Temeljem članka 39, stavak 1, točka 2. Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine”, broj 150/11 i 12/13), članka 171. stavka 15. i članka 840.u stavka 3. Pomorskog zakonika („Narodne novine”, broj 181/04, 76/07, 146/08, 61/11, 56/13 i 26/15), ministar mora, prometa i infrastrukture donosi
PRAVILNIK O NAČINU I POSTUPKU PRODAJE BRODA NA JAVNOJ DRAŽBI
I. OPĆE ODREDBE
Predmet Pravilnika
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se način i postupak prodaje broda ili drugog plovnog, plutajućeg ili nepomičnog odobalnog objekta (dalje u tekstu: pomorskog objekta) te podrtina i potonulih stvari na javnoj dražbi, kada su nadležna državna tijela zakonom ovlaštena izvršiti njihovo uklanjanje po službenoj dužnosti.
Značenje pojedinih izraza i pojmova
Članak 2.
(1)Pojedini pojmovi i izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, imaju jednako značenje kao pojmovi i izrazi utvrđeni u članku 5. i članku 840.a Pomorskog zakonika („Narodne novine”, br. 181/04, 76/07, 146/08, 61/11, 56/13 i 26/15), kako je izmijenjen i dopunjen.
(2)Uklanjanje po službenoj dužnosti označava poduzimanje svih raspoloživih mjera kojima se na najefikasniji i najbrži mogući način izvršava uklanjanje pomorskog objekta ili podrtine, uključujući i njihovu prodaju na javnoj dražbi.
Područje primjene
Članak 3.
(1)Ovaj Pravilnik primjenjuje se na uklanjanje pomorskih objekta koji se temeljem zakona mogu ukloniti po službenoj dužnosti njihovom prodajom putem javne dražbe:
1.za koje su inspekcijskim nadzorom utvrđeni nedostaci koji utječu na sposobnost za plovidbu ili uporabu, a vlasnik ili druga ovlaštena osoba ne postupi po rješenju nadležne lučke kapetanije kojim se naređuje uklanjanje tih nedostataka.
2.za koje su inspekcijskim nadzorom utvrđeni nedostaci koji utječu na sposobnost za plovidbu ili uporabu zbog kojih predstavljaju neposrednu opasnost za luke, plovne putove, plovidbu, iskorištavanje prirodnih bogatstava mora ili okoliša te je njihovo uklanjanje potrebno radi sprječavanja, ublažavanja ili otklanjanja tih opasnosti.
(2)Ovaj Pravilnik primjenjuje se na obvezno uklanjanje podrtina koje se temeljem zakona mogu ukloniti po službenoj dužnosti njihovom prodajom putem javne dražbe:
1.za koje se utvrdi da vlasnik ili druga ovlaštena osoba nije postupio po rješenju lučke kapetanije kojim mu je naređeno obvezno uklanjanje ili nije uklonio podrtinu u roku kojim mu je to naređeno ili ne poštuje uvjete uklanjanja utvrđene od strane lučke kapetanije, a podrtina predstavlja opasnost za luke, plovne putove, plovidbu, iskorištavanje prirodnih bogatstava mora ili okoliša (obvezno uklanjanje)
2.koje se odnose na druge slučajeve kada je nadležno državno tijelo zakonom ovlašteno ukloniti podrtinu ili potonulu stvar.
(3)Ovaj Pravilnik se na odgovarajući način primjenjuje i na prodaju već uklonjenih podrtina koje su uklonjene po službenoj dužnosti poduzimanjem drugih raspoloživih mjera, a prodaja se obavlja radi namirenja troškova koje je Republika Hrvatska imala za njihovo lociranje, označavanja i uklanjanje.
(4)Odredbe ovoga Pravilnika koje se odnose na podrtine, primjenjuju se i na potonule stvari.
II. POSTUPANJE DRŽAVNIH TIJELA
Članak 4.
Državna tijela koja su u smislu ovoga Pravilnika nadležna za postupanje po službenoj dužnosti su:
1.ministarstvo nadležno za pomorstvo (dalje u tekstu: Ministarstvo)
2.lučka kapetanija na čijem se području pomorski objekt, podrtina ili potonula stvar nalazi
3.lučka kapetanija koju odredi Ministarstvo ili Ministarstvo, ako se pomorski objekt koji se uklanja nalazi na području zaštićenog ekološko-ribolovnog i epikontinentalnog pojasa Republike Hrvatske te u drugim slučajevima kada Ministarstvo procjeni da je to svrsishodno
Uklanjanje pomorskog objekta
Članak 5.
Lučka kapetanija može, kada to ocijeni potrebnim, prije poduzimanja mjera uklanjanja pomorskog objekta po službenoj dužnosti, pokrenuti pred nadležnim sudom postupak sudskog osiguranja dokaza ili pribaviti procjenu ovlaštenog sudskog vještaka, radi utvrđivanja vrijednosti pomorskog objekta koji se uklanja te troškova njegovog uklanjanja.
Članak 6.
Lučka kapetanija dužna je u upravnom postupku, u kojem odlučuje o uklanjanju pomorskog objekta po službenoj dužnosti, utvrditi ispunjenje nekog od sljedećih uvjeta:
1.da su inspekcijskim nadzorom utvrđeni nedostaci pomorskog objekta koji utječu na njegovu sposobnost za plovidbu ili uporabu, a vlasnik ili druga ovlaštena osoba nije postupila po rješenju lučke kapetanije kojim mu se naređuje uklanjanje tih nedostataka, ili
2.da su inspekcijskim nadzorom utvrđeni nedostaci pomorskog objekta koji utječu na njegovu sposobnost za plovidbu ili uporabu, zbog kojih predstavlja neposrednu opasnost za luke, plovne putove, plovidbu, iskorištavanje prirodnih bogatstava mora ili okoliša te je njegovo uklanjanje potrebno radi sprječavanja, ublažavanja ili otklanjanja tih opasnosti, a vlasnik ili druga ovlaštena osoba nije postupila po rješenju lučke kapetanije kojim mu se naređuje uklanjanje tih nedostataka.
Članak 7.
(1)Ako lučka kapetanija utvrdi da se ispunio neki od uvjeta iz članka 6. ovoga Pravilnika, donijet će rješenje o uklanjanju pomorskog objekta na trošak i rizik vlasnika, te će istim rješenjem, u pogledu tražbine koja se tiče namirenja troškova njegovog uklanjanja, utvrditi postojanje zakonskog založnog prava Republike Hrvatske na pomorskom objektu koji se uklanja.
(2)U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, lučka kapetanija može, ako ocijeni da bi to bilo svrsishodno za provedbu učinkovitog uklanjanja, istim ili novim rješenjem odlučiti o uklanjanju pomorskog objekta putem njegove prodaje na javnoj dražbi.
Članak 8.
U slučajevima kada pomorski objekt predstavlja neposrednu opasnost za luke, plovne putove, plovidbu, iskorištavanje prirodnih bogatstava mora ili okoliša, a ta opasnost postane osobito ozbiljna, lučka kapetanija može bez donošenja rješenja iz članka 7. ovoga Pravilnika, pristupiti uklanjanju pomorskog objekta po službenoj dužnosti, na trošak i rizik vlasnika, poduzimanjem bilo koje raspoložive mjere.
Obvezno uklanjanje podrtine
Članak 9.
Lučka kapetanija može prije poduzimanja mjera obveznog uklanjanja podrtine po službenoj dužnosti, pokrenuti pred nadležnim sudom postupak sudskog osiguranja dokaza ili pribaviti procjenu ovlaštenog sudskog vještaka, radi utvrđivanja vrijednosti podrtine koja se uklanja te troškova njenog uklanjanja.
Članak 10.
Lučka kapetanija dužna je u upravnom postupku u kojem odlučuje o obveznom uklanjanju podrtine po službenoj dužnosti, utvrditi ispunjenje sljedećih uvjeta:
1.da je rješenjem lučke kapetanije naređeno vlasniku ili drugoj ovlaštenoj osobi obvezno uklanjanje podrtine koja predstavlja opasnost ili prijetnju, u smislu:
a)da ugrožava ili ometa sigurnost plovidbe, ili
b)od koje se opravdano mogu očekivati velike štetne posljedice za morski okoliš ili obalu, ili
c)od koje se opravdano mogu očekivati velike štetne posljedice za interese izravno ugrožene podrtinom ili interese kojima prijeti opasnost od podrtine, kao primjerice:
◊pomorske djelatnosti u obalnim područjima, lukama i ušćima, uključujući ribarstvo, koje predstavljaju osnovne izvore prihoda osobama koje se njime bave
◊turističke znamenitosti i drugi gospodarski interesi tog područja
◊zdravlje stanovništva i dobrobit obalnog područja, uključujući očuvanje živih morskih bogatstava te flore i faune
◊odobalna i podvodna infrastruktura
2.da vlasnik ili druga ovlaštena osoba:
a)nije postupio po rješenju lučke kapetanije kojim mu je naređeno obvezno uklanjanje podrtine, ili
b)nije uklonio podrtinu u roku iz rješenja lučke kapetanije kojim mu je to naređeno, ili
c)ne poštuje uvjete uklanjanja utvrđene od strane lučke kapetanije
Članak 11.
(1)Ako lučka kapetanija utvrdi da su se ispunili uvjeti na način kako je to propisano člankom 10. ovoga Pravilnika, donijet će rješenje o obveznom uklanjanju podrtine na trošak i rizik vlasnika te će istim rješenjem, u pogledu tražbine koja se tiče namirenja troškova uklanjanja, utvrditi postojanje zakonskog založnog prava Republike Hrvatske na podrtini koja se uklanja.
(2)U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, lučka kapetanija može, vodeći računa o sigurnosti i zaštiti morskog okoliša te ako ocijeni da bi to bio najefikasniji i najbrži mogući način koji je u razmjeru s opasnošću koja od podrtine prijeti, istim ili novim rješenjem odlučiti o obveznom uklanjanju podrtine putem njene prodaje na javnoj dražbi.
Članak 12.
U slučajevima kada opasnost od podrtine postane osobito ozbiljna, lučka kapetanija može i bez donošenja rješenja iz članka 11. ovoga Pravilnika, pristupiti obveznom uklanjanju podrtine po službenoj dužnosti, na trošak i rizik njenog vlasnika, poduzimanjem bilo koje raspoložive mjere kojom će učinkovito ukloniti tu ozbiljnu opasnost.
III. PRODAJA PUTEM JAVNE DRAŽBE
Članak 13.
U smislu ovoga Pravilnika, predmet prodaje na javnoj dražbi su pomorski objekti i podrtine koji se uklanjanju po službenoj dužnosti, sukladno odredbama Pomorskog zakonika i ovoga Pravilnika (dalje u tekstu: predmet prodaje ili predmet uklanjanja).
Procjena vrijednosti predmeta uklanjanja
Članak 14.
(1)Postupak sudskog osiguranja dokaza radi procjene vrijednosti predmeta uklanjanja i svih troškova njegova uklanjanja, može pokrenuti lučka kapetanija na čijem području se predmet uklanjanja nalazi, odnosno ona lučka kapetanija koju odredi Ministarstvo ili Ministarstvo, ako se predmet uklanjanja ili njegovi ostaci nalaze na području zaštićenog ekološko-ribolovnog i epikontinentalnog pojasa Republike Hrvatske te u drugim slučajevima kada Ministarstvo procjeni da je to svrsishodno.
(2)Bez obzira na odredbu stavka 1. ovoga članka, Ministarstvo uvijek može u upravnom postupku kojeg vodi radi izvansudske prodaje predmeta uklanjanja, vještačenjem utvrditi njegovu vrijednost i sve troškove povezane s njegovim uklanjanjem ili može pokrenuti postupak sudskog osiguranja dokaza u kojem će se to utvrditi.
(3)Procjena vrijednosti predmeta uklanjanja i svih troškova povezanih s njegovim uklanjanjem, može se provesti najkasnije do dana održavanja usmene rasprave o utvrđivanju dražbenih uvjeta u upravnom postupku kojeg vodi Ministarstvo radi izvansudske prodaje predmeta uklanjanja, osim ako je ovim Pravilnikom drugačije određeno.
Članak 15.
(1) Ako je vrijednost predmeta uklanjanja bila utvrđena u postupku sudskog osiguranja dokaza ili na drugi propisani način (npr. vještačenjem u upravnom postupku), njegova prodaja putem javne dražbe može se izvršiti izvansudskom prodajom, u upravnom postupku kojeg vodi Ministarstvo sukladno odredbama ovog Pravilnika.
(2) Bez obzira na odredbu stavka 1. ovoga članka, Ministarstvo uvijek može odlučiti da se prodaja izvrši u ovršnom postupku pred nadležnim sudom.
Članak 16.
(1)U postupku sudskog osiguranja dokaza ili vještačenjem u upravnom postupku, utvrđuje se:
1.procijenjena vrijednost predmeta uklanjanja u visini njegove tržišne cijene, ili
2.procijenjena vrijednost pretežnog materijala od kojih se sastoji (sirovine) ili njegovih dijelova, ako se taj materijal odnosno dijelovi mogu oporabiti u proizvodnji nekog drugog predmeta ili stvari određene vrste (oporabna vrijednost), ili
3.procijenjena vrijednost troškova zbrinjavanja neoporabnog otpada, ako predmet uklanjanja nema niti oporabnu vrijednost te
4.procijenjena vrijednost troškova lociranja, označavanja i uklanjanja.
(2)Ako je uvidom u odgovarajući upisnik ili očevidnik koji vode lučke kapetanije moguće utvrditi da je predmet uklanjanja opterećen stvarnim pravima u korist trećih osoba, tada će se procjenjivati vrijednost predmeta uklanjanja bez stvarnopravnih tereta kojima je opterećen te posebno vrijednost stvarnopravnih tereta koji prestaju izvansudskom prodajom u postupku njegovog uklanjanja.
(3)Ako je stanje predmeta uklanjanja takvo da u smislu članka 17. ovoga Pravilnika predstavlja potpuni gubitak, tada je potrebno utvrditi postoji li oporabna vrijednost pretežnog materijala ili dijelova od kojih se predmet uklanjanja sastoji te utvrditi njihovu tržišnu vrijednost ukoliko se taj materijal ili dijelovi mogu oporabiti u proizvodnji nekog drugog predmeta ili ako sami po sebi predstavljaju stvar određene vrste.
(4)Ako predmet uklanjanja nema oporabnu vrijednost ili ako je ona manja od troškova uklanjanja ili se ispunio neki drugi uvjet iz članka 17. stavka 1. ovoga Pravilnika, tada će se utvrditi da je došlo do uništenja i potpunog gubitka predmeta uklanjanja.
Članak 17.
(1)U smislu ovoga Pravilnika, smatra se da je došlo do potpunog gubitka predmeta uklanjanja:
1.ako postoji takvo oštećenje koje se ne može popraviti i zbog kojeg je prestao biti stvar određene vrste, ili
2.ako troškovi potrebni za njegov popravak i/ili njegovo uklanjanje prelaze njegovu tržišnu vrijednost, ili
3.ako ostaci predmeta uklanjanja nemaju oporabnu vrijednost ili je ona manja od troškova njegovog lociranja, označavanja i uklanjanja.
(2)Ako se sudskim osiguranjem dokaza ili na drugi propisani način utvrdi da je došlo do potpunog gubitka u smislu stavka 1. ovoga članka, tada taj gubitak ima učinak propasti predmeta uklanjanja.
(3)U slučaju iz stavka 2. ovoga članka nadležna lučka kapetanija ili Ministarstvo donijet će rješenje o brisanju predmeta uklanjanja iz odgovarajućeg upisnika zbog propasti.
(4)Propašću predmeta uklanjanja i njegovim brisanjem iz odgovarajućeg upisnika ne prestaje pravo vlasništva njegovog vlasnika nad materijalom ili dijelovima od kojih se predmet uklanjanja sastoji, niti prestaje obveza vlasnika da ih o svom trošku i na svoj rizik ukloni.
Izvansudska prodaja radi uklanjanja
Članak 18.
(1) Upravni postupak izvansudske prodaje radi uklanjanja, pokreće i vodi Ministarstvo temeljem izvršnog rješenja lučke kapetanije iz članka 7., odnosno članka 11. ovoga Pravilnika, kojim se određuje uklanjanje putem prodaje na javnoj dražbi.
(2) Ministarstvo može zatražiti upis zabilježbe izvansudske prodaje u odgovarajući upisnik ili očevidnik, u koji je predmet uklanjanja upisan.
(3) Ako to prethodno nije učinila nadležna lučka kapetanije sukladno članku 7. ili članku 11. ovoga Pravilnika, Ministarstvo može tijekom postupka iz stavka 1. ovog članka, zaključkom utvrditi postojanje zakonskog založnog prava Republike Hrvatske nad predmetom uklanjanja u pogledu tražbine koja se tiče namirenja svih troškova povezanih s njegovim uklanjanjem.
Članak 19.
(1) Ministarstvo će o pokretanju postupka izvansudske prodaje predmeta uklanjanja putem javne dražbe obavijestiti vlasnika predmeta uklanjanja, osiguratelja, hipotekarne vjerovnike te druge poznate nositelje založnih prava i osobnih služnosti te nositelje prava prvokupa.
(2) Ministarstvo će sve osobe iz stavka 1. ovoga članka obavijestiti o mogućnosti sklapanja nagodbe iz članka 20. ovoga Pravilnika.
(3) Dostava obavijesti iz ovoga članka obavlja se prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku, a može biti sadržana i u pozivu za usmenu raspravu na kojoj će Ministarstvo utvrditi uvjete izvansudske prodaje radi uklanjanja (dražbene uvjete).
(4) Ako se radi o uklanjanju pomorskog objekta ili podrtine strane državne pripadnosti, Ministarstvo će o pokretanju postupka izvansudske prodaje radi uklanjanja, obavijestiti državu zastave predmeta uklanjanja, putem ministarstva nadležnog za europske i vanjske poslove, uz napomenu da će se obavijesti o daljnjem tijeku postupka dostavljati osobama iz stavka 1. ovoga članka, prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku, prema hrvatskim propisima.
Nagodba
Članak 20.
(1) Svaka od osobe iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika može u neposrednoj pogodbi s Ministarstvom, sklopiti nagodbu o izvršenju obveze uklanjanja i podmirenju svih troškova povezanih s uklanjanjem.
(2) Nagodba se može sklopiti sve do trenutka donošenja rješenja o prodaji radi uklanjanja iz članka 36. i 37. ovoga Pravilnika, uz uvjet da se uklanjanje obavi putem osobe koja je prema ocjeni Ministarstva tehnički i stručno osposobljena za uklanjanje pomorskih objekata i podrtina te uz obvezu polaganja jamstva.
(3) Jamstvo se polaže u gotovom novcu, vrijednosnim papirima ili drugim imovinskim vrijednostima koji su raspoloživi i slobodno prenosivi.
(4) O vrsti i visini jamstva odlučuje Ministarstvo.
(5) Jamstvo se vraća davatelju jamstva nakon izvršenog uklanjanja, pod uvjetima utvrđenim nagodbom.
(6) Nagodba se sklapa u pisanom obliku, a potpisi osoba iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika ili njihovih zastupnika, moraju biti javnobilježnički ovjereni.
(7) U ime Ministarstva nagodbu potpisuje Ministar.
(8) Nagodba ima snagu izvršnog rješenja donesenog u upravnom postupku.
(9) Nagodbom se obustavlja postupak izvansudske prodaje radi uklanjanja, o čemu Ministarstvo donosi rješenje kojeg dostavlja osobama iz članka 19. stavka 1. ovoga članka, prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
Način i uvjeti izvansudske prodaje radi uklanjanja
Članak 21.
(1)Predmet uklanjanja prodaje se putem usmene javne dražbe, u upravnom postupku kojeg vodi Ministarstvo.
(2)Prvenstveni cilj usmene javne dražbe je iznaći ponuditelja koji je spreman izvršiti uklanjanje predmeta prodaje, na način da u čim većoj mjeri troškove uklanjanja snosi sam, a ukoliko je to moguće, obzirom na okolnosti slučaja, da pored snošenja svih troškova uklanjanja uplati čim veću kupovninu.
Članak 22.
(1) Ministarstvo će na usmenoj raspravi utvrditi uvjete izvansudske prodaje (dražbene uvjete) te odlučiti o objavi oglasa o održavanju javne dražbe.
(2) Na usmenu raspravu iz stavka 1. ovoga članka, pozivaju se sve osobe iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika ili njihovi zastupnici.
(3) Dostava poziva iz stavka 2. ovoga članka obavlja se prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku, a poziv na usmenu raspravu može biti sadržan i u obavijesti o pokretanju postupka sukladno članku 19. stavku 3. ovoga Pravilnika.
Članak 23.
(1)Voditelj postupka zaključkom će odrediti će se javna dražba radi prodaje predmeta uklanjanja provoditi u prvom krugu dražbovanja isticanjem ponuda za kupnju koje su jednake ili više od iznosa procijenjene vrijednosti predmeta prodaje, uz obvezu kupca da sam snosi sve troškove uklanjanja, s tim da će se najboljom ponudom prvog kruga dražbovanja smatrati ona s najvišim ponuđenim iznosom, a ako takvih ponuda ne bude, da će se dražba nastaviti u drugom krugu isticanjem ponuda za kupnju koje su jednake ili niže od iznosa procijenjene vrijednosti predmeta prodaje, uz obvezu kupca da sam snosi sve troškove uklanjanja, s tim da će se najboljom ponudom drugog kruga dražbovanja smatrati ona s najvišim ponuđenim iznosom, a ako na dražbi ne bude ni takvih ponuda, da će se dražba nastaviti u trećem krugu dražbovanja u kojem će ponuditelji slobodno formirati svoje ponude za pružanje naplatne usluge uklanjanja te da će se u tom slučaju najboljom ponudom smatrati ona s najnižim ponuđenim iznosom koji ne može biti viši od procijenjenih troškova uklanjanja, u protivnom se najbolja ponuda neće prihvatiti, a dražba će se zaključiti. U tom slučaju iznos najbolje ponude za uklanjanje, postignut u trećem krugu dražbovanja prve javne dražbe, uključuje i prijenos vlasništva nad predmetom uklanjanja u korist najboljeg ponuditelja.
(2)Voditelj postupka zaključkom će odrediti da se u postupku može provesti i druga javna dražba, ukoliko prva bude neuspješna te ukoliko to bude svrsishodno radi zaštite javnoga interesa, a koja će se provoditi prema pravilima prve javne dražbe, s tim da će u trećem krugu dražbovanja druge javne dražbe ponuditelji moći slobodno formirati svoje ponude za pružanjem naplatne usluge uklanjanja te da će se u tom slučaju najboljom ponudom trećeg kruga dražbovanja druge javne dražbe smatrati ona s najnižim ponuđenim iznosom koji ne može biti veći od procijenjenih troškova uklanjanja uvećanih za jednu trećinu tih troškova, u protivnom se najbolja ponuda neće prihvatiti, a dražba će se zaključiti. U tom slučaju iznos najbolje ponude za uklanjanje, postignut u trećem krugu dražbovanja druge javne dražbe, uključuje i prijenos vlasništva nad predmetom uklanjanja u korist najboljeg ponuditelja.
(3)Voditelj postupka zaključkom će odrediti da se u postupku može provesti i treća javna dražba, ukoliko prve dvije budu neuspješne te ukoliko to bude svrsishodno radi zaštite javnoga interesa, a koja će se provoditi prema pravilima prve javne dražbe, s tim da će u trećem krugu dražbovanja treće javne dražbe, ponuditelji moći slobodno formirati svoje ponude za pružanjem naplatne usluge uklanjanja te da će se u tom slučaju najboljom ponudom trećeg kruga dražbovanja treće javne dražbe smatrati ona s najnižim ponuđenim iznosom koji ne može biti veći od procijenjenih troškova uklanjanja uvećanih za jednu polovinu tih troškova, u protivnom se najbolja ponuda neće prihvatiti, a dražba će se zaključiti. U tom slučaju iznos najbolje ponude za uklanjanje, postignut u trećem krugu dražbovanja treće javne dražbe, uključuje i prijenos vlasništva nad predmetom uklanjanja u korist najboljeg ponuditelja.
Članak 24.
(1)Zaključak o dražbenim uvjetima iz članka 23. ovoga Pravilnika i oglas o održavanju javne dražbe osobito sadrže:
1.vrijeme i mjesto održavanja javne dražbe
2.naznaku da se javna dražba provodi primjenom članka 171. stavka 11. Pomorskog zakonika, a ako je predmet prodaje podrtina ili potonula stvar, tada primjenom članka 840.u stavka 2. i 3. Pomorskog zakonika
3.poznate podatke o vlasniku predmeta uklanjanja (npr. podatke o nazivu, odnosno imenu, sjedištu i boravištu, državnoj pripadnosti i državljanstvu), u protivnom naznaku da je vlasnik nepoznat
4.poznate podatke o predmetu uklanjanja (npr. podatke o imenu ili oznaci, vrsti, luci upisa i državnoj pripadnosti predmeta uklanjanja, njegovoj bruto i neto tonaži, odnosno istisnini, nosivosti, granicama plovidbe), u protivnom naznaku da su ti podaci nepoznati
5.poznate podatke o stanju i oporabljivosti predmeta uklanjanja (npr. materijal od kojega je izgrađen, namjena, godina gradnje, vrsta i snaga pogonskih strojnih uređaja i uređaja za posebnu namjenu i slično), u protivnom naznaku da su ti podaci nepoznati
6.naznaku da sva stvarna prava na predmetu uklanjanja, prestaju izvansudskom prodajom radi uklanjanja
7.naznaku procijenjene vrijednosti predmeta uklanjanja
8.naznaku procijenjene vrijednosti troškova uklanjanja
9.naznaku o načinu provođenja javne dražbe i odabiru najbolje ponude, sukladno članku 23. ovoga Pravilnika
10.naznaku o načinu polaganja, vrsti i visini jamstva za ozbiljnost ponude i dobro izvršenje posla
11.obavijest da će se kupovnina, ako je bude i koja eventualno preostane nakon odbitka svih troškova povezanih s uklanjanjem te odbitka troškova postupka, položiti u sudski depozit kod nadležnog suda
12.poziv da svaka osoba koja na predmetu uklanjanja ima kakvo pravo ili teret pristupi sklapanju nagodbe iz članka 20. ovoga Pravilnika, uz upozorenje da nagodbu neće moći ostvariti nakon donošenja rješenja o prodaji iz članka 36. i članka 37. ovoga Pravilnika
13.odredbe o roku u kojemu je najbolji ponuditelj dužan izvršiti uklanjanje predmeta prodaje
14.naznaku vremena kada rizici uklanjanja kao i svi ostali rizici vezani uz predmet uklanjanja prelaze na najboljeg ponuditelja
15.tehničke uvjete uklanjanja
16.uvjete pod kojima će Ministarstvo donijeti rješenje o uskrati prihvata najbolje ponude.
17.naznaku da će se dostava obavijesti i drugih akata u postupku, obavljati sukladno odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku
(2)Zaključak o dražbenim uvjetima dostavlja se svim osobama iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika, prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
(3)Oglas o održavanju javne dražbe objavljuje se u „Narodnim novinama“, na oglasnoj ploči i javnim mrežnim stranicama Ministarstva.
Jamstvo
Članak 25.
(1) Na usmenoj javnoj dražbi mogu sudjelovati samo osobe koje prethodno polože jamstvo za ozbiljnost ponude i dobro izvršenje posla, koje uključuje i odgovornost za štetu koja može nastati u vezi s uklanjanjem.
(2) Vrsta i visina jamstva određuje se zaključkom o dražbenim uvjetima iz članka 23. ovoga Pravilnika.
(3) Jamstvo se polaže u gotovom novcu, vrijednosnim papirima ili drugim imovinskim vrijednostima koji su raspoloživi i slobodno prenosivi, sukladno zaključku o dražbenim uvjetima.
(4) Od polaganja jamstva oslobođeni su Republika Hrvatska, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te njihova tijela i pravne osobe s javnim ovlastima.
Članak 26.
(1) Jamstvo koje je dao ponuditelj čija je ponuda prihvaćena, ostaje kod Ministarstva sve dok odabrani ponuditelj ne udovolji svim obvezama prema dražbenim uvjetima ili dok rješenje o uskrati prihvata najbolje ponude ne postane pravomoćno.
(2) Ostalim ponuditeljima vratit će se položeno jamstvo u roku 30 dana nakon zaključenja javne dražbe.
(3)Jamstvo najboljeg ponuditelja služi kao osiguranje za sve obveze koje nastanu u svezi s uklanjanjem.
Provedba javne dražbe
Članak 27.
(1)Usmena rasprava na kojoj se dražba provodi je javna, a održava se u pravilu u sjedištu Ministarstva.
(2)Voditelj postupka može zaključkom odrediti da se usmena rasprava iz stavka 1. ovoga članka održi u sjedištu lučke kapetanije na čijem području se predmet uklanjanja nalazi.
Članak 28.
(1)Javnu dražbu vodi službena osoba u Ministarstvu koja vodi upravni postupak izvansudske prodaje radi uklanjanja.
(2)O usmenoj raspravi na kojoj se javna dražba provodi, vodi se zapisnik sukladno odredbama propisa kojima se uređuje vođenje zapisnika u upravnom postupku.
Članak 29.
Javna dražba održat će se i kada na dražbi sudjeluje samo jedan ponuditelj.
Članak 30.
(1)Nakon što utvrdi da nema smetnji za održavanje usmene rasprave na kojoj se javna dražba provodi, voditelj postupka će iznijeti dražbene uvjete, utvrditi sposobnost ponuditelja za sudjelovanjem u javnoj dražbi, kao i postojanje drugih okolnosti koje su značajne za provođenje javne dražbe.
(2)Smatra se da je ponuditelj sposoban za sudjelovanje u javnoj dražbi, ako je prethodno položio jamstvo za ozbiljnost ponude i dobro izvršenje posla te ako je na dražbi prisutan osobno ili putem zastupnika.
(3)Zastupnici ponuditelja moraju svoje ovlaštenje za zastupanje dokazati javnom ispravom ili javno ovjerenom punomoći.
Članak 31.
(1)Voditelj postupka usmeno objavljuje početak javne dražbe i poziva prisutne ponuditelje da počnu stavljati svoje ponude .
(2)Ponude se stavljaju na način kako je određen zaključkom o dražbenim uvjetima.
(3)Ponuditelj je vezan za svoju ponudu sve dok se na javnoj dražbi ne stavi povoljnija ponuda.
(4)Usmena javna dražba nastavit će se sve dok se stavljaju povoljnije ponude.
(5)Voditelj postupka može, ako to traži koji ponuditelj radi stavljanja povoljnije ponude, dopustiti kratki rok za razmišljanje.
(6)Prije zaključenja javne dražbe voditelj postupka će još jednom objaviti posljednju ponudu i pozvati prisutne ponuditelje da stave povoljniju ponudu.
(7)Usmena javna dražba zaključit će se ako ni poslije drugog poziva, u roku od pet minuta, nije stavljena povoljnija ponuda, o čemu će voditelj postupka upozoriti prisutne ponuditelje, a ako novih ponuda ne bude, proglasit će najbolju ponudu i objaviti da je javna dražba zaključena
Članak 32.
(1)Kad voditelj postupka objavi da je javna dražba zaključena, pozvat će prisutne da odmah izjave svoje prigovore na zapisnik, ako ih imaju.
(2)Prigovore na zaključenu javnu dražbu mogu izjaviti samo osobe prisutne na javnoj dražbi u svojstvu ponuditelja, kao i prisutne osobe iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika ili njihovi zastupnici ako su prisutni na javnoj dražbi.
(3)Prigovori se mogu izjaviti zbog bitne povrede dražbenog postupka ili zato što najbolji ponuditelj ne ispunjava uvjete iz ovog Pravilnika za sudjelovanje na javnoj dražbi.
Članak 33.
(1)O izjavljenim prigovorima voditelj postupka može odlučiti odmah, nakon što prigovori budu izjavljeni u zapisnik ili o njima može odlučiti naknadno, u roku osam dana od dana zaključenja javne dražbe.
(2)Ako voditelj postupka ocijeni da je neki od izjavljenih prigovora osnovan, donijet će rješenje o uskrati prihvata najbolje ponude, u protivnom će zaključkom utvrditi najbolju ponudu, a izjavljene prigovore odbiti kao neosnovane.
Zaključak o najboljoj ponudi
Članak 34.
(1)Zaključkom o najboljoj ponudi, voditelj postupka će utvrditi:
1.podatke o javnoj dražbi i predmetu prodaje
2.iznos najbolje ponude i podatke o najboljem ponuditelju
3.rok za ispunjenje preuzetih financijskih obveza, sukladno dražbenim uvjetima
4.naznaku svih obveza koje je najbolji ponuditelj dužan ispuniti, rok i način njihova ispunjenja
5.upozorenje najboljem ponuditelju da će se mu se rješenjem uskratiti prihvat ponude, a položeno jamstvo zadržati i naplatiti ako ne ispuni preuzete obveze na način i u roku kako su određeni u zaključku
6.naznaku izjavljenih prigovora ili naznaku o tome da ih nije bilo
7.obrazloženje razloga odbačaja izjavljenih prigovora, ako ih je bilo.
(2)Zaključak o najboljoj ponudi dostavit će se u roku osam dana od dana održavanja javne dražbe, sukladno odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
Rješenje o uskrati prihvata najbolje ponude
Članak 35.
(1)Rješenjem o uskrati voditelj postupka će uskratiti prihvat ponude najboljeg ponuditelja te obrazložiti razloge te uskrate.
(2)Rješenje o uskrati donijet će se ako na javnoj dražbi nije postignuta prihvatljiva ponuda sukladno dražbenim uvjetima ili ako postoji koji od razloga iz članka 32. stavka 3. ovoga Pravilnika ili ako najbolji ponuditelj ne ispuni preuzete obveze utvrđene zaključkom iz članka 34. ovoga Pravilnika ili ako je u međuvremenu sklopljena nagodba iz članka 20. ovoga Pravilnika.
(3)Rješenje o uskrati dostavit će se sukladno odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
Rješenje o prodaji radi uklanjanja
Članak 36.
Ako je najbolji ponuditelj ispunio svoje financijske obveze utvrđene zaključkom iz članka 34. ovoga Pravilnika te ako ne postoje drugi razlozi koji bi priječili izvršenje prodaje, voditelj postupka donijet će rješenje o prodaji radi uklanjanja, u korist najboljeg ponuditelja.
Članak 37.
(1)Rješenjem o prodaji radi uklanjanja će se utvrditi:
1.podaci o najboljem ponuditelju kao kupcu
2.podaci o predmetu prodaje, odnosno uklanjanja
3.podaci o dosadašnjem vlasniku
4.podaci o održavanju javne dražbe i najboljoj ponudi
5.podaci o postignutoj dražbenoj cijeni, načinu i uvjetima prodaje
6.naznaku da je predmet prodaje prodan na javnoj dražbi primjenom članka 171. stavka 11. Pomorskog zakonika, a ako je predmet prodaje podrtina ili potonula stvar, tada primjenom članka 840.u stavka 2. i 3. Pomorskog zakonika
7.nalog za brisanjem stvarnih prava koja po izvršnosti rješenja o prodaji prestaju na predmetu prodaje i brišu se iz odgovarajućeg upisnika ili očevidnika
8.način i uvjeti pod kojima je kupac dužan izvršiti uklanjanje te rok u kojem je to dužan izvršiti
9.naznaku o zadržavanju položenog jamstva, sve do izvršenja uklanjanja
10.upozorenje kupcu da će se rješenje o prodaji radi uklanjanja ukinuti, a prodaju poništiti, ako kupac u ostavljenom roku ne ukloni predmet prodaje ili ga ne ukloni sukladno prihvaćenim uvjetima prodaje ili ne ispuni koji drugi uvjet utvrđen rješenjem o prodaji radi uklanjanja
(2)Rješenje o prodaji radi uklanjanja dostavit će se najboljem ponuditelju i ostalim sudionicima na javnoj dražbi te osobama iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika, sukladno odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
(3)Rješenjem o prodaji radi uklanjanja odredit će se način i uvjeti uvođenja kupca u posjed predmeta uklanjanja, a u upisniku ili očevidniku u koji je predmet uklanjanja upisan odredit će se uknjižba vlasništva nad predmetom uklanjanja u korist kupca.
Razlozi za ukidanje rješenja i odgovornost kupca
Članak 38.
(1)Ministarstvo će ukinuti rješenje o prodaji radi uklanjanja, a prodaju poništiti ako kupac u ostavljenom roku iz tog rješenja ne izvrši uklanjanje predmeta prodaje ili ga ne ukloni na način, u roku i/ili sukladno uvjetima iz rješenja ili ne ispuni bilo koju drugu obvezu utvrđenu rješenjem o prodaji radi uklanjanja.
(2)U slučaju iz stavka 1. ovog članka Ministarstvo će naložiti brisanje uknjižbe vlasništva kupca i uspostavu ranijeg knjižnog stanja.
(3)Kupac koji ne izvrši uklanjanje predmeta prodaje u ostavljenom roku ili ga ne ukloni na način i/ili sukladno uvjetima iz rješenja o prodaji ili ne ispunu neku drugu obvezu utvrđenu tim rješenjem, odgovara za namirenje svih troškova uklanjanja koje će nadležna državna tijela poduzeti na njegov trošak i rizik, kao i za svu drugu štetu nastalu takvim njegovim postupanjem ili propuštanjem postupanja.
(4)Ministarstvo ima pravo troškove i štete iz stavka 2. ovoga članka između ostalog namiriti iz položenog jamstva i do tada uplaćene kupovnine.
Nova javna dražba
Članak 39.
(1)Ako je prodaja uskraćena zato što nije stavljena prihvatljiva ponuda sukladno dražbenim uvjetima, voditelj postupka može odrediti održavanje nove javne dražbe.
(2)Prije nego što odredi održavanje nove javne dražbe, voditelj postupka može odrediti novo utvrđivanje vrijednosti predmeta uklanjanja u postupku sudskog osiguranja dokaza ili na drugi propisani način.
(3)U slučaju iz stavka 2. ovoga članka, voditelj postupka će prije održavanja nove javne dražbe odrediti održavanje usmene rasprave na kojoj će se utvrditi novi dražbeni uvjeti.
(4)Na usmenu raspravu iz stavka 3. ovoga članka, pozivaju se sve osobe iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika ili njihovi zastupnici, prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
Ponavljanje javne dražbe
Članak 40.
(1)Ako voditelj postupka uskrati prihvat najbolje ponude iz nekog od razloga dopuštenog odredbama ovoga Pravilnika, ali razlozi uskrate nisu takvi da priječe nastavak postupka izvansudske prodaje putem javne dražbe ili nastavak prodaje ne čine nedopustivim, voditelj postupka će odrediti ponavljanje javne dražbe prema uvjetima prodaje koji su vrijedili u trenutku održavanja javne dražbe koja se ponavlja.
(2)U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, voditelj postupka će rješenjem o uskrati prihvata najbolje ponude, odlučiti i o ponavljanju javne dražbe.
(3)Na ponovljenoj javnoj dražbi mogu sudjelovati samo ponuditelji koji su imali sposobnost sudjelovanja na javnoj dražbi koja se ponavlja, osim ako je rješenjem o uskrati utvrđeno da tu sposobnost tada nisu imali.
(4)O ponavljanju javne dražbe nije potrebno objavljivati oglas.
(5)Ako se javna dražba ponavlja iz razloga što je najbolji ponuditelj zakasnio s ispunjenjem svojih obveza ili je odustao od njihovog ispunjenja, tada on odgovara za nastalu razliku u cijeni i za namirenje troškova ponovne prodaje te za svaku štetu uzrokovanu takvim njegovim postupanjem ili propuštanjem postupanja.
(6)Ministarstvo ima pravo troškove i štete iz stavka 5. ovoga članka između ostalog namiriti iz položenog jamstva i do tada uplaćene kupovnine.
Polaganje u sudski depozit
Članak 41.
Ministarstvo će položenu kupovninu, ako je bude i koja eventualno preostane nakon odbitka troškova lociranja, označavanja i uklanjanja te ostalih troškova postupka, položiti u sudski depozit nadležnog suda te će o tome obavijestiti bivšeg vlasnika i založne vjerovnike iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika ili njihove zastupnike, prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 42.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu istekom osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama”.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, _____________ godine
MINISTAR
Oleg Butković
OBRAZLOŽENJE
Člankom 171. stavkom 15. Pomorskog zakonika (Narodne novine, broj 181/04, 76/07, 146/08, 61/11, 56/13, 26/15), propisano je da ministar nadležan za pomorstvo, posebnim propisom propisuje način i postupak prodaje broda na javnoj dražbi, kada uklanjanje broda uključuje i njegovu prodaju na javnoj dražbi.
Člankom 840.u stavcima 2. i 3. Pomorskog zakonika, propisano je da je Republika Hrvatska ovlaštena namiriti svoju tražbinu iz prodajne cijene podrtine, odnosno potonule stvari, ostvarene prodajom na javnoj dražbi na koju se primjenjuju odredbe članka 171. Pomorskog zakonika.
Ovim Pravilnikom propisuje se način i postupak prodaje broda ili drugog plovnog, plutajućeg ili nepomičnog odobalnog objekta (dalje u tekstu: pomorskog objekta) te podrtina i potonulih stvari na javnoj dražbi, kada su nadležna državna tijela zakonom ovlaštena izvršiti njihovo uklanjanje po službenoj dužnosti.
Uklanjanje po službenoj dužnosti označava poduzimanje svih raspoloživih mjera kojima se na najefikasniji i najbrži mogući način izvršava uklanjanje pomorskog objekta ili podrtine, uključujući i njihovu prodaju na javnoj dražbi.
Državna tijela koja su u smislu ovoga Pravilnika nadležna za postupanje po službenoj dužnosti su:
◊ministarstvo nadležno za pomorstvo (dalje u tekstu: Ministarstvo)
◊lučka kapetanija na čijem se području pomorski objekt, podrtina ili potonula stvar nalazi
◊lučka kapetanija koju odredi Ministarstvo ili Ministarstvo, ako se pomorski objekt koji se uklanja nalazi na području zaštićenog ekološko-ribolovnog i epikontinentalnog pojasa Republike Hrvatske te u drugim slučajevima kada Ministarstvo procjeni da je to svrsishodno
Ovaj Pravilnik primjenjuje se na uklanjanje pomorskih objekta koji se temeljem zakona mogu ukloniti po službenoj dužnosti njihovom prodajom putem javne dražbe:
◊za koje su inspekcijskim nadzorom utvrđeni nedostaci koji utječu na sposobnost za plovidbu ili uporabu, a vlasnik ili druga ovlaštena osoba ne postupi po rješenju nadležne lučke kapetanije kojim se naređuje uklanjanje tih nedostataka.
◊za koje su inspekcijskim nadzorom utvrđeni nedostaci koji utječu na sposobnost za plovidbu ili uporabu zbog kojih predstavljaju neposrednu opasnost za luke, plovne putove, plovidbu, iskorištavanje prirodnih bogatstava mora ili okoliša te je njihovo uklanjanje potrebno radi sprječavanja, ublažavanja ili otklanjanja tih opasnosti.
Ovaj Pravilnik primjenjuje se na obvezno uklanjanje podrtina koje se temeljem zakona mogu ukloniti po službenoj dužnosti njihovom prodajom putem javne dražbe:
◊za koje se utvrdi da vlasnik ili druga ovlaštena osoba nije postupio po rješenju lučke kapetanije kojim mu je naređeno obvezno uklanjanje ili nije uklonio podrtinu u roku kojim mu je to naređeno ili ne poštuje uvjete uklanjanja utvrđene od strane lučke kapetanije, a podrtina predstavlja opasnost za luke, plovne putove, plovidbu, iskorištavanje prirodnih bogatstava mora ili okoliša (obvezno uklanjanje)
◊koje se odnose na druge slučajeve kada je nadležno državno tijelo zakonom ovlašteno ukloniti podrtinu ili potonulu stvar.
Ovaj Pravilnik se na odgovarajući način primjenjuje i na prodaju već uklonjenih podrtina koje su uklonjene po službenoj dužnosti poduzimanjem drugih raspoloživih mjera, a prodaja se obavlja radi namirenja troškova koje je Republika Hrvatska imala za njihovo lociranje, označavanja i uklanjanje.
Odredbe ovoga Pravilnika koje se odnose na podrtine, primjenjuju se i na potonule stvari.
T emeljem članka 39, stavak 1, točka 2. Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine”, broj 150/11 i 12/13), članka 171. stavka 15. i članka 840.u stavka 3. Pomorskog zakonika („Narodne novine”, broj 181/04, 76/07, 146/08, 61/11, 56/13 i 26/15), ministar mora, prometa i infrastrukture donosi
PRAVILNIK O NAČINU I POSTUPKU PRODAJE BRODA NA JAVNOJ DRAŽBI
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Predmet Pravilnika
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se način i postupak prodaje broda ili drugog plovnog, plutajućeg ili nepomičnog odobalnog objekta (dalje u tekstu: pomorskog objekta) te podrtina i potonulih stvari na javnoj dražbi, kada su nadležna državna tijela zakonom ovlaštena izvršiti njihovo uklanjanje po službenoj dužnosti.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Značenje pojedinih izraza i pojmova
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 2.
(1) Pojedini pojmovi i izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, imaju jednako značenje kao pojmovi i izrazi utvrđeni u članku 5. i članku 840.a Pomorskog zakonika („ Narodne novine” , br. 181/04, 76/07, 146/08, 61/11, 56/13 i 26/15), kako je izmijenjen i dopunjen.
(2) Uklanjanje po službenoj dužnosti označava poduzimanje svih raspoloživih mjera kojima se na najefikasniji i najbrži mogući način izvršava uklanjanje pomorskog objekta ili podrtine, uključujući i njihovu prodaju na javnoj dražbi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Područje primjene
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 3.
(1) Ovaj Pravilnik primjenjuje se na uklanjanje pomorskih objekta koji se temeljem zakona mogu ukloniti po službenoj dužnosti njihovom prodajom putem javne dražbe :
1. za koje su inspekcijskim nadzorom utvrđeni nedostaci koji utječu na sposobnost za plovidbu ili uporabu, a vlasnik ili druga ovlaštena osoba ne postupi po rješenju nadležne lučke kapetanije kojim se naređuje uklanjanje tih nedostataka.
2. za koje su inspekcijskim nadzorom utvrđeni nedostaci koji utječu na sposobnost za plovidbu ili uporabu zbog kojih predstavljaju neposrednu opasnost za luke, plovne putove, plovidbu, iskorištavanje prirodnih bogatstava mora ili okoliša te je njihovo uklanjanje potrebno radi sprječavanja, ublažavanja ili otklanjanja tih opasnosti.
(2) Ovaj Pravilnik primjenjuje se na obvezno uklanjanje podrtina koje se temeljem zakona mogu ukloniti po službenoj dužnosti njihovom prodajom putem javne dražbe:
1. za koje se utvrdi da vlasnik ili druga ovlaštena osoba nije postupio po rješenju lučke kapetanije kojim mu je naređeno obvezno uklanjanje ili nije uklonio podrtinu u roku kojim mu je to naređeno ili ne poštuje uvjete uklanjanja utvrđene od strane lučke kapetanije, a podrtina predstavlja opasnost za luke, plovne putove, plovidbu, iskorištavanje prirodnih bogatstava mora ili okoliša (obvezno uklanjanje)
2. koje se odnose na druge slučajeve kada je nadležno državno tijelo zakonom ovlašteno ukloniti podrtinu ili potonulu stvar.
(3) Ovaj Pravilnik se na odgovarajući način primjenjuje i na prodaju već uklonjenih podrtina koje su uklonjene po službenoj dužnosti poduzimanjem drugih raspoloživih mjera, a prodaja se obavlja radi namirenja troškova koje je Republika Hrvatska imala za njihovo lociranje, označavanja i uklanjanje.
(4) Odredbe ovoga Pravilnika koje se odnose na podrtine, primjenjuju se i na potonule stvari.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
II. POSTUPANJE DRŽAVNIH TIJELA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 4.
Državna tijela koja su u smislu ovoga Pravilnika nadležna za postupanje po službenoj dužnosti su:
1. ministarstvo nadležno za pomorstvo (dalje u tekstu: Ministarstvo)
2. lučka kapetanija na čijem se području pomorski objekt, podrtina ili potonula stvar nalazi
3. lučka kapetanija koju odredi Ministarstvo ili Ministarstvo, ako se pomorski objekt koji se uklanja nalazi na području zaštićenog ekološko-ribolovnog i epikontinentalnog pojasa Republike Hrvatske te u drugim slučajevima kada Ministarstvo procjeni da je to svrsishodno
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Uklanjanje pomorskog objekta
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 5.
Lučka kapetanija može, kada to ocijeni potrebnim, prije poduzimanja mjera uklanjanja pomorskog objekta po službenoj dužnosti, pokrenuti pred nadležnim sudom postupak sudskog osiguranja dokaza ili pribaviti procjenu ovlaštenog sudskog vještaka, radi utvrđivanja vrijednosti pomorskog objekta koji se uklanja te troškova njegovog uklanjanja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 6.
Lučka kapetanija dužna je u upravnom postupku, u kojem odlučuje o uklanjanju pomorskog objekta po službenoj dužnosti, utvrditi ispunjenje nekog od sljedećih uvjeta:
1. da su inspekcijskim nadzorom utvrđeni nedostaci pomorskog objekta koji utječu na njegovu sposobnost za plovidbu ili uporabu, a vlasnik ili druga ovlaštena osoba nije postupila po rješenju lučke kapetanije kojim mu se naređuje uklanjanje tih nedostataka, ili
2. da su inspekcijskim nadzorom utvrđeni nedostaci pomorskog objekta koji utječu na njegovu sposobnost za plovidbu ili uporabu, zbog kojih predstavlja neposrednu opasnost za luke, plovne putove, plovidbu, iskorištavanje prirodnih bogatstava mora ili okoliša te je njegovo uklanjanje potrebno radi sprječavanja, ublažavanja ili otklanjanja tih opasnosti, a vlasnik ili druga ovlaštena osoba nije postupila po rješenju lučke kapetanije kojim mu se naređuje uklanjanje tih nedostataka.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 7.
(1) Ako lučka kapetanija utvrdi da se ispunio neki od uvjeta iz članka 6. ovoga Pravilnika, donijet će rješenje o uklanjanju pomorskog objekta na trošak i rizik vlasnika, te će istim rješenjem, u pogledu tražbine koja se tiče namirenja troškova njegovog uklanjanja, utvrditi postojanje zakonskog založnog prava Republike Hrvatske na pomorskom objektu koji se uklanja.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, lučka kapetanija može, ako ocijeni da bi to bilo svrsishodno za provedbu učinkovitog uklanjanja, istim ili novim rješenjem odlučiti o uklanjanju pomorskog objekta putem njegove prodaje na javnoj dražbi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 8.
U slučajevima kada pomorski objekt predstavlja neposrednu opasnost za luke, plovne putove, plovidbu, iskorištavanje prirodnih bogatstava mora ili okoliša, a ta opasnost postane osobito ozbiljna, lučka kapetanija može bez donošenja rješenja iz članka 7. ovoga Pravilnika, pristupiti uklanjanju pomorskog objekta po službenoj dužnosti, na trošak i rizik vlasnika, poduzimanjem bilo koje raspoložive mjere.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Obvezno uklanjanje podrtine
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 9.
Lučka kapetanija može prije poduzimanja mjera obveznog uklanjanja podrtine po službenoj dužnosti, pokrenuti pred nadležnim sudom postupak sudskog osiguranja dokaza ili pribaviti procjenu ovlaštenog sudskog vještaka, radi utvrđivanja vrijednosti podrtine koja se uklanja te troškova njenog uklanjanja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 10.
Lučka kapetanija dužna je u upravnom postupku u kojem odlučuje o obveznom uklanjanju podrtine po službenoj dužnosti, utvrditi ispunjenje sljedećih uvjeta:
1. da je rješenjem lučke kapetanije naređeno vlasniku ili drugoj ovlaštenoj osobi obvezno uklanjanje podrtine koja predstavlja opasnost ili prijetnju, u smislu:
a) da ugrožava ili ometa sigurnost plovidbe, ili
b) od koje se opravdano mogu očekivati velike štetne posljedice za morski okoliš ili obalu, ili
c) od koje se opravdano mogu očekivati velike štetne posljedice za interese izravno ugrožene podrtinom ili interese kojima prijeti opasnost od podrtine, kao primjerice:
◊ pomorske djelatnosti u obalnim područjima, lukama i ušćima, uključujući ribarstvo, koje predstavljaju osnovne izvore prihoda osobama koje se njime bave
◊ turističke znamenitosti i drugi gospodarski interesi tog područja
◊ zdravlje stanovništva i dobrobit obalnog područja, uključujući očuvanje živih morskih bogatstava te flore i faune
◊ odobalna i podvodna infrastruktura
2. da vlasnik ili druga ovlaštena osoba:
a) nije postupio po rješenju lučke kapetanije kojim mu je naređeno obvezno uklanjanje podrtine, ili
b) nije uklonio podrtinu u roku iz rješenja lučke kapetanije kojim mu je to naređeno, ili
c) ne poštuje uvjete uklanjanja utvrđene od strane lučke kapetanije
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 11.
(1) Ako lučka kapetanija utvrdi da su se ispunili uvjeti na način kako je to propisano člankom 10. ovoga Pravilnika, donijet će rješenje o obveznom uklanjanju podrtine na trošak i rizik vlasnika te će istim rješenjem, u pogledu tražbine koja se tiče namirenja troškova uklanjanja, utvrditi postojanje zakonskog založnog prava Republike Hrvatske na podrtini koja se uklanja.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, lučka kapetanija može, vodeći računa o sigurnosti i zaštiti morskog okoliša te ako ocijeni da bi to bio najefikasniji i najbrži mogući način koji je u razmjeru s opasnošću koja od podrtine prijeti, istim ili novim rješenjem odlučiti o obveznom uklanjanju podrtine putem njene prodaje na javnoj dražbi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 12.
U slučajevima kada opasnost od podrtine postane osobito ozbiljna, lučka kapetanija može i bez donošenja rješenja iz članka 11. ovoga Pravilnika, pristupiti obveznom uklanjanju podrtine po službenoj dužnosti, na trošak i rizik njenog vlasnika, poduzimanjem bilo koje raspoložive mjere kojom će učinkovito ukloniti tu ozbiljnu opasnost.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
III. PRODAJA PUTEM JAVNE DRAŽBE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 13.
U smislu ovoga Pravilnika, predmet prodaje na javnoj dražbi su pomorski objekti i podrtine koji se uklanjanju po službenoj dužnosti, sukladno odredbama Pomorskog zakonika i ovoga Pravilnika (dalje u tekstu: predmet prodaje ili predmet uklanjanja).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Procjena vrijednosti predmeta uklanjanja
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 14.
(1) Postupak sudskog osiguranja dokaza radi procjene vrijednosti predmeta uklanjanja i svih troškova njegova uklanjanja, može pokrenuti lučka kapetanija na čijem području se predmet uklanjanja nalazi, odnosno ona lučka kapetanija koju odredi Ministarstvo ili Ministarstvo, ako se predmet uklanjanja ili njegovi ostaci nalaze na području zaštićenog ekološko-ribolovnog i epikontinentalnog pojasa Republike Hrvatske te u drugim slučajevima kada Ministarstvo procjeni da je to svrsishodno.
(2) Bez obzira na odredbu stavka 1. ovoga članka, Ministarstvo uvijek može u upravnom postupku kojeg vodi radi izvansudske prodaje predmeta uklanjanja, vještačenjem utvrditi njegovu vrijednost i sve troškove povezane s njegovim uklanjanjem ili može pokrenuti postupak sudskog osiguranja dokaza u kojem će se to utvrditi.
(3) Procjena vrijednosti predmeta uklanjanja i svih troškova povezanih s njegovim uklanjanjem, može se provesti najkasnije do dana održavanja usmene rasprave o utvrđivanju dražbenih uvjeta u upravnom postupku kojeg vodi Ministarstvo radi izvansudske prodaje predmeta uklanjanja, osim ako je ovim Pravilnikom drugačije određeno.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 15.
(1) Ako je vrijednost predmeta uklanjanja bila utvrđena u postupku sudskog osiguranja dokaza ili na drugi propisani način (npr. vještačenjem u upravnom postupku), njegova prodaja putem javne dražbe može se izvršiti izvansudskom prodajom, u upravnom postupku kojeg vodi Ministarstvo sukladno odredbama ovog Pravilnika.
(2) Bez obzira na odredbu stavka 1. ovoga članka, Ministarstvo uvijek može odlučiti da se prodaja izvrši u ovršnom postupku pred nadležnim sudom.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 16.
(1) U postupku sudskog osiguranja dokaza ili vještačenjem u upravnom postupku, utvrđuje se:
1. procijenjena vrijednost predmeta uklanjanja u visini njegove tržišne cijene, ili
2. procijenjena vrijednost pretežnog materijala od kojih se sastoji (sirovine) ili njegovih dijelova, ako se taj materijal odnosno dijelovi mogu oporabiti u proizvodnji nekog drugog predmeta ili stvari određene vrste (oporabna vrijednost), ili
3. procijenjena vrijednost troškova zbrinjavanja neoporabnog otpada, ako predmet uklanjanja nema niti oporabnu vrijednost te
4. procijenjena vrijednost troškova lociranja, označavanja i uklanjanja.
(2) Ako je uvidom u odgovarajući upisnik ili očevidnik koji vode lučke kapetanije moguće utvrditi da je predmet uklanjanja opterećen stvarnim pravima u korist trećih osoba, tada će se procjenjivati vrijednost predmeta uklanjanja bez stvarnopravnih tereta kojima je opterećen te posebno vrijednost stvarnopravnih tereta koji prestaju izvansudskom prodajom u postupku njegovog uklanjanja.
(3) Ako je stanje predmeta uklanjanja takvo da u smislu članka 17. ovoga Pravilnika predstavlja potpuni gubitak, tada je potrebno utvrditi postoji li oporabna vrijednost pretežnog materijala ili dijelova od kojih se predmet uklanjanja sastoji te utvrditi njihovu tržišnu vrijednost ukoliko se taj materijal ili dijelovi mogu oporabiti u proizvodnji nekog drugog predmeta ili ako sami po sebi predstavljaju stvar određene vrste.
(4) Ako predmet uklanjanja nema oporabnu vrijednost ili ako je ona manja od troškova uklanjanja ili se ispunio neki drugi uvjet iz članka 17. stavka 1. ovoga Pravilnika, tada će se utvrditi da je došlo do uništenja i potpunog gubitka predmeta uklanjanja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 17.
(1) U smislu ovoga Pravilnika, smatra se da je došlo do potpunog gubitka predmeta uklanjanja:
1. ako postoji takvo oštećenje koje se ne može popraviti i zbog kojeg je prestao biti stvar određene vrste, ili
2. ako troškovi potrebni za njegov popravak i/ili njegovo uklanjanje prelaze njegovu tržišnu vrijednost, ili
3. ako ostaci predmeta uklanjanja nemaju oporabnu vrijednost ili je ona manja od troškova njegovog lociranja, označavanja i uklanjanja.
(2) Ako se sudskim osiguranjem dokaza ili na drugi propisani način utvrdi da je došlo do potpunog gubitka u smislu stavka 1. ovoga članka, tada taj gubitak ima učinak propasti predmeta uklanjanja.
(3) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka nadležna lučka kapetanija ili Ministarstvo donijet će rješenje o brisanju predmeta uklanjanja iz odgovarajućeg upisnika zbog propasti.
(4) Propašću predmeta uklanjanja i njegovim brisanjem iz odgovarajućeg upisnika ne prestaje pravo vlasništva njegovog vlasnika nad materijalom ili dijelovima od kojih se predmet uklanjanja sastoji, niti prestaje obveza vlasnika da ih o svom trošku i na svoj rizik ukloni.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Izvansudska prodaja radi uklanjanja
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 18.
(1) Upravni postupak izvansudske prodaje radi uklanjanja, pokreće i vodi Ministarstvo temeljem izvršnog rješenja lučke kapetanije iz članka 7., odnosno članka 11. ovoga Pravilnika, kojim se određuje uklanjanje putem prodaje na javnoj dražbi.
(2) Ministarstvo može zatražiti upis zabilježbe izvansudske prodaje u odgovarajući upisnik ili očevidnik, u koji je predmet uklanjanja upisan.
(3) Ako to prethodno nije učinila nadležna lučka kapetanije sukladno članku 7. ili članku 11. ovoga Pravilnika, Ministarstvo može tijekom postupka iz stavka 1. ovog članka, zaključkom utvrditi postojanje zakonskog založnog prava Republike Hrvatske nad predmetom uklanjanja u pogledu tražbine koja se tiče namirenja svih troškova povezanih s njegovim uklanjanjem.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 19.
(1) Ministarstvo će o pokretanju postupka izvansudske prodaje predmeta uklanjanja putem javne dražbe obavijestiti vlasnika predmeta uklanjanja, osiguratelja, hipotekarne vjerovnike te druge poznate nositelje založnih prava i osobnih služnosti te nositelje prava prvokupa.
(2) Ministarstvo će sve osobe iz stavka 1. ovoga članka obavijestiti o mogućnosti sklapanja nagodbe iz članka 20. ovoga Pravilnika.
(3) Dostava obavijesti iz ovoga članka obavlja se prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku, a može biti sadržana i u pozivu za usmenu raspravu na kojoj će Ministarstvo utvrditi uvjete izvansudske prodaje radi uklanjanja (dražbene uvjete).
(4) Ako se radi o uklanjanju pomorskog objekta ili podrtine strane državne pripadnosti, Ministarstvo će o pokretanju postupka izvansudske prodaje radi uklanjanja, obavijestiti državu zastave predmeta uklanjanja, putem ministarstva nadležnog za europske i vanjske poslove, uz napomenu da će se obavijesti o daljnjem tijeku postupka dostavljati osobama iz stavka 1. ovoga članka, prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku, prema hrvatskim propisima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Nagodba
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 20.
(1) Svaka od osobe iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika može u neposrednoj pogodbi s Ministarstvom, sklopiti nagodbu o izvršenju obveze uklanjanja i podmirenju svih troškova povezanih s uklanjanjem.
(2) Nagodba se može sklopiti sve do trenutka donošenja rješenja o prodaji radi uklanjanja iz članka 36. i 37. ovoga Pravilnika, uz uvjet da se uklanjanje obavi putem osobe koja je prema ocjeni Ministarstva tehnički i stručno osposobljena za uklanjanje pomorskih objekata i podrtina te uz obvezu polaganja jamstva.
(3) Jamstvo se polaže u gotovom novcu, vrijednosnim papirima ili drugim imovinskim vrijednostima koji su raspoloživi i slobodno prenosivi.
(4) O vrsti i visini jamstva odlučuje Ministarstvo.
(5) Jamstvo se vraća davatelju jamstva nakon izvršenog uklanjanja, pod uvjetima utvrđenim nagodbom.
(6) Nagodba se sklapa u pisanom obliku, a potpisi osoba iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika ili njihovih zastupnika, moraju biti javnobilježnički ovjereni.
(7) U ime Ministarstva nagodbu potpisuje Ministar.
(8) Nagodba ima snagu izvršnog rješenja donesenog u upravnom postupku.
(9) Nagodbom se obustavlja postupak izvansudske prodaje radi uklanjanja, o čemu Ministarstvo donosi rješenje kojeg dostavlja osobama iz članka 19. stavka 1. ovoga članka, prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Način i uvjeti izvansudske prodaje radi uklanjanja
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 21.
(1) Predmet uklanjanja prodaje se putem usmene javne dražbe, u upravnom postupku kojeg vodi Ministarstvo.
(2) Prvenstveni cilj usmene javne dražbe je iznaći ponuditelja koji je spreman izvršiti uklanjanje predmeta prodaje, na način da u čim većoj mjeri troškove uklanjanja snosi sam, a ukoliko je to moguće, obzirom na okolnosti slučaja, da pored snošenja svih troškova uklanjanja uplati čim veću kupovninu.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 22.
(1) Ministarstvo će na usmenoj raspravi utvrditi uvjete izvansudske prodaje (dražbene uvjete) te odlučiti o objavi oglasa o održavanju javne dražbe.
(2) Na usmenu raspravu iz stavka 1. ovoga članka, pozivaju se sve osobe iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika ili njihovi zastupnici.
(3) Dostava poziva iz stavka 2. ovoga članka obavlja se prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku, a poziv na usmenu raspravu može biti sadržan i u obavijesti o pokretanju postupka sukladno članku 19. stavku 3. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 23.
(1) Voditelj postupka zaključkom će odrediti će se javna dražba radi prodaje predmeta uklanjanja provoditi u prvom krugu dražbovanja isticanjem ponuda za kupnju koje su jednake ili više od iznosa procijenjene vrijednosti predmeta prodaje, uz obvezu kupca da sam snosi sve troškove uklanjanja, s tim da će se najboljom ponudom prvog kruga dražbovanja smatrati ona s najvišim ponuđenim iznosom, a ako takvih ponuda ne bude, da će se dražba nastaviti u drugom krugu isticanjem ponuda za kupnju koje su jednake ili niže od iznosa procijenjene vrijednosti predmeta prodaje, uz obvezu kupca da sam snosi sve troškove uklanjanja, s tim da će se najboljom ponudom drugog kruga dražbovanja smatrati ona s najvišim ponuđenim iznosom, a ako na dražbi ne bude ni takvih ponuda, da će se dražba nastaviti u trećem krugu dražbovanja u kojem će ponuditelji slobodno formirati svoje ponude za pružanje naplatne usluge uklanjanja te da će se u tom slučaju najboljom ponudom smatrati ona s najnižim ponuđenim iznosom koji ne može biti viši od procijenjenih troškova uklanjanja, u protivnom se najbolja ponuda neće prihvatiti, a dražba će se zaključiti. U tom slučaju iznos najbolje ponude za uklanjanje, postignut u trećem krugu dražbovanja prve javne dražbe, uključuje i prijenos vlasništva nad predmetom uklanjanja u korist najboljeg ponuditelja.
(2) Voditelj postupka zaključkom će odrediti da se u postupku može provesti i druga javna dražba, ukoliko prva bude neuspješna te ukoliko to bude svrsishodno radi zaštite javnoga interesa, a koja će se provoditi prema pravilima prve javne dražbe, s tim da će u trećem krugu dražbovanja druge javne dražbe ponuditelji moći slobodno formirati svoje ponude za pružanjem naplatne usluge uklanjanja te da će se u tom slučaju najboljom ponudom trećeg kruga dražbovanja druge javne dražbe smatrati ona s najnižim ponuđenim iznosom koji ne može biti veći od procijenjenih troškova uklanjanja uvećanih za jednu trećinu tih troškova, u protivnom se najbolja ponuda neće prihvatiti, a dražba će se zaključiti . U tom slučaju iznos najbolje ponude za uklanjanje, postignut u trećem krugu dražbovanja druge javne dražbe, uključuje i prijenos vlasništva nad predmetom uklanjanja u korist najboljeg ponuditelja.
(3) Voditelj postupka zaključkom će odrediti da se u postupku može provesti i treća javna dražba, ukoliko prve dvije budu neuspješne te ukoliko to bude svrsishodno radi zaštite javnoga interesa, a koja će se provoditi prema pravilima prve javne dražbe, s tim da će u trećem krugu dražbovanja treće javne dražbe, ponuditelji moći slobodno formirati svoje ponude za pružanjem naplatne usluge uklanjanja te da će se u tom slučaju najboljom ponudom trećeg kruga dražbovanja treće javne dražbe smatrati ona s najnižim ponuđenim iznosom koji ne može biti veći od procijenjenih troškova uklanjanja uvećanih za jednu polovinu tih troškova, u protivnom se najbolja ponuda neće prihvatiti, a dražba će se zaključiti . U tom slučaju iznos najbolje ponude za uklanjanje, postignut u trećem krugu dražbovanja treće javne dražbe, uključuje i prijenos vlasništva nad predmetom uklanjanja u korist najboljeg ponuditelja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 24.
(1) Zaključak o dražbenim uvjetima iz članka 23. ovoga Pravilnika i oglas o održavanju javne dražbe osobito sadrže:
1. vrijeme i mjesto održavanja javne dražbe
2. naznaku da se javna dražba provodi primjenom članka 171. stavka 11. Pomorskog zakonika, a ako je predmet prodaje podrtina ili potonula stvar, tada primjenom članka 840.u stavka 2. i 3. Pomorskog zakonika
3. poznate podatke o vlasniku predmeta uklanjanja (npr. podatke o nazivu, odnosno imenu, sjedištu i boravištu, državnoj pripadnosti i državljanstvu), u protivnom naznaku da je vlasnik nepoznat
4. poznate podatke o predmetu uklanjanja (npr. podatke o imenu ili oznaci, vrsti, luci upisa i državnoj pripadnosti predmeta uklanjanja, njegovoj bruto i neto tonaži, odnosno istisnini, nosivosti, granicama plovidbe), u protivnom naznaku da su ti podaci nepoznati
5. poznate podatke o stanju i oporabljivosti predmeta uklanjanja (npr. materijal od kojega je izgrađen, namjena, godina gradnje, vrsta i snaga pogonskih strojnih uređaja i uređaja za posebnu namjenu i slično), u protivnom naznaku da su ti podaci nepoznati
6. naznaku da sva stvarna prava na predmetu uklanjanja, prestaju izvansudskom prodajom radi uklanjanja
7. naznaku procijenjene vrijednosti predmeta uklanjanja
8. naznaku procijenjene vrijednosti troškova uklanjanja
9. naznaku o načinu provođenja javne dražbe i odabiru najbolje ponude, sukladno članku 23. ovoga Pravilnika
10. naznaku o načinu polaganja, vrsti i visini jamstva za ozbiljnost ponude i dobro izvršenje posla
11. obavijest da će se kupovnina, ako je bude i koja eventualno preostane nakon odbitka svih troškova povezanih s uklanjanjem te odbitka troškova postupka, položiti u sudski depozit kod nadležnog suda
12. poziv da svaka osoba koja na predmetu uklanjanja ima kakvo pravo ili teret pristupi sklapanju nagodbe iz članka 20. ovoga Pravilnika, uz upozorenje da nagodbu neće moći ostvariti nakon donošenja rješenja o prodaji iz članka 36. i članka 37. ovoga Pravilnika
13. odredbe o roku u kojemu je najbolji ponuditelj dužan izvršiti uklanjanje predmeta prodaje
14. naznaku vremena kada rizici uklanjanja kao i svi ostali rizici vezani uz predmet uklanjanja prelaze na najboljeg ponuditelja
15. tehničke uvjete uklanjanja
16. uvjete pod kojima će Ministarstvo donijeti rješenje o uskrati prihvata najbolje ponude.
17. naznaku da će se dostava obavijesti i drugih akata u postupku, obavljati sukladno odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku
(2) Zaključak o dražbenim uvjetima dostavlja se svim osobama iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika, prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
(3) Oglas o održavanju javne dražbe objavljuje se u „Narodnim novinama“, na oglasnoj ploči i javnim mrežnim stranicama Ministarstva.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Jamstvo
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 25.
(1) Na usmenoj javnoj dražbi mogu sudjelovati samo osobe koje prethodno polože jamstvo za ozbiljnost ponude i dobro izvršenje posla, koje uključuje i odgovornost za štetu koja može nastati u vezi s uklanjanjem.
(2) Vrsta i visina jamstva određuje se zaključkom o dražbenim uvjetima iz članka 23. ovoga Pravilnika.
(3) Jamstvo se polaže u gotovom novcu, vrijednosnim papirima ili drugim imovinskim vrijednostima koji su raspoloživi i slobodno prenosivi, sukladno zaključku o dražbenim uvjetima.
(4) Od polaganja jamstva oslobođeni su Republika Hrvatska, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te njihova tijela i pravne osobe s javnim ovlastima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 26.
(1) Jamstvo koje je dao ponuditelj čija je ponuda prihvaćena, ostaje kod Ministarstva sve dok odabrani ponuditelj ne udovolji svim obvezama prema dražbenim uvjetima ili dok rješenje o uskrati prihvata najbolje ponude ne postane pravomoćno.
(2) Ostalim ponuditeljima vratit će se položeno jamstvo u roku 30 dana nakon zaključenja javne dražbe.
(3) Jamstvo najboljeg ponuditelja služi kao osiguranje za sve obveze koje nastanu u svezi s uklanjanjem.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Provedba javne dražbe
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 27.
(1) Usmena rasprava na kojoj se dražba provodi je javna, a održava se u pravilu u sjedištu Ministarstva.
(2) Voditelj postupka može zaključkom odrediti da se usmena rasprava iz stavka 1. ovoga članka održi u sjedištu lučke kapetanije na čijem području se predmet uklanjanja nalazi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 28.
(1) Javnu dražbu vodi službena osoba u Ministarstvu koja vodi upravni postupak izvansudske prodaje radi uklanjanja.
(2) O usmenoj raspravi na kojoj se javna dražba provodi, vodi se zapisnik sukladno odredbama propisa kojima se uređuje vođenje zapisnika u upravnom postupku.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 29.
Javna dražba održat će se i kada na dražbi sudjeluje samo jedan ponuditelj.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 30.
(1) Nakon što utvrdi da nema smetnji za održavanje usmene rasprave na kojoj se javna dražba provodi, voditelj postupka će iznijeti dražbene uvjete, utvrditi sposobnost ponuditelja za sudjelovanjem u javnoj dražbi, kao i postojanje drugih okolnosti koje su značajne za provođenje javne dražbe.
(2) Smatra se da je ponuditelj sposoban za sudjelovanje u javnoj dražbi, ako je prethodno položio jamstvo za ozbiljnost ponude i dobro izvršenje posla te ako je na dražbi prisutan osobno ili putem zastupnika.
(3) Zastupnici ponuditelja moraju svoje ovlaštenje za zastupanje dokazati javnom ispravom ili javno ovjerenom punomoći.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 31.
(1) Voditelj postupka usmeno objavljuje početak javne dražbe i poziva prisutne ponuditelje da počnu stavljati svoje ponude .
(2) Ponude se stavljaju na način kako je određen zaključkom o dražbenim uvjetima.
(3) Ponuditelj je vezan za svoju ponudu sve dok se na javnoj dražbi ne stavi povoljnija ponuda.
(4) Usmena javna dražba nastavit će se sve dok se stavljaju povoljnije ponude.
(5) Voditelj postupka može, ako to traži koji ponuditelj radi stavljanja povoljnije ponude, dopustiti kratki rok za razmišljanje.
(6) Prije zaključenja javne dražbe voditelj postupka će još jednom objaviti posljednju ponudu i pozvati prisutne ponuditelje da stave povoljniju ponudu.
(7) Usmena javna dražba zaključit će se ako ni poslije drugog poziva, u roku od pet minuta, nije stavljena povoljnija ponuda, o čemu će voditelj postupka upozoriti prisutne ponuditelje, a ako novih ponuda ne bude, proglasit će najbolju ponudu i objaviti da je javna dražba zaključena
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 32.
(1) Kad voditelj postupka objavi da je javna dražba zaključena, pozvat će prisutne da odmah izjave svoje prigovore na zapisnik, ako ih imaju.
(2) Prigovore na zaključenu javnu dražbu mogu izjaviti samo osobe prisutne na javnoj dražbi u svojstvu ponuditelja, kao i prisutne osobe iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika ili njihovi zastupnici ako su prisutni na javnoj dražbi.
(3) Prigovori se mogu izjaviti zbog bitne povrede dražbenog postupka ili zato što najbolji ponuditelj ne ispunjava uvjete iz ovog Pravilnika za sudjelovanje na javnoj dražbi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 33.
(1) O izjavljenim prigovorima voditelj postupka može odlučiti odmah, nakon što prigovori budu izjavljeni u zapisnik ili o njima može odlučiti naknadno, u roku osam dana od dana zaključenja javne dražbe.
(2) Ako voditelj postupka ocijeni da je neki od izjavljenih prigovora osnovan, donijet će rješenje o uskrati prihvata najbolje ponude, u protivnom će zaključkom utvrditi najbolju ponudu, a izjavljene prigovore odbiti kao neosnovane.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Zaključak o najboljoj ponudi
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 34.
(1) Zaključkom o najboljoj ponudi, voditelj postupka će utvrditi:
1. podatke o javnoj dražbi i predmetu prodaje
2. iznos najbolje ponude i podatke o najboljem ponuditelju
3. rok za ispunjenje preuzetih financijskih obveza, sukladno dražbenim uvjetima
4. naznaku svih obveza koje je najbolji ponuditelj dužan ispuniti, rok i način njihova ispunjenja
5. upozorenje najboljem ponuditelju da će se mu se rješenjem uskratiti prihvat ponude, a položeno jamstvo zadržati i naplatiti ako ne ispuni preuzete obveze na način i u roku kako su određeni u zaključku
6. naznaku izjavljenih prigovora ili naznaku o tome da ih nije bilo
7. obrazloženje razloga odbačaja izjavljenih prigovora, ako ih je bilo.
(2) Zaključak o najboljoj ponudi dostavit će se u roku osam dana od dana održavanja javne dražbe, sukladno odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Rješenje o uskrati prihvata najbolje ponude
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 35.
(1) Rješenjem o uskrati voditelj postupka će uskratiti prihvat ponude najboljeg ponuditelja te obrazložiti razloge te uskrate.
(2) Rješenje o uskrati donijet će se ako na javnoj dražbi nije postignuta prihvatljiva ponuda sukladno dražbenim uvjetima ili ako postoji koji od razloga iz članka 32. stavka 3. ovoga Pravilnika ili ako najbolji ponuditelj ne ispuni preuzete obveze utvrđene zaključkom iz članka 34. ovoga Pravilnika ili ako je u međuvremenu sklopljena nagodba iz članka 20. ovoga Pravilnika.
(3) Rješenje o uskrati dostavit će se sukladno odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Rješenje o prodaji radi uklanjanja
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 36.
Ako je najbolji ponuditelj ispunio svoje financijske obveze utvrđene zaključkom iz članka 34. ovoga Pravilnika te ako ne postoje drugi razlozi koji bi priječili izvršenje prodaje, voditelj postupka donijet će rješenje o prodaji radi uklanjanja, u korist najboljeg ponuditelja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 37.
(1) Rješenjem o prodaji radi uklanjanja će se utvrditi:
1. podaci o najboljem ponuditelju kao kupcu
2. podaci o predmetu prodaje, odnosno uklanjanja
3. podaci o dosadašnjem vlasniku
4. podaci o održavanju javne dražbe i najboljoj ponudi
5. podaci o postignutoj dražbenoj cijeni, načinu i uvjetima prodaje
6. naznaku da je predmet prodaje prodan na javnoj dražbi primjenom članka 171. stavka 11. Pomorskog zakonika, a ako je predmet prodaje podrtina ili potonula stvar, tada primjenom članka 840.u stavka 2. i 3. Pomorskog zakonika
7. nalog za brisanjem stvarnih prava koja po izvršnosti rješenja o prodaji prestaju na predmetu prodaje i brišu se iz odgovarajućeg upisnika ili očevidnika
8. način i uvjeti pod kojima je kupac dužan izvršiti uklanjanje te rok u kojem je to dužan izvršiti
9. naznaku o zadržavanju položenog jamstva, sve do izvršenja uklanjanja
10. upozorenje kupcu da će se rješenje o prodaji radi uklanjanja ukinuti, a prodaju poništiti, ako kupac u ostavljenom roku ne ukloni predmet prodaje ili ga ne ukloni sukladno prihvaćenim uvjetima prodaje ili ne ispuni koji drugi uvjet utvrđen rješenjem o prodaji radi uklanjanja
(2) Rješenje o prodaji radi uklanjanja dostavit će se najboljem ponuditelju i ostalim sudionicima na javnoj dražbi te osobama iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika, sukladno odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
(3) Rješenjem o prodaji radi uklanjanja odredit će se način i uvjeti uvođenja kupca u posjed predmeta uklanjanja, a u upisniku ili očevidniku u koji je predmet uklanjanja upisan odredit će se uknjižba vlasništva nad predmetom uklanjanja u korist kupca.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Razlozi za ukidanje rješenja i odgovornost kupca
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 38.
(1) Ministarstvo će ukinuti rješenje o prodaji radi uklanjanja, a prodaju poništiti ako kupac u ostavljenom roku iz tog rješenja ne izvrši uklanjanje predmeta prodaje ili ga ne ukloni na način, u roku i/ili sukladno uvjetima iz rješenja ili ne ispuni bilo koju drugu obvezu utvrđenu rješenjem o prodaji radi uklanjanja.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovog članka Ministarstvo će naložiti brisanje uknjižbe vlasništva kupca i uspostavu ranijeg knjižnog stanja.
(3) Kupac koji ne izvrši uklanjanje predmeta prodaje u ostavljenom roku ili ga ne ukloni na način i/ili sukladno uvjetima iz rješenja o prodaji ili ne ispunu neku drugu obvezu utvrđenu tim rješenjem, odgovara za namirenje svih troškova uklanjanja koje će nadležna državna tijela poduzeti na njegov trošak i rizik, kao i za svu drugu štetu nastalu takvim njegovim postupanjem ili propuštanjem postupanja.
(4) Ministarstvo ima pravo troškove i štete iz stavka 2. ovoga članka između ostalog namiriti iz položenog jamstva i do tada uplaćene kupovnine.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Nova javna dražba
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 39.
(1) Ako je prodaja uskraćena zato što nije stavljena prihvatljiva ponuda sukladno dražbenim uvjetima, voditelj postupka može odrediti održavanje nove javne dražbe.
(2) Prije nego što odredi održavanje nove javne dražbe, voditelj postupka može odrediti novo utvrđivanje vrijednosti predmeta uklanjanja u postupku sudskog osiguranja dokaza ili na drugi propisani način.
(3) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka, voditelj postupka će prije održavanja nove javne dražbe odrediti održavanje usmene rasprave na kojoj će se utvrditi novi dražbeni uvjeti.
(4) Na usmenu raspravu iz stavka 3. ovoga članka, pozivaju se sve osobe iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika ili njihovi zastupnici, prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Ponavljanje javne dražbe
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 40.
(1) Ako voditelj postupka uskrati prihvat najbolje ponude iz nekog od razloga dopuštenog odredbama ovoga Pravilnika, ali razlozi uskrate nisu takvi da priječe nastavak postupka izvansudske prodaje putem javne dražbe ili nastavak prodaje ne čine nedopustivim, voditelj postupka će odrediti ponavljanje javne dražbe prema uvjetima prodaje koji su vrijedili u trenutku održavanja javne dražbe koja se ponavlja.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, voditelj postupka će rješenjem o uskrati prihvata najbolje ponude, odlučiti i o ponavljanju javne dražbe.
(3) Na ponovljenoj javnoj dražbi mogu sudjelovati samo ponuditelji koji su imali sposobnost sudjelovanja na javnoj dražbi koja se ponavlja, osim ako je rješenjem o uskrati utvrđeno da tu sposobnost tada nisu imali.
(4) O ponavljanju javne dražbe nije potrebno objavljivati oglas.
(5) Ako se javna dražba ponavlja iz razloga što je najbolji ponuditelj zakasnio s ispunjenjem svojih obveza ili je odustao od njihovog ispunjenja, tada on odgovara za nastalu razliku u cijeni i za namirenje troškova ponovne prodaje te za svaku štetu uzrokovanu takvim njegovim postupanjem ili propuštanjem postupanja.
(6) Ministarstvo ima pravo troškove i štete iz stavka 5. ovoga članka između ostalog namiriti iz položenog jamstva i do tada uplaćene kupovnine.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Polaganje u sudski depozit
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 41.
Ministarstvo će položenu kupovninu, ako je bude i koja eventualno preostane nakon odbitka troškova lociranja, označavanja i uklanjanja te ostalih troškova postupka, položiti u sudski depozit nadležnog suda te će o tome obavijestiti bivšeg vlasnika i založne vjerovnike iz članka 19. stavka 1. ovoga Pravilnika ili njihove zastupnike, prema odredbama o dostavi pismena javnom objavom u upravnom postupku.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 42.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu istekom osmog dana od dana objave u „ Narodnim novinama” .
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, _____________ godine
MINISTAR
Oleg Butković
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
OBRAZLOŽENJE
Člankom 171. stavkom 15. Pomorskog zakonika (Narodne novine, broj 181/04, 76/07, 146/08, 61/11, 56/13, 26/15), propisano je da ministar nadležan za pomorstvo, posebnim propisom propisuje način i postupak prodaje broda na javnoj dražbi, kada uklanjanje broda uključuje i njegovu prodaju na javnoj dražbi.
Člankom 840.u stavcima 2. i 3. Pomorskog zakonika, propisano je da je Republika Hrvatska ovlaštena namiriti svoju tražbinu iz prodajne cijene podrtine, odnosno potonule stvari, ostvarene prodajom na javnoj dražbi na koju se primjenjuju odredbe članka 171. Pomorskog zakonika.
Ovim Pravilnikom propisuje se način i postupak prodaje broda ili drugog plovnog, plutajućeg ili nepomičnog odobalnog objekta (dalje u tekstu: pomorskog objekta) te podrtina i potonulih stvari na javnoj dražbi, kada su nadležna državna tijela zakonom ovlaštena izvršiti njihovo uklanjanje po službenoj dužnosti.
Uklanjanje po službenoj dužnosti označava poduzimanje svih raspoloživih mjera kojima se na najefikasniji i najbrži mogući način izvršava uklanjanje pomorskog objekta ili podrtine, uključujući i njihovu prodaju na javnoj dražbi.
Državna tijela koja su u smislu ovoga Pravilnika nadležna za postupanje po službenoj dužnosti su:
◊ ministarstvo nadležno za pomorstvo (dalje u tekstu: Ministarstvo)
◊ lučka kapetanija na čijem se području pomorski objekt, podrtina ili potonula stvar nalazi
◊ lučka kapetanija koju odredi Ministarstvo ili Ministarstvo, ako se pomorski objekt koji se uklanja nalazi na području zaštićenog ekološko-ribolovnog i epikontinentalnog pojasa Republike Hrvatske te u drugim slučajevima kada Ministarstvo procjeni da je to svrsishodno
Ovaj Pravilnik primjenjuje se na uklanjanje pomorskih objekta koji se temeljem zakona mogu ukloniti po službenoj dužnosti njihovom prodajom putem javne dražbe :
◊ za koje su inspekcijskim nadzorom utvrđeni nedostaci koji utječu na sposobnost za plovidbu ili uporabu, a vlasnik ili druga ovlaštena osoba ne postupi po rješenju nadležne lučke kapetanije kojim se naređuje uklanjanje tih nedostataka.
◊ za koje su inspekcijskim nadzorom utvrđeni nedostaci koji utječu na sposobnost za plovidbu ili uporabu zbog kojih predstavljaju neposrednu opasnost za luke, plovne putove, plovidbu, iskorištavanje prirodnih bogatstava mora ili okoliša te je njihovo uklanjanje potrebno radi sprječavanja, ublažavanja ili otklanjanja tih opasnosti.
Ovaj Pravilnik primjenjuje se na obvezno uklanjanje podrtina koje se temeljem zakona mogu ukloniti po službenoj dužnosti njihovom prodajom putem javne dražbe:
◊ za koje se utvrdi da vlasnik ili druga ovlaštena osoba nije postupio po rješenju lučke kapetanije kojim mu je naređeno obvezno uklanjanje ili nije uklonio podrtinu u roku kojim mu je to naređeno ili ne poštuje uvjete uklanjanja utvrđene od strane lučke kapetanije, a podrtina predstavlja opasnost za luke, plovne putove, plovidbu, iskorištavanje prirodnih bogatstava mora ili okoliša (obvezno uklanjanje)
◊ koje se odnose na druge slučajeve kada je nadležno državno tijelo zakonom ovlašteno ukloniti podrtinu ili potonulu stvar.
Ovaj Pravilnik se na odgovarajući način primjenjuje i na prodaju već uklonjenih podrtina koje su uklonjene po službenoj dužnosti poduzimanjem drugih raspoloživih mjera, a prodaja se obavlja radi namirenja troškova koje je Republika Hrvatska imala za njihovo lociranje, označavanja i uklanjanje.
Odredbe ovoga Pravilnika koje se odnose na podrtine, primjenjuju se i na potonule stvari.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE