Nacrt ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga Mediji zajednice – potpora socijalnom uključivanju putem medija
1. Uvod
Poziv je predviđen u sklopu specifičnog cilja 9.i.1 - Borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti kroz promociju integracije na tržište rada i socijalne integracije ranjivih skupina, i borba protiv svih oblika diskriminacije, investicijskog prioriteta 9.i - Aktivna uključenost, uključujući s ciljem promicanja jednakih mogućnosti te aktivnog sudjelovanja i poboljšanja zapošljivosti, u okviru prioritetne osi 2 - Socijalno uključivanje, Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ (OPULJP) za razdoblje 2014. – 2020.
Svrha i ciljevi Poziva
Brojne analize i izvješća pokazuju da su ranjive društvene skupine slabo predstavljene u medijima, odnosno da ih se nerijetko prikazuje na stereotipan način. Pored toga, pojedine skupine građana gotovo su „nevidljive“ u medijima, koji pokazuju ograničen interes za njihove potrebe i potencijale. Takav medijski pristup desenzibilizira širu javnost za specifične probleme s kojima se ranjive skupine suočavaju te tako posredno pridonosi njihovoj socijalnoj isključenosti.
U tom kontekstu, mediji zajednice mogu imati edukativnu ulogu u odnosu na širu publiku te pridonijeti uključivanju obespravljenih članova društva. Rezolucija Europskog parlamenta o medijima zajednice definira takve medije kao neprofitne organizacije odgovorne zajednici kojoj služe, a prvenstveni im je cilj angažiranje u djelatnostima od javnog interesa, bez ostvarivanja profita. Stoga upravo neprofitni mediji, koji djeluju u lokalnim zajednicama i/ili okupljaju društvene grupe koje dijele određene interese ili obilježja (nacionalnost, spol, dob), funkcioniraju kao mediji zajednice, čiji doprinos borbi protiv negativnih stereotipa prema društveno marginaliziranim skupinama Rezolucija posebno ističe.
Jačanje kapaciteta medijskih djelatnika za proizvodnju nekomercijalnih sadržaja povezanih s problematikom ranjivih skupina može pozitivno djelovati na razinu svijesti šire publike i vidljivost takvih skupina u društvu. Važan alat u tom smislu jest edukacija novinara o korektnoj medijskoj reprezentaciji ranjivih skupina. Takva edukacija, u kombinaciji s podrškom proizvodnji i objavi medijskih sadržaja usmjerenih na podizanje svijesti javnosti o problemima, potrebama i mogućnostima ranjivih skupina, može pridonijeti i razvoju samih medija zajednice, koji sa svoje strane pomažu (re)integraciji marginaliziranih skupina u društvo.
Opći cilj ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga je unaprjeđenje kvalitete medijskog izvještavanja o ranjivim skupinama i podizanje razine javne svijesti o njihovim pravima.
Specifični ciljevi su:
jačanje kapaciteta medijskih djelatnika (novinara) za rad usmjeren na socijalno uključivanje ranjivih skupina;
povećanje vidljivosti ranjivih skupina u društvu putem njihove medijske reprezentacije.
Poziv na dostavu projektnih prijedloga Mediji zajednice – potpora socijalnom uključivanju putem medija provodit će se u modalitetu otvorenog trajnog poziva.
Predviđeno trajanje provedbe projekata je 12-24 mjeseci.
2. Ciljana skupina
Ciljana skupina ovog Poziva su medijski djelatnici (novinari). U projektnoj aktivnosti jačanja kapaciteta medijskih djelatnika navedenoj u točki 6., kao pripadnici ciljane skupine, mogu sudjelovati novinari odnosno fizičke osobe koje se bave prikupljanjem, obradom, oblikovanjem ili razvrstavanjem informacija za objavu putem medija. Prijavitelj će ukoliko njegov projektni prijedlog bude odabran za financiranje, za svakog sudionika projektnih aktivnosti morati osigurati jedan od navedenih dokaza o pripadnosti ciljanoj skupini:
preslika ugovora o radu iz koje je vidljivo da osoba obavlja ili je obavljala poslove novinara za nakladnika medija ili
izjava poslodavca iz koje je vidljivo da osoba obavlja ili je obavljala poslove novinara za nakladnika medija ili
potvrda/elektronički zapis HZMO-a o radno pravnom statusu iz kojeg je vidljivo da osoba obavlja samostalnu profesionalnu djelatnost ili
potvrda o završenom preddiplomskom i diplomskom sveučilišnom ili stručnom studiju novinarstva.
3. Prihvatljivi prijavitelji i partneri
Prihvatljivi prijavitelji su neprofitne organizacije:
-neprofitni nakladnik televizije i/ili radija
-neprofitni pružatelj medijskih usluga iz članaka 19. i 79. ZEM-a
-neprofitni pružatelj elektroničkih publikacija
-neprofitni novinski nakladnik.
Prihvatljivi partneri, uz organizacije koje su navedene kao prihvatljivi prijavitelji, mogu biti i:
-visokoobrazovne ustanove upisane u Upisnik visokih učilišta pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja
Na Poziv na dostavu projektnih prijedloga Mediji zajednice – potpora socijalnom uključivanju putem medija prijavitelj se može prijaviti sam ili u projektnom partnerstvu, pri čemu projektno partnerstvo čine najviše četiri pravne osobe (prijavitelj i tri partnera).
4. Uvjeti prihvatljivosti prijavitelja/partnera
Prijavitelj i partner moraju ispunjavati sljedeće uvjete:
1.biti pravna osoba, kako je navedeno u točki 3., koja je na dan objave Poziva registrirana za obavljanje djelatnosti u Republici Hrvatskoj najmanje 12 mjeseci;
2.ako je primjenjivo, biti upisan u odgovarajuću knjigu/upisnik nakladnika medija:
neprofitni nakladnik televizije – upisan u Knjigu ugovora o korištenju koncesija za obavljanje djelatnosti pružanja medijske usluge televizije (AEM)
neprofitni nakladnik radija – upisan u Knjigu ugovora o korištenju koncesija za obavljanje djelatnosti pružanja medijske usluge radija (AEM)
neprofitni pružatelj medijskih usluga iz članka 19. i 79. Zakona o elektroničkim medijima – upisan u Knjigu pružatelja medijskih usluga na zahtjev ili Knjiga pružatelja medijskih usluga satelitom, kabelom i drugim dopuštenim oblicima prijenosa (AEM)
neprofitni pružatelj elektroničkih publikacija – upisan u Knjigu pružatelja elektroničkih publikacija (AEM)
neprofitni proizvođač audiovizualnog i/ili radijskog programa – upisan u Knjigu neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa (AEM)
neprofitni novinski nakladnik – upisan u Upisnik o izdavanju i distribuciji tiska (HGK)
3.imati dostatni financijski, stručni i provedbeni kapacitet za provedbu projekta (prijavitelj samostalno ili prijavitelj u suradnji s partnerom;
4.imati plaćene sve poreze i druga obvezna davanja u skladu s nacionalnim zakonodavstvom dospjela za plaćanje do uključujući zadnjeg dana u mjesecu prije prijave projektnog prijedloga na temelju Poziva;
5.nije u postupku predstečajne nagodbe, stečajnom postupku, postupku zatvaranja, postupku prisilne naplate ili u postupku likvidacije;
6.nije prekršio odredbe o namjenskom korištenju sredstava iz Europskog socijalnog fonda i drugih javnih sredstava;
7.ispunjava obveze koje su odnose na financijsko izvještavanje propisane odgovarajućim zakonom.
5. Kriteriji za isključenje prijavitelja/partnera
Prijavitelj/partner nije prihvatljiv za sudjelovanje u Pozivu na dostavu projektnih prijedloga te s njim neće biti sklopljen ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u sljedećim slučajevima:
a)ako je prijavitelj ili osoba ovlaštena po zakonu za zastupanje prijavitelja/partnera pravomoćno osuđena za bilo koje od sljedećih kaznenih djela:
prijevara, davanje i primanje mita, zloporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zloporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje
udruživanje za počinjenje kaznenih djela, zloporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje
b)ako je dostavio lažne podatke pri predočavanju dokaza sukladno gore navedenim točkama
c)ako je u sukobu interesa
d)ako je kriv za pružanje lažnih informacija tijelima nadležnima za upravljanje fondovima Europske unije u Republici Hrvatskoj
e)ako je pokušao pribaviti povjerljive informacije ili utjecati na Odbor za odabir projekata ili tijela nadležna za upravljanje fondovima Europske unije u Republici Hrvatskoj tijekom ovog ili drugih poziva na dostavu projektnih prijedloga
Projektni prijedlozi trebaju uključivati pripremu i provedbu stručnog usavršavanja i osposobljavanja za novinare u formi radionica, seminara, tečajeva, mentorstava, praktikuma i dr. i/ili upućivanje novinara na postojeće edukacije i stručna usavršavanja. Aktivnosti trebaju omogućiti novinarima stjecanje dodatnog znanja o odgovarajućem pristupu i načinu izvještavanja o ranjivim skupinama, njihovom položaju i problemima, s ciljem izbjegavanja stereotipnog, pristranog i sl. prikaza ranjivih skupina u medijima, razvoja novinarske etike i objektivnosti te borbe protiv svih oblika diskriminacije. Sudionici edukacijskih aktivnosti moraju biti pripadnici ciljane skupine Poziva, odnosno medijski djelatnici (novinari).
Aktivnost jačanja kapaciteta medijskih djelatnika (novinara) je obavezna aktivnost u okviru ovog Poziva.
Proizvodnja i objava programskih sadržaja medija namijenjenih povećanju vidljivosti ranjivih skupina
Projektni prijedlozi trebaju sadržavati aktivnosti proizvodnje i objave raznih oblika programskog sadržaja (teksta, slike, videa, zvuka, multimedije), a mogu uključivati i uspostavu zasebnih rubrika, s ciljem podizanja svijesti šire javnosti za probleme i potrebe ranjivih skupina, promicanja njihovih prava te povećanja vidljivosti ranjivih skupina u medijima. Programski sadržaj stvara prijavitelj i/ili partner(i), a dinamika njegova objavljivanja, kao i termini/rubrike u kojima će biti objavljivan, moraju omogućiti odgovarajuću gledanost/slušanost/čitanost te na taj način osigurati kontinuitet medijske reprezentacije ranjive/ih skupine/a tijekom razdoblja provedbe projekta.
Prijavitelj po potrebi treba osigurati informacijsko-komunikacijsku pristupačnost sadržaja za osobe s različitim vrstama invaliditeta te koristiti podnaslove, audiodeskripciju, prijevod na hrvatski znakovni jezik, Brailleovo pismo, format jednostavan za čitanje i sl.
Programski sadržaj, čija je proizvodnja i objava financirana u okviru ovog Poziva, treba biti usklađen s odredbama Zakona o medijima (NN 59/04, 84/11, 81/13) i Zakona o elektroničkim medijima (NN 69/04, 84/11, 94/13, 136/13).
Aktivnost proizvodnje i objave programskih sadržaja medija namijenjenih povećanju vidljivosti ranjivih skupina je obavezna aktivnost u okviru ovog Poziva.
Odgovarajuće aktivnosti koje će, u okviru navedenih elemenata, doprinijeti ostvarenju općeg i specifičnih ciljeva Poziva, a nisu spomenute, također će se uzeti u obzir za financiranje.
Obavezne aktivnosti u okviru svake projektne prijave su i aktivnosti upravljanja projektom i administracija te promidžba i vidljivosti.
Upravljanje projektom i administracija
Upravljanje projektom uključuje:
-aktivnosti planiranja, organiziranja, praćenja, kontrole i upravljanja ljudskim, materijalnim, financijskim i vremenskim resursima u svrhu provedbe projektnih aktivnosti kako bi se ostvarili rezultati i ciljevi projekta
-izvještavanje o provedbi projektnih aktivnosti i pokazateljima
-financijsko izvještavanje sukladno obavezama definiranima u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava.
Promidžba i vidljivost
Sve aktivnosti kojima je svrha promidžba i vidljivost projektnog prijedloga moraju osigurati osnovne elemente vidljivosti vezane uz ESI fondove. Komunikacijske aktivnosti mogu uključivati:
-izradu promotivnih materijala (AV sadržaja, brošura, letaka, plakata i dr.)
-organizaciju uvodne i završne konferencije za tisak te drugih promotivnih i informativnih događanja (info pult, javna rasprava, okrugli stol i dr.)
-izradu internetske stranice projekta i/ili stranice na društvenim mrežama i sl.
7. Pokazatelji relevantni za ovaj poziv
Projektni prijedlozi moraju pridonijeti ispunjavanju ciljeva ovog Poziva, kao i uspješnosti provedbe mjereno sljedećim pokazateljima provedbe:
1.Broj stručnjaka koji sudjeluju u osposobljavanju
2.Broj aktivnosti za podizanje javne svijesti o ranjivim skupinama (javne kampanje)
Projekti koji izravno ne doprinose svimunaprijed definiranim pokazateljima neće se smatrati prihvatljivima za financiranje.
8. Ukupni iznos bespovratnih sredstava koja se mogu dodijeliti u okviru Poziva
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog trajnog poziva na dostavu projektnih prijedloga.
U okviru ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga za financiranje projekata raspoloživ je iznos od 30.600.000,00 HRK.
Financiranje je osigurano iz sredstava Europskog socijalnog fonda (ESF) u iznosu od 85 % te u okviru Državnog proračuna Republike Hrvatske u iznosu od 15 %, odnosno projekti će se financirati u 100 %-tnom iznosu ukupnih prihvatljivih izdataka projekta.
U ovom Pozivu na dostavu projektnih prijedloga Ministarstvo kulture osigurat će Korisnicima isplatu predujma. Najviši iznos predujma bit će određen u raspisu Poziva na dostavu projektnih prijedloga.
Sredstva koja će se ovim Pozivom dodjeljivati za provedbu obavezne aktivnosti Proizvodnja i objava programskih sadržaja medija namijenjenih povećanju vidljivosti ranjivih skupina su potpore male vrijednosti te će se dodjeljivati sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL L 352, 24.12.2013.), odnosno sukladno Programu dodjele potpora male vrijednosti za poticanje socijalnog uključivanja putem medija.
Dvostruko financiranje projektnih aktivnosti je zabranjeno. Prijavitelji na Poziv na dostavu projektnih prijedloga ne smiju prijaviti projekte za čiju su provedbu već dobili sredstva iz drugih javnih izvora, niti smiju tražiti/dobiti sredstva iz drugih javnih izvora za troškove koji će im biti nadoknađeni u okviru ovog Poziva.
9. Najviši i najniži iznos bespovratnih sredstava
Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti za financiranje projekata iznosi 450.000,00 HRK (četiristo pedeset tisuća kuna), a najviši 1.400.000,00 HRK (milijun i četiristo tisuća kuna).
10. Prihvatljiva lokacija provedbe projekta
Projektne aktivnosti se moraju provoditi na području teritorija Republike Hrvatske. Pojedine aktivnosti (npr. studijska putovanja) moguće je organizirati i izvan teritorija RH.
Nacrt ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga Mediji zajednice – potpora socijalnom uključivanju putem medija
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
1. Uvod
Poziv je predviđen u sklopu specifičnog cilja 9.i.1 - Borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti kroz promociju integracije na tržište rada i socijalne integracije ranjivih skupina, i borba protiv svih oblika diskriminacije, investicijskog prioriteta 9.i - Aktivna uključenost, uključujući s ciljem promicanja jednakih mogućnosti te aktivnog sudjelovanja i poboljšanja zapošljivosti, u okviru prioritetne osi 2 - Socijalno uključivanje, Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ (OPULJP) za razdoblje 2014. – 2020.
Svrha i ciljevi Poziva
Brojne analize i izvješća pokazuju da su ranjive društvene skupine slabo predstavljene u medijima, odnosno da ih se nerijetko prikazuje na stereotipan način. Pored toga, pojedine skupine građana gotovo su „nevidljive“ u medijima, koji pokazuju ograničen interes za njihove potrebe i potencijale. Takav medijski pristup desenzibilizira širu javnost za specifične probleme s kojima se ranjive skupine suočavaju te tako posredno pridonosi njihovoj socijalnoj isključenosti.
U tom kontekstu, mediji zajednice mogu imati edukativnu ulogu u odnosu na širu publiku te pridonijeti uključivanju obespravljenih članova društva. Rezolucija Europskog parlamenta o medijima zajednice definira takve medije kao neprofitne organizacije odgovorne zajednici kojoj služe, a prvenstveni im je cilj angažiranje u djelatnostima od javnog interesa, bez ostvarivanja profita. Stoga upravo neprofitni mediji, koji djeluju u lokalnim zajednicama i/ili okupljaju društvene grupe koje dijele određene interese ili obilježja (nacionalnost, spol, dob), funkcioniraju kao mediji zajednice, čiji doprinos borbi protiv negativnih stereotipa prema društveno marginaliziranim skupinama Rezolucija posebno ističe.
Jačanje kapaciteta medijskih djelatnika za proizvodnju nekomercijalnih sadržaja povezanih s problematikom ranjivih skupina može pozitivno djelovati na razinu svijesti šire publike i vidljivost takvih skupina u društvu. Važan alat u tom smislu jest edukacija novinara o korektnoj medijskoj reprezentaciji ranjivih skupina. Takva edukacija, u kombinaciji s podrškom proizvodnji i objavi medijskih sadržaja usmjerenih na podizanje svijesti javnosti o problemima, potrebama i mogućnostima ranjivih skupina, može pridonijeti i razvoju samih medija zajednice, koji sa svoje strane pomažu (re)integraciji marginaliziranih skupina u društvo.
Opći cilj ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga je unaprjeđenje kvalitete medijskog izvještavanja o ranjivim skupinama i podizanje razine javne svijesti o njihovim pravima.
Specifični ciljevi su:
jačanje kapaciteta medijskih djelatnika (novinara) za rad usmjeren na socijalno uključivanje ranjivih skupina;
povećanje vidljivosti ranjivih skupina u društvu putem njihove medijske reprezentacije.
Poziv na dostavu projektnih prijedloga Mediji zajednice – potpora socijalnom uključivanju putem medija provodit će se u modalitetu otvorenog trajnog poziva.
Predviđeno trajanje provedbe projekata je 12-24 mjeseci.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
2. Ciljana skupina
Ciljana skupina ovog Poziva su medijski djelatnici (novinari). U projektnoj aktivnosti jačanja kapaciteta medijskih djelatnika navedenoj u točki 6., kao pripadnici ciljane skupine, mogu sudjelovati novinari odnosno fizičke osobe koje se bave prikupljanjem, obradom, oblikovanjem ili razvrstavanjem informacija za objavu putem medija. Prijavitelj će ukoliko njegov projektni prijedlog bude odabran za financiranje, za svakog sudionika projektnih aktivnosti morati osigurati jedan od navedenih dokaza o pripadnosti ciljanoj skupini:
preslika ugovora o radu iz koje je vidljivo da osoba obavlja ili je obavljala poslove novinara za nakladnika medija ili
izjava poslodavca iz koje je vidljivo da osoba obavlja ili je obavljala poslove novinara za nakladnika medija ili
potvrda/elektronički zapis HZMO-a o radno pravnom statusu iz kojeg je vidljivo da osoba obavlja samostalnu profesionalnu djelatnost ili
potvrda o završenom preddiplomskom i diplomskom sveučilišnom ili stručnom studiju novinarstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
3. Prihvatljivi prijavitelji i partneri
Prihvatljivi prijavitelji su neprofitne organizacije:
- neprofitni nakladnik televizije i/ili radija
- neprofitni pružatelj medijskih usluga iz članaka 19. i 79. ZEM-a
- neprofitni pružatelj elektroničkih publikacija
- neprofitni novinski nakladnik.
Prihvatljivi partneri, uz organizacije koje su navedene kao prihvatljivi prijavitelji, mogu biti i:
- visokoobrazovne ustanove upisane u Upisnik visokih učilišta pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja
- udruge
- neprofitni proizvođači audiovizualnog i/ili radijskog programa.
Na Poziv na dostavu projektnih prijedloga Mediji zajednice – potpora socijalnom uključivanju putem medija prijavitelj se može prijaviti sam ili u projektnom partnerstvu, pri čemu projektno partnerstvo čine najviše četiri pravne osobe (prijavitelj i tri partnera).
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
4. Uvjeti prihvatljivosti prijavitelja/partnera
Prijavitelj i partner moraju ispunjavati sljedeće uvjete:
1. biti pravna osoba, kako je navedeno u točki 3., koja je na dan objave Poziva registrirana za obavljanje djelatnosti u Republici Hrvatskoj najmanje 12 mjeseci;
2. ako je primjenjivo, biti upisan u odgovarajuću knjigu/upisnik nakladnika medija:
neprofitni nakladnik televizije – upisan u Knjigu ugovora o korištenju koncesija za obavljanje djelatnosti pružanja medijske usluge televizije (AEM)
neprofitni nakladnik radija – upisan u Knjigu ugovora o korištenju koncesija za obavljanje djelatnosti pružanja medijske usluge radija (AEM)
neprofitni pružatelj medijskih usluga iz članka 19. i 79. Zakona o elektroničkim medijima – upisan u Knjigu pružatelja medijskih usluga na zahtjev ili Knjiga pružatelja medijskih usluga satelitom, kabelom i drugim dopuštenim oblicima prijenosa (AEM)
neprofitni pružatelj elektroničkih publikacija – upisan u Knjigu pružatelja elektroničkih publikacija (AEM)
neprofitni proizvođač audiovizualnog i/ili radijskog programa – upisan u Knjigu neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa (AEM)
neprofitni novinski nakladnik – upisan u Upisnik o izdavanju i distribuciji tiska (HGK)
3. imati dostatni financijski, stručni i provedbeni kapacitet za provedbu projekta (prijavitelj samostalno ili prijavitelj u suradnji s partnerom;
4. imati plaćene sve poreze i druga obvezna davanja u skladu s nacionalnim zakonodavstvom dospjela za plaćanje do uključujući zadnjeg dana u mjesecu prije prijave projektnog prijedloga na temelju Poziva;
5. nije u postupku predstečajne nagodbe, stečajnom postupku, postupku zatvaranja, postupku prisilne naplate ili u postupku likvidacije;
6. nije prekršio odredbe o namjenskom korištenju sredstava iz Europskog socijalnog fonda i drugih javnih sredstava;
7. ispunjava obveze koje su odnose na financijsko izvještavanje propisane odgovarajućim zakonom.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
5. Kriteriji za isključenje prijavitelja/partnera
Prijavitelj/partner nije prihvatljiv za sudjelovanje u Pozivu na dostavu projektnih prijedloga te s njim neće biti sklopljen ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u sljedećim slučajevima:
a) ako je prijavitelj ili osoba ovlaštena po zakonu za zastupanje prijavitelja/partnera pravomoćno osuđena za bilo koje od sljedećih kaznenih djela:
prijevara, davanje i primanje mita, zloporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zloporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje
udruživanje za počinjenje kaznenih djela, zloporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje
b) ako je dostavio lažne podatke pri predočavanju dokaza sukladno gore navedenim točkama
c) ako je u sukobu interesa
d) ako je kriv za pružanje lažnih informacija tijelima nadležnima za upravljanje fondovima Europske unije u Republici Hrvatskoj
e) ako je pokušao pribaviti povjerljive informacije ili utjecati na Odbor za odabir projekata ili tijela nadležna za upravljanje fondovima Europske unije u Republici Hrvatskoj tijekom ovog ili drugih poziva na dostavu projektnih prijedloga
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
6. Prihvatljive aktivnosti u okviru Poziva
Aktivnosti jačanja kapaciteta medijskih djelatnika (novinara)
Projektni prijedlozi trebaju uključivati pripremu i provedbu stručnog usavršavanja i osposobljavanja za novinare u formi radionica, seminara, tečajeva, mentorstava, praktikuma i dr. i/ili upućivanje novinara na postojeće edukacije i stručna usavršavanja. Aktivnosti trebaju omogućiti novinarima stjecanje dodatnog znanja o odgovarajućem pristupu i načinu izvještavanja o ranjivim skupinama, njihovom položaju i problemima, s ciljem izbjegavanja stereotipnog, pristranog i sl. prikaza ranjivih skupina u medijima, razvoja novinarske etike i objektivnosti te borbe protiv svih oblika diskriminacije. Sudionici edukacijskih aktivnosti moraju biti pripadnici ciljane skupine Poziva, odnosno medijski djelatnici (novinari).
Aktivnost jačanja kapaciteta medijskih djelatnika (novinara) je obavezna aktivnost u okviru ovog Poziva.
Proizvodnja i objava programskih sadržaja medija namijenjenih povećanju vidljivosti ranjivih skupina
Projektni prijedlozi trebaju sadržavati aktivnosti proizvodnje i objave raznih oblika programskog sadržaja (teksta, slike, videa, zvuka, multimedije), a mogu uključivati i uspostavu zasebnih rubrika, s ciljem podizanja svijesti šire javnosti za probleme i potrebe ranjivih skupina, promicanja njihovih prava te povećanja vidljivosti ranjivih skupina u medijima. Programski sadržaj stvara prijavitelj i/ili partner(i), a dinamika njegova objavljivanja, kao i termini/rubrike u kojima će biti objavljivan, moraju omogućiti odgovarajuću gledanost/slušanost/čitanost te na taj način osigurati kontinuitet medijske reprezentacije ranjive/ih skupine/a tijekom razdoblja provedbe projekta.
Prijavitelj po potrebi treba osigurati informacijsko-komunikacijsku pristupačnost sadržaja za osobe s različitim vrstama invaliditeta te koristiti podnaslove, audiodeskripciju, prijevod na hrvatski znakovni jezik, Brailleovo pismo, format jednostavan za čitanje i sl.
Programski sadržaj, čija je proizvodnja i objava financirana u okviru ovog Poziva, treba biti usklađen s odredbama Zakona o medijima (NN 59/04, 84/11, 81/13) i Zakona o elektroničkim medijima (NN 69/04, 84/11, 94/13, 136/13).
Aktivnost proizvodnje i objave programskih sadržaja medija namijenjenih povećanju vidljivosti ranjivih skupina je obavezna aktivnost u okviru ovog Poziva.
Odgovarajuće aktivnosti koje će, u okviru navedenih elemenata, doprinijeti ostvarenju općeg i specifičnih ciljeva Poziva, a nisu spomenute, također će se uzeti u obzir za financiranje.
Obavezne aktivnosti u okviru svake projektne prijave su i aktivnosti upravljanja projektom i administracija te promidžba i vidljivosti .
Upravljanje projektom i administracija
Upravljanje projektom uključuje:
- aktivnosti planiranja, organiziranja, praćenja, kontrole i upravljanja ljudskim, materijalnim, financijskim i vremenskim resursima u svrhu provedbe projektnih aktivnosti kako bi se ostvarili rezultati i ciljevi projekta
- izvještavanje o provedbi projektnih aktivnosti i pokazateljima
- financijsko izvještavanje sukladno obavezama definiranima u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava.
Promidžba i vidljivost
Sve aktivnosti kojima je svrha promidžba i vidljivost projektnog prijedloga moraju osigurati osnovne elemente vidljivosti vezane uz ESI fondove. Komunikacijske aktivnosti mogu uključivati:
- izradu promotivnih materijala (AV sadržaja, brošura, letaka, plakata i dr.)
- organizaciju uvodne i završne konferencije za tisak te drugih promotivnih i informativnih događanja (info pult, javna rasprava, okrugli stol i dr.)
- izradu internetske stranice projekta i/ili stranice na društvenim mrežama i sl.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
7. Pokazatelji relevantni za ovaj poziv
Projektni prijedlozi moraju pridonijeti ispunjavanju ciljeva ovog Poziva, kao i uspješnosti provedbe mjereno sljedećim pokazateljima provedbe:
1. Broj stručnjaka koji sudjeluju u osposobljavanju
2. Broj aktivnosti za podizanje javne svijesti o ranjivim skupinama (javne kampanje)
3. Broj medijskih objava sadržaja namijenjenih povećanju vidljivosti i socijalnom uključivanju ranjivih skupina.
Projekti koji izravno ne doprinose svim unaprijed definiranim pokazateljima neće se smatrati prihvatljivima za financiranje.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
8. Ukupni iznos bespovratnih sredstava koja se mogu dodijeliti u okviru Poziva
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog trajnog poziva na dostavu projektnih prijedloga.
U okviru ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga za financiranje projekata raspoloživ je iznos od 30.600.000,00 HRK.
Financiranje je osigurano iz sredstava Europskog socijalnog fonda (ESF) u iznosu od 85 % te u okviru Državnog proračuna Republike Hrvatske u iznosu od 15 %, odnosno p rojekti će se financirati u 100 %-tnom iznosu ukupnih prihvatljivih izdataka projekta.
U ovom Pozivu na dostavu projektnih prijedloga Ministarstvo kulture osigurat će Korisnicima isplatu predujma. Najviši iznos predujma bit će određen u raspisu Poziva na dostavu projektnih prijedloga.
Sredstva koja će se ovim Pozivom dodjeljivati za provedbu obavezne aktivnosti Proizvodnja i objava programskih sadržaja medija namijenjenih povećanju vidljivosti ranjivih skupina su potpore male vrijednosti te će se dodjeljivati sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL L 352, 24.12.2013.), odnosno sukladno Programu dodjele potpora male vrijednosti za poticanje socijalnog uključivanja putem medija .
Dvostruko financiranje projektnih aktivnosti je zabranjeno. Prijavitelji na Poziv na dostavu projektnih prijedloga ne smiju prijaviti projekte za čiju su provedbu već dobili sredstva iz drugih javnih izvora, niti smiju tražiti/dobiti sredstva iz drugih javnih izvora za troškove koji će im biti nadoknađeni u okviru ovog Poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
9. Najviši i najniži iznos bespovratnih sredstava
Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti za financiranje projekata iznosi 450.000,00 HRK (četiristo pedeset tisuća kuna) , a najviši 1.400.000,00 HRK (milijun i četiristo tisuća kuna).
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
10. Prihvatljiva lokacija provedbe projekta
Projektne aktivnosti se moraju provoditi na području teritorija Republike Hrvatske . Pojedine aktivnosti (npr. studijska putovanja) moguće je organizirati i izvan teritorija RH.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture