PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1 OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Zakon o Državnom inspektoratu |
|
1.3. |
Datum: |
8. prosinca 2017. |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Uprava za inspekcijske poslove u gospodarstvu tel. 01 6106 937; damir.juzbasic@mingo.hr tel. 01 6106 937; vedrana.filipovicgrcic@mingo.hr |
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: Da
|
Naziv akta: Nacionalni program reformi 2017. Naziv akta: Nacionalni program reformi 2017. Pod ciljem 4.1. „Jačanje konkurentnosti gospodarstva“, reformskog područja 4.1.1. „Unaprjeđenja poslovnog okruženja“ određena je mjera „Objedinjavanje inspekcijskih službi“, s ciljem rasterećenja gospodarskih subjekata od učestalih, neujednačenih i nekoordiniranih inspekcijskih nadzora i postupanja ( smanjenje utroška vremena kojim se remeti poslovanje nadzorima, smanjenje učestalosti nadzora kroz koordinirane nadzore te promjena pristupa u slučaju utvrđenih lakših prekršaja. |
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: Ne
|
|
2 ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Postojeća zakonska rješenja u određivanju djelokruga inspekcijskih poslova koji su u nadležnosti pojedinih inspekcija u praksi dovode do ograničenog i nekoordiniranog djelovanja na otkrivanju i suzbijanju nezakonitosti u ponašanju gospodarskih subjekata. Navedene okolnosti dovele su do potrebe preispitivanja postojećeg zakonskog okvira, te potrebe nove regulacije radi spajanja više inspekcijskih ovlasti u jednu inspekciju, racionalnijeg inspekcijskog postupka, učinkovitijeg korištenja sredstava rada inspekcija, te uređenja zajedničkih pravila postupanja u radu inspekcija. Posljedično trenutnoj situaciji, gospodarski subjekti su izloženi stalnim inspekcijskih nadzorima različitih inspekcija koje nadziru njihovo poslovanje nekoordinirano i svaka samo u svom segmentu djelokruga što izaziva veliki pritisak na gospodarske subjekte, stvara pravnu nesigurnost u njihovom poslovanju, te ih izlaže različitim pristupima inspekcija prema njima u pogledu poduzimanja upravnih i kaznenih mjera. Takvo postupanje inspekcija posebice je prisutno u djelatnostima rgovine, ugostiteljstva i turizma. Prijedlogom Nacionalnog programa reformi – 2017., pod mjerama za Unaprjeđenje poslovne klime određena je mjera: Objedinjavanja inspekcijskih službi, s ciljem rasterećenja gospodarskih subjekata od učestalih, neujednačenih i nekoordiniranih inspekcijskih nadzora i postupanja ( smanjenje utroška vremena kojim se remeti poslovanje nadzorima, smanjenje učestalosti nadzora kroz koordinirane nadzore te promjena pristupa u slučaju utvrđenih lakših prekršaja). S druge strane, borba protiv sive ekonomije (nadzor legaliteta obavljanja djelatnosti i rada radnika) je područje koje zahtjeva koordinirani i cjeloviti pristup inspekcija kako bi se postigli uvjeti jednakog tržišnog natjecanja za sve poslovne subjekte, što zbog renutne podjele nadležnosti različitih inspekcija u području nadzora legaliteta obavljanja djelatnosti također ne daje učinkovite rezultate. |
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Izrada Nacrta prijedloga zakona o Državnom inspektoratu je potrebna radi uređenja djelokruga inspekcijskih poslova koji bi bili u sastavu Državnog inspektorata, pitanja unutarnjeg ustrojstva i upravljanja, uvjeti za obavljanje inspekcijskih poslova iz djelokruga Državnog inspektorata, dužnosti i ovlasti inspektora u svrhu zaštite javnog interesa u provedbi propisa iz djelokruga Državnog inspektorata, te prekršajna odgovornost. |
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Analiza odredbi zakona kojima se određuje djelokrug inspekcijskih poslova, posebice u djelatnostima trgovine, usluga, ugostiteljstva, turizma, kao i u sprječavanju „ sive ekonomije“ pokazuje preveliku segmentiranost djelokruga te sukladno tome provedba propisa ne rezultira adekvatnom funkcionalnosti i učinkovitosti u obavljanju inspekcijskih poslova. |
3 UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Ovim zakonskim prijedlogom želi se kroz objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu postavit temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, te time otklanjanje nefunkcionalnosti uzrokovanim postojećim zakonskih rješenjima.
|
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Promjene u odnosi na postojeći ustroj inspekcija su : - veća učinkovitost u radu inspektora preuzetih unutar Državnog inspektorata - gospodarskim subjektima i građanima bila bi omogućena jednostavnija komunikacija s inspektorima unutar Državnog inspektorata - koordinacija inspekcijskih nadzora unutar Državnog Inspektorata, koja će omogućiti učinkovitije suzbijanje sive ekonomije - racionalnije korištenje materijalno tehničkih sredstava (voznog parka, poslovnih prostora, računalne i druge opreme) - postupno rasterećenje gospodarskih subjekata u pogledu učestalosti redovnih inspekcijskih nadzora - mogućnost nesankcioniranja gospodarskih subjekata u slučaju počinjenja lakših prekršaja - rasterećenje sudova od procesuiranja u slučaju utvrđenih lakših prekršaja koje nadzirane osobe otklone u određenom roku danom od strane inspektora. |
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
U IV. kvartalu 2018. mogu se očekivati prvi pozitivni učinci primjene Zakona, te promjene u radu objedinjenih inspekcijskih službi. |
4 UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja su: novi propis i stavljanje van snage važećih propisa
|
Obrazloženje: Stupanjem na snagu novog Zakona postignut će se osiguravanje provedbe reformske mjere reformske mjere Objedinjavanje inspekcijskih službi
|
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguće nenormativno rješenje je ne poduzimati normativnu inicijativu.
Nenormativno rješenje nije moguće. |
Obrazloženje: Ne postoji mogućnost da se nenormativnim rješenjem postigne cilj jer bi se time zadržao postojeći nefunkcionalni sustav u obavljanju inspekcijskih poslova koji su predmet uređenja ovog zakonskog prijedloga.
|
5 UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1 UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14. Utvrđen mali izravni gospodarski učinak |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati: |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.: Analiza utvrđivanja adresata pokazuje da je obuhvaćen veliki broj adresata. |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.2 UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
|
|
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
Da |
Ne |
Ne
|
|||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2. Utvrđen neznatni izravni učinak na tržišno natjecanje. |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.: Utvrđen neznatan broj adresata. |
||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.3 UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.: Utvrđen neznatan izravni socijalni učinak.
|
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.: Utvrđen neznatan broj adresata. |
||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.4 UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13: Utvrđen neznatan izravan učinak na rad i tržište rada. |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25. Utvrđen neznatan broj adresata. |
||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.5 UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: Utvrđen neznatan izravan učinak na zaštitu okoliša. |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. Utvrđen neznatan broj adresata. |
||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.6 UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.: |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23. Utvrđen neznatan izravan učinak na zaštitu ljudskih prava. |
||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
6 PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
|
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
Obrazloženje: Propis ne regulira postupke kojima bi se poduzetnike opteretilo administrativnim troškovima, bilo kroz trošak vremena, plaćanje naknada ili drugih davanja. |
|||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
Obrazloženje: Propis se odnosi na bolju organizaciju inspekcijskih poslova, te veću učinkovitost i funkcionalnost u obavljanju inspekcijskih poslova, te se istim ne nameću bilo kakve prepreke slobodi tržišne konkurencije. |
|||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
Obrazloženje: Propis ne uvodi naknade i/ili davanja, e ne postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa. |
|||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
Obrazloženje: Propis regulira obavljanje inspekcijskih poslova odnosno nadzora nad poslovnim subjektima, uključujući mikro poduzetnike, bez posebnog učinka na mikro poduzetnike. |
|||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
Obrazloženje: Propisom se uređuje obavljanje inspekcijskih poslova, unutarnje ustrojstvo, dužnosti i ovlasti inspektora za provedbu nadzora nad primjenom propisa, bez posebnog reguliranja odnosa prema malim i srednjim poduzetnika. Propis ne nameće prepreke slobodi tržišne konkurencije, niti bilo kakva administrativna i druga davanja ili naknade kojima bi se teretilo male i srednje poduzetnike. |
7 UTVRĐIVANJE POTREBE ZA PROVOĐENJEM SCM METODOLOGIJE
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
8 SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
DA |
|
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
NE |
|
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
9 PRILOZI
|
PRILOZI |
|
NE |
|
---------- |
10 POTPIS ČELNIKA TIJELA
|
Potpis: potpredsjednica Vlade i ministrica dr. sc. Martina Dalić
Datum: 8. prosinca 2017. god., Zagreb |
11 ODGOVARAJUĆA PRIMJENA OVOGA OBRASCA U SLUČAJU PROVEDBE ČLANKA 18. STAVKA 2. ZAKONA O PROCJENI UČINAKA PROPISA ("NARODNE NOVINE", BROJ 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
Komentari