Na temelju članka 50. stavka 3. Zakona o sustavu civilne zaštite („Narodne novine“, broj 82/15), ravnatelj donosi
PRAVILNIK O POSTUPKU PRIMANJA I PRENOŠENJA OBAVIJESTI RANOG UPOZORAVANJA NEPOSREDNE OPASNOSTI TE DAVANJA UPUTA STANOVNIŠTVU
Opće odredbe
Članak 1.
Ovim Pravilnikom se uređuje postupak primanja i prenošenja informacija ranog upozoravanja kao i informacija neposredne opasnosti za nastupanje velike nesreće i katastrofe, nadležna tijela i postupci za davanje uputa stanovništvu o mogućim opasnostima te organiziranom sudjelovanju u provođenju preventivnih i drugih mjera i postupaka za izbjegavanje i smanjivanje posljedica.
Članak 2.
Rano upozoravanje u smislu odredbi ovog Pravilnika je pružanje pravodobnih i učinkovitih informacija na temelju kojih nadležne institucije pokreću zajednice i pojedince izložene opasnostima na poduzimanje mjera za izbjegavanje ili smanjivanje rizika i provođenje pravodobnih priprema za učinkovit odgovor na prijetnje.
Prikupljanje informacija ranog upozoravanja
Članak 3.
Informacije ranog upozoravanja prikupljaju institucije iz javnog sektora u dijelu iz svojeg propisanog djelokruga u područjima meteorologije, hidrologije i obrane od poplava, seizmologije, ionizirajućeg zračenja, javnog zdravstva, geologije, inspekcijske službe i druge institucije koje provode znanstvena istraživanja.
Prikupljanje informacija neposredne opasnosti
Članak 4.
Informacije o neposrednoj opasnosti od nastanka nesreće čije posljedice mogu izazvati značajne posljedice po živote i zdravlje ljudi i štete na materijalnim dobrima i okolišu prikupljaju operateri postrojenja s opasnim tvarima i hidro-akumulacija te vatrogastvo.
Prenošenje informacija
Članak 5.
(1)Informacije iz članaka 3. i 4. ovoga Pravilnika namijenjene su za podizanje pripravnosti sustava civilne zaštite u slučaju prijetnji od velikih nesreća i katastrofa korisnicima na razini lokalne i područne (regionalne) samouprave, korisnicima na državnoj razini te pojedincima za slučaj prijetnji nastajanja pretežno izvanrednih vremenskih ekstremnih događaja.
(2)Informacije ranog upozoravanja i neposredne opasnosti u najkraćem mogućem vremenu prenose se središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove civilne zaštite (u daljnjem tekstu: Državna uprava).
(3)Informacije o neposrednoj opasnosti iz članka 4. ovoga Pravilnika, osim Državnoj upravi, prenose se i nadležnim žurnim službama i lokalnim samoupravama.
(4)Informacije o neposrednoj opasnosti u vatrogastvu koriste se u provođenju mjera i aktivnosti u okviru ovlasti koje su utvrđene posebnim propisima u području vatrogastva.
Članak 6.
(1)Informacije ranog upozoravanja i neposredne opasnosti za određenu vrstu ugroze prenose se i primaju informacijsko-komunikacijskim sustavom uspostavljenim unutar institucija iz članka 3. ovog Pravilnika ili sustavom u kojem su institucije uvezane.
(2)Državna uprava povezuje informacijsko-komunikacijski sustav Državne uprave sa sustavima iz stavka 1. ovoga članka putem kojih prima i prenosi informacije ranog upozoravanja i neposredne opasnosti tijelima i osobama iz članka 5. ovog Pravilnika.
Članak 7.
(1) Informacijama ranog upozoravanja prenose se predviđanja o mogućnostima nastanka velike nesreće i katastrofe, a ne informacije o stvarnom događaju, što je potrebno naglasiti u komunikaciji s medijima.
(2) Državna uprava će komunikaciju s medijima regulirati posebnim planom kako bi se preveniralo nastajanje panike.
Davanje uputa
Članak 8.
(1) U slučajevima specifičnih postupanja povezanih sa vremenskim prognozama i ekstremnim vremenskim događajima, ionizirajućim zračenjem, opasnim tvarima, potresima, humanim zdravstvenim izvanrednim događajima (epidemije, pandemije, toplotni i hladni valovi), zaraznim bolestima životinja (epizootije i zoonoze), zaraznim bolestima bilja, mjerama za sigurnost hrane, pitke vode i okoliša, tijela nadležna za davanje uputa stanovništvu o mogućim opasnostima te organiziranom sudjelovanju u provođenju preventivnih i drugih mjera i postupaka za izbjegavanje i smanjivanje posljedica velikih nesreća i katastrofa su: Državna uprava, Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske, izvršna tijela i stožeri civilne zaštite jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te druga nadležna tijela i institucije.
(2) Nadležna tijela iz stavka 1. ovog članka mogu davati upute stanovništvu putem Internet stranice, društvenih mreža, SMS poruka, medija ili na druge prihvatljive načine kojima će poruke na najjednostavniji i najekonomičniji način, u najkraćem mogućem vremenu doći do većine krajnjih korisnika.
Članak 9.
Državna uprava koordinira obavještavanje javnosti u slučajevima kada se na temelju informacija ranog upozoravanja s velikom sigurnošću očekuje mogućnost proglašenja katastrofe.
Članak 10.
Državna uprava, u žunom slučaju, prema vlastitoj procjeni i ovlastima ili na temelju odluke tijela iz članka 5. stavka 1. ovog Pravilnika, uzbunjuje stanovništvo sustavom javnog uzbunjivanja te emitira priopćenje za stanovništvo.
Završna odredba
Članak 11.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Na temelju članka 50. stavka 3. Zakona o sustavu civilne zaštite („Narodne novine“, broj 82/15), ravnatelj donosi
PRAVILNIK O POSTUPKU PRIMANJA I PRENOŠENJA OBAVIJESTI RANOG UPOZORAVANJA NEPOSREDNE OPASNOSTI TE DAVANJA UPUTA STANOVNIŠTVU
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Opće odredbe
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 1.
Ovim Pravilnikom se uređuje postupak primanja i prenošenja informacija ranog upozoravanja kao i informacija neposredne opasnosti za nastupanje velike nesreće i katastrofe, nadležna tijela i postupci za davanje uputa stanovništvu o mogućim opasnostima te organiziranom sudjelovanju u provođenju preventivnih i drugih mjera i postupaka za izbjegavanje i smanjivanje posljedica.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 2.
Rano upozoravanje u smislu odredbi ovog Pravilnika je pružanje pravodobnih i učinkovitih informacija na temelju kojih nadležne institucije pokreću zajednice i pojedince izložene opasnostima na poduzimanje mjera za izbjegavanje ili smanjivanje rizika i provođenje pravodobnih priprema za učinkovit odgovor na prijetnje.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Prikupljanje informacija ranog upozoravanja
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 3.
Informacije ranog upozoravanja prikupljaju institucije iz javnog sektora u dijelu iz svojeg propisanog djelokruga u područjima meteorologije, hidrologije i obrane od poplava, seizmologije, ionizirajućeg zračenja, javnog zdravstva, geologije, inspekcijske službe i druge institucije koje provode znanstvena istraživanja.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Prikupljanje informacija neposredne opasnosti
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 4.
Informacije o neposrednoj opasnosti od nastanka nesreće čije posljedice mogu izazvati značajne posljedice po živote i zdravlje ljudi i štete na materijalnim dobrima i okolišu prikupljaju operateri postrojenja s opasnim tvarima i hidro-akumulacija te vatrogastvo.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Prenošenje informacija
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 5.
(1) Informacije iz članaka 3. i 4. ovoga Pravilnika namijenjene su za podizanje pripravnosti sustava civilne zaštite u slučaju prijetnji od velikih nesreća i katastrofa korisnicima na razini lokalne i područne (regionalne) samouprave, korisnicima na državnoj razini te pojedincima za slučaj prijetnji nastajanja pretežno izvanrednih vremenskih ekstremnih događaja.
(2) Informacije ranog upozoravanja i neposredne opasnosti u najkraćem mogućem vremenu prenose se središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove civilne zaštite (u daljnjem tekstu: Državna uprava).
(3) Informacije o neposrednoj opasnosti iz članka 4. ovoga Pravilnika, osim Državnoj upravi, prenose se i nadležnim žurnim službama i lokalnim samoupravama.
(4) Informacije o neposrednoj opasnosti u vatrogastvu koriste se u provođenju mjera i aktivnosti u okviru ovlasti koje su utvrđene posebnim propisima u području vatrogastva.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 6.
(1) Informacije ranog upozoravanja i neposredne opasnosti za određenu vrstu ugroze prenose se i primaju informacijsko-komunikacijskim sustavom uspostavljenim unutar institucija iz članka 3. ovog Pravilnika ili sustavom u kojem su institucije uvezane.
(2) Državna uprava povezuje informacijsko-komunikacijski sustav Državne uprave sa sustavima iz stavka 1. ovoga članka putem kojih prima i prenosi informacije ranog upozoravanja i neposredne opasnosti tijelima i osobama iz članka 5. ovog Pravilnika.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 7.
(1) Informacijama ranog upozoravanja prenose se predviđanja o mogućnostima nastanka velike nesreće i katastrofe, a ne informacije o stvarnom događaju, što je potrebno naglasiti u komunikaciji s medijima.
(2) Državna uprava će komunikaciju s medijima regulirati posebnim planom kako bi se preveniralo nastajanje panike.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Davanje uputa
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 8.
(1) U slučajevima specifičnih postupanja povezanih sa vremenskim prognozama i ekstremnim vremenskim događajima, ionizirajućim zračenjem, opasnim tvarima, potresima, humanim zdravstvenim izvanrednim događajima (epidemije, pandemije, toplotni i hladni valovi), zaraznim bolestima životinja (epizootije i zoonoze), zaraznim bolestima bilja, mjerama za sigurnost hrane, pitke vode i okoliša, t ijela nadležna za davanje uputa stanovništvu o mogućim opasnostima te organiziranom sudjelovanju u provođenju preventivnih i drugih mjera i postupaka za izbjegavanje i smanjivanje posljedica velikih nesreća i katastrofa su: Državna uprava, Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske, izvršna tijela i stožeri civilne zaštite jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te druga nadležna tijela i institucije.
(2) Nadležna ti jela iz stavka 1. ovog članka mogu davati upute stanovništvu putem Internet stranice, društvenih mreža, SMS poruka, medija ili na druge prihvatljive načine kojima će poruke na najjednostavniji i najekonomičniji način, u najkraćem mogućem vremenu doći do većine krajnjih korisnika.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 9.
Državna uprava koordinira obavještavanje javnosti u slučajevima kada se na temelju informacija ranog upozoravanja s velikom sigurnošću očekuje mogućnost proglašenja katastrofe.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 10.
Državna uprava , u žunom slučaju, prema vlastitoj procjeni i ovlastima ili na temelju odluke tijela iz članka 5. stavka 1. ovog Pravilnika, uzbunjuje stanovništvo sustavom javnog uzbunjivanja te emitira priopćenje za stanovništvo.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Završna odredba
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 11.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje