PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo financija |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osiguranju |
|
1.3. |
Datum: |
6. ožujka 2018. |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Sektor za financijski sustav Ivana Lišnić, ivana.lisnic@mfin.hr , tel : 01 459 1039 |
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: DA |
Naziv akta: Program za preuzimanje i provedbu pravne stečevine Europske unije za 2018. godinu |
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: DA |
Naziv pravne stečevine EU: Direktiva (EU) 2016/97 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. siječnja 2016. o distribuciji osiguranja |
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Poslovi distribucije osiguranja i reosiguranja odvijaju se na području cijele Europske unije. Tom prilikom na njih se primjenjuje velik broj različitih nacionalnih pravila, koja istovremeno otežavaju prekogranično djelovanje, odnosno postojeće razlike u administrativnim sustavima djeluju kao prepreke neometanom protoku ove vrste financijskih usluga. Kako bi se unaprijedilo funkcioniranje unutarnjeg tržišta i zajamčile sloboda kretanja usluga i sloboda poslovnog nastana, donesena je Direktiva (EU) 2016/97 o distribuciji osiguranja, čija primjena bi trebala rezultirati usklađivanjem nacionalnih propisa na području Europske unije. Do sada je zastupanje u osiguranju te posredovanje u osiguranju i reosiguranju u Republici Hrvatskoj bilo uređeno Zakonom o osiguranju (Narodne novine, br. 151/05, 87/08, 82/09 i 94/14), a novim Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o osiguranju postići će se usklađivanje s Direktivom (EU) 2016/97 o distribuciji osiguranja. |
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Prijenos Direktive (EU) 2016/97 o distribuciji osiguranja u nacionalno zakonodavstvo. |
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Direktiva (EU) 2016/97 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. siječnja 2016. o distribuciji osiguranja |
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Potrebno je uskladiti nacionalno zakonodavstvo s Direktivom (EU) 2016/97 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. siječnja 2016. o distribuciji osiguranja. |
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Promjene koje se očekuju u području koje se namjerava urediti su sljedeće: - uvodi se Dokument s informacijama o proizvodu osiguranja (za distribuciju proizvoda neživotnog osiguranja) koji mora biti jednostavan za čitanje i ne smije dovoditi u zabludu potrošača, a morat će mu biti uručen u predugovornoj fazi, - uvode se pravila o kontinuiranom stručnom usavršavanju (od minimalno 15 sati godišnje) te uvjetima u pogledu znanja i stručnosti svih osoba koje se bave distribucijom osiguranja s ciljem da sve osobe koje se bave distribucijom osiguranja imaju visoku razinu stručnog znanja i sposobnosti, - postrožena su pravila za unakrsnu prodaju, - uvode se pravila u svezi nadgledanjem proizvoda i upravljanjem pri čemu je društvo za osiguranje obvezno redovito provjeravati proizvode osiguranja koje nudi ili prodaje, uzimajući u obzir svaki događaj koji bi mogao značajno utjecati na potencijalni rizik za utvrđeno ciljano tržište, kako bi se barem procijenilo je li proizvod i dalje prilagođen potrebama utvrđenog ciljanog tržišta i je li zamišljena strategija distribucije i dalje prikladna, - propisuju se dodatna pravila pri distribuciji investicijskih proizvoda osiguranja, - postrožene su sankcije. |
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osiguranju potrebno je donijeti do 1. srpnja 2018. godine (na razini Europske unije je u tijeku izrada tzv. Quick-fix direktive koja rok za prijenos u nacionalno zakonodavstvo pomiče s 23. veljače 2018. godine na 1. srpnja 2018. godine). |
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično) |
Obrazloženje: Izradit će se Nacrt prijedloga zakon o izmjenama i dopunama Zakona o osiguranju kojim će se u nacionalno zakonodavstvo prenijeti odredbe Direktive (EU) 2016/97 o distribuciji osiguranja. |
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično): |
Obrazloženje: Cilj nije moguće postići nenormativnim rješenjem. |
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati: |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.: |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.: |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati: |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.: |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.: |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati: |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.: |
|||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13: |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati: |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25. |
|||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati: |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. |
|||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.: |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i velikii poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati: |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23. |
|||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
|
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
|
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
Obrazloženje: |
|||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
Obrazloženje: |
|||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
DA |
|
Obrazloženje: Da, društva za osiguranje, društva za zastupanje u osiguranju i društva za posredovanje u osiguranju i reosiguranju imat će trošak zbog prilagodbe Nacrtu prijedloga zakona, odnosno zbog novih zahtjeva u poslovanju koje uvodi Direktiva (EU) 2016/97 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. siječnja 2016. o distribuciji osiguranja, a koja se prenosi u Nacrt prijedloga zakona. |
|||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
Obrazloženje: |
|||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
Obrazloženje: |
7. Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model |
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
|
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata, u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
9. PRILOZI
|
|
|
|
|
- |
10. POTPIS ČELNIKA TIJELA
|
Potpis: dr. sc. Zdravko Marić Datum: 6. ožujka 2018. |
11. Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
|
Uputa: • Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari