E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


 

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O LUČKIM KAPETANIJAMA

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
1
Komentiraj

Obrazac prethodne procjene

 

PRILOG 1.

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Nacrt prijedloga Zakona o lučkim kapetanijama

1.3.

Datum:

29. siječnja 2018. godine

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Uprava sigurnosti plovidbe

Tel: 01 6169 250; 01 6169 106

bosko.ercegovac@pomorstvo.hr

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne: NE

 

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne: DA

 

Naziv pravne stečevine EU:

Ovim prijedlogom Zakona se predviđa usklađenje s propisima Europske unije kroz:

Utvrđivanje institucionalne nadležnosti pojedinih ustrojstvenih jedinica za obavljanje poslova državne uprave i posebnih ovlasti ovlaštenih službenika kao obveze u skladu sa zahtjevima Direktive 2002/59/EK, Direktive 2009/17/EZ, Direktive Komisije 2011/15/EU, Direktive Komisije 2014/100/EU

Uspostavu, održavanje i stalno unaprjeđivanje sustava upravljanja kvalitetom u skladu s zahtjevima Direktive 2008/106/EZ o minimalnoj razini osposobljavanja pomoraca, kako je izmijenja i dopunjena Direktivom 2012/35/EU i Direktive 2009/21/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2009. o ispunjavanju zahtjeva države zastave.

2.

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Od stupanja na snagu Zakona o lučkim kapetanijama („Narodne novine“, br. 124/97) u nadležnost lučkih kapetanija dodan je čitav niz novih poslova i zadaća koji nisu sadržani u tekstu Zakona. Također od stupanja na snagu Zakon o lučkim kapetanijama nije mijenjan ni dopunjavan tako da pojedine odredbe nisu usklađene s posebnim propisima kojima se uređuje ustrojstvo državne uprave i službenički odnosi.

 

Zakonom o plovidbi unutarnjim vodama ( „Narodne novine“, br. 19/98), te kasnije Zakonom o plovidbi i lukama unutarnjih voda ( „Narodne novine“, br. 109/07, 132/07, 51/13 i 152/14) uređena su pitanja ustroja i rada lučkih kapetanija unutarnje plovidbe kao područnih jedinica ministarstva nadležnog za poslove unutarnje plovidbe.

 

Premda je do 1997. godine sustav lučkih kapetanija na jedinstveni način obuhvaćao pomorske kapetanije i kapetanije unutarnje plovidbe kao područne jedinice nadležnog ministarstva sa srodnom organizacijskom strukturom i poslovima, nakon te godine donošenjem gore navedenih propisa razdvajaju se funkcije sigurnosti plovidbe na moru od funkcija sigurnosti plovidbe na unutarnjim vodama. Dosadašnja primjena Zakona o lučkim kapetanijama i Zakona o plovidbi i lukama unutarnjih voda ukazala je na čitav niz problema i na potrebu donošenja novog Zakona kojim će se opet na jedinstven način organizirati i osuvremeniti djelovanje državne uprave nadležne za sigurnost plovidbe u cjelovit i jedinstven sustav sigurnosti plovidbe Republike Hrvatske.

 

Postojeći Zakon o lučkim kapetanijama samo djelomično definira teritorijalnu nadležnost pomorskih lučkih kapetanija budući da ne definira nadležnost lučkih kapetanija na morskom prostoru unutarnjih morskih voda, teritorijalnog mora, zaštićenog ekološko ribolovnog pojasa i epikontinentalnog pojasa Republike Hrvatske, što predstavlja značajan problem u provedbi zadanih ovlasti. Istovremeno postojeći Zakon o plovidbi i lukama unutarnjih voda definira područja nadležnosti lučkih kapetanija unutarnjih voda na način koji u bitnome otežava provedbu plovidbenih propisa. Područja teritorijalne nadležnosti pojedinih lučkih kapetanija unutarnjih voda obuhvaćaju područja više županija uključujući i županije u kojima su sjedišta pomorskih lučkih kapetanija.

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Otklanjanje utvrđenih problema, rješavanje ostalih pitanja koja se žele urediti zakonom, a sve sa ciljem podizanja kvalitete javnih usluga, nije moguće postići nenormativnim rješenjem te se stoga pristupilo izradi nacrta prijedloga zakona.

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Osnovana pitanja koja se žele urediti zakonom su:

1. integriranje sustava pomorskih lučkih kapetanija i lučkih kapetanija unutarnje plovidbe

2. jasno definiranje poslova sigurnosti plovidbe

3. utvrđivanje granica teritorijalne nadležnosti lučkih kapetanija na moru s obzirom da administrativno-teritorijalne granice jedinica regionalne samouprave na moru nisu uređene niti jednim drugim propisom, a sve kako bi se povećala učinkovitost rada cijele službe, osigurala učinkovita i jasna provedba propisa iz područja sigurnosti plovidbe i zaštite okoliša od onečišćenja s pomorskih objekata

4. definiranje teritorijalne nadležnosti lučkih kapetanija u skladu s teritorijalnom nadležnosti županija u dijelu koji se odnosi na plovidbu unutarnjim vodama

5. kategorizaciju ispostava lučkih kapetanija

6. uređenje prava državnih službenika koji su kao članovi posade ukrcani na javne brodove lučkih kapetanija

7. uređenje specifičnosti organizacije rada i radnog vremena ustrojstvenih jedinice koje rade 24 sata 365 dana u godini radi potrebe kontinuiranog obavljanja poslova sigurnosti plovidbe, pomorskih graničnih prijelaza, sezonskog opterećenja tijekom ljetnog perioda te iz tih razloga utvrditi uvjete preraspodjele radnog vremena,

8. detaljnije definiranje ovlasti, prava i dužnosti svih državnih službenika koji obavljaju poslove sigurnosti plovidbe, te stručno osposobljavanje

9. omogućavanje jednostavnijeg zapošljavanja pomoraca i brodaraca na kopnu nakon prestanka plovidbene službe

10. implementaciju međunarodnih standarda upravljanja kvalitetom u pružanju javnih usluga lučkih kapetanija i

11. usklađivanje s propisima Europske unije.

3.

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Osnovi cilj izmjena Zakona o lučkim kapetanijama je podizanje kvalitete javnih usluga koje građanima i gospodarskim subjektima, u okviru nadležnosti koje su im dane posebnim propisima, pružaju lučke kapetanije i ostale službe sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Pozitivni učinci mogu se očekivati prvenstveno u segmentu pomorskog gospodarstva i gospodarstva na unutarnjim vodama kao posljedica veće efikasnosti u radu lučkih kapetanija i službi sigurnosti plovidbe.

Ne očekuju se bilo kakvi negativni učinci nakon donošenja ovog Zakona.

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

Za cjelovito rješenje problema i ostvarenje postavljenih ciljeva, nužno je temeljem odredbi ovog Zakona napraviti usklađenje postojećih i donošenje novih podzakonskih akata, što se očekuje najkasnije u roku godine dana od dana stupanja zakona na snagu.

 

S obzirom da se za obavljanje nekih poslova sigurnosti plovidbe planira, uz hrvatski jezik, korištenje engleskog jezika kao službenog jezika, nužan je odgovarajući vremenski period (oko godinu dana) za prilagodbu i edukaciju državnih službenika koji će obavljati te poslove.

 

Najsloženiji dio prilagodbe cjelokupnog sustava radi postizanja postavljenih ciljeva bit će kategorizacija i adekvatno kadrovsko popunjavanje ispostava lučkih kapetanija, zbog čega je i predviđen prijelazni period od pet godina za državne službenike koji su zatečeni na radnim mjestima kapetana ispostava radi eventualne prilagodbe novim stručnim uvjetima

4.

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

 

Donošenje novog Zakona o lučkim kapetanijama.

 

Obrazloženje:

 

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

Nema ih.

Obrazloženje: Obzirom na opseg predloženih izmjena i osnovna pitanja koja se žele urediti (vidi točku 2.3) utvrđeni cilj nije moguće postići nenormativnim rješenjem.

5.

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

NE

NE

NE

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

NE

NE

NE

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

NE

DA

NE

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

NE

NE

NE

5.1.5.

Cijena roba i usluga

NE

NE

NE

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

DA

NE

NE

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

NE

NE

NE

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

NE

NE

NE

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

NE

NE

NE

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

NE

NE

NE

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

NE

NE

NE

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

NE

NE

NE

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

NE

NE

NE

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

-

-

-

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

Utvrđivanjem obveze uspostave posebne organizacije rada i radnog vremena za obavljanje poslova vođenja upisnika brodova u međunarodnoj plovidbi i izdavanja svjedodžbi pomorcima i brodarcima na brodovima hrvatske zastave u međunarodnoj plovidbi očekuje se brže i efikasnije pružanje ovih javnih usluga odnosno jačanje konkurentnosti hrvatske zastave. Ove mjere imat će neznatne ili male učinke jer je njihova djelotvornost uvjetovana odredbama drugih propisa, prvenstveno Pomorskog zakonik i Zakona o plovidbi i lukama unutarnjih voda.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

DA

NE

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

DA

NE

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

DA

NE

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

DA

NE

5.1.21.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

-

-

-

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

Kao što je ranije navedeno osnovi cilj izmjena Zakona o lučkim kapetanijama je podizanje kvalitete javnih usluga koje građanima i gospodarskim subjektima, u okviru nadležnosti koje su im dane posebnim propisima, pružaju lučke kapetanije i ostale službe sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Mali odnosno neznatni učinci odnosit će se prvenstveno na segment pomorskog gospodarstva i gospodarstva na unutarnjim vodama i to najviše na brodare u međunarodnoj plovidbi koji čine manje od 1% ukupnog broja gospodarskih subjekata.

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“: NE

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

-

-

-

mali

-

-

-

veliki

-

-

-

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

NE

NE

NE

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

NE

NE

NE

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

NE

NE

NE

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

-

 

-

-

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.2.11.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

-

-

-

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

Ovaj Zakon se odnosi isključivo na rad jednog tijela državne uprave i ne odnosi se na niti jednog od navedenih adresata u pogledu učinka na tržišno natjecanje.

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“: NE

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

-

-

-

mali

-

-

-

veliki

-

-

-

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

NE

NE

NE

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

NE

NE

NE

5.3.3.

Socijalna uključenost

NE

NE

NE

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

NE

NE

NE

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

NE

NE

NE

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

-

-

-

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

Odredbe Nacrta prijedloga Zakona o lučkim kapetanijama nemaju izravnih socijalnih učinaka.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.3.14.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

-

-

-

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

Ovaj Zakon se odnosi isključivo na rad jednog tijela državne uprave i ne odnosi se na niti jednog od navedenih adresata u pogledu socijalnih učinaka.

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“: NE

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

-

-

-

mali

-

-

-

veliki

-

-

-

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

NE

NE

NE

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

NE

NE

NE

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

NE

NE

NE

5.4.4.

Status regulirane profesije

NE

NE

NE

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

NE

NE

NE

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

DA

NE

NE

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

NE

NE

NE

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

NE

NE

NE

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

NE

NE

NE

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

NE

NE

NE

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

NE

NE

NE

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

NE

NE

NE

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

-

-

-

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

Ovim normativnim rješenjem propisuju se posebni uvjeti u pogledu prihvatljivog radnog iskustava pomoraca i brodaraca koji uzimaju u obzir specifičnosti plovidbene službe, koje bi trebale omogućiti jednostavnije zapošljavanja pomoraca i brodaraca u državnu službu, nakon prestanka plovidbe. Kako se u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture prosječno godišnje zaposli od 10 -15 novih državnih službenika pomorske struke, taj broj je neznatan u odnosu na ukupan broj hrvatskih pomoraca koji trenutno iznosi oko 22.000.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

DA

NE

NE

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.4.20.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

-

-

-

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

Utvrđen je neznatan broj adresata (vidi točku 5.4.14.).

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“: NE

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

-

-

-

mali

-

-

-

veliki

-

-

-

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

NE

NE

NE

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

NE

NE

NE

5.5.3.

Korištenje energije

NE

NE

NE

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

NE

NE

NE

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

NE

NE

NE

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

NE

NE

NE

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

DA

NE

NE

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

NE

NE

NE

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

DA

NE

NE

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

-

-

-

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

Kroz stvaranje preduvjeta za učinkovitiju organizaciju rada, radnog vremena i stručnog osposobljavanja, svrsishodnije definiranje teritorijalne nadležnosti, kategorizaciju ispostava lučkih kapetanija, detaljnije definiranje ovlasti državnih službenika, ovim Zakonom će se osigurati učinkovitije operativno djelovanje službi Uprave sigurnosti plovidbe i lučkih kapetanija kod izvanrednih događaja na moru koji predstavljaju ili mogu predstavljati prijetnju sigurnosti plovidbe, onečišćenju okoliša s pomorskih objekata, a time i zdravlju ljudi. Gore navedene mjere imaju neznatan izravni učinak na zaštitu okoliša.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

DA

NE

NE

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.5.17.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

-

-

-

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

Utvrđen je neznatan broj adresata.

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“: NE

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

-

-

-

mali

-

-

-

veliki

-

-

-

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

NE

NE

NE

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

NE

NE

NE

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

NE

NE

NE

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

NE

NE

NE

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

NE

NE

NE

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

NE

NE

NE

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

NE

NE

NE

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

NE

NE

NE

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

-

-

-

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

Utvrđen je neznatan izravni učinak na zaštitu ljudskih prava.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.6.13.

Srednji i velikii poduzetnici

NE

NE

NE

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.6.17.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

-

-

-

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

Ovaj Zakon se odnosi isključivo na rad jednog tijela državne uprave i ne odnosi se na niti jednog od navedenih adresata u pogledu učinka na zaštitu ljudskih prava.

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“: NE

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

-

-

-

mali

-

-

-

veliki

-

-

-

 

6.

Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

NE

Obrazloženje:

Ovim Zakonom nisu propisane novi administrativni ili upravni postupci.

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

NE

Obrazloženje:

Propis nema učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije.

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

NE

Obrazloženje:

Ovim Zakonom nisu propisane novi administrativni ili upravni postupci niti se propisuju nove naknade.

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

NE

Obrazloženje:

Ovaj Zakon nema posebnog učinka na mikro poduzetnike.

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje: Predložena normativna inicijativa nema izravnih učinke na male i srednje poduzetnike, jer se radi o mjerama koje se odnose isključivo na rad jednog tijela državne uprave.

7.

Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

 

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

8.

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

NE

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

NE

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

NE

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

NE

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

NE

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

NE

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

NE

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

NE

9.

PRILOZI

 

 

 

 

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA  

 

Ministar: Oleg Butković

Potpis:

Datum: 29. Siječnja 2018. godine

11.

Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

 

Uputa:

 Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.