Na temelju članka 8. stavka 2. i članka 57. stavka 7. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 30/15) ministar poljoprivrede donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNI PRAVILNIKA O PROVEDBI MJERE RESTRUKTURIRANJE I KONVERZIJA VINOGRADA IZ NACIONALNOG PROGRAMA POMOĆI SEKTORU VINA 2014. – 2018.
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi mjere Restrukturiranje i konverzija vinograda iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. (»Narodne novine«, broj 49/15 i 73/17) članak 3. mijenja se i glasi:
„U smislu ovoga Pravilnika definiraju se sljedeći pojmovi:
1) projekt je cjelokupna, sveobuhvatna investicijska aktivnost nekog korisnika za koju se traži sufinanciranje prema Nacionalnom programu i mjeri Restrukturiranje, a sastoji se od prihvatljivog i neprihvatljivog ulaganja.
2) operacija je aktivnost ili skup aktivnosti koje su uključene u projekt.
3) aktivnost je određeni agrotehnički ili pomotehnički postupak kojim se ostvaruje strukturna promjena u vinogradu.
4) početak aktivnosti u smislu ispunjavanja kriterija prihvatljivosti odnosi se na početak obavljanja aktivnosti projekta koje mogu započeti od datuma Odluke o odobrenju projekta odnosno označava prvu preuzetu obvezu kojom se naručuju dobra ili usluge ili nastajanje druge obveze na temelju koje je ulaganje nepovratna obveza (naručivanje, kupnja, izgradnja, plaćanje, preuzimanje kredita) ili prvu započetu aktivnost u provedbi projekta.
5) završetak aktivnosti u smislu ispunjavanja kriterija prihvatljivosti odnosi se na završetak aktivnosti projekta te označava kraj izvršenja preuzetih obveza unutar razdoblja trajanja provedbe projekta u kojem se nastali troškovi mogu smatrati prihvatljivim, odnosno do podnošenja Zahtjeva za isplatu sa svim dokazima koji ukazuju da je aktivnost provedena te u potpunosti plaćena i fizički završena.
6) ulaganje je prihvatljivi dio aktivnosti projekta za koji se traži potpora.
7) trošak je pojedinačna vrijednost materijala, opreme ili usluga kojim se djelomično ili u cijelosti ostvaruje provedba određene aktivnosti ulaganja.
8) prihvatljivi troškovi su dozvoljeni troškovi koji udovoljavaju uvjetima za sufinanciranje iz Programa.
9) Korisnik je fizička ili pravna osoba kojoj su odobrena ulaganja Odlukom o odobrenju projekta iz Nacionalnog programa.
10) restrukturiranje i/ili konverzija vinograda je provođenje niza agrotehničkih i pomotehničkih aktivnosti unutar postojećih površina nasada vinograda kojima se rekonstruira ili zamjenjuje postojeći nasad s ciljem unapređenja proizvodnje i kakvoće.
11) premještanje vinograda obuhvaća provođenje agrotehničkih aktivnosti podizanja drugog nasada u ekvivalentnoj površini adekvatnoj nasadu vinograda koji se u zadanom vremenskom okviru treba iskrčiti.
12) krčenje vinograda obuhvaća aktivnost uklanjanja postojećeg nasada vinograda koji se zamjenjuje novim nasadom na istoj ili na drugoj površini.
13) potpora u mjeri Restrukturiranje je javna potpora sredstvima proračuna Europske unije.
14) doprinosi u naravi predstavljaju oblik rada za koji nije provedeno gotovinsko plaćanje potkrijepljeno računima ili dokumentima jednake dokazne snage.
15) prihvatljivapovršina vinograda je površina unutar opsega vanjskih trsova vinograda kojemu se dodaje pojas čija je širina jednaka polovici razmaka među redovima.
16) financijska godina obuhvaća razdoblje od 16. listopada prethodne godine do 15. listopada tekuće godine.
17) vinska godina obuhvaća razdoblje od 1. kolovoza prethodne godine do 31. srpnja tekuće godine.
18) poduzeće je svaki subjekt koji se bavi gospodarskom djelatnošću, bez obzira na njegov pravni oblik. Ovo uključuje, posebno, samozaposlene osobe i obiteljska poduzeća koja se bave obrtom ili drugim djelatnostima, kao i partnerstva ili udruženja koja se redovno bave gospodarskom djelatnošću sukladno Prilogu I. Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2013. godine.“
Članak 2.
Članak 5. mijenja se i glasi:
„Nisu prihvatljivi Podnositelji kojiu propisanom roku nisu podnijeli sve obvezne izjave sukladno posebnom propisu kojim se uređuju vinogradarski registar, obvezne izjave, prateće dokumente, podrumske evidencije i proizvodni potencijal.“
Članak 3.
U članku 6. stavak 1.mijenja se i glasi:
„(1) Vinogradarske površine na kojima se planira provedba mjere Restrukturiranje moraju biti prijavljene u Vinogradarskom registru pod ARKOD šiframa vrste uporabe poljoprivrednog zemljišta 410 i/ili 411 sukladno posebnom propisu koji uređuje evidenciju uporabe poljoprivrednog zemljišta.“
Članak 4.
U članku 8. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„(3) Kod premještanja vinograda dozvoljava se istovremeno postojanje starih i novih nasada na najdulje razdoblje koje ne prelazi tri godine.”
Članak 5.
Članak 9. mijenja se i glasi:
„(1) Ukupno prihvatljivi troškovi po projektu u mjeri Restrukturiranje su EUR 1.500.000.
(2) Maksimalni iznos potpore po projektu je EUR 1.125.000, dok je za doprinose u naravi maksimalni iznos potpore po projektu EUR 750.000.
(3) Razina potpore iznosi:
- do 50% ukupno prihvatljivih troškova (maksimalni iznos/ha) za doprinose u naravi,
- do 75% vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova (maksimalni iznos/ha).
Aktivnosti
Doprinosi u naravi
Potpora/ha
50 %ukupno prihvatljivih troškova, ali ne više od:
1.
Zamjena (konverzija) sorte/sorata i premještanje te promjena gustoće vinograda
- bez nagiba
- konverzija vinograda na nagibima
- konverzija vinograda na strminama
(max. EUR 16.000/ha)
(max. EUR 18.000/ha)
(max. EUR 22.000/ha)
2.
Promjena nagiba/razine vinograda (ravnanje tla)
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 6.600/ha)
(max. EUR 9.400/ha)
(max. EUR 12.500/ha)
3.
Izgradnja antierozijskih postrojenja
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 2.300/ha)
(max. EUR 3.900/ha)
(max. EUR 5.200/ha)
4.
Izgradnja terasa i zidova
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 10.000/ha)
(max. EUR 18.000/ha)
(max. EUR 24.000/ha)
5.
Postavljanje potporne strukture u premještenom i promjena iste u restrukturiranom vinogradu
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 5.000/ha)
(max. EUR 7.200/ha)
(max. EUR 9.400/ha)
6.
Navodnjavanje
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 2.700/ha)
(max. EUR 3.700/ha)
(max. EUR 4.800/ha)
- 75% ukupno prihvatljivih troškova, ali ne više od maksimalnog iznosa/ha za pojedinu aktivnost i to kako slijedi:
Aktivnosti
Potpora/ha
75 % ukupno prihvatljivih troškova, ali ne više od:
1.
Zamjena (konverzija) sorte i premještanje te promjena gustoće vinograda
- bez nagiba
- konverzija vinograda na nagibima
- konverzija vinograda na strminama
(max. EUR 24.000/ha)
(max. EUR 27.000/ha)
(max. EUR 33.000/ha)
2.
Promjena nagiba/razine vinograda (ravnanje tla)
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 9.900/ha)
(max. EUR 14.100/ha)
(max. EUR 18.750/ha)
3.
Izgradnja antierozijskih postrojenja
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 3.450/ha)
(max. EUR 5.850/ha)
(max. EUR 7.800/ha)
4.
Izgradnja terasa i zidova
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 15.000/ha)
(max. EUR 27.000/ha)
(max. EUR 36.000/ha)
5.
Postavljanje potporne strukture u premještenom i promjena iste u restrukturiranom vinogradu
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 7.500/ha)
(max. EUR 10.800/ha)
(max. EUR 14.100/ha)
6.
Navodnjavanje
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 4.050/ha)
(max. EUR 5.550/ha)
(max. EUR 7.200/ha)
Napomena:
»bez nagiba« smatra se teren na nagibu manjem od 16%
»na nagibima« smatra se teren na nagibu od 16 do 26%
»na strminama« smatra se teren na nagibu većem od 26%
Obrazloženje: Sadnjom vinograda na nagnutim terenima i na strminama smanjuje se rizik od oštećenja od mraza i povećava se insolacija površine, čime se utječe na kakvoću grožđa. Iz tog razloga, na nagnutim terenima (nagib 16%-26%) i strminama (nagib >26%) daje se veći iznos potpore.
na temelju kalkulacija Savjetodavne službe
Članak 6.
Članak 10. mijenja se i glasi:
„(1) Broj projekata odobrenih pojedinom Korisniku u istoj godini nije ograničen, međutim u okviru jedne financijske godine ne može se istom Korisniku odobriti potpora u iznosu većem od 1.125.000 EUR, odnosno od EUR 750.000 za doprinose u naravi u okviru mjere Restrukturiranje.
(2) Za preračunavanje iznosa iz članka 9. ovoga Pravilnika u kunama koristi se tečaj sukladno članku 30. Delegirane Uredbe Komisije (EU) br. 907/2014.“
Članak 7.
U članku 11. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Sve aktivnosti vezane uz ulaganja prihvatljiva u okviru poboljšanja vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom moraju biti izvođene u skladu s posebnim propisom kojim se uređuju jednostavne i druge građevine i radovi.“
Članak 8.
Članak 12. mijenja se i glasi:
„(1) Neprihvatljivim aktivnostima smatraju se:
- svakodnevno upravljanje (poslovi) vinogradom i jednostavna zamjena
- zaštita od štete od divljači:
- izgradnja ograda
- aktivna zaštita koja uključuje zvučne repelente
- zaštita od ptica:
- pokrivanje redova u vinogradu sa zaštitnim mrežama za grožđe
- razni uređaji za plašenje ptica
- aktivna zaštita koja uključuje zvučne repelente
- zaštita od tuče pokrivanjem redova sa zaštitnim mrežama za grožđe
- izgradnja vjetrobrana ili zidova za zaštitu od vjetra
- izgradnja prilaza za vozila, te putova u vinogradu ili onih koji vode do vinograda
- izgradnja dizala
- nabava poljoprivrednih vozila, strojeva i alata te
- okrupnjavanje zemljišta.
(2) Neprihvatljivim troškovima smatraju se:
– PDV (kod Podnositelja/Korisnika koji su u sustavu PDV-a)
– sredstva izdvojena za buduće gubitke ili dugovanja
– bankovni troškovi, bankovne kamate i premije osiguranja
– troškovi gubitka na tečaju valute
– administrativni troškovi i troškovi osoblja Korisnika
– troškovi koji nisu dio projekta te
– troškovi krčenja površine od zatečenog nasada i/ili raslinja koji nisu prihvatljiv trošak kod pripreme tla za podizanje novog nasada vinograda.
(3) Neprihvatljivim troškovima smatraju se i svi oni troškovi koji nisu navedeni u stavku 1. i stavku 2. ovoga članka i u Listi dozvoljenih troškova iz članka 11. stavka 6. ovoga Pravilnika.“
Članak 9.
U članku 15. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Prilikom administrativne kontrole Prijava utvrđuje se pravovremenost i potpunost, a prihvatljive Prijave se rangiraju sukladno članku 18. ovoga Pravilnika.“
Članak 10.
U članku 16. u stavcima 1. i 2. riječi: »Skraćeni plan projekta«zamjenjuju se riječima: »Plan aktivnosti«.
Članak 11.
Članak 17. mijenja se i glasi:
„(1) Prije podnošenja Prijave iz članka 14. ovoga Pravilnika Podnositelj je dužan prikupiti jednu ponudu za svaku pojedinačnu nabavu roba, usluga i radova.
(2) U slučaju troškova rada koji se prijavljuju u vidu potpore kao doprinosi u naravi nije potrebno postupiti u skladu s stavkom 1. ovoga članka.
(3) Potpora za doprinose u naravi po završetku operacije ne smije premašiti ukupne prihvatljive troškove, isključujući doprinose u naravi. Doprinosi u naravi ne smiju predstavljati više od polovice prihvatljivih troškova, a najmanje polovica ukupno prihvatljivih troškova mora predstavljati cijenu plaćenu za robu ili usluge i mora biti dokumentirana računima ili drugim dokumentima jednake dokazne snage.
(4) Dostavljene ponude moraju imati osnovne elemente ponude (broj, datum, rok važenja) i poslovne podatke ponuditelja (naziv, sjedište, adresa, OIB) te sadržavati bitne tehničke karakteristike materijala, opreme i usluga. Svaka stavka u ponudama mora sadržavati: jedinicu mjere, količinu, jediničnu cijenu i ukupnu cijenu stavke te ukupnu cijenu ponude sa iskazanim iznosom poreza na dodanu vrijednost.
(5) Agencija za plaćanja procjenjuje razumnost troškova kako bi se osiguralo da se potpora dodjeljuje u skladu s načelom isplativosti (da se sredstva učinkovito koriste u odnosu na ciljeve). Agencija za plaćanja radi provjeru cijena u dostavljenim ponudama, na način da ih uspoređuje s referentnim cijenama. Referentne cijene određuje Agencija za plaćanja. Ukoliko su cijene više od referentnih, Agencija za plaćanja će pri izračunu iznosa potpore koristiti referentne cijene. Ukoliko su cijene iskazane na ponudama niže od referentnih cijena, prihvatit će se cijena iz ponude.
(6) Prikupljene ponude moraju biti izražene u eurima (EUR) za strane dobavljače, odnosno u hrvatskim kunama (HRK) za domaće dobavljače.
(7) Ako su ponude za pojedinačne nabave iskazane u eurima, Podnositelj je dužan izvršiti obračun u kunama sukladno članku 30. Delegirane Uredbe Komisije (EU) br. 907/2014.
(8) Ponude moraju biti važeće na dan podnošenja Prijave.
(9) Podnositelj ne smije pribavljati ponude od ponuditelja roba, radova i usluga s kojima je povezan vlasničkim odnosima. Ponuditelji ne smiju biti međusobno povezani vlasničkim odnosima u istom ulaganju. Pod pojmom ponuditelja smatra se poslovni subjekt registriran za djelatnost iz područja za koje ponudu daje, a koji je ponudu za pojedino ulaganje dostavio Podnositelju.
(10) Prilikom ulaganja u poboljšanje vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom, Podnositelj ne smije pribavljati ponude od ponuditelja/izvođača radova, koji su vlasnički povezani s fizičkim ili pravnim osobama, koje su izradile Projekt (tehničko-tehnološko rješenje) za aktivnosti vezane uz ulaganja prihvatljiva u okviru poboljšanja vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom.
(11) Tijekom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja može zatražiti dokaz o vlasničkoj strukturi ponuditelja (Izvod iz sudskog registra, Izvod iz obrtnog registra, Popis prvih 10 dioničara iz registra Središnjeg klirinškog depozitarnog društva ili drugi odgovarajući dokument kao dokaz vlasništva, ukoliko se radi o ponuditelju iz inozemstva) u svrhu provjere povezanosti poduzeća. Na zahtjev Agencije za plaćanja Podnositelj je dužan dostaviti traženi dokument, ne stariji od šest mjeseci na dan dostave traženog dokumenta.
(12) Ako se tijekom provjere ponuda utvrdi da su informacije dostavljene od strane Podnositelja i/ili ponuditelja lažne ili pogrešne, da su cijene u dostavljenim ponudama namjerno uvećane, da postoji sukob interesa između Podnositelja i ponuditelja te sukob interesa između ponuditelja u istom ulaganju Agencija za plaćanja utvrditi će da takva ponuda ne udovoljava uvjetima. Ukoliko se utvrdi da su umjetno stvoreni uvjeti za dobivanje potpore, Agencija za plaćanja će utvrditi da takva Prijava ne udovoljava uvjetima.
(13) Ako je ponuditelj roba, radova i usluga iz inozemstva, ponude, izjave o porijeklu te dokazi o vlasništvu (ukoliko budu zatraženi) moraju biti na hrvatskom ili engleskom jeziku.“
Članak 12.
Članak 18. mijenja se i glasi:
„(1) Prema redoslijedu zaprimanja potpune Prijave ulaze u daljnju administrativnu kontrolu Agencije za plaćanja kojom se utvrđuje:
a) ispunjavanje uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Natječajem
b) prihvatljivost projekta i
c) opravdanost i prihvatljivost aktivnosti, ulaganja i/ili troškova.
(2) Nakon administrativne kontrole prihvatljivih Prijava, u slučaju kada se utvrdi da unutar programa nema dovoljno sredstava za sufinanciranje svih projekata, bit će sastavljena rang-lista, prema prioritetnim kriterijima:
Br.
Prioritetni kriteriji
Bodovi
Najviše
Postotak
1
Nositelj PG mlađi od 35 godina (u trenutku podnošenja Prijave)
4
4
27%
2
Podnositelj koji nije bio Korisnik ove mjere
1
1
7 %
3
Vinograd starosti do 10 godina
1
3
20 %
Vinograd starosti 10 do 20 godina
2
Vinograd starosti više od 20 godina
3
4
Ulaganje na područjima s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima*
2
2
13 %
5
Premještanje vinograda uvjetovano izgradnjom infrastrukture ili izmjenama prostornog plana
5
5
33 %
Ukupno
15
100 %
*Odnosi se na područja s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima obuhvaćena posebnom propisu o određivanju područja s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima, posebnom propisu o otocima, te posebnom propisu o područjima posebne državne skrbi.
(3) Agencija za plaćanja će odabratinajvrjednije Prijave (sa najvećim brojem prioritetnih bodova) na temelju rezultata dobivenih primjenom prioritetnih kriterija. te će rang-listu s naznačenim odabranim Prijavama objaviti na svojoj internetskoj stranici.
(4) Ako nakon rangiranja još uvijek bude prijava s istim brojem bodova Agencija za plaćanja će za iste provesti postupak izvlačenja slučajnim odabirom, u prisutnosti javnog bilježnika te će o provedenom postupku obavijestiti Podnositelje objavom na internetskoj stranici Agencije za plaćanja.“
Članak 13.
U članku 20. stavku 2. točka d) briše se, a točke e) i f) postaju točke d) i e).
Stavak 3. točka b) mijenja se i glasi:
„b) obveza Korisnika da će tri godine nakon isplate sredstava ispunjavati propisane zahtjeve vezane uz višestruku sukladnost sukladno Uredbi Europskog Parlamenta i Vijeća (EU) br. 1306/2013 i posebnom propisu kojim se uređuje višestruka sukladnost.“
Članak 14.
Članak 22. mijenja se i glasi:
„(1)Manje izmjene projekta su izmjene koje se odnose na financijske transfere među aktivnostima u okviru već odobrene operacije u visini od najviše 20% iznosa izvorno odobrenih za svaku aktivnost, uz uvjet da se ne prekoračuje ukupni iznos odobrene potpore za operaciju. Za ove izmjene nije potrebno prethodno odobrenje Agencije za plaćanja.
(2) Korisnik je o manjim izmjenama navedenim u stavku 1. ovoga članka dužan pisanim putem obavijestiti Agenciju za plaćanja i to najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu.
(3) U slučaju svih ostalih izmjena projekata koje nisu definirane kao manje izmjene iz stavka 1. ovoga članka, Korisnik koji je zaprimio Odluku o odobrenju projekta dužan je pisanim putem dostaviti Agenciji za plaćanja Zahtjev za odobrenje promjena s popratnom dokumentacijom, najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu.
(4) U slučaju prihvaćanja Zahtjeva za odobrenje promjena Agencija za plaćanja će izdati izmjenu Odluke o odobrenju projekta.
(5) U slučaju zatraženih promjena navedenih u stavku 3. ovoga članka, Agencija za plaćanja može odbiti zahtjev Korisnika o čemu će ga obavijestiti pisanim putem s obrazloženjem.
(6) Izmjenom se ne može odobriti iznos potpore veći od iznosa koji je određen Odlukom o odobrenju projekta.
(7) U slučaju promjena iniciranih od strane Agencije za plaćanja, izdat će se izmjena Odluke o odobrenju projekta s opisanim razlogom izmjene.
(8) Ukoliko se nakon konačne isplate sredstava potpore promijene podaci koji se odnose na Korisnika – naziv, adresa, naziv banke, IBAN, ime i prezime osobe ovlaštene za zastupanje, Korisnik je obvezan prijaviti navedene promjene Agenciji za plaćanja tijekom pet godina od datuma konačne isplate, ali neće biti dodatnih izmjena Odluke o odobrenju projekta.
(9) Obrazac Zahtjeva za odobrenje promjena Odluke o odobrenju projekta iz stavka 3. ovoga članka objavljuje se na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(10) Korisnik može podnijeti zahtjev za produljenje projekta iz članka 20. stavka 4. ovoga Pravilnika na propisanom obrascu Zahtjeva za odobrenje izmjena koji se objavljuje na internetskim stranicama Agencije za plaćanja tijekom razdoblja za koje je izdana Odluka o odobrenju projekta i to isključivo za dio sredstava za koja nije podnesen Zahtjev za isplatu.“
Članak 15.
Članak 25. mijenja se i glasi:
„(1) Korisnik temeljem Odluke o odobrenju projekta može podnijeti Zahtjev za isplatu predujma koji mora biti poslan Agenciji za plaćanja preporučeno s povratnicom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja.
(2) Korisniku se može isplatiti predujam najviše u iznosu od 80% odobrenog EU dijela potpore navedene u Odluci o odobrenju projekta.
(3) Uz Zahtjevza isplatu predujma Korisnik je dužan dostaviti odgovarajuće i valjano jamstvo u protuvrijednosti od 100% iznosa zatraženog predujma.
(4) Prihvatljivi oblik jamstva je bankovna garancija ovlaštenih banaka, sukladno predlošku koji se objavljuje na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(5) Po primitku potpunog Zahtjeva za isplatu predujma potpore i dostavljanju valjanog jamstva iz stavaka 3. i 4. ovoga članka Agencija za plaćanja Korisniku izdaje Odluku o isplati predujma i isplaćuje predujam.
(6) U slučaju da Korisnik ne dostavi Agenciji za plaćanja prihvatljivo jamstvo iz stavka 3. ovoga članka, Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu predujma.
(7) Obveza Korisnikaje iskoristiti sredstva isplaćenog predujma za provedbu mjere Restrukturiranje sukladno prihvatljivim troškovima odobrenih aktivnosti navedenih u Odluci o odobrenju projekta najdulje do kraja druge financijske godine nakon dana isplate predujma.
(8) Korisnik je dužan Agenciji za plaćanja dostavljati godišnje Izvješće o korištenju predujma najkasnije do 30. listopada tekuće godine uz koji prilaže:
a) Financijsku dokumentaciju kojom se opravdava uporaba predujma do 15. listopada tekuće godine i
b) Izjavu Korisnika o iznosu neiskorištenog predujma na dan 15. listopada tekuće godine;
(9) Korisnik je dužanAgenciji za plaćanja dostaviti Izvješće o iskorištenom predujmu najkasnije do 15. listopada druge financijske godine od dana isplate predujma uz koji prilaže:
a) Financijsku dokumentaciju kojom se opravdava iskorištenje cjelokupnog/preostalog iznosa predujma i
b) Izjavu Korisnika o iznosu iskorištenja cjelokupnog iznosa predujma.
(10) Jamstvo iz stavka 3. ovoga članka biti će oslobođeno i vraćeno Korisniku po zaprimanju Zahtjeva za oslobađanje jamstva i po prihvaćanju opravdanosti odobrenih ulaganja iz stavka 9. ovoga članka i članka 27. Uredbe Komisije (EU) br. 907/2014.
(11) Predložak Zahtjeva za isplatu predujma iz stavka 1. ovoga članka, predložak Izvješća o korištenju/iskorištenom predujma iz stavaka 8. i 9. ovoga članka, te Zahtjev za oslobađanje jamstva iz stavka 10. ovoga članka objavljuju se na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(12) Jamstvo iz stavka 3. ovoga članka biti će aktivirano radi povrata sredstava isplaćenog predujma u slučaju donošenja Odluke o djelomičnom/potpunom zadržavanju jamstva, Odluke o odbijanju zahtjeva za isplatu ili u slučaju poništenja Odluke o odobrenju projekta.
(13) Minimalni rok važenja jamstva bit će određen u Odluci o odobrenju projekta.“
Članak 16.
Članak 26. mijenja se i glasi:
„(1) Zahtjev za isplatu po završenoj aktivnosti Korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja na propisanom obrascu koji se objavljuje na internetskim stranicama Agencije za plaćanja, dostavom preporučene pošte ili osobnom predajom u pisarnici Agencije za plaćanja. Aktivnost za koju se podnosi Zahtjev za isplatu, mora biti plaćena i završena sukladno kriterijima iz članka 3. ovoga Pravilnika.
(2) Zahtjev za isplatu po završetku svih aktivnosti iz članka 24. ovoga Pravilnika Korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja sukladno roku navedenom u Odluci o odobrenju projekta preporučeno s povratnicom, na propisanom obrascu dostupnom na internetskim stranicama Agencije za plaćanja ili osobnom predajom u pisarnici Agencije za plaćanja.
(3) Zahtjev za isplatu po završenoj aktivnosti i Zahtjev za isplatu po završetku svih aktivnosti treba sadržavati sve račune plaćene u cijelosti sukladno odabranim ponudama i Odluci o odobrenju projekta, te dodatnu dokumentaciju na obrascu Zahtjeva za isplatu sukladno listi potrebne dokumentacije i pojašnjenjima za njihovo popunjavanje koji se objavljuju na internetskim stranicama Agencije za plaćanja, a priloženi računi moraju biti plaćeni u cijelosti.
(4) Zahtjev za isplatu treba sadržavati sve plaćene račune sukladno odabranoj ponudi i Odluci o odobrenju projekta te dodatnu dokumentaciju na obrascu Zahtjeva za isplatu sukladno listi potrebne dokumentacije i pojašnjenjima za njihovo popunjavanje koji se objavljuju na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(5) Korisniku se ne može isplatiti potpora u iznosu višem od maksimalnog iznosa navedenog u Odluci o odobrenju projekta.
(6) Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja zahtjeva za isplatu obračunat će se:
- protuvrijednost u kunama prema tečaju sukladno članku 30. Delegirane uredbe Komisije (EU) br. 907/2014.
– u slučaju da je Korisnik plaćanja izvršio po tečaju nižem od tečaja sukladno članku 30. Delegirane uredbe Komisije (EU) br. 907/2014 obračun potpore za isplatu temeljit će se na ostvarenom tečaju.
(7) Ukoliko je Zahtjev za isplatu potpore nepotpun, Agencija za plaćanja zatražit će njegovu dopunu od Korisnika te može na način sukladan članku 15. ovoga Pravilnika tražiti dostavu dopuna, ispravaka ili obrazloženja.
(8) Korisnik je dužan Zahtjev za isplatu potpore dopuniti, ispraviti, obrazložiti, dostavom tražene dokumentacije preporučeno s povratnicom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja u roku iz Zahtjeva za dopunu zahtjeva za isplatu potpore.
(9) U slučajevima traženja dopuna, ispravaka, obrazloženja datum dostave dokumentacije kojom se Zahtjev za isplatu potpore dopunjuje, ispravlja ili pojašnjava, smatra se datumom zaprimanja potpunog Zahtjeva.
(10) Zahtjevi za isplatu obrađuju se prema redoslijedu zaprimanja potpunih zahtjeva.
(11) Isplata sredstava Korisnicima mora biti unutar 12 mjeseci od datuma podnošenja valjanog i potpunog Zahtjeva iz stavaka 1. i 2. ovoga članka.“
Članak 17.
U članku 27. stavak 2. briše se.
Članak 18.
U članku 29. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Prilikom donošenja Odluke o isplati Agencija za plaćanja može umanjiti iznos za isplatu potpore u odnosu na iznos potpore iz Odluke o odobrenju projekta ukoliko utvrdi da pojedine odobreneaktivnosti, ulaganja i/ili troškovi nisu provedeni ili na valjani način dokazani (plaćeni).“
Članak 19.
U članku 30. stavci 2. i 3. brišu se.
Članak 20.
U članku 31. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) U slučaju da Agencija za plaćanja utvrdi da pojedine provedene aktivnosti, ulaganja i/ili troškovi nisu provedeni ili na valjani način dokazani (plaćeni) Agencija za plaćanja poništit će Odluku o odobrenju projekta.“
Članak 21.
U članku 35. stavak 4. mijenja se i glasi:
(4) Kontrola na terenu može se najaviti uz uvjet da prethodna najava ne utječe na njezinu svrhu ili učinkovitost. Najava je strogo ograničena na najkraće potrebno razdoblje, koje nije duže od 14 dana.
Članak 22.
Dosadašnji Prilog II. zamjenjuje se novim Prilogom II. koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni dio.
Članak 23.
Postupci započeti do stupanja na snagu ovoga Pravilnika dovršiti će se sukladno odredbamaPravilnika o provedbi mjere Restrukturiranje i konverzija vinograda iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. (»Narodne novine«, broj 49/15 i 73/17).
Članak 24.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvog dana nakon dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa::
Urbroj:
Zagreb,
MINISTARPOLJOPRIVREDE
Tomislav Tolušić, dipl. iur.
PRILOG II.
NAPUTAK ZA OZNAČAVANJE ULAGANJA
Sva ulaganja koja su sufinancirana u okviru Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. trebaju sadržavati informacije o ulozi, odnosno sufinanciranju od strane EU-a.
Označavanje ulaganja je obveza krajnjeg korisnika i predstavlja doprinos u informiranju javnosti o ulozi EU-a u projektu kao i o rezultatima projekta i njegovim doprinosima zajednici.
Ulaganja unutar programa moraju biti vidljivo označena pomoću informativne ploče koja sadrži opis ulaganja te slogan i logo Europske unije i Republike Hrvatske.
Korisnik je obvezan nabaviti odgovarajuću informativnu ploču, ovisno o vrsti ulaganja, i postaviti je na mjesto ulaganja u trenutku izdavanja Potvrde o završenom ulaganju.
Ispunjavanje ovih obveza provjeravat će kontrolori prilikom kontrole na terenu.
Informativna ploča treba ostati na mjestu ulaganja pet godina od dana konačne isplate sredstava navedenom u Potvrdi o završenom ulaganju.
Ulaganja u Restrukturiranje vinograda
Za označavanje ulaganja vezanih uz Restrukturiranje vinograda Korisnik je obvezan postaviti informativnu ploču na ulazu u nasad što bliže pristupnom putu.
PRIMJER SADRŽAJA INFORMATIVNE PLOČE (metalna ploča ili plastična ploča; dimenzija 0,42 x 0,297 m).
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Na temelju članka 8. stavka 2. i članka 57. stavka 7. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 30/15) ministar poljoprivrede donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNI PRAVILNIKA O PROVEDBI MJERE RESTRUKTURIRANJE I KONVERZIJA VINOGRADA IZ NACIONALNOG PROGRAMA POMOĆI SEKTORU VINA 2014. – 2018.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi mjere Restrukturiranje i konverzija vinograda iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. (»Narodne novine«, broj 49/15 i 73/17) članak 3. mijenja se i glasi:
„ U smislu ovoga Pravilnika definiraju se sljedeći pojmovi:
1) projekt je cjelokupna, sveobuhvatna investicijska aktivnost nekog korisnika za koju se traži sufinanciranje prema Nacionalnom programu i mjeri Restrukturiranje, a sastoji se od prihvatljivog i neprihvatljivog ulaganja.
2) operacija je aktivnost ili skup aktivnosti koje su uključene u projekt.
3) aktivnost je određeni agrotehnički ili pomotehnički postupak kojim se ostvaruje strukturna promjena u vinogradu.
4) početak aktivnosti u smislu ispunjavanja kriterija prihvatljivosti odnosi se na početak obavljanja aktivnosti projekta koje mogu započeti od datuma Odluke o odobrenju projekta odnosno označava prvu preuzetu obvezu kojom se naručuju dobra ili usluge ili nastajanje druge obveze na temelju koje je ulaganje nepovratna obveza (naručivanje, kupnja, izgradnja, plaćanje, preuzimanje kredita) ili prvu započetu aktivnost u provedbi projekta.
5) završetak aktivnosti u smislu ispunjavanja kriterija prihvatljivosti odnosi se na završetak aktivnosti projekta te označava kraj izvršenja preuzetih obveza unutar razdoblja trajanja provedbe projekta u kojem se nastali troškovi mogu smatrati prihvatljivim, odnosno do podnošenja Zahtjeva za isplatu sa svim dokazima koji ukazuju da je aktivnost provedena te u potpunosti plaćena i fizički završena.
6) ulaganje je prihvatljivi dio aktivnosti projekta za koji se traži potpora.
7) trošak je pojedinačna vrijednost materijala, opreme ili usluga kojim se djelomično ili u cijelosti ostvaruje provedba određene aktivnosti ulaganja.
8) prihvatljivi troškovi su dozvoljeni troškovi koji udovoljavaju uvjetima za sufinanciranje iz Programa.
9) Korisnik je fizička ili pravna osoba kojoj su odobrena ulaganja Odlukom o odobrenju projekta iz Nacionalnog programa.
10) restrukturiranje i/ili konverzija vinograda je provođenje niza agrotehničkih i pomotehničkih aktivnosti unutar postojećih površina nasada vinograda kojima se rekonstruira ili zamjenjuje postojeći nasad s ciljem unapređenja proizvodnje i kakvoće.
11) premještanje vinograda obuhvaća provođenje agrotehničkih aktivnosti podizanja drugog nasada u ekvivalentnoj površini adekvatnoj nasadu vinograda koji se u zadanom vremenskom okviru treba iskrčiti.
12) krčenje vinograda obuhvaća aktivnost uklanjanja postojećeg nasada vinograda koji se zamjenjuje novim nasadom na istoj ili na drugoj površini.
13) potpora u mjeri Restrukturiranje je javna potpora sredstvima proračuna Europske unije.
14) doprinosi u naravi predstavljaju oblik rada za koji nije provedeno gotovinsko plaćanje potkrijepljeno računima ili dokumentima jednake dokazne snage.
15) prihvatljivapovršina vinograda je površina unutar opsega vanjskih trsova vinograda kojemu se dodaje pojas čija je širina jednaka polovici razmaka među redovima.
16) financijska godina obuhvaća razdoblje od 16. listopada prethodne godine do 15. listopada tekuće godine.
17) vinska godina obuhvaća razdoblje od 1. kolovoza prethodne godine do 31. srpnja tekuće godine.
18) poduzeće je svaki subjekt koji se bavi gospodarskom djelatnošću, bez obzira na njegov pravni oblik. Ovo uključuje, posebno, samozaposlene osobe i obiteljska poduzeća koja se bave obrtom ili drugim djelatnostima, kao i partnerstva ili udruženja koja se redovno bave gospodarskom djelatnošću sukladno Prilogu I. Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2013. godine.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 2.
Članak 5. mijenja se i glasi:
„Nisu prihvatljivi Podnositelji koji u propisanom roku nisu podnijeli sve obvezne izjave sukladno posebnom propisu kojim se uređuju vinogradarski registar, obvezne izjave, prateće dokumente, podrumske evidencije i proizvodni potencijal.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 3.
U članku 6. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Vinogradarske površine na kojima se planira provedba mjere Restrukturiranje moraju biti prijavljene u Vinogradarskom registru pod ARKOD šiframa vrste uporabe poljoprivrednog zemljišta 410 i/ili 411 sukladno posebnom propisu koji uređuje evidenciju uporabe poljoprivrednog zemljišta.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 4.
U članku 8. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„(3) K od premještanja vinograda dozvoljava se istovremeno postojanje starih i novih nasada na najdulje razdoblje koje ne prelazi tri godine.”
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 5.
Članak 9. mijenja se i glasi:
„(1) Ukupno prihvatljivi troškovi po projektu u mjeri Restrukturiranje su EUR 1.500.000.
(2) Maksimalni iznos potpore po projektu je EUR 1.125.000, dok je za doprinose u naravi maksimalni iznos potpore po projektu EUR 750.000.
(3) Razina potpore iznosi:
- do 50% ukupno prihvatljivih troškova (maksimalni iznos/ha) za doprinose u naravi,
- do 75% vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova (maksimalni iznos/ha).
Aktivnosti
Doprinosi u naravi
Potpora/ha
50 % ukupno prihvatljivih troškova, ali ne više od:
1.
Zamjena (konverzija) sorte/sorata i premještanje te promjena gustoće vinograda
- bez nagiba
- konverzija vinograda na nagibima
- konverzija vinograda na strminama
(max. EUR 16.000/ha)
(max. EUR 18.000/ha)
(max. EUR 22.000/ha)
2.
Promjena nagiba/razine vinograda (ravnanje tla)
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 6.600/ha)
(max. EUR 9.400/ha)
(max. EUR 12.500/ha)
3.
Izgradnja antierozijskih postrojenja
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 2.300/ha)
(max. EUR 3.900/ha)
(max. EUR 5.200/ha)
4.
Izgradnja terasa i zidova
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 10.000/ha)
(max. EUR 18.000/ha)
(max. EUR 24.000/ha)
5.
Postavljanje potporne strukture u premještenom i promjena iste u restrukturiranom vinogradu
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 5.000/ha)
(max. EUR 7.200/ha)
(max. EUR 9.400/ha)
6.
Navodnjavanje
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 2.700/ha)
(max. EUR 3.700/ha)
(max. EUR 4.800/ha)
- 75% ukupno prihvatljivih troškova, ali ne više od maksimalnog iznosa/ha za pojedinu aktivnost i to kako slijedi:
Aktivnosti
Potpora/ha
75 % ukupno prihvatljivih troškova, ali ne više od:
1.
Zamjena (konverzija) sorte i premještanje te promjena gustoće vinograda
- bez nagiba
- konverzija vinograda na nagibima
- konverzija vinograda na strminama
(max. EUR 24.000/ha)
(max. EUR 27.000/ha)
(max. EUR 33.000/ha)
2.
Promjena nagiba/razine vinograda (ravnanje tla)
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 9.900/ha)
(max. EUR 14.100/ha)
(max. EUR 18.750/ha)
3.
Izgradnja antierozijskih postrojenja
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 3.450/ha)
(max. EUR 5.850/ha)
(max. EUR 7.800/ha)
4.
Izgradnja terasa i zidova
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 15.000/ha)
(max. EUR 27.000/ha)
(max. EUR 36.000/ha)
5.
Postavljanje potporne strukture u premještenom i promjena iste u restrukturiranom vinogradu
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 7.500/ha)
(max. EUR 10.800/ha)
(max. EUR 14.100/ha)
6.
Navodnjavanje
- bez nagiba
- na nagibima
- na strminama
(max. EUR 4.050/ha)
(max. EUR 5.550/ha)
(max. EUR 7.200/ha)
Napomena:
»bez nagiba« smatra se teren na nagibu manjem od 16%
»na nagibima« smatra se teren na nagibu od 16 do 26%
»na strminama« smatra se teren na nagibu većem od 26%
Obrazloženje: Sadnjom vinograda na nagnutim terenima i na strminama smanjuje se rizik od oštećenja od mraza i povećava se insolacija površine, čime se utječe na kakvoću grožđa. Iz tog razloga, na nagnutim terenima (nagib 16%-26%) i strminama (nagib >26%) daje se veći iznos potpore.
na temelju kalkulacija Savjetodavne službe
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 6.
Članak 10. mijenja se i glasi:
„(1) Broj projekata odobrenih pojedinom Korisniku u istoj godini nije ograničen, međutim u okviru jedne financijske godine ne može se istom Korisniku odobriti potpora u iznosu većem od 1.125.000 EUR, odnosno od EUR 750.000 za doprinose u naravi u okviru mjere Restrukturiranje.
(2) Za preračunavanje iznosa iz članka 9. ovoga Pravilnika u kunama koristi se tečaj sukladno članku 30. Delegirane Uredbe Komisije (EU) br. 907/2014.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 7.
U članku 11. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Sve aktivnosti vezane uz ulaganja prihvatljiva u okviru poboljšanja vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom moraju biti izvođene u skladu s posebnim propisom kojim se uređuju jednostavne i druge građevine i radovi.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 8.
Članak 12. mijenja se i glasi:
„(1) Neprihvatljivim aktivnostima smatraju se:
- svakodnevno upravljanje (poslovi) vinogradom i jednostavna zamjena
- zaštita od štete od divljači:
- izgradnja ograda
- aktivna zaštita koja uključuje zvučne repelente
- zaštita od ptica:
- pokrivanje redova u vinogradu sa zaštitnim mrežama za grožđe
- razni uređaji za plašenje ptica
- aktivna zaštita koja uključuje zvučne repelente
- zaštita od tuče pokrivanjem redova sa zaštitnim mrežama za grožđe
- izgradnja vjetrobrana ili zidova za zaštitu od vjetra
- izgradnja prilaza za vozila, te putova u vinogradu ili onih koji vode do vinograda
- izgradnja dizala
- nabava poljoprivrednih vozila, strojeva i alata te
- okrupnjavanje zemljišta.
(2) Neprihvatljivim troškovima smatraju se:
– PDV (kod Podnositelja/Korisnika koji su u sustavu PDV-a)
– sredstva izdvojena za buduće gubitke ili dugovanja
– bankovni troškovi, bankovne kamate i premije osiguranja
– troškovi gubitka na tečaju valute
– administrativni troškovi i troškovi osoblja Korisnika
– troškovi koji nisu dio projekta te
– troškovi krčenja površine od zatečenog nasada i/ili raslinja koji nisu prihvatljiv trošak kod pripreme tla za podizanje novog nasada vinograda.
(3) Neprihvatljivim troškovima smatraju se i svi oni troškovi koji nisu navedeni u stavku 1. i stavku 2. ovoga članka i u Listi dozvoljenih troškova iz članka 11. stavka 6. ovoga Pravilnika.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 9.
U članku 15. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Prilikom administrativne kontrole Prijava utvrđuje se pravovremenost i potpunost, a prihvatljive Prijave se rangiraju sukladno članku 18. ovoga Pravilnika.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 10.
U članku 16. u stavcima 1. i 2. riječi: »Skraćeni plan projekta« zamjenjuju se riječima: »Plan aktivnosti«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 11.
Članak 17. mijenja se i glasi:
„(1) Prije podnošenja Prijave iz članka 14. ovoga Pravilnika Podnositelj je dužan prikupiti jednu ponudu za svaku pojedinačnu nabavu roba, usluga i radova.
(2) U slučaju troškova rada koji se prijavljuju u vidu potpore kao doprinosi u naravi nije potrebno postupiti u skladu s stavkom 1. ovoga članka.
(3) Potpora za doprinose u naravi po završetku operacije ne smije premašiti ukupne prihvatljive troškove, isključujući doprinose u naravi. Doprinosi u naravi ne smiju predstavljati više od polovice prihvatljivih troškova, a najmanje polovica ukupno prihvatljivih troškova mora predstavljati cijenu plaćenu za robu ili usluge i mora biti dokumentirana računima ili drugim dokumentima jednake dokazne snage.
(4) Dostavljene ponude moraju imati osnovne elemente ponude (broj, datum, rok važenja) i poslovne podatke ponuditelja (naziv, sjedište, adresa, OIB) te sadržavati bitne tehničke karakteristike materijala, opreme i usluga. Svaka stavka u ponudama mora sadržavati: jedinicu mjere, količinu, jediničnu cijenu i ukupnu cijenu stavke te ukupnu cijenu ponude sa iskazanim iznosom poreza na dodanu vrijednost.
(5) Agencija za plaćanja procjenjuje razumnost troškova kako bi se osiguralo da se potpora dodjeljuje u skladu s načelom isplativosti (da se sredstva učinkovito koriste u odnosu na ciljeve). Agencija za plaćanja radi provjeru cijena u dostavljenim ponudama, na način da ih uspoređuje s referentnim cijenama. Referentne cijene određuje Agencija za plaćanja. Ukoliko su cijene više od referentnih, Agencija za plaćanja će pri izračunu iznosa potpore koristiti referentne cijene. Ukoliko su cijene iskazane na ponudama niže od referentnih cijena, prihvatit će se cijena iz ponude.
(6) Prikupljene ponude moraju biti izražene u eurima (EUR) za strane dobavljače, odnosno u hrvatskim kunama (HRK) za domaće dobavljače.
(7) Ako su ponude za pojedinačne nabave iskazane u eurima, Podnositelj je dužan izvršiti obračun u kunama sukladno članku 30. Delegirane Uredbe Komisije (EU) br. 907/2014.
(8) Ponude moraju biti važeće na dan podnošenja Prijave.
(9) Podnositelj ne smije pribavljati ponude od ponuditelja roba, radova i usluga s kojima je povezan vlasničkim odnosima. Ponuditelji ne smiju biti međusobno povezani vlasničkim odnosima u istom ulaganju. Pod pojmom ponuditelja smatra se poslovni subjekt registriran za djelatnost iz područja za koje ponudu daje, a koji je ponudu za pojedino ulaganje dostavio Podnositelju.
(10) Prilikom ulaganja u poboljšanje vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom, Podnositelj ne smije pribavljati ponude od ponuditelja/izvođača radova, koji su vlasnički povezani s fizičkim ili pravnim osobama, koje su izradile Projekt (tehničko-tehnološko rješenje) za aktivnosti vezane uz ulaganja prihvatljiva u okviru poboljšanja vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom.
(11) Tijekom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja može zatražiti dokaz o vlasničkoj strukturi ponuditelja (Izvod iz sudskog registra, Izvod iz obrtnog registra, Popis prvih 10 dioničara iz registra Središnjeg klirinškog depozitarnog društva ili drugi odgovarajući dokument kao dokaz vlasništva, ukoliko se radi o ponuditelju iz inozemstva) u svrhu provjere povezanosti poduzeća. Na zahtjev Agencije za plaćanja Podnositelj je dužan dostaviti traženi dokument, ne stariji od šest mjeseci na dan dostave traženog dokumenta.
(12) Ako se tijekom provjere ponuda utvrdi da su informacije dostavljene od strane Podnositelja i/ili ponuditelja lažne ili pogrešne, da su cijene u dostavljenim ponudama namjerno uvećane, da postoji sukob interesa između Podnositelja i ponuditelja te sukob interesa između ponuditelja u istom ulaganju Agencija za plaćanja utvrditi će da takva ponuda ne udovoljava uvjetima. Ukoliko se utvrdi da su umjetno stvoreni uvjeti za dobivanje potpore, Agencija za plaćanja će utvrditi da takva Prijava ne udovoljava uvjetima.
(13) Ako je ponuditelj roba, radova i usluga iz inozemstva, ponude, izjave o porijeklu te dokazi o vlasništvu (ukoliko budu zatraženi) moraju biti na hrvatskom ili engleskom jeziku.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 12.
Članak 18. mijenja se i glasi:
„(1) Prema redoslijedu zaprimanja potpune Prijave ulaze u daljnju administrativnu kontrolu Agencije za plaćanja kojom se utvrđuje:
a) ispunjavanje uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Natječajem
b) prihvatljivost projekta i
c) opravdanost i prihvatljivost aktivnosti, ulaganja i/ili troškova.
(2) Nakon administrativne kontrole prihvatljivih Prijava, u slučaju kada se utvrdi da unutar programa nema dovoljno sredstava za sufinanciranje svih projekata, bit će sastavljena rang-lista, prema prioritetnim kriterijima:
Br.
Prioritetni kriteriji
Bodovi
Najviše
Postotak
1
Nositelj PG mlađi od 35 godina (u trenutku podnošenja Prijave)
4
4
27%
2
Podnositelj koji nije bio Korisnik ove mjere
1
1
7 %
3
Vinograd starosti do 10 godina
1
3
20 %
Vinograd starosti 10 do 20 godina
2
Vinograd starosti više od 20 godina
3
4
Ulaganje na područjima s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima*
2
2
13 %
5
Premještanje vinograda uvjetovano izgradnjom infrastrukture ili izmjenama prostornog plana
5
5
33 %
Ukupno
15
100 %
*Odnosi se na područja s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima obuhvaćena posebnom propisu o određivanju područja s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima, posebnom propisu o otocima, te posebnom propisu o područjima posebne državne skrbi.
(3) Agencija za plaćanja će odabrati najvrjednije Prijave (sa najvećim brojem prioritetnih bodova) na temelju rezultata dobivenih primjenom prioritetnih kriterija. te će rang-listu s naznačenim odabranim Prijavama objaviti na svojoj internetskoj stranici.
(4) Ako nakon rangiranja još uvijek bude prijava s istim brojem bodova Agencija za plaćanja će za iste provesti postupak izvlačenja slučajnim odabirom, u prisutnosti javnog bilježnika te će o provedenom postupku obavijestiti Podnositelje objavom na internetskoj stranici Agencije za plaćanja.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 13.
U članku 20. stavku 2. točka d) briše se, a točke e) i f) postaju točke d) i e).
Stavak 3. točka b) mijenja se i glasi:
„b) obveza Korisnika da će tri godine nakon isplate sredstava ispunjavati propisane zahtjeve vezane uz višestruku sukladnost sukladno Uredbi Europskog Parlamenta i Vijeća (EU) br. 1306/2013 i posebnom propisu kojim se uređuje višestruka sukladnost.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 14.
Članak 22. mijenja se i glasi:
„(1) Manje izmjene projekta su izmjene koje se odnose na f inancijske transfere među aktivnostima u okviru već odobrene operacije u visini od najviše 20% iznosa izvorno odobrenih za svaku aktivnost, uz uvjet da se ne prekoračuje ukupni iznos odobrene potpore za operaciju. Za ove izmjene nije potrebno prethodno odobrenje Agencije za plaćanja.
(2) Korisnik je o manjim izmjenama navedenim u stavku 1. ovoga članka dužan pisanim putem obavijestiti Agenciju za plaćanja i to najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu.
(3) U slučaju svih ostalih izmjena projekata koje nisu definirane kao manje izmjene iz stavka 1. ovoga članka, Korisnik koji je zaprimio Odluku o odobrenju projekta dužan je pisanim putem dostaviti Agenciji za plaćanja Zahtjev za odobrenje promjena s popratnom dokumentacijom, najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu.
(4) U slučaju prihvaćanja Zahtjeva za odobrenje promjena Agencija za plaćanja će izdati izmjenu Odluke o odobrenju projekta.
(5) U slučaju zatraženih promjena navedenih u stavku 3. ovoga članka, Agencija za plaćanja može odbiti zahtjev Korisnika o čemu će ga obavijestiti pisanim putem s obrazloženjem.
(6) Izmjenom se ne može odobriti iznos potpore veći od iznosa koji je određen Odlukom o odobrenju projekta.
(7) U slučaju promjena iniciranih od strane Agencije za plaćanja, izdat će se izmjena Odluke o odobrenju projekta s opisanim razlogom izmjene.
(8) Ukoliko se nakon konačne isplate sredstava potpore promijene podaci koji se odnose na Korisnika – naziv, adresa, naziv banke, IBAN, ime i prezime osobe ovlaštene za zastupanje, Korisnik je obvezan prijaviti navedene promjene Agenciji za plaćanja tijekom pet godina od datuma konačne isplate, ali neće biti dodatnih izmjena Odluke o odobrenju projekta.
(9) Obrazac Zahtjeva za odobrenje promjena Odluke o odobrenju projekta iz stavka 3. ovoga članka objavljuje se na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(10) Korisnik može podnijeti zahtjev za produljenje projekta iz članka 20. stavka 4. ovoga Pravilnika na propisanom obrascu Zahtjeva za odobrenje izmjena koji se objavljuje na internetskim stranicama Agencije za plaćanja tijekom razdoblja za koje je izdana Odluka o odobrenju projekta i to isključivo za dio sredstava za koja nije podnesen Zahtjev za isplatu.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 15.
Članak 25. mijenja se i glasi:
„(1) Korisnik temeljem Odluke o odobrenju projekta može podnijeti Zahtjev za isplatu predujma koji mora biti poslan Agenciji za plaćanja preporučeno s povratnicom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja.
(2) Korisniku se može isplatiti predujam najviše u iznosu od 80% odobrenog EU dijela potpore navedene u Odluci o odobrenju projekta.
(3) Uz Zahtjev za isplatu predujma Korisnik je dužan dostaviti odgovarajuće i valjano jamstvo u protuvrijednosti od 100% iznosa zatraženog predujma.
(4) Prihvatljivi oblik jamstva je bankovna garancija ovlaštenih banaka, sukladno predlošku koji se objavljuje na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(5) Po primitku potpunog Zahtjeva za isplatu predujma potpore i dostavljanju valjanog jamstva iz stavaka 3. i 4. ovoga članka Agencija za plaćanja Korisniku izdaje Odluku o isplati predujma i isplaćuje predujam.
(6) U slučaju da Korisnik ne dostavi Agenciji za plaćanja prihvatljivo jamstvo iz stavka 3. ovoga članka, Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu predujma.
(7) Obveza Korisnika je iskoristiti sredstva isplaćenog predujma za provedbu mjere Restrukturiranje sukladno prihvatljivim troškovima odobrenih aktivnosti navedenih u Odluci o odobrenju projekta najdulje do kraja druge financijske godine nakon dana isplate predujma.
(8) Korisnik je dužan Agenciji za plaćanja dostavljati godišnje Izvješće o korištenju predujma najkasnije do 30. listopada tekuće godine uz koji prilaže:
a) Financijsku dokumentaciju kojom se opravdava uporaba predujma do 15. listopada tekuće godine i
b) Izjavu Korisnika o iznosu neiskorištenog predujma na dan 15. listopada tekuće godine;
(9) Korisnik je dužan Agenciji za plaćanja dostaviti Izvješće o iskorištenom predujmu najkasnije do 15. listopada druge financijske godine od dana isplate predujma uz koji prilaže:
a) Financijsku dokumentaciju kojom se opravdava iskorištenje cjelokupnog/preostalog iznosa predujma i
b) Izjavu Korisnika o iznosu iskorištenja cjelokupnog iznosa predujma.
(10) Jamstvo iz stavka 3. ovoga članka biti će oslobođeno i vraćeno Korisniku po zaprimanju Zahtjeva za oslobađanje jamstva i po prihvaćanju opravdanosti odobrenih ulaganja iz stavka 9. ovoga članka i članka 27. Uredbe Komisije (EU) br. 907/2014.
(11) Predložak Zahtjeva za isplatu predujma iz stavka 1. ovoga članka, predložak Izvješća o korištenju/iskorištenom predujma iz stavaka 8. i 9. ovoga članka, te Zahtjev za oslobađanje jamstva iz stavka 10. ovoga članka objavljuju se na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(12) Jamstvo iz stavka 3. ovoga članka biti će aktivirano radi povrata sredstava isplaćenog predujma u slučaju donošenja Odluke o djelomičnom/potpunom zadržavanju jamstva, Odluke o odbijanju zahtjeva za isplatu ili u slučaju poništenja Odluke o odobrenju projekta.
(13) Minimalni rok važenja jamstva bit će određen u Odluci o odobrenju projekta.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 16.
Članak 26. mijenja se i glasi:
„ (1) Zahtjev za isplatu po završenoj aktivnosti Korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja na propisanom obrascu koji se objavljuje na internetskim stranicama Agencije za plaćanja, dostavom preporučene pošte ili osobnom predajom u pisarnici Agencije za plaćanja. Aktivnost za koju se podnosi Zahtjev za isplatu, mora biti plaćena i završena sukladno kriterijima iz članka 3. ovoga Pravilnika.
(2) Zahtjev za isplatu po završetku svih aktivnosti iz članka 24. ovoga Pravilnika Korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja sukladno roku navedenom u Odluci o odobrenju projekta preporučeno s povratnicom, na propisanom obrascu dostupnom na internetskim stranicama Agencije za plaćanja ili osobnom predajom u pisarnici Agencije za plaćanja .
(3) Zahtjev za isplatu po završenoj aktivnosti i Zahtjev za isplatu po završetku svih aktivnosti treba sadržavati sve račune plaćene u cijelosti sukladno odabranim ponudama i Odluci o odobrenju projekta, te dodatnu dokumentaciju na obrascu Zahtjeva za isplatu sukladno listi potrebne dokumentacije i pojašnjenjima za njihovo popunjavanje koji se objavljuju na internetskim stranicama Agencije za plaćanja, a priloženi računi moraju biti plaćeni u cijelosti.
(4) Zahtjev za isplatu treba sadržavati sve plaćene račune sukladno odabranoj ponudi i Odluci o odobrenju projekta te dodatnu dokumentaciju na obrascu Zahtjeva za isplatu sukladno listi potrebne dokumentacije i pojašnjenjima za njihovo popunjavanje koji se objavljuju na internetskim stranicama Agencije za plaćanja.
(5) Korisniku se ne može isplatiti potpora u iznosu višem od maksimalnog iznosa navedenog u Odluci o odobrenju projekta.
(6) Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja zahtjeva za isplatu obračunat će se:
- protuvrijednost u kunama prema tečaju sukladno članku 30. Delegirane uredbe Komisije (EU) br. 907/2014.
– u slučaju da je Korisnik plaćanja izvršio po tečaju nižem od tečaja sukladno članku 30. Delegirane uredbe Komisije (EU) br. 907/2014 obračun potpore za isplatu temeljit će se na ostvarenom tečaju.
(7) Ukoliko je Zahtjev za isplatu potpore nepotpun, Agencija za plaćanja zatražit će njegovu dopunu od Korisnika te može na način sukladan članku 15. ovoga Pravilnika tražiti dostavu dopuna, ispravaka ili obrazloženja.
(8) Korisnik je dužan Zahtjev za isplatu potpore dopuniti, ispraviti, obrazložiti, dostavom tražene dokumentacije preporučeno s povratnicom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja u roku iz Zahtjeva za dopunu zahtjeva za isplatu potpore.
(9) U slučajevima traženja dopuna, ispravaka, obrazloženja datum dostave dokumentacije kojom se Zahtjev za isplatu potpore dopunjuje, ispravlja ili pojašnjava, smatra se datumom zaprimanja potpunog Zahtjeva.
(10) Zahtjevi za isplatu obrađuju se prema redoslijedu zaprimanja potpunih zahtjeva.
(11) Isplata sredstava Korisnicima mora biti unutar 12 mjeseci od datuma podnošenja valjanog i potpunog Zahtjeva iz stavaka 1. i 2. ovoga članka.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 17.
U članku 27. stavak 2. briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 18.
U članku 29. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Prilikom donošenja Odluke o isplati Agencija za plaćanja može umanjiti iznos za isplatu potpore u odnosu na iznos potpore iz Odluke o odobrenju projekta ukoliko utvrdi da pojedine odobrene aktivnosti, ulaganja i/ili troškovi nisu provedeni ili na valjani način dokazani (plaćeni).“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 19.
U članku 30. stavci 2. i 3. brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 20.
U članku 31. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) U slučaju da Agencija za plaćanja utvrdi da pojedine provedene aktivnosti, ulaganja i/ili troškovi nisu provedeni ili na valjani način dokazani (plaćeni) Agencija za plaćanja poništit će Odluku o odobrenju projekta.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 21.
U članku 35. stavak 4. mijenja se i glasi:
(4) Kontrola na terenu može se najaviti uz uvjet da prethodna najava ne utječe na njezinu svrhu ili učinkovitost. Najava je strogo ograničena na najkraće potrebno razdoblje, koje nije duže od 14 dana.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 22.
Dosadašnji Prilog II. zamjenjuje se novim Prilogom II. koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni dio.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 23.
Postupci započeti do stupanja na snagu ovoga Pravilnika dovršiti će se sukladno odredbama Pravilnika o provedbi mjere Restrukturiranje i konverzija vinograda iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. (»Narodne novine«, broj 49/15 i 73/17).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 24.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvog dana nakon dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa::
Urbroj:
Zagreb,
MINISTAR POLJOPRIVREDE
Tomislav Tolušić, dipl. iur.
PRILOG II.
NAPUTAK ZA OZNAČAVANJE ULAGANJA
Sva ulaganja koja su sufinancirana u okviru Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. trebaju sadržavati informacije o ulozi, odnosno sufinanciranju od strane EU-a.
Označavanje ulaganja je obveza krajnjeg korisnika i predstavlja doprinos u informiranju javnosti o ulozi EU-a u projektu kao i o rezultatima projekta i njegovim doprinosima zajednici.
Ulaganja unutar programa moraju biti vidljivo označena pomoću informativne ploče koja sadrži opis ulaganja te slogan i logo Europske unije i Republike Hrvatske.
Korisnik je obvezan nabaviti odgovarajuću informativnu ploču, ovisno o vrsti ulaganja, i postaviti je na mjesto ulaganja u trenutku izdavanja Potvrde o završenom ulaganju.
Ispunjavanje ovih obveza provjeravat će kontrolori prilikom kontrole na terenu.
Informativna ploča treba ostati na mjestu ulaganja pet godina od dana konačne isplate sredstava navedenom u Potvrdi o završenom ulaganju.
Ulaganja u Restrukturiranje vinograda
Za označavanje ulaganja vezanih uz Restrukturiranje vinograda Korisnik je obvezan postaviti informativnu ploču na ulazu u nasad što bliže pristupnom putu.
PRIMJER SADRŽAJA INFORMATIVNE PLOČE
(metalna ploča ili plastična ploča; dimenzija 0,42 x 0,297 m).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede