P R I J E D L O G ZAKONA O HRVATSKOJ MATICI ISELJENIKA
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje Zakona o Hrvatskoj matici iseljenika nalazi se u odredbama članka 10. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 pročišćeni tekst). Republika Hrvatska štiti prava i interese svojih državljana koji žive ili borave u inozemstvu i promiče njihove veze s domovinom. Dijelovima hrvatskog naroda u drugim državama Republika Hrvatska jamči osobitu skrb i zaštitu.
II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA TREBA UREDITI ZAKONOM I POSLJEDICE DONOŠENJA ZAKONA
Zakonski položaj, rad i ustrojstvo Hrvatske matice iseljenika potrebno je uskladiti s novim zakonima koje je Hrvatski sabor donio nakon usvajanja Zakona o Hrvatskoj matici iseljenika 28. prosinca 1990. (NN 59/90). Hrvatska matica iseljenika je sljednik Matice iseljenika Hrvatske utemeljene 1951. godine, osnovane u cilju povezivanja, održavanja i jačanja suradnje s Hrvatima izvan Republike Hrvatske, pružanja pomoći u njihovim nastojanjima i aktivnostima na njegovanju hrvatskog kulturnog identiteta (jezika, kulture i tradicije).
Zakonom o Hrvatskoj matici iseljenika (N/N 59/90), Hrvatska matica iseljenika osnovana je kao „samostalna organizacija sa svojstvom društveno pravne osobe“. Danom stupanja na snagu Zakona o ustanovama 24. kolovoza 1993. godine, Hrvatska matica iseljenika je trebala ex lege postati javna ustanova (članak 78. stavak 1. Zakon o ustanovama). U međuvremenu je donijet čitav niz propisa u Republici Hrvatskoj s kojima je trebalo uskladiti djelatnost i organizacijsku strukturu Hrvatske matice iseljenika.
Temeljem Ustava Republike Hrvatske (članak 10. Ustava), donijet je Zakon o odnosima Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske (NN broj 124/11 i 16/12). Zakon o odnosima Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske obuhvaća sve subjekte važne za uređenje pitanja odnosa s Hrvatima izvan Republike Hrvatske. Odredbama članka 32. navedenog Zakona uređuju se najznačajnija pitanja vezana uz Hrvatsku maticu iseljenika. Navedenim odredbama osnivač Hrvatske matice iseljenika je Republika Hrvatska, a osnivačka prava u ime Republike Hrvatske obavlja Središnje tijelo državne uprave nadležno za područje odnosa Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske. Odredbama istog članka Statut Hrvatske matice iseljenika donosi se uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
Zaključno, sadašnji organizacijski oblik Hrvatske matice iseljenika nužno je uskladiti sa Zakonom o ustanovama. Hrvatska matica iseljenika postaje ustanova koja će pridonositi uspostavi kvalitetnih odnosa između Republike Hrvatske i hrvatskih zajednica, udruga i pojedinaca izvan Republike Hrvatske.
Predlagatelj je mišljenja da će se upravo predloženim propisom osigurati odgovarajući zakonski položaj Hrvatske matice iseljenika, njen rad i ustrojstvo. Ovaj propis predstavlja normativni temelj za ostvarivanje ciljeva koji stoje pred Hrvatskom maticom iseljenika.
III.OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovog Zakona osigurana su sredstva u Državnom proračunu.
IV.TEKST PRIJEDLOGA ZAKONA
Prilaže se tekst prijedloga Zakona o Hrvatskoj matici iseljenika.
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1)Ovim se Zakonom uređuju osnivačka prava, ustrojstvo, djelatnost, statut, upravljanje i nadzor nad radom Hrvatske matice iseljenika (dalje u tekstu: Matica).
(2)Matica djeluje pod nazivom: Hrvatska matica iseljenika.
(3)Sjedište Matice je u Zagrebu.
Članak 2.
(1)Osnivač Matice je Republika Hrvatska.
(2)Osnivačka prava u ime osnivača obavlja središnje tijelo državne uprave nadležno za područje odnosa Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske (dalje u tekstu: Središnje tijelo).
(3)Matica je javna ustanova od nacionalnog interesa za Republike Hrvatsku.
(4)Matica ima svojstvo pravne osobe i upisuje se u sudski registar.
(5)Matica nastavlja rad i pravni je sljednik Matice iseljenika Hrvatske osnovane 1951. kao kulturno-prosvjetno društvo, a od 1990. Hrvatske Matice iseljenika na temelju Zakona o Hrvatskoj matici iseljenika («Narodne novine», broj 59/90).
DJELATNOST
Članak 3.
(1)Djelatnost Matice je očuvanje i razvoj hrvatskog nacionalnog, jezičnog i kulturnog identiteta Hrvata izvan Republike Hrvatske.
(2)U obavljanju djelatnosti Matica:
- organizira i provodi kulturne, znanstvene, obrazovne, športske, nakladničke, informativne i ostale aktivnosti u Hrvatskoj i u inozemstvu, namijenjene Hrvatima izvan Republike Hrvatske,
- izdaje časopise, knjige, druge publikacije i audio-vizualna djela,
- organizira kulturne, umjetničke i športske priredbe od značaja za Hrvate izvan Republike Hrvatske
- njeguje i potiče suradnju s Hrvatima izvan Republike Hrvatske u području svog djelovanja.
(3)Djelatnost Matice iz stavka 1. ovog članka od interesa je za Republiku Hrvatsku.
(4)Djelatnost Matice ne obavlja se radi stjecanja dobiti. Ako Matica u obavljanju svoje djelatnosti ostvari dobit, tu dobit upotrebljava isključivo za obavljanje i razvoj svoje djelatnosti.
Članak 4.
(1)Matica djeluje na području Republike Hrvatske.
(2)Matica djeluje putem središnjeg ureda, a može djelovati i putem podružnica, u skladu s odredbama Statuta.
(3)Osnivanje podružnica Matice, njihova djelatnost te druga pitanja vezana uz rad podružnica Matice uređuju se Statutom.
UPRAVLJANJE
Članak 5.
Tijela Matice su Upravno vijeće i ravnatelj.
Članak 6.
(1)Matica može imati i druga stručna i savjetodavna tijela, sukladno zakonu i Statutu.
(2)Sastav, način osnivanja te djelokrug navedenih tijela utvrđuje se Statutom.
Članak 7.
(1)Upravno vijeće upravlja Maticom.
(2)Upravno vijeće donosi Statut, akt o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada, programe rada i razvoja ustanove i nadzire njihovo izvršavanje, odlučuje o financijskom planu i godišnjem obračunu, predlaže osnivaču promjenu djelatnosti, daje osnivaču i ravnatelju ustanove prijedloge i mišljenja o pojedinim pitanjima te donosi odluke i obavlja druge poslove određene zakonom, ovim Zakonom i Statutom ustanove.
(3)Upravno vijeće ima predsjednika i četiri člana.
(4)Predsjednika i članove Upravnog vijeća imenuje i razrješuje Vlada Republike Hrvatske, po prethodno pribavljenom mišljenju Središnjeg tijela.
(5)Član Upravnog vijeća može biti razriješen i prije isteka vremena na koje je imenovan u slučaju da:
– sam zatraži razrješenje,
– ne ispunjava dužnosti u skladu s odredbama Statuta,
– zbog bolesti ili drugog opravdanog razloga izgubi sposobnost obnašanja dužnosti, a to bude utvrđeno od strane ovlaštenih osoba ili ustanova,
– svojim postupanjem i ponašanjem povrijedi dužnost koju obnaša.
(6)Upravno vijeće donosi odluke većinom glasova svojih članova.
(7)Mandat članova Upravnog vijeća traje četiri godine.
(8)Način rada Upravnog vijeća utvrđuje se Statutom.
Članak 8.
(1)Ravnatelj je voditelj Matice.
(2)Ravnatelja imenuje i razrješava Upravno vijeće, na prijedlog Vlade Republike Hrvatske, po prethodno pribavljenom mišljenju Središnjeg tijela u skladu sa zakonom i Statutom.
(3)Za ravnatelja se imenuje osoba koja ima visoku stručnu spremu i ispunjava ostale uvjete određene Statutom.
(4)Ravnatelj se imenuje na vrijeme od četiri godine i može biti ponovno imenovan na istu dužnost.
(5)Ravnatelj predstavlja i zastupa Maticu, organizira i vodi poslovanje, poduzima sve pravne radnje u ime i za račun, zastupa je u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima, izvršava odluke Upravnog vijeća, odgovoran je za zakonitost rada te obavlja i druge poslove utvrđene ovim Zakonom i Statutom.
(6)Ravnatelj vodi stručni rad ustanove i odgovoran je za stručni rad ustanove.
Članak 9.
(1)Ravnatelj ima zamjenika.
(2)Zamjenik zamjenjuje ravnatelja u okviru ovlasti ravnatelja i na njega se odgovarajuće primjenjuje odredba članka 8. stavka 3. ovog Zakona.
(3)Statutom se pobliže utvrđuju poslovi, ovlasti i odgovornosti zamjenika ravnatelja.
Članak 10.
(1)Matica ima tajnika.
(2)Statutom Matice pobliže se utvrđuje način izbora i opis poslova, ovlasti i odgovornosti tajnika, kao i uvjeti koje tajnik mora ispunjavati.
STATUT
Članak 11.
(1)Statutom se uređuje unutarnji ustrojstvo Matice, tijela Matice, ovlasti, način rada i njihov djelokrug, međusobna prava i obveze osnivača i Matice, područni uredi Matice, predstavljanje i zastupanje Matice, način raspolaganja dobiti te druga pitanja od značaja za obavljanje djelatnosti i poslovanje Matice.
(2)Statut Matice se donosi uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske, po prethodno pribavljenom mišljenju Središnjeg tijela.
Članak 12.
Sredstva za obavljanje djelatnosti Matice osiguravaju se u Državnom proračunu Republike Hrvatske i iz drugih izvora sukladno zakonu.
Članak 13.
(1)Matica odgovara za svoje obveze cijelom svojom imovinom.
(2)Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za obveze Matice.
Članak 14.
(1)Djelatnost Matice je javna.
(2)O javnosti rada skrbi ravnatelj.
NADZOR
Članak 15.
Nadzor nad zakonitošću rada Matice obavlja Središnje tijelo.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 16.
(1)Matica osnovana Zakonom o Hrvatskoj matici iseljenika („Narodne novine“, broj 59/90.) nastavlja s radom sukladno odredbama ovog Zakona.
(2)Ravnatelj i članovi Upravnog odbora Matice koji su imenovani sukladno Zakonu o Hrvatskoj matici iseljenika („Narodne novine“, broj 59/90.) i Statutu nastavljaju s radom do isteka vremena na koje su imenovani odnosno do razrješenja te do imenovanja ravnatelja odnosno do imenovanja članova Upravnog vijeća, sukladno ovom Zakonu.
(3)Statut i drugi opći akti Matice uskladit će se s odredbama ovog Zakona u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona.
Članak 17.
Danom stupanja na snagu ovog Zakona prestaje važiti Zakon o Hrvatskoj matici iseljenika („Narodne novine“, broj 59/90.).
Članak 18.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
P R I J E D L O G ZAKONA O HRVATSKOJ MATICI ISELJENIKA
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje Zakona o Hrvatskoj matici iseljenika nalazi se u odredbama članka 10. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 pročišćeni tekst). Republika Hrvatska štiti prava i interese svojih državljana koji žive ili borave u inozemstvu i promiče njihove veze s domovinom. Dijelovima hrvatskog naroda u drugim državama Republika Hrvatska jamči osobitu skrb i zaštitu.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA TREBA UREDITI ZAKONOM I POSLJEDICE DONOŠENJA ZAKONA
Zakonski položaj, rad i ustrojstvo Hrvatske matice iseljenika potrebno je uskladiti s novim zakonima koje je Hrvatski sabor donio nakon usvajanja Zakona o Hrvatskoj matici iseljenika 28. prosinca 1990. (NN 59/90). Hrvatska matica iseljenika je sljednik Matice iseljenika Hrvatske utemeljene 1951. godine, osnovane u cilju povezivanja, održavanja i jačanja suradnje s Hrvatima izvan Republike Hrvatske, pružanja pomoći u njihovim nastojanjima i aktivnostima na njegovanju hrvatskog kulturnog identiteta (jezika, kulture i tradicije).
Zakonom o Hrvatskoj matici iseljenika (N/N 59/90), Hrvatska matica iseljenika osnovana je kao „samostalna organizacija sa svojstvom društveno pravne osobe“. Danom stupanja na snagu Zakona o ustanovama 24. kolovoza 1993. godine, Hrvatska matica iseljenika je trebala ex lege postati javna ustanova (članak 78. stavak 1. Zakon o ustanovama). U međuvremenu je donijet čitav niz propisa u Republici Hrvatskoj s kojima je trebalo uskladiti djelatnost i organizacijsku strukturu Hrvatske matice iseljenika.
Temeljem Ustava Republike Hrvatske (članak 10. Ustava), donijet je Zakon o odnosima Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske (NN broj 124/11 i 16/12). Zakon o odnosima Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske obuhvaća sve subjekte važne za uređenje pitanja odnosa s Hrvatima izvan Republike Hrvatske. Odredbama članka 32. navedenog Zakona uređuju se najznačajnija pitanja vezana uz Hrvatsku maticu iseljenika. Navedenim odredbama osnivač Hrvatske matice iseljenika je Republika Hrvatska, a osnivačka prava u ime Republike Hrvatske obavlja Središnje tijelo državne uprave nadležno za područje odnosa Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske. Odredbama istog članka Statut Hrvatske matice iseljenika donosi se uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
Zaključno, sadašnji organizacijski oblik Hrvatske matice iseljenika nužno je uskladiti sa Zakonom o ustanovama. Hrvatska matica iseljenika postaje ustanova koja će pridonositi uspostavi kvalitetnih odnosa između Republike Hrvatske i hrvatskih zajednica, udruga i pojedinaca izvan Republike Hrvatske.
Predlagatelj je mišljenja da će se upravo predloženim propisom osigurati odgovarajući zakonski položaj Hrvatske matice iseljenika, njen rad i ustrojstvo. Ovaj propis predstavlja normativni temelj za ostvarivanje ciljeva koji stoje pred Hrvatskom maticom iseljenika.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
III.OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovog Zakona osigurana su sredstva u Državnom proračunu.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
IV.TEKST PRIJEDLOGA ZAKONA
Prilaže se tekst prijedloga Zakona o Hrvatskoj matici iseljenika.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 1 .
(1) Ovim se Zakonom uređuju osnivačka prava, ustrojstvo, djelatnost, statut, upravljanje i nadzor nad radom Hrvatske matice iseljenika (dalje u tekstu: Matica).
(2) Matica djeluje pod nazivom: Hrvatska matica iseljenika.
(3) Sjedište Matice je u Zagrebu.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 2.
(1) Osnivač Matice je Republika Hrvatska.
(2) Osnivačka prava u ime osnivača obavlja središnje tijelo državne uprave nadležno za područje odnosa Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske (dalje u tekstu: Središnje tijelo).
(3) Matica je javna ustanova od nacionalnog interesa za Republike Hrvatsku.
(4) Matica ima svojstvo pravne osobe i upisuje se u sudski registar.
(5) Matica nastavlja rad i pravni je sljednik Matice iseljenika Hrvatske osnovane 1951. kao kulturno-prosvjetno društvo, a od 1990. Hrvatske Matice iseljenika na temelju Zakona o Hrvatskoj matici iseljenika («Narodne novine», broj 59/90).
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
DJELATNOST
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 3.
(1) Djelatnost Matice je očuvanje i razvoj hrvatskog nacionalnog, jezičnog i kulturnog identiteta Hrvata izvan Republike Hrvatske.
(2) U obavljanju djelatnosti Matica:
- organizira i provodi kulturne, znanstvene, obrazovne, športske, nakladničke, informativne i ostale aktivnosti u Hrvatskoj i u inozemstvu, namijenjene Hrvatima izvan Republike Hrvatske,
- izdaje časopise, knjige, druge publikacije i audio-vizualna djela,
- organizira kulturne, umjetničke i športske priredbe od značaja za Hrvate izvan Republike Hrvatske
- njeguje i potiče suradnju s Hrvatima izvan Republike Hrvatske u području svog djelovanja.
(3) Djelatnost Matice iz stavka 1. ovog članka od interesa je za Republiku Hrvatsku.
(4) Djelatnost Matice ne obavlja se radi stjecanja dobiti. Ako Matica u obavljanju svoje djelatnosti ostvari dobit, tu dobit upotrebljava isključivo za obavljanje i razvoj svoje djelatnosti.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 4.
(1) Matica djeluje na području Republike Hrvatske.
(2) Matica djeluje putem središnjeg ureda, a može djelovati i putem podružnica, u skladu s odredbama Statuta.
(3) Osnivanje podružnica Matice, njihova djelatnost te druga pitanja vezana uz rad podružnica Matice uređuju se Statutom.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
UPRAVLJANJE
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 5.
Tijela Matice su Upravno vijeće i ravnatelj.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 6.
(1) Matica može imati i druga stručna i savjetodavna tijela, sukladno zakonu i Statutu.
(2) Sastav, način osnivanja te djelokrug navedenih tijela utvrđuje se Statutom.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 7.
(1) Upravno vijeće upravlja Maticom.
(2) Upravno vijeće donosi Statut, akt o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada, programe rada i razvoja ustanove i nadzire njihovo izvršavanje, odlučuje o financijskom planu i godišnjem obračunu, predlaže osnivaču promjenu djelatnosti, daje osnivaču i ravnatelju ustanove prijedloge i mišljenja o pojedinim pitanjima te donosi odluke i obavlja druge poslove određene zakonom, ovim Zakonom i Statutom ustanove.
(3) Upravno vijeće ima predsjednika i četiri člana.
(4) Predsjednika i članove Upravnog vijeća imenuje i razrješuje Vlada Republike Hrvatske, po prethodno pribavljenom mišljenju Središnjeg tijela.
(5) Član Upravnog vijeća može biti razriješen i prije isteka vremena na koje je imenovan u slučaju da:
– sam zatraži razrješenje,
– ne ispunjava dužnosti u skladu s odredbama Statuta,
– zbog bolesti ili drugog opravdanog razloga izgubi sposobnost obnašanja dužnosti, a to bude utvrđeno od strane ovlaštenih osoba ili ustanova,
– svojim postupanjem i ponašanjem povrijedi dužnost koju obnaša.
(6) Upravno vijeće donosi odluke većinom glasova svojih članova.
(7) Mandat članova Upravnog vijeća traje četiri godine.
(8) Način rada Upravnog vijeća utvrđuje se Statutom.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 8.
(1) Ravnatelj je voditelj Matice.
(2) Ravnatelja imenuje i razrješava Upravno vijeće, na prijedlog Vlade Republike Hrvatske, po prethodno pribavljenom mišljenju Središnjeg tijela u skladu sa zakonom i Statutom.
(3) Za ravnatelja se imenuje osoba koja ima visoku stručnu spremu i ispunjava ostale uvjete određene Statutom.
(4) Ravnatelj se imenuje na vrijeme od četiri godine i može biti ponovno imenovan na istu dužnost.
(5) Ravnatelj predstavlja i zastupa Maticu, organizira i vodi poslovanje, poduzima sve pravne radnje u ime i za račun, zastupa je u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima, izvršava odluke Upravnog vijeća, odgovoran je za zakonitost rada te obavlja i druge poslove utvrđene ovim Zakonom i Statutom.
(6) Ravnatelj vodi stručni rad ustanove i odgovoran je za stručni rad ustanove.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 9.
(1) Ravnatelj ima zamjenika.
(2) Zamjenik zamjenjuje ravnatelja u okviru ovlasti ravnatelja i na njega se odgovarajuće primjenjuje odredba članka 8. stavka 3. ovog Zakona.
(3) Statutom se pobliže utvrđuju poslovi, ovlasti i odgovornosti zamjenika ravnatelja.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 10.
(1) Matica ima tajnika.
(2) Statutom Matice pobliže se utvrđuje način izbora i opis poslova, ovlasti i odgovornosti tajnika, kao i uvjeti koje tajnik mora ispunjavati.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
STATUT
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 11.
(1) Statutom se uređuje unutarnji ustrojstvo Matice, tijela Matice, ovlasti, način rada i njihov djelokrug, međusobna prava i obveze osnivača i Matice, područni uredi Matice, predstavljanje i zastupanje Matice, način raspolaganja dobiti te druga pitanja od značaja za obavljanje djelatnosti i poslovanje Matice.
(2) Statut Matice se donosi uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske, po prethodno pribavljenom mišljenju Središnjeg tijela.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 12.
Sredstva za obavljanje djelatnosti Matice osiguravaju se u Državnom proračunu Republike Hrvatske i iz drugih izvora sukladno zakonu.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 13.
(1) Matica odgovara za svoje obveze cijelom svojom imovinom.
(2) Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za obveze Matice.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 14.
(1) Djelatnost Matice je javna.
(2) O javnosti rada skrbi ravnatelj.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
NADZOR
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 15.
Nadzor nad zakonitošću rada Matice obavlja Središnje tijelo.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 16.
(1) Matica osnovana Zakonom o Hrvatskoj matici iseljenika („Narodne novine“, broj 59/90.) nastavlja s radom sukladno odredbama ovog Zakona.
(2) Ravnatelj i članovi Upravnog odbora Matice koji su imenovani sukladno Zakonu o Hrvatskoj matici iseljenika („Narodne novine“, broj 59/90.) i Statutu nastavljaju s radom do isteka vremena na koje su imenovani odnosno do razrješenja te do imenovanja ravnatelja odnosno do imenovanja članova Upravnog vijeća, sukladno ovom Zakonu.
(3) Statut i drugi opći akti Matice uskladit će se s odredbama ovog Zakona u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 17.
Danom stupanja na snagu ovog Zakona prestaje važiti Zakon o Hrvatskoj matici iseljenika („Narodne novine“, broj 59/90.).
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Članak 18.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske