PRILOG 2.OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2018. GODINU
Stručni nositelj:
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Redni broj
Naziv nacrta prijedloga zakona
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske
1.
Zakon o provedbi projekata međunarodne institucionalne suradnje i programa tehničke pomoći
II. tromjesečje
2.
Zakon o sudjelovanju civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama
II. tromjesečje
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
1.
2.
3.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Datum:
Uputa:
Dodati potreban broj redova sukladno broju nacrta prijedloga zakona koji su predviđeni planom zakonodavnih aktivnosti stručnog nositelja
Za nacrte prijedloga zakona za koje će se provesti procjena učinaka propisa potrebno je iza naziva nacrta prijedloga zakona dodati oznaku "(PUP)"
Za nacrte prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije potrebno je iza naziva propisa dodati oznaku "(EU)"
Za nacrte prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog strateškog akta ili reformske mjere potrebno je dodati oznaku "(RM)"
Nacrti prijedloga zakona koji su u kategoriji iznimki od provedbe postupka procjene učinaka propisa na temelju članka 15. stavka 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj --/17) obvezno se navode u Obrascu radi njihove prijave u Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske i, po potrebi, dodaju im se odgovarajuće oznake „(EU)“ i/ili „(RM)“
Za upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske potrebno je navesti odgovarajuće tromjesečje (I, II, III, IV)
PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga zakona o sudjelovanju civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama
1.3.
Datum:
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Služba za mirovne misije i operacije
gospodin Duje Ančić, voditelj Službe
01 4569 776
duje.ancic@mvep.hr
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Ne:
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Ne:
Naziv pravne stečevine EU:
2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Nerazmjer vojnog i civilnog sudjelovanja RH u međunarodnim misijama i operacijama, gdje značajno prevladava vojna komponenta.
Takvo stanje dijelom je posljedica nepostojanja propisa koji na cjelovit i ujednačen način regulira sudjelovanje civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama.
Ovo je područje sada uređeno Zakonom o sudjelovanju pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske, policije, civilne zaštite te državnih službenika i namještenika u mirovnim operacijama i drugim aktivnostima u inozemstvu (NN br. 33/02 i 92/10, 73/13, 82/15). Donošenjem novog Zakona o obrani (NN br. 73/13, 75/15 i 27/16) iz njegove primjene su izuzeti pripadnici Oružanih snaga, a donošenjem Zakona o sustavu civilne zaštite (NN br. 82/15) pripadnici civilne zaštite.
Budući da je najveći dio nadležnosti time izuzet iz Zakona, pojavila se potreba za novim zakonodavnim okvirom koji će unaprijediti i osuvremeniti postojeća rješenja za angažman civilnih stručnjaka, osobito u kontekstu obveza koje je Republika Hrvatska preuzela članstvom u NATO savezu i EU.
Primjerice, hrvatski državljani od 2013. aktivno sudjeluju u EU misijama promatranja izbora u trećim zemljama, međutim njihov angažman dosad nije bio reguliran ni jednim od postojećih rješenja.
Uz sudjelovanje pripadnika policije te državnih službenika i namještenikapotrebno je regulirati sudjelovanje službenika i namještenika iz tijela javne uprave, pravosudnih dužnosnika kao i sudjelovanje privatnog sektora, nevladinih udruga i drugih osoba.
Također, regulirati će se pitanje sudjelovanja osoba u cilju provedbe projekata razvojne suradnje i humanitarne pomoći u inozemstvu koju pruža Republika Hrvatska.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Kako bi se sustavnom i sveobuhvatnom regulacijom osigurali preduvjeti koji će potaknuti veći angažman hrvatskih civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama kao i u realizaciji projekata razvojne i humanitarne pomoći u inozemstvu koju pruža Republika Hrvatska.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Od 1999. do danas u mirovnim misijama i operacijama sudjelovalo je više od 7.000 pripadnika Oružanih snaga RH (UN: 1.370; NATO: 5.560; EU: 109). Usporedno, od 2005. do danas u međunarodnim misijama i operacijama bilo je angažirano ukupno 124 policijskih službenika, nekolicina službenika Ministarstva pravosuđa te 11 hrvatskih diplomata koji su od 2005. do 2015. sudjelovali u NATO misiji ISAF/ Resolute Support u Afganistanu, radeći na projektima razvojne suradnje.
Nadalje, dvadesetak hrvatskih državljana sudjelovalo je u proteklih 15 godina u radu terenskih misija OESS-a u jugoistočnoj Europi. U Posebnoj promatračkoj misiji OESS-a u Ukrajini trenutno sudjeluje 10 hrvatskih državljana, a u Misiji OESS-a na Kosovu 2 hrvatske državljanke.
Od 2013. godine hrvatski državljani sudjelovali su u više od 30 EU misija promatranja izbora, od kojih je jedna bila na Kosovu, a ostale u zemljama Afrike, Azije i Južne Amerike.
Evidentna je potreba za cjelovitim i ujednačenim okvirom koji bi omogućio usklađivanje civilnog i vojnog angažmana Republike Hrvatske u međunarodnim misijama i operacijama u skladu sa strateškim nacionalnim interesima i prioritetima na području vanjske, razvojne, humanitarne i sigurnosne politike. Civilni segment potrebno je ojačati i u svjetlu aktualnih međunarodnih trendova preventivnog civilnog djelovanja u pogledu sprječavanja kriza i stabilizacije nakon sukoba, čime se pridonosi ciljevima Zajedničke sigurnosne i obrambene politike EU te NATO ciljevima sposobnosti, koji također uključuje potporu civilnih stručnjaka u savezničkim misijama i operacijama.
Prilikom planiranja i provedbe politike međunarodne razvojne suradnje i humanitarne pomoći, Republika Hrvatska će posebnu pozornost posvetiti civilnim stručnjacima kao ključnim osobama koje sudjeluju u provođenju projekata razvojne suradnje i humanitarne pomoći u inozemstvu, a u cilju potpore očuvanja mira i sigurnosti te sprečavanja sukoba.
3.UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Kvalitetnije i sveobuhvatnije reguliranje uvjeta i načina sudjelovanja civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama, čime bi se stvorili preduvjeti za povećanje njihova broja i kvalitetniju civilno-vojnu suradnju.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Reguliran i ujednačen modalitet sudjelovanja civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama, uz očekivano povećanje njihova broja, čemu bi doprinijelo uvođenje registra civilnih stručnjaka te odgovarajuće vrednovanje i stimuliranja kandidata prilikom ugovaranja sudjelovanja.
Kvalitetnija međuresorna suradnja na području sudjelovanja civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama kroz uređenu proceduru odlučivanja o strateškim ciljevima, prioritetima i interesu RH za uključivanje u pojedine međunarodne misije i operacije te detaljnije normiran postupak planiranja i donošenja odluka o uključivanju RH u međunarodne misije i operacije.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Stupanjem na snagu Zakona i zakonom predviđenih podzakonskih propisa.
4.UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Navedeni ishod moguće je cjelovito postići jedino donošenjem posebnog Zakona o sudjelovanju civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama.
Moguća parcijalna rješenja:
-izmjene i dopune Zakona o sudjelovanju pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske, policije, civilne zaštite te državnih službenika i namještenika u mirovnim operacijama i drugim aktivnostima u inozemstvu
-pojedinačni podzakonski akti nadležnih tijela
Obrazloženje: S obzirom na to da kao civilni stručnjaci u međunarodnim misijama i operacijama koje provode EU, UN, NATO, OESS i druge međunarodne organizacije, kao i u aktivnostima koje se provode sukladno bilateralnim ili multilateralnim ugovorima uglavnom sudjeluju državni i javni službenici te pravosudni dužnosnici, a rjeđe i druge osobe, te da u tom području trenutno postoje različita rješenja koja su za pojedine skupine civilnih stručnjaka regulirana podzakonskim aktima nadležnih tijela državne uprave, dok istovremeno postoje ministarstva koja tu problematiku nisu regulirala, potrebno je donijeti novi, jedinstveni propis koji će ujednačiti temeljne kriterije, procedure te prava i obveze za sve osobe koje se raspoređuju u međunarodnu misiju ili operaciju. Parcijalna rješenja u vidu izmjena i dopuna postojećeg zakona ili pojedinačnih podzakonskih akata (pravilnika) omogućila bi određene korekcije, koje ne bi imale učinak na postizanje željenog cilja, odnosno ishoda.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Cilj i ishod nije moguće postići nenormativnim rješenjem
Obrazloženje:bez normativne intervencije u postojeći propis neće se ostvariti podizanje razine sudjelovanja državnih i javnih službenika kao civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama, što je jedna od glavnih intencija donošenja novog propisa, niti će se omogućiti postizanje ostalih očekivanih ishoda.
5.UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
Ne
Ne
Ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
Ne
Ne
Ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
Ne
Ne
Ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
Ne
Ne
Ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
Ne
Ne
Ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
Ne
Ne
Ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
Ne
Ne
Ne
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
Ne
Ne
Ne
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
5.1.21.
Hrvatski branitelji
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
Ne
Ne
Ne
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
Ne
Ne
Ne
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
5.2.11.
Hrvatski branitelji
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
Ne
Ne
Ne
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
Ne
Ne
Ne
5.3.3.
Socijalna uključenost
Ne
Ne
Ne
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
Ne
Ne
Ne
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
Ne
Ne
Ne
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
5.3.14.
Hrvatski branitelji
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
Da
Ne
Ne
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
Ne
Ne
Ne
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
Ne
Ne
Ne
5.4.4.
Status regulirane profesije
Ne
Ne
Ne
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
Ne
Ne
Ne
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
Da
Ne
Ne
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
Ne
Ne
Ne
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
Ne
Ne
Ne
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
Ne
Ne
Ne
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
Ne
Ne
Ne
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
Da
Ne
Ne
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
Ne
Ne
Ne
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
5.4.1. Propis će u najvećoj mjeri regulirati sudjelovanje državnih i javnih službenika u međunarodnim misijama i operacijama te u tom smislu neće utjecati na zapošljavanje i tržište rada u Republici Hrvatskoj. Vrlo ograničen učinak može se pojaviti u slučaju eventualnog angažiranja honorarnih suradnika odgovarajućih profila, npr. u okviru provedbe projekata razvojne suradnje i humanitarne pomoći u inozemstvu, a sredstva za njihovo zapošljavanje osigurat će se iz projekta.
5.4.6. Sudjelovanje državnih i javnih službenika u međunarodnim misijama i operacijama te u provedbi projekata razvojne suradnje i humanitarne pomoći u inozemstvu može pridonijeti stjecanju novih znanja i iskustava temeljem rada u međunarodnom okruženju te jačanju kapaciteta hrvatskih službenika. Mogućnost rada i usavršavanja u drugačijem, netradicionalnom radnom okruženju koje podrazumijeva promjene u organizaciji rada, proširenje radnih zadataka te promicanje veće suradnje i timskog rada može u ograničenom opsegu pozitivno utjecati na fleksibilnost rada i radnog mjesta u državnoj upravi i javnim službama Republike Hrvatske.
5.4.11. Uredbom Vlade Republike Hrvatske a posebice ugovorom između nadležnog tijela i civilnog stručnjaka detaljno se uređuju prava i obveze civilnog stručnjaka u svakom pojedinačnom slučaju, ovisno o specifičnim uvjetima mandata i pravilima međunarodne organizacije koja provodi međunarodnu misiju ili operaciju. U tom smislu, moguć je neznatan učinak na mirovinska i druga radna prava državnih i javnih službenika te pravosudnih dužnosnika.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.4.20.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Da
Ne
Ne
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati: Civilno društvo,druge osobe sa specifičnim znanjima i vještinama
Da
Ne
Ne
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
5.4.23 Imajući u vidu ukupan broj zaposlenika središnjih tijela državne uprave, drugih državnih tijela, pravosudnih tijela, javnih ustanova, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba s javnim ovlastima broj osoba koje će biti angažirane po odredbama ovog zakona je zanemariv.
5.4.25. Kako se od civilnih stručnjaka očekuju posebna znanja i vještine očekuje se zanemariv odnosno neznatan utjecaj na organizacije civilnog društva te na druge osobe.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
Ne
Ne
Ne
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
Ne
Ne
Ne
5.5.3.
Korištenje energije
Ne
Ne
Ne
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
Ne
Ne
Ne
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
Ne
Ne
Ne
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
Ne
Ne
Ne
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
Ne
Ne
Ne
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
Ne
Ne
Ne
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
Ne
Ne
Ne
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
5.5.17.
Hrvatski branitelji
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
Ne
Ne
Ne
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
Ne
Ne
Ne
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
Ne
Ne
Ne
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
Ne
Ne
Ne
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
Ne
Ne
Ne
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
Ne
Ne
Ne
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
Ne
Ne
Ne
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
Ne
Ne
Ne
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
5.6.13.
Srednji i velikii poduzetnici
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
5.6.17.
Hrvatski branitelji
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
6.Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
Ne
Obrazloženje:
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
Ne
Obrazloženje:
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
Ne
Obrazloženje:
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
Ne
Obrazloženje:
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:Propis će imati učinak na državne i javne službenike, pravosudne i druge dužnosnike, a ne na male i srednje poduzetnike.
7.Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
Ne
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
Ne
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
Ne
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
Ne
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
Ne
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
Ne
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
Ne
8.9.
Provođenje SCM metodologije
Ne
9. PRILOZI
Ne
10.POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Datum:
11. Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
PRILOG 2.OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2018. GODINU
Stručni nositelj:
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Redni broj
Naziv nacrta prijedloga zakona
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske
1.
Zakon o provedbi projekata međunarodne institucionalne suradnje i programa tehničke pomoći
II. tromjesečje
2.
Zakon o sudjelovanju civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama
II. tromjesečje
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
1.
2.
3.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Datum:
Uputa:
Dodati potreban broj redova sukladno broju nacrta prijedloga zakona koji su predviđeni planom zakonodavnih aktivnosti stručnog nositelja
Za nacrte prijedloga zakona za koje će se provesti procjena učinaka propisa potrebno je iza naziva nacrta prijedloga zakona dodati oznaku " (PUP) "
Za nacrte prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije potrebno je iza naziva propisa dodati oznaku " (EU) "
Za nacrte prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog strateškog akta ili reformske mjere potrebno je dodati oznaku " (RM) "
Nacrti prijedloga zakona koji su u kategoriji iznimki od provedbe postupka procjene učinaka propisa na temelju članka 15. stavka 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj --/17) obvezno se navode u Obrascu radi njihove prijave u Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske i, po potrebi, dodaju im se odgovarajuće oznake „(EU)“ i/ili „(RM)“
Za upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske potrebno je navesti odgovarajuće tromjesečje (I, II, III, IV)
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
1.OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga zakona o sudjelovanju civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama
1.3.
Datum:
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Služba za mirovne misije i operacije
gospodin Duje Ančić, voditelj Službe
01 4569 776
duje.ancic@mvep.hr
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Ne:
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Ne:
Naziv pravne stečevine EU:
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Nerazmjer vojnog i civilnog sudjelovanja RH u međunarodnim misijama i operacijama, gdje značajno prevladava vojna komponenta.
Takvo stanje dijelom je posljedica nepostojanja propisa koji na cjelovit i ujednačen način regulira sudjelovanje civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama.
Ovo je područje sada uređeno Zakonom o sudjelovanju pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske, policije, civilne zaštite te državnih službenika i namještenika u mirovnim operacijama i drugim aktivnostima u inozemstvu (NN br. 33/02 i 92/10 , 73/13, 82/15). Donošenjem novog Zakona o obrani (NN br. 73/13, 75/15 i 27/16) iz njegove primjene su izuzeti pripadnici Oružanih snaga, a donošenjem Zakona o sustavu civilne zaštite (NN br. 82/15) pripadnici civilne zaštite.
Budući da je najveći dio nadležnosti time izuzet iz Zakona, pojavila se potreba za novim zakonodavnim okvirom koji će unaprijediti i osuvremeniti postojeća rješenja za angažman civilnih stručnjaka, osobito u kontekstu obveza koje je Republika Hrvatska preuzela članstvom u NATO savezu i EU.
Primjerice, hrvatski državljani od 2013. aktivno sudjeluju u EU misijama promatranja izbora u trećim zemljama, međutim njihov angažman dosad nije bio reguliran ni jednim od postojećih rješenja.
Uz sudjelovanje pripadnika policije te državnih službenika i namještenika potrebno je regulirati sudjelovanje službenika i namještenika iz tijela javne uprave, pravosudnih dužnosnika kao i sudjelovanje privatnog sektora, nevladinih udruga i drugih osoba.
Također, regulirati će se pitanje sudjelovanja osoba u cilju provedbe projekata razvojne suradnje i humanitarne pomoći u inozemstvu koju pruža Republika Hrvatska.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Kako bi se sustavnom i sveobuhvatnom regulacijom osigurali preduvjeti koji će potaknuti veći angažman hrvatskih civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama kao i u realizaciji projekata razvojne i humanitarne pomoći u inozemstvu koju pruža Republika Hrvatska.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Od 1999. do danas u mirovnim misijama i operacijama sudjelovalo je više od 7.000 pripadnika Oružanih snaga RH (UN: 1.370; NATO: 5.560; EU: 109). Usporedno, od 2005. do danas u međunarodnim misijama i operacijama bilo je angažirano ukupno 124 policijskih službenika, nekolicina službenika Ministarstva pravosuđa te 11 hrvatskih diplomata koji su od 2005. do 2015. sudjelovali u NATO misiji ISAF/ Resolute Support u Afganistanu, radeći na projektima razvojne suradnje.
Nadalje, dvadesetak hrvatskih državljana sudjelovalo je u proteklih 15 godina u radu terenskih misija OESS-a u jugoistočnoj Europi. U Posebnoj promatračkoj misiji OESS-a u Ukrajini trenutno sudjeluje 10 hrvatskih državljana, a u Misiji OESS-a na Kosovu 2 hrvatske državljanke.
Od 2013. godine hrvatski državljani sudjelovali su u više od 30 EU misija promatranja izbora, od kojih je jedna bila na Kosovu, a ostale u zemljama Afrike, Azije i Južne Amerike.
Evidentna je potreba za cjelovitim i ujednačenim okvirom koji bi omogućio usklađivanje civilnog i vojnog angažmana Republike Hrvatske u međunarodnim misijama i operacijama u skladu sa strateškim nacionalnim interesima i prioritetima na području vanjske, razvojne, humanitarne i sigurnosne politike. Civilni segment potrebno je ojačati i u svjetlu aktualnih međunarodnih trendova preventivnog civilnog djelovanja u pogledu sprječavanja kriza i stabilizacije nakon sukoba, čime se pridonosi ciljevima Zajedničke sigurnosne i obrambene politike EU te NATO ciljevima sposobnosti, koji također uključuje potporu civilnih stručnjaka u savezničkim misijama i operacijama.
Prilikom planiranja i provedbe politike međunarodne razvojne suradnje i humanitarne pomoći, Republika Hrvatska će posebnu pozornost posvetiti civilnim stručnjacima kao ključnim osobama koje sudjeluju u provođenju projekata razvojne suradnje i humanitarne pomoći u inozemstvu, a u cilju potpore očuvanja mira i sigurnosti te sprečavanja sukoba.
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
3.UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Kvalitetnije i sveobuhvatnije reguliranje uvjeta i načina sudjelovanja civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama, čime bi se stvorili preduvjeti za povećanje njihova broja i kvalitetniju civilno-vojnu suradnju.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Reguliran i ujednačen modalitet sudjelovanja civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama, uz očekivano povećanje njihova broja, čemu bi doprinijelo uvođenje registra civilnih stručnjaka te odgovarajuće vrednovanje i stimuliranja kandidata prilikom ugovaranja sudjelovanja.
Kvalitetnija međuresorna suradnja na području sudjelovanja civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama kroz uređenu proceduru odlučivanja o strateškim ciljevima, prioritetima i interesu RH za uključivanje u pojedine međunarodne misije i operacije te detaljnije normiran postupak planiranja i donošenja odluka o uključivanju RH u međunarodne misije i operacije.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Stupanjem na snagu Zakona i zakonom predviđenih podzakonskih propisa.
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
4.UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Navedeni ishod moguće je cjelovito postići jedino donošenjem posebnog Zakona o sudjelovanju civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama.
Moguća parcijalna rješenja:
- izmjene i dopune Zakona o sudjelovanju pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske, policije, civilne zaštite te državnih službenika i namještenika u mirovnim operacijama i drugim aktivnostima u inozemstvu
- pojedinačni podzakonski akti nadležnih tijela
Obrazloženje: S obzirom na to da kao civilni stručnjaci u međunarodnim misijama i operacijama koje provode EU, UN, NATO, OESS i druge međunarodne organizacije, kao i u aktivnostima koje se provode sukladno bilateralnim ili multilateralnim ugovorima uglavnom sudjeluju državni i javni službenici te pravosudni dužnosnici, a rjeđe i druge osobe, te da u tom području trenutno postoje različita rješenja koja su za pojedine skupine civilnih stručnjaka regulirana podzakonskim aktima nadležnih tijela državne uprave, dok istovremeno postoje ministarstva koja tu problematiku nisu regulirala, potrebno je donijeti novi, jedinstveni propis koji će ujednačiti temeljne kriterije, procedure te prava i obveze za sve osobe koje se raspoređuju u međunarodnu misiju ili operaciju. Parcijalna rješenja u vidu izmjena i dopuna postojećeg zakona ili pojedinačnih podzakonskih akata (pravilnika) omogućila bi određene korekcije, koje ne bi imale učinak na postizanje željenog cilja, odnosno ishoda.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Cilj i ishod nije moguće postići nenormativnim rješenjem
Obrazloženje: bez normativne intervencije u postojeći propis neće se ostvariti podizanje razine sudjelovanja državnih i javnih službenika kao civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama, što je jedna od glavnih intencija donošenja novog propisa, niti će se omogućiti postizanje ostalih očekivanih ishoda.
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
5.UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
Ne
Ne
Ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
Ne
Ne
Ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
Ne
Ne
Ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
Ne
Ne
Ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
Ne
Ne
Ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
Ne
Ne
Ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
Ne
Ne
Ne
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
Ne
Ne
Ne
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
5.1.21.
Hrvatski branitelji
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
Ne
Ne
Ne
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
Ne
Ne
Ne
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
5.2.11.
Hrvatski branitelji
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
Ne
Ne
Ne
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
Ne
Ne
Ne
5.3.3.
Socijalna uključenost
Ne
Ne
Ne
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
Ne
Ne
Ne
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
Ne
Ne
Ne
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
5.3.14.
Hrvatski branitelji
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
Da
Ne
Ne
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
Ne
Ne
Ne
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
Ne
Ne
Ne
5.4.4.
Status regulirane profesije
Ne
Ne
Ne
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
Ne
Ne
Ne
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
Da
Ne
Ne
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
Ne
Ne
Ne
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
Ne
Ne
Ne
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
Ne
Ne
Ne
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
Ne
Ne
Ne
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
Da
Ne
Ne
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
Ne
Ne
Ne
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
5.4.1. Propis će u najvećoj mjeri regulirati sudjelovanje državnih i javnih službenika u međunarodnim misijama i operacijama te u tom smislu neće utjecati na zapošljavanje i tržište rada u Republici Hrvatskoj. Vrlo ograničen učinak može se pojaviti u slučaju eventualnog angažiranja honorarnih suradnika odgovarajućih profila, npr. u okviru provedbe projekata razvojne suradnje i humanitarne pomoći u inozemstvu, a sredstva za njihovo zapošljavanje osigurat će se iz projekta.
5.4.6. Sudjelovanje državnih i javnih službenika u međunarodnim misijama i operacijama te u provedbi projekata razvojne suradnje i humanitarne pomoći u inozemstvu može pridonijeti stjecanju novih znanja i iskustava temeljem rada u međunarodnom okruženju te jačanju kapaciteta hrvatskih službenika. Mogućnost rada i usavršavanja u drugačijem, netradicionalnom radnom okruženju koje podrazumijeva promjene u organizaciji rada, proširenje radnih zadataka te promicanje veće suradnje i timskog rada može u ograničenom opsegu pozitivno utjecati na fleksibilnost rada i radnog mjesta u državnoj upravi i javnim službama Republike Hrvatske.
5.4.11. Uredbom Vlade Republike Hrvatske a posebice ugovorom između nadležnog tijela i civilnog stručnjaka detaljno se uređuju prava i obveze civilnog stručnjaka u svakom pojedinačnom slučaju, ovisno o specifičnim uvjetima mandata i pravilima međunarodne organizacije koja provodi međunarodnu misiju ili operaciju. U tom smislu, moguć je neznatan učinak na mirovinska i druga radna prava državnih i javnih službenika te pravosudnih dužnosnika.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.4.20.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Da
Ne
Ne
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati: Civilno društvo,druge osobe sa specifičnim znanjima i vještinama
Da
Ne
Ne
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
5.4.23 Imajući u vidu ukupan broj zaposlenika središnjih tijela državne uprave, drugih državnih tijela, pravosudnih tijela, javnih ustanova, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba s javnim ovlastima broj osoba koje će biti angažirane po odredbama ovog zakona je zanemariv.
5.4.25. Kako se od civilnih stručnjaka očekuju posebna znanja i vještine očekuje se zanemariv odnosno neznatan utjecaj na organizacije civilnog društva te na druge osobe.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
Ne
Ne
Ne
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
Ne
Ne
Ne
5.5.3.
Korištenje energije
Ne
Ne
Ne
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
Ne
Ne
Ne
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
Ne
Ne
Ne
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
Ne
Ne
Ne
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
Ne
Ne
Ne
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
Ne
Ne
Ne
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
Ne
Ne
Ne
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
5.5.17.
Hrvatski branitelji
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
Ne
Ne
Ne
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
Ne
Ne
Ne
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
Ne
Ne
Ne
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
Ne
Ne
Ne
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
Ne
Ne
Ne
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
Ne
Ne
Ne
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
Ne
Ne
Ne
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
Ne
Ne
Ne
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
5.6.13.
Srednji i velikii poduzetnici
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
5.6.17.
Hrvatski branitelji
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
6.Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
Ne
Obrazloženje:
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
Ne
Obrazloženje:
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
Ne
Obrazloženje:
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
Ne
Obrazloženje:
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje: Propis će imati učinak na državne i javne službenike, pravosudne i druge dužnosnike, a ne na male i srednje poduzetnike.
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
7.Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
Ne
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
Ne
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
Ne
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
Ne
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
Ne
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
Ne
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
Ne
8.9.
Provođenje SCM metodologije
Ne
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
9. PRILOZI
Ne
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
10.POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Datum:
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
11. Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova