Na temeljučlanka 36. stavka 3., članka 37. stavka 6., članka 51. stavka 1 članka 55.stavka 4. i članka 61. Zakona o vinu („Narodne novine“ br. 96/03, 25/09, 55/11, 82/13 i 14/14) i članka 3. stavka 4., a u svezi sa člankom 8. stavkom 2. alinejom 2., 3., 4. i 5. Zakona o Zajedničkoj organizaciji tržišta i posebnim mjerama i pravilima vezanim za tržište poljoprivrednih proizvoda („Narodne novine“ br. 82/13).
PRAVILNIK O SLUŽBENIM KONTROLAMA VINA, GROŽĐA MOŠTA, SOKA OD GROŽĐA, VOĆNIH VINA I AROMATIZIRANIH PROIZVODA OD VINA
OPĆE ODREDBE
Predmet Pravilnika
Članak 1.
Ovim Pravilnikom utvrđuju se provedba službenih kontrola grožđa, mošta, soka od grožđa, vina, voćnih vina i aromatiziranih proizvoda od vina (u daljnjem tekstu: vino i drugi proizvodi) u svim fazama proizvodnje, prerade i distribucije, pri izvozu, uvozu, unosu i na tržištu radi utvrđivanja sukladnosti vina i drugih proizvoda s odredbama propisa o vinu i drugim proizvodima te propisima o zajedničkoj organizaciji tržišta u sektoru vina.
Veza s EU propisima
Članak 2.
Ovim Pravilnikom se osigurava provedba službenih kontrola u sektoru vina i drugih proizvoda vezanih za provedbu:
- Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o uspostavljanju zajedničke organizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda i stavljanju izvan snage uredbi Vijeća (EEZ) br. 922/72, (EEZ) br. 234/79, (EZ) br. 1037/2001 i (EZ) br. 1234/2007,
- Uredbe Komisije (EZ) br. 555/2008 od 27. lipnja 2008. o utvrđivanju podrobnih pravila za provedbu Uredbe Vijeća (EZ) br. 479/2008 u pogledu programa potpore, trgovine s trećim zemljama, proizvodnim potencijalom i kontrolama u sektoru vina,
- Uredbe Komisije (EZ) br. 436/2009 od 26. svibnja 2009. o utvrđivanju podrobnih pravila za provedbu Uredbe Vijeća (EZ) br. 479/2008 u pogledu registra vinograda, obveznih izjava i prikupljanja informacija za praćenje tržišta vina, dokumenata koji prate u prometu pošiljke proizvoda od grožđa i vina i evidencija u sektoru vina,
- Uredbe Komisije (EZ) br. 606/2009 od 10. srpnja 2009. o utvrđivanju određenih podrobnih pravila za provedbu Uredbe Vijeća (EZ) br. 479/2008 u pogledu kategorija proizvoda od grožđa i vina, enoloških postupaka i ograničenja,
- Uredbe Komisije (EZ) br. 607/2009 od 14. srpnja 2009. o utvrđivanju određenih podrobnih pravila za provedbu Uredbe Vijeća (EZ) br. 479/2008 u pogledu zaštićenih oznaka izvornosti i oznaka zemljopisnog podrijetla, tradicionalnih izraza, označavanja i prezentiranja određenih proizvoda u sektoru vina,
- Uredbe (EU) br. 251/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o definiciji, opisivanju, prezentiranju, označivanju i zaštiti oznaka zemljopisnog podrijetla aromatiziranih proizvoda od vina i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EEZ) br. 1601/91 (SL L 084, 20.3.2014.), (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 251/2014).
Pojmovnik
Članak 3.
Za potrebe ovoga Pravilnika koriste se sljedeći pojmovi: 1. »službena kontrola« znači svaki oblik kontrole/inspekcijskog nadzora koji nadležno tijelo, odnosno tijela nadležna za provođenje inspekcije provode sa ciljem verifikacije sukladnosti propisa u sektoru vina i drugih proizvoda, 2.»verifikacija« znači provjeravanje, pregledom i razmatranjem objektivnih dokaza, jesu li zadovoljeni utvrđeni uvjeti, 3. »nadležno tijelo« je Ministarstvo poljoprivrede, koje je središnje tijelo državne uprave nadležno za sektor vina i drugih proizvoda, 4. »inspekcija« znači kontrolu grožđa, vina i drugih proizvoda, kako bi se verificiralo da su zadovoljeni uvjeti propisa, 5. »nesukladnost« znači ne udovoljavanje vina i drugih proizvoda s odgovarajućim propisima, 6. »uzimanje uzoraka za analizu« znači uzimanje vina i drugih proizvoda ili bilo kojih drugih tvari, uključujući one iz okoliša, koji su važni za proizvodnju, preradu i distribuciju vina i drugih proizvoda kako bi se analizom verificirala provedba propisa o vinu i drugim proizvodima, 7. »službeno zadržavanje« znači postupak kojim nadležno tijelo osigurava da se vino i drugi proizvodi ne premještaju ili da se njima ne raspolaže, dok se ne donese odluka o njihovoj namjeni; to obuhvaća skladištenje od strane subjekta u skladu s uputama nadležnog tijela, 8. »dokumentacijski pregled« znači pregled komercijalnih dokumenata i drugih obvezujućih dokumenata, 9. »fizički pregled« znači provjeru vina i drugih proizvoda, što može uključivati provjere u proizvodnji, doradi, punjenju, skladištenju, prijevozu te uvozu/unosu i na tržištu, pakiranja, označavanja, uzimanja uzoraka za analizu i laboratorijsko testiranje i ostale provjere potrebne da se verificira udovoljavanje propisima o vinu i drugim proizvodima, 10. »plan (program) kontrole« znači plan koji je izradilo nadležno tijelo, a koji sadrži opće informacije o ustrojstvu i organizaciji službenih sustava kontrole,
11. »treće zemlje« su zemlje koje nisu zemlje članice Europske unije, 12. »zemlje članice«su zemlje članice Europske unije
13. »subjekt« je svaka fizička ili pravna osoba koja obavlja proizvodnju doradu, punjenje, skladištenje, prijevoz te uvoz, unos iz zemalja članica, te stavljanje na tržište vina i drugih proizvoda,
14. »pretpakovina« znači vino, mošt, sok od grožđa, voćna vina, aromatizirani proizvodi od vina i na bazi vina koji se nalaze u posudama manjim od 60 litara, koja se kao takva prezentira krajnjem potrošaču u ambalaži, na način da se na sadržaj ne može utjecati i mijenjati ga bez vidljivih promjena na ambalaži,
15. »nepretpakovina« znači vino mošt, sok od grožđa, voćna vina, aromatizirani proizvodi od vina i na bazi vina koji se nalaze u posudama većim od 60 litara i kojima se na sadržaj može utjecati bez vidljivih promjena na posudama, a u uobičajeno se koriste pojmovi rinfuza/otvorena roba/rasuto stanje,
16. »uvoznik« je fizička ili pravna osoba koja preuzima odgovornost stavljanja u promet vina i drugih proizvoda koja nisu podrijetlom iz Europske unije.
PROVEDBA SLUŽBENIH KONTROLA
Suradnja u provođenju službenih kontrola
Članak 4.
Sva tijela uključena u sustav provođenja službenih kontrola obvezna su surađivati i razmjenjivati informacije i podatke koji doprinose uspostavi kvalitetnog sustava kontrola, a pri tome trebaju voditi računa o povjerljivost tih informacija i podataka.
Osnovna načela provedbe službenih kontrola
Članak 5.
(1) Službene kontrole koje se odnose na područje vina i drugih proizvoda moraju se provoditi redovito, na temelju analize rizika i s odgovarajućom učestalošću kao bi se postigli ciljevi propisa o vinu i drugim proizvodima te propisima o zajedničkoj organizaciji tržišta u sektoru vina, uzimajući u obzir slijedeće:
- utvrđene rizike sukladnoprocedurama vezanim za analizu rizika,
- dokumentacijske provjere,
- informacije koje bi mogle ukazivati na nesukladnost,
- planove kontrola i
- ostale čimbenike koji doprinose učinkovitosti kontrola.
(2) Službene kontrole moraju se voditi načelima nepristranosti, neovisnosti i dosljednosti, a pri tome se moraju osigurati koordinacija i komunikacija svih tijela uključenih u sustav provođenja službenih kontrola.
(3) Službene kontrole grožđa, vina i drugih proizvoda provode se sa istom pozornošću u svim fazama proizvodnje, prerade, distribucije, pri izvozu, uvozu, unosu i na tržištu.
(4) Službene kontrole provode se bez prethodne najave, osim u iznimnim slučajevima kada se nadzor može najaviti 24 sata unaprijed.
(2) Analiza rizika se ažurira po potrebi te sukladno podacima iz prethodnog razdoblja.
Obveze nadziranih subjekata
Članak 7.
(1) Nadzirani subjekt dužan je inspektoru omogućiti provedbu službene kontrole te osigurati uvjete za nesmetan rad.
(2) Nadzirani subjekt dužan je inspektoru prilikom provedbe službene kontrole dopustiti uvid u poslovne knjige i drugu dokumentaciju te pružiti potrebne podatke i obavijesti.
(3) Službena kontrola/inspekcijski nadzor može se obaviti i u nazočnosti člana OPG-a, odnosno djelatnika koji je zatečen na radu u obrtu ili pravnoj osobi. Takvim očevidom može se utvrditi činjenično stanje, a o činjenicama u slučaju utvrđenih nepravilnosti zatražit će se očitovanje na zapisnik odgovorne osobe nadziranog subjekta.
(4) Nadzirani subjekt dužan je inspektoru omogućiti uzimanje uzoraka.
(5) Nadzirani subjekt dužan je na zahtjev inspektora dostaviti ili pripremiti poslovnu dokumentaciju i podatke potrebne za provedbe inspekcijskog nadzora u roku koji mu inspektor odredi, ako se predmetna dokumentacija ne nalazi kod nadziranog subjekta prilikom provedbi nadzora.
(6) Rok iz stavka 5. ovoga članka mora biti primjeren vrsti zahtjeva.
(7) Ako nadzirani subjekt ili osoba iz stavka 3. ovoga članka sprečava inspektora u obavljanju službene kontrole/inspekcijskog nadzora, tako da ne dopušta ulaz na nadziranu površinu ili objekt nadzora ili prijeti inspektoru, inspektor može zatražiti zaštitu djelatnika nadležne policijske uprave.
(8) Ako nadzirani subjekt ili osoba iz stavka 3. ovoga članka koja podliježe provedbi službene kontrole/inspekcijskog nadzora odbije da joj se utvrdi identitet, inspektor će pisano, a u žurnim slučajevima i na usmeni zahtjev, od nadležne policijske uprave zatražiti pomoć pri utvrđivanju njezina identiteta.
Kontrolne aktivnosti, metode i tehnike
Članak 8.
(1) Službene kontrole/inspekcijske nadzore provode se uz korištenje prikladnih kontrolnih metoda i tehnika kao što su nadziranje, dokumentacijski pregledi, verifikacija,uzimanje uzoraka i analize, te ostalo što doprinosi učinkovitosti nadzora. (2) Službene kontrole/inspekcijski nadzor vina i drugih proizvoda moraju uključivati između ostaloga i sljedeće aktivnosti: (a) pregled/ispitivanje bilo kojeg kontrolnog sustava ili evidencije, kojeg je uspostavio subjekt ili bilo koje drugo službeno tijelo s utvrđenim stvarnim stanjem; (b) kontrole/inspekciju slijedećeg: – proizvodnog objekta proizvođača vina i drugih proizvoda, uključujući njihovo okruženje, prostorije, opremu, uređaje i strojeve, prijevoz, kao i samo vino i druge proizvode; – sirovina, sastojaka, pomoćnih dodataka u proizvodnji te ostalih proizvoda uključujući enološka sredstava koja se koriste u preradi grožđa, proizvodnji vina i drugih proizvoda; – poluprerađenih proizvoda; – materijala i predmeta koji dolaze u neposredan dodir s vinom i drugim proizvodima;
– označavanja, prezentiranja i oglašavanja; (c) pregled pisane dokumentacije i drugih oblika evidencija koje bi mogle biti od važnosti pri procjeni sukladnosti s propisima; (d) sve ostale aktivnosti potrebne za osiguranje postizanja ciljeva ovoga pravilnika i ostalih propisa o vinu i drugim proizvodima te propisima o zajedničkoj organizaciji tržišta u sektoru vina.
(3) Ako u provođenju službenih kontrola/inspekcijskih nazora, nadležna inspekcija utvrdi nesukladnost ili postoji opravdana sumnja u nesukladnost poduzet će odgovarajuće mjere, koje mogu uključivati privremenu zabranu prodaje proizvoda do okončanja postupaka, odgovarajuće zbrinjavanje proizvoda koji ne udovoljavaju zahtjevima (destilacija zdravstveno ispravnih/neškodljivo zbrinjavanje), vraćanje pošiljke u državu iz koje je proizvod uvezen/unesen.
(4) Mišljenje o odgovarajućoj preradi proizvoda iz stavka 3. ovoga članka daje Hrvatski centar za poljoprivredu hranu i selo (u daljem tekstu: Centar).
UZIMANJE UZORAKA I ANALIZA
Opće odredbe o uzimanju uzoraka
Članak 9.
(1) Kad je tijekom provođenja inspekcijskog nadzora potrebno uzeti uzorak radi analize, inspektor je obvezan uzeti uzorak i dostaviti ga na analizu u ovlašteni laboratorij.
(2) Prilikom uzimanja uzorka inspektor ima pravo i dužnost:
– uzeti tri istovjetna uzoraka od istog proizvoda pod jednakim uvjetima i u isto vrijeme: službeni uzorak, uzorak za drugu analizu za potrebe stranke/odgovornog subjekta, treći referentni uzorak, a u količini potrebno za ispitivanje
– sastaviti zapisnik o uzimanju uzorka koji je sastavni dio zapisnika o provedenoj službenoj kontroli/inspekcijskom nadzoru, a koji sadrži podatke o subjektu kod kojeg je uzet uzorak, proizvođaču/punitelju i proizvodu, objektu u kojem se nalazi proizvod od kojeg je uzet uzorak, opisu proizvoda, ambalaži i oznakama proizvoda (za pretpakovine) te sve ostale važne okolnosti vezan za uzorak,
– uzorak zapečatiti i označiti,
– uzorak uzet za analizu bez odgađanja dostaviti ovlaštenom laboratoriju uz popratni dopis u kojem se obvezno navodi što se treba analizirati,
– uzorak treba čuvati u odgovarajućim uvjetima do završetka postupka,
– nadziranog subjekta od kojeg je uzet uzorak pisano izvijestiti o rezultatima analize.
(4) Rezultat analize službenog uzorka po pisanom zahtjevu subjekta odgovornog za kakvoću vina i drugih proizvoda (proizvođač/punitelj) može se pobijati rezultatom druge analize uzorka.
(5) Na pisani zahtjev subjekta odgovornog za kakvoću vina i drugih proizvoda (proizvođač/punitelj), uzorak za drugu analizu bez odgađanja dostavlja se ovlaštenom laboratoriju koji može biti po izboru nadziranog subjekta. Zahtjev za drugu analizu nadzirani subjekt podnosi u roku od sedam dana od dana dostave rezultata prve analize. Ako nadzirani subjekt ne podnese zahtjev u roku, smatrat će se da je suglasan s rezultatom analize.
(6) Ako rezultat druge analize potvrdi nesukladnosti utvrđene rezultatom prve analize, rezultat druge analize uzorka smatra se konačnim.
(7) Ako rezultat druge analize nije u skladu s rezultatom prve analize, inspektor će dostaviti treći referentni uzorak u laboratorij koji nije radio prvu i drugu analizu. Rezultat trećeg ispitivanja je konačan.
(8) Troškovi analize/ispitivanja uzorka podmiruju se iz državnog proračuna kada je rezultat analize u skladu s propisanim odredbama. Kada rezultat analize nije u skladu s propisanim odredbama i u slučaju kada subjekt odgovoran za kakvoću zahtijeva drugu analizu, troškove prve i druge analize snosi nadzirani subjekt. Troškove treće analize snosi strana koja je podnositelj zahtjeva za analizu.
(9) Subjekt odgovoran za kakvoću kod kojeg su uzeti uzorci ne ostvaruje pravo na naknadu vrijednosti uzorka i ambalaže.
(10) O troškovima analize/ispitivanja uzorka, koje podmiruje subjekt odgovoran za kakvoću, inspektor donosi rješenje.
(11) U inspekcijskim postupcima po anonimnim prijavama ne uzimaju se uzorci, osim kada inspektor u provođenju inspekcijskog nadzora procijeni da je to nužno.
(12) U inspekcijskom postupku po prijavi kada je rezultat analize u skladu s propisanim odredbama, troškove analize uzorka snosi prijavitelj.
Posebne odredbe o uzimanju uzoraka vina i drugih proizvoda
Članak 10.
(1) Uzimanje uzoraka pretpakovina mora se uzeti od iste serije ili lota te istih zapremina, u količini dovoljnoj za fizikalno kemijsko i organoleptično ispitivanje, pri čemu ukupan volumen ne smije biti manji od 5.0 L, razdijeljen u šest istovjetnih podjedinica, od kojih dvije mogu ostati kod nadziranog subjekta za drugu analizu.
(2) Uzimanjem uzoraka nepretpakovine mora se osigurati da je uzorak reprezentativan, tako da predstavlja prosječan sadržaj proizvoda od kojeg se uzima, pri čemu ukupna količina uzorka ne smije biti manja od 5.0 L, razdijeljen u šest istovjetnih podjedinica, od kojih dvije mogu ostati kod nadziranog subjekta za drugu analizu.
(3) Uzorkovanje enoloških sredstava mora osigurati reprezentativnost ukupne količine koju uzorak predstavlja i mora osigurati minimalnu količinu potrebnu za ciljano ispitivanje.
(4) Uzorci pretpakovina dostavljaju se u ovlaštene laboratorije bez preinaka, zapečaćeni tako da se ne može mijenjati sadržaj uzorka bez povrede pečata i slijedećim navodima inspekcije:
- naziv inspekcije,
- naziv subjekta kod kojeg je uzet uzorak,
- naziv proizvoda od kojeg je uzet uzorak
- mjesto i objekt gdje je uzet uzorak,
- naziv proizvođača/punitelja,
- datum uzimanja uzorka.
(5) Uzorci od nepretpakovine dostavljaju se u ovlaštene laboratorije zapečaćenitako da se ne može mijenjati sadržaj uzorka bez povrede pečata, i slijedećim navodima inspekcije:
- naziv inspekcije,
- naziv subjekta kod kojeg je uzet uzorak,
- naziv proizvođača vina i drugog proizvoda,
- naziv proizvoda od kojeg je uzet uzorak,
- količina od kojeg je uzet uzorak i oznake posuda iz kojih je uzet uzorak,
- mjesto i objekt gdje je uzet uzorak,
- datum uzimanja uzorka.
Fizikalno-kemijske, mikrobiološke i organoleptične analize
Članak 11.
(1) Analiza uzoraka uzetih u službenim kontrolama/inspekcijskim nadzorima može se temeljiti na analizi fizikalno-kemijskih, mikrobioloških i senzornih parametara.
(2) Fizikalno kemijske analize vina i drugih proizvoda provode se sukladno Pravilniku o uvjetima analize mošta, vina i drugih proizvoda od vina i voćnih vina i drugih proizvoda na bazi voćnih vina („Narodne novine“ br. 102/04 i 121/14), a senzorna ispitivanja sukladno Pravilniku o organoleptičnom (senzornom) ocjenjivanju mošta i vina („Narodne novine“ br. 106/04, 137/12, 142/13, 48/14 i 01/15) podzakonskim propisima koji uređuju pitanje fizikalno kemijske analize i organoleptična svojstva vina.
(3) U slučaju sumnje u autentičnost ili patvorenje može se zatražiti analize stabilnih izotopa.
(4) Vina proizvedena u Republici Hrvatskoj analiziraju se na sve fizikalno-kemijske parametre te organoleptična svojstva uređena pravilnicima iz stavka 2. ovoga članka.
(5) Vina iz uvoza/unosa analiziraju se na fizikalno kemijske parametre VI1 obrasca,organoleptična svojstva, koristeći metodu„DA/NE“, vezana sortna obilježja kao i sukladnost s navodima deklariranih oznaka (npr. suho, polusuho, i dr.), te obvezujuće zakonodavstvo EU.
(6) Ovlašteni laboratorij dužan je podnositelju zahtjeva dostaviti izvješće o rezultatima fizikalno–kemijske analize, s mišljenjem o kakvoći, u roku od 5 dana od dana zaprimanja uzorka, osim u slučaju izotopnih ili analiza drugih parametara za koje treba duže vrijeme.
(7) Ovlašteni laboratorij dužan je podnositelju zahtjeva dostaviti izvješće o rezultatima fizikalno–kemijske i organoleptične analize, s mišljenjem o kakvoći, u roku od 15 dana od dana zaprimanja uzorka.
(8) U slučaju kada se samo provodi organoleptična analiza, Centar je dužan podnositelju zahtjeva dostaviti izvješće o rezultatima ocjenjivanja, s mišljenjem o kakvoći, u roku od 15 dana od dana zaprimanja uzorka.
Ovlaštenilaboratoriji
Članak 12.
(1) Fizikalno-kemijske analize za potrebe službenih kontrola propisanih ovim Pravilnikom obavljaju laboratoriji ovlašteni odredbama Zakona o Zajedničkoj organizaciji tržišta i posebnim mjerama i pravilima vezanim za tržište poljoprivrednih proizvoda („Narodne novine“ br. 82/13) i Zakona o vinu („Narodne novine“ br. 96/03, 25/09, 55/11, 82/13 i 14/14).
(2) Prvu fizikalno-kemijsku analizu provodi Centar, a drugu i treću provode ovlašteni laboratoriji koji nisu proveli prvu ili drugu fizikalno-kemijsku analizu, osim u slučaju izotopnih analiza.
(3) U slučaju da laboratorij iz stavka 2. ovoga članka ne može obaviti sve tražene analize može podugovoriti traženo s drugim ovlaštenim EU laboratorijem.
(4) Organoleptično ocjenjivanje obavlja Centar na temelju ovlaštenja ministra.
(5) U slučaju negativnog rezultata organoleptične analize, ponovna analiza može se provesti na zahtjev stranke. U drugoj organoleptičnoj analizi ne mogu sudjelovati ocjenjivači koji su sudjelovali u prvom ocjenjivanju. Rezultat druge senzorne analize je konačan.
Obvezno izvješćivanje
Članak 13.
(1) Svaka fizička i pravna osoba koja je u Republici Hrvatskoj primatelj pošiljke vina, mošta i soka od grožđa podrijetlom iz trećih zemalja, a koja dolazi iz zemalja članica kao nepretpakovina, obvezna je o svakoj pošiljci obavijestiti inspekciju na propisanom obrascu s prilogom VI 2 obrasca, u roku ne duljem od dva dana od dana prispijeća pošiljke, prema uputi na mrežnim stranicama Ministarstva.
(2) Svaka fizička i pravna osoba koja je u Republici Hrvatskoj primatelj pošiljke vina, mošta i soka od grožđa, kao nepretpakovine, a proizvedene u EU, osim vina, mošta i soka od grožđa podrijetlom iz Republike Hrvatske, obvezna je o svakoj pošiljci obavijestiti inspekciju na propisanom obrascu, u roku ne duljem od dva dana po prispijeću pošiljke, prema uputi na mrežnim stranicama Ministarstva. Propisani obrazac nalazi se na mrežnoj stranici Ministarstva poljoprivrede www.mps.hr.
Uvoz vina
Članak 14.
(1) Uvoznik je obvezan o svakoj pošiljci obavijestiti inspekciju na propisanom obrascu s prilogom VI 1 obrasca o uvozu vina kao pretpakovine i nepretpakovine, u roku ne duljem od dva dana od dana prispijeća pošiljke vina, prema uputi na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede www.mps.hr..
(2) Inspektor na temelju analize rizika slučajnim izborom odlučuje o namjeri uzorkovanja uvezenog vina, te je dužan u roku od 24 sata radnim danom (vrijeme subote i nedjelje se ne računaju) po zaprimanju obavijesti o uvozu obavijestiti uvoznika da će vino uzrokovati.
(3) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka inspektor mora obaviti uzorkovanje u roku ne dužem od 10 dana od dana zaprimanja obavijesti o uvozu. U tom roku uvoznik nema mogućnost stavljanja na tržište uvezenog vina.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Stupanje na snagu
Članak 15.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u Narodnim novinama.
Na temelju članka 36. stavka 3., članka 37. stavka 6., članka 51. stavka 1 članka 55. stavka 4. i članka 61. Zakona o vinu („Narodne novine“ br. 96/03, 25/09, 55/11, 82/13 i 14/14) i članka 3. stavka 4., a u svezi sa člankom 8. stavkom 2. alinejom 2., 3., 4. i 5. Zakona o Zajedničkoj organizaciji tržišta i posebnim mjerama i pravilima vezanim za tržište poljoprivrednih proizvoda („Narodne novine“ br. 82/13).
PRAVILNIK O SLUŽBENIM KONTROLAMA VINA, GROŽĐA MOŠTA, SOKA OD GROŽĐA, VOĆNIH VINA I AROMATIZIRANIH PROIZVODA OD VINA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Predmet Pravilnika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 1.
Ovim Pravilnikom utvrđuju se provedba službenih kontrola grožđa, mošta, soka od grožđa, vina, voćnih vina i aromatiziranih proizvoda od vina (u daljnjem tekstu: vino i drugi proizvodi) u svim fazama proizvodnje, prerade i distribucije, pri izvozu, uvozu, unosu i na tržištu radi utvrđivanja sukladnosti vina i drugih proizvoda s odredbama propisa o vinu i drugim proizvodima te propisima o zajedničkoj organizaciji tržišta u sektoru vina.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Veza s EU propisima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 2.
Ovim Pravilnikom se osigurava provedba službenih kontrola u sektoru vina i drugih proizvoda vezanih za provedbu:
- Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o uspostavljanju zajedničke organizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda i stavljanju izvan snage uredbi Vijeća (EEZ) br. 922/72, (EEZ) br. 234/79, (EZ) br. 1037/2001 i (EZ) br. 1234/2007,
- Uredbe Komisije (EZ) br. 555/2008 od 27. lipnja 2008. o utvrđivanju podrobnih pravila za provedbu Uredbe Vijeća (EZ) br. 479/2008 u pogledu programa potpore, trgovine s trećim zemljama, proizvodnim potencijalom i kontrolama u sektoru vina,
- Uredbe Komisije (EZ) br. 436/2009 od 26. svibnja 2009. o utvrđivanju podrobnih pravila za provedbu Uredbe Vijeća (EZ) br. 479/2008 u pogledu registra vinograda, obveznih izjava i prikupljanja informacija za praćenje tržišta vina, dokumenata koji prate u prometu pošiljke proizvoda od grožđa i vina i evidencija u sektoru vina,
- Uredbe Komisije (EZ) br. 606/2009 od 10. srpnja 2009. o utvrđivanju određenih podrobnih pravila za provedbu Uredbe Vijeća (EZ) br. 479/2008 u pogledu kategorija proizvoda od grožđa i vina, enoloških postupaka i ograničenja,
- Uredbe Komisije (EZ) br. 607/2009 od 14. srpnja 2009. o utvrđivanju određenih podrobnih pravila za provedbu Uredbe Vijeća (EZ) br. 479/2008 u pogledu zaštićenih oznaka izvornosti i oznaka zemljopisnog podrijetla, tradicionalnih izraza, označavanja i prezentiranja određenih proizvoda u sektoru vina,
- Uredbe (EU) br. 251/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o definiciji, opisivanju, prezentiranju, označivanju i zaštiti oznaka zemljopisnog podrijetla aromatiziranih proizvoda od vina i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EEZ) br. 1601/91 (SL L 084, 20.3.2014.), (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 251/2014).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Pojmovnik
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 3.
Za potrebe ovoga Pravilnika koriste se sljedeći pojmovi:
1. »službena kontrola« znači svaki oblik kontrole/inspekcijskog nadzora koji nadležno tijelo, odnosno tijela nadležna za provođenje inspekcije provode sa ciljem verifikacije sukladnosti propisa u sektoru vina i drugih proizvoda,
2.»verifikacija« znači provjeravanje, pregledom i razmatranjem objektivnih dokaza, jesu li zadovoljeni utvrđeni uvjeti,
3. »nadležno tijelo« je Ministarstvo poljoprivrede, koje je središnje tijelo državne uprave nadležno za sektor vina i drugih proizvoda,
4. »inspekcija« znači kontrolu grožđa, vina i drugih proizvoda, kako bi se verificiralo da su zadovoljeni uvjeti propisa,
5. »nesukladnost« znači ne udovoljavanje vina i drugih proizvoda s odgovarajućim propisima,
6. »uzimanje uzoraka za analizu« znači uzimanje vina i drugih proizvoda ili bilo kojih drugih tvari, uključujući one iz okoliša, koji su važni za proizvodnju, preradu i distribuciju vina i drugih proizvoda kako bi se analizom verificirala provedba propisa o vinu i drugim proizvodima,
7. »službeno zadržavanje« znači postupak kojim nadležno tijelo osigurava da se vino i drugi proizvodi ne premještaju ili da se njima ne raspolaže, dok se ne donese odluka o njihovoj namjeni; to obuhvaća skladištenje od strane subjekta u skladu s uputama nadležnog tijela,
8. »dokumentacijski pregled« znači pregled komercijalnih dokumenata i drugih obvezujućih dokumenata,
9. »fizički pregled« znači provjeru vina i drugih proizvoda, što može uključivati provjere u proizvodnji, doradi, punjenju, skladištenju, prijevozu te uvozu/unosu i na tržištu, pakiranja, označavanja, uzimanja uzoraka za analizu i laboratorijsko testiranje i ostale provjere potrebne da se verificira udovoljavanje propisima o vinu i drugim proizvodima,
10. »plan (program) kontrole« znači plan koji je izradilo nadležno tijelo, a koji sadrži opće informacije o ustrojstvu i organizaciji službenih sustava kontrole,
11. »treće zemlje« su zemlje koje nisu zemlje članice Europske unije,
12. »zemlje članice« su zemlje članice Europske unije
13. »subjekt« je svaka fizička ili pravna osoba koja obavlja proizvodnju doradu, punjenje, skladištenje, prijevoz te uvoz, unos iz zemalja članica, te stavljanje na tržište vina i drugih proizvoda,
14. »pretpakovina« znači vino, mošt, sok od grožđa, voćna vina, aromatizirani proizvodi od vina i na bazi vina koji se nalaze u posudama manjim od 60 litara, koja se kao takva prezentira krajnjem potrošaču u ambalaži, na način da se na sadržaj ne može utjecati i mijenjati ga bez vidljivih promjena na ambalaži,
15. » nepretpakovina« znači vino mošt, sok od grožđa, voćna vina, aromatizirani proizvodi od vina i na bazi vina koji se nalaze u posudama većim od 60 litara i kojima se na sadržaj može utjecati bez vidljivih promjena na posudama, a u uobičajeno se koriste pojmovi rinfuza/otvorena roba/rasuto stanje,
16. » uvoznik« je fizička ili pravna osoba koja preuzima odgovornost stavljanja u promet vina i drugih proizvoda koja nisu podrijetlom iz Europske unije.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PROVEDBA SLUŽBENIH KONTROLA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Suradnja u provođenju službenih kontrola
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 4.
Sva tijela uključena u sustav provođenja službenih kontrola obvezna su surađivati i razmjenjivati informacije i podatke koji doprinose uspostavi kvalitetnog sustava kontrola, a pri tome trebaju voditi računa o povjerljivost tih informacija i podataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Osnovna načela provedbe službenih kontrola
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 5.
(1) Službene kontrole koje se odnose na područje vina i drugih proizvoda moraju se provoditi redovito, na temelju analize rizika i s odgovarajućom učestalošću kao bi se postigli ciljevi propisa o vinu i drugim proizvodima te propisima o zajedničkoj organizaciji tržišta u sektoru vina, uzimajući u obzir slijedeće:
- utvrđene rizike sukladno procedurama vezanim za analizu rizika,
- dokumentacijske provjere,
- informacije koje bi mogle ukazivati na nesukladnost,
- planove kontrola i
- ostale čimbenike koji doprinose učinkovitosti kontrola.
(2) Službene kontrole moraju se voditi načelima nepristranosti, neovisnosti i dosljednosti, a pri tome se moraju osigurati koordinacija i komunikacija svih tijela uključenih u sustav provođenja službenih kontrola.
(3) Službene kontrole grožđa, vina i drugih proizvoda provode se sa istom pozornošću u svim fazama proizvodnje, prerade, distribucije, pri izvozu, uvozu, unosu i na tržištu.
(4) Službene kontrole provode se bez prethodne najave, osim u iznimnim slučajevima kada se nadzor može najaviti 24 sata unaprijed.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Analiza rizika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 6.
(1) Analiza rizika temelji se na:
- površini nasada,
- ulazu sirovina (vlastito/kupljeno grožđe/vino, proizvodi),
- količini proizvodnje,
- vrsti proizvodnje,
- broju zaštićenih oznaka,
- broju lotova,
- punjenju (vlastito ili uslužno ),
- izrečenim sankcijama,
- količini uvoza/unosa,
- uvozu pretpakovina ili nepretpakovina,
- nabavna/prodajna cijena i
-drugim relevantnim čimbenicima.
(2) Analiza rizika se ažurira po potrebi te sukladno podacima iz prethodnog razdoblja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Obveze nadziranih subjekata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 7.
(1) Nadzirani subjekt dužan je inspektoru omogućiti provedbu službene kontrole te osigurati uvjete za nesmetan rad.
(2) Nadzirani subjekt dužan je inspektoru prilikom provedbe službene kontrole dopustiti uvid u poslovne knjige i drugu dokumentaciju te pružiti potrebne podatke i obavijesti.
(3) Službena kontrola/inspekcijski nadzor može se obaviti i u nazočnosti člana OPG-a, odnosno djelatnika koji je zatečen na radu u obrtu ili pravnoj osobi. Takvim očevidom može se utvrditi činjenično stanje, a o činjenicama u slučaju utvrđenih nepravilnosti zatražit će se očitovanje na zapisnik odgovorne osobe nadziranog subjekta.
(4) Nadzirani subjekt dužan je inspektoru omogućiti uzimanje uzoraka.
(5) Nadzirani subjekt dužan je na zahtjev inspektora dostaviti ili pripremiti poslovnu dokumentaciju i podatke potrebne za provedbe inspekcijskog nadzora u roku koji mu inspektor odredi, ako se predmetna dokumentacija ne nalazi kod nadziranog subjekta prilikom provedbi nadzora.
(6) Rok iz stavka 5. ovoga članka mora biti primjeren vrsti zahtjeva.
(7) Ako nadzirani subjekt ili osoba iz stavka 3. ovoga članka sprečava inspektora u obavljanju službene kontrole/inspekcijskog nadzora, tako da ne dopušta ulaz na nadziranu površinu ili objekt nadzora ili prijeti inspektoru, inspektor može zatražiti zaštitu djelatnika nadležne policijske uprave.
(8) Ako nadzirani subjekt ili osoba iz stavka 3. ovoga članka koja podliježe provedbi službene kontrole/inspekcijskog nadzora odbije da joj se utvrdi identitet, inspektor će pisano, a u žurnim slučajevima i na usmeni zahtjev, od nadležne policijske uprave zatražiti pomoć pri utvrđivanju njezina identiteta.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Kontrolne aktivnosti, metode i tehnike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 8.
(1) Službene kontrole/inspekcijske nadzore provode se uz korištenje prikladnih kontrolnih metoda i tehnika kao što su nadziranje, dokumentacijski pregledi, verifikacija, uzimanje uzoraka i analize, te ostalo što doprinosi učinkovitosti nadzora.
(2) Službene kontrole/inspekcijski nadzor vina i drugih proizvoda moraju uključivati između ostaloga i sljedeće aktivnosti:
(a) pregled/ispitivanje bilo kojeg kontrolnog sustava ili evidencije, kojeg je uspostavio subjekt ili bilo koje drugo službeno tijelo s utvrđenim stvarnim stanjem;
(b) kontrole/inspekciju slijedećeg:
– proizvodnog objekta proizvođača vina i drugih proizvoda, uključujući njihovo okruženje, prostorije, opremu, uređaje i strojeve, prijevoz, kao i samo vino i druge proizvode;
– sirovina, sastojaka, pomoćnih dodataka u proizvodnji te ostalih proizvoda uključujući enološka sredstava koja se koriste u preradi grožđa, proizvodnji vina i drugih proizvoda;
– poluprerađenih proizvoda;
– materijala i predmeta koji dolaze u neposredan dodir s vinom i drugim proizvodima;
– označavanja, prezentiranja i oglašavanja;
(c) pregled pisane dokumentacije i drugih oblika evidencija koje bi mogle biti od važnosti pri procjeni sukladnosti s propisima;
(d) sve ostale aktivnosti potrebne za osiguranje postizanja ciljeva ovoga pravilnika i ostalih propisa o vinu i drugim proizvodima te propisima o zajedničkoj organizaciji tržišta u sektoru vina.
(3) Ako u provođenju službenih kontrola/inspekcijskih nazora, nadležna inspekcija utvrdi nesukladnost ili postoji opravdana sumnja u nesukladnost poduzet će odgovarajuće mjere, koje mogu uključivati privremenu zabranu prodaje proizvoda do okončanja postupaka, odgovarajuće zbrinjavanje proizvoda koji ne udovoljavaju zahtjevima (destilacija zdravstveno ispravnih/neškodljivo zbrinjavanje), vraćanje pošiljke u državu iz koje je proizvod uvezen/unesen.
(4) Mišljenje o odgovarajućoj preradi proizvoda iz stavka 3. ovoga članka daje Hrvatski centar za poljoprivredu hranu i selo (u daljem tekstu: Centar).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
UZIMANJE UZORAKA I ANALIZA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Opće odredbe o uzimanju uzoraka
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 9.
(1) Kad je tijekom provođenja inspekcijskog nadzora potrebno uzeti uzorak radi analize, inspektor je obvezan uzeti uzorak i dostaviti ga na analizu u ovlašteni laboratorij.
(2) Prilikom uzimanja uzorka inspektor ima pravo i dužnost:
– uzeti tri istovjetna uzoraka od istog proizvoda pod jednakim uvjetima i u isto vrijeme: službeni uzorak, uzorak za drugu analizu za potrebe stranke/odgovornog subjekta, treći referentni uzorak, a u količini potrebno za ispitivanje
– sastaviti zapisnik o uzimanju uzorka koji je sastavni dio zapisnika o provedenoj službenoj kontroli/inspekcijskom nadzoru, a koji sadrži podatke o subjektu kod kojeg je uzet uzorak, proizvođaču/punitelju i proizvodu, objektu u kojem se nalazi proizvod od kojeg je uzet uzorak, opisu proizvoda, ambalaži i oznakama proizvoda (za pretpakovine) te sve ostale važne okolnosti vezan za uzorak,
– uzorak zapečatiti i označiti,
– uzorak uzet za analizu bez odgađanja dostaviti ovlaštenom laboratoriju uz popratni dopis u kojem se obvezno navodi što se treba analizirati,
– uzorak treba čuvati u odgovarajućim uvjetima do završetka postupka,
– nadziranog subjekta od kojeg je uzet uzorak pisano izvijestiti o rezultatima analize.
(4) Rezultat analize službenog uzorka po pisanom zahtjevu subjekta odgovornog za kakvoću vina i drugih proizvoda (proizvođač/punitelj) može se pobijati rezultatom druge analize uzorka.
(5) Na pisani zahtjev subjekta odgovornog za kakvoću vina i drugih proizvoda (proizvođač/punitelj), uzorak za drugu analizu bez odgađanja dostavlja se ovlaštenom laboratoriju koji može biti po izboru nadziranog subjekta. Zahtjev za drugu analizu nadzirani subjekt podnosi u roku od sedam dana od dana dostave rezultata prve analize. Ako nadzirani subjekt ne podnese zahtjev u roku, smatrat će se da je suglasan s rezultatom analize.
(6) Ako rezultat druge analize potvrdi nesukladnosti utvrđene rezultatom prve analize, rezultat druge analize uzorka smatra se konačnim.
(7) Ako rezultat druge analize nije u skladu s rezultatom prve analize, inspektor će dostaviti treći referentni uzorak u laboratorij koji nije radio prvu i drugu analizu. Rezultat trećeg ispitivanja je konačan.
(8) Troškovi analize/ispitivanja uzorka podmiruju se iz državnog proračuna kada je rezultat analize u skladu s propisanim odredbama. Kada rezultat analize nije u skladu s propisanim odredbama i u slučaju kada subjekt odgovoran za kakvoću zahtijeva drugu analizu, troškove prve i druge analize snosi nadzirani subjekt. Troškove treće analize snosi strana koja je podnositelj zahtjeva za analizu.
(9) Subjekt odgovoran za kakvoću kod kojeg su uzeti uzorci ne ostvaruje pravo na naknadu vrijednosti uzorka i ambalaže.
(10) O troškovima analize/ispitivanja uzorka, koje podmiruje subjekt odgovoran za kakvoću, inspektor donosi rješenje.
(11) U inspekcijskim postupcima po anonimnim prijavama ne uzimaju se uzorci, osim kada inspektor u provođenju inspekcijskog nadzora procijeni da je to nužno.
(12) U inspekcijskom postupku po prijavi kada je rezultat analize u skladu s propisanim odredbama, troškove analize uzorka snosi prijavitelj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Posebne odredbe o uzimanju uzoraka vina i drugih proizvoda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 10.
(1) Uzimanje uzoraka pretpakovina mora se uzeti od iste serije ili lota te istih zapremina, u količini dovoljnoj za fizikalno kemijsko i organoleptično ispitivanje, pri čemu ukupan volumen ne smije biti manji od 5.0 L, razdijeljen u šest istovjetnih podjedinica, od kojih dvije mogu ostati kod nadziranog subjekta za drugu analizu.
(2) Uzimanjem uzoraka nepretpakovine mora se osigurati da je uzorak reprezentativan, tako da predstavlja prosječan sadržaj proizvoda od kojeg se uzima, pri čemu ukupna količina uzorka ne smije biti manja od 5.0 L, razdijeljen u šest istovjetnih podjedinica, od kojih dvije mogu ostati kod nadziranog subjekta za drugu analizu.
(3) Uzorkovanje enoloških sredstava mora osigurati reprezentativnost ukupne količine koju uzorak predstavlja i mora osigurati minimalnu količinu potrebnu za ciljano ispitivanje.
(4) Uzorci pretpakovina dostavljaju se u ovlaštene laboratorije bez preinaka, zapečaćeni tako da se ne može mijenjati sadržaj uzorka bez povrede pečata i slijedećim navodima inspekcije:
- naziv inspekcije,
- naziv subjekta kod kojeg je uzet uzorak,
- naziv proizvoda od kojeg je uzet uzorak
- mjesto i objekt gdje je uzet uzorak,
- naziv proizvođača/punitelja,
- datum uzimanja uzorka.
(5) Uzorci od nepretpakovine dostavljaju se u ovlaštene laboratorije zapečaćeni tako da se ne može mijenjati sadržaj uzorka bez povrede pečata, i slijedećim navodima inspekcije:
- naziv inspekcije,
- naziv subjekta kod kojeg je uzet uzorak,
- naziv proizvođača vina i drugog proizvoda,
- naziv proizvoda od kojeg je uzet uzorak,
- količina od kojeg je uzet uzorak i oznake posuda iz kojih je uzet uzorak,
- mjesto i objekt gdje je uzet uzorak,
- datum uzimanja uzorka.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Fizikalno-kemijske, mikrobiološke i organoleptične analize
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 11.
(1) Analiza uzoraka uzetih u službenim kontrolama/inspekcijskim nadzorima može se temeljiti na analizi fizikalno-kemijskih, mikrobioloških i senzornih parametara.
(2) Fizikalno kemijske analize vina i drugih proizvoda provode se sukladno Pravilniku o uvjetima analize mošta, vina i drugih proizvoda od vina i voćnih vina i drugih proizvoda na bazi voćnih vina („Narodne novine“ br. 102/04 i 121/14), a senzorna ispitivanja sukladno Pravilniku o organoleptičnom (senzornom) ocjenjivanju mošta i vina („Narodne novine“ br. 106/04, 137/12, 142/13, 48/14 i 01/15) podzakonskim propisima koji uređuju pitanje fizikalno kemijske analize i organoleptična svojstva vina.
(3) U slučaju sumnje u autentičnost ili patvorenje može se zatražiti analize stabilnih izotopa.
(4) Vina proizvedena u Republici Hrvatskoj analiziraju se na sve fizikalno-kemijske parametre te organoleptična svojstva uređena pravilnicima iz stavka 2. ovoga članka.
(5) Vina iz uvoza/unosa analiziraju se na fizikalno kemijske parametre VI1 obrasca, organoleptična svojstva, koristeći metodu „DA/NE“, vezana sortna obilježja kao i sukladnost s navodima deklariranih oznaka (npr. suho, polusuho, i dr.), te obvezujuće zakonodavstvo EU.
(6) Ovlašteni laboratorij dužan je podnositelju zahtjeva dostaviti izvješće o rezultatima fizikalno–kemijske analize, s mišljenjem o kakvoći, u roku od 5 dana od dana zaprimanja uzorka, osim u slučaju izotopnih ili analiza drugih parametara za koje treba duže vrijeme.
(7) Ovlašteni laboratorij dužan je podnositelju zahtjeva dostaviti izvješće o rezultatima fizikalno–kemijske i organoleptične analize, s mišljenjem o kakvoći, u roku od 15 dana od dana zaprimanja uzorka.
(8) U slučaju kada se samo provodi organoleptična analiza, Centar je dužan podnositelju zahtjeva dostaviti izvješće o rezultatima ocjenjivanja, s mišljenjem o kakvoći, u roku od 15 dana od dana zaprimanja uzorka.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Ovlašteni laboratoriji
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 12.
(1) Fizikalno-kemijske analize za potrebe službenih kontrola propisanih ovim Pravilnikom obavljaju laboratoriji ovlašteni odredbama Zakona o Zajedničkoj organizaciji tržišta i posebnim mjerama i pravilima vezanim za tržište poljoprivrednih proizvoda („Narodne novine“ br. 82/13) i Zakona o vinu („Narodne novine“ br. 96/03, 25/09, 55/11, 82/13 i 14/14).
(2) Prvu fizikalno-kemijsku analizu provodi Centar, a drugu i treću provode ovlašteni laboratoriji koji nisu proveli prvu ili drugu fizikalno-kemijsku analizu, osim u slučaju izotopnih analiza.
(3) U slučaju da laboratorij iz stavka 2. ovoga članka ne može obaviti sve tražene analize može podugovoriti traženo s drugim ovlaštenim EU laboratorijem.
(4) Organoleptično ocjenjivanje obavlja Centar na temelju ovlaštenja ministra.
(5) U slučaju negativnog rezultata organoleptične analize, ponovna analiza može se provesti na zahtjev stranke. U drugoj organoleptičnoj analizi ne mogu sudjelovati ocjenjivači koji su sudjelovali u prvom ocjenjivanju. Rezultat druge senzorne analize je konačan.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Obvezno izvješćivanje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 13.
(1) Svaka fizička i pravna osoba koja je u Republici Hrvatskoj primatelj pošiljke vina, mošta i soka od grožđa podrijetlom iz trećih zemalja, a koja dolazi iz zemalja članica kao nepretpakovina, obvezna je o svakoj pošiljci obavijestiti inspekciju na propisanom obrascu s prilogom VI 2 obrasca, u roku ne duljem od dva dana od dana prispijeća pošiljke, prema uputi na mrežnim stranicama Ministarstva.
(2) Svaka fizička i pravna osoba koja je u Republici Hrvatskoj primatelj pošiljke vina, mošta i soka od grožđa, kao nepretpakovine, a proizvedene u EU, osim vina, mošta i soka od grožđa podrijetlom iz Republike Hrvatske, obvezna je o svakoj pošiljci obavijestiti inspekciju na propisanom obrascu, u roku ne duljem od dva dana po prispijeću pošiljke, prema uputi na mrežnim stranicama Ministarstva. Propisani obrazac nalazi se na mrežnoj stranici Ministarstva poljoprivrede www.mps.hr.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uvoz vina
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 14.
(1) Uvoznik je obvezan o svakoj pošiljci obavijestiti inspekciju na propisanom obrascu s prilogom VI 1 obrasca o uvozu vina kao pretpakovine i nepretpakovine, u roku ne duljem od dva dana od dana prispijeća pošiljke vina, prema uputi na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede www.mps.hr..
(2) Inspektor na temelju analize rizika slučajnim izborom odlučuje o namjeri uzorkovanja uvezenog vina, te je dužan u roku od 24 sata radnim danom (vrijeme subote i nedjelje se ne računaju) po zaprimanju obavijesti o uvozu obavijestiti uvoznika da će vino uzrokovati.
(3) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka inspektor mora obaviti uzorkovanje u roku ne dužem od 10 dana od dana zaprimanja obavijesti o uvozu. U tom roku uvoznik nema mogućnost stavljanja na tržište uvezenog vina.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Stupanje na snagu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 15.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u Narodnim novinama.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede