PRAVILNIK O SADRŽAJU OBRASCA TE PRETPOSTAVKE ZA PODNOŠENJE PODNESAKA U ELEKTRONIČKOM OBLIKU, OBLIKE ZAPISA PODNESAKA U ELEKTRONIČKOM OBLIKU (FORMATE) TE ORGANIZACIJU I DJELOVANJE INFORMACIJSKOG SUSTAVA
Predmet Pravilnika
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se sadržaj obrasca te pretpostavke za podnošenje podnesaka u elektroničkom obliku pred trgovačkim sudovima, oblike zapisa podnesaka u elektroničkom obliku (formate) te organizaciju i djelovanje informacijskog sustava.
Rodna ravnopravnost
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
Primjena pravilnika
Članak 3.
Ovaj Pravilnik primjenjuje se za:
-podnošenje podnesaka u elektroničkom obliku pred trgovačkim sudovima ako stranka izjavi da joj se dostava pismena elektroničkim putem obavlja dostavom u siguran elektronički poštanski pretinac i
-elektroničku dostavu obveznim sudionicima elektroničkog pravnog prometa s popisa koji određuje i objavljuje Ministarstvo pravosuđa.
Primjena odredaba drugih zakona
Članak 4.
U postupanju s podnescima podnesenim u elektroničkom obliku na odgovarajući se način primjenjuju odredbe Zakona o parničnom postupku i Sudskog poslovnika, ako ovim ili drugim pravilnikom nije drukčije određeno.
Značenje pojedinih pojmova
Članak 5.
Pojedini pojmovi upotrijebljeni u ovome Pravilniku imaju ova značenja:
1.eSpis je jedinstveni informacijski sustav za upravljanje i rad na sudskim predmetima koji se sastoji od standardne aplikacije, računalne i telekomunikacijske opreme i infrastrukture, sistemske programske opreme i alata te svih podataka koji se tim sustavom unose, pohranjuju i prenose iz svih vrsta upisnika na općinskim, županijskim te trgovačkim sudovima, Visokom trgovačkom sudu Republike Hrvatske i Vrhovnom sudu Republike Hrvatske,
2.jedinstveni informacijski sustav je Jedinstveno poslužno mjesto (e-usluge.pravosudje.hr) podsustava eSpis,
3.siguran elektronički poštanski pretinac je pretinac elektroničke pošte pod nadzorom administratora sustava,
4.napredni elektronički potpis znači potpis koji je na nedvojben način povezan s potpisnikom (fizičkom osobom), omogućava identificiranje potpisnika, izrađen je korištenjem podataka za izradu elektroničkog potpisa koje potpisnik može uz visoku razinu pouzdanja koristiti pod svojom isključivom kontrolom i povezan je s njime potpisanim podacima na način da se može otkriti bilo koja naknadna izmjena podataka,
5.kvalificirani elektronički potpis znači napredan elektronički potpis koji je izrađen pomoću kvalificiranih sredstava za izradu elektroničkog potpisa i temelji se na kvalificiranom certifikatu za elektroničke potpise,
6.kvalificirani vremenski žig znači elektronički vremenski žig koji povezuje datum i vrijeme s podacima na način kojim se u razumnoj mjeri isključuje mogućnost nezapažene promjene podataka, temelji se na izvoru točnog vremena povezanom s koordiniranim svjetskim vremenom i potpisan je pomoću naprednog elektroničkog potpisa ili pečaćen pomoću naprednog elektroničkog pečata kvalificiranog pružatelja usluga povjerenja ili jednakovrijednom metodom,
Vanjski korisnici
Članak 6.
(1) Vanjski korisnik sustava je:
- stranka u postupku pred trgovačkim sudom koja izjavi da joj se dostava pismena obavlja elektroničkim putem dostavom u siguran elektronički poštanski pretinac i
- obvezni sudionici elektroničkog pravnog prometa s popisa koji određuje i objavljuje Ministarstvo pravosuđa.
Način pristupa
Članak 7.
(1) Pristup trgovačkom sudu elektroničkim putem ostvaruje se putem jedinstvenog informacijskog sustava (u daljnjem tekstu: sustav).
(2) Vanjski korisnik sustava ostvaruje pristup sustavu uz prethodnu autentifikaciju i autorizaciju.
(3) Administrator sustava je ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa.
Dodjela prava pristupa sustavu
Članak 8.
(1) Obvezni sudionici elektroničkog pravnog prometa dužni su administratoru sustava u roku od 30 dana od dana objave popisa obveznih sudionika elektroničkog pravnog prometa koji određuje i objavljuje Ministarstvo pravosuđa dostaviti ime, prezime, osobni identifikacijski broj, adresu elektroničke pošte i svojstvo u kojem traži pravo pristupa sustavu kako bi im se dodijelilo pravo pristupa sustavu.
(2) Za dodjelu prava pristupa sustavu stranka u postupcima pred trgovačkim sudom podnosi zahtjev administratoru sustava ispunjavanjem i potpisivanjem izjave iz članka 3. ovoga Pravilnika.
(3) Zahtjev iz stavka 2. ovoga članka mora sadržavati: ime, prezime, osobni identifikacijski broj i adresu elektroničke pošte stranke u postupku pred trgovačkim sudom.
(4) Administrator sustava dužan je u roku od tri radna dana od primitka informacija iz stavka 1. ovoga pravilnika, odnosno zahtjeva iz stavka 2. ovoga pravilnika vanjskom korisnika sustava na adresu njegove elektroničke pošte dostaviti obavijest da je pristup sustavu omogućen i da je otvoren siguran elektronički pretinac.
Početak i prestanak prava pristupa sustavu
Članak 9.
(1) Pravo korištenja počinje dodjelom prava pristupa vanjskom korisniku sustava.
(2) Pravo korištenja sustava prestaje:
- kada stranka u postupku pred trgovačkim sudom povuče izjavu ili podnese zahtjev da joj se dostava pismena elektroničkim putem ne obavlja dostavom u siguran elektronički poštanski pretinac
- brisanjem obveznog sudionika elektroničkog pravnog prometa s popisa koji određuje i objavljuje Ministarstvo pravosuđa.
(3) O okolnostima iz stavka 2. ovoga članka tijela koje vode registre, imenike i upisnike obveznih sudionika elektroničkog pravnog prometa i stranka u postupku pred trgovačkim sudom dužni su bez odgode obavijestiti administratora sustava.
(4) Administrator sustava dužan je po zaprimljenoj obavijesti iz stavka 3. ovog članka ukinuti pravo pristupa vanjskom korisniku sustava.
(5) U slučaju zlouporabe administrator sustava ima pravo uskratiti vanjskom korisniku sustava pravo pristupa sustavu bez prethodne obavijesti.
Oblik i potpisivanje podneska u elektroničkom obliku
Članak 10.
(l) Podnesci koji se podnose trgovačkom sudu od strane vanjskog korisnika sustava, podnose se u elektroničkom obliku i potpisani su njegovim naprednim ili kvalificiranim elektroničkim potpisom.
(2) Certifikat elektroničkog potpisa mora biti izdan od kvalificiranog pružatelja usluga povjerenja i mora biti valjan u trenutku potpisivanja. Trgovački sud može zatražiti validaciju naprednog elektroničkog potpisa ukoliko se ne može utvrditi njegova valjanost.
(3) Ako se podnesak ili prilog sastoji od više listova, svi listovi trebaju biti sadržani u jednoj datoteci, bez praznih listova. Svaki podnesak i prilog trebaju biti cjelina za sebe.
(4) Kad se uz podnesak prilažu javne isprave koje već postoje u elektroničkom obliku, one se dostavljaju u izvorniku kao dokument elektronički potpisan od strane izdavatelja isprave.
(5) Elektronički podnesci iz stavka 1. ovoga članka moraju biti u PDF obliku.
Obavijest o primitku elektroničkog podneska
Članak 11.
(1) Kod podnošenja podneska u elektroničkom obliku izvan redovitog radnog vremena suda ili u dane kada sud ne radi smatra se da je kod suda zaprimljen s datumom kada je podnesen.
(2) Nakon uspješno dostavljenog elektroničkog podneska sud će poslati vanjskom korisniku sustava obavijest o zaprimanju podneska uz korištenje kvalificiranog vremenskog žiga. Vremenom primitka prijedloga smatra se vrijeme na vremenskom žigu.
(3) U slučaju nemogućnosti dostave elektroničkog podneska elektroničkim sredstvima komunikacije zbog više sile, održavanja sustava ili nemogućnosti zaprimanja u sustavu, isključuje se odgovornost suda, administratora sustava ili vanjskog korisnika sustava.
Poslovanje kod podnošenja podneska
Članak 12.
(1) U trenutku podnošenja podneska u elektroničkom obliku, odnosno zaprimanja sudskog pismena u sigurni elektronički pretinac za koji postoji obveza plaćanja sudskih pristojbi vanjski korisnik sustava dužan je bez odgode izvršiti plaćanje sudskih pristojbi prema odredbama Zakona o sudskim pristojbama.
(2) Vanjski korisnik sustava koji je oslobođen plaćanja sudskih pristojbi prema odredbama Zakona o sudskim pristojbama dužan je u sustavu naznačiti razlog oslobođenja.
Otpravak elektroničkih sudskih pismena
Članak 13.
(1) Elektroničko sudsko pismeno se otpravlja putem sustava u sigurni elektronički pretinac vanjskog korisnika.
(2) Elektroničko sudsko pismeno potpisano je kvalificiranim elektroničkim potpisom ovlaštene osobe suda uz primjenu kvalificiranog vremenskog žiga i sadrži oznaku da je elektronički potpisano.
(3) Elektroničko sudsko pismeno se otpravlja putem sustava e-Spis na način da se otpravak šalje u sigurni pretinac vanjskog korisnika s porukom koja sadrži sljedeće informacije:
1. sud (pošiljatelj),
2. elektroničko sudsko pismeno koji je sud odredio za otpravak
(1) Sustav mora poslati primatelju obavijest o pismenu na elektroničku adresu o poslanom sudskom pismenu u sigurni elektronički poštanski pretinac (u daljnjem tekstu: Obavijest o pismenu).
(2) Obavijest o pismenu sadrži:
1. podatke o sudu (pošiljatelju) i
2.  ekst sa sljedećim sadržajem:
Obavještavamo vas da je u vaš sigurni elektronički poštanski pretinac dana ________ stiglo pismeno, koje sadrži ___________ .
Pismeno možete preuzeti u roku od 15 dana u vašem sigurnom elektroničkom poštanskom pretincu na adresi ________ . Rok za preuzimanje započinje na dan ________ . Ako u navedenom roku pismeno ne uzmete nastupit će posljedice iz članka 492.c stavka 5. Zakona o parničnom postupku.
Potvrda o preuzimanju elektronskog sudskog pismena
Članak 15.
(1) Vanjski korisnik može preuzeti elektroničko sudsko pismeno iz sigurnog elektroničkog pretinca na način da:
1. upotrebom elektroničkog certifikata dokaže svoj identitet,
2. izvrši uvid u sigurni elektronički poštanski pretinac i
Primatelj potvrđuje da je dana ________ preuzeo pismeno označeno kao ___________ .
Potvrda o nepreuzimanju elektronskog sudskog pismena
Članak 16.
(1) Ako vanjski korisnik ne preuzme pismeno u roku od 15 dana od dana primitka obavijesti o slanju pismena u sigurni elektronički poštanski pretinac, sustav naredni dan nakon isteka tog razdoblja u eSpis šalje poruku o završetku dostave pismena elektroničkim putem.
(2) Potvrda o završetku dostave pismena sigurnim elektroničkim putem mora sadržavati:
1. podatke o sudu (pošiljatelju),
2. podatke o vanjskom korisniku (primatelju) i
3.  ekst sa sljedećim sadržajem:
Potvrđujemo,
- da je primatelj pošiljke označene ___________ od __________ dobio obavijest o pošiljci s uputom o pravnim posljedicama nepreuzimanja u roku od 15 dana
- primatelj pošiljke nije u roku od 15 dana od dana primitka obavijesti o pismenu u informacijskom sustavu preuzeo pismeno, pa na temelju članka 492.c. stavka 5. Zakona o parničnom postupku, smatra se da je dostava izvršena dana __________ .
Postupanje u slučaju predaje elektroničkog podneska u prekluzivnim rokom u slučaju nedostupnosti sustava
Članak 17.
(1) U slučaju da vanjskom korisniku sustava, zbog nedostupnosti sustava, nije moguće u elektroničkom obliku predati podnesak dva sata prije isteka prekluzivnog roka, vanjski korisnik sustava dužan je prijaviti nedostupnost administratoru sustava.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka rok za predaju podneska produžuje se za jedan radni dan.
(3) Na mrežnim stranicama sustava objaviti će se upute o prijavi nedostupnosti, obavijest o nedostupnosti zbog tehničkih poteškoća, te informacija o nastavku tijeka roka za predaju podneska.
(4) Odredbe iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka neće se primjenjivati ako vanjski korisnik sustava nije mogao predati podnesak u elektroničkom obliku u prekluzivnom roku zbog tehničkih poteškoća nastalih na njegovoj strani.
Završne odredbe
Članak 18.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“, a u dijelu članaka koji se odnose na stranke pred trgovačkim sudom primjenjuje se od 1. siječnja 2019.
PRAVILNIK O SADRŽAJU OBRASCA TE PRETPOSTAVKE ZA PODNOŠENJE PODNESAKA U ELEKTRONIČKOM OBLIKU, OBLIKE ZAPISA PODNESAKA U ELEKTRONIČKOM OBLIKU (FORMATE) TE ORGANIZACIJU I DJELOVANJE INFORMACIJSKOG SUSTAVA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Predmet Pravilnika
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se sadržaj obrasca te pretpostavke za podnošenje podnesaka u elektroničkom obliku pred trgovačkim sudovima, oblike zapisa podnesaka u elektroničkom obliku (formate) te organizaciju i djelovanje informacijskog sustava.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Rodna ravnopravnost
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Primjena pravilnika
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 3.
Ovaj Pravilnik primjenjuje se za:
- podnošenje podnesaka u elektroničkom obliku pred trgovačkim sudovima ako stranka izjavi da joj se dostava pismena elektroničkim putem obavlja dostavom u siguran elektronički poštanski pretinac i
- elektroničku dostavu obveznim sudionicima elektroničkog pravnog prometa s popisa koji određuje i objavljuje Ministarstvo pravosuđa.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Primjena odredaba drugih zakona
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 4.
U postupanju s podnescima podnesenim u elektroničkom obliku na odgovarajući se način primjenjuju odredbe Zakona o parničnom postupku i Sudskog poslovnika, ako ovim ili drugim pravilnikom nije drukčije određeno.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Značenje pojedinih pojmova
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 5.
Pojedini pojmovi upotrijebljeni u ovome Pravilniku imaju ova značenja:
1. eSpis je jedinstveni informacijski sustav za upravljanje i rad na sudskim predmetima koji se sastoji od standardne aplikacije, računalne i telekomunikacijske opreme i infrastrukture, sistemske programske opreme i alata te svih podataka koji se tim sustavom unose, pohranjuju i prenose iz svih vrsta upisnika na općinskim, županijskim te trgovačkim sudovima, Visokom trgovačkom sudu Republike Hrvatske i Vrhovnom sudu Republike Hrvatske,
2. jedinstveni informacijski sustav je Jedinstveno poslužno mjesto (e-usluge.pravosudje.hr) podsustava eSpis,
3. siguran elektronički poštanski pretinac je pretinac elektroničke pošte pod nadzorom administratora sustava,
4. napredni elektronički potpis znači potpis koji je na nedvojben način povezan s potpisnikom (fizičkom osobom), omogućava identificiranje potpisnika, izrađen je korištenjem podataka za izradu elektroničkog potpisa koje potpisnik može uz visoku razinu pouzdanja koristiti pod svojom isključivom kontrolom i povezan je s njime potpisanim podacima na način da se može otkriti bilo koja naknadna izmjena podataka,
5. kvalificirani elektronički potpis znači napredan elektronički potpis koji je izrađen pomoću kvalificiranih sredstava za izradu elektroničkog potpisa i temelji se na kvalificiranom certifikatu za elektroničke potpise,
6. kvalificirani vremenski žig znači elektronički vremenski žig koji povezuje datum i vrijeme s podacima na način kojim se u razumnoj mjeri isključuje mogućnost nezapažene promjene podataka, temelji se na izvoru točnog vremena povezanom s koordiniranim svjetskim vremenom i potpisan je pomoću naprednog elektroničkog potpisa ili pečaćen pomoću naprednog elektroničkog pečata kvalificiranog pružatelja usluga povjerenja ili jednakovrijednom metodom,
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Vanjski korisnici
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 6.
(1) Vanjski korisnik sustava je:
- stranka u postupku pred trgovačkim sudom koja izjavi da joj se dostava pismena obavlja elektroničkim putem dostavom u siguran elektronički poštanski pretinac i
- obvezni sudionici elektroničkog pravnog prometa s popisa koji određuje i objavljuje Ministarstvo pravosuđa.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Način pristupa
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 7.
(1) Pristup trgovačkom sudu elektroničkim putem ostvaruje se putem jedinstvenog informacijskog sustava (u daljnjem tekstu: sustav).
(2) Vanjski korisnik sustava ostvaruje pristup sustavu uz prethodnu autentifikaciju i autorizaciju .
(3) Administrator sustava je ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Dodjela prava pristupa sustavu
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 8.
(1) Obvezni sudionici elektroničkog pravnog prometa dužni su administratoru sustava u roku od 30 dana od dana objave popisa obveznih sudionika elektroničkog pravnog prometa koji određuje i objavljuje Ministarstvo pravosuđa dostaviti ime, prezime, osobni identifikacijski broj, adresu elektroničke pošte i svojstvo u kojem traži pravo pristupa sustavu kako bi im se dodijelilo pravo pristupa sustavu.
(2) Za dodjelu prava pristupa sustavu stranka u postupcima pred trgovačkim sudom podnosi zahtjev administratoru sustava ispunjavanjem i potpisivanjem izjave iz članka 3. ovoga Pravilnika.
(3) Zahtjev iz stavka 2. ovoga članka mora sadržavati: ime, prezime, osobni identifikacijski broj i adresu elektroničke pošte stranke u postupku pred trgovačkim sudom.
(4) Administrator sustava dužan je u roku od tri radna dana od primitka informacija iz stavka 1. ovoga pravilnika, odnosno zahtjeva iz stavka 2. ovoga pravilnika vanjskom korisnika sustava na adresu njegove elektroničke pošte dostaviti obavijest da je pristup sustavu omogućen i da je otvoren siguran elektronički pretinac.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Početak i prestanak prava pristupa sustavu
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 9.
(1) Pravo korištenja počinje dodjelom prava pristupa vanjskom korisniku sustava.
(2) Pravo korištenja sustava prestaje:
- kada stranka u postupku pred trgovačkim sudom povuče izjavu ili podnese zahtjev da joj se dostava pismena elektroničkim putem ne obavlja dostavom u siguran elektronički poštanski pretinac
- brisanjem obveznog sudionika elektroničkog pravnog prometa s popisa koji određuje i objavljuje Ministarstvo pravosuđa.
(3) O okolnostima iz stavka 2. ovoga članka tijela koje vode registre, imenike i upisnike obveznih sudionika elektroničkog pravnog prometa i stranka u postupku pred trgovačkim sudom dužni su bez odgode obavijestiti administratora sustava.
(4) Administrator sustava dužan je po zaprimljenoj obavijesti iz stavka 3. ovog članka ukinuti pravo pristupa vanjskom korisniku sustava.
(5) U slučaju zlouporabe administrator sustava ima pravo uskratiti vanjskom korisniku sustava pravo pristupa sustavu bez prethodne obavijesti.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Oblik i potpisivanje podneska u elektroničkom obliku
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 10.
(l) Podnesci koji se podnose trgovačkom sudu od strane vanjskog korisnika sustava, podnose se u elektroničkom obliku i potpisani su njegovim naprednim ili kvalificiranim elektroničkim potpisom.
(2) Certifikat elektroničkog potpisa mora biti izdan od kvalificiranog pružatelja usluga povjerenja i mora biti valjan u trenutku potpisivanja. Trgovački sud može zatražiti validaciju naprednog elektroničkog potpisa ukoliko se ne može utvrditi njegova valjanost.
(3) Ako se podnesak ili prilog sastoji od više listova, svi listovi trebaju biti sadržani u jednoj datoteci, bez praznih listova. Svaki podnesak i prilog trebaju biti cjelina za sebe.
(4) Kad se uz podnesak prilažu javne isprave koje već postoje u elektroničkom obliku, one se dostavljaju u izvorniku kao dokument elektronički potpisan od strane izdavatelja isprave.
(5) Elektronički podnesci iz stavka 1. ovoga članka moraju biti u PDF obliku.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Obavijest o primitku elektroničkog podneska
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 11.
(1) Kod podnošenja podneska u elektroničkom obliku izvan redovitog radnog vremena suda ili u dane kada sud ne radi smatra se da je kod suda zaprimljen s datumom kada je podnesen.
(2) Nakon uspješno dostavljenog elektroničkog podneska sud će poslati vanjskom korisniku sustava obavijest o zaprimanju podneska uz korištenje kvalificiranog vremenskog žiga. Vremenom primitka prijedloga smatra se vrijeme na vremenskom žigu.
(3) U slučaju nemogućnosti dostave elektroničkog podneska elektroničkim sredstvima komunikacije zbog više sile, održavanja sustava ili nemogućnosti zaprimanja u sustavu, isključuje se odgovornost suda, administratora sustava ili vanjskog korisnika sustava.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Poslovanje kod podnošenja podneska
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 12.
(1) U trenutku podnošenja podneska u elektroničkom obliku, odnosno zaprimanja sudskog pismena u sigurni elektronički pretinac za koji postoji obveza plaćanja sudskih pristojbi vanjski korisnik sustava dužan je bez odgode izvršiti plaćanje sudskih pristojbi prema odredbama Zakona o sudskim pristojbama.
(2) Vanjski korisnik sustava koji je oslobođen plaćanja sudskih pristojbi prema odredbama Zakona o sudskim pristojbama dužan je u sustavu naznačiti razlog oslobođenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Otpravak elektroničkih sudskih pismena
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 13.
(1) Elektroničko sudsko pismeno se otpravlja putem sustava u sigurni elektronički pretinac vanjskog korisnika.
(2) Elektroničko sudsko pismeno potpisano je kvalificiranim elektroničkim potpisom ovlaštene osobe suda uz primjenu kvalificiranog vremenskog žiga i sadrži oznaku da je elektronički potpisano.
(3) Elektroničko sudsko pismeno se otpravlja putem sustava e-Spis na način da se otpravak šalje u sigurni pretinac vanjskog korisnika s porukom koja sadrži sljedeće informacije:
1. sud (pošiljatelj),
2. elektroničko sudsko pismeno koji je sud odredio za otpravak
3. siguran elektronički poštanski pretinac vanjskog korisnika (primatelj).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Obavijest o pismenu u informacijskom sustavu
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 14.
(1) Sustav mora poslati primatelju obavijest o pismenu na elektroničku adresu o poslanom sudskom pismenu u sigurni elektronički poštanski pretinac (u daljnjem tekstu: Obavijest o pismenu).
(2) Obavijest o pismenu sadrži:
1. podatke o sudu (pošiljatelju) i
2.  ekst sa sljedećim sadržajem:
Obavještavamo vas da je u vaš sigurni elektronički poštanski pretinac dana ________ stiglo pismeno, koje sadrži ___________ .
Pismeno možete preuzeti u roku od 15 dana u vašem sigurnom elektroničkom poštanskom pretincu na adresi ________ . Rok za preuzimanje započinje na dan ________ . Ako u navedenom roku pismeno ne uzmete nastupit će posljedice iz članka 492.c stavka 5. Zakona o parničnom postupku.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Potvrda o preuzimanju elektronskog sudskog pismena
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 15.
(1) Vanjski korisnik može preuzeti elektroničko sudsko pismeno iz sigurnog elektroničkog pretinca na način da:
1. upotrebom elektroničkog certifikata dokaže svoj identitet,
2. izvrši uvid u sigurni elektronički poštanski pretinac i
3. elektronički potvrdi primitak pismena ovjerom elektroničke dostavnice.
(2) Elektronička dostavnica mora sadržavati:
1. podatke o sudu (pošiljatelju),
2. podatke o vanjskom korisniku (primatelju) i
3.  ekst sa sljedećim sadržajem:
Primatelj potvrđuje da je dana ________ preuzeo pismeno označeno kao ___________ .
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Potvrda o nepreuzimanju elektronskog sudskog pismena
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 16.
(1) Ako vanjski korisnik ne preuzme pismeno u roku od 15 dana od dana primitka obavijesti o slanju pismena u sigurni elektronički poštanski pretinac, sustav naredni dan nakon isteka tog razdoblja u eSpis šalje poruku o završetku dostave pismena elektroničkim putem.
(2) Potvrda o završetku dostave pismena sigurnim elektroničkim putem mora sadržavati:
1. podatke o sudu (pošiljatelju),
2. podatke o vanjskom korisniku (primatelju) i
3.  ekst sa sljedećim sadržajem:
Potvrđujemo,
- da je primatelj pošiljke označene ___________ od __________ dobio obavijest o pošiljci s uputom o pravnim posljedicama nepreuzimanja u roku od 15 dana
- primatelj pošiljke nije u roku od 15 dana od dana primitka obavijesti o pismenu u informacijskom sustavu preuzeo pismeno, pa na temelju članka 492.c. stavka 5. Zakona o parničnom postupku, smatra se da je dostava izvršena dana __________ .
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Postupanje u slučaju predaje elektroničkog podneska u prekluzivnim rokom u slučaju nedostupnosti sustava
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 17.
(1) U slučaju da vanjskom korisniku sustava, zbog nedostupnosti sustava, nije moguće u elektroničkom obliku predati podnesak dva sata prije isteka prekluzivnog roka, vanjski korisnik sustava dužan je prijaviti nedostupnost administratoru sustava.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka rok za predaju podneska produžuje se za jedan radni dan.
(3) Na mrežnim stranicama sustava objaviti će se upute o prijavi nedostupnosti, obavijest o nedostupnosti zbog tehničkih poteškoća, te informacija o nastavku tijeka roka za predaju podneska.
(4) Odredbe iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka neće se primjenjivati ako vanjski korisnik sustava nije mogao predati podnesak u elektroničkom obliku u prekluzivnom roku zbog tehničkih poteškoća nastalih na njegovoj strani.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Završne odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 18.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“, a u dijelu članaka koji se odnose na stranke pred trgovačkim sudom primjenjuje se od 1. siječnja 2019.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa