E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

Ministarstvo poljoprivrede

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

 Obrazac prethodne procjene za Nacrt prijedloga zakona o poljoprivredi 

PRILOG 1.

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

ZAKON O POLJOPRIVREDI

1.3.

Datum:

17. siječnja 2018. godine

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

UPRAVA ZA POLJOPRIVREDNU POLITIKU, EU I MEĐUNARODNU SURADNJU

Sektor za poljoprivrednu politiku

 

Marin Fak, načelnik sektora

01/6109 680, marin.fak@mps.hr

 

Dalibor Janda, voditelj službe

01/6109 857, dalibor.janda@mps.hr

 

Jasna Putar, voditelj odjela

01/6106 307, jasna.putar@mps.hr

 

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:

 

Ne

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:

 

Da

Naziv pravne stečevine EU:

 

1. Uredba (EU) br. 1307/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju pravila za izravna plaćanja poljoprivrednicima u programima potpore u okviru zajedničke poljoprivredne politike i o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 637/2008 i Uredbe Vijeća (EZ) br. 73/2009 (SL L 347, 20. 12. 2013.),

2. Uredba Komisije (EU) br. 702/2014 оd 25. lipnja 2014. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije ( SL L 193, 1. 7. 2014),

3. Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 187, 26.6.2014),

4. Uredba Komisije (EU) br. 1408/2013 оd 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na potpore de minimis u poljoprivrednom sektoru (SL L 352, 24.12.2013),

5. Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 оd 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL L 352, 24.12.2013),

6. Uredba (EU) br. 1305/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednoga fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1698/2005 (SL L 347, 20. 12. 2013.),

7. Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (SL L 347, 20.12.2013),

8. Uredba (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o financiranju, upravljanju i nadzoru zajedničke poljoprivredne politike i o stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 352/78, (EZ) br. 165/94, (EZ) br. 2799/98, (EZ) br. 814/2000, (EZ) br. 1290/2005 i (EZ) br. 485/2008 (SL L 347, 20.12.2013.),

9. Uredba (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o uspostavljanju zajedničke organizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda i stavljanju izvan snage uredbi Vijeća (EEZ) br. 922/72, (EEZ) br. 234/79, (EZ) br. 1037/2001 i (EZ) br. 1234/2007 (SL L 347, 20.12.2013.),

10. Uredba Vijeća (EU) br. 1370/2013 od 16. prosinca 2013. o utvrđivanju mjera za određivanje određenih potpora i subvencija vezanih uz zajedničku organizaciju tržišta poljoprivrednih proizvoda (SL L 346, 20.12.2013),

11. Provedbena uredba Komisije (EU) br. 1333/2011 od 19. prosinca 2011. o utvrđivanju tržišnih standarda za banane, pravila za provjeru usklađenosti s tim tržišnim standardima i zahtjeva u pogledu obavješćivanja u sektoru banana (SL L 336/23, 20. 12. 2011.),

12. Uredba (EU) br. 1144/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. listopada 2014. o mjerama informiranja i promocije u vezi s poljoprivrednim proizvodima koje se provode na unutarnjem tržištu i u trećim zemljama te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 3/2008 (SL L 317, 4.11.2014.),

13. Uredba (EZ) br. 110/2008 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. siječnja 2008. o definiranju, opisivanju, prezentiranju, označivanju i zaštiti oznaka zemljopisnog podrijetla jakih alkoholnih pića i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EEZ) br. 1576/89 (SL L 039 13.2.2008.),

14. Uredba (EU) br. 251/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o definiciji, opisivanju, prezentiranju, označivanju i zaštiti oznaka zemljopisnog podrijetla aromatiziranih proizvoda od vina i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EEZ) br. 1601/91 (SL L 084, 20.3.2014.),

15. Uredba Vijeća (EZ) br. 834/2007 od 28. lipnja 2007. o ekološkoj proizvodnji i označivanju ekoloških proizvoda i stavljanju izvan snage Uredbe (EEZ) br. 2092/91 (SL L 189, 20.7.2007.),

16. Uredba Komisije (EZ) br. 889/2008 od 5. rujna 2008. o detaljnim pravilima za provedbu Uredbe Vijeća (EZ) br. 834/2007 o ekološkoj proizvodnji i označivanju ekoloških proizvoda s obzirom na ekološku proizvodnju, označivanje i kontrolu  (SL L 250, 18.9.2008,) kako je posljednji put izmijenjena Provedbenom Uredbom Komisije (EU) 2016/673 od 29. travnja 2016. o izmjeni Uredbe (EZ) br. 889/2008 o detaljnim pravilima za provedbu  Uredbe Vijeća (EZ) br. 834/2007 od 28. lipnja 2007. o ekološkoj proizvodnji i označavanju ekoloških proizvoda s obzirom na ekološku proizvodnju, označivanje i kontrolu (SL L 116, 30.4.2016),

17. Uredba Komisije (EZ) br. 1235/2008 od 8. prosinca 2008. o detaljnim pravilima za provedbu Uredbe Vijeća (EZ) br. 834/2007 s obzirom na režime za uvoz ekoloških proizvoda iz trećih zemalja ( SL L 334 12.12.2008) kako je posljednji put izmijenjena Provedbenom Uredbom Komisije (EU) 2016/459 оd 18. ožujka 2016. o izmjeni Uredbe (EZ) br. 1235/2008 o detaljnim pravilima za provedbu Uredbe Vijeća (EZ) br. 834/2007 s obzirom na režime za uvoz ekoloških proizvoda iz trećih zemalja (SL L 80, 31.3.2016),

18. Uredba (EU) br. 1151/2012 Europskog parlamenta i Vijeća od 21. studenoga 2012. o sustavima kvalitete za poljoprivredne i prehrambene proizvode (SL L 343, 14.12.2012.),

19. Uredba (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) (SL L 095, 7.4.2017),

20. Uredba Komisije (EU) br. 115/2010 od 9. veljače 2010. o utvrđivanju uvjeta za korištenje aktivnog aluminijevog oksida za uklanjanje fluorida iz prirodnih mineralnih voda i izvorskih voda (SL L 037, 09.02.2010.),

21. Uredba Vijeća (EZ) br. 1217/2009 od 30. studenoga 2009. o uspostavi sustava za prikupljanje knjigovodstvenih podataka o prihodima i poslovnim aktivnostima poljoprivrednih gospodarstava u Europskoj uniji (SL L 328, 15.12.2009.),

22. Delegirana uredba Komisije (EU) 2017/1182 оd 20. travnja 2017. o dopuni Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu ljestvice Unije za razvrstavanje goveđih, svinjskih i ovčjih trupova i u pogledu izvješćivanja o tržišnim cijenama određenih kategorija trupova i živih životinja (SL L 171, 4.7 2017),

23. Delegirana uredba Komisije (EU) 2017/1183 оd 20. travnja 2017. dopuni uredaba (EU) br. 1307/2013 i (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu dostavljanja informacija i dokumenata Komisiji (SL L 171, 4.7.2017),

24. Provedbena uredba Komisije (EU) 2017/1184 оd 20. travnja 2017. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu ljestvica Unije za razvrstavanje goveđih, svinjskih i ovčjih trupova i u pogledu izvješćivanja o tržišnim cijenama određenih kategorija trupova i živih životinja (SL L 171, 4.7.2017),

25. Provedbena uredba Komisije (EU) 2017/1185 оd 20. travnja 2017. o utvrđivanju pravila za primjenu uredbi (EU) br. 1307/2013 i (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu dostavljanja informacija i dokumenata Komisiji te o izmjeni i stavljanju izvan snage nekoliko uredbi Komisije (SL L 171, 4.7.2017),

26. Delegirana uredba Komisije (EU) 2017/891 оd 13. ožujka 2017. o dopuni Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu sektora voća i povrća te prerađevina voća i povrća i o dopuni Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu novčanih kazni koje će se primjenjivati u tim sektorima i o izmjeni Provedbene uredbe Komisije (EU) br. 543/2011 (SL L 138, 25.5.2017),

27. Provedbena uredba Komisije (EU) 2017/892 оd 13. ožujka 2017. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u sektoru voća i povrća te prerađevina voća i povrća (SL L 138, 25.5.2017),

28. Smjernice Europske unije o državnim potporama u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima za razdoblje 2014.–2020. (SL C 204, 1.7.2014.)

2.

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Novim prijedlogom zakona se dodatno uređuju ciljevi i poboljšava okvir za provedbu mjera poljoprivredne politike osobito po pitanju pružanja državnih potpora u području poljoprivrede i ruralnog razvoja koje moraju biti usklađene s pravilima Europske unije, što je bitno za nastavak pružanja potpora za iznimno osjetljive sektore u poljoprivredi. Uz osiguravanje provedbe uredbi Europske unije to podrazumijeva i donošenje nacionalnih strateških i programskih dokumenata s utvrđenim nacionalnim ciljevima, prioritetima, mjerama i mehanizmima djelovanja u trenutnom programskom razdoblju.

Novi zakon o poljoprivredi izrađen je u sažetijem obliku jer se naglasak stavlja na osnovu provedbe obuhvaćenih uredbi Europske unije te njihovih provedbenih propisa, uvažavajući pri tome odredbe koje državama članicama daju pravo da pojedina pitanja uređuju kroz nacionalno zakonodavstvo. Zakon će dati mogućnost fleksibilnijeg i bržeg pristupa uređenju mjera poljoprivredne politike, osobito po pitanju mjera ruralnog razvoja, izravne potpore te državne potpore u odnosu na trenutni okvir.

Prijedlogom novog zakona u odnosu na važeći Zakon o poljoprivredi (Narodne novine, broj 30/15) uvode se novine za provedbu mjera ruralnog razvoja gdje je važno stvoriti okvir za izradu novih i poboljšanih pravila za raspisivanje budućih natječaja a sve s ciljem pojednostavljenja i njihove brže obrade, kao i izgradnja učinkovitog sustava komunikacije s potencijalnim korisnicima sredstava Programa ruralnog razvoja. Cilj je omogućiti da sredstva Europske unije budu dostupna hrvatskim poljoprivrednicima, usmjeriti sredstva u razvoj hrvatske poljoprivrede i sela te ponuditi alternativu za kvalitetniji život u ruralnim dijelovima Hrvatske.

Prijedlogom zakona se po pitanju uređenja provedbe Uredbe Vijeća (EZ) br. 834/2007 o ekološkoj proizvodnji i označavanju ekoloških proizvoda, detaljnije propisuje kontrolni sustav koji se normativno usklađuje s Uredbom (EZ) 625/2017, posebice u dijelu ovlašćivanja i ukidanja ovlašćivanja delegiranih kontrolnih tijela. Ukidaju se odredbe vezane za sustav integrirane poljoprivredne proizvodnje.

Prijedlogom zakona uređuju se pojedina pitanja vezana uz određena pravila o aromatiziranim proizvodima od vina a odnose se na postupke proizvodnje, analitičke metode, pravilno definiranje, klasifikaciju, opisivanje, označivanje i prezentiranje aromatiziranih proizvoda od vina, zaštitu oznaka zemljopisnog podrijetla aromatiziranih proizvoda od vina te službene kontrole u proizvodnji i na tržištu u cilju sustavnog uređivanja pravila za proizvodnju i stavljanje na tržište Europske unije aromatiziranih proizvoda od vina te koja nisu obuhvaćena trenutnim zakonodavstvom u provedbi.

Zakonom se pravnim i fizičkim osobama ukida obveza ponovnog dostavljanja analitičkih izvješća svakih pet godina za priznate prirodne mineralne i prirodne izvorske vode. U cilju daljnjeg usklađivanja s propisima EU, pored postupka priznavanja, uvodi se postupak odobravanja primjene dopuštenih tehnoloških postupaka; propisuje se obveza dostave potvrde u postupku priznavanja prirodnih mineralnih i prirodnih izvorskih voda koje se crpe iz tla trećih zemalja izdane od strane odgovornog tijela države u kojoj se voda crpi, a kojom se potvrđuje da voda ispunjava propisane zahtjeve te da se redovito nad istom provode službene kontrole. Propisuje se temelj za definiranje nacionalnih kriterija za određene tvrdnje za koje ne postoje kriteriji na EU razini s ciljem da se omogući njihovo navođenje pri označavanju prirodnih mineralnih voda.

U odnosu na postojeći zakonski okvir, daje se zakonski temelj za donošenje Plana za sprječavanje nastajanja otpada od hrane koji sadrži ciljeve i mjere sprječavanja nastajanja otpada od hrane u svim fazama prehrambenog lanca, od primarne proizvodnje, preko prerade, trgovine, ugostiteljstva, institucionalnih kuhinja do kućanstava. Zakonom će se omogućiti doniranje hrane širem segmentu krajnjih primatelja.

Novim zakonom o poljoprivredi ukidaju se dvije razine stručnih tijela koja odlučuju u postupu zaštite naziva,  čime će se skratiti  postupak zaštite, a čime se dodatno skraćuje postupak zaštite. Također je jasnije propisan postupak tijekom registracije oznake na razini Europske unije, dok je propisan i postupak vezan za izmjene Specifikacije proizvoda tijekom postupka registracije oznake na razini Europske unije koji do sada nije bio propisan. Novim zakonskim aktom propisuje se kako Planove kontrole izrađuje Ministarstvo te će se takvom odredbom proizvođače osloboditi troška izrade Plana kontrole koje je do sada, sukladno važećem Zakonu, izrađivalo ovlašteno kontrolno tijelo. Propisuje se mogućnost prenošenja ovlasti za trajno ili privremeno obavljanje poslova potvrđivanja sukladnosti proizvoda sa Specifikacijom proizvoda, poljoprivrednoj inspekciji ili drugom kontrolnom tijelu čime se osigurava kontinuirano funkcioniranje sustava koje do sada nije bilo osigurano u slučaju da ovlaštena kontrolna tijela iz bilo kojeg razloga više nisu u mogućnosti obavljati poslove za koje su ovlaštena.

Podrobnije se uređuje pitanje vođenja i povjeravanje poslova vođenja Evidencije pčelara i pčelinjaka koje do sada nije bilo dovoljno precizno uređeno trenutno važećim zakonskim okvirom.

Podrobnije se uređuje postupanje nadležnih inspekcija jer će se novim zakonskim prijedlogom omogućiti da poljoprivredni inspektori u slučaju potrebe mogu provoditi inspekcijske nadzore na cijelom području Republike Hrvatske bez pisanja posebnog odobrenja ministra za svaki takav slučaj. Također novim zakonskim prijedlogom u odnosu na postojeći se fitosaniratnim inspektorima propisuju iste ovlasti kao poljoprivrednim inspektorima za obavljanje inspekcijskih poslova u njihovoj nadležnosti određenih ovim Zakonom.

 

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Provedbom važećeg Zakona o poljoprivredi (Narodne novine, broj 30/15) uređuju se ciljevi i mjere poljoprivredne politike, mjere informiranja i promocije, pravila o jakim alkoholnim pićima, prikupljanje podataka i izvješćivanje o cijenama poljoprivrednih proizvoda, državna potpora, prodaja vlastitih poljoprivrednih proizvoda i dopunske djelatnosti, standardi kvalitete za hranu i doniranje hrane, ekološka i integrirana proizvodnja, sustavi kvalitete poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, javne službe na području poljoprivrede, istraživački rad, obrazovanje te razvojno-stručni poslovi, baze podataka, sustav poljoprivrednih knjigovodstvenih podataka, administrativna kontrola i kontrola na terenu te upravni i inspekcijski nadzor.

Međutim, tijekom provedbe važećeg Zakona uočene su brojne poteškoće iz razloga nedovoljne jasnoće pojedinih odredbi ili nedovoljne pravne osnove za postupanje temeljem pojedinih odredbi trenutno važećeg Zakona te je zbog toga bilo potrebno izraditi sveobuhvatni i jasniji  pravni okvir kojim će se na bolji i učinkovitiji način omogućiti donošenje nacionalnih podzakonskih propisa u cilju provedbe svih relevantnih europskih uredbi kojima se regulira područje zajedničke poljoprivredne politike. Uz preuzimanje odredbi europskih uredbi to podrazumijeva i donošenje nacionalnih strateških i programskih dokumenata s utvrđenim nacionalnim ciljevima, prioritetima, mjerama i mehanizmima djelovanja.

Iz toga razloga bilo je potrebno jasnije propisati odnosno preciznije regulirati  pojedine odredbe važećeg Zakona propisa i to osobito pitanje doniranja hrane, pružanja potpora iz državnog proračuna, provedbu mjera iz Programa ruralnog razvoja, nadležnost i postupanje inspekcija, te propisati odnosno odredbama regulirati pojedina područja koja do sada nisu  bila regulirana u nekom od zakonskih propisa, a odnose se na provedbu Codex Alimentariusa po pitanju primjene harmoniziranih međunarodnih standarda za hranu u Republici Hrvatskoj, pravila o aromatiziranim proizvodima od vina te odredbe vezane uz stolne vode.

Kako je razmatranjem i analizom teksta važećeg Zakona uočeno da bi se trebalo izmjeniti i dopuniti značajan dio odredbi toga Zakona, odnosno više od polovice istoga pristupilo se izradi novog zakonskog propisa.

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Zbog uočene potrebe sveobuhvatnog fleksibilnijeg i bržeg pristupa uređenju mjera poljoprivredne politike, osobito mjera ruralnog razvoja, izravne potpore te državne potpore u odnosu na trenutni okvir pristupilo se izradi  nacrta prijedloga zakona. Važeći Zakon o poljoprivredi (Narodne novine, broj 30/15) ne pruža dovoljni pravni okvir za osiguravanje provedbe i dodjele državnih potpora u poljoprivredi, a uočena je i potreba dodatnog uređenja sustava vezanog uz mjere ruralnog razvoja radi njihova učinkovitijeg korištenja. Također, istim se ne uređuje primjena međunarodnih standarda za hranu Codex Alimentarius. Potrebno je urediti i zakonsku osnovu za donošenje Plana sprječavanja nastajanja otpada od hrane, te osigurati mogućnost doniranja hrane širem segmentu krajnjih primatelja u odnosu na trenutni. Uočena je potreba jasnijeg određivanja razlika između tržišnih standarda, standarda kvalitete i sustava kvalitete hrane, kao i potreba detaljnijeg propisivanja kontrolnog sustava vezanog uz ekološku proizvodnju koji se usklađuje s Uredbom (EU) 625/2017. Potrebno je jasnije urediti postupanje poljoprivredne i fitosanitarne inspekcije, budući da važeći Zakon nije dovoljno jasno propisao postupanje istih.

3.

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Ovim se Zakonom na sveobuhvatniji način uređuje pravni okvir kojim će se na bolji i učinkovitiji način omogućiti donošenje nacionalnih podzakonskih propisa u cilju provedbe svih relevantnih europskih uredbi kojima se regulira područje zajedničke poljoprivredne politike. Uz preuzimanje odredbi europskih uredbi to podrazumijeva i donošenje nacionalnih strateških i programskih dokumenata s utvrđenim nacionalnim ciljevima, prioritetima, mjerama i mehanizmima djelovanja.

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Pozitivne promjene koje donosi novi zakon su poboljšanje pravnog okvira kroz jasnije i preciznije odredbe u donošenju propisa kojima se uređuje provedba uredbi Europske unije te njihovih provedbenih propisa u Republici Hrvatskoj. Također istim se nastoje ispraviti  pojedini nedostatci koji su uočeni u primjeni važećeg Zakona o poljoprivredi (Narodne novine, broj 30/15) što će omogućiti jednostavniji i brži pristup uređenju mjera poljoprivredne politike, osobito po pitanju mjera ruralnog razvoja, izravne potpore te državne potpore, u odnosu na trenutni okvir. Urediti će se pojedina pitanja koja nisu obuhvaćena trenutnim aktom u provedbi, a odnose se na primjenu međunarodnih standarda za hranu Codex Alimentarius koji daju smjernice i kodove dobre prakse kojima je glavna namjena zaštita zdravlja potrošača i osiguranja poštenih postupaka u trgovini hranom. Urediti će se i pojedina pitanja vezana uz stolne vode koja nisu obuhvaćena važećim Zakonom. Urediti će se i pojedina pitanja vezana uz određena pravila o aromatiziranim proizvodima od vina koja nisu obuhvaćena trenutnim aktom u provedbi. Jasnije i preciznije će se urediti pitanja sprečavanja otpada od hrane, sustav doniranja hrane i hrane za životinje. Jasnije i preciznije će se urediti pitanje postupanja nadležnih inspekcija odnosno poljoprivredne i fitosanitarne inspekcije u odnosu na trenutni akt u provedbi.

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

Nakon stupanja Zakona na snagu, očekivano vrijeme potpunog postizanja ishoda je okvirno oko dvije godine.

4.

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

 

Normativno rješenje je donošenje novoga Zakona o poljoprivredi.

Obrazloženje:

 

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

 

Nema mogućih nenormativnih rješenja.

Obrazloženje:

 

5.

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

Ne

Ne

Da

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

Ne

Ne

Ne

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

Ne

Ne

Da

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

Ne

Ne

Ne

5.1.5.

Cijena roba i usluga

Ne

Ne

Da

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

Ne

Ne

Da

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

Ne

Ne

Ne

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

Ne

Ne

Ne

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

Ne

Ne

Ne

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Ne

Ne

Ne

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

Ne

Ne

Ne

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Ne

Ne

Ne

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

Ne

Ne

Ne

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

Okvirom zajedničke poljoprivredne politike Europske unije kroz I. i II. stup te mjere zajedničke organizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda daje se mogućnost ostvarivanja potpora namijenjenih poljoprivredi i ruralnom razvoju, kako iz fondova Europske unije tako i iz državnog proračuna te proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kojima je cilj stabiliziranje prihoda i stvaranje preduvjeta za investiranje poljoprivrednika te osiguranje kvalitetne hrane po pristupačnim cijenama prema potrošačima. Također kako se ovdje obuhvaća i zajednička organizacija tržišta poljoprivrednih proizvoda Europske unije, značajan se učinak očekuje i na funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva te po pitanju uvjeta za poslovanje na tržištu u segmentu poljoprivredne proizvodnje.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Da

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Da

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

5.1.21.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Da

Ne

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Da

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

Adresati su fizičke i pravne osobe ili skupine fizičkih ili pravnih osoba koje obavljaju poljoprivrednu djelatnost na području Republike Hrvatske, javne službe u poljoprivredi, korisnici mjera ruralnog razvoja, korisnici izravnih plaćanja, subjekti u poslovanju s hranom i hranom za životinje, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.

 

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

Ne

Ne

Ne

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

Ne

Ne

Ne

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

Da

Ne

Ne

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

U provedbi zakona ne smije se utjecati na slobodu tržišnog natjecanja. Međutim kako pravila Europske unije priznatim proizvođačkim organizacijama u okviru zajedničke organizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda omogućavaju pojedina odstupanja od pravila tržišnog natjecanja prilikom sklapanja ugovora o otkupu proizvoda svojih članova, ali uz nadzor nacionalnog tijela za zaštitu tržnog natjecanja, ovo pitanje obuhvaćeno je već postojećim zakonskim okvirom u našoj zemlji te će se ove odredbe nastaviti koristiti i u okviru navedenog normativnog rješenja.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

5.2.11.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

Poljoprivrednici fizičke i pravne osobe koji su dobrovoljni članovi priznatih proizvođačkih organizacija imaju mogućnost ostvarivanja koristi od odstupanja od pravila tržišnog natjecanja prilikom sklapanja ugovora o otkupu proizvoda ali u okviru propisanom u aktu vezanom uz zajedničku organizaciju tržišta poljoprivrednih proizvoda Europske unije.

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

Ne

Ne

Ne

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

Ne

Ne

Ne

5.3.3.

Socijalna uključenost

Ne

Ne

Ne

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

Ne

Da

Ne

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

Ne

Ne

Ne

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

Ne

Ne

Ne

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

Navedeno normativno rješenje nema negativan već se očekuje pozitivan socijalni učinak budući se istim propisuje doniranje hrane i hrane za životinje, a u cilju sprječavanja uništavanja velikih količina hrane, zaštite okoliša i pomoći krajnjim primateljima odnosno socijalno ugroženim osobama i/ili osobama pogođenim elementarnim nepogodama ili prirodnim katastrofama ili osobama koje se donatoru odnosno posredniku u lancu doniranja hrane i hrane za životinje učine vjerojatnim da su u potrebi. Istim se omogućava zaštita korisnika potpore po osnovi mjera poljoprivredne politike ukoliko je isti ujedno i ovršenik sukladno posebnom propisu i ovrhama.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Da

Ne

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Da

Ne

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Da

Ne

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

5.3.14.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Da

Ne

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Da

Ne

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

Nema negativnog socijalnog učinka na navedene adresate već pojedine osjetljive skupine mogu ostvariti povoljan socijalni učinak kroz provedbu doniranja hrane i hrane za životinje koje se dodatno uređuje navedenim normativnim rješenjem. Također povoljan socijalni učinak može ostvariti i korisnik potpore po osnovi mjera poljoprivredne politike ukoliko je isti ujedno i ovršenik sukladno posebnom propisu o ovrhama.

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

Da

Ne

Ne

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

Ne

Da

Ne

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

Ne

Ne

Ne

5.4.4.

Status regulirane profesije

Da

Ne

Ne

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

Ne

Ne

Ne

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

Ne

Ne

Ne

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

Ne

Ne

Ne

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

Ne

Ne

Ne

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

Ne

Da

Ne

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

Ne

Da

Ne

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

Ne

Da

Ne

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

Ne

Ne

Ne

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

Navedeno normativno rješenje nema značajan izravni učinak na rad i tržište rada. Neizravni učinak se može pratiti kroz otvaranje novih radnih mjesta i samozapošljavanje u poljoprivredi i ruralnom prostoru a vezano uz korištenje mjera poljoprivredne politike i to osobito ruralnog razvoja i izravne potpore. Također ovim se normativnim rješenjem propisuju uvjeti rada te stručni uvjeti vezani uz obavljanje inspekcijskih poslova od strane nadležnih inspektora.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Da

Ne

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Da

Ne

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

5.4.20.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

Navedeno normativno rješenje nema značajan izravan učinak na adresate po pitanju rada i tržišta rada, već se mali učinak očekuje na one adresate koji koriste mjere poljoprivredne politike.

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

Ne

Ne

Da

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

Ne

Ne

Da

5.5.3.

Korištenje energije

Ne

Ne

Ne

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

Ne

Ne

Ne

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

Ne

Ne

Da

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

Ne

Ne

Da

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

Ne

Ne

Ne

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

Da

Ne

Ne

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

Ne

Ne

Da

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

Navedeno normativno rješenje uređuje provedbu propisa Europske unije kojim se zahtjeva primjena pravila o višestrukoj sukladnosti.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Da

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Da

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

5.5.17.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

Korisnici izravnih plaćanja, mjera ruralnoga razvoja, potpore za restrukturiranje i konverziju vinograda te potpore za zelenu berbu obvezni su prilikom obavljanja poljoprivredne djelatnosti na poljoprivrednom gospodarstvu poštivati pravila višestruke sukladnosti propisana člankom 93. i Dodatkom II. Uredbe (EU) br. 1306/2013 te pravila o višestrukoj sukladnosti koja će se dodatno urediti podzakonskim aktom.

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

Ne

Ne

Ne

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

Ne

Ne

Ne

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

Ne

Ne

Ne

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

Ne

Ne

Ne

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

Ne

Ne

Ne

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

Ne

Ne

Ne

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

Ne

Ne

Ne

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

Ne

Ne

Ne

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

Ne

Ne

Ne

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

Očekuje se da navedeno normativno rješenje neće imati učinak na zaštitu ljudskih prava.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

5.6.13.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Ne

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

5.6.17.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

Očekuje se da navedeno normativno rješenje neće imati učinak na zaštitu ljudskih prava.

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

6.

Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

Ne

Obrazloženje:

Navedeno normativno rješenje daje pravni okvir za izradu provedbenih propisa kroz koje će se moći detaljnije pratiti učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne obveze provedbe postupaka za obavljanje administrativnih radnji radi ispunjavanja propisanih zahtjeva i obveza ili ostvarivanja pojedinih prava temeljem ovog propisa.

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

Ne

Obrazloženje:

Navedenim normativnim rješenjem ne stvaraju se prepreke slobodi tržišne konkurencije.

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

Ne

Obrazloženje:

Navedeno normativno rješenje ne uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika. Također navedenim normativnim rješenjem ne zahtjeva se prilagodba zbog primjene propisa adresanata obuhvaćenih postojećim zakonskim rješenjem.

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

Ne

Obrazloženje:

Navedeno normativno rješenje neće imati poseban učinak na mikro poduzetnike.

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje:

 

7.

Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

 

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

8.

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

NE

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

NE

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

NE

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

NE

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

NE

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

NE

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

NE

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

NE

9.

PRILOZI

 

 

 

 

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis:

Datum: 17. siječnja 2018. godine

11.

Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

 

Uputa:

 Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.