Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o stambenom zbrinjavanju na potpomognutim područjima
1.3.
Datum:
14. 09. 2017.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Odjel za normativne akte i ljudske potencijale
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
DA
Naziv akta:
1. Program Vlade Republike Hrvatske za mandat 2016.-2020.
Opis mjere:
5. Demografska obnova, obitelj i mladi, 5.1. Demografski razvitak, populacijska politika i revitalizacija, Stambeno zbrinjavanje obitelji po povoljnijim uvjetima
Naziv akta:
2. Program provedbe strategije borbe protiv siromaštva i socijalne isključenosti u RH (2014.-2020.) za razdoblje od 2014. do 2016.
Opis mjere:
2.1.1. Provedba stambenog programa i poticanje stanovanja u demografski ugroženim područjima
Naziv akta:
Operativni programi za nacionalne manjine
Opis mjere:
Aktivnost 3.1.1. Vlada Republike Hrvatske provest će sveobuhvatnu analizu normativnih akata iz područja stambenog zbrinjavanja i obnove na i izvan područja od posebne državne skrbi te će na temelju dobivenih rezultata a u svrhu pojednostavljenja postupaka izraditi prijedlog novih propisa kojima će se urediti pitanja stambenog zbrinjavanja, programa stambenog zbrinjavanja, nositelja provedbe mjera iz programa, provedbenih aktivnosti, izvora i visine sredstava te metodologije praćenja provedbe i vrednovanja pojedinih mjera
Aktivnost 8.3.2. Vlada RH će prilikom izrade zakonskih i podzakonskih propisa kojima će regulirati pitanja stambenog zbrinjavanja utvrditi modele stambenog zbrinjavanja pripadnika romske nacionalne manjine te kriterije za utvrđivanje korisnika kao i način ostvarivanja prava u pojedinim modelima pomoći stambenog zbrinjavanja
Aktivnost 8.3.3. Vlada RH podupirat će infrastrukturne projekte te dovršetak izgradnje već započetih infrastrukturnih projekata u romskim naseljima i područjima naseljenim pripadnicima romske nacionalne manjine, posebice izgradnju i opremanje društvenih domova u Trnovcu, Đurđevcu, Capraškim Poljanama te dovršetak i opremanje društvenih domova u romskim naseljima u Kutini, Bistrincima, Torjancima i Dardi
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Zakonom o regionalnom razvoju („Narodne novine“ broj 147/14) definirana su potpomognuta područja, a to su područja s razvojnim poteškoćama odnosno područja koja prema stupnju razvijenosti zaostaju za nacionalnim prosjekom Republike Hrvatske i čiji razvoj je potrebno dodatno poticati. Izdvajanje potpomognutih područja temelji se na izračunu indeksa razvijenosti.
Kao potpomognuta područja izdvajaju se županije, općine i gradovi s indeksom razvijenosti manjim od 75%.
- Jedinice lokalne samouprave razvrstane su u:
I. skupinu - s indeksom razvijenosti manjim od 50% i
II. skupinu - s indeksom razvijenosti od 50 do 75%;
- Jedinice područne (regionalne) samouprave razvrstane su u:
Obzirom na novo određivanje područja s razvojnim poteškoćama sukladno Zakonu o regionalnom razvoju, Zakonom o stambenom zbrinjavanju na potpomognutim područjima regulirat će se stambeno zbrinjavanje na tim područjima.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
-normativno uređenje i definiranje stambene politike i stambenog zbrinjavanja odgovarajućeg standarda najugroženijih skupina i potpomognutih područja,
-omogućavanje prikladnih i cjenovno dostupnih stambenih rješenja,
-propisati i unaprijediti upravno područje stambenog zbrinjavanja,
-osigurati stambeno zbrinjavanje kroz aktivnu stambenu politiku na načelima učinkovitosti, socijalne osjetljivosti te društvene i socijalne pravednosti i odgovornosti,
-postizanje aktivne stambene politike radi bržeg i cjelovitijeg rješavanja stambenog pitanja ugroženih, socijalno i društveno ranjivih skupina te potpomognutih područja,
-osigurati financijska sredstva za provedbu programa stambenog zbrinjavanja (državni proračun, fondovi EU),
-osigurati međuresornu suradnju u provedbi programa stambenog zbrinjavanja.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Članak 46. Zakona o regionalnom razvoju („Narodne novine“ broj 147/14):
(1) Republika Hrvatska će poticati povratak, ostanak stanovništva na potpomognutim područjima i područjima s razvojnim posebnostima te naseljavanje državljana Republike Hrvatske svih zanimanja, osobito onih koji mogu obavljanjem djelatnosti pridonijeti gospodarskom i društvenom razvoju spomenutih područja.
(2) Pitanja utvrđivanja područja stambenog zbrinjavanja, programa stambenog zbrinjavanja, nositelja provedbe mjera iz programa, provedbenih aktivnosti, izvora sredstava, te metodologije praćenja provedbe i vrednovanja pojedinih mjera uređuje se posebnim zakonom o stambenom zbrinjavanju.
3.UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Potaknuti naseljavanje, povratak i ostanak stanovništva na potpomognutim područjima što pridonosi demografskom i gospodarskom razvoju potpomognutih područja.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Olakšati stambeno zbrinjavanje socijalno ugroženih skupina stanovništva na područjima s razvojnim poteškoćama.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Očekuje se da će rezultati provedbe stambenog zbrinjavanja na potpomognutim područjima biti vidljivi već nakon 1 godine od primjene zakona.
4.UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Problematiku stambenog zbrinjavanja propisati u okviru drugog zakona, npr. Zakona o potpomognutim područjima
Obrazloženje:
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU priprema Nacrt prijedloga zakona o potpomognutim područjima. Problematika stambenog zbrinjavanja na potpomognutim područjima u tom smislu mogla bi biti uređena u okviru tog zakona, kao posebna glava pod nazivom Stambeno zbrinjavanje na potpomognutim područjima.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Poticana stanogradnja, subvencioniranje kamata na stambene kredite i za izgradnju kuća
Obrazloženje:
Stambeno zbrinjavanje na potpomognutim područjima moguće je poticati izgradnjom stanova, odnosno stambenih zgrada, organiziranom na način kojim se ostvaruje svrhovito korištenje javnih i drugih sredstava za pokriće troškova, osigurava povrat tih sredstava, omogućuje prodaja stanova uz obročnu otplatu pod pristupačnijim uvjetima od tržnih u pogledu kamata i rokova otplate, te omogućuje davanje u najam izgrađenih stanova uz mogućnost otkupa istih. Također ga je moguće poticati subvencioniranjem kamata na stambene kredite i kredite za izgradnju kuća.
5.UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
NE
NE
DA
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
DA
NE
NE
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
NE
NE
DA
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
DA
NE
NE
5.1.5.
Cijena roba i usluga
NE
NE
DA
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
NE
DA
NE
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
NE
DA
NE
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
NE
DA
NE
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
NE
DA
NE
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
NE
DA
NE
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
NE
DA
NE
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
DA
NE
NE
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
NE
DA
NE
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
DA
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
DA
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
DA
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
DA
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
DA
NE
5.1.21.
Hrvatski branitelji
NE
NE
DA
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
DA
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
NE
DA
NE
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
DA
NE
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
DA
NE
NE
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
DA
NE
NE
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
DA
NE
NE
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
DA
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
DA
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
DA
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
DA
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
DA
NE
5.2.11.
Hrvatski branitelji
NE
NE
DA
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
DA
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
NE
DA
NE
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
DA
NE
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
NE
NE
DA
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
NE
NE
DA
5.3.3.
Socijalna uključenost
NE
NE
DA
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
DA
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
NE
DA
NE
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
DA
NE
NE
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
DA
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
DA
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.3.14.
Hrvatski branitelji
NE
NE
DA
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
DA
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
DA
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
NE
DA
NE
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
NE
DA
NE
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
DA
NE
NE
5.4.4.
Status regulirane profesije
DA
NE
NE
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
DA
NE
NE
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
NE
DA
NE
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
DA
NE
NE
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
NE
DA
NE
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
NE
DA
NE
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
DA
NE
NE
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
NE
DA
NE
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
DA
NE
NE
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
DA
NE
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
DA
NE
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
DA
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
DA
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
DA
5.4.20.
Hrvatski branitelji
NE
NE
DA
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
DA
NE
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
DA
NE
NE
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
DA
NE
NE
5.5.3.
Korištenje energije
DA
NE
NE
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
DA
NE
NE
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
DA
NE
NE
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
DA
NE
NE
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
DA
NE
NE
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
DA
NE
NE
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
DA
NE
NE
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.5.17.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
NE
NE
DA
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
NE
DA
NE
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
DA
NE
NE
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
DA
NE
NE
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
DA
NE
NE
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
DA
NE
NE
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
DA
NE
NE
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
NE
DA
NE
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.6.13.
Srednji i velikii poduzetnici
DA
NE
NE
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
DA
NE
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.6.17.
Hrvatski branitelji
NE
DA
NE
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
NE
Obrazloženje: Ovim zakonom se ne propisuju obveze ni prava malih i srednjih poduzetnika, već postupka i uvjeti za stambeno zbrinjavanje fizičkih osoba na potpomognutim područjima.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
NE
Obrazloženje: Ovim zakonom se ne propisuju prepreke slobodi tržišnog natjecanja. No, zakon ima utjecaj na tržišno natjecanje jer se provode postupci javne nabave za nabavu roba, radova i usluga za popravak, obnovu u uređenje stambenih jedinica koje se daju za stambeno zbrinjavanje.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
NE
Obrazloženje: Ovim zakonom se ne uvode naknade i davanja koji će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika, već se propisuje postupak i uvjeti za stambeno zbrinjavanje fizičkih osoba na potpomognutim područjima.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
DA
Obrazloženje: Ovaj zakon ima utjecaj na poduzetnike jer se provode postupci javne nabave za nabavu roba, radova i usluga za popravak, obnovu i uređenje stambenih jedinica koje se daju za stambeno zbrinjavanje.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
7.Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
8.9.
Provođenje SCM metodologije
9. PRILOZI
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Datum:
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
1.OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o stambenom zbrinjavanju na potpomognutim područjima
1.3.
Datum:
14. 09. 2017.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Odjel za normativne akte i ljudske potencijale
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
DA
Naziv akta:
1. Program Vlade Republike Hrvatske za mandat 2016.-2020.
Opis mjere:
5. Demografska obnova, obitelj i mladi, 5.1. Demografski razvitak, populacijska politika i revitalizacija, Stambeno zbrinjavanje obitelji po povoljnijim uvjetima
Naziv akta:
2. Program provedbe strategije borbe protiv siromaštva i socijalne isključenosti u RH (2014.-2020.) za razdoblje od 2014. do 2016.
Opis mjere:
2.1.1. Provedba stambenog programa i poticanje stanovanja u demografski ugroženim područjima
Naziv akta:
Operativni programi za nacionalne manjine
Opis mjere:
Aktivnost 3.1.1. Vlada Republike Hrvatske provest će sveobuhvatnu analizu normativnih akata iz područja stambenog zbrinjavanja i obnove na i izvan područja od posebne državne skrbi te će na temelju dobivenih rezultata a u svrhu pojednostavljenja postupaka izraditi prijedlog novih propisa kojima će se urediti pitanja stambenog zbrinjavanja, programa stambenog zbrinjavanja, nositelja provedbe mjera iz programa, provedbenih aktivnosti, izvora i visine sredstava te metodologije praćenja provedbe i vrednovanja pojedinih mjera
Aktivnost 8.3.2. Vlada RH će prilikom izrade zakonskih i podzakonskih propisa kojima će regulirati pitanja stambenog zbrinjavanja utvrditi modele stambenog zbrinjavanja pripadnika romske nacionalne manjine te kriterije za utvrđivanje korisnika kao i način ostvarivanja prava u pojedinim modelima pomoći stambenog zbrinjavanja
Aktivnost 8.3.3. Vlada RH podupirat će infrastrukturne projekte te dovršetak izgradnje već započetih infrastrukturnih projekata u romskim naseljima i područjima naseljenim pripadnicima romske nacionalne manjine, posebice izgradnju i opremanje društvenih domova u Trnovcu, Đurđevcu, Capraškim Poljanama te dovršetak i opremanje društvenih domova u romskim naseljima u Kutini, Bistrincima, Torjancima i Dardi
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Zakonom o regionalnom razvoju („Narodne novine“ broj 147/14) definirana su potpomognuta područja, a to su područja s razvojnim poteškoćama odnosno područja koja prema stupnju razvijenosti zaostaju za nacionalnim prosjekom Republike Hrvatske i čiji razvoj je potrebno dodatno poticati. Izdvajanje potpomognutih područja temelji se na izračunu indeksa razvijenosti .
Kao potpomognuta područja izdvajaju se županije, općine i gradovi s indeksom razvijenosti manjim od 75%.
- Jedinice lokalne samouprave razvrstane su u:
I. skupinu - s indeksom razvijenosti manjim od 50% i
II. skupinu - s indeksom razvijenosti od 50 do 75%;
- Jedinice područne (regionalne) samouprave razvrstane su u:
I. skupinu - s indeksom razvijenosti do 75%.
Zakonom o područjima posebne državne skrbi
(„Narodne novine“ broj 86/08 , 57/11 , 51/13 , 148/13 , 76/14 , 147/14 , 18/15 ) propisano je stambeno zbrinjavanje na područjima posebne državne skrbi.
Obzirom na novo određivanje područja s razvojnim poteškoćama sukladno Zakonu o regionalnom razvoju, Zakonom o stambenom zbrinjavanju na potpomognutim područjima regulirat će se stambeno zbrinjavanje na tim područjima.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
-normativno uređenje i definiranje stambene politike i stambenog zbrinjavanja odgovarajućeg standarda najugroženijih skupina i potpomognutih područja,
-omogućavanje prikladnih i cjenovno dostupnih stambenih rješenja,
-propisati i unaprijediti upravno područje stambenog zbrinjavanja,
-osigurati stambeno zbrinjavanje kroz aktivnu stambenu politiku na načelima učinkovitosti, socijalne osjetljivosti te društvene i socijalne pravednosti i odgovornosti,
-postizanje aktivne stambene politike radi bržeg i cjelovitijeg rješavanja stambenog pitanja ugroženih, socijalno i društveno ranjivih skupina te potpomognutih područja,
-osigurati financijska sredstva za provedbu programa stambenog zbrinjavanja (državni proračun, fondovi EU),
-osigurati međuresornu suradnju u provedbi programa stambenog zbrinjavanja.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Članak 46. Zakona o regionalnom razvoju („Narodne novine“ broj 147/14):
(1) Republika Hrvatska će poticati povratak, ostanak stanovništva na potpomognutim područjima i područjima s razvojnim posebnostima te naseljavanje državljana Republike Hrvatske svih zanimanja, osobito onih koji mogu obavljanjem djelatnosti pridonijeti gospodarskom i društvenom razvoju spomenutih područja.
(2) Pitanja utvrđivanja područja stambenog zbrinjavanja, programa stambenog zbrinjavanja, nositelja provedbe mjera iz programa, provedbenih aktivnosti, izvora sredstava, te metodologije praćenja provedbe i vrednovanja pojedinih mjera uređuje se posebnim zakonom o stambenom zbrinjavanju.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
3.UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Potaknuti naseljavanje, povratak i ostanak stanovništva na potpomognutim područjima što pridonosi demografskom i gospodarskom razvoju potpomognutih područja.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Olakšati stambeno zbrinjavanje socijalno ugroženih skupina stanovništva na područjima s razvojnim poteškoćama.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Očekuje se da će rezultati provedbe stambenog zbrinjavanja na potpomognutim područjima biti vidljivi već nakon 1 godine od primjene zakona.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
4.UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Problematiku stambenog zbrinjavanja propisati u okviru drugog zakona, npr. Zakona o potpomognutim područjima
Obrazloženje:
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU priprema Nacrt prijedloga zakona o potpomognutim područjima. Problematika stambenog zbrinjavanja na potpomognutim područjima u tom smislu mogla bi biti uređena u okviru tog zakona, kao posebna glava pod nazivom Stambeno zbrinjavanje na potpomognutim područjima.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Poticana stanogradnja, subvencioniranje kamata na stambene kredite i za izgradnju kuća
Obrazloženje:
Stambeno zbrinjavanje na potpomognutim područjima moguće je poticati izgradnjom stanova, odnosno stambenih zgrada, organiziranom na način kojim se ostvaruje svrhovito korištenje javnih i drugih sredstava za pokriće troškova, osigurava povrat tih sredstava, omogućuje prodaja stanova uz obročnu otplatu pod pristupačnijim uvjetima od tržnih u pogledu kamata i rokova otplate, te omogućuje davanje u najam izgrađenih stanova uz mogućnost otkupa istih. Također ga je moguće poticati subvencioniranjem kamata na stambene kredite i kredite za izgradnju kuća.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
5.UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
NE
NE
DA
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
DA
NE
NE
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
NE
NE
DA
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
DA
NE
NE
5.1.5.
Cijena roba i usluga
NE
NE
DA
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
NE
DA
NE
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
NE
DA
NE
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
NE
DA
NE
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
NE
DA
NE
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
NE
DA
NE
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
NE
DA
NE
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
DA
NE
NE
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
NE
DA
NE
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
DA
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
DA
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
DA
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
DA
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
DA
NE
5.1.21.
Hrvatski branitelji
NE
NE
DA
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
DA
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
NE
DA
NE
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
DA
NE
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
DA
NE
NE
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
DA
NE
NE
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
DA
NE
NE
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
DA
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
DA
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
DA
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
DA
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
DA
NE
5.2.11.
Hrvatski branitelji
NE
NE
DA
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
DA
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
NE
DA
NE
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
DA
NE
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
NE
NE
DA
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
NE
NE
DA
5.3.3.
Socijalna uključenost
NE
NE
DA
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
DA
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
NE
DA
NE
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
DA
NE
NE
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
DA
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
DA
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.3.14.
Hrvatski branitelji
NE
NE
DA
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
DA
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
DA
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
NE
DA
NE
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
NE
DA
NE
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
DA
NE
NE
5.4.4.
Status regulirane profesije
DA
NE
NE
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
DA
NE
NE
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
NE
DA
NE
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
DA
NE
NE
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
NE
DA
NE
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
NE
DA
NE
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
DA
NE
NE
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
NE
DA
NE
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
DA
NE
NE
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
DA
NE
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
DA
NE
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
DA
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
DA
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
DA
5.4.20.
Hrvatski branitelji
NE
NE
DA
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
DA
NE
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
DA
NE
NE
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
DA
NE
NE
5.5.3.
Korištenje energije
DA
NE
NE
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
DA
NE
NE
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
DA
NE
NE
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
DA
NE
NE
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
DA
NE
NE
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
DA
NE
NE
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
DA
NE
NE
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.5.17.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
NE
NE
DA
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
NE
DA
NE
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
DA
NE
NE
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
DA
NE
NE
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
DA
NE
NE
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
DA
NE
NE
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
DA
NE
NE
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
NE
DA
NE
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.6.13.
Srednji i velikii poduzetnici
DA
NE
NE
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
DA
NE
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.6.17.
Hrvatski branitelji
NE
DA
NE
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
NE
Obrazloženje: Ovim zakonom se ne propisuju obveze ni prava malih i srednjih poduzetnika, već postupka i uvjeti za stambeno zbrinjavanje fizičkih osoba na potpomognutim područjima.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
NE
Obrazloženje: Ovim zakonom se ne propisuju prepreke slobodi tržišnog natjecanja. No, zakon ima utjecaj na tržišno natjecanje jer se provode postupci javne nabave za nabavu roba, radova i usluga za popravak, obnovu u uređenje stambenih jedinica koje se daju za stambeno zbrinjavanje.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
NE
Obrazloženje: Ovim zakonom se ne uvode naknade i davanja koji će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika, već se propisuje postupak i uvjeti za stambeno zbrinjavanje fizičkih osoba na potpomognutim područjima.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
DA
Obrazloženje: Ovaj zakon ima utjecaj na poduzetnike jer se provode postupci javne nabave za nabavu roba, radova i usluga za popravak, obnovu i uređenje stambenih jedinica koje se daju za stambeno zbrinjavanje.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
7.Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
8.9.
Provođenje SCM metodologije
Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje
9. PRILOZI
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Datum:
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje