E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.OPĆE INFORMACIJE

 

1.1.

Stručni nositelj:

Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Zakon o stambenom zbrinjavanju na potpomognutim područjima

1.3.

Datum:

14. 09. 2017.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Odjel za normativne akte i ljudske potencijale

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:

 

DA

Naziv akta:

1. Program Vlade Republike Hrvatske za mandat 2016.-2020.

Opis mjere:

5. Demografska obnova, obitelj i mladi, 5.1. Demografski razvitak, populacijska politika i revitalizacija, Stambeno zbrinjavanje obitelji po povoljnijim uvjetima

 

Naziv akta:

2. Program provedbe strategije borbe protiv siromaštva i socijalne isključenosti u RH (2014.-2020.) za razdoblje od 2014. do 2016.

Opis mjere:

2.1.1. Provedba stambenog programa i poticanje stanovanja u demografski ugroženim područjima

 

Naziv akta:

Operativni programi za nacionalne manjine

Opis mjere:

Aktivnost 3.1.1. Vlada Republike Hrvatske provest će sveobuhvatnu analizu normativnih akata iz područja stambenog zbrinjavanja i obnove na i izvan područja od posebne državne skrbi te će na temelju dobivenih rezultata a u svrhu pojednostavljenja postupaka izraditi prijedlog novih propisa kojima će se urediti pitanja stambenog zbrinjavanja, programa stambenog zbrinjavanja, nositelja provedbe mjera iz programa, provedbenih aktivnosti, izvora i visine sredstava te metodologije praćenja provedbe i vrednovanja pojedinih mjera

 

Aktivnost 8.3.2. Vlada RH će prilikom izrade zakonskih i podzakonskih propisa kojima će regulirati pitanja stambenog zbrinjavanja utvrditi modele stambenog zbrinjavanja pripadnika romske nacionalne manjine te kriterije za utvrđivanje korisnika kao i način ostvarivanja prava u pojedinim modelima pomoći stambenog zbrinjavanja

 

Aktivnost 8.3.3. Vlada RH podupirat će infrastrukturne projekte te dovršetak izgradnje već započetih infrastrukturnih projekata u romskim naseljima i područjima naseljenim pripadnicima romske nacionalne manjine, posebice izgradnju i opremanje društvenih domova u Trnovcu, Đurđevcu, Capraškim Poljanama te dovršetak i opremanje društvenih domova u romskim naseljima u Kutini, Bistrincima, Torjancima i Dardi

 

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:

 

NE

Naziv pravne stečevine EU:

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

 

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Zakonom o regionalnom razvoju („Narodne novine“ broj 147/14) definirana su potpomognuta područja, a to su područja s razvojnim poteškoćama odnosno područja koja prema stupnju razvijenosti zaostaju za nacionalnim prosjekom Republike Hrvatske i čiji razvoj je potrebno dodatno poticati. Izdvajanje potpomognutih područja temelji se na izračunu  indeksa razvijenosti .

Kao potpomognuta područja izdvajaju se županije, općine i gradovi s indeksom razvijenosti manjim od 75%.

- 
Jedinice lokalne samouprave  razvrstane su u:

 I. skupinu - s indeksom razvijenosti manjim od 50% i

 II. skupinu - s indeksom razvijenosti od 50 do 75%;

-  Jedinice područne (regionalne) samouprave  razvrstane su u:

I. skupinu - s indeksom razvijenosti do 75%.

Zakonom o područjima posebne državne skrbi

(„Narodne novine“ broj 86/08 ,  57/11 ,  51/13 ,  148/13 ,  76/14 ,  147/14 ,  18/15 ) propisano je stambeno zbrinjavanje na područjima posebne državne skrbi.

 

Obzirom na novo određivanje područja s razvojnim poteškoćama sukladno Zakonu o regionalnom razvoju, Zakonom o stambenom zbrinjavanju na potpomognutim područjima regulirat će se stambeno zbrinjavanje na tim područjima.

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

-normativno uređenje i definiranje stambene politike i stambenog zbrinjavanja odgovarajućeg standarda najugroženijih skupina i potpomognutih područja,

-omogućavanje prikladnih i cjenovno dostupnih stambenih rješenja,

-propisati i unaprijediti upravno područje stambenog zbrinjavanja,

-osigurati stambeno zbrinjavanje kroz aktivnu stambenu politiku na načelima učinkovitosti, socijalne osjetljivosti  te društvene i socijalne pravednosti i odgovornosti,

-postizanje aktivne stambene politike radi bržeg i cjelovitijeg rješavanja stambenog pitanja ugroženih, socijalno i društveno ranjivih skupina te potpomognutih područja,

-osigurati financijska sredstva za provedbu programa stambenog zbrinjavanja (državni proračun, fondovi EU),

-osigurati međuresornu suradnju u provedbi programa stambenog zbrinjavanja.

 

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Članak 46. Zakona o regionalnom razvoju („Narodne novine“ broj 147/14):

(1) Republika Hrvatska će poticati povratak, ostanak stanovništva na potpomognutim područjima i područjima s razvojnim posebnostima te naseljavanje državljana Republike Hrvatske svih zanimanja, osobito onih koji mogu obavljanjem djelatnosti pridonijeti gospodarskom i društvenom razvoju spomenutih područja.

(2) Pitanja utvrđivanja područja stambenog zbrinjavanja, programa stambenog zbrinjavanja, nositelja provedbe mjera iz programa, provedbenih aktivnosti, izvora sredstava, te metodologije praćenja provedbe i vrednovanja pojedinih mjera uređuje se posebnim zakonom o stambenom zbrinjavanju.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

 

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Potaknuti naseljavanje, povratak i ostanak stanovništva na potpomognutim područjima što pridonosi demografskom i gospodarskom razvoju potpomognutih područja.

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Olakšati stambeno zbrinjavanje socijalno ugroženih skupina stanovništva na područjima s razvojnim poteškoćama.

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

Očekuje se da će rezultati provedbe stambenog zbrinjavanja na potpomognutim područjima biti vidljivi već nakon 1 godine od primjene zakona.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

 

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

Problematiku stambenog zbrinjavanja propisati u okviru drugog zakona, npr. Zakona o potpomognutim područjima

Obrazloženje:

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU priprema Nacrt prijedloga zakona o potpomognutim područjima. Problematika stambenog zbrinjavanja na potpomognutim područjima u tom smislu mogla bi biti uređena u okviru tog zakona, kao posebna glava pod nazivom Stambeno zbrinjavanje na potpomognutim područjima.

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

 

Poticana stanogradnja, subvencioniranje kamata na stambene kredite i za izgradnju kuća

 

Obrazloženje:

Stambeno zbrinjavanje na potpomognutim područjima moguće je poticati izgradnjom stanova, odnosno stambenih zgrada, organiziranom na način kojim se ostvaruje svrhovito korištenje javnih i drugih sredstava za pokriće troškova, osigurava povrat tih sredstava, omogućuje prodaja stanova uz obročnu otplatu pod pristupačnijim uvjetima od tržnih u pogledu kamata i rokova otplate, te omogućuje davanje u najam izgrađenih stanova uz mogućnost otkupa istih. Također ga je moguće poticati subvencioniranjem kamata na stambene kredite i kredite za izgradnju kuća.

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5.UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

 

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

NE

NE

DA

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

DA

NE

NE

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

NE

NE

DA

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

DA

NE

NE

5.1.5.

Cijena roba i usluga

NE

NE

DA

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

NE

DA

NE

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

NE

DA

NE

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

NE

DA

NE

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

NE

DA

NE

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

NE

DA

NE

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

NE

DA

NE

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

DA

NE

NE

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

NE

DA

NE

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

DA

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

DA

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

DA

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

DA

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

DA

NE

5.1.21.

Hrvatski branitelji

NE

NE

DA

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

DA

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

NE

DA

NE

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

DA

NE

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

DA

NE

NE

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

 

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan  

 

 

 

mali      

 

 

 

veliki    

 

 

 

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

DA

NE

NE

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

DA

NE

NE

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

DA

NE

NE

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

DA

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

DA

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

DA

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

DA

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

DA

NE

5.2.11.

Hrvatski branitelji

NE

NE

DA

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

DA

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

NE

DA

NE

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

DA

NE

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

DA

NE

NE

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

 

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan    

 

 

 

mali            

 

 

 

veliki          

 

 

 

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

NE

NE

DA

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

NE

NE

DA

5.3.3.

Socijalna uključenost

NE

NE

DA

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

DA

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

NE

DA

NE

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

DA

NE

NE

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

DA

NE

NE

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

DA

NE

NE

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

DA

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

DA

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

DA

NE

NE

5.3.14.

Hrvatski branitelji

NE

NE

DA

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

DA

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

DA

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

DA

NE

NE

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

DA

NE

NE

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

 

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan    

 

 

 

mali          

 

 

 

veliki        

 

 

 

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

NE

DA

NE

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

NE

DA

NE

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

DA

NE

NE

5.4.4.

Status regulirane profesije

DA

NE

NE

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

DA

NE

NE

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

NE

DA

NE

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

DA

NE

NE

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

NE

DA

NE

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

NE

DA

NE

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

DA

NE

NE

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

NE

DA

NE

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

DA

NE

NE

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

DA

NE

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

DA

NE

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

DA

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

DA

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

DA

5.4.20.

Hrvatski branitelji

NE

NE

DA

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

DA

NE

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

DA

NE

NE

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

DA

NE

NE

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

DA

NE

NE

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

 

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan      

 

 

 

mali              

 

 

 

veliki            

 

 

 

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

DA

NE

NE

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

DA

NE

NE

5.5.3.

Korištenje energije

DA

NE

NE

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

DA

NE

NE

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

DA

NE

NE

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

DA

NE

NE

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

DA

NE

NE

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

DA

NE

NE

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

DA

NE

NE

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

DA

NE

NE

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

DA

NE

NE

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

DA

NE

NE

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

DA

NE

NE

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

DA

NE

NE

5.5.17.

Hrvatski branitelji

DA

NE

NE

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

DA

NE

NE

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

DA

NE

NE

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

DA

NE

NE

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

DA

NE

NE

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

 

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan      

 

 

 

mali              

 

 

 

veliki            

 

 

 

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

NE

NE

DA

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

NE

DA

NE

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

DA

NE

NE

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

DA

NE

NE

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

DA

NE

NE

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

DA

NE

NE

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

DA

NE

NE

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

NE

DA

NE

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

NE

NE

NE

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

DA

NE

NE

5.6.13.

Srednji i velikii poduzetnici

DA

NE

NE

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

DA

NE

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

DA

NE

NE

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

DA

NE

NE

5.6.17.

Hrvatski branitelji

NE

DA

NE

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

DA

NE

NE

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

DA

NE

NE

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

DA

NE

NE

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

DA

NE

NE

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

 

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan      

 

 

 

mali                

 

 

 

veliki            

 

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

NE

Obrazloženje: Ovim zakonom se ne propisuju obveze ni prava malih i srednjih poduzetnika, već postupka i uvjeti za stambeno zbrinjavanje fizičkih osoba na potpomognutim područjima.

 

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

NE

Obrazloženje: Ovim zakonom se ne propisuju prepreke slobodi tržišnog natjecanja. No, zakon ima utjecaj na tržišno natjecanje jer se provode postupci javne nabave za nabavu roba, radova i usluga za popravak, obnovu u uređenje stambenih jedinica koje se daju za stambeno zbrinjavanje.

 

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

NE

Obrazloženje: Ovim zakonom se ne uvode naknade i davanja koji će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika, već se propisuje postupak i uvjeti za stambeno zbrinjavanje fizičkih osoba na potpomognutim područjima.

 

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

DA

 

Obrazloženje: Ovaj zakon ima utjecaj na poduzetnike jer se provode postupci javne nabave za nabavu roba, radova i usluga za popravak, obnovu i uređenje stambenih jedinica koje se daju za stambeno zbrinjavanje.

 

 

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje:

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7.Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

 

 

 

 

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8.  SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

 

 

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

 

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

 

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

 

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

 

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

 

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

 

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

 

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. PRILOZI

 

 

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis:

Datum:

11.

Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

 

Uputa:

 Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.