Na temelju članka 8. stavka 2. i članka 57. stavka 7. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 30/2015) ministar poljoprivrede donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI MJERE INVESTICIJA U VINARIJE I MARKETING VINA IZ NACIONALNOG PROGRAMA POMOĆI SEKTORU VINA 2014. – 2018.
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi mjere Investicija u vinarije i marketing vina iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. (»Narodne novine«, br. 49/15, 23/16 i 73/17), u nazivu Pravilnika riječ: »Investicija« zamjenjuje se riječju: »Ulaganja«.
Članak 2.
(1) U cijelom tekstu Pravilnika riječ: »Investicija« zamjenjuje se riječju: »Ulaganja« u odgovarajućem padežu.
(2) U cijelom tekstu Pravilnika riječi: »Lista dozvoljenih troškova« zamjenjuje se riječima: »Lista prihvatljivih troškova« u odgovarajućem padežu.
(3) U cijelom tekstu Pravilnika riječi: »Skraćeni plan projekta«zamjenjuje se riječima: »Plan aktivnosti« u odgovarajućem padežu.
(4) U cijelom tekstu Pravilnika riječi: »Izgradnja/rekonstrukcija« zamjenjuje se riječima: »Izgradnja/rekonstrukcija, poboljšanje nepokretne imovine« u odgovarajućem padežu.
Članak 3.
U članku 3. stavku 1. podstavci 15. i 16. mijenjaju se i glase:
»Početak aktivnosti« u smislu ispunjavanja kriterija prihvatljivosti odnosi se na početak obavljanja aktivnosti projekta koje mogu započeti od datuma Odluke o odobrenju projekta odnosno označava prvu preuzetu obvezu kojom se naručuju dobra ili usluge ili nastajanje druge obveze na temelju koje je ulaganje nepovratna obveza (naručivanje, kupnja, izgradnja, plaćanje, preuzimanje kredita).
»Završetak aktivnosti« u smislu ispunjavanja kriterija prihvatljivosti odnosi se na završetak aktivnosti projekta te označava kraj izvršenja preuzetih obveza unutar razdoblja trajanja provedbe projekta u kojem se nastali troškovi mogu smatrati prihvatljivim, odnosno do podnošenja Zahtjeva za isplatu iz članka 24. ovoga Pravilnika sa svim dokazima koji ukazuju da je aktivnost provedena te u potpunosti plaćena i fizički završena.
Članak 4.
U članku 5. iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
„(4) Kao dokaz dostatnih tehničkih i financijskih resursa podositelj je obvezan dokazati sljedeće:
– da ima dostatne tehničke resurse za provođenje projekta
– da je vrijednost projekta u skladu s godišnjim prihodom te
– da je sposoban podmiriti dospjele obveze plaćanja u roku njihova dospijeća.“
Članak 5.
U članku 8. stavak 5. mijenja se i glasi:
„(5) Iznimno od odredbe stavka 4. ovoga članka opći troškovi nastali u pripremi projektne dokumentacije mogu biti prihvatljivi ukoliko su nastali u razdoblju od 01. siječnja godine koja prethodi godini podnošenja prijave do dana podnošenja prijave, najviše do 10% vrijednosti prihvatljivog iznosa ulaganja bez općih troškova (najviše EUR 5.000) kada je u pitanju izgradnja/rekonstrukcija, poboljšanje nepokretne imovine ili najviše 2% prihvatljivog iznosa ulaganja bez općih troškova (najviše EUR 3.000) u slučaju ulaganja u opremanje.
Članak 6.
U članku 11. stavak 4. i stavak 6. mijenjaju se i glase:
„(4) Ukoliko se raspolaganje nekretninom iz stavka 3. ovoga članka zasniva na posebnom ugovoru o zakupu, koncesiji i sl. korisnik je dužan osigurati trajanje raspolaganja nekretninom temeljem posebnog ugovora najmanje sedam godina od dana podnošenja Prijave.
(6) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja može zatražiti dokaze o vlasničkoj i/ili upravljačkoj strukturi Podnositelja i poduzetnika koji su u partnerskom i/ili povezanom odnosu s Podnositeljem, kao i poslovne knjige koje je takav poduzetnik dužan voditi prema važećim zakonskim propisima o računovodstvu, a Podnositelj ih je dužan dostaviti.“
Članak 7.
U članku 12. stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) Ukoliko je prijava nepotpuna, Agencija za plaćanja će pisanim putem zatražiti dopunu dokumentacije.Podnositelj je dužan dostaviti traženu dokumentaciju u roku od osam dana od dana zaprimanja pismena.“
Članak 8.
U članku 13. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Plan aktivnosti treba biti izrađen u skladu s predloškom i pojašnjenjima objavljenim uz Natječaj na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.“
Članak 9.
U članku 14. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Agencija za plaćanja procjenjuje razumnost troškova kako bi se osiguralo da se potpora dodjeljuje u skladu s načelom isplativosti.
Agencija za plaćanja radi provjeru cijena u odabranim ponudama, na način da ih uspoređuje s referentnim cijenama. Referentne cijene određuje Agencija za plaćanja. Ukoliko su cijene više od referentnih, Agencija za plaćanja će umanjiti iznos potpore. Ukoliko su cijene iskazane na ponudama niže od referentnih cijena, prihvatit će se cijena iz ponude.“
Članak 10.
Članak 15. mijenja se i glasi:
(1) Prema redoslijedu zaprimanja potpune Prijave ulaze u daljnju administrativnu kontrolu Agencije za plaćanja kojom se utvrđuje:
a) ispunjavanje uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Natječajem
b) prihvatljivost projekta i
c) opravdanost i prihvatljivost aktivnosti, ulaganja i/ili troškova.
(2) Nakon administrativne kontrole prihvatljivih Prijava, u slučaju kada se utvrdi da unutar programa nema dovoljno sredstava za sufinanciranje svih projekata, bit će sastavljena rang-lista, prema prioritetnim kriterijima:
Br.
Prioritetni kriteriji
Bodovi
Postotak
1
Operacije za koje je podnesena Prijava će vjerojatno imati pozitivne učinke u smislu uštede energije, globalne energetske učinkovitosti i ekološki održivih postupaka
5
24 %
2
Nositelj Poljoprivrednog gospodarstva mlađi od 35 godina na dan podnošenja Prijave
4
19 %
3
Podnositelj prvi puta prijavljuje aktivnost u okviru ove mjere
2
9 %
4
Podnositelj koji nije ostvario status Korisnika na Natječajima iz ove mjere
1
5 %
5
Podnositelj je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina
5
24 %
6
Ulaganje na područjima s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima*
4
19 %
Ukupno
21
100 %
*Odnosi se na područja s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima obuhvaćena posebnim propisom o određivanju područja s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima, posebnim propisom o otocima, te posebnim propisom o područjima posebne državne skrbi.
(3) Agencija za plaćanja će odabrati najvrjednije Prijave (sa najvećim brojem prioritetnih bodova) na temelju rezultata dobivenih primjenom prioritetnih kriterija, te će rang-listu s naznačenim odabranim Prijavama objaviti na svojoj internetskoj stranici.
(4) Ako na rang-listi bude veći broj projekata s istim brojem bodova, prednost će imati oni s ostvarenim bodovima na kriteriju pod brojem 1. i/ili kriteriju pod brojem 5. Ako nakon takvog rangiranja još uvijek bude prijava sa istim brojem bodova prednost će imati oni s ostvarenim bodovima na kriteriju pod brojem 2. i/ili kriteriju pod brojem 6., a ako nakon takvog rangiranja još uvijek bude prijava sa istim brojem bodova Agencija za plaćanja će za iste provesti postupak izvlačenja slučajnim odabirom, u prisutnosti javnog bilježnika, te će o provedenom postupku obavijestiti Podnositelje objavom na internetskoj stranici Agencije za plaćanja.
Članak 11.
U članku 17. stavak 2. točka d) mijenja se i glasi:
„d) rok podnošenja Zahtjeva za isplatu.“
U stavku 3. točka g) briše se.
Dosadašnje točke h), i), j), k), l), m) i n) postaju točke g), h), i), j), k), l) i m).
Iza stavka 3. dodaje se novi stavak 4. koji glasi:
„(4) Rokzavršetka projekta u pravilu je godinu dana. Produljenje roka po jednu godinu može se odobriti iz opravdanih razloga uz uvjet da je korisnik započeo s provedbom odobrenih aktivnosti. Ukoliko provedba odobrenih aktivnosti nije započeta produljenje se može odobriti isključivo zbog više sile ili izvanrednih okolnosti u smislu članka 2. stavka 2. Uredbe (EU) br. 1306/2013.“
Dosadašnji stavak 4. postaje stavak 5.
Članak 12.
U članku 18. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka izuzete su aktivnosti započete u razdoblju od 01. siječnja godine koja prethodi godini podnošenja prijave do dana podnošenja Prijave, koje se odnose na pripremu projekta i opće troškove projektanta/konzultanta iz članka 8. stavka 5. ovoga Pravilnika.“
Članak 13.
Članak 19. mijenja se i glasi:
„(1) Manje izmjene projekta su izmjene koje se odnose na financijske transfere među aktivnostima u okviru već odobrene operacije u visini od najviše 20% iznosa izvorno odobrenih za svaku aktivnost, uz uvjet da se ne prekoračuje ukupni iznos odobrene potpore za operaciju. Za ove izmjene nije potrebno prethodno odobrenje Agencije za plaćanja.
(2) Bez prethodnog odobrenja Agencije za plaćanja mogu se provesti i sljedeće manje izmjene:
a) izmjena proizvođača strojeva i opreme ukoliko se ne mijenjanju tehničke karakteristike iste
b) izmjena broja tankova/bačvi ukoliko se ne mijenja ukupno odobreni kapacitet i
c) izmjena materijala/opreme u procesu izgradnje/poboljšanja nepokretne imovine ukoliko se ne dovodi u pitanje prihvatljivost operacije ili dijela operacije i koja nema utjecaj na provedivost projekta.
(3) Korisnik je o manjim izmjenama navedenim u stavcima 1. i 2. ovoga članka dužan pisanim putem obavijestiti Agenciju za plaćanja i to najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu na obrascu Obavijesti o manjim izmjenama Odluke o odobrenju projekta, koji se objavljuje na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(4) U slučaju svih ostalih izmjena projekata koje nisu definirane kao manje izmjene iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, Korisnik koji je zaprimio Odluku o odobrenju projekta dužan je pisanim putem dostaviti Agenciji za plaćanja Zahtjev za odobrenje promjena s popratnom dokumentacijom najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu.
(5) U slučaju prihvaćanja Zahtjeva za odobrenje promjena Agencija za plaćanja će donijeti izmjenu Odluke o odobrenju projekta.
(6) Agencija za plaćanja može odbiti Zahtjev za odobrenje promjena o čemu će Korisnika obavijestiti pisanim putem s obrazloženjem.
(7) Izmjenom se ne može odobriti iznos potpore veći od iznosa koji je određen Odlukom o odobrenju projekta.
(8) Izmjenom se ne može odobriti promjena lokacije ulaganja izgradnje/rekonstrukcije, poboljšanja nepokretne imovine koja je odobrena Odlukom o odobrenju projekta.
(9) U slučaju promjena iniciranih od strane Agencije za plaćanja, izdat će se izmjena Odluke o odobrenju projekta s opisanim razlogom izmjene.
(10) Ukoliko se nakon konačne isplate sredstava potpore promjene podaci koji se odnose na Korisnika – naziv, adresa, OIB, ime banke, IBAN, ime osobe ovlaštene za zastupanje, Korisnik je obvezan prijaviti navedene promjene Agenciji za plaćanja tijekom pet godina od datuma konačne isplate, ali neće biti dodatnih izmjena Odluke o odobrenju projekta.
(11) Obrazac Zahtjeva za odobrenje promjena Odluke o odobrenju projekta iz stavka 4. ovoga članka objavljuje se na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.“
Članak 14.
Članak 22. mijenja se i glasi:
„(1) Korisnik temeljem Odluke o odobrenju projekta može podnijeti Zahtjev za isplatu predujma koji mora biti poslan Agenciji za plaćanja preporučeno s povratnicom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja.
(2) Uz Zahtjev za isplatu predujma Korisnik je dužan dostaviti odgovarajuće i valjano jamstvo u protuvrijednosti od 100% iznosa zatraženog predujma.
(3) Prihvatljivi oblik jamstva je bankovna garancija ovlaštenih banaka, sukladno predlošku koji se objavljuje na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(4) Korisniku se može isplatiti predujam do najviše 80% vrijednosti odobrene potpore navedene u Odluci o odobrenju projekta.
(5) Po primitku potpunog Zahtjeva za isplatu predujma i dostavljanju valjanog jamstva iz stavaka 2. i 3. ovoga članka Agencija za plaćanja Korisniku donosi Odluku o isplati predujma i isplaćuje predujam.
(6) U slučaju da Korisnik ne dostavi Agenciji za plaćanja prihvatljivo jamstvo iz stavka 3. ovoga članka, Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu predujma.
(7) Sredstva isplaćenog predujma za provedbu odobrenog projekta namjenska su i Korisnik ih je dužan iskoristiti za provedbu odobrenih aktivnosti navedenih u Odluci o odobrenju projekta u roku važenja Odluke o odobrenju projekta, a iznimno u slučaju iz članka 19. ovoga Pravilnika, do kraja druge financijske godine nakon dana isplate predujma sukladno članku 26. provedbene Uredbe Komisije (EZ) br. 2016/1150.
(8) Korisnik je dužan Agenciji za plaćanja dostavljati godišnje Izvješće o korištenju predujma najkasnije do 30. listopada tekuće godine uz koji prilaže:
a) Financijsku dokumentaciju kojom se opravdava uporaba predujma do 15. listopada tekuće godine;
b) Izjavu Korisnika o iznosu neiskorištenog predujma na dan 15. listopada tekuće godine.
(9) Isplaćeni predujam iz stavka 7. ovoga članka opravdava se plaćenim računima/situacijama za odobrena ulaganja najkasnije do kraja druge financijske godine od datuma isplate predujma.
(10) Korisnik je dužan Agenciji za plaćanja dostaviti Izvješće o iskorištenom predujmu najkasnije do 15. listopada druge financijske godine od datuma isplate predujma uz koji prilaže:
a) Financijsku dokumentaciju kojom se opravdava iskorištenje cjelokupnog/preostalog iznosa predujma i
b) Izjavu Korisnika o iznosu iskorištenja cjelokupnog iznosa predujma.
(11) Jamstvo iz stavka 3. ovoga članka, biti će oslobođeno i vraćeno Korisniku po zaprimanju Zahtjeva za oslobađanje jamstva i po prihvaćanju opravdanosti odobrenih ulaganja iz stavaka 8 i 10. ovoga članka i članka 27. Uredbe Komisije (EU) br. 907/2014 te nakon što Agencija za plaćanja utvrdi da iznos stvarnih izdataka povezanih s ulaganjem premašuje iznos predujma.
(12) Predložak Zahtjeva za isplatu predujma iz stavka 1. ovoga članka, predložak Izvješća o iskorištenju predujma iz stavaka 8. i 10. ovoga članka, te Zahtjev za oslobađanje jamstva iz stavka 11. ovoga članka objavljuju se na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(13) Jamstvo iz stavka 2. ovoga članka biti će aktivirano radi povrata sredstava isplaćenog predujma u slučaju donošenja Odluke o djelomičnom/potpunom zadržavanju jamstva, Odluke o odbijanju zahtjeva za isplatu ili u slučaju poništenja Odluke o odobrenju projekta.
(14) Minimalni rok važenja jamstva je 36 mjeseci od datuma izdavanja.“
Članak 15.
Članak 23. mijenja se i glasi:
„(1) Zahtjev za isplatu po završenoj aktivnosti iz članka 24. ovoga Pravilnika Korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja nakon završetka aktivnosti iz članka 8. stavka 1. na propisanom obrascu dostupnom na internetskim stranicama Agencije za plaćanja. Aktivnost za koju se podnosi Zahtjev za isplatu, mora biti plaćena i završena sukladno kriterijima iz članka 3. ovoga Pravilnika.
(2) Zahtjev za isplatu po završetku svih aktivnosti iz članka 24. ovoga Pravilnika Korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja sukladno roku navedenom u Odluci o odobrenju projekta na propisanom obrascu dostupnom na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(3) Zahtjev za isplatu po završenoj aktivnosti (u daljnjem tekstu: Zahtjev za isplatu) i Zahtjev za isplatu po završetku svih aktivnosti (u daljnjem tekstu: Zahtjev za isplatu) Korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja preporučeno s povratnicom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja.
(4) Zahtjev za isplatu treba sadržavati sve plaćene račune sukladno odabranoj ponudi i Odluci o odobrenju projekta te dodatnu dokumentaciju na obrascima sukladno listi potrebne dokumentacije i pojašnjenjima za njihovo popunjavanje koji se objavljuju na internetskim stranicama Agencije za plaćanja, a priloženi računi moraju biti plaćeni u cijelosti po planiranoj aktivnosti u Planu aktivnosti i utvrđenoj i odobrenoj po Odluci o odobrenju projekta.
(5) Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja zahtjeva za isplatu obračunat će se:
– protuvrijednost u kunama prema mjesečnom tečaju Europske centralne banke (ECB) na dan 01. siječnja godine u kojoj je donesena odluka o odobrenju projekta sukladno članku 30. stavku 3. delegirane Uredbe Komisije (EU) br. 907/2014. Internetska adresa na kojoj se može dobiti uvid u navedeni tečaj je:
(6) Ukoliko je Zahtjev za isplatu nepotpun, Agencija za plaćanja zatražit će njegovu dopunu od Korisnika, te može na način sukladan članku 12. tražiti dostavu dopuna, ispravaka ili obrazloženja.
(7) Korisnik je dužan Zahtjev za isplatu dopuniti, ispraviti, obrazložiti, dostavom tražene dokumentacije preporučenom poštom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja u roku iz Zahtjeva za dopunu zahtjeva za isplatu.
(8) U slučajevima traženja dopuna, ispravka, obrazloženja datum dostave dokumentacije kojom se Zahtjev za isplatu dopunjuje, ispravlja ili pojašnjava, smatra se datumom zaprimanja potpunog Zahtjeva.
(9) Zahtjevi za isplatu obrađuju se prema redoslijedu zaprimanja potpunih zahtjeva.
(10) Korisniku se ne može po pojedinoj aktivnosti isplatiti potpora u iznosu višem od maksimalnog iznosa navedenoga u Odluci o odobrenju projekta za istu aktivnost.
(11) Isplata sredstava Korisnicima mora biti unutar 12 mjeseci od datuma podnošenja valjanog i potpunog Zahtjeva iz stavaka 1. i 2. ovoga članka.“
Članak 16.
U članku 24. stavak 2. briše se.
Članak 17.
U članku 27. stavak 3. briše se.
Članak 18.
U članku 32. stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) Kontrola na terenu može se najaviti uz uvjet da prethodna najava ne utječe na njezinu svrhu ili učinkovitost. Najava je strogo ograničena na najkraće potrebno razdoblje, koje nije duže od 14 dana.“
Članak 19.
U Prilogu I. u podtočki 1.3.1. tekst: »Pravilniku o pružanju ugostiteljskih usluga u seljačkom domaćinstvu (»Narodne novine«, br. 5/08., 46/08. – ispravak, 44/11. i 118/11.)« zamjenjuje se tekstom: »Pravilniku o razvrstavanju i kategorizaciji objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu (»Narodne novine«, br. 54/16 i 69/17)«.
U podtočki 2.1.7. iza riječi »plastike,« dodaje se riječ: »gline,«.
Članak 20.
Dosadašnji Prilog II. zamjenjuje se novim Prilogom II. koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni dio.
Članak 21.
Postupci započeti do stupanja na snagu ovoga Pravilnika dovršiti će se sukladno odredbama Pravilnika o provedbi mjere Ulaganja u vinarije i marketing vina iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. (»Narodne novine«, broj 49/15, 23/16 i 73/17).
Članak 22.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvog dana nakon dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 080-01/12-01/380
Urbroj: 525-07/0539-15-
Zagreb,
MINISTAR POLJOPRIVREDE
Tomislav Tolušić, dipl. iur.
PRILOG II.
NAPUTAK ZA OZNAČAVANJE ULAGANJA
Sva ulaganja koja su sufinancirana u okviru Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. trebaju sadržavati informacije o ulozi, odnosno sufinanciranju od strane EU-a.
Označavanje ulaganja je obveza krajnjeg korisnika i predstavlja doprinos u informiranju javnosti o ulozi EU-a u projektu kao i o rezultatima projekta i njegovim doprinosima zajednici.
Ulaganja unutar programa moraju biti vidljivo označena pomoću informativne ploče koja sadrži opis ulaganja te slogan i logo Europske unije i Republike Hrvatske.
Korisnik je obvezan nabaviti odgovarajuću informativnu ploču, ovisno o vrsti ulaganja, i postaviti je na mjesto ulaganja u trenutku izdavanja Potvrde o završenom ulaganju.
Ispunjavanje ovih obveza provjeravat će kontrolori prilikom kontrole na terenu.
Informativna ploča treba ostati na mjestu ulaganja pet (5) godina od dana konačne isplate sredstava navedenom u Potvrdi o završenom ulaganju.
Ulaganja vezana uz objekte kao i ulaganja u opremanje
Prilikom ulaganja u izgradnju/rekonstrukciju, poboljšanje nepokretne imovine trajnih građevina i nabavu opreme potrebno je postaviti trajnu ploču na najvidljivijem dijelu građevine, kao što je glavni ulaz ili pročelje zgrade koja je izgrađena/rekonstruirana, poboljšana nepokretna imovina odnosno u koju se smješta nabavljena oprema.
PRIMJER SADRŽAJA INFORMATIVNE PLOČE
(metalna ploča ili plastična ploča; dimenzija 0,42 x 0,297 m)
za označavanje ulaganja vezanih uz izgradnju, rekonstrukciju, poboljšanje nepokretne imovine ili opremanje unutar objekta
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Na temelju članka 8. stavka 2. i članka 57. stavka 7. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 30/2015) ministar poljoprivrede donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI MJERE INVESTICIJA U VINARIJE I MARKETING VINA IZ NACIONALNOG PROGRAMA POMOĆI SEKTORU VINA 2014. – 2018.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi mjere Investicija u vinarije i marketing vina iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. (»Narodne novine«, br. 49/15, 23/16 i 73/17), u nazivu Pravilnika riječ: »Investicija« zamjenjuje se riječju: »Ulaganja«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 2.
(1) U cijelom tekstu Pravilnika riječ: »Investicija« zamjenjuje se riječju: »Ulaganja« u odgovarajućem padežu.
(2) U cijelom tekstu Pravilnika riječi: »Lista dozvoljenih troškova« zamjenjuje se riječima: »Lista prihvatljivih troškova« u odgovarajućem padežu.
(3) U cijelom tekstu Pravilnika riječi: »Skraćeni plan projekta« zamjenjuje se riječima: »Plan aktivnosti« u odgovarajućem padežu.
(4) U cijelom tekstu Pravilnika riječi: »Izgradnja/rekonstrukcija« zamjenjuje se riječima: »Izgradnja/rekonstrukcija, poboljšanje nepokretne imovine« u odgovarajućem padežu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 3.
U članku 3. stavku 1. podstavci 15. i 16. mijenjaju se i glase:
» Početak aktivnosti « u smislu ispunjavanja kriterija prihvatljivosti odnosi se na početak obavljanja aktivnosti projekta koje mogu započeti od datuma Odluke o odobrenju projekta odnosno označava prvu preuzetu obvezu kojom se naručuju dobra ili usluge ili nastajanje druge obveze na temelju koje je ulaganje nepovratna obveza (naručivanje, kupnja, izgradnja, plaćanje, preuzimanje kredita).
» Završetak aktivnosti « u smislu ispunjavanja kriterija prihvatljivosti odnosi se na završetak aktivnosti projekta te označava kraj izvršenja preuzetih obveza unutar razdoblja trajanja provedbe projekta u kojem se nastali troškovi mogu smatrati prihvatljivim, odnosno do podnošenja Zahtjeva za isplatu iz članka 24. ovoga Pravilnika sa svim dokazima koji ukazuju da je aktivnost provedena te u potpunosti plaćena i fizički završena.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 4.
U članku 5. iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
„(4) Kao dokaz dostatnih tehničkih i financijskih resursa podositelj je obvezan dokazati sljedeće:
– da ima dostatne tehničke resurse za provođenje projekta
– da je vrijednost projekta u skladu s godišnjim prihodom te
– da je sposoban podmiriti dospjele obveze plaćanja u roku njihova dospijeća.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 5.
U članku 8. stavak 5. mijenja se i glasi:
„(5) Iznimno od odredbe stavka 4. ovoga članka opći troškovi nastali u pripremi projektne dokumentacije mogu biti prihvatljivi ukoliko su nastali u razdoblju od 01. siječnja godine koja prethodi godini podnošenja prijave do dana podnošenja prijave, najviše do 10% vrijednosti prihvatljivog iznosa ulaganja bez općih troškova (najviše EUR 5.000) kada je u pitanju izgradnja/rekonstrukcija, poboljšanje nepokretne imovine ili najviše 2% prihvatljivog iznosa ulaganja bez općih troškova (najviše EUR 3.000) u slučaju ulaganja u opremanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 6.
U članku 11. stavak 4. i stavak 6. mijenjaju se i glase:
„(4) Ukoliko se raspolaganje nekretninom iz stavka 3. ovoga članka zasniva na posebnom ugovoru o zakupu, koncesiji i sl. korisnik je dužan osigurati trajanje raspolaganja nekretninom temeljem posebnog ugovora najmanje sedam godina od dana podnošenja Prijave.
(6) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja može zatražiti dokaze o vlasničkoj i/ili upravljačkoj strukturi Podnositelja i poduzetnika koji su u partnerskom i/ili povezanom odnosu s Podnositeljem, kao i poslovne knjige koje je takav poduzetnik dužan voditi prema važećim zakonskim propisima o računovodstvu, a Podnositelj ih je dužan dostaviti.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 7.
U članku 12. stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) Ukoliko je prijava nepotpuna, Agencija za plaćanja će pisanim putem zatražiti dopunu dokumentacije. Podnositelj je dužan dostaviti traženu dokumentaciju u roku od osam dana od dana zaprimanja pismena.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 8.
U članku 13. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Plan aktivnosti treba biti izrađen u skladu s predloškom i pojašnjenjima objavljenim uz Natječaj na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 9.
U članku 14. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Agencija za plaćanja procjenjuje razumnost troškova kako bi se osiguralo da se potpora dodjeljuje u skladu s načelom isplativosti.
Agencija za plaćanja radi provjeru cijena u odabranim ponudama, na način da ih uspoređuje s referentnim cijenama. Referentne cijene određuje Agencija za plaćanja. Ukoliko su cijene više od referentnih, Agencija za plaćanja će umanjiti iznos potpore. Ukoliko su cijene iskazane na ponudama niže od referentnih cijena, prihvatit će se cijena iz ponude.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 10.
Članak 15. mijenja se i glasi:
(1) Prema redoslijedu zaprimanja potpune Prijave ulaze u daljnju administrativnu kontrolu Agencije za plaćanja kojom se utvrđuje:
a) ispunjavanje uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Natječajem
b) prihvatljivost projekta i
c) opravdanost i prihvatljivost aktivnosti, ulaganja i/ili troškova.
(2) Nakon administrativne kontrole prihvatljivih Prijava, u slučaju kada se utvrdi da unutar programa nema dovoljno sredstava za sufinanciranje svih projekata, bit će sastavljena rang-lista, prema prioritetnim kriterijima:
Br.
Prioritetni kriteriji
Bodovi
Postotak
1
Operacije za koje je podnesena Prijava će vjerojatno imati pozitivne učinke u smislu uštede energije, globalne energetske učinkovitosti i ekološki održivih postupaka
5
24 %
2
Nositelj Poljoprivrednog gospodarstva mlađi od 35 godina na dan podnošenja Prijave
4
19 %
3
Podnositelj prvi puta prijavljuje aktivnost u okviru ove mjere
2
9 %
4
Podnositelj koji nije ostvario status Korisnika na Natječajima iz ove mjere
1
5 %
5
Podnositelj je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina
5
24 %
6
Ulaganje na područjima s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima*
4
19 %
Ukupno
21
100 %
*Odnosi se na područja s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima obuhvaćena posebnim propisom o određivanju područja s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima, posebnim propisom o otocima, te posebnim propisom o područjima posebne državne skrbi.
(3) Agencija za plaćanja će odabrati najvrjednije Prijave (sa najvećim brojem prioritetnih bodova) na temelju rezultata dobivenih primjenom prioritetnih kriterija, te će rang-listu s naznačenim odabranim Prijavama objaviti na svojoj internetskoj stranici.
(4) Ako na rang-listi bude veći broj projekata s istim brojem bodova, prednost će imati oni s ostvarenim bodovima na kriteriju pod brojem 1. i/ili kriteriju pod brojem 5. Ako nakon takvog rangiranja još uvijek bude prijava sa istim brojem bodova prednost će imati oni s ostvarenim bodovima na kriteriju pod brojem 2. i/ili kriteriju pod brojem 6., a ako nakon takvog rangiranja još uvijek bude prijava sa istim brojem bodova Agencija za plaćanja će za iste provesti postupak izvlačenja slučajnim odabirom, u prisutnosti javnog bilježnika, te će o provedenom postupku obavijestiti Podnositelje objavom na internetskoj stranici Agencije za plaćanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 11.
U članku 17. stavak 2. točka d) mijenja se i glasi:
„d) rok podnošenja Zahtjeva za isplatu.“
U stavku 3. točka g) briše se.
Dosadašnje točke h), i), j), k), l), m) i n) postaju točke g), h), i), j), k), l) i m).
Iza stavka 3. dodaje se novi stavak 4. koji glasi:
„(4) Rok završetka projekta u pravilu je godinu dana. Produljenje roka po jednu godinu može se odobriti iz opravdanih razloga uz uvjet da je korisnik započeo s provedbom odobrenih aktivnosti. Ukoliko provedba odobrenih aktivnosti nije započeta produljenje se može odobriti isključivo zbog više sile ili izvanrednih okolnosti u smislu članka 2. stavka 2. Uredbe (EU) br. 1306/2013.“
Dosadašnji stavak 4. postaje stavak 5.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 12.
U članku 18. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka izuzete su aktivnosti započete u razdoblju od 01. siječnja godine koja prethodi godini podnošenja prijave do dana podnošenja Prijave, koje se odnose na pripremu projekta i opće troškove projektanta/konzultanta iz članka 8. stavka 5. ovoga Pravilnika.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 13.
Članak 19. mijenja se i glasi:
„(1) Manje izmjene projekta su izmjene koje se odnose na f inancijske transfere među aktivnostima u okviru već odobrene operacije u visini od najviše 20% iznosa izvorno odobrenih za svaku aktivnost, uz uvjet da se ne prekoračuje ukupni iznos odobrene potpore za operaciju. Za ove izmjene nije potrebno prethodno odobrenje Agencije za plaćanja.
(2) Bez prethodnog odobrenja Agencije za plaćanja mogu se provesti i sljedeće manje izmjene:
a) izmjena proizvođača strojeva i opreme ukoliko se ne mijenjanju tehničke karakteristike iste
b) izmjena broja tankova/bačvi ukoliko se ne mijenja ukupno odobreni kapacitet i
c) izmjena materijala/opreme u procesu izgradnje/poboljšanja nepokretne imovine ukoliko se ne dovodi u pitanje prihvatljivost operacije ili dijela operacije i koja nema utjecaj na provedivost projekta.
(3) Korisnik je o manjim izmjenama navedenim u stavcima 1. i 2. ovoga članka dužan pisanim putem obavijestiti Agenciju za plaćanja i to najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu na obrascu Obavijesti o manjim izmjenama Odluke o odobrenju projekta, koji se objavljuje na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(4) U slučaju svih ostalih izmjena projekata koje nisu definirane kao manje izmjene iz stavaka 1. i 2. ovoga članka , Korisnik koji je zaprimio Odluku o odobrenju projekta dužan je pisanim putem dostaviti Agenciji za plaćanja Zahtjev za odobrenje promjena s popratnom dokumentacijom najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu.
(5) U slučaju prihvaćanja Zahtjeva za odobrenje promjena Agencija za plaćanja će donijeti izmjenu Odluke o odobrenju projekta.
(6) Agencija za plaćanja može odbiti Zahtjev za odobrenje promjena o čemu će Korisnika obavijestiti pisanim putem s obrazloženjem.
(7) Izmjenom se ne može odobriti iznos potpore veći od iznosa koji je određen Odlukom o odobrenju projekta.
(8) Izmjenom se ne može odobriti promjena lokacije ulaganja izgradnje/rekonstrukcije, poboljšanja nepokretne imovine koja je odobrena Odlukom o odobrenju projekta.
(9) U slučaju promjena iniciranih od strane Agencije za plaćanja, izdat će se izmjena Odluke o odobrenju projekta s opisanim razlogom izmjene.
(10) Ukoliko se nakon konačne isplate sredstava potpore promjene podaci koji se odnose na Korisnika – naziv, adresa, OIB, ime banke, IBAN, ime osobe ovlaštene za zastupanje, Korisnik je obvezan prijaviti navedene promjene Agenciji za plaćanja tijekom pet godina od datuma konačne isplate, ali neće biti dodatnih izmjena Odluke o odobrenju projekta.
(11) Obrazac Zahtjeva za odobrenje promjena Odluke o odobrenju projekta iz stavka 4. ovoga članka objavljuje se na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 14.
Članak 22. mijenja se i glasi:
„(1) Korisnik temeljem Odluke o odobrenju projekta može podnijeti Zahtjev za isplatu predujma koji mora biti poslan Agenciji za plaćanja preporučeno s povratnicom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja.
(2) Uz Zahtjev za isplatu predujma Korisnik je dužan dostaviti odgovarajuće i valjano jamstvo u protuvrijednosti od 100% iznosa zatraženog predujma.
(3) Prihvatljivi oblik jamstva je bankovna garancija ovlaštenih banaka, sukladno predlošku koji se objavljuje na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(4) Korisniku se može isplatiti predujam do najviše 80% vrijednosti odobrene potpore navedene u Odluci o odobrenju projekta.
(5) Po primitku potpunog Zahtjeva za isplatu predujma i dostavljanju valjanog jamstva iz stavaka 2. i 3. ovoga članka Agencija za plaćanja Korisniku donosi Odluku o isplati predujma i isplaćuje predujam.
(6) U slučaju da Korisnik ne dostavi Agenciji za plaćanja prihvatljivo jamstvo iz stavka 3. ovoga članka, Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu predujma.
(7) Sredstva isplaćenog predujma za provedbu odobrenog projekta namjenska su i Korisnik ih je dužan iskoristiti za provedbu odobrenih aktivnosti navedenih u Odluci o odobrenju projekta u roku važenja Odluke o odobrenju projekta, a iznimno u slučaju iz članka 19. ovoga Pravilnika, do kraja druge financijske godine nakon dana isplate predujma sukladno članku 26. provedbene Uredbe Komisije (EZ) br. 2016/1150.
(8) Korisnik je dužan Agenciji za plaćanja dostavljati godišnje Izvješće o korištenju predujma najkasnije do 30. listopada tekuće godine uz koji prilaže:
a) Financijsku dokumentaciju kojom se opravdava uporaba predujma do 15. listopada tekuće godine;
b) Izjavu Korisnika o iznosu neiskorištenog predujma na dan 15. listopada tekuće godine.
(9) Isplaćeni predujam iz stavka 7. ovoga članka opravdava se plaćenim računima/situacijama za odobrena ulaganja najkasnije do kraja druge financijske godine od datuma isplate predujma.
(10) Korisnik je dužan Agenciji za plaćanja dostaviti Izvješće o iskorištenom predujmu najkasnije do 15. listopada druge financijske godine od datuma isplate predujma uz koji prilaže:
a) Financijsku dokumentaciju kojom se opravdava iskorištenje cjelokupnog/preostalog iznosa predujma i
b) Izjavu Korisnika o iznosu iskorištenja cjelokupnog iznosa predujma.
(11) Jamstvo iz stavka 3. ovoga članka, biti će oslobođeno i vraćeno Korisniku po zaprimanju Zahtjeva za oslobađanje jamstva i po prihvaćanju opravdanosti odobrenih ulaganja iz stavaka 8 i 10. ovoga članka i članka 27. Uredbe Komisije (EU) br. 907/2014 te nakon što Agencija za plaćanja utvrdi da iznos stvarnih izdataka povezanih s ulaganjem premašuje iznos predujma.
(12) Predložak Zahtjeva za isplatu predujma iz stavka 1. ovoga članka, predložak Izvješća o iskorištenju predujma iz stavaka 8. i 10. ovoga članka, te Zahtjev za oslobađanje jamstva iz stavka 11. ovoga članka objavljuju se na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(13) Jamstvo iz stavka 2. ovoga članka biti će aktivirano radi povrata sredstava isplaćenog predujma u slučaju donošenja Odluke o djelomičnom/potpunom zadržavanju jamstva, Odluke o odbijanju zahtjeva za isplatu ili u slučaju poništenja Odluke o odobrenju projekta.
(14) Minimalni rok važenja jamstva je 36 mjeseci od datuma izdavanja.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 15.
Članak 23. mijenja se i glasi:
„(1) Zahtjev za isplatu po završenoj aktivnosti iz članka 24. ovoga Pravilnika Korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja nakon završetka aktivnosti iz članka 8. stavka 1. na propisanom obrascu dostupnom na internetskim stranicama Agencije za plaćanja. Aktivnost za koju se podnosi Zahtjev za isplatu, mora biti plaćena i završena sukladno kriterijima iz članka 3. ovoga Pravilnika.
(2) Zahtjev za isplatu po završetku svih aktivnosti iz članka 24. ovoga Pravilnika Korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja sukladno roku navedenom u Odluci o odobrenju projekta na propisanom obrascu dostupnom na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(3) Zahtjev za isplatu po završenoj aktivnosti (u daljnjem tekstu: Zahtjev za isplatu) i Zahtjev za isplatu po završetku svih aktivnosti (u daljnjem tekstu: Zahtjev za isplatu) Korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja preporučeno s povratnicom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja.
(4) Zahtjev za isplatu treba sadržavati sve plaćene račune sukladno odabranoj ponudi i Odluci o odobrenju projekta te dodatnu dokumentaciju na obrascima sukladno listi potrebne dokumentacije i pojašnjenjima za njihovo popunjavanje koji se objavljuju na internetskim stranicama Agencije za plaćanja, a priloženi računi moraju biti plaćeni u cijelosti po planiranoj aktivnosti u Planu aktivnosti i utvrđenoj i odobrenoj po Odluci o odobrenju projekta.
(5) Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja zahtjeva za isplatu obračunat će se:
– protuvrijednost u kunama prema mjesečnom tečaju Europske centralne banke (ECB) na dan 01. siječnja godine u kojoj je donesena odluka o odobrenju projekta sukladno članku 30. stavku 3. delegirane Uredbe Komisije (EU) br. 907/2014. Internetska adresa na kojoj se može dobiti uvid u navedeni tečaj je:
http://sdw.ecb.europa.eu/quickview.do?SERIES_KEY=120.EXR.M.HRK.EUR.SP00.A
(6) Ukoliko je Zahtjev za isplatu nepotpun, Agencija za plaćanja zatražit će njegovu dopunu od Korisnika, te može na način sukladan članku 12. tražiti dostavu dopuna, ispravaka ili obrazloženja.
(7) Korisnik je dužan Zahtjev za isplatu dopuniti, ispraviti, obrazložiti, dostavom tražene dokumentacije preporučenom poštom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja u roku iz Zahtjeva za dopunu zahtjeva za isplatu.
(8) U slučajevima traženja dopuna, ispravka, obrazloženja datum dostave dokumentacije kojom se Zahtjev za isplatu dopunjuje, ispravlja ili pojašnjava, smatra se datumom zaprimanja potpunog Zahtjeva.
(9) Zahtjevi za isplatu obrađuju se prema redoslijedu zaprimanja potpunih zahtjeva.
(10) Korisniku se ne može po pojedinoj aktivnosti isplatiti potpora u iznosu višem od maksimalnog iznosa navedenoga u Odluci o odobrenju projekta za istu aktivnost.
(11) Isplata sredstava Korisnicima mora biti unutar 12 mjeseci od datuma podnošenja valjanog i potpunog Zahtjeva iz stavaka 1. i 2. ovoga članka.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 16.
U članku 24. stavak 2. briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 17.
U članku 27. stavak 3. briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 18.
U članku 32. stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) Kontrola na terenu može se najaviti uz uvjet da prethodna najava ne utječe na njezinu svrhu ili učinkovitost. Najava je strogo ograničena na najkraće potrebno razdoblje, koje nije duže od 14 dana.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 19.
U Prilogu I. u podtočki 1.3.1. tekst: »Pravilniku o pružanju ugostiteljskih usluga u seljačkom domaćinstvu (»Narodne novine«, br. 5/08., 46/08. – ispravak, 44/11. i 118/11.)« zamjenjuje se tekstom: »Pravilniku o razvrstavanju i kategorizaciji objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu (»Narodne novine«, br. 54/16 i 69/17)«.
U podtočki 2.1.7. iza riječi »plastike,« dodaje se riječ: »gline,«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 20.
Dosadašnji Prilog II. zamjenjuje se novim Prilogom II. koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni dio.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 21.
Postupci započeti do stupanja na snagu ovoga Pravilnika dovršiti će se sukladno odredbama Pravilnika o provedbi mjere Ulaganja u vinarije i marketing vina iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. (»Narodne novine«, broj 49/15, 23/16 i 73/17).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 22.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvog dana nakon dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 080-01/12-01/380
Urbroj: 525-07/0539-15-
Zagreb,
MINISTAR POLJOPRIVREDE
Tomislav Tolušić, dipl. iur.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRILOG II.
NAPUTAK ZA OZNAČAVANJE ULAGANJA
Sva ulaganja koja su sufinancirana u okviru Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. trebaju sadržavati informacije o ulozi, odnosno sufinanciranju od strane EU-a.
Označavanje ulaganja je obveza krajnjeg korisnika i predstavlja doprinos u informiranju javnosti o ulozi EU-a u projektu kao i o rezultatima projekta i njegovim doprinosima zajednici.
Ulaganja unutar programa moraju biti vidljivo označena pomoću informativne ploče koja sadrži opis ulaganja te slogan i logo Europske unije i Republike Hrvatske.
Korisnik je obvezan nabaviti odgovarajuću informativnu ploču, ovisno o vrsti ulaganja, i postaviti je na mjesto ulaganja u trenutku izdavanja Potvrde o završenom ulaganju.
Ispunjavanje ovih obveza provjeravat će kontrolori prilikom kontrole na terenu.
Informativna ploča treba ostati na mjestu ulaganja pet (5) godina od dana konačne isplate sredstava navedenom u Potvrdi o završenom ulaganju.
Ulaganja vezana uz objekte kao i ulaganja u opremanje
Prilikom ulaganja u izgradnju/rekonstrukciju, poboljšanje nepokretne imovine trajnih građevina i nabavu opreme potrebno je postaviti trajnu ploču na najvidljivijem dijelu građevine, kao što je glavni ulaz ili pročelje zgrade koja je izgrađena/rekonstruirana, poboljšana nepokretna imovina odnosno u koju se smješta nabavljena oprema.
PRIMJER SADRŽAJA INFORMATIVNE PLOČE
(metalna ploča ili plastična ploča; dimenzija 0,42 x 0,297 m)
za označavanje ulaganja vezanih uz izgradnju, rekonstrukciju, poboljšanje nepokretne imovine ili opremanje unutar objekta
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede