Savjetovanje o prethodnoj procjeni za Nacrt prijedloga Zakona o muzejima
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
MINISTARSTVO KULTURE
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O MUZEJIMA
1.3.
KLASA:
URBROJ:
Datum:
023-03/17-01/0263
532-06-01-01/3-17-1
23. listopada 2017.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Služba za normativne poslove u kulturi
01/4866-255
nives.milinkovic@min-kulture.hr
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
NE
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Zakonom o muzejima uređuju se uvjeti i način obavljanja muzejske djelatnosti, ustrojstvo i način rada muzeja, muzejska građa, stručna muzejska zvanja te druga pitanja od značenja za muzejsku djelatnost.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Novim Zakonom o muzejima potrebno je, osigurati obavljanje muzejske djelatnosti kao javne službe u okviru Sustava muzeja Republike Hrvatske, poticanje muzejske djelatnosti s ciljem zaštite i očuvanja hrvatske kulturne i prirodne baštine i njene dostupnosti javnosti, očuvanje baštine za sadašnje i buduće naraštaje s ciljem povećanja njihovog znanja i kompetencija, utvrđivanje načina financiranja obavljanja muzejske djelatnosti.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Novim Zakonom o muzejima uredit će se obavljanje djelatnosti u skladu s dosegnutim stručnim standardima obavljanja te djelatnosti te osigurati funkcioniranje sustava muzeja Republike Hrvatske.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj novog Zakona o muzejima je osigurati obavljanje muzejske djelatnosti kao javne službe u okviru Sustava muzeja Republike Hrvatske, poticanje muzejske djelatnosti s ciljem zaštite i očuvanja hrvatske kulturne i prirodne baštine i njene dostupnosti javnosti, očuvanje baštine za sadašnje i buduće naraštaje s ciljem povećanja njihovog znanja i kompetencija, utvrđivanje načina financiranja obavljanja muzejske djelatnosti.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Novim Zakonom o muzejima uredit će se obavljanje djelatnosti u skladu s dosegnutim stručnim standardima obavljanja te djelatnosti te osigurati funkcioniranje sustava muzeja Republike Hrvatske.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
1.siječnja 2019. godine
4.
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Novi Zakon o muzejima
Obrazloženje:
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Obrazloženje:
Nenormativno rješenje nije moguće jer je, sukladno Zakonu o muzejima, muzejska djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku i obavlja se kao javna služba te se stoga odredbe o obavljanju muzejske djelatnosti uređuju zakonom.
5.
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
Da
Ne
Ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
Da
Ne
Ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
Savjetovanje o prethodnoj procjeni za Nacrt prijedloga
Zakona o muzejima
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
PRILOG 1.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
MINISTARSTVO KULTURE
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O MUZEJIMA
1.3.
KLASA:
URBROJ:
Datum:
023-03/17-01/0263
532-06-01-01/3-17-1
23. listopada 2017.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Služba za normativne poslove u kulturi
01/4866-255
nives.milinkovic@min-kulture.hr
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
NE
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Zakonom o muzejima uređuju se uvjeti i način obavljanja muzejske djelatnosti, ustrojstvo i način rada muzeja, muzejska građa, stručna muzejska zvanja te druga pitanja od značenja za muzejsku djelatnost.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Novim Zakonom o muzejima potrebno je, osigurati obavljanje muzejske djelatnosti kao javne službe u okviru Sustava muzeja Republike Hrvatske, poticanje muzejske djelatnosti s ciljem zaštite i očuvanja hrvatske kulturne i prirodne baštine i njene dostupnosti javnosti, očuvanje baštine za sadašnje i buduće naraštaje s ciljem povećanja njihovog znanja i kompetencija, utvrđivanje načina financiranja obavljanja muzejske djelatnosti.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Novim Zakonom o muzejima uredit će se obavljanje djelatnosti u skladu s dosegnutim stručnim standardima obavljanja te djelatnosti te osigurati funkcioniranje sustava muzeja Republike Hrvatske.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj novog Zakona o muzejima je osigurati obavljanje muzejske djelatnosti kao javne službe u okviru Sustava muzeja Republike Hrvatske, poticanje muzejske djelatnosti s ciljem zaštite i očuvanja hrvatske kulturne i prirodne baštine i njene dostupnosti javnosti, očuvanje baštine za sadašnje i buduće naraštaje s ciljem povećanja njihovog znanja i kompetencija, utvrđivanje načina financiranja obavljanja muzejske djelatnosti.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Novim Zakonom o muzejima uredit će se obavljanje djelatnosti u skladu s dosegnutim stručnim standardima obavljanja te djelatnosti te osigurati funkcioniranje sustava muzeja Republike Hrvatske.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
1. siječnja 2019. godine
4.
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Novi Zakon o muzejima
Obrazloženje:
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Obrazloženje:
Nenormativno rješenje nije moguće jer je, sukladno Zakonu o muzejima, muzejska djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku i obavlja se kao javna služba te se stoga odredbe o obavljanju muzejske djelatnosti uređuju zakonom.
5.
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
Da
Ne
Ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
Da
Ne
Ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
Da
Ne
Ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
Da
Ne
Ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
Da
Ne
Ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
Da