obveze glede praćenja pravilne primjene Direktive 2011/16/EU i u svrhu funkcioniranja svih oblika administrativne suradnje. Direktivom Vijeća (EU) 2016/2258 omogućava se učinkovitije praćenje postupaka dubinske analize koje primjenjuju financijske institucije na način da se poreznim tijelima omogući pristup informacijama o sprječavanju pranja novca koje su u posjedu subjekata na temelju Direktive (EU) 2015/849.
Postupci dubinske analize stranaka koje financijske institucije provode u skladu sa Zakonom o administrativnoj suradnji u području poreza već su započeli, a prva razmjena informacija treba biti završena do rujna 2017. Stoga, kako bi se osiguralo učinkovito praćenje pravovremene primjene odredbi koje se odnose na postupke dubinske analize za informacije o financijskim računima, izmjene i dopune Zakona trebale bi stupiti na snagu što je prije moguće, a najkasnije do 1. siječnja 2018.
III.OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
U skladu s odredbama članaka 204. i 206. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13.) predlaže se da Zakon bude donesen po hitnom postupku kako bi se mogli postići zadani ciljevi i poštivati rokovi vezani uz usklađivanje domaćeg zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije.
V. TEKST PRIJEDLOGA ZAKONA
Tekst predloženoga Zakona dan je u obliku Prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o administrativnoj suradnji u području poreza.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ADMINISTRATIVNOJ SURADNJI U PODRUČJU POREZA
Članak 1.
U Zakonu o administrativnoj suradnji u području poreza (Narodne novine, br. 115/16.) u članku 2. stavku 1. iza točke 7. dodaje se točka 8. koja glasi:
„ Direktiva Vijeća (EU) 2016/2258 od 6. prosinca 2016. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu pristupa poreznih tijela informacijama o sprječavanju pranja novca (SL L 342 6.12.2016.), ( u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2016/2258).“.
Članak 2.
Iza članka 7. dodaje se novi članak 7.a i naslov iznad članka 7.a koji glase:
„ Pristup informacijama koje se odnose na sprječavanje pranja novca
Članak 7.a
Porezna uprava može pristupiti mehanizmima, postupcima, dokumentima i informacijama koji se odnose na mjere dubinske analize stranaka, informacije o stvarnom vlasništvu, zaštitu podataka, čuvanje evidencija i statističkih podataka na osnovu propisa kojima se uređuje sprječavanje pranja novca i financiranje terorizma u svrhu provedbe administrativne suradnje u smislu ovoga Zakona.“.
Članak 3.
U članku 35. u stavku 1. iza riječi „čija su krajnja matična društva u svrhu oporezivanja rezidenti Republike Hrvatske“ dodaju riječi „ili drugi sastavni subjekti skupine multinacionalnih poduzeća“.
U stavku 1. riječ: „obvezna“ zamjenjuje se riječju: „obvezni“.
Članak 4.
Ovaj Zakon objavit će se u Narodnim novinama, a stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Navodi se propis Europske unije koji se prenosi u tekst Konačnog prijedloga zakona. Navedeno je u skladu s obvezom iz Odluke o instrumentima za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije (Narodne novine, br. 93/11.) koju je Vlada Republike Hrvatske donijela 14. srpnja 2011.
Uz članak 2.
Propisuje se mogućnost pristupa poreznih tijela informacijama o sprječavanju pranja novca.
Uz članak 3.
Propisuje se obveza podnošenja izvješća po državama i za druge sastavne subjekte skupine multinacionalnih poduzeća u skladu s Pravilnikom o automatskoj razmjeni informacija u području poreza (Narodne novine, br. 118/17.).
Uz članak 4.
Propisuje se stupanje na snagu ovoga Zakona.
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU ODNOSNO DOPUNJUJU
ZAKON O ADMINISTRATVINOJ SURADNJI U PODRUČJU POREZA
(Narodne novine, br. 115/16.)
Prijenos i provedba propisa Europske unije
Članak 2.
(1) Ovim se Zakonom u pravni poredak Republike Hrvatske prenose sljedeće direktive Europske unije:
1.Direktiva Vijeća 2010/24/EU od 16. ožujka 2010. o uzajamnoj pomoći kod naplate potraživanja vezanih za poreze, carine i druge mjere (SL L 84, 31.3.2010.), (u daljnjem tekstu: Direktiva 2010/24/EU)
2.Direktiva Vijeća 2011/16/EU od 15. veljače 2011. o administrativnoj suradnji u području oporezivanja i stavljanja izvan snage Direktive 77/799/EEZ (SL L 64, 11.3.2011.), (u daljnjem tekstu: Direktiva 2011/16/EU)
3.Direktiva Vijeća 2014/107/EU od 9. prosinca 2014. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja (SL L 359, 16.12.2014.), (u daljnjem tekstu: Direktiva 2014/107/EU)
4.Direktiva Vijeća (EU) 2003/48/EZ od 3. lipnja 2003. o oporezivanju dohotka od kamate na štednju (SL L 157, 26.6.2003., str. 38.), (u daljnjem tekstu: Direktiva 2003/48/EZ)
5.Direktiva Vijeća (EU) 2015/2060 od 10. studenoga 2015. o stavljanju izvan snage Direktive 2003/48/EZ o oporezivanju dohotka od kamate na štednju (SL L 301, 18.11.2015.), (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2015/2060)
6.Direktiva Vijeća (EU) 2015/2376 od 8. prosinca 2015. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja (SL L 332, 18.12.2015.), (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2015/2376)
7.Direktiva Vijeća (EU) 2016/881 od 25. svibnja 2016. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja (SL L 146, 3.6.2016.), (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2016/881).
(2) Ovim se Zakonom uspostavlja pravni okvir za provedbu Uredbe Vijeća (EU) br. 904/2010 od 7. listopada 2010. o administrativnoj suradnji i suzbijanju prijevare u području poreza na dodanu vrijednost (preinaka), (SL L 268, 12.10.2010.), (u daljnjem tekstu: Uredba Vijeća (EU) br. 904/2010).
Članak 35.
(1) Skupine multinacionalnih poduzeća čiji ukupni konsolidirani prihod skupine u prethodnoj poreznoj godini prelazi kunski iznos od 750 milijuna eura i čija su krajnja matična društva u svrhu oporezivanja rezidenti Republike Hrvatske obvezna su Ministarstvu financija, Poreznoj upravi dostaviti izvješće po državama iz članka 34. stavka 1. ovoga Zakona u roku od 12 mjeseci od posljednjeg dana porezne godine za koju se izvješće po državama podnosi.
(2) Automatska razmjena informacija iz stavka 1. ovoga članka odvija se u roku od 15 mjeseci od posljednjeg dana porezne godine za koju se izvješće po državama podnosi. Prvo izvješće po državama dostavlja se za poreznu godinu koja počinje 1. siječnja 2016. ili nakon tog datuma, u roku od 18 mjeseci od posljednjeg dana te porezne godine.
(3) Ministar financija pravilnikom će urediti sadržaj, oblik i pravila za ispunjavanje izvješća po državama koji su potrebni za provedbu automatske razmjene informacija o izvješćima po državama.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ADMINISTRATIVNOJ SURADNJI U PODRUČJU POREZA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
I. USTAVNA OSNOVA DONOŠENJA ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10. - pročišćeni tekst i 5/14. - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakon o administrativnoj suradnji u području poreza (Narodne novine, br. 115/16.) donesen je 2016. i stupio je na snagu 1. siječnja 2017. Zakonom su propisane odredbe kojima se uređuje administrativna suradnja u području poreza između Republike Hrvatske i država članica Europske unije, automatska razmjena informacija o financijskim računima između Republike Hrvatske i drugih jurisdikcija i provedba Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Sjedinjenih Američkih Država o unaprjeđenju ispunjavanja poreznih obveza na međunarodnoj razini i provedbi FATCA-e. Zakonom su propisane odredbe nužne za usklađenje sa sljedećim direktivama: Direktiva Vijeća 2010/24/EU o uzajamnoj pomoći kod naplate potraživanja vezanih za poreze, carine i druge mjere, Direktiva Vijeća 2011/16/EU o administrativnoj suradnji u području oporezivanja i stavljanja izvan snage Direktive 77/799/EEZ, Direktiva Vijeća 2014/107/EU o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja, Direktiva Vijeća (EU) 2015/2060 o stavljanju izvan snage Direktive 2003/48/EZ o oporezivanju dohotka od kamata na štednju, Direktiva Vijeća (EU) 2015/2376 o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja i Direktiva Vijeća (EU) 2016/881 o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja.
Nadalje, Zakonom su propisane odredbe nužne za primjenu Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Sjedinjenih Američkih Država o unaprjeđenju ispunjavanja poreznih obveza na međunarodnoj razini i provedbi FATCA-e. Sporazumom nisu propisane sve odredbe potrebne za utvrđivanje obveza hrvatskih financijskih institucija kao i rokovi u kojima se te obveze moraju izvršiti. Isto tako Sporazumom nisu propisane prekršajne odredbe za poštivanje spomenutih obveza te su iste propisane Zakonom .
Izmjenama i dopunama propisuje se usklađivanje s Direktivom Vijeća (EU) 2016/2258 od 6. prosinca 2016. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu pristupa poreznih tijela informacijama o sprječavanju pranja novca kako bi se osigurao zakonodavni okvir za daljnje jačanje borbe protiv poreznih prijevara.
Odredbe Direktive Vijeća (EU) 2016/2258 odnose se na jačanje borbe protiv poreznih prijevara odnosno istom se osigurava poreznim tijelima pristup informacijama, postupcima, dokumentima i mehanizmima u vezi sa sprječavanjem pranja novca kako bi porezna tijela mogla izvršavati svoje obveze glede praćenja pravilne primjene Direktive 2011/16/EU i u svrhu funkcioniranja svih oblika administrativne suradnje. Direktivom Vijeća (EU) 2016/2258 omogućava se učinkovitije praćenje postupaka dubinske analize koje primjenjuju financijske institucije na način da se poreznim tijelima omogući pristup informacijama o sprječavanju pranja novca koje su u posjedu subjekata na temelju Direktive (EU) 2015/849.
Postupci dubinske analize stranaka koje financijske institucije provode u skladu sa Zakonom o administrativnoj suradnji u području poreza već su započeli, a prva razmjena informacija treba biti završena do rujna 2017. Stoga, kako bi se osiguralo učinkovito praćenje pravovremene primjene odredbi koje se odnose na postupke dubinske analize za informacije o financijskim računima, izmjene i dopune Zakona trebale bi stupiti na snagu što je prije moguće, a najkasnije do 1. siječnja 2018.
III.OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV . PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
U skladu s odredbama članaka 204. i 206. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13.) predlaže se da Zakon bude donesen po hitnom postupku kako bi se mogli postići zadani ciljevi i poštivati rokovi vezani uz usklađivanje domaćeg zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije.
V. TEKST PRIJEDLOGA ZAKONA
Tekst predloženoga Zakona dan je u obliku Prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o administrativnoj suradnji u području poreza.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ADMINISTRATIVNOJ SURADNJI U PODRUČJU POREZA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 1.
U Zakonu o administrativnoj suradnji u području poreza (Narodne novine, br. 115/16.) u članku 2. stavku 1. iza točke 7. dodaje se točka 8. koja glasi:
„ Direktiva Vijeća (EU) 2016/2258 od 6. prosinca 2016. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu pristupa poreznih tijela informacijama o sprječavanju pranja novca (SL L 342 6.12.2016.), ( u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2016/2258).“.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 2.
Iza članka 7. dodaje se novi članak 7.a i naslov iznad članka 7.a koji glase:
„ Pristup informacijama koje se odnose na sprječavanje pranja novca
Članak 7.a
Porezna uprava može pristupiti mehanizmima, postupcima, dokumentima i informacijama koji se odnose na mjere dubinske analize stranaka, informacije o stvarnom vlasništvu, zaštitu podataka, čuvanje evidencija i statističkih podataka na osnovu propisa kojima se uređuje sprječavanje pranja novca i financiranje terorizma u svrhu provedbe administrativne suradnje u smislu ovoga Zakona.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 3.
U članku 35. u stavku 1. iza riječi „čija su krajnja matična društva u svrhu oporezivanja rezidenti Republike Hrvatske“ dodaju riječi „ili drugi sastavni subjekti skupine multinacionalnih poduzeća“.
U stavku 1. riječ: „obvezna“ zamjenjuje se riječju: „obvezni“.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 4.
Ovaj Zakon objavit će se u Narodnim novinama, a stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
OBRAZLOŽENJE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Uz članak 1.
Navodi se propis Europske unije koji se prenosi u tekst Konačnog prijedloga zakona. Navedeno je u skladu s obvezom iz Odluke o instrumentima za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije (Narodne novine, br. 93/11.) koju je Vlada Republike Hrvatske donijela 14. srpnja 2011.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Uz članak 2.
Propisuje se mogućnost pristupa poreznih tijela informacijama o sprječavanju pranja novca.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Uz članak 3.
Propisuje se obveza podnošenja izvješća po državama i za druge sastavne subjekte skupine multinacionalnih poduzeća u skladu s Pravilnikom o automatskoj razmjeni informacija u području poreza (Narodne novine, br. 118/17.).
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Uz članak 4.
Propisuje se stupanje na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU ODNOSNO DOPUNJUJU
ZAKON O ADMINISTRATVINOJ SURADNJI U PODRUČJU POREZA
(Narodne novine, br. 115/16.)
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Prijenos i provedba propisa Europske unije
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 2.
(1) Ovim se Zakonom u pravni poredak Republike Hrvatske prenose sljedeće direktive Europske unije:
1. Direktiva Vijeća 2010/24/EU od 16. ožujka 2010. o uzajamnoj pomoći kod naplate potraživanja vezanih za poreze, carine i druge mjere (SL L 84, 31.3.2010.), (u daljnjem tekstu: Direktiva 2010/24/EU)
2. Direktiva Vijeća 2011/16/EU od 15. veljače 2011. o administrativnoj suradnji u području oporezivanja i stavljanja izvan snage Direktive 77/799/EEZ (SL L 64, 11.3.2011.), (u daljnjem tekstu: Direktiva 2011/16/EU)
3. Direktiva Vijeća 2014/107/EU od 9. prosinca 2014. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja (SL L 359, 16.12.2014.), (u daljnjem tekstu: Direktiva 2014/107/EU)
4. Direktiva Vijeća (EU) 2003/48/EZ od 3. lipnja 2003. o oporezivanju dohotka od kamate na štednju (SL L 157, 26.6.2003., str. 38.), (u daljnjem tekstu: Direktiva 2003/48/EZ)
5. Direktiva Vijeća (EU) 2015/2060 od 10. studenoga 2015. o stavljanju izvan snage Direktive 2003/48/EZ o oporezivanju dohotka od kamate na štednju (SL L 301, 18.11.2015.), (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2015/2060)
6. Direktiva Vijeća (EU) 2015/2376 od 8. prosinca 2015. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja (SL L 332, 18.12.2015.), (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2015/2376)
7. Direktiva Vijeća (EU) 2016/881 od 25. svibnja 2016. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja (SL L 146, 3.6.2016.), (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2016/881).
(2) Ovim se Zakonom uspostavlja pravni okvir za provedbu Uredbe Vijeća (EU) br. 904/2010 od 7. listopada 2010. o administrativnoj suradnji i suzbijanju prijevare u području poreza na dodanu vrijednost (preinaka), (SL L 268, 12.10.2010.), (u daljnjem tekstu: Uredba Vijeća (EU) br. 904/2010).
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 35.
(1) Skupine multinacionalnih poduzeća čiji ukupni konsolidirani prihod skupine u prethodnoj poreznoj godini prelazi kunski iznos od 750 milijuna eura i čija su krajnja matična društva u svrhu oporezivanja rezidenti Republike Hrvatske obvezna su Ministarstvu financija, Poreznoj upravi dostaviti izvješće po državama iz članka 34. stavka 1. ovoga Zakona u roku od 12 mjeseci od posljednjeg dana porezne godine za koju se izvješće po državama podnosi.
(2) Automatska razmjena informacija iz stavka 1. ovoga članka odvija se u roku od 15 mjeseci od posljednjeg dana porezne godine za koju se izvješće po državama podnosi. Prvo izvješće po državama dostavlja se za poreznu godinu koja počinje 1. siječnja 2016. ili nakon tog datuma, u roku od 18 mjeseci od posljednjeg dana te porezne godine.
(3) Ministar financija pravilnikom će urediti sadržaj, oblik i pravila za ispunjavanje izvješća po državama koji su potrebni za provedbu automatske razmjene informacija o izvješćima po državama.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija