NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O STRATEŠKIM INVESTICIJSKIM PROJEKTIMA REPUBLIKE HRVATSKE
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Zakonom uređuju se kriteriji i postupak prijave strateških investicijskih projekata (u daljnjem tekstu: strateški projekti), postupak procjene, odabira, pripreme i provedbe strateških projekata, raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske za potrebe provedbe strateških projekata, davanje koncesija u vezi s provedbom strateških projekata i izdavanje upravnih akata u vezi s provedbom strateških projekata.
Članak 2.
Ovim se Zakonom osigurava provedba Uredbe (EU) br. 347/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2013. o smjernicama za transeuropsku energetsku infrastrukturu i stavljanje izvan snage Odluke br. 1364/2006/EZ i izmjeni uredaba (EZ) br. 713/2009, (EZ) br. 714/2009 i (EZ) br. 715/2009 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 347/2013).
Članak 3.
Pojedini pojmovi u smislu ovoga Zakona imaju sljedeće značenje:
1. Strateški investicijski projekt je svaki privatni investicijski projekt, javni investicijski projekt ili javno-privatni investicijski projekt iz područja gospodarstva, energetike, turizma, prometa, infrastrukture, elektroničkih komunikacija, poštanskih usluga, zaštite okoliša, komunalnog gospodarstva, poljoprivrede, šumarstva, vodnog gospodarstva, ribarstva, zdravstva, kulture, znanosti, obrane, pravosuđa, tehnologije i obrazovanja koji uključuje građenje građevina, a koji na temelju ovoga Zakona proglasi Vlada Republike Hrvatske
2. Privatnim investicijskim projektom smatra se projekt koji se financira kroz ulaganja domaćih ili stranih pravnih osoba, registriranih na teritoriju Republike Hrvatske
3. Javnim investicijskim projektom smatra se projekt čiji je nositelj javno poduzeće ili druga pravna osoba u vlasništvu Republike Hrvatske ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
4. Javno-privatnim investicijskim projektom smatra se projekt čiji su nositelji javna i privatna pravna osoba
5. Investitor može biti domaća ili strana pravna osoba registrirana na teritoriju Republike Hrvatske, javno poduzeće ili druga pravna osoba u vlasništvu Republike Hrvatske ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
6. Uredna prijava smatra se prijavakoja sadrži opis projekta uz ispunjavanje uvjeta iz članka 10. ovoga Zakona te dokumente i druge potrebne podatke i dokaze o projektu na temelju kojih je moguće procijeniti udovoljavanje propisanim uvjetima
7. Uredno podnesen zahtjev smatra se zahtjev koji sadrži sve podatke i prateću dokumentaciju propisanu posebnim propisima.
Članak 4.
(1) Strateški projekti od interesa su za Republiku Hrvatsku.
(2) Izgradnja strateških objekata od interesa je za Republiku Hrvatsku.
(3) Proglašavanje projekta strateškim ne pretpostavlja obvezu Republike Hrvatske ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u smislu financijskog doprinosa ili osiguravanja
javnih financijskih sredstava za realizaciju strateškog projekta iz ovoga Zakona.
(4) Na strateške projekte primjenjuju se propisi o državnim potporama.
Potencijalni strateški projekti
Članak 5.
(1) Potencijalni strateški projekt u smislu ovoga Zakona je projekt koji se može realizirati na:
1.nekretnini nad kojom Republika Hrvatska ima natpolovični većinski suvlasnički
dio, prema stanju u zemljišnim knjigama, a koja je prostornim planom planirana za razvoj investicijskih projekata, ili
2.nekretnini nad kojom Republika Hrvatska i jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave imaju natpolovični većinski suvlasnički dio, prema stanju u zemljišnim knjigama, a koja je prostornim planom planirana za razvoj investicijskih projekata, ili
3.pomorskom dobru, ako ono čini funkcionalnu i poslovnu cjelinu sa nekretninom iz
točaka 1. i 2. ovoga stavka.
(2) Središnje tijelo državne uprave koje raspolaže nekretninama i općim dobrom iz stavka 1. ovoga članka, odlukom utvrđuje potencijalni strateški projekt, na prijedlog i u suradnji sa središnjim tijelom državne uprave u čiju nadležnost pojedini potencijalni strateški projekt spada.
(3) Odabir investitora za realizaciju pojedinog potencijalnog strateškog projekta obavlja se na temelju javnog poziva, koji se može provesti u dva kruga, u kojem slučaju se u prvom krugu utvrđuje interes investitora za realizaciju pojedinog projekta, a u drugom krugu upućuje se poziv za dostavu obvezujuće ponude, sukladno posebnim propisima.
(4) Prijava projekta iz stavka 1. ovoga Zakona od strane investitora uz kriterije iz članka 7. ovoga Zakona, sadrži i dopunske kriterije, te uz sadržaj prijave iz članka 9. ovoga Zakona uključuje i dodatne dokumente, podatke i dokaze o projektu, važne za odabir investitora za realizaciju potencijalnog strateškog projekta.
(5) Sadržaj javnog poziva, način raspolaganja nekretninom, visinu naknade za korištenje nekretnine, te sadržaj prijave projekta iz stavka 4. ovoga članka uređuje Vlada Republike Hrvatske odlukom za svaki pojedini projekt, na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za državnu imovinu u suradnji sa središnjim tijelom državne uprave u čiju nadležnost pojedini potencijalni strateški projekt spada.
(6) Kada se radi o nekretnini iz stavka 1. točke 2. ovoga članka, odluka iz stavka 5. ovoga članka donosi se uz suglasnost jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(7) Republika Hrvatska i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, temeljem odluke iz stavka 5. ovoga članka, sklapaju sporazum o uvjetima i načinu raspolaganja nekretninom.
(8) Javni poziv iz stavka 3. ovoga članka objavljuje se na mrežnim stranicama središnjeg tijela državne uprave nadležnog za državnu imovinu, središnjeg tijela državne uprave u čiju nadležnost pojedini potencijalni strateški projekt spada, a i na mrežnim stranicama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave na čijem se području planira realizirati potencijalni strateški projekt. Javni poziv objavljuje se također putem sredstava javnog priopćavanja.
(9) Po odabiru potencijalnog strateškog projekta temeljem stavka 3. ovoga članka, ukoliko postoji interes investitora da se projekt proglasi strateškim projektom Republike Hrvatske, isti projekt investitor prijavljuje sukladno članku 8. ovoga Zakona.
Javni poziv
Članak 6.
(1) Vlada Republike Hrvatske ili tijelo koje ona ovlasti može uputiti javni poziv investitorima za prijavu i provedbu pojedinačnog strateškog projekta kada procijeni da je to od interesa za Republiku Hrvatsku, a s ciljem privlačenja investicija i postizanja odluke da investitori svoje investicije realiziraju na teritoriju Republike Hrvatske. Javni poziv upućuje se preko Vlade Republike Hrvatske i središnjeg tijela državne uprave nadležnog za gospodarstvo objavom na mrežnim stranicama.
(2) Po odabiru investitora temeljem stavka 1. ovoga članka, ukoliko postoji interes investitora da se projekt proglasi strateškim projektom Republike Hrvatske, isti projekt investitor prijavljuje sukladno članku 8. ovoga Zakona.
KRITERIJI I POSTUPAK PRIJAVE STRATEŠKIH PROJEKATA
Kriteriji za odabir strateških projekata
Članak 7.
(1) Strateškim projektom smatrat će se projekt čijom se provedbom stvaraju uvjeti za zapošljavanje većeg broja osoba ovisno o vrsti i lokaciji projekta, koji znatno pridonosi razvoju ili poboljšanju uvjeta i standarda za proizvodnju proizvoda i pružanje usluga, koji uvodi i razvija nove tehnologije kojima se povećava konkurentnost i ekonomičnost u gospodarstvu ili javnom sektoru i/ili kojim se podiže ukupna razina sigurnosti i kvaliteta života građana i zaštita okoliša, koji pozitivno utječe na više gospodarskih djelatnosti i čijom se provedbom stvara dodana vrijednost, te koji u većoj mjeri pridonosi održivom razvitku i zaštiti prostora i okoliša, te koji znatno pridonosi konkurentnosti hrvatskog gospodarstva i udovoljava sljedećim kriterijima:
1. u skladu je s dokumentima prostornog uređenja i/ili prostornim planom Republike Hrvatske, i
2.ima vrijednost ukupnih kapitalnih troškova ulaganja jednaku ili veću od
75.000.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV), uključujući mogućnost sufinanciranja iz fondova i programa Europske unije, ili
3.ostvaruje se na potpomognutim područjima, odnosno na području
jedinica područne (regionalne) samouprave I. skupine ili na području jedinica lokalne samouprave I. i II. skupine, sukladno s propisom kojim se uređuje regionalni razvoj Republike Hrvatske, a ukupna vrijednost kapitalnih troškova ulaganja na potpomognutom području jednaka je ili veća od 10.000.000,00 kuna bez PDV-a ili
4. ostvaruje se na otocima, a ukupna vrijednost kapitalnih troškova ulaganja na otocima jednaka je ili veća od 10.000.000,00 kuna bez PDV-a ili
5.za projekte koji spadaju u područje poljoprivredne proizvodnje i ribarstva, a ukupna vrijednost kapitalnih troškova ulaganja jednaka je ili veća od 10.000.000,00 kuna bez PDV-a.
(2) Uz ispunjavanje kriterija iz stavka 1. ovoga članka privatni projekt može biti proglašen strateškim ako se odnosi na:
1.proizvodno-prerađivačke aktivnosti ili
2.razvojno-inovacijske aktivnosti ili
3.aktivnosti poslovne podrške ili
4.aktivnosti usluga visoke dodane vrijednosti ili
5.aktivnosti u energetskom sektoru ili
6.infrastrukturne aktivnosti ili
7.aktivnosti u poljoprivrednom sektoru i sektoru ribarstva.
(3) Aktivnosti iz stavka 2. točaka 1. do 4. ovoga članka definirane su propisima kojima se uređuje poticanje ulaganja.
(4) O usklađenosti prijavljenog prijedloga strateškog projekta s propisanim kriterijima odlučuje Povjerenstvo iz članka 10. ovoga Zakona.
Postupak prijave projekta
Članak 8.
(1) Projekte prijavljuje investitor na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu.
(2) Investitor može biti jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, javno poduzeće ili druga pravna osoba u vlasništvu Republike Hrvatske te svaka druga domaća ili strana pravna osoba registrirana na teritoriju Republike Hrvatske.
(3) Investitor prijavljuje projekt radi njegova proglašenja strateškim projektom, a ovisno o vrsti projekta, središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo ili Agenciji za investicije i konkurentnost ili Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija.
(4) Kada je investitor jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te javno poduzeće ili druga pravna osoba u vlasništvu Republike Hrvatske, javni investicijski projekt investitor prijavljuje središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo ili Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija ukoliko se radi o projektu iz područja energetike, sukladno s posebnim propisima kojima se uređuje obavljanje djelatnosti u energetskom sektoru. Javno-privatni investicijski projekt iz područja energetike i javno-privatni investicijski projekt koji se provodi sukladno s propisima kojima se uređuje javno-privatno partnerstvo investitor prijavljuje Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija.
(5) Kada je investitor domaća ili strana pravna osoba, privatni investicijski projekt investitor prijavljuje Agenciji za investicije i konkurentnost ili Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija ukoliko se radi o projektu iz područja energetike, sukladno s posebnim propisima kojima se uređuje obavljanje djelatnosti u energetskom sektoru.
Sadržaj prijave
Članak 9.
(1) Način podnošenja prijave projekta propisuje pravilnikom ministar nadležan za područje gospodarstva.
(2) Investitor uz prijavu obavezno prilaže i elaborat koji sadrži:
1. opis projekta i idejno rješenje izrađeno od ovlaštenog projektanta arhitektonske struke odnosno građevinske struke ukoliko se radi o infrastrukturnim građevinama, a koje sadrži opis zahvata u prostoru unutar obuhvata zahvata s jasno određenim građevinama izvan obuhvata zahvata koje su u funkciji realizacije projekta (prometna i druga infrastruktura) i izjavu o usklađenosti zahvata sa prostornim planom i popis zemljišnoknjižnih čestica na kojima će se realizirati projekt, i
2. za sve zemljišnoknjižne čestice na kojima se provodi projekt potrebno je priložiti uvjerenje o statusu i namjeni sukladno važećoj prostornoplanskoj dokumentaciji, ne starije od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva (lokacijska informacija), potvrdu o tome je li podnijet zahtjev za povrat bivših vlasnika, sukladno Zakonu o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine (NN 92/96), i očitovanje trgovačkog društva Hrvatske šume d.o.o. nalazi li se nekretnina unutar šumskogospodarske osnove, ne starije od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva, i
3. investicijski plan za razdoblje od najmanje pet godina koji obavezno sadrži bilancu stanja, račun dobiti i gubitka, izvještaj o novčanom tijeku, statističke i dinamičke ocijene investicijskog projekta i analizu rizika, i
4. dokaze o financijskoj sposobnosti koji obavezno uključuju revidirano godišnje financijsko izvješće za godinu koja predhodi godini podnošenja prijave ukoliko investitor podliježe obvezi revizije, odnosno godišnje izvješće na propisanim obrascima za investitore koji ne podliježu reviziji, poslovna izvješća za tromjesečje koje prethodi predaji prijave projekta iz stavka 1. ovoga članka, obrasce BON 1 i BON 2 ne starije od 30 dana, i
5. u slučaju kada je investitor za potrebe projekta osnovao društvo posebne namjene koje posluje na teritoriju Republike Hrvatske, a isti nije u mogućnosti dokazati svoju financijsku sposobnost za realizaciju projekta, osnivač društva koji je pravna osoba dužan je dostaviti podatke o svojoj financijskoj sposobnosti, ovjerene od nadležnog tijela u državi sjedištu investitora, a posebice: revidirano financijsko izvješće za zadnje dvije godine poslovanja, podatke o solventnosti ovjerene od strane nadležne bankarske/financijske institucije, te osnovne financijske pokazatelje poslovanja za zadnje dvije godine, te obvezujuće pismo namjere osnivača društva, i
6. detaljni profil društva, uključujući povezana društva te referentnu Listu, i
7. potvrdu da je ispunio obvezu plaćanja dospjelih poreznih obveza, obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i drugih javnih davanja, ne stariju od 30 dana.
(3) Točke 4. do 7. iz stavka 2. ovoga članka ne odnose se na javne investicijske projekte.
(4) Uredna prijava projekta kao strateškog, ovisno o vrsti projekta podnosi se središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo ili Agenciji za investicije i konkurentnost ili Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija.
POSTUPAK PROCJENE, ODABIRA, PRIPREME I PROVEDBE STRATEŠKIH PROJEKATA
Povjerenstvo
Članak 10.
(1) Vlada Republike Hrvatske odlukom osniva Povjerenstvo za procjenu i utvrđivanje prijedloga strateških projekata (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).
(2) Povjerenstvo ima predsjednika, zamjenika predsjednika, četiri stalna člana i pet promjenjivih članova.
(3) Predsjednika, zamjenika predsjednika i članove Povjerenstva imenuje Vlada Republike Hrvatske, pri čemu je predsjednik Povjerenstva, po položaju, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske, a zamjenik predsjednika čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za gospodarstvo.
(4) U slučaju kada je potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske ujedno i čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležanog za gospodarstvo, zamjenik predsjednika Povjerenstva je državni tajnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za gospodarstvo.
(5) Četiri stalna člana Povjerenstva su čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za graditeljstvo i prostorno uređenje, čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za pravosuđe, čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za zaštitu okoliša i energetiku i čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za državnu imovinu.
(6) Tri promjenjiva člana Povjerenstva su čelnik resornog središnjeg tijela državne uprave ovisno o području u čiju nadležnost pojedini strateški projekt spada, čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležanog za regionalni razvoj i fondove EU, u slučaju kada je projekat sufinanciran iz fondova i programa Europske unije, te čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležanog za vanjske i europske poslove, u slučaju kada je osnivač društva koji je investitor projekta strana pravna osoba registrirana na teritoriju Republike Hrvatske.
(7) Dva promjenjiva člana Povjerenstva predstavnici su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave na čijem se području projekt ostvaruje. Jedan promjenjivi član Povjerenstva imenuje se iz reda gradonačelnika ili općinskog načelnika, a drugi iz reda župana na čijem se području projekt ostvaruje.
(8) Zadaće Povjerenstva su:
1.ocjena prijedloga strateškog projekta i predlaganje središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo donošenja odluke o njegovu uvrštenju ili odbijanju uvrštenja na Listu strateških projekata
2.donošenje odluke o osnivanju Operativne skupine za pripremu i provedbu svakog pojedinog projekta iz članka 12. ovoga Zakona i imenovanje voditelja Operativne skupine
3.predlaganje Vladi Republike Hrvatske donošenje odluke o proglašenju strateškog projekta
4.praćenje provedbe strateških projekata
5.predlaganje Vladi Republike Hrvatske donošenja odluke o poništenju odluke o proglašenju strateškog projekta
6.predlaganje središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo donošenja odluke o brisanju projekta s Liste strateških projekata.
(9) Administrativne poslove za Povjerenstvo iz stavka 1. ovoga članka obavljaju, sukladno djelokrugu utvrđenom ovim Zakonom, središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvoili Agencija za investicije i konkurentnost ili Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, a u suradnji s središnjim tijelima državne uprave za koje je utvrđeno da priprema i provedba projekta djelomično ili potpuno spada u njihovu nadležnost.
(10) Način rada i ostala pitanja od važnosti za obavljanje poslova iz djelokruga Povjerenstva iz stavka 1. ovoga članka uredit će se poslovnikom o radu Povjerenstva koji donosi Povjerenstvo uz suglasnost čelnika središnjeg tijela državne uprave nadležnoga za gospodarstvo.
Lista strateških projekata
Članak 11.
(1) Središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo ili Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, obavljaju administrativnu provjeru zaprimljenih prijava iz članka 8. stavka 4. ovoga Zakona, sukladno članku 9. ovoga Zakona. Kada središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo obavlja administrativnu provjeru zaprimljenih prijava tada urednu prijavu upućuje na razmatranje Povjerenstvu iz članka 10. ovoga Zakona. Kada Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija obavlja administrativnu provjeru zaprimljenih prijava tada urednu prijavu upućuju središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo koje istu upućuje na razmatranje Povjerenstvu iz članka 10. ovoga Zakona.
(2) Agencija za investicije i konkurentnost ili Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, obavljaju administrativnu provjeru zaprimljenih prijava iz članka 8. stavka 5. ovoga Zakona, sukladno s člankom 9. ovoga Zakona, i upućuju urednu prijavu središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo koje istu upućuje na razmatranje Povjerenstvu iz članka 10. ovoga Zakona.
(3) Središnja tijela državne uprave iz članka 10. stavka 9. ovoga Zakona dužna su u okviru svoga djelokruga rada, a na zahtjev središnjeg tijela državne uprave nadležnog za gospodarstvo ili Agencije za investicije i konkurentnost ili Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, u roku od 10 dana od dana zaprimanja, dati stručno mišljenje na zaprimljenu prijavu i predmetnu dokumentaciju te pisanu pozitivnu ili negativnu ocjenu o prihvatljivosti prijedloga strateškog projekta, a radi ocjene o prihvatljivosti strateškog projekta te upućivanja prijave na razmatranje Povjerenstvu.
(4) Središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo ili Agencija za investicije i konkurentnost ili Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija nakon zaprimanja nepotpune dokumentacije pozvat će dopisom investitora na dopunu iste u roku od 15 dana. Ako investitor ne dostavi dopunu dokumentacije u navedenom roku, a po prijavi se ne može postupiti, investitora se izvješćuje o nemogućnosti daljnjeg postupanja po prijavi.
(5) Središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo vodi i ažurira Listu strateških projekata, koja je javna.
(6) Središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo na prijedlog Povjerenstva, donosi odluku o brisanju projekta s Liste strateških projekata u slučajevima:
1.kada projekt prestane ispunjavati kriterije iz članka 7. ovoga Zakona
2.ako se tijekom pripreme projekta utvrdi da sukladno sa zakonskim propisima nije moguće izvršiti provedbu projekta
3.ako investitor odustane od realizacije strateškog projekta
4.ako investitor ne poduzima radnje u cilju realizacije strateškog projekta
5.ako protekne rok od godinu dana od donošenja odluke središnjeg tijela državne uprave nadležnog za gospodarstvo o uvrštenju projekta na Listu strateških projekata, a postupak pripreme nije okončan krivnjom investitora
6.ako se ne sklopi Sporazum iz članka 13. ovoga Zakona
7.ako Vlada Republike Hrvatske donese odluku o poništenju odluke o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske
8.8. ako se investicijski projekt iz stavka 9. ovoga članka briše sa Europske liste projekata od zajedničkog interesa.
(7) Središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo na prijedlog Povjerenstva, donosi odluku o brisanju projekta s Liste strateških projekata za projekt za koji je Vlada Republike Hrvatske donijela odluku o poništenju odluke o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske.
(8) Ako zbog složenosti procesa pripreme projekta postupak pripreme nije okončan u roku od godinu dana od dana donošenja odluke o uvrštenju projekta na Listu strateških projekata, a navedeno nije krivnja investitora, središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo će na prijedlog Povjerenstva donijeti odluku o primjerenom produljenju roka, ali ne za razdoblje dulje od godinu dana.
(9)Ukoliko je investicijski projekt podržan od strane Republike Hrvatske i Europska unija ga proglasi projektom od zajedničkog interesa te uvrsti na Europsku listu projekata od zajedničkog interesa a sukladno Uredbi (EU) br. 347/2013, isti se na prijedlog Povjerenstva automatizmom uvrštava na Listu strateških projekata, uz prethodno podnošenje prijave sukladno članku 8. ovoga Zakona i dokaza da je investicijski projekt uvršten na Europsku listu projekata od zajedničkog interesa.
Operativna skupina za pripremu i provedbu strateškog projekta
Članak 12.
(1) Operativna skupina za pripremu i provedbu strateških projekata (u daljnjem tekstu: Operativna skupina) zadužena je za utvrđivanje svih potrebnih propisanih postupaka i podataka o svim nadležnim tijelima koja sudjeluju u pripremi i provedbi projekta, za međusobnu koordinaciju i dinamiku pripreme te izrade svih potrebnih akata i dokumentacije za provedbu projekta.
(2) Način rada Operativne skupine iz stavka 1. ovoga članka, može propisati Poslovnikom o radu, voditelj Operativne skupine za predmetni projekt.
(3) Zadaće Operativne skupine su:
1.utvrđivanje propisanih postupaka koji su potrebni za pripremu i provedbu svakog pojedinog projekta te obavještavanje investitora o istima
2.izrada cjelovitog pregleda upravnih i drugih postupaka i radnji koje je potrebno poduzeti u svrhu provedbe projekta te izradu popisa akata nužnih za njegovu provedbu, a u roku od godinu dana od dana uvrštenja projekta na Listu strateških projekata
3.međuresorno usuglašavanje i koordiniranje aktivnosti u pripremi i izradi akata za provedbu projekta te rokove njihova izvršenja
4.utvrđivanje elemenata prijedloga odluke Vlade Republike Hrvatske o proglašenju strateškog projekta koji se upućuje Povjerenstvu iz članka 10. ovoga Zakona.
(4) Nakon izvršnosti odluke o uvrštenju projekta na Listu strateških projekata i imenovanju voditelja Operativne skupine, voditelj utvrđuje resorna središnja tijela državne uprave za pripremu i provedbu projekta, popis upravnih i drugih postupaka i radnji koje je potrebno poduzeti u cilju realizacije strateškog projekta u skladu sa zakonom, koordinira rad članova Operativne skupine po njihovu imenovanju i prati postupke ukupne pripreme i provedbe postupaka te dinamiku izvršenja zadaća svih sudionika u provedbi projekata.
(5) Popis upravnih i drugih postupaka i radnji iz stavka 4. ovoga članka dostavlja se središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo i investitoru radi daljnjeg postupanja.
(6) Voditelj Operativne skupine od resornih će tijela državne uprave i drugih državnih tijela za koja je utvrđeno da su priprema i provedba projekta djelomično ili potpuno u njihovoj nadležnosti zatražiti imenovanje osoba u Operativnoj skupini, a po potrebi može zatražiti investitora projekta da imenuje osobu koja će sudjelovati u radu Operativne skupine, u slučajevima kada je to nužno radi utvrđivanja dinamike projekta. Rok za dostavu imenovanja je 15 dana od dana zaprimanja zatraženog imenovanja osoba u Operativnu skupinu.
(7) Operativnu skupinu iz stavka 1. ovoga članka čine:
1. predstavnici središnjeg tijela državne uprave i drugih državnih tijela za koje je utvrđeno da priprema i provedba projekta djelomično ili potpuno spada u njihovu nadležnost
2.predstavnici Agencije za investicije i konkurentnost ili Centra za
praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija
3.predstavnici izvršnog tijela jedinice lokalne i područne (regionalne)
samouprave na čijem će se području projekt ostvariti
4.predstavnici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za financije
5.predstavnici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za zaštitu
okoliša i prirode i
6.druge stručne osobe ovisno o potrebi, a koje mogu pridonijeti kvaliteti
pripreme i provedbe projekta.
(8) Voditelj Operativne skupine za privatne, javne i javno-privatne projekte predlaže se i bira iz redova državnih dužnosnika središnjih tijela državne uprave za koje je utvrđeno da priprema i provedba projekta djelomično ili potpuno spada u njihovu nadležnost ili čelnika i drugih rukovodećih službenika Agencije za investicije i konkurentnost ili Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija.
(9) Voditelj Operativne skupine dužan je središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo i predsjednika Povjerenstva, tromjesečno a na zahtjev predsjednika Povjerenstva i češće, izvještavati o provedbi postupaka te dinamici izvršenja zadaća svih sudionika u provedbi projekata.
(10) Operativna skupina proglašeni strateški projekt iz čl. 14. ovoga Zakona prati do njegove konačne realizacije.
Sporazum o pripremi i provedbi strateškog projekta
Članak 13.
(1) Sporazum o pripremi i provedbi strateškog projekta (u daljnjem tekstu: Sporazum) s privatnim ili javnim investitorom sklopit će čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležan za gospodarstvo, prije donošenja Odluke Vlade Republike Hrvatske o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske, a uz prethodno mišljenje Državnog odvjetništva Republike Hrvatske, i središnjeg tijela državne uprave nadležnog za vanjske i europske poslove ako je osnivač društva koje je investitor projekta strana pravna osoba registrirana na teritoriju Republike Hrvatske.
(2) Bitne sastavnice Sporazuma proizlaze iz prijedloga Operativne skupine za pripremu i provedbu strateškog projekta te popisa upravnih i drugih postupaka i radnji koje je potrebno poduzeti u cilju realizacije strateškog projekta iz članka 12. stavka 4. ovoga Zakona, prihvaćenog od strane Povjerenstva iz članka 10. ovoga Zakona.
(3) Sporazumom se uređuje tehnička priprema i provedba strateškog projekta, vrijeme investiranja, krajnji rok realizacije strateškog projekta, ugovorna kazna u visini vrijednosti 0,1% ukupne vrijednosti strateškog projekta i to u slučaju prekoračenja krajnjeg roka realizacije strateškog projekta krivnjom investitora ili u slučaju odustajanja investitora od realizacije strateškog projekta.
(4) U slučaju prekoračenja krajnjeg roka realizacije strateškog projekta iz stavka 3. ovoga članka a koji nije krivnja investitora, isti u roku 3 mjeseca prije isteka krajnjeg roka realizacije dostavlja zahtjev za primjerenim produljenjemroka realizacije strateškog projekta, s detaljnim obrazloženjem razloga koji su doveli do prekoračenja roka. Zahtjev se dostavlja središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo, koje će na prijedlog Povjerenstva donijeti odluku o primjerenom produljenju krajnjeg roka realizacije strateškog projekta.
(5) Investitor je dužan dostaviti središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo, u roku od 7 dana prije potpisivanja Sporazuma, bjanko zadužnicu društva koje je dokazalo financijsku sposobnost za realizaciju strateškog projekta temeljem članka 9. stavka 2. ovoga Zakona, potvrđenu (solemniziranu) od strane javnog bilježnika, a radi osiguranja naplate ugovorne kazne iz stavka 3. ovoga članka.
(6) Privatni ili javno-privatni investitor radi dokaza o namjeri realizacije prijavljenog projektadužan je dostaviti Agenciji za investicije i konkurentnost ili Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, u roku od 7 dana prije potpisivanja Sporazuma, obvezno i sljedeće:
1. potvrdu banke kojom investitor dokazuje da su na posebnom računu namijenjenom za realizaciju projekta, društva koje je podnijelo prijavu osigurana financijska sredstva u visini vrijednosti najmanje 5% ukupne vrijednosti projekta, i/ili
2. u slučaju kada je investitor za potrebe projekta osnovao društvo posebne namjene koje posluje na teritoriju Republike Hrvatske, potvrdu banke kojom dokazuje da su na posebnom računu društva namijenjenom za realizaciju projekta, osigurana financijska sredstva u visini vrijednosti najmanje 5% ukupne vrijednosti projekta, i/ili
3. dokaz o iznosu prethodno uloženih sredstava u realizaciju projekta u visini vrijednosti najmanje 5% ukupne vrijednosti projekta, temeljen na potvrdi ovlaštenog revizora o visini izvršenog ulaganja, i/ili
4. obvezujuće pismo namjere banke kojim dokazuje spremnost financiranja projekta.
(7) Javni investitor dužan je dostaviti središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo ili Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, u roku od 7 dana prije potpisivanja Sporazuma,dokaz o namjeri realizacije prijavljenog projekta koji uključuje Odluku Nadzornog odbora društva ili Odluku Glavne skupštine društva.
(8) U slučaju ne aktiviranja bjanko zadužnice iz stavka 5. ovoga članka, ista se vraća investitoru po završetku realizacije strateškog projekta, a u roku od 7 dana od dana zaprimanja završnog izvješća o izvršenom ulaganju iz stavka 9. ovoga članka.
(9) Investitor je dužan po završetku realizacije strateškog projekta završno izvješće o izvršenom ulaganju, s potvrdom ovlaštenog revizora o visini izvršenog ulaganja kao i dokaze o elementima ulaganja iz članka 7. stavka 1. ovoga Zakona, dostaviti čelniku središnjeg tijela državne uprave nadležnom za gospodarstvo te Operativnoj skupini koja prati realizaciju tog strateškog projekta.
(10) Sporazum iz stavka 1. ovoga članka stupa na snagu danom stupanja na snagu odluke o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske iz članka 14. ovoga Zakona.
Odluka Vlade Republike Hrvatske o proglašenju strateškog projekta
Članak 14.
(1) Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Povjerenstva donosi odluku o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske koja se objavljuje u "Narodnim novinama".
(2) Odluka iz stavka 1. ovoga članka sadrži:
1.naziv projekta
2.vrijednost ukupnih troškova projekta procijenjenu kroz materijalnu i nematerijalnu imovinu
3.naziv investitora
4.vrstu projekta (privatni, javni, javno-privatni)
5.lokaciju projekta (jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave)
6.opis projekta (ciljevi, učinci, utjecaj na razvoj gospodarstva)
7.obrazloženje opravdanosti proglašavanja projekta od strateškog interesa za Republiku Hrvatsku s procjenom učinaka, te ispunjava li predloženi projekt uvjete propisane ovim Zakonom.
8.popis postupaka i radnji iz članka 12. stavka 4. ovoga Zakona, koje je potrebno poduzeti u cilju realizacije strateškog projekta (hodogram aktivnosti).
(3) Ako tijekom provedbe strateškog projekta Povjerenstvo stekne nova saznanja o strateškom projektu te se utvrdi da su podneseni podaci o projektu na temelju kojih je donesena odluka o proglašenju strateškog projekta neistiniti, ta će se odluka poništiti.
(4) Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Povjerenstva iz članka 10. ovoga Zakona donosi odluku o poništenju odluke o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske, a objavljuje se u "Narodnim novinama".
Žurnost postupanja
Članak 15.
(1) Svi postupci vezani za pripremu i provedbu proglašenog strateškog projekta i obradu urednih zahtjeva smatraju su hitnima.
(2) Od dana uvrštenja projekta na Listu strataških projekata, svi postupci u vezi obrade uredno podnesenih zahtjeva smatraju se hitnima.
(3) Sva mišljenja i sve upravne akte, osim onih koji se izdaju u skladu sa člankom 27. stavkom 2. ovoga Zakona, središnja su tijela državne uprave, pravne osobe ili upravna tijela nadležna za njihovo izdavanje dužna izdati u roku od 15 dana od zaprimanja uredno podnesenog zahtjeva investitora. Središnje tijelo državne uprave, pravna osoba ili upravno tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave koje zaprimi zahtjev dužno je u roku od pet dana od zaprimanja zahtjeva pisanim pozivom zatražiti dopunu zahtjeva i/ili prateće dokumentacije, na način da pobroji i pojasni nedostatke u zahtjevu i/ili pratećoj dokumentaciji. Dostava dopune zahtjeva i/ili prateće dokumentacije sukladno s pisanim pozivom nadležnog središnjeg tijela državne uprave, pravne osobe ili upravnog tijela, smatra se uredno podnesenim zahtjevom.
(4) Ako središnje tijelo državne uprave, pravna osoba ili nadležno upravno tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave za izdavanje mišljenja ili upravnog akta smatra da zbog složenosti ili drugih opravdanih razloga nije u mogućnosti izraditi zatraženo mišljenje u roku od 15 dana od zaprimanja uredno podnesenog zahtjeva, dužno je pisanim putem, unutar roka od 15 dana, obavijestiti Povjerenstvo i voditelja Operativne skupine i investitora o potrebi za produljenjem roka za dodatnih 15 dana.
(5) Žalbeni postupci koji se vode sukladno propisu kojim se uređuje područje javne nabave, a povezani su s provedbom strateških projekata, smatraju se hitnima.
(6) Nepostupanje sukladno stavcima 2. do 3. ovoga članka je teška povreda službene dužnosti službene osobe koja provodi postupak.
(7) Postupci zbog teške povrede službene dužnosti iz stavaka 3. i 4. ovoga članka su žurni.
(8) Ako središnje tijelo državne uprave, pravna osoba ili nadležno upravno tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ne postupi sukladno stavcima 3. i 4. ovoga članka, kaznit će se za prekršaj novčanom kaznom od 5000,00 kuna za svaki dan zakašnjenja, koja se izriče središnjem tijelu državne uprave, pravnoj osobi ili nadležnom upravnom tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, a uplaćuje se u korist državnog proračuna Republike Hrvatske.
Članak 16.
U slučaju kada provedba strateških projekata iz ovoga Zakona podrazumijeva sklapanje ugovora o javnoj nabavi, ugovora o koncesijama za javne radove, ugovora o koncesijama za javne usluge ili ugovora o javno-privatnom partnerstvu u smislu propisa iz područja javne nabave, javno-privatnog partnerstva ili područja koncesija, članak 6. ovoga Zakona se ne primjenjuje.
RASPOLAGANJE NEKRETNINAMA U VLASNIŠTVU REPUBLIKE HRVATSKE
Članak 17.
Na raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u vezi s provedbom strateških projekata primjenjuju se propisi kojima se uređuje upravljanje državnom imovinom, stvarna prava, obvezna prava te drugi propisi kojima se uređuje gospodarenje, korištenje i raspolaganje dobrima u vlasništvu Republike Hrvatske.
Članak 18.
(1) Nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, uključujući i šume, šumsko zemljište, poljoprivredno zemljište i javne ceste, potrebnim za provedbu strateškog projekta raspolaže Vlada Republike Hrvatske u skladu s lokacijskom dozvolom odnosno drugim aktom.
(2) Nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske potrebnima za provedbu javnog strateškog projekta raspolaže Vlada Republike Hrvatske po tržišnoj vrijednosti prema procjeni ovlaštenog sudskog vještaka.
(3) Nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske potrebnima za provedbu privatnog strateškog projekta raspolaže Vlada Republike Hrvatske po tržišnoj vrijednosti prema procjeni ovlaštenog sudskog vještaka, ako su ispunjeni uvjeti iz članka 5. ovoga Zakona.
(4) Vlada Republike Hrvatske uz prethodno mišljenje resornog središnjeg tijela državne uprave može sukladno posebnim propisima izdvojiti šume, odnosno šumsko zemljište u vlasništvu Republike Hrvatske, potrebno za provedbu strateškog projekta, iz šumskogospodarske osnove i prenijeti pravo vlasništva na drugu pravnu osobu ili osnovati pravo građenja na šumi i šumskom zemljištu radi njihova korištenja u druge namjene u skladu s lokacijskom dozvolom odnosno drugim aktom o čemu Vlada Republike Hrvatske donosi odluke.
(5) Prijedlog za ukidanje statusa javnog dobra u općoj uporabi javnoj cesti ili njezinu dijelu podnosi resorno središnje tijelo državne uprave, a odluku o ukidanju statusa javnog dobra u općoj uporabi javnoj cesti ili njezinu dijelu donosi Vlada Republike Hrvatske ili tijelo koje ona ovlasti.
(6) Ako postoji potreba da javna cesta i nadalje bude u svojoj funkciji i korištenju, ali zbog provedbe strateškog projekta postoji potreba za osnivanjem stvarnih prava na javnoj cesti u svrhu zbog koje je osnivanje takvog prava dozvoljeno člankom 3. stavkom 3. Zakona o cestama, suglasnost za osnivanje stvarnih prava daje Vlada Republike Hrvatske uz prethodno mišljenje resornog središnjeg tijela državne uprave. Vlada Republike Hrvatske u ime i za račun pravne osobe nadležne za upravljanje javnom cestom sklapa ugovor o osnivanju stvarnih prava.
(7) Odluka o ukidanju statusa javnog dobra u općoj uporabi sadrži i odredbu o brisanju statusa u zemljišnim knjigama.
Članak 19.
Državno odvjetništvo Republike Hrvatske prije sklapanja ugovora o prenošenju prava vlasništva, osnivanju prava građenja i osnivanju prava služnosti iz članka 18. stavaka 2. do 7. ovoga Zakona, daje mišljenje o njihovoj pravnoj valjanosti, u roku od 30 dana od dana zaprimanja urednog zahtjeva.
Članak 20.
Vlada Republike Hrvatske uz prethodno mišljenje resornog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za pravosuđeodređuje potrebu hitnog postupanja u određenom upravnom ili sudskom postupku potrebnom za provedbu strateškog projekta.
Članak 21.
(1) Stručne i administrativne poslove u vezi s donošenjem odluka o izdvajanju šuma ili šumskog zemljišta iz šumskogospodarske osnove, i odluka o ukidanju statusa javnog dobra u općoj uporabi javnoj cesti iz članka 18. ovoga Zakona obavljaju resorna središnja tijela državne uprave.
(2) Stručne i administrativne poslove u vezi s raspolaganjem nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske nakon donošenja odluka iz članka 18. ovoga Zakona obavlja središnje tijelo državne uprave nadležno za državnu imovinu ili tijelo državne uprave nadležno za poljoprivredno zemljište.
DAVANJE KONCESIJA U VEZI S PROVEDBOM STRATEŠKIH PROJEKATA
Članak 22.
Na davanje koncesija u vezi s provedbom strateških projekata primjenjuju se svi propisi kojima se uređuje davanje koncesija te drugi propisi kojima se uređuju navedena pitanja.
Članak 23.
(1) Koncesiju za provedbu strateškog projekta dodjeljuje Vlada Republike Hrvatske, a u slučaju dodjele koncesije na najdulje vrijeme od 99 godina odluku o koncesiji donosi Hrvatski sabor.
(2) Ako je za potrebe jednog strateškog projekta investitoru potrebno dodijeliti više istih koncesija, postupci za donošenje odluke o dodjeli koncesija spojit će se, a Vlada Republike Hrvatske donijet će jednu (zajedničku) odluku i sklopiti jedan ugovor o koncesiji.
Članak 24.
Stručne i administrativne poslove u vezi s davanjem koncesija obavlja resorno središnje tijelo državne uprave u čijoj je nadležnosti dodjela pojedinih koncesija, a u suradnji s resornim središnjim tijelom državne uprave u čiju nadležnost strateški projekt spada.
IZDAVANJE UPRAVNIH AKATA U VEZI S PROVEDBOM STRATEŠKIH PROJEKATA
Članak 25.
(1) Na utvrđivanje granice pomorskog dobra i izdavanje akata za provođenje dokumenata prostornog uređenja, građenje i uporabu građevina u vezi s provedbom strateških projekata, primjenjuju se svi propisi kojima se uređuje utvrđivanje granice pomorskog dobra, upravna područja prostornog uređenja i graditeljstva i područja zaštite okoliša i prirode, i očuvanja kulturnih dobara te drugi propisi kojima se uređuju navedena pitanja.
(2) Postupci utvrđivanja granice pomorskog dobra te izdavanja akata iz stavka 1. ovoga članka su hitni sukladno s člankom 15. ovoga Zakona.
Članak 26.
(1) Granicu pomorskog dobra u slučajevima u kojima je to potrebno za provedbu strateškog projekta utvrđuje središnje tijelo državne uprave nadležno za pomorstvo, na zahtjev investitora.
(2) Troškove utvrđivanja granica pomorskog dobra u slučaju iz stavka 1. ovoga članka snosi investitor na čiji je zahtjev pokrenut postupak.
Članak 27.
(1) Središnje tijelo državne uprave nadležno za zaštitu okoliša i energetiku i središnje tijelo državne uprave nadležno za kulturu dužna su utvrditi obvezu ako ona postoji, provedbe nekog od postupaka predviđenih posebnim propisima kojima se uređuje zaštita okoliša i prirode, odnosno zaštita kulturnih dobara u roku od 15 dana od zaprimanja urednog zahtjeva voditelja Operativne skupine.
(2) U slučaju obveze provođenja postupka procjene utjecaja na okoliš, ishođenja okolišne dozvole, ishođenja suglasnosti na izvješće o sigurnosti te suglasnosti na sanacijski program, i/ili ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu, postupak se provodi sukladno s posebnim propisima kojima se uređuje zaštita okoliša i prirode.
(3) Ako nadležna tijela iz stavka 1. ovoga članka smatraju da zbog složenosti ili drugih opravdanih razloga nisu u mogućnosti utvrditi potrebu u roku od 15 dana, dužna su odmah pisanim putem, unutar roka od 15 dana, obavijestiti Povjerenstvo i investitora o potrebi za produljenjem roka za dodatnih 15 dana.
Članak 28.
(1) Za provedbu zahvata u prostoru te za građenje građevina potrebnih za provedbu strateškog projekta za koje se prema propisima koji uređuju prostorno uređenje i gradnju izdaje lokacijska dozvola odnosno akt kojim se odobrava građenje, izdaju se lokacijska i građevinska dozvola odnosno drugi akt, a za uporabu tih građevina uporabna dozvola.
(2) Dozvole iz stavka 1. ovoga članka izdaje središnje tijelo državne uprave nadležno za prostorno uređenje i graditeljstvo.
Članak 29.
Na izdavanje dozvola iz članka 28. stavka 1. ovoga Zakona ne primjenjuju se odredbe propisa iz upravnog područja prostornog uređenja koje se odnose na obvezu izrade i donošenja provedbenih dokumenata prostornog uređenja (urbanističkog plana uređenja i detaljnog plana uređenja).
Članak 30.
Rješenje o promjeni namjene građevine, rješenje o utvrđivanju građevne čestice i potvrdu akta o parcelaciji građevinskog zemljišta potrebnih za provedbu strateškog projekta izdaje središnje tijelo državne uprave nadležno za prostorno uređenje i graditeljstvo.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 31.
(1) Ministar nadležan za gospodarstvo će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona donijeti pravilnik iz članka 9. stavka 1. ovoga Zakona.
(2) Vlada Republike Hrvatske će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona donijeti odluku o osnivanju Povjerenstvo iz članka 10. stavka 1. ovoga Zakona.
(3) Povjerenstvo uz suglasnost čelnika središnjeg tijela državne uprave nadležnog za gospodarstvo će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona donijeti poslovnik o radu Povjerenstva iz članka 10. stavka 11. ovoga Zakona.
Članak 32.
(1) Naputak o načinu provedbe postupka prijave i administrativne provjere temeljem odredbi Zakona o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 133/13. i 152/14.), objavljen u (»Narodne novine«, br. 66/15.), ostaje na snazi do donošenja pravilnika iz članka 9. stavka 1. ovoga Zakona.
(2) Odluka o osnivanju Povjerenstva za procjenu i utvrđivanje prijedloga strateških projekata (»Narodne novine«, br. 1/14. i 44/16.) donesena na temelju Zakona o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 133/13., 152/14. i 22/16.), ostaje na snazi do donošenja odluke iz članka 10. stavka 1. ovoga Zakona.
(3) Poslovnik o radu Povjerenstva za procjenu i utvrđivanje prijedloga strateških projekata donesen 13. siječnja 2014. na temelju Zakona o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 133/13., 152/14. i 22/16.), ostaje na snazi do donošenja poslovnika iz članka 10. stavka 11. ovoga Zakona.
Članak 33.
Svi postupci i radnje koji se odnose na aktivnosti iz članka 6. do 12. Zakona o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 133/13., 152/14. i 22/16.), započeti a ne dovršeni prije stupanja na snagu ovoga Zakona, dovršit će se prema odredbama ovoga Zakona ako je to povoljnije za investitora.
Članak 34.
Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 133/13., 152/14. i 22/16.).
Članak 35.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O STRATEŠKIM INVESTICIJSKIM PROJEKTIMA REPUBLIKE HRVATSKE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 1.
Ovim Zakonom uređuju se kriteriji i postupak prijave strateških investicijskih projekata (u daljnjem tekstu: strateški projekti), postupak procjene, odabira, pripreme i provedbe strateških projekata, raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske za potrebe provedbe strateških projekata, davanje koncesija u vezi s provedbom strateških projekata i izdavanje upravnih akata u vezi s provedbom strateških projekata.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 2.
Ovim se Zakonom osigurava provedba Uredbe (EU) br. 347/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2013. o smjernicama za transeuropsku energetsku infrastrukturu i stavljanje izvan snage Odluke br. 1364/2006/EZ i izmjeni uredaba (EZ) br. 713/2009, (EZ) br. 714/2009 i (EZ) br. 715/2009 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 347/2013).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 3.
Pojedini pojmovi u smislu ovoga Zakona imaju sljedeće značenje:
1. Strateški investicijski projekt je svaki privatni investicijski projekt, javni investicijski projekt ili javno-privatni investicijski projekt iz područja gospodarstva, energetike, turizma, prometa, infrastrukture, elektroničkih komunikacija, poštanskih usluga, zaštite okoliša, komunalnog gospodarstva, poljoprivrede, šumarstva, vodnog gospodarstva, ribarstva, zdravstva, kulture, znanosti, obrane, pravosuđa, tehnologije i obrazovanja koji uključuje građenje građevina, a koji na temelju ovoga Zakona proglasi Vlada Republike Hrvatske
2. Privatnim investicijskim projektom smatra se projekt koji se financira kroz ulaganja domaćih ili stranih pravnih osoba, registriranih na teritoriju Republike Hrvatske
3. Javnim investicijskim projektom smatra se projekt čiji je nositelj javno poduzeće ili druga pravna osoba u vlasništvu Republike Hrvatske ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
4. Javno-privatnim investicijskim projektom smatra se projekt čiji su nositelji javna i privatna pravna osoba
5. Investitor može biti domaća ili strana pravna osoba registrirana na teritoriju Republike Hrvatske , javno poduzeće ili druga pravna osoba u vlasništvu Republike Hrvatske ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
6 . Uredna prijava smatra se prijava koja sadrži opis projekta uz ispunjavanje uvjeta iz članka 10. ovoga Zakona te dokumente i druge potrebne podatke i dokaze o projektu na temelju kojih je moguće procijeniti udovoljavanje propisanim uvjetima
7. Uredno podnesen zahtjev smatra se zahtjev koji sadrži sve podatke i prateću dokumentaciju propisanu posebnim propisima.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 4.
(1) Strateški projekti od interesa su za Republiku Hrvatsku.
(2) Izgradnja strateških objekata od interesa je za Republiku Hrvatsku.
(3) Proglašavanje projekta strateškim ne pretpostavlja obvezu Republike Hrvatske ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u smislu financijskog doprinosa ili osiguravanja
javnih financijskih sredstava za realizaciju strateškog projekta iz ovoga Zakona.
(4) Na strateške projekte primjenjuju se propisi o državnim potporama.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Potencijalni strateški projekti
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 5.
(1) Potencijalni strateški projekt u smislu ovoga Zakona je projekt koji se može realizirati na:
1. nekretnini nad kojom Republika Hrvatska ima natpolovični većinski suvlasnički
dio, prema stanju u zemljišnim knjigama, a koja je prostornim planom planirana za razvoj investicijskih projekata, ili
2. nekretnini nad kojom Republika Hrvatska i jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave imaju natpolovični većinski suvlasnički dio, prema stanju u zemljišnim knjigama, a koja je prostornim planom planirana za razvoj investicijskih projekata, ili
3. pomorskom dobru, ako ono čini funkcionalnu i poslovnu cjelinu sa nekretninom iz
točaka 1. i 2. ovoga stavka.
(2) Središnje tijelo državne uprave koje raspolaže nekretninama i općim dobrom iz stavka 1. ovoga članka, odlukom utvrđuje potencijalni strateški projekt, na prijedlog i u suradnji sa središnjim tijelom državne uprave u čiju nadležnost pojedini potencijalni strateški projekt spada .
(3) Odabir investitora za realizaciju pojedinog potencijalnog strateškog projekta obavlja se na temelju javnog poziva, koji se može provesti u dva kruga, u kojem slučaju se u prvom krugu utvrđuje interes investitora za realizaciju pojedinog projekta, a u drugom krugu upućuje se poziv za dostavu obvezujuće ponude, sukladno posebnim propisima.
(4) Prijava projekta iz stavka 1. ovoga Zakona od strane investitora uz kriterije iz članka 7. ovoga Zakona, sadrži i dopunske kriterije, te uz sadržaj prijave iz članka 9. ovoga Zakona uključuje i dodatne dokumente, podatke i dokaze o projektu, važne za odabir investitora za realizaciju potencijalnog strateškog projekta.
(5) Sadržaj javnog poziva, način raspolaganja nekretninom, visinu naknade za korištenje nekretnine, te sadržaj prijave projekta iz stavka 4. ovoga članka uređuje Vlada Republike Hrvatske odlukom za svaki pojedini projekt, na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za državnu imovinu u suradnji sa središnjim tijelom državne uprave u čiju nadležnost pojedini potencijalni strateški projekt spada.
(6) Kada se radi o nekretnini iz stavka 1. točke 2. ovoga članka, odluka iz stavka 5. ovoga članka donosi se uz suglasnost jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(7) Republika Hrvatska i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, temeljem odluke iz stavka 5. ovoga članka, sklapaju sporazum o uvjetima i načinu raspolaganja nekretninom.
(8) Javni poziv iz stavka 3. ovoga članka objavljuje se na mrežnim stranicama središnjeg tijela državne uprave nadležnog za državnu imovinu, središnjeg tijela državne uprave u čiju nadležnost pojedini potencijalni strateški projekt spada, a i na mrežnim stranicama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave na čijem se području planira realizirati potencijalni strateški projekt. Javni poziv objavljuje se također putem sredstava javnog priopćavanja.
(9) Po odabiru potencijalnog strateškog projekta temeljem stavka 3. ovoga članka, ukoliko postoji interes investitora da se projekt proglasi strateškim projektom Republike Hrvatske, isti projekt investitor prijavljuje sukladno članku 8. ovoga Zakona .
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Javni poziv
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 6.
(1) Vlada Republike Hrvatske ili tijelo koje ona ovlasti može uputiti javni poziv investitorima za prijavu i provedbu pojedinačnog strateškog projekta kada procijeni da je to od interesa za Republiku Hrvatsku, a s ciljem privlačenja investicija i postizanja odluke da investitori svoje investicije realiziraju na teritoriju Republike Hrvatske. Javni poziv upućuje se preko Vlade Republike Hrvatske i središnjeg tijela državne uprave nadležnog za gospodarstvo objavom na mrežnim stranicama.
(2) Po odabiru investitora temeljem stavka 1. ovoga članka, ukoliko postoji interes investitora da se projekt proglasi strateškim projektom Republike Hrvatske, isti projekt investitor prijavljuje sukladno članku 8. ovoga Zakona .
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
KRITERIJI I POSTUPAK PRIJAVE STRATEŠKIH PROJEKATA
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Kriteriji za odabir strateških projekata
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 7.
(1) Strateškim projektom smatrat će se projekt čijom se provedbom stvaraju uvjeti za zapošljavanje većeg broja osoba ovisno o vrsti i lokaciji projekta, koji znatno pridonosi razvoju ili poboljšanju uvjeta i standarda za proizvodnju proizvoda i pružanje usluga, koji uvodi i razvija nove tehnologije kojima se povećava konkurentnost i ekonomičnost u gospodarstvu ili javnom sektoru i/ili kojim se podiže ukupna razina sigurnosti i kvaliteta života građana i zaštita okoliša, koji pozitivno utječe na više gospodarskih djelatnosti i čijom se provedbom stvara dodana vrijednost, te koji u većoj mjeri pridonosi održivom razvitku i zaštiti prostora i okoliša, te koji znatno pridonosi konkurentnosti hrvatskog gospodarstva i udovoljava sljedećim kriterijima:
1. u skladu je s dokumentima prostornog uređenja i/ili prostornim planom Republike Hrvatske, i
2. ima vrijednost ukupnih kapitalnih troškova ulaganja jednaku ili veću od
75.000.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost ( u daljnjem tekstu: PDV), uključujući mogućnost sufinanciranja iz fondova i programa Europske unije, ili
3. ostvaruje se na potpomognutim područjima, odnosno na području
jedinica područne (regionalne) samouprave I. skupine ili na području jedinica lokalne samouprave I. i II. skupine, sukladno s propisom kojim se uređuje regionalni razvoj Republike Hrvatske, a ukupna vrijednost kapitalnih troškova ulaganja na potpomognutom području jednaka je ili veća od 10.000.000,00 kuna bez PDV-a ili
4. ostvaruje se na otocima, a ukupna vrijednost kapitalnih troškova ulaganja na otocima jednaka je ili veća od 10.000.000,00 kuna bez PDV-a ili
5. za projekte koji spadaju u područje poljoprivredne proizvodnje i ribarstva, a ukupna vrijednost kapitalnih troškova ulaganja jednaka je ili veća od 10.000.000,00 kuna bez PDV-a.
(2) Uz ispunjavanje kriterija iz stavka 1. ovoga članka privatni projekt može biti proglašen strateškim ako se odnosi na:
1. proizvodno-prerađivačke aktivnosti ili
2. razvojno-inovacijske aktivnosti ili
3. aktivnosti poslovne podrške ili
4. aktivnosti usluga visoke dodane vrijednosti ili
5. aktivnosti u energetskom sektoru ili
6. infrastrukturne aktivnosti ili
7. aktivnosti u poljoprivrednom sektoru i sektoru ribarstva.
(3) Aktivnosti iz stavka 2. točaka 1. do 4. ovoga članka definirane su propisima kojima se uređuje poticanje ulaganja.
(4) O usklađenosti prijavljenog prijedloga strateškog projekta s propisanim kriterijima odlučuje Povjerenstvo iz članka 10. ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Postupak prijave projekta
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 8.
(1) Projekte prijavljuje investitor na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu.
(2) Investitor može biti jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, javno poduzeće ili druga pravna osoba u vlasništvu Republike Hrvatske te svaka druga domaća ili strana pravna osoba registrirana na teritoriju Republike Hrvatske.
(3) Investitor prijavljuje projekt radi njegova proglašenja strateškim projektom, a ovisno o vrsti projekta, središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo ili Agenciji za investicije i konkurentnost ili Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija.
(4) Kada je investitor jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te javno poduzeće ili druga pravna osoba u vlasništvu Republike Hrvatske, javni investicijski projekt investitor prijavljuje središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo ili Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija ukoliko se radi o projektu iz područja energetike, sukladno s posebnim propisima kojima se uređuje obavljanje djelatnosti u energetskom sektoru. Javno-privatni investicijski projekt iz područja energetike i javno-privatni investicijski projekt koji se provodi sukladno s propisima kojima se uređuje javno-privatno partnerstvo investitor prijavljuje Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija.
(5) Kada je investitor domaća ili strana pravna osoba, privatni investicijski projekt investitor prijavljuje Agenciji za investicije i konkurentnost ili Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija ukoliko se radi o projektu iz područja energetike, sukladno s posebnim propisima kojima se uređuje obavljanje djelatnosti u energetskom sektoru.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Sadržaj prijave
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 9.
(1) Način podnošenja prijave projekta propisuje pravilnikom ministar nadležan za područje gospodarstva .
(2) Investitor uz prijavu obavezno prilaže i elaborat koji sadrži:
1. opis projekta i idejno rješenje izrađeno od ovlaštenog projektanta arhitektonske struke odnosno građevinske struke ukoliko se radi o infrastrukturnim građevinama, a koje sadrži opis zahvata u prostoru unutar obuhvata zahvata s jasno određenim građevinama izvan obuhvata zahvata koje su u funkciji realizacije projekta (prometna i druga infrastruktura) i izjavu o usklađenosti zahvata sa prostornim planom i popis zemljišnoknjižnih čestica na kojima će se realizirati projekt, i
2. za sve zemljišnoknjižne čestice na kojima se provodi projekt potrebno je priložiti uvjerenje o statusu i namjeni sukladno važećoj prostornoplanskoj dokumentaciji, ne starije od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva (lokacijska informacija), potvrdu o tome je li podnijet zahtjev za povrat bivših vlasnika, sukladno Zakonu o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine (NN 92/96), i očitovanje trgovačkog društva Hrvatske šume d.o.o. nalazi li se nekretnina unutar šumskogospodarske osnove, ne starije od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva, i
3. investicijski plan za razdoblje od najmanje pet godina koji obavezno sadrži bilancu stanja, račun dobiti i gubitka, izvještaj o novčanom tijeku, statističke i dinamičke ocijene investicijskog projekta i analizu rizika, i
4. dokaze o financijskoj sposobnosti koji obavezno uključuju revidirano godišnje financijsko izvješće za godinu koja predhodi godini podnošenja prijave ukoliko investitor podliježe obvezi revizije, odnosno godišnje izvješće na propisanim obrascima za investitore koji ne podliježu reviziji, poslovna izvješća za tromjesečje koje prethodi predaji prijave projekta iz stavka 1. ovoga članka, obrasce BON 1 i BON 2 ne starije od 30 dana, i
5. u slučaju kada je investitor za potrebe projekta osnovao društvo posebne namjene koje posluje na teritoriju Republike Hrvatske, a isti nije u mogućnosti dokazati svoju financijsku sposobnost za realizaciju projekta, osnivač društva koji je pravna osoba dužan je dostaviti podatke o svojoj financijskoj sposobnosti, ovjerene od nadležnog tijela u državi sjedištu investitora, a posebice: revidirano financijsko izvješće za zadnje dvije godine poslovanja, podatke o solventnosti ovjerene od strane nadležne bankarske/financijske institucije, te osnovne financijske pokazatelje poslovanja za zadnje dvije godine, te obvezujuće pismo namjere osnivača društva, i
6. detaljni profil društva, uključujući povezana društva te referentnu Listu, i
7. potvrdu da je ispunio obvezu plaćanja dospjelih poreznih obveza, obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i drugih javnih davanja, ne stariju od 30 dana.
(3) Točke 4. do 7. iz stavka 2. ovoga članka ne odnose se na javne investicijske projekte.
(4) Uredna prijava projekta kao strateškog, ovisno o vrsti projekta podnosi se središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo ili Agenciji za investicije i konkurentnost ili Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
POSTUPAK PROCJENE, ODABIRA, PRIPREME I PROVEDBE STRATEŠKIH PROJEKATA
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Povjerenstvo
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 10.
(1) Vlada Republike Hrvatske odlukom osniva Povjerenstvo za procjenu i utvrđivanje prijedloga strateških projekata (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).
(2) Povjerenstvo ima predsjednika, zamjenika predsjednika, četiri stalna člana i pet promjenjivih članova.
(3) Predsjednika, zamjenika predsjednika i članove Povjerenstva imenuje Vlada Republike Hrvatske, pri čemu je predsjednik Povjerenstva, po položaju, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske, a zamjenik predsjednika čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za gospodarstvo .
(4) U slučaju kada je potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske ujedno i čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležanog za gospodarstvo, zamjenik predsjednika Povjerenstva je državni tajnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za gospodarstvo.
(5) Četiri stalna člana Povjerenstva su čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za graditeljstvo i prostorno uređenje, čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za pravosuđe, čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za zaštitu okoliša i energetiku i čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za državnu imovinu.
(6) Tri promjenjiva člana Povjerenstva su čelnik resornog središnjeg tijela državne uprave ovisno o području u čiju nadležnost pojedini strateški projekt spada, čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležanog za regionalni razvoj i fondove EU, u slučaju kada je projekat sufinanciran iz fondova i programa Europske unije, te čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležanog za vanjske i europske poslove, u slučaju kada je osnivač društva koji je investitor projekta strana pravna osoba registrirana na teritoriju Republike Hrvatske.
(7) Dva promjenjiva člana Povjerenstva predstavnici su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave na čijem se području projekt ostvaruje. Jedan promjenjivi član Povjerenstva imenuje se iz reda gradonačelnika ili općinskog načelnika, a drugi iz reda župana na čijem se području projekt ostvaruje.
(8) Zadaće Povjerenstva su:
1. ocjena prijedloga strateškog projekta i predlaganje središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo donošenja odluke o njegovu uvrštenju ili odbijanju uvrštenja na Listu strateških projekata
2. donošenje odluke o osnivanju Operativne skupine za pripremu i provedbu svakog pojedinog projekta iz članka 12. ovoga Zakona i imenovanje voditelja Operativne skupine
3. predlaganje Vladi Republike Hrvatske donošenje odluke o proglašenju strateškog projekta
4. praćenje provedbe strateških projekata
5. predlaganje Vladi Republike Hrvatske donošenja odluke o poništenju odluke o proglašenju strateškog projekta
6. predlaganje središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo donošenja odluke o brisanju projekta s Liste strateških projekata.
(9) Administrativne poslove za Povjerenstvo iz stavka 1. ovoga članka obavljaju, sukladno djelokrugu utvrđenom ovim Zakonom, središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo ili Agencija za investicije i konkurentnost ili Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, a u suradnji s središnjim tijelima državne uprave za koje je utvrđeno da priprema i provedba projekta djelomično ili potpuno spada u njihovu nadležnost .
(10) Način rada i ostala pitanja od važnosti za obavljanje poslova iz djelokruga Povjerenstva iz stavka 1. ovoga članka uredit će se poslovnikom o radu Povjerenstva koji donosi Povjerenstvo uz suglasnost čelnika središnjeg tijela državne uprave nadležnoga za gospodarstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Lista strateških projekata
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 11.
(1) Središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo ili Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, obavljaju administrativnu provjeru zaprimljenih prijava iz članka 8. stavka 4. ovoga Zakona, sukladno članku 9. ovoga Zakona. Kada središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo obavlja administrativnu provjeru zaprimljenih prijava tada urednu prijavu upućuje na razmatranje Povjerenstvu iz članka 10. ovoga Zakona. Kada Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija obavlja administrativnu provjeru zaprimljenih prijava tada urednu prijavu upućuju središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo koje istu upućuje na razmatranje Povjerenstvu iz članka 10. ovoga Zakona.
(2) Agencija za investicije i konkurentnost ili Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, obavljaju administrativnu provjeru zaprimljenih prijava iz članka 8. stavka 5. ovoga Zakona, sukladno s člankom 9. ovoga Zakona, i upućuju urednu prijavu središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo koje istu upućuje na razmatranje Povjerenstvu iz članka 10. ovoga Zakona.
(3) Središnja tijela državne uprave iz članka 10. stavka 9. ovoga Zakona dužna su u okviru svoga djelokruga rada, a na zahtjev središnjeg tijela državne uprave nadležnog za gospodarstvo ili Agencije za investicije i konkurentnost ili Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, u roku od 10 dana od dana zaprimanja, dati stručno mišljenje na zaprimljenu prijavu i predmetnu dokumentaciju te pisanu pozitivnu ili negativnu ocjenu o prihvatljivosti prijedloga strateškog projekta, a radi ocjene o prihvatljivosti strateškog projekta te upućivanja prijave na razmatranje Povjerenstvu.
(4) Središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo ili Agencija za investicije i konkurentnost ili Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija nakon zaprimanja nepotpune dokumentacije pozvat će dopisom investitora na dopunu iste u roku od 15 dana. Ako investitor ne dostavi dopunu dokumentacije u navedenom roku, a po prijavi se ne može postupiti, investitora se izvješćuje o nemogućnosti daljnjeg postupanja po prijavi.
(5) Središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo vodi i ažurira Listu strateških projekata, koja je javna.
(6) S redišnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo na prijedlog Povjerenstva, donosi odluku o brisanju projekta s Liste strateških projekata u slučajevima:
1. kada projekt prestane ispunjavati kriterije iz članka 7. ovoga Zakona
2. ako se tijekom pripreme projekta utvrdi da sukladno sa zakonskim propisima nije moguće izvršiti provedbu projekta
3. ako investitor odustane od realizacije strateškog projekta
4. ako investitor ne poduzima radnje u cilju realizacije strateškog projekta
5. ako protekne rok od godinu dana od donošenja odluke središnjeg tijela državne uprave nadležnog za gospodarstvo o uvrštenju projekta na Listu strateških projekata, a postupak pripreme nije okončan krivnjom investitora
6. ako se ne sklopi Sporazum iz članka 13. ovoga Zakona
7. ako Vlada Republike Hrvatske donese odluku o poništenju odluke o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske
8. 8. ako se investicijski projekt iz stavka 9. ovoga članka briše sa Europske liste projekata od zajedničkog interesa.
(7) Središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo na prijedlog Povjerenstva, donosi odluku o brisanju projekta s Liste strateških projekata za projekt za koji je Vlada Republike Hrvatske donijela odluku o poništenju odluke o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske.
(8) Ako zbog složenosti procesa pripreme projekta postupak pripreme nije okončan u roku od godinu dana od dana donošenja odluke o uvrštenju projekta na Listu strateških projekata, a navedeno nije krivnja investitora, središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo će na prijedlog Povjerenstva donijeti odluku o primjerenom produljenju roka, ali ne za razdoblje dulje od godinu dana.
(9) Ukoliko je investicijski projekt podržan od strane Republike Hrvatske i Europska unija ga proglasi projektom od zajedničkog interesa te uvrsti na Europsku listu projekata od zajedničkog interesa a sukladno Uredbi (EU) br. 347/2013, isti se na prijedlog Povjerenstva automatizmom uvrštava na Listu strateških projekata, uz prethodno podnošenje prijave sukladno članku 8. ovoga Zakona i dokaza da je investicijski projekt uvršten na Europsku listu projekata od zajedničkog interesa.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Operativna skupina za pripremu i provedbu strateškog projekta
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 12.
(1) Operativna skupina za pripremu i provedbu strateških projekata (u daljnjem tekstu: Operativna skupina) zadužena je za utvrđivanje svih potrebnih propisanih postupaka i podataka o svim nadležnim tijelima koja sudjeluju u pripremi i provedbi projekta, za međusobnu koordinaciju i dinamiku pripreme te izrade svih potrebnih akata i dokumentacije za provedbu projekta.
(2) Način rada Operativne skupine iz stavka 1. ovoga članka, može propisati Poslovnikom o radu, voditelj Operativne skupine za predmetni projekt.
(3) Zadaće Operativne skupine su:
1. utvrđivanje propisanih postupaka koji su potrebni za pripremu i provedbu svakog pojedinog projekta te obavještavanje investitora o istima
2. izrada cjelovitog pregleda upravnih i drugih postupaka i radnji koje je potrebno poduzeti u svrhu provedbe projekta te izradu popisa akata nužnih za njegovu provedbu, a u roku od godinu dana od dana uvrštenja projekta na Listu strateških projekata
3. međuresorno usuglašavanje i koordiniranje aktivnosti u pripremi i izradi akata za provedbu projekta te rokove njihova izvršenja
4. utvrđivanje elemenata prijedloga odluke Vlade Republike Hrvatske o proglašenju strateškog projekta koji se upućuje Povjerenstvu iz članka 10. ovoga Zakona.
(4) Nakon izvršnosti odluke o uvrštenju projekta na Listu strateških projekata i imenovanju voditelja Operativne skupine, voditelj utvrđuje resorna središnja tijela državne uprave za pripremu i provedbu projekta, popis upravnih i drugih postupaka i radnji koje je potrebno poduzeti u cilju realizacije strateškog projekta u skladu sa zakonom, koordinira rad članova Operativne skupine po njihovu imenovanju i prati postupke ukupne pripreme i provedbe postupaka te dinamiku izvršenja zadaća svih sudionika u provedbi projekata.
(5) Popis upravnih i drugih postupaka i radnji iz stavka 4. ovoga članka dostavlja se središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo i investitoru radi daljnjeg postupanja.
(6) Voditelj Operativne skupine od resornih će tijela državne uprave i drugih državnih tijela za koja je utvrđeno da su priprema i provedba projekta djelomično ili potpuno u njihovoj nadležnosti zatražiti imenovanje osoba u Operativnoj skupini, a po potrebi može zatražiti investitora projekta da imenuje osobu koja će sudjelovati u radu Operativne skupine, u slučajevima kada je to nužno radi utvrđivanja dinamike projekta. Rok za dostavu imenovanja je 15 dana od dana zaprimanja zatraženog imenovanja osoba u Operativnu skupinu .
(7) Operativnu skupinu iz stavka 1. ovoga članka čine:
1. predstavnici središnjeg tijela državne uprave i drugih državnih tijela za koje je utvrđeno da priprema i provedba projekta djelomično ili potpuno spada u njihovu nadležnost
2. predstavnici Agencije za investicije i konkurentnost ili Centra za
praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija
3. predstavnici izvršnog tijela jedinice lokalne i područne (regionalne)
samouprave na čijem će se području projekt ostvariti
4. predstavnici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za financije
5. predstavnici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za zaštitu
okoliša i prirode i
6. druge stručne osobe ovisno o potrebi, a koje mogu pridonijeti kvaliteti
pripreme i provedbe projekta.
(8) Voditelj Operativne skupine za privatne, javne i javno-privatne projekte predlaže se i bira iz redova državnih dužnosnika središnjih tijela državne uprave za koje je utvrđeno da priprema i provedba projekta djelomično ili potpuno spada u njihovu nadležnost ili čelnika i drugih rukovodećih službenika Agencije za investicije i konkurentnost ili Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija .
(9) Voditelj Operativne skupine dužan je središnje tijelo državne uprave nadležno za gospodarstvo i predsjednika Povjerenstva, tromjesečno a na zahtjev predsjednika Povjerenstva i češće, izvještavati o provedbi postupaka te dinamici izvršenja zadaća svih sudionika u provedbi projekata.
(10) Operativna skupina proglašeni strateški projekt iz čl. 14. ovoga Zakona prati do njegove konačne realizacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Sporazum o pripremi i provedbi strateškog projekta
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 13.
(1) Sporazum o pripremi i provedbi strateškog projekta (u daljnjem tekstu: Sporazum) s privatnim ili javnim investitorom sklopit će čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležan za gospodarstvo, prije donošenja Odluke Vlade Republike Hrvatske o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske, a uz prethodno mišljenje Državnog odvjetništva Republike Hrvatske, i središnjeg tijela državne uprave nadležnog za vanjske i europske poslove ako je osnivač društva koje je investitor projekta strana pravna osoba registrirana na teritoriju Republike Hrvatske.
(2) Bitne sastavnice Sporazuma proizlaze iz prijedloga Operativne skupine za pripremu i provedbu strateškog projekta te popisa upravnih i drugih postupaka i radnji koje je potrebno poduzeti u cilju realizacije strateškog projekta iz članka 12. stavka 4. ovoga Zakona, prihvaćenog od strane Povjerenstva iz članka 10. ovoga Zakona.
(3) Sporazumom se uređuje tehnička priprema i provedba strateškog projekta, vrijeme investiranja, krajnji rok realizacije strateškog projekta, ugovorna kazna u visini vrijednosti 0,1% ukupne vrijednosti strateškog projekta i to u slučaju prekoračenja krajnjeg roka realizacije strateškog projekta krivnjom investitora ili u slučaju odustajanja investitora od realizacije strateškog projekta.
(4) U slučaju prekoračenja krajnjeg roka realizacije strateškog projekta iz stavka 3. ovoga članka a koji nije krivnja investitora, isti u roku 3 mjeseca prije isteka krajnjeg roka realizacije dostavlja zahtjev za primjerenim produljenjem roka realizacije strateškog projekta, s detaljnim obrazloženjem razloga koji su doveli do prekoračenja roka. Zahtjev se dostavlja središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo , koje će na prijedlog Povjerenstva donijeti odluku o primjerenom produljenju krajnjeg roka realizacije strateškog projekta .
(5) Investitor je dužan dostaviti središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo, u roku od 7 dana prije potpisivanja Sporazuma, bjanko zadužnicu društva koje je dokazalo financijsku sposobnost za realizaciju strateškog projekta temeljem članka 9. stavka 2. ovoga Zakona, potvrđenu (solemniziranu) od strane javnog bilježnika, a radi osiguranja naplate ugovorne kazne iz stavka 3. ovoga članka.
(6) Privatni ili javno-privatni investitor radi dokaza o namjeri realizacije prijavljenog projekta dužan je dostaviti Agenciji za investicije i konkurentnost ili Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, u roku od 7 dana prije potpisivanja Sporazuma, obvezno i sljedeće :
1. potvrdu banke kojom investitor dokazuje da su na posebnom računu namijenjenom za realizaciju projekta, društva koje je podnijelo prijavu osigurana financijska sredstva u visini vrijednosti najmanje 5% ukupne vrijednosti projekta, i/ili
2. u slučaju kada je investitor za potrebe projekta osnovao društvo posebne namjene koje posluje na teritoriju Republike Hrvatske, potvrdu banke kojom dokazuje da su na posebnom računu društva namijenjenom za realizaciju projekta, osigurana financijska sredstva u visini vrijednosti najmanje 5% ukupne vrijednosti projekta, i/ili
3. dokaz o iznosu prethodno uloženih sredstava u realizaciju projekta u visini vrijednosti najmanje 5% ukupne vrijednosti projekta, temeljen na potvrdi ovlaštenog revizora o visini izvršenog ulaganja, i/ili
4. obvezujuće pismo namjere banke kojim dokazuje spremnost financiranja projekta.
(7) Javni investitor dužan je dostaviti središnjem tijelu državne uprave nadležnom za gospodarstvo ili Centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, u roku od 7 dana prije potpisivanja Sporazuma, dokaz o namjeri realizacije prijavljenog projekta koji uključuje Odluku Nadzornog odbora društva ili Odluku Glavne skupštine društva.
(8) U slučaju ne aktiviranja bjanko zadužnice iz stavka 5. ovoga članka, ista se vraća investitoru po završetku realizacije strateškog projekta, a u roku od 7 dana od dana zaprimanja završnog izvješća o izvršenom ulaganju iz stavka 9. ovoga članka.
(9) Investitor je dužan po završetku realizacije strateškog projekta završno izvješće o izvršenom ulaganju, s potvrdom ovlaštenog revizora o visini izvršenog ulaganja kao i dokaze o elementima ulaganja iz članka 7. stavka 1. ovoga Zakona, dostaviti čelniku središnjeg tijela državne uprave nadležnom za gospodarstvo te Operativnoj skupini koja prati realizaciju tog strateškog projekta.
(10) Sporazum iz stavka 1. ovoga članka stupa na snagu danom stupanja na snagu odluke o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske iz članka 14. ovoga Zakona .
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Odluka Vlade Republike Hrvatske o proglašenju strateškog projekta
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 14.
(1) Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Povjerenstva donosi odluku o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske koja se objavljuje u "Narodnim novinama".
(2) Odluka iz stavka 1. ovoga članka sadrži:
1. naziv projekta
2. vrijednost ukupnih troškova projekta procijenjenu kroz materijalnu i nematerijalnu imovinu
3. naziv investitora
4. vrstu projekta (privatni, javni, javno-privatni)
5. lokaciju projekta (jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave)
6. opis projekta (ciljevi, učinci, utjecaj na razvoj gospodarstva)
7. obrazloženje opravdanosti proglašavanja projekta od strateškog interesa za Republiku Hrvatsku s procjenom učinaka, te ispunjava li predloženi projekt uvjete propisane ovim Zakonom.
8. popis postupaka i radnji iz članka 12. stavka 4. ovoga Zakona, koje je potrebno poduzeti u cilju realizacije strateškog projekta (hodogram aktivnosti).
(3) Ako tijekom provedbe strateškog projekta Povjerenstvo stekne nova saznanja o strateškom projektu te se utvrdi da su podneseni podaci o projektu na temelju kojih je donesena odluka o proglašenju strateškog projekta neistiniti, ta će se odluka poništiti.
(4) Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Povjerenstva iz članka 10. ovoga Zakona donosi odluku o poništenju odluke o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske, a objavljuje se u "Narodnim novinama".
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Žurnost postupanja
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 15.
(1) Svi postupci vezani za pripremu i provedbu proglašenog strateškog projekta i obradu urednih zahtjeva smatraju su hitnima.
(2) Od dana uvrštenja projekta na Listu strataških projekata, svi postupci u vezi obrade uredno podnesenih zahtjeva smatraju se hitnima.
(3) Sva mišljenja i sve upravne akte, osim onih koji se izdaju u skladu sa člankom 27. stavkom 2. ovoga Zakona, središnja su tijela državne uprave, pravne osobe ili upravna tijela nadležna za njihovo izdavanje dužna izdati u roku od 15 dana od zaprimanja uredno podnesenog zahtjeva investitora. S redišnje tijelo državne uprave, pravna osoba ili upravno tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave koje zaprimi zahtjev dužno je u roku od pet dana od zaprimanja zahtjeva pisanim pozivom zatražiti dopunu zahtjeva i/ili prateće dokumentacije, na način da pobroji i pojasni nedostatke u zahtjevu i/ili pratećoj dokumentaciji. Dostava dopune zahtjeva i/ili prateće dokumentacije sukladno s pisanim pozivom nadležnog središnjeg tijela državne uprave, pravne osobe ili upravnog tijela, smatra se uredno podnesenim zahtjevom.
(4) Ako središnje tijelo državne uprave, pravna osoba ili nadležno upravno tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave za izdavanje mišljenja ili upravnog akta smatra da zbog složenosti ili drugih opravdanih razloga nije u mogućnosti izraditi zatraženo mišljenje u roku od 15 dana od zaprimanja uredno podnesenog zahtjeva , dužno je pisanim putem, unutar roka od 15 dana, obavijestiti Povjerenstvo i voditelja Operativne skupine i investitora o potrebi za produljenjem roka za dodatnih 15 dana.
(5) Žalbeni postupci koji se vode sukladno propisu kojim se uređuje područje javne nabave, a povezani su s provedbom strateških projekata, smatraju se hitnima.
(6) Nepostupanje sukladno stavcima 2. do 3. ovoga članka je teška povreda službene dužnosti službene osobe koja provodi postupak.
(7) Postupci zbog teške povrede službene dužnosti iz stavaka 3. i 4. ovoga članka su žurni.
(8) Ako središnje tijelo državne uprave, pravna osoba ili nadležno upravno tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ne postupi sukladno stavcima 3. i 4. ovoga članka, kaznit će se za prekršaj novčanom kaznom od 5000,00 kuna za svaki d an zakašnjenja , koja se izriče središnjem tijelu državne uprave, pravnoj osobi ili nadležnom upravnom tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave , a uplaćuje se u korist državnog proračuna Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 16.
U slučaju kada provedba strateških projekata iz ovoga Zakona podrazumijeva sklapanje ugovora o javnoj nabavi, ugovora o koncesijama za javne radove, ugovora o koncesijama za javne usluge ili ugovora o javno-privatnom partnerstvu u smislu propisa iz područja javne nabave, javno-privatnog partnerstva ili područja koncesija, članak 6. ovoga Zakona se ne primjenjuje.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
RASPOLAGANJE NEKRETNINAMA U VLASNIŠTVU REPUBLIKE HRVATSKE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 17.
Na raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u vezi s provedbom strateških projekata primjenjuju se propisi kojima se uređuje upravljanje državnom imovinom, stvarna prava, obvezna prava te drugi propisi kojima se uređuje gospodarenje, korištenje i raspolaganje dobrima u vlasništvu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 18.
(1) Nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, uključujući i šume, šumsko zemljište, poljoprivredno zemljište i javne ceste, potrebnim za provedbu strateškog projekta raspolaže Vlada Republike Hrvatske u skladu s lokacijskom dozvolom odnosno drugim aktom.
(2) Nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske potrebnima za provedbu javnog strateškog projekta raspolaže Vlada Republike Hrvatske po tržišnoj vrijednosti prema procjeni ovlaštenog sudskog vještaka.
(3) Nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske potrebnima za provedbu privatnog strateškog projekta raspolaže Vlada Republike Hrvatske po tržišnoj vrijednosti prema procjeni ovlaštenog sudskog vještaka, ako su ispunjeni uvjeti iz članka 5. ovoga Zakona.
(4) Vlada Republike Hrvatske uz prethodno mišljenje resornog središnjeg tijela državne uprave može sukladno posebnim propisima izdvojiti šume, odnosno šumsko zemljište u vlasništvu Republike Hrvatske, potrebno za provedbu strateškog projekta, iz šumskogospodarske osnove i prenijeti pravo vlasništva na drugu pravnu osobu ili osnovati pravo građenja na šumi i šumskom zemljištu radi njihova korištenja u druge namjene u skladu s lokacijskom dozvolom odnosno drugim aktom o čemu Vlada Republike Hrvatske donosi odluke.
(5) Prijedlog za ukidanje statusa javnog dobra u općoj uporabi javnoj cesti ili njezinu dijelu podnosi resorno središnje tijelo državne uprave, a odluku o ukidanju statusa javnog dobra u općoj uporabi javnoj cesti ili njezinu dijelu donosi Vlada Republike Hrvatske ili tijelo koje ona ovlasti.
(6) Ako postoji potreba da javna cesta i nadalje bude u svojoj funkciji i korištenju, ali zbog provedbe strateškog projekta postoji potreba za osnivanjem stvarnih prava na javnoj cesti u svrhu zbog koje je osnivanje takvog prava dozvoljeno člankom 3. stavkom 3. Zakona o cestama, suglasnost za osnivanje stvarnih prava daje Vlada Republike Hrvatske uz prethodno mišljenje resornog središnjeg tijela državne uprave. Vlada Republike Hrvatske u ime i za račun pravne osobe nadležne za upravljanje javnom cestom sklapa ugovor o osnivanju stvarnih prava.
(7) Odluka o ukidanju statusa javnog dobra u općoj uporabi sadrži i odredbu o brisanju statusa u zemljišnim knjigama.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 19.
Državno odvjetništvo Republike Hrvatske prije sklapanja ugovora o prenošenju prava vlasništva, osnivanju prava građenja i osnivanju prava služnosti iz članka 18. stavaka 2. do 7. ovoga Zakona, daje mišljenje o njihovoj pravnoj valjanosti, u roku od 30 dana od dana zaprimanja urednog zahtjeva .
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 20.
Vlada Republike Hrvatske uz prethodno mišljenje resornog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za pravosuđe određuje potrebu hitnog postupanja u određenom upravnom ili sudskom postupku potrebnom za provedbu strateškog projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 21.
(1) Stručne i administrativne poslove u vezi s donošenjem odluka o izdvajanju šuma ili šumskog zemljišta iz šumskogospodarske osnove, i odluka o ukidanju statusa javnog dobra u općoj uporabi javnoj cesti iz članka 18. ovoga Zakona obavljaju resorna središnja tijela državne uprave.
(2) Stručne i administrativne poslove u vezi s raspolaganjem nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske nakon donošenja odluka iz članka 18. ovoga Zakona obavlja središnje tijelo državne uprave nadležno za državnu imovinu ili tijelo državne uprave nadležno za poljoprivredno zemljište.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
DAVANJE KONCESIJA U VEZI S PROVEDBOM STRATEŠKIH PROJEKATA
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 22.
Na davanje koncesija u vezi s provedbom strateških projekata primjenjuju se svi propisi kojima se uređuje davanje koncesija te drugi propisi kojima se uređuju navedena pitanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 23.
(1) Koncesiju za provedbu strateškog projekta dodjeljuje Vlada Republike Hrvatske, a u slučaju dodjele koncesije na najdulje vrijeme od 99 godina odluku o koncesiji donosi Hrvatski sabor .
(2) Ako je za potrebe jednog strateškog projekta investitoru potrebno dodijeliti više istih koncesija, postupci za donošenje odluke o dodjeli koncesija spojit će se, a Vlada Republike Hrvatske donijet će jednu (zajedničku) odluku i sklopiti jedan ugovor o koncesiji.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 24.
Stručne i administrativne poslove u vezi s davanjem koncesija obavlja resorno središnje tijelo državne uprave u čijoj je nadležnosti dodjela pojedinih koncesija , a u suradnji s resornim središnjim tijelom državne uprave u čiju nadležnost strateški projekt spada.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
IZDAVANJE UPRAVNIH AKATA U VEZI S PROVEDBOM STRATEŠKIH PROJEKATA
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 25.
(1) Na utvrđivanje granice pomorskog dobra i izdavanje akata za provođenje dokumenata prostornog uređenja, građenje i uporabu građevina u vezi s provedbom strateških projekata, primjenjuju se svi propisi kojima se uređuje utvrđivanje granice pomorskog dobra, upravna područja prostornog uređenja i graditeljstva i područja zaštite okoliša i prirode, i očuvanja kulturnih dobara te drugi propisi kojima se uređuju navedena pitanja.
(2) Postupci utvrđivanja granice pomorskog dobra te izdavanja akata iz stavka 1. ovoga članka su hitni sukladno s člankom 15. ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 26.
(1) Granicu pomorskog dobra u slučajevima u kojima je to potrebno za provedbu strateškog projekta utvrđuje središnje tijelo državne uprave nadležno za pomorstvo, na zahtjev investitora.
(2) Troškove utvrđivanja granica pomorskog dobra u slučaju iz stavka 1. ovoga članka snosi investitor na čiji je zahtjev pokrenut postupak.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 27.
(1) Središnje tijelo državne uprave nadležno za zaštitu okoliša i energetiku i središnje tijelo državne uprave nadležno za kulturu dužna su utvrditi obvezu ako ona postoji, provedbe nekog od postupaka predviđenih posebnim propisima kojima se uređuje zaštita okoliša i prirode, odnosno zaštita kulturnih dobara u roku od 15 dana od zaprimanja urednog zahtjeva voditelja Operativne skupine .
(2) U slučaju obveze provođenja postupka procjene utjecaja na okoliš, ishođenja okolišne dozvole, ishođenja suglasnosti na izvješće o sigurnosti te suglasnosti na sanacijski program, i/ili ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu, postupak se provodi sukladno s posebnim propisima kojima se uređuje zaštita okoliša i prirode.
(3) Ako nadležna tijela iz stavka 1. ovoga članka smatraju da zbog složenosti ili drugih opravdanih razloga nisu u mogućnosti utvrditi potrebu u roku od 15 dana, dužna su odmah pisanim putem, unutar roka od 15 dana, obavijestiti Povjerenstvo i investitora o potrebi za produljenjem roka za dodatnih 15 dana.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 28.
(1) Za provedbu zahvata u prostoru te za građenje građevina potrebnih za provedbu strateškog projekta za koje se prema propisima koji uređuju prostorno uređenje i gradnju izdaje lokacijska dozvola odnosno akt kojim se odobrava građenje, izdaju se lokacijska i građevinska dozvola odnosno drugi akt, a za uporabu tih građevina uporabna dozvola.
(2) Dozvole iz stavka 1. ovoga članka izdaje središnje tijelo državne uprave nadležno za prostorno uređenje i graditeljstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 29.
Na izdavanje dozvola iz članka 28. stavka 1. ovoga Zakona ne primjenjuju se odredbe propisa iz upravnog područja prostornog uređenja koje se odnose na obvezu izrade i donošenja provedbenih dokumenata prostornog uređenja (urbanističkog plana uređenja i detaljnog plana uređenja).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 30.
Rješenje o promjeni namjene građevine, rješenje o utvrđivanju građevne čestice i potvrdu akta o parcelaciji građevinskog zemljišta potrebnih za provedbu strateškog projekta izdaje središnje tijelo državne uprave nadležno za prostorno uređenje i graditeljstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 31.
(1) Ministar nadležan za gospodarstvo će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona donijeti pravilnik iz članka 9. stavka 1. ovoga Zakona.
(2) Vlada Republike Hrvatske će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona donijeti odluku o osnivanju Povjerenstvo iz članka 10. stavka 1. ovoga Zakona.
(3) Povjerenstvo uz suglasnost čelnika središnjeg tijela državne uprave nadležnog za gospodarstvo će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona donijeti poslovnik o radu Povjerenstva iz članka 10. stavka 11. ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 32.
(1) Naputak o načinu provedbe postupka prijave i administrativne provjere temeljem odredbi Zakona o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 133/13. i 152/14.), objavljen u (»Narodne novine«, br. 66/15.), ostaje na snazi do donošenja pravilnika iz članka 9. stavka 1. ovoga Zakona.
(2) Odluka o osnivanju Povjerenstva za procjenu i utvrđivanje prijedloga strateških projekata (»Narodne novine«, br. 1/14. i 44/16.) donesena na temelju Zakona o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 133/13., 152/14. i 22/16.), ostaje na snazi do donošenja odluke iz članka 10. stavka 1. ovoga Zakona.
(3) Poslovnik o radu Povjerenstva za procjenu i utvrđivanje prijedloga strateških projekata donesen 13. siječnja 2014. na temelju Zakona o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 133/13., 152/14. i 22/16.), ostaje na snazi do donošenja poslovnika iz članka 10. stavka 11. ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 33.
Svi postupci i radnje koji se odnose na aktivnosti iz članka 6. do 12. Zakona o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 133/13., 152/14. i 22/16.), započeti a ne dovršeni prije stupanja na snagu ovoga Zakona, dovršit će se prema odredbama ovoga Zakona ako je to povoljnije za investitora.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 34.
Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 133/13., 152/14. i 22/16.).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 35.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta