E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1 OPĆE INFORMACIJE

 

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Zakon o  inspekcijama u gospodarstvu

1.3.

Datum:

24.07.2017.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

 

Uprava za inspekcijske poslove u gospodarstvu

tel. 01 6106 937; damir.juzbasic@mingo.hr

tel. 01 6106 937; vedrana.filipovicgrcic@mingo.hr

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne: Da

 

Naziv akta:  Nacionalni program reformi 2017.

Pod ciljem 4.1. „Jačanje konkurentnosti gospodarstva“, reformskog područja 4.1.1. „Unaprjeđenja poslovnog okruženja“ određena je mjera „Objedinjavanje inspekcijskih službi“, s ciljem rasterećenja gospodarskih subjekata od učestalih, neujednačenih i nekoordiniranih inspekcijskih nadzora i postupanja  ( smanjenje  utroška vremena kojim se remeti poslovanje nadzorima, smanjenje učestalosti nadzora kroz koordinirane nadzore te promjena pristupa u slučaju utvrđenih  lakših prekršaja).

 

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne: Ne

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2 ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

 

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

U obavljanju inspekcijskih poslova sukladno postojećem  zakonskom okviru, uočeni su nedostaci u djelovanju inspekcijskih službi, a koji se u velikom dijelu uvjetovani prevelikom segmentiranosti u radu inspekcija. Posljedično tome, gospodarski subjekti  su izloženi stalnim inspekcijskih nadzorima različitih inspekcija koje nadziru njihovo poslovanje nekoordinirano i svaka samo u svom segmentu djelokruga što izaziva veliki pritisak na gospodarske subjekte, stvara pravnu nesigurnost u njihovom poslovanju, te ih izlaže različitim pristupima inspekcija prema njima u pogledu poduzimanja upravnih i kaznenih mjera. Takvo postupanje inspekcija posebice je prisutno  u djelatnostima  rgovine, ugostiteljstva i turizma.

S druge strane,  borba protiv sive ekonomije (nadzor legaliteta obavljanja djelatnosti i rada radnika) je područje koje zahtjeva koordinirani i cjeloviti pristup inspekcija kako bi se postigli uvjeti jednakog tržišnog natjecanja za sve poslovne subjekte, što zbog  renutne podjele nadležnosti različitih inspekcija u području nadzora legaliteta obavljanja djelatnosti također ne daje učinkovite rezultate.

Stoga, cilj zakonskog prijedloga je objediniti srodne inspekcijske službe, jasnim definiranjem djelokruga inspekcijskih poslova, te urediti unutarnje ustrojstvo, dužnosti i ovlasti inspektora te zajednička načela u postupanju, posebice blaže postupanje u slučaju lakših prekršaja počinjenih od strane nadziranih pravnih i fizičkih osoba.

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Izrada nacrta prijedloga Zakona je potrebna zbog uređenja inspekcijskih poslova koje obavljaju Inspektorati,  uređenja unutarnjeg ustrojstva, dužnosti i ovlasti inspektora u sastavu Inspektorata te druga postupovna pitanja u radu inspektora.

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Analiza odredbi  zakona kojima se određuje djelokrug inspekcijskih poslova,  posebice u djelatnostima trgovine, usluga, ugostiteljstva, turizma, kao i u sprječavanju „ sive ekonomije“ pokazuje preveliku segmentiranost djelokruga te sukladno tome provedba  propisa ne rezultira adekvatnom funkcionalnosti i učinkovitosti u obavljanju inspekcijskih poslova.

 

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3 UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

 

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Ovim zakonskim prijedlogom ž eli se kroz objedinjavanja inspekcijskih službi postavit temelj za postupno rasterećenje gospodarskih subjekata od učestalih, neujednačenih i nekoordiniranih inspekcijskih nadzora i postupanja.  Poduzimanje mjera prema gospodarskim subjektima treba se prvenstveno temeljiti na težini utvrđenih povreda i stupnju ugrožavanja javnog interesa, što je potrebno jasno regulirati kroz odredbe zakona i time postavi  zajednička načela u postupanju inspekcija prema gospodarskih subjektima, posebice u slučaju lakših povreda propisa.

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Promjene u odnosi na postojeći ustroj inspekcija su:

- jednostavnije upravljanje radom inspekcijskim službama uz istodobno povećanje njegove učinkovitosti,

- uklanjanje segmentiranosti u radu inspekcija, te  učinkovita koordinacija inspekcijskih nadzora unutar istog tijela

- smanjenje broja nadzora nad gospodarskim subjektima, te  ujednačavanje pristupa inspekcija pri poduzimanju upravnih i kaznenih mjera

- zajedničko korištenje materijalno tehničkih sredstava inspekcijskih službi (voznog  parka, poslovnih prostora,  računalne i druge opreme)  i dr.

- rasterećenje sudova od procesuiranja u slučaju utvrđenih lakših prekršaja koje nadzirane osobe otklone u određenom roku danom od strane inspektora.

 

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

U 3. kvartalu 2017. mogu se očekivati prvi pozitivni učinci primjene Zakona, te promjene u radu objedinjenih inspekcijskih službi.

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4 UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

 

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja su:

 novi propis i

 stavljanje van snage važećih  propisa:

- Zakona o inspekcijama u gospodarstvu (Narodne novine br. 14/14 i 56/16)

- Zakona o turističkoj inspekciji (Narodne novine  br. 19/14)

- Zakona o Inspektoratu rada (Narodne novine br. 19/14)

- Članka 4. stavka 3. točki  9., 10. i 24. Zakona o carinskoj službi (Narodne novine br. 68/13, 30/14 i 115/16).

 

Obrazloženje: Stupanjem na snagu novog Zakona postignut će se osiguranje provedbe reformske mjere Objedinjavanja inspekcijskih poslova.

 

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguće nenormativno rješenje je ne poduzimati normativnu inicijativu.

 

Nenormativno rješenje nije moguće.

Obrazloženje:

Ne postoji mogućnost da se nenormativnim rješenjem postigne cilj jer bi se time zadržao postojeći nefunkcionalni sustav u obavljanju inspekcijskih poslova koji su predmet uređenja  ovog zakonskog prijedloga.  

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5 UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

 5.1 UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

Da

Ne

Ne

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

Da

Ne

Ne

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

Ne

Da

Ne

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

Da

Ne

Ne

5.1.5.

Cijena roba i usluga

Da

Ne

Ne

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

Ne

Da

Ne

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

Da

Ne

Ne

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

Da

Ne

Ne

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

Da

Ne

Ne

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Da

Ne

Ne

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

Da

Ne

Ne

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Da

Ne

Ne

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

Da

Ne

Ne

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Da

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Da

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Da

5.1.21.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Da

Ne

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Da

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Da

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

 

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

  DA

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

  5.2 UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

 

 

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

Da

Ne

Ne

 

 

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

Da

Ne

Ne

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

Da

Ne

Ne

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.2.11.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Da

Ne

Ne

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

 

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

 5.3 UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

Da

Ne

Ne

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

Da

Ne

Ne

5.3.3.

Socijalna uključenost

Da

Ne

Ne

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

Da

Ne

Ne

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

Da

Ne

Ne

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.3.14.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Da

Ne

Ne

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

 

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

 5.4 UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

Da

Ne

Ne

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

Da

Ne

Ne

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

Da

Ne

Ne

5.4.4.

Status regulirane profesije

Da

Ne

Ne

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

Da

Ne

Ne

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

Da

Ne

Ne

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

Da

Ne

Ne

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

Da

Ne

Ne

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

Da

Ne

Ne

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

Da

Ne

Ne

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

Da

Ne

Ne

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

Da

Ne

Ne

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.4.20.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Da

Ne

Ne

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

 

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5.5 UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

Da

Ne

Ne

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

Da

Ne

Ne

5.5.3.

Korištenje energije

Da

Ne

Ne

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

Da

Ne

Ne

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

Da

Ne

Ne

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

Da

Ne

Ne

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

Da

Ne

Ne

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

Da

Ne

Ne

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

Da

Ne

Ne

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.5.17.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Da

Ne

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

 

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5.6 UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

Da

Ne

Ne

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

Da

Ne

Ne

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

Da

Ne

Ne

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

Da

Ne

Ne

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

Da

Ne

Ne

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

Da

Ne

Ne

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

Da

Ne

Ne

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

Da

Ne

Ne

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

Ne

Ne

Ne

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

Ne

Ne

Ne

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.6.13.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.6.17.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Da

Ne

Ne

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

 

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6 Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

 

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

 

 

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

NE

Obrazloženje: Propis ne regulira postupke kojima bi se poduzetnike opteretilo administrativnim troškovima, bilo kroz trošak vremena, plaćanje naknada ili drugih davanja.

 

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

NE

Obrazloženje: Propis se odnosi na  bolju organizaciju inspekcijskih poslova, te veću učinkovitost i funkcionalnost u obavljanju inspekcijskih poslova, te se istim ne nameću bilo kakve prepreke slobodi tržišne konkurencije.

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

NE

Obrazloženje: Propis ne uvodi naknade i/ili davanja,  e ne postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa.

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

NE

Obrazloženje: Propis regulira obavljanje inspekcijskih poslova odnosno nadzora nad poslovnim subjektima, uključujući mikro poduzetnike, bez posebnog učinka na mikro poduzetnike.

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje: Propisom se uređuje obavljanje inspekcijskih poslova, unutarnje ustrojstvo, dužnosti i ovlasti inspekcija za provedbu nadzora nad primjenom propisa, bez posebnog reguliranja odnosa prema malim i srednjim poduzetnika. Propis ne nameće prepreke slobodi tržišne konkurencije, niti bilo kakva administrativna i druga davanja ili naknade kojima bi se teretilo male i srednje poduzetnike.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7 Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8 SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

 DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

  DA

 

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

NE

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

NE

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

NE

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

NE

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

NE

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

 

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

NE

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

NE

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9 PRILOZI

 

 

PRILOZI

 

NE

 

----------

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

10 POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

 

Potpis: potpredsjednica Vlade i ministrica dr. sc. Martina Dalić

 

Datum:  2. 08. 2017. god., Zagreb

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

11 Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) 

 

Uputa:

Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.