E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

Obrazac prethodne procjene učinaka propisa za Zakon o Središnjem registru državne imovine

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo državne imovine

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

PRILOG 1.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo državne imovine

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

 

 

 

PRILOG 1.

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo državne imovine

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Zakon Središnjem registru državne imovine

1.3.

Datum:

15. prosinca 2017.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Služba za koordinaciju sustava upravljanja

 

01/6346-337

 

Vedran Blažeka, voditelj službe

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:   ne

 

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:  ne

 

Naziv pravne stečevine EU:

2.

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Ministarstvo državne imovine, kao pravni sljednik Središnjeg državnog ureda za upravljanje državnom imovinom, vodi Središnji registar državne imovine.

 

S obzirom na administrativnu preopterećenost Ministarstva, te činjenicu da do sada registar nije kompletiran, potrebno je njegovo vođenje izdvojiti iz sustava Ministarstva, te ga povjeriti tijelu nadležnom za praćenje i unaprjeđenje razvoja digitalnog društva, te provesti usklađivanje sa smjernicama, direktivama i regulativom Europske unije na području digitalnog društva i ekonomije.

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Trenutno je vođenje središnjeg registra državne imovine  u nadležnosti ministarstva državne imovine, te je isto potrebno novom regulativom izdvojiti iz sustava Ministarstva.  

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Vođenje Središnjeg registra od strane Ministarstva državne imovine pokazalo se neučinkovitim, pošto Ministarstvo uz vođenje evidencije o pojavnim oblicima imovine kojom upravlja i raspolaže, mora voditi i evidenciju pojavnih oblika imovine kojom upravljaju i raspolažu druga tijela. Uz navedeno,  kod adresata je često dolazilo do zabune, te je opća predodžba bila  da je Ministarstvo nadležno za upravljanje i raspolaganje cjelokupnom imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske

 

 

 

3.

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Povjeravanje vođenja registra središnjem državnom uredu za razvoj digitalnom društva, koji će sa svojim kapacitetima doprinijeti kvalitetnijem razvoju i upotpunjavaju sustava registra državne imovine, uz istovremeno administrativno rasterećenje Ministarstva državne imovine  

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

uspostava kvalitetnije i ažurnije evidencije državne imovine, te brže i učinkovitije popunjavanje te evidencije

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

Procijenjeni period u kojem bi prvi učinci zakona trebali biti vidljivi je 1 godina

4.

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

 

novi propis  

Obrazloženje: s obzirom da je vođenje Središnjeg registra temeljem važećeg Zakona o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske povjereno Ministarstvu državne imovine, potrebno je novim propisom prenijeti tu ovlast na drugo tijelo državne uprave, uz istovremeno usklađenje sa Zakonom o djelokrugu i nadležnosti ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave

 

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

 

Nije moguće nenormativno rješenje

 

Obrazloženje: važećim propisom određena je nadležnost Ministarstva državne imovine, koju je moguće promijeniti jedino donošenjem novog propisa

 

5.

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

da

ne

ne

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

da

ne

ne

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

da

ne

ne

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

da

ne

ne

5.1.5.

Cijena roba i usluga

da

ne

ne

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

da

ne

ne

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

da

ne

ne

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

da

ne

ne

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

da

ne

ne

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

da

ne

ne

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

da

ne

ne

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

da

ne

ne

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

da

ne

ne

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

 

Zakonom se mijenja samo nadležnost tijela za vođenje  Središnjeg registra, te se uređuju tehnički elementi njegovog funkcioniranja. Slijedom navedenog, propis ne proizvodi učinke na gospodarstvo

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.1.21.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

 

ne

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

 

ne

ne

ne

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

 

propis ne utječe na gospodarske faktore

 

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

da

ne

ne

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

da

ne

ne

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

da

ne

ne

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

 

Predloženi tekst Zakona neće utjecati na tržišno natjecanje, s obzirom da  svojim obuhvatom ne ulazi u navedeno područje.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.2.11.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

da

ne

ne

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

 

Zakon ne proizvodi učinak na tržišno natjecanje.

 

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

da

ne

ne

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

da

ne

ne

5.3.3.

Socijalna uključenost

da

ne

ne

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

da

ne

ne

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

da

ne

ne

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

 

Zakon nema utjecaja na navedeno područje

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.3.14.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

 

Zakon nema utjecaja na navedeno područje

 

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

 

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

da

ne

ne

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

da

ne

ne

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

da

ne

ne

5.4.4.

Status regulirane profesije

da

ne

ne

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

da

ne

ne

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

da

ne

ne

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

da

ne

ne

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

da

ne

ne

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

da

ne

ne

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

da

ne

ne

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

da

ne

ne

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

da

ne

ne

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

 

Zakon nema utjecaja na rad i tržište rada pošto ne regulira materiju koja utječe na smanjenje ili povećanje zaposlenosti.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.4.20.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

 

Zakon nema utjecaja na tržište rada

 

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

da

ne

ne

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

da

ne

ne

5.5.3.

Korištenje energije

da

ne

ne

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

da

ne

ne

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

da

ne

ne

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

da

ne

ne

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

da

ne

ne

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

da

ne

ne

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

da

ne

ne

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

 

Predloženi Zakon se ne bavi područjem zaštite okoliša, te stoga nema utjecaja na to područje

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.5.17.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

 

S obzirom da zakon ne  regulira djelatnosti koje bi imale učinak na područje zaštite okoliša ,nema niti adresata na koje bi se odnosio.

 

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

da

ne

ne

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

da

ne

ne

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

da

ne

ne

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

da

ne

ne

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

da

ne

ne

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

da

ne

ne

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

da

ne

ne

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

da

ne

ne

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

ne

ne

ne

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

 

Zakon nema izravnih utjecaja na zaštitu ljudskih prava jer ne regulira navedenu materiju

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.6.13.

Srednji i velikii poduzetnici

da

ne

ne

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.6.17.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

 

S obzirom da zakon  izravno ne regulira materiju zaštite ljudskih prava, nema niti adresata na koje se odnosi .

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

6.

Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

ne

Obrazloženje:

 

Predmet ovog zakona nije malo i sitno poduzetništvo, te stoga niti ne  propisuje jednokratne ili periodične administrativne obveze za taj krug adresata

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

ne

Obrazloženje:

 

Zakon prije svega propisuje skraćenje i pojednostavljenje postupaka raspolaganja  imovinom od strane ministarstva državne imovine prema zainteresiranim strankama,  e nema značajniji izravan učinak na područje tržišne konkurencije.

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

ne

Obrazloženje:

 

Ovim zakonom ne uvode se naknade i davanja

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

ne

Obrazloženje:

 

Zakon nema predviđenih utjecaja na mikro poduzetnike.

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje:

Zakon nema predviđenih utjecaja na male i srednje  poduzetnike, iako postoji mogućnost da će određeni poduzetnici kroz propise ovog zakona koji omogućuju lakše raspolaganje državnom imovinom kroz stjecanje određenog pojavnog oblike te imovine ostvariti poboljšanje svog poslovanja. Ove učinke nije moguće predvidjeti niti procijeniti.

 

7.

Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

 

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

8.

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

ne

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

ne

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

ne

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

ne

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

ne

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

ne

 

 

MSP test

 

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

ne

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

ne

9.

PRILOZI

 

-

 

 

 

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis:

 

 

 

 

 

 

Datum:

12. prosinca 2017.

11.

Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

 

Uputa:

 Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

 

 

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo državne imovine

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.