UPUTE ZA PRIJAVITELJE: IZGRADNJA PROIZVODNIH KAPACITETA I ULAGANJE U OPREMU - NACRT
1 OPĆE ODREDBE
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) pružaju smjernice o načinu podnošenja projektnih prijava navodeći pravila podnošenja prijava, njihovog odabira i provedbe aktivnosti koje se financiraju u okviru ovog Poziva na dostavu projektnih prijava.
1.1 UVOD
Upute vezane uz Poziv na dostavu projektnih prijava primjenjuju se sukladno Prioritetnoj osi 3. Poslovna konkurentnost, Investicijskom prioritetu 3d Potpora stvaranju kapaciteta MSP-a za uključivanje u proces rasta na regionalnim, nacionalnim i međunarodnim tržištima i inovacijske procese, Specifičnom cilju 3d1 Poboljšani razvoj i rast MSP na domaćem i stranim tržištima, Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020. (u daljnjem tekstu: OPKK) , pružajući financijsku potporu (u daljnjem tekstu: potpora) u svrhu provedbe Poziva na dostavu projektnih prijava “Razvoj malog i srednjeg poduzetništva” (u daljnjem tekstu: Poziv).
OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u Republici Hrvatskoj, kako na nacionalnoj tako i na regionalnoj razini, a financira se iz Europskog fonda za regionalni razvoj (u daljnjem tekstu: EFRR) i Kohezijskog fonda (KF) te Državnog proračuna Republike Hrvatske. Investicije financirane sredstvima EFRR imaju za cilj ojačati gospodarsku i socijalnu koheziju u Europskoj uniji ispravljanjem neravnoteže između njezinih regija.
Cjelokupni okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (EU) u Republici Hrvatskoj u razdoblju od 2014. - 2020. godine reguliran je Sporazumom o partnerstvu između Republike Hrvatske i Europske Komisije za korištenje EU strukturnih i investicijskih fondova za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će Republika Hrvatska pristupiti ispunjavanju kako zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, tako i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014. - 2020. godine.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu je pružiti potporu u približavanju Republike Hrvatske ostalim državama Europske unije, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Treći tematski cilj Sporazuma o partnerstvu, povećanje konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva, predstavlja i jedan od ciljeva OPKK te je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
Prioritetna os 3. Poslovna konkurentnost, specifični cilj 3d1 Poboljšani razvoj i rast MSP na domaćem i stranim tržištima u okviru OPKK ima za cilj pružiti bolju potporu razvoju konkurentnosti pomaganjem održivog razvoja proizvodnje i jačanjem sposobnosti poduzeća da se natječu na međunarodnim tržištima kao načina povećanja regionalne konkurentnosti i bržeg gospodarskog rasta.
U skladu sa Strategijom razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013. - 2020. (NN 136/13), strateški pristup ima za cilj ojačati konkurentnost MSP stvaranjem i proširenjem kapaciteta za razvoj procesa, roba i usluga, održavanjem i povećanjem zaposlenosti, dodane vrijednosti, prodaje na inozemnim tržištima i usvajanjem novih rješenja i tehnologija.
Ovim Pozivom želi se doprinijeti povećanju gospodarske učinkovitosti i konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva povećanjem razvojnog potencijala i produktivnosti rada, jačanjem sposobnosti MSP da se natječu kako na domaćem tako i na međunarodnim tržištima. Navedeno će se postići primjenom sveobuhvatnog pristupa glavnim strateškim potrebama malog i srednjeg poduzetništva poboljšanjem tehnološke strukture, olakšavanjem proizvodnih investicija i jačanjem održivosti i konkurentnosti MSP.
1.2 PRAVNA OSNOVA
Putem Programa dodjele državnih potpora za razvoj malog i srednjeg poduzetništva1 (u daljnjem tekstu: Program) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu državnih potpora namijenjenih povećanju gospodarske aktivnosti i konkurentnosti malih i srednjih poduzeća za realizaciju projekata. Program se sufinancira sredstvima EFRR, jednog od glavnih financijskih instrumenata regionalne i kohezijske politike Europske unije, s ciljem smanjivanja ekonomskih i socijalnih razlika između regija Europske unije.
Ministarstvo poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: MINPO) će dodijeliti državne potpore u smislu članka 107.1 Ugovora o funkcioniranju Europske unije, koji je reguliran Uredbom Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (u daljnjem tekstu: Uredba 651/2014).
1 Referenca na objavu
Prije pripreme projektne prijave, prijavitelji se pozivaju da prouče glavne dokumente:
Zakonodavstvo Europske unije
•Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju „Ulaganje za rast i radna mjesta te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006
•Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006
•Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora.
Nacionalno zakonodavstvo
•Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN - Međunarodni ugovori br. 2/12)
•Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju od 2014./2020. (NN 92/14)
•Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem "Ulaganje za rast i radna mjesta" (NN 107/14)
•Zakon o državnim potporama (NN 47/14)
•Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN 29/02, 63/07, 53/12, 56/13)
•Karta regionalnih potpora za Hrvatsku (2014. – 2020.) usvojena Odlukom Europske Komisije br. SA.38668 (2014/N) objavljene u Službenom listu Europske unije, C 233 18. srpnja 2014. godine
•Zaključak Vlade Republike Hrvatske usvojen na 152. sjednici održanoj 24. travnja 2014. godine
•Uredba o indeksu razvijenosti (NN 63/10, 158/13)
•Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 158/13)
•Program dodjele državnih potpora za razvoj malog i srednjeg poduzetništva ,
•Zajednička nacionalna pravila,
•Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN 143/14).
Predmet: Poboljšanje poslovnog razvoja i tehnološke spremnosti MSP poticanjem ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu, posebice kroz izgradnju i opremanje poslovnih jedinica.
Namjena: Poticanje investicija u početna ulaganja povezana s osnivanjem nove poslovne jedinice, proširenjem kapaciteta postojeće poslovne jedinice, diversifikacijom proizvodnje poslovne jedinice na proizvode koje dotična poslovna jedinica prethodno nije proizvodila ili temeljitom promjenom u sveukupnom proizvodnom procesu postojeće poslovne jedinice.
Cilj: Razvoj malog i srednjeg poduzetništva te razvoj novih kompetencija i stvaranje radnih mjesta.
1.4 POKAZATELJI
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, potrebno je opisati sljedeće pokazatelje rezultata i učinaka te njihove konkretne vrijednosti navesti u obrascu projektne prijave. Prijavljeni projekti su dužni pridonijeti ostvarenju pokazatelja utvrđenih u OPKK kao što su opisani u nastavku:
Pokazatelji rezultata
Razlika u dodanoj vrijednosti po zaposlenom u MSP prije i poslije projekta (vrijednost pokazatelja koju će projekt ostvariti tri godine po završetku provedbe projekta u odnosu na vrijednost prije početka projekta)
Pokazatelji učinka
Neto otvorena radna mjesta (vrijednost pokazatelja koju će projekt ostvariti tri godine po završetku provedbe projekta)
Povećani prihodi od izvoza (vrijednost pokazatelja koju će projekt ostvariti tri godine po završetku provedbe projekta)
Povećani ukupni prihod (vrijednost pokazatelja koju će projekt ostvariti tri godine po završetku provedbe projekta)
Udio privatnih sredstava u ukupnom ulaganju koja odgovaraju javnoj potpori (bespovratna sredstva)
1.5 FINANCIJSKA ALOKACIJA
Temeljem OPKK u Državnom proračunu Republike Hrvatske iz EFRR osigurano je 760.000.000 kuna za razdoblje 2014. – 2020.
1.6 VRSTE, IZNOS I INTENZITETI POTPORA
Potpora pružena kroz Program ne podliježe zahtjevima vezanim uz izvješćivanje iz članka 108(3) TFEU-a budući je potpora u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora.
Sredstva državnih potpora iz Programa dodjeljuju se na temelju sljedećih članaka:
•članak 7. Regionalne potpore
•članak 8. Potpore za savjetodavne usluge u korist MSP-ova
•članak 9. Potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima
•članak 10. Potpore za usavršavanje
A) Regionalne potpore
1.Regionalne potpore, dodjeljuju se za početno ulaganje ili početno ulaganje u korist nove ekonomske djelatnosti.
2.Intenzitet regionalne potpore izračunava se sukladno Karti regionalnih potpora i Zaključku Vlade Republike Hrvatske, KLASA: 022-03/14-07/145, URBROJ: 50301-05/05-14-2 od 24. travnja 2014. te iznosi 35% za srednje poduzetnike i 45% za mikro i male poduzetnike.
3.Bruto ekvivalent potpore iz st. 1 ovog članka ne može prijeći prag od 15.000.000 kuna.
4.Korisnik potpore mora osigurati financijski doprinos od najmanje 25% prihvatljivih troškova iz vlastitih izvora ili vanjskim financiranjem, u obliku oslobođenom od bilo kakve državne potpore.
B) Potpore za savjetodavne usluge u korist MSP-ova
1. Potpore za savjetodavne usluge u korist MSP, mogu se dodijeliti isključivo pod uvjetom da su izravno vezane za projekt za koji se dodjeljuje regionalna potpora.
2. Intenzitet potpore za savjetodavne usluge u korist malih i srednjih poduzeća ne može prelaziti 50% prihvatljivih troškova.
3. Bruto ekvivalent potpore iz stavka 1 ne može prijeći prag od 2.000.000 kuna po poduzetniku po projektu.
C) Potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima
1.Potpore za sudjelovanje na sajmovima mogu se dodijeliti isključivo pod uvjetom da su izravno vezane za projekt za koji se dodjeljuje regionalna potpora.
2.Intenzitet potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima ne može prelaziti 50% prihvatljivih troškova.
3.Bruto ekvivalent potpore iz stavka 1. ovog članka ne može prijeći prag od 1.000.000 kuna.
D) Potpore za usavršavanje
1.Potpore za usavršavanje, mogu se dodijeliti isključivo pod uvjetom da su izravno vezane za projekt za koji se dodjeljuje regionalna potpora.
2.Potpore se ne mogu dodijeliti za usavršavanje koje korisnici provode radi osiguravanja sukladnosti s obveznim nacionalnim normama o usavršavanju.
3.Potpore za usavršavanje dodijelit će se u slijedećim intenzitetima:
a)za srednja poduzeća 60% opravdanih troškova, odnosno 70% opravdanih troškova ako se usavršavanje provodi za radnike s invaliditetom ili radnike u nepovoljnom položaju;
b)za mala i mikro poduzeća 70% opravdanih troškova.
4.Bruto ekvivalent potpore iz stavka 1. ovog članka ne može prijeći prag od 2.000.000 kuna.
Najniža vrijednost potpore, odnosno najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi 1.500.000 kuna. Ukupna državna potpora A) - D) ne može prijeći prag od 15.000.000 kuna.
Napomena:
Državne potpore iz točaka B) - D) odobravat će se, sukladno članku 7. Programa, samo onom poduzetniku kojemu je odobrena regionalna potpora iz točke A), odnosno jedino zajedno s regionalnim potporama.
1.7 ZBRAJANJE POTPORA
Državne potpore dodijeljene temeljem Programa mogu se zbrajati:
a) s bilo kojom drugom državnom potporom, pod uvjetom da se dotična potpora odnosi na različite prihvatljive troškove koje je moguće utvrditi;
b) s bilo kojom drugom državnom potporom koja se odnosi na iste prihvatljive troškove, bilo da se oni djelomično ili potpuno preklapaju, isključivo ako to zbrajanje ne dovodi do premašivanja najvišeg intenziteta potpore ili iznosa potpore koji je primjenjiv na tu potporu na temelju Programa;
c) s bilo kojom drugom državnom potporom s prihvatljivim troškovima koje nije moguće utvrditi.
Državne potpore iz Programa nije dozvoljeno kumulirati s potporama male vrijednosti u pogledu istih opravdanih troškova, ako bi takvo zbrajanje rezultiralo iznosom potpore koji prelazi pragove utvrđene Programom.
2 UVJETI ZA PRIJAVITELJE
2.1 PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA: TKO MOŽE SUDJELOVATI?
Kako bi se ispunili uvjeti prihvatljivosti, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje su:
•mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014.
2.2 PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA: TKO NE MOŽE SUDJELOVATI?
U okviru ovog Poziva, potpora se ne može dodijeliti:
1) za djelatnosti povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice;
2) ako se prednost daje uporabi domaće robe u odnosu na uvezenu robu;
3) u sektorima ribarstva i akvakulture;
4) u sektoru primarne poljoprivredne proizvodnje;
5) za djelatnosti prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u sljedećim slučajevima:
•i. ako se iznos potpora utvrđuje na temelju cijene ili količine tih proizvoda kupljenih od primarnih proizvođača ili stavljenih u promet od strane dotičnih poduzetnika; ili
•ii. ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače;
6) za djelatnosti u turizmu2;
7) za zatvaranje nekonkurentnih rudnika ugljena, kako su obuhvaćene Odlukom Vijeća br. 2010/787;
8) u korist djelatnosti u sektoru čelika, sektoru ugljena, sektoru brodogradnje, sektoru umjetnih vlakna, sektoru prometa te povezanoj infrastrukturi, proizvodnji i distribuciji energije te energetskoj infrastrukturi, kao što je definirano u Uredbi 651/2014;
9) korisniku koji je zatvorio istu ili sličnu djelatnost u Europskom gospodarskom prostoru u dvije godine koje su prethodile prijavi na ovaj Poziv, odnosno koja je, u vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu, imala konkretne planove za zatvaranje u roku od najviše dvije godine nakon što investicija za koje se traži potpora bude završena;
10) poduzetnicima od kojih je, kako je navedeno u članku 1., točka 4.a) Uredbe 651/2014, temeljem prethodne odluke Komisije kojom se potpora proglašava protuzakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, zatražen povrat sredstava;
11)poduzetnicima u teškoćama kako je definirano u članku 4. stavku 1, točki 12. Programa;
12)poduzetnicima koji su u postupku predstečajne nagodbe sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN 108/12, 144/12, 81/13, 112/13);
13)poduzetnicima koji su u postupku stečaja ili likvidacije Sukladno odredbama Stečajnog zakona (NN 44/96, 29/99, 129/00, 123/03, 82/06, 116/10, 25/12, 133/12);
14)poduzetnicima koji nemaju poslovni nastan u Republici Hrvatskoj, odnosno poslovnu jedinicu ili podružnicu u Republici Hrvatskoj u trenutku donošenja Odluke o financiranju,
15)poduzetnicima koji nisu ispunili obveze vezane uz plaćanje dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje u skladu sa zakonskim odredbama u Republici Hrvatskoj, odnosno u zemlji kojoj su osnovani;
16)poduzetnicima koji nemaju podmirene sve obveze prema svojim zaposlenicima po bilo kojoj osnovi;
17)u slučajevima u kojima je protiv prijavitelja/osoba ovlaštenih po zakonu za zastupanje izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela: prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, protuzakonito posredovanje, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, zločinačko udruženje i počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja i zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti sukladno odredbama Kaznenog zakona (NN 125/11, 144/12);
18)poduzetnicima koji su dobili državnu potporu ili potporu male vrijednosti za isti opravdani trošak projekta, ukoliko ista nije u skladu s odjeljkom 1.7. Zbrajanje potpora;
19)poduzetnicima koji se nalaze u postupku povrata državne potpore ili potpore male vrijednosti;
20)poduzetnicima koji nisu registrirani za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje godinu dana prije dana predaje projektne prijave;
21)poduzetnicima koji nemaju niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u mjesecu koji prethodi danu predaje projektne prijave;
22)poduzetnicima koji ne mogu iskazati pozitivan EBITDA (poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija) prema godišnjim financijskim izvješćima u fiskalnoj godini koja prethodi godini predaje projektne prijave;
23)poduzetnicima koji nemaju minimalni udio kapitala u pasivi 15% prema godišnjim financijskim izvješćima u fiskalnoj godini koja prethodi godini predaje projektne prijave;
24)poduzetnicima koji su bili u blokadi ukupno više od 15 dana, od toga više od 5 dana u kontinuitetu, u proteklih 6 mjeseci prije dana predaje projektne prijave;
25)poduzetnici koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak umjesto uvjeta navedenih u točkama 22) i 23) moraju kumulativno udovoljiti sljedećim uvjetima: ukupni godišnji iznos primitaka mora biti veći od ukupnog iznosa izdataka u fiskalnoj godini koja prethodi godini predaje projektne prijave i vrijednost dugotrajne imovine prema nabavnoj vrijednosti u fiskalnoj godini koja prethodi godini predaje projektne prijave mora biti minimalno jednaka ukupnoj vrijednosti projekta.
Kada poduzetnik aktivan u jednom ili više sektora ili djelatnosti gore navedenih u točkama od 3) do 8) ima i druge djelatnosti koje su obuhvaćene područjem primjene Programa, može ostvariti pravo na potporu dodijeljenu u odnosu na potonje sektore ili djelatnosti, uz uvjet da sektori ili aktivnosti isključeni iz djelokruga Programa ne ostvaruju korist od potpore dodijeljene u okviru Programa. U tom pogledu korisnik je dužan osigurati navedeno razdvajanje bilo podjelom aktivnosti ili razdvajanjem troškova.
2 djelatnosti prema klasifikaciji NACE Rev. 2:
(a)oznaka NACE 55: Smještaj;
(b)oznaka NACE 56: Djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića;
(c)oznaka NACE 79: Putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima;
(d)oznaka NACE 91: Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti;
(e)oznaka NACE 93: Sportske djelatnosti te zabavne i rekreacijske djelatnosti;
2.3 PARTNERI I PRIHVATLJIVOST PARTNERA
Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno. Partnerske organizacije i partnerstvo bilo koje vrste nisu prihvatljivi.
2.4 ZAHTJEVI VEZANI UZ SPOSOBNOST PRIJAVITELJA, UČINKOVITO KORIŠTENJE SREDSTAVA I ODRŽIVOST REZULTATA PROJEKTA
Prijavitelji moraju biti u mogućnosti provesti projekt pravovremeno i u skladu sa zahtjevima utvrđenima u ovim Uputama. Prijavitelji trebaju osigurati učinkovitu uporabu sredstava u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti (Definicija se nalazi u pojmovniku na kraju dokumenta). Prijavitelji moraju imati stabilne i dostatne izvore financiranja.
Prijavitelji moraju osigurati trajnost projekta, odnosno tijekom razdoblja od tri godine od završetka projekta moraju osigurati (Čl. Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća):
•održavanje opreme i druge imovine nabavljenih tijekom projekta sukladno uputama/preporukama proizvođača;
•održivost aktivnosti i rezultata kako bi se osigurala realizacija ciljanih pokazatelja utvrđenih u odjeljku 1.4. Pokazatelji i u projektnim prijavama;
•da ne dođe do bitne izmjene projektnih rezultata uslijed promjene prirode vlasništva dijela infrastrukture ili prestanka proizvodne aktivnosti.
Nepridržavanje zahtjeva vezanih uz trajnost smatrat će se kršenjem ugovora i može dovesti do povrata sredstava od strane korisnika (Osim ako je do potonjeg došlo uslijed stečaja koji nije uzrokovan prijevarom).
3 UVJETI ZA PROJEKTE
3.1 PRIHVATLJIVOST PROJEKTA
Kako bi bili prihvatljivi, projekti moraju udovoljavati sljedećim uvjetima:
•prihvatljive aktivnosti moraju se provoditi na području Republike Hrvatske, s iznimkom sudjelovanja na međunarodnim sajmovima te dijela aktivnosti temeljenih na poslovnim putovanjima u inozemstvo koja se izravno odnose na aktivnosti utvrđene u projektu;
•projektne aktivnosti moraju se odvijati u prihvatljivom sektoru;
•projekt mora udovoljavati ograničenjima vezanima uz najniži i najviši iznos i najviši intenzitet potpore;
•projekt mora udovoljavati svim zahtjevima vezanima uz pravila državne potpore utvrđenima u člancima 5. i 6. Programa;
•provedba projekta ne smije započeti prije predaje projektne prijave MINPO;
•projekt mora imati zatvorenu financijsku konstrukciju kako je definirano u poglavlju 9. Uputa;
•korisnik mora osigurati financijski doprinos od najmanje 25% prihvatljivih troškova iz vlastitih izvora ili vanjskim financiranjem, u obliku oslobođenom od bilo kakve državne potpore;
•rezultati ulaganja MSP se moraju zadržati na mjestu ulaganja, najmanje tri godine nakon završetka projekta. Ovo ne sprječava zamjenu postrojenja ili opreme koji su zastarjeli zbog brzih tehnoloških promjena, uz uvjet da je gospodarska djelatnost zadržana u predmetnoj jedinici lokalne samouprave tijekom navedenog minimalnog razdoblja.
•prijavitelj mora imati pravo građenja na zemljištu za koje su izdane važeće dozvole. U slučaju kada prijavitelj zemljištem upravlja putem zakupa, najma, ugovora o koncesiji, ugovora o upravljanju ili slično, ugovor mora prijavitelju pružiti pravo na navedeno zemljište kroz razdoblje od minimalno 3 godine od završetka projekta;
•prijavitelj mora osigurati važeću građevinsku dozvolu odnosno drugi odgovarajući akt temeljem kojeg se može započeti sa građenjem/rekonstrukcijom građevine, izdan prema propisima kojima se regulira gradnja građevina te odgovarajuće suglasnosti/rješenja/mišljenje ministarstva zaštite okoliša i prirode kojim se daje suglasnost za gradnju;
•projekt mora uključivati samo aktivnosti koje se ne financiraju iz drugih programa u okviru nacionalnog ili drugih javnih proračuna;
•trajanje projekta ne može biti duže od 24 mjeseca od dana sklapanja ugovora.
Napomena:
Prijavitelj preuzima rizik troškova nastalih u razdoblju između podnošenja projektne prijave i datuma odobrenja sredstava.
3.2 PRIHVATLJIVOST AKTIVNOSTI
Ulaganje MSP (potpomognuto potporom iz Odjeljka 1.6 Vrste, iznos i intenziteti potpora) mora se zadržati na mjestu ulaganja najmanje tri godine nakon završetka projekta. Ovo ne sprječava zamjenu postrojenja ili opreme koji su zastarjeli zbog brzih tehnoloških promjena, uz uvjet da je gospodarska djelatnost zadržana u predmetnoj jedinici lokalne samouprave tijekom navedenog minimalnog razdoblja.
Aktivnosti
Ulaganje u materijalnu imovinu
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
priprema zemljišta,
razminiranje zemljišta,
krčenje zemljišta,
trošak gradnje, rekonstrukcije, modernizacije zgrada, poslovnih prostorija, drugih objekata i njihovog neposrednog okruženja i okoline, direktno povezanima s rezultatima projekta,
komunalni doprinos, cijene vodnih i energetskih priključaka
nabava novih strojeva, opreme, alata te s njima povezani troškovi aktiviranja, transporta, montaže i stavljanja u pogon, ukoliko iste u pogon stavlja dobavljač. Troškovi montaže opreme i strojeva također su prihvatljivi ukoliko su prikazani na istom računu s nabavljenom opremom te predstavljaju sastavni dio nabave opreme
nabava mjernih uređaja vezanih za projekt
troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver i softver) koji su direktno povezani s provedbom projektnih aktivnosti
troškovi povezani s distribucijom rezultata te troškovi povezani s ispunjavanjem zahtjeva za transparentnost projekta
troškovi kupnje ili najma opreme potrebne za provedbu projekta
zakup materijalne imovine ukoliko zakup postrojenja i strojeva ima oblik financijskog leasinga i sadržava obvezu korisnika potpore na kupnju imovine nakon isteka ugovora o zakupu.
kupnja ili zakup zgrada
kupnja ili zakup zemljišta
kupnja ili zakup polovne opreme
nabava vozila za upravljanje projektom
IT, komunikacijska i ostala oprema za redovito poslovanje
amortizacija opreme nabavljene iz bespovratnih sredstava
Ulaganje u nematerijalnu imovinu
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
nabava patenata, autorskih prava, ukoliko udovoljava čl. 7 Programa potpora
Ulaganje u nematerijalnu imovinu:
(a) mora se upotrebljavati isključivo kod korisnika potpore;
(b) mora se voditi kao imovina koja se amortizira;
(c) mora biti kupljena po tržišnim uvjetima od treće osobe nepovezane s kupcem; i
(d) mora biti uključena u imovinu poduzetnika koji prima potporu i ostati povezana s projektom za koji se dodjeljuje potpora tijekom tri godine po završetku projekta.
Savjetodavne usluge koje pružaju vanjski konzultanti
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
usluga upravljanja projektom
usluga provedbe javne nabave za potrebe projekta
usluga izrade natječajne i provedbene dokumentacije
usluga revizije projekta, koju ugovara korisnik, za projekte čiji ukupni prihvatljivi izdaci premašuju 1.500.000 kuna
savjetodavne usluge povezane s redovitim aktivnostima
troškovi pripreme projekta i ostale savjetodavne usluge izvan prihvatljivog razdoblja
Sudjelovanje na sajmovima
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
najam, uređivanje i vođenje štanda pri prvom sudjelovanju poduzetnika na određenom sajmu ili izložbi, s ciljem predstavljanja novog proizvoda, koji je nastao kao rezultat investicije za koju je odobrena potpora
troškovi transporta, putni troškovi i troškovi smještaja vezani za nastup na sajmovima
troškovi vezani za ostala predstavljanja na sajmovima (nevezano za projekt)
Usavršavanje
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
troškovi predavača, za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u obuci;
troškovi poslovanja povezani s predavačima i polaznicima koji su izravno povezani s projektom usavršavanja, poput putnih troškova, troškova materijala i potrošne robe izravno povezanih s projektom, amortizacija alata i opreme ako se upotrebljavaju isključivo za projekt usavršavanja;
najniži nužni troškovi smještaja za polaznike usavršavanja koji su radnici s invaliditetom
troškovi savjetodavnih usluga povezanih s projektom usavršavanja;
troškovi osoblja polaznika i opće neizravni troškovi (administrativni troškovi, najam, režije) za sate tijekom kojih polaznici usavršavanja provedu u usavršavanju.
troškovi smještaja zaposlenika
Promidžba i vidljivost
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
troškovi promidžbe i vidljivosti vezani uz sufinanciranje projekta iz OPKK
troškovi promidžbe i vidljivosti vezani za redovno poslovanje
Uz uvjete navedene u tablicama, svi prihvatljivi troškovi moraju biti i ostvareni u prihvatljivom razdoblju.
Ostali neprihvatljivi troškovi:
1.Troškovi zaposlenika (plaće)
2.Nadoknadiv PDV na prihvatljive troškove
3.Izdatak povezan s proizvodnjom, preradom i stavljanjem na tržište duhana i duhanskih proizvoda
4.Troškovi za sitan inventar
5.Kupnja, obnova, rekonstrukcija, modernizacija objekata za osobnu uporabu;
6.Kupnja, obnova, rekonstrukcija, modernizacija objekata za najam ili prodaju;
7.Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti
8.Investicije namijenjene kupnji ili poboljšanju plovila namijenjenih zabavi, jahti i brodova bez profesionalne posade i/ili ponude dnevnih ili dužih krstarenja
9.Izdatak povezan sa stavljanjem nuklearnih postrojenja izvan pogona ili izdatak njihove izgradnje
10.Izdatak povezan s ulaganjem u aerodromsku infrastrukturu
11.Operativni troškovi
12.Kamate na dug
13.Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu
14.Kazne, financijske globe i troškovi sudskog spora
15.Gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj
16.Plaćanja neoporezivih bonusa zaposlenima
17.Bankovni troškovi za otvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere i drugi troškovi u potpunosti financijske prirode
18.Kamate i ostali financijski troškovi (garancije, i sl.)
3.3 PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA
Troškove zakupa materijalne imovine moguće je uzeti u obzir ukoliko zakup postrojenja i strojeva ima oblik financijskog leasinga i sadržava obvezu korisnika potpore na kupnju imovine nakon isteka ugovora o zakupu, ali ne kasnije od tri godina nakon završetka projekta.
Za potpore dodijeljene za temeljitu promjenu u proizvodnom procesu prihvatljivi troškovi moraju premašivati amortizaciju imovine povezane s djelatnošću koja se modernizira tijekom tri prethodne porezne godine. Ukoliko prijavitelj obavlja djelatnost kraće od tri godine, ova se odredba na njega ne odnosi.
Za potpore dodijeljene za diversifikaciju postojeće poslovne jedinice prihvatljivi troškovi moraju premašivati najmanje 200% knjigovodstvene vrijednosti imovine koja se ponovno upotrebljava, uknjižene u poreznoj godini koja prethodi početku radova.
Nematerijalna imovina prihvatljiva je za izračun troškova ulaganja ako ispunjava sljedeće uvjete:
(a) mora se upotrebljavati isključivo kod korisnika potpore;
(b) mora se voditi kao imovina koja se amortizira;
(c) mora biti kupljena po tržišnim uvjetima od treće osobe nepovezane s kupcem; i
(d) mora biti uključena u imovinu poduzetnika koji prima potporu i ostati povezana s projektom za koji se dodjeljuje potpora tijekom tri godine po završetku projekta.
Sva početna ulaganja koja je pokrenuo isti korisnik (na razini grupe) u razdoblju od tri godine od datuma početka radova na drugom ulaganju kojem je dodijeljena potpora u istoj županiji smatraju se dijelom istog projekta ulaganja te, sukladno Programu potpora, ne mogu biti financirana iz ovog Poziva.
Pri određivanju prihvatljivosti troškova, potrebno je uzeti u obzir Program i Pravilnik o prihvatljivosti izdataka.
3.4 HORIZONTALNE POLITIKE I DRUGE POLITIKE ZAJEDNICE
Projekti trebaju biti usklađeni s ostalim politikama Zajednice te zakonodavstvom Zajednice (Definicija se nalazi u pojmovniku na kraju dokumenta).
Tijekom provedbe, projekt treba osigurati promicanje jednakosti među spolovima. Potrebno je poduzeti odgovarajuće korake kako bi se spriječila svaka diskriminacija na temelju na spola, rasnog ili etničkog podrijetla, vjere ili uvjerenja, invaliditeta, dobi ili seksualne orijentacije tijekom izrade i provedbe projekta.
Projekt također treba biti osmišljen u skladu s načelima održivog razvoja (Članak 11. i članak 191. stavak 1. UFEU; Članak 8. Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća) i uravnoteženog regionalnog razvoja (Zakon o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14)).
Tijekom postupka dodjele bespovratnih sredstava provjerit će se da li su ispunjeni spomenuti zahtjevi. Projekti se mogu dodatno provjeravati tijekom i nakon provedbe, kako je navedeno u odjeljku 7.3 Provjere upravljanja projektom.
4 ADMINISTRATIVNE INFORMACIJE
4.1 CJELOVITOST PROJEKTNE PRIJAVE
Projektne prijave podnose se sukladno Uputama, koristeći obrasce koji su sastavni dio Poziva.
Projektne prijave izrađuju se na hrvatskom jeziku i latiničnim pismom. Sva dokumentacija tražena ovim Uputama mora biti na hrvatskom jeziku ili prevedena na hrvatski jezik i ovjerena od strane ovlaštenog sudskog tumača.
Prijavitelj prilikom predaje projektne prijave, obavezno mora dostaviti sljedeće dokumente:
•Obrazac 1. Prijavni obrazac;
•Obrazac 2. Proračun aktivnosti;
•Obrazac 3. Studija izvodljivosti;
•Obrazac 4. Marketinška strategija;
•Obrazac 5. Skupna izjava s datumom ne starijim od 30 dana prije predaje projektne prijave, potpisana i ovjerena pečatom;
•Obrazac 7. Potvrda porezne uprave u izvorniku da je prijavitelj ispunio obveze plaćanja dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje ne starija od 30 dana od datuma predaje projektne prijave ili važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja.
Prije provođenja treće faze postupka dodjele bespovratnih sredstava:
Provjera prihvatljivosti prijavitelja i aktivnosti, prijavitelj na zahtjev MINPO mora dostaviti dokumentaciju kojom se dokazuje prihvatljivost prijavitelja.
Za potrebe utvrđivanja odredbi vezanih za prihvatljivost prijavitelja, a koje su utvrđene u poglavlju 2. Uputa, provjeravat će se sljedeći dokumenti:
•Izvod iz sudskog, obrtnog ili drugog odgovarajućeg registra države sjedišta prijavitelja ili važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja;
•Godišnje financijsko izvješće (GFI-POD) za tri fiskalne godine koje prethode godini predaje projektne prijave ukoliko prijavitelj posluje duže od tri godine odnosno godišnje financijsko izvješće (GFI-POD) za sve fiskalne godine koje prethode godini predaje projektne prijave ukoliko prijavitelj posluje kraće od tri godine ili važeći jednakovrijedni dokumenti koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja;
•Za prijavitelje koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak, DOH za obrtnike koji uključuje pregled poslovnih primitaka i izdataka i popis dugotrajne imovine / rješenje kojim se utvrđuje godišnji paušalni porez na dohodak za tri fiskalne godine koje prethode godini predaje projektne prijave ukoliko prijavitelj posluje duže od tri godine odnosno DOH za obrtnike koji uključuje pregled poslovnih primitaka i izdataka i popis dugotrajne imovine / rješenje kojim se utvrđuje godišnji paušalni porez na dohodak za sve fiskalne godine koje prethode godini predaje projektne prijave ukoliko prijavitelj posluje kraće od tri godine ili važeći jednakovrijedni dokumenti koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja;
•Bon Plus za zadnje odobreno računovodstveno razdoblje ili važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja;
•BON2/SOL2 ne stariji od 30 dana prije predaje projektne prijave ili važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja;
•Obrazac JOPPD za mjesec koji prethodi danu predaje projektne prijave ili važeći jednakovrijedni dokumenti koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja.
Napomena:
Dokumentaciju vezanu za prihvatljivost prijavitelja koju MINPO može pribaviti službenim putem od nadležnih institucija, prijavitelj neće morati podnositi.
Odredbe vezane za utjecaj zahvata na okoliš
Za zahvate u prostoru za koje je potrebno provesti postupak ocjene o potrebi procjene i/ili procjene utjecaja zahvata na okoliš u skladu s odredbama posebnog propisa kojim se uređuje procjena utjecaja zahvata na okoliš, prijavi projekta je potrebno priložiti odgovarajuće rješenje (rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš/rješenje o objedinjenim uvjetima zaštite okoliša/rješenje nadležnog tijela kojim utvrđuje da za zahvat nije potrebno provesti procjenu utjecaja na okoliš) i studiju o utjecaju zahvata na okoliš u digitalnom (.pdf) formatu (ukoliko je primjenjivo).
Za zahvate u prostoru za koje je potrebno provesti postupak ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu u skladu s odredbama posebnih propisa kojima se uređuje zaštita prirode, prijavi projekta je potrebno priložiti i potvrdu o prihvatljivosti zahvata ili studiju za glavnu ocjenu prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu u digitalnom (.pdf) formatu i te rješenje o Glavnoj ocjeni zahvata tj. rješenje o dopuštenju zahvata (ukoliko se Glavna ocjena zahvata ne provodi u okviru postupka procjene utjecaja na okoliš).
Dokumentaciju vezanu za utjecaj zahvata na okoliš prijavitelj dostavlja prilikom predaje projektne prijave u sklopu Obrasca 6. Dokazi vezani uz gradnju.
Napomena:
Dokumentacija koja zahtijeva potpis prijavitelja mora biti u izvorniku i ovjerena potpisom i pečatom od strane osobe ovlaštene za zastupanje, odnosno ako je prijavitelj obrt, potpisom vlasnika i pečatom obrta.
4.2 NAČIN PODNOŠENJA PROJEKTNE PRIJAVE
Projektne prijave podnose se u zatvorenoj omotnici/paketu isključivo preporučenom poštanskom pošiljkom ili osobnom dostavom (U slučaju osobne dostave, projektne prijave se predaju u Pisarnicu Ministarstva poduzetništva i obrta, Ulica grada Vukovara 78, 10000 Zagreb. Uredovno vrijeme Pisarnice je od ponedjeljka do petka od 10:00 do 15:00 sati. Dostavljač će pri predaji projektne prijave dobiti od djelatnika Pisarnice potvrdu primitka s potpisom, datumom i vremenom predaje projektne prijave ) od 2015. godine na adresu:
Ministarstvo poduzetništva i obrta
Ulica grada Vukovara 78
10000 Zagreb
Na zatvorenoj omotnici/paketu mora biti jasno navedena naziv i referentna oznaka Poziva: s naznakom “Ne otvarati prije službenog otvaranja prijava”, puni naziv i adresa prijavitelja. Na omotnici/paketu također mora biti zabilježen datum i točno vrijeme predaje projektne prijave. Projektne prijave poslane na način različit od gore navedenog (npr. faksom ili e-poštom) ili dostavljene na druge adrese bit će automatski isključene.
Napomena:
Datum i vrijeme na omotnici/paketu smatra se trenutkom podnošenja projektne prijave na Poziv. Prijave koje na omotnici/paketu ne budu imale oznaku datuma i vremena neće biti uzete u razmatranje.
Projektna prijava podnosi se u dva (2) primjerka, u jednom (1) izvorniku i jednoj (1) preslici na formatu A4 unutar jednog zatvorenog paketa/omotnice te svaka od njih mora biti uvezana. Na prvoj stranici izvornika projektne prijave mora se jasno naznačiti: "IZVORNIK", a na prvoj stranici preslike projektne prijave mora se jasno naznačiti: "PRESLIKA". U slučaju razlika između izvornika i preslike projektne prijave, izvornik će se smatrati vjerodostojnim. Projektna prijava također mora biti podnesena u jednom (1) primjerku u elektroničkom formatu (DVD ili CD s oznakom R: CD/R, DVD/R) koji je istovjetan papirnatoj verziji. Svaki dokument mora biti u zasebnoj datoteci. Elektronički format mora sadržavati projektnu prijavu identičnu projektnoj prijavi priloženoj u papirnatoj verziji. U slučaju razlika između papirnate i elektroničke verzije, papirnata verzija projektne prijave smatrat će se vjerodostojnom.
Prijavitelju se vraćaju neotvorene samo projektne prijave koje su dostavljene izvan roka ili su dostavljene nakon zatvaranja ili privremene obustave Poziva.
4.3 ROK ZA PODNOŠENJE PROJEKTNE PRIJAVE
Poziv se vodi kao trajni otvoreni Poziv na dostavu projektnih prijava s krajnjim rokom dostave projektnih prijava do 31. prosinca 2020. godine.
Budući da je Poziv otvoren do iskorištenja raspoloživih sredstava, prijavitelji čije projektne prijave budu isključene iz postupka dodjele bespovratnih sredstava moći će ponovno podnijeti projektnu prijavu.
U slučaju potrebe za obustavljanjem ili zatvaranjem pokrenutog Poziva prije no što je predviđeno Uputama, na mrežnoj stranici www.strukturnifondovi.hr bit će objavljena obavijest u kojoj će se navesti da je:
-Poziv obustavljen na određeno vrijeme (jasno navodeći razdoblje obustave);
-Poziv zatvoren prije isteka predviđenog roka za dostavu projektnih prijedloga (jasno navodeći točan datum zatvaranja).
Poziv se obustavlja na određeno vrijeme u trenutku kada iznos traženih bespovratnih sredstava zaprimljenih projektnih prijava, u odnosu na raspoloživu alokaciju bespovratnih sredstava, dosegne 150% ukupno raspoloživog iznosa Poziva.
UPUTE ZA PRIJAVITELJE: IZGRADNJA PROIZVODNIH KAPACITETA I ULAGANJE U OPREMU - NACRT
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
1 OPĆE ODREDBE
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) pružaju smjernice o načinu podnošenja projektnih prijava navodeći pravila podnošenja prijava, njihovog odabira i provedbe aktivnosti koje se financiraju u okviru ovog Poziva na dostavu projektnih prijava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
1.1 UVOD
Upute vezane uz Poziv na dostavu projektnih prijava primjenjuju se sukladno Prioritetnoj osi 3. Poslovna konkurentnost, Investicijskom prioritetu 3d Potpora stvaranju kapaciteta MSP-a za uključivanje u proces rasta na regionalnim, nacionalnim i međunarodnim tržištima i inovacijske procese, Specifičnom cilju 3d1 Poboljšani razvoj i rast MSP na domaćem i stranim tržištima, Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020. (u daljnjem tekstu: OPKK) , pružajući financijsku potporu (u daljnjem tekstu: potpora) u svrhu provedbe Poziva na dostavu projektnih prijava “Razvoj malog i srednjeg poduzetništva” (u daljnjem tekstu: Poziv).
OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u Republici Hrvatskoj, kako na nacionalnoj tako i na regionalnoj razini, a financira se iz Europskog fonda za regionalni razvoj (u daljnjem tekstu: EFRR) i Kohezijskog fonda (KF) te Državnog proračuna Republike Hrvatske. Investicije financirane sredstvima EFRR imaju za cilj ojačati gospodarsku i socijalnu koheziju u Europskoj uniji ispravljanjem neravnoteže između njezinih regija .
Cjelokupni okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (EU) u Republici Hrvatskoj u razdoblju od 2014. - 2020. godine reguliran je Sporazumom o partnerstvu između Republike Hrvatske i Europske Komisije za korištenje EU strukturnih i investicijskih fondova za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. ( Sporazum o partnerstvu ). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će Republika Hrvatska pristupiti ispunjavanju kako zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, tako i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014. - 2020. godine.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu je pružiti potporu u približavanju Republike Hrvatske ostalim državama Europske unije, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Treći tematski cilj Sporazuma o partnerstvu, povećanje konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva, predstavlja i jedan od ciljeva OPKK te je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
Prioritetna os 3. Poslovna konkurentnost, specifični cilj 3d1 Poboljšani razvoj i rast MSP na domaćem i stranim tržištima u okviru OPKK ima za cilj pružiti bolju potporu razvoju konkurentnosti pomaganjem održivog razvoja proizvodnje i jačanjem sposobnosti poduzeća da se natječu na međunarodnim tržištima kao načina povećanja regionalne konkurentnosti i bržeg gospodarskog rasta.
U skladu sa Strategijom razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013. - 2020. (NN 136/13), strateški pristup ima za cilj ojačati konkurentnost MSP stvaranjem i proširenjem kapaciteta za razvoj procesa, roba i usluga, održavanjem i povećanjem zaposlenosti, dodane vrijednosti, prodaje na inozemnim tržištima i usvajanjem novih rješenja i tehnologija.
Ovim Pozivom želi se doprinijeti povećanju gospodarske učinkovitosti i konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva povećanjem razvojnog potencijala i produktivnosti rada, jačanjem sposobnosti MSP da se natječu kako na domaćem tako i na međunarodnim tržištima. Navedeno će se postići primjenom sveobuhvatnog pristupa glavnim strateškim potrebama malog i srednjeg poduzetništva poboljšanjem tehnološke strukture, olakšavanjem proizvodnih investicija i jačanjem održivosti i konkurentnosti MSP.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
1.2 PRAVNA OSNOVA
Putem Programa dodjele državnih potpora za razvoj malog i srednjeg poduzetništva 1 (u daljnjem tekstu: Program) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu državnih potpora namijenjenih povećanju gospodarske aktivnosti i konkurentnosti malih i srednjih poduzeća za realizaciju projekata. Program se sufinancira sredstvima EFRR, jednog od glavnih financijskih instrumenata regionalne i kohezijske politike Europske unije, s ciljem smanjivanja ekonomskih i socijalnih razlika između regija Europske unije.
Ministarstvo poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: MINPO) će dodijeliti državne potpore u smislu članka 107.1 Ugovora o funkcioniranju Europske unije, koji je reguliran Uredbom Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (u daljnjem tekstu: Uredba 651/2014).
1 Referenca na objavu
Prije pripreme projektne prijave, prijavitelji se pozivaju da prouče glavne dokumente:
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Zakonodavstvo Europske unije
•Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju „Ulaganje za rast i radna mjesta te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006
•Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006
•Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Nacionalno zakonodavstvo
•Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN - Međunarodni ugovori br. 2/12)
•Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju od 2014./2020. (NN 92/14)
•Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem "Ulaganje za rast i radna mjesta" (NN 107/14)
•Zakon o državnim potporama (NN 47/14)
•Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN 29/02, 63/07, 53/12, 56/13)
•Zakon o obrtu (NN 143/13)
•Zakon o trgovačkim društvima (NN 111/93, 34/99, 118/03, 146/08, 137/09, 152/11, 111/12, 144/12, 68/13)
•Zakon o zadrugama (NN 34/11, 125/13, 76/14)
•Zakon o prostornom uređenju (NN 153/13)
•Zakon o gradnji (NN 153/13)
•Karta regionalnih potpora za Hrvatsku (2014. – 2020.) usvojena Odlukom Europske Komisije br. SA.38668 (2014/N) objavljene u Službenom listu Europske unije, C 233 18. srpnja 2014. godine
•Zaključak Vlade Republike Hrvatske usvojen na 152. sjednici održanoj 24. travnja 2014. godine
•Uredba o indeksu razvijenosti (NN 63/10, 158/13)
•Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 158/13)
•Program dodjele državnih potpora za razvoj malog i srednjeg poduzetništva ,
•Zajednička nacionalna pravila,
•Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN 143/14).
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Strateški okvir
• Sporazum o partnerstvu između Republike Hrvatske i Europske komisije za korištenje EU strukturnih i investicijskih fondova za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. ;
• Operativni program Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. ;
• Strategija razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013. – 2020. (NN 136/13).
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
1.3 PREDMET, NAMJENA I CILJ POZIVA
Predmet: Poboljšanje poslovnog razvoja i tehnološke spremnosti MSP poticanjem ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu, posebice kroz izgradnju i opremanje poslovnih jedinica.
Namjena: Poticanje investicija u početna ulaganja povezana s osnivanjem nove poslovne jedinice, proširenjem kapaciteta postojeće poslovne jedinice, diversifikacijom proizvodnje poslovne jedinice na proizvode koje dotična poslovna jedinica prethodno nije proizvodila ili temeljitom promjenom u sveukupnom proizvodnom procesu postojeće poslovne jedinice.
Cilj: Razvoj malog i srednjeg poduzetništva te razvoj novih kompetencija i stvaranje radnih mjesta.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
1.4 POKAZATELJI
Za uspješnu primjenu i praće nje postignuća, potrebno je opisati sljedeće pokazatelje rezultata i učinaka te njihove konkretne vrijednosti navesti u obrascu projektne prijave. Prijavljeni projekti su dužni pridonijeti ostvarenju pokazatelja utvrđenih u OPKK kao što su opisani u nastavku:
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Pokazatelji rezultata
Razlika u dodanoj vrijednosti po zaposlenom u MSP prije i poslije projekta (vrijednost pokazatelja koju će projekt ostvariti tri godine po završetku provedbe projekta u odnosu na vrijednost prije početka projekta)
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Pokazatelji učinka
Neto otvorena radna mjesta (vrijednost pokazatelja koju će projekt ostvariti tri godine po završetku provedbe projekta)
Povećani prihodi od izvoza (vrijednost pokazatelja koju će projekt ostvariti tri godine po završetku provedbe projekta)
Povećani ukupni prihod (vrijednost pokazatelja koju će projekt ostvariti tri godine po završetku provedbe projekta)
Udio privatnih sredstava u ukupnom ulaganju koja odgovaraju javnoj potpori (bespovratna sredstva)
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
1.5 FINANCIJSKA ALOKACIJA
Temeljem OPKK u Državnom proračunu Republike Hrvatske iz EFRR osigurano je 760.000.000 kuna za razdoblje 2014. – 2020 .
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
1.6 VRSTE, IZNOS I INTENZITETI POTPORA
Potpora pružena kroz Program ne podliježe zahtjevima vezanim uz izvješćivanje iz članka 108(3) TFEU-a budući je potpora u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora.
Sredstva državnih potpora iz Programa dodjeljuju se na temelju sljedećih članaka:
•članak 7. Regionalne potpore
•članak 8. Potpore za savjetodavne usluge u korist MSP-ova
•članak 9. Potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima
•članak 10. Potpore za usavršavanje
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
A) Regionalne potpore
1.Regionalne potpore, dodjeljuju se za početno ulaganje ili početno ulaganje u korist nove ekonomske djelatnosti.
2.Intenzitet regionalne potpore izračunava se sukladno Karti regionalnih potpora i Zaključku Vlade Republike Hrvatske, KLASA: 022-03/14-07/145, URBROJ: 50301-05/05-14-2 od 24. travnja 2014. te iznosi 35% za srednje poduzetnike i 45% za mikro i male poduzetnike.
3.Bruto ekvivalent potpore iz st. 1 ovog članka ne može prijeći prag od 15.000.000 kuna.
4.Korisnik potpore mora osigurati financijski doprinos od najmanje 25% prihvatljivih troškova iz vlastitih izvora ili vanjskim financiranjem, u obliku oslobođenom od bilo kakve državne potpore.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
B) Potpore za savjetodavne usluge u korist MSP-ova
1. Potpore za savjetodavne usluge u korist MSP, mogu se dodijeliti isključivo pod uvjetom da su izravno vezane za projekt za koji se dodjeljuje regionalna potpora.
2. Intenzitet potpore za savjetodavne usluge u korist malih i srednjih poduzeća ne može prelaziti 50% prihvatljivih troškova.
3. Bruto ekvivalent potpore iz stavka 1 ne može prijeći prag od 2.000.000 kuna po poduzetniku po projektu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
C) Potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima
1.Potpore za sudjelovanje na sajmovima mogu se dodijeliti isključivo pod uvjetom da su izravno vezane za projekt za koji se dodjeljuje regionalna potpora.
2.Intenzitet potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima ne može prelaziti 50% prihvatljivih troškova.
3.Bruto ekvivalent potpore iz stavka 1. ovog članka ne može prijeći prag od 1.000.000 kuna.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
D) Potpore za usavršavanje
1.Potpore za usavršavanje, mogu se dodijeliti isključivo pod uvjetom da su izravno vezane za projekt za koji se dodjeljuje regionalna potpora.
2.Potpore se ne mogu dodijeliti za usavršavanje koje korisnici provode radi osiguravanja sukladnosti s obveznim nacionalnim normama o usavršavanju.
3.Potpore za usavršavanje dodijelit će se u slijedećim intenzitetima:
a)za srednja poduzeća 60% opravdanih troškova, odnosno 70% opravdanih troškova ako se usavršavanje provodi za radnike s invaliditetom ili radnike u nepovoljnom položaju;
b)za mala i mikro poduzeća 70% opravdanih troškova.
4.Bruto ekvivalent potpore iz stavka 1. ovog članka ne može prijeći prag od 2.000.000 kuna.
Najniža vrijednost potpore , odnosno najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi 1.500.000 kuna. Ukupna državna potpora A) - D) ne može prijeći prag od 15.000.000 kuna.
Napomena:
Državne potpore iz točaka B) - D) odobravat će se, sukladno članku 7. Programa, samo onom poduzetniku kojemu je odobrena regionalna potpora iz točke A), odnosno jedino zajedno s regionalnim potporama.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
1.7 ZBRAJANJE POTPORA
Državne potpore dodijeljene temeljem Programa mogu se zbrajati:
a) s bilo kojom drugom državnom potporom, pod uvjetom da se dotična potpora odnosi na različite prihvatljive troškove koje je moguće utvrditi;
b) s bilo kojom drugom državnom potporom koja se odnosi na iste prihvatljive troškove, bilo da se oni djelomično ili potpuno preklapaju, isključivo ako to zbrajanje ne dovodi do premašivanja najvišeg intenziteta potpore ili iznosa potpore koji je primjenjiv na tu potporu na temelju Programa;
c) s bilo kojom drugom državnom potporom s prihvatljivim troškovima koje nije moguće utvrditi.
Državne potpore iz Programa nije dozvoljeno kumulirati s potporama male vrijednosti u pogledu istih opravdanih troškova, ako bi takvo zbrajanje rezultiralo iznosom potpore koji prelazi pragove utvrđene Programom.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
2 UVJETI ZA PRIJAVITELJE
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
2.1 PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA: TKO MOŽE SUDJELOVATI?
Kako bi se ispunili uvjeti prihvatljivosti, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje su:
•mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
2.2 PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA: TKO NE MOŽE SUDJELOVATI?
U okviru ovog Poziva, potpora se ne može dodijeliti :
1) za djelatnosti povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice;
2) ako se prednost daje uporabi domaće robe u odnosu na uvezenu robu;
3) u sektorima ribarstva i akvakulture;
4) u sektoru primarne poljoprivredne proizvodnje;
5) za djelatnosti prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u sljedećim slučajevima:
•i. ako se iznos potpora utvrđuje na temelju cijene ili količine tih proizvoda kupljenih od primarnih proizvođača ili stavljenih u promet od strane dotičnih poduzetnika; ili
•ii. ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače;
6) za djelatnosti u turizmu 2 ;
7) za zatvaranje nekonkurentnih rudnika ugljena, kako su obuhvaćene Odlukom Vijeća br. 2010/787;
8) u korist djelatnosti u sektoru čelika, sektoru ugljena, sektoru brodogradnje, sektoru umjetnih vlakna, sektoru prometa te povezanoj infrastrukturi, proizvodnji i distribuciji energije te energetskoj infrastrukturi, kao što je definirano u Uredbi 651/2014;
9) korisniku koji je zatvorio istu ili sličnu djelatnost u Europskom gospodarskom prostoru u dvije godine koje su prethodile prijavi na ovaj Poziv, odnosno koja je, u vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu, imala konkretne planove za zatvaranje u roku od najviše dvije godine nakon što investicija za koje se traži potpora bude završena;
10) poduzetnicima od kojih je, kako je navedeno u članku 1., točka 4.a) Uredbe 651/2014, temeljem prethodne odluke Komisije kojom se potpora proglašava protuzakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, zatražen povrat sredstava;
11)poduzetnicima u teškoćama kako je definirano u članku 4. stavku 1, točki 12. Programa;
12)poduzetnicima koji su u postupku predstečajne nagodbe sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN 108/12, 144/12, 81/13, 112/13);
13)poduzetnicima koji su u postupku stečaja ili likvidacije Sukladno odredbama Stečajnog zakona (NN 44/96, 29/99, 129/00, 123/03, 82/06, 116/10, 25/12, 133/12);
14)poduzetnicima koji nemaju poslovni nastan u Republici Hrvatskoj, odnosno poslovnu jedinicu ili podružnicu u Republici Hrvatskoj u trenutku donošenja Odluke o financiranju,
15)poduzetnicima koji nisu ispunili obveze vezane uz plaćanje dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje u skladu sa zakonskim odredbama u Republici Hrvatskoj, odnosno u zemlji kojoj su osnovani;
16)poduzetnicima koji nemaju podmirene sve obveze prema svojim zaposlenicima po bilo kojoj osnovi;
17)u slučajevima u kojima je protiv prijavitelja/osoba ovlaštenih po zakonu za zastupanje izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela: prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, protuzakonito posredovanje, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, zločinačko udruženje i počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja i zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti sukladno odredbama Kaznenog zakona (NN 125/11, 144/12);
18)poduzetnicima koji su dobili državnu potporu ili potporu male vrijednosti za isti opravdani trošak projekta, ukoliko ista nije u skladu s odjeljkom 1.7. Zbrajanje potpora;
19)poduzetnicima koji se nalaze u postupku povrata državne potpore ili potpore male vrijednosti;
20)poduzetnicima koji nisu registrirani za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje godinu dana prije dana predaje projektne prijave;
21)poduzetnicima koji nemaju niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u mjesecu koji prethodi danu predaje projektne prijave;
22)poduzetnicima koji ne mogu iskazati pozitivan EBITDA (poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija) prema godišnjim financijskim izvješćima u fiskalnoj godini koja prethodi godini predaje projektne prijave;
23)poduzetnicima koji nemaju minimalni udio kapitala u pasivi 15% prema godišnjim financijskim izvješćima u fiskalnoj godini koja prethodi godini predaje projektne prijave;
24)poduzetnicima koji su bili u blokadi ukupno više od 15 dana, od toga više od 5 dana u kontinuitetu, u proteklih 6 mjeseci prije dana predaje projektne prijave;
25)poduzetnici koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak umjesto uvjeta navedenih u točkama 22) i 23) moraju kumulativno udovoljiti sljedećim uvjetima: ukupni godišnji iznos primitaka mora biti veći od ukupnog iznosa izdataka u fiskalnoj godini koja prethodi godini predaje projektne prijave i vrijednost dugotrajne imovine prema nabavnoj vrijednosti u fiskalnoj godini koja prethodi godini predaje projektne prijave mora biti minimalno jednaka ukupnoj vrijednosti projekta.
Kada poduzetnik aktivan u jednom ili više sektora ili djelatnosti gore navedenih u točkama od 3) do 8) ima i druge djelatnosti koje su obuhvaćene područjem primjene Programa, može ostvariti pravo na potporu dodijeljenu u odnosu na potonje sektore ili djelatnosti, uz uvjet da sektori ili aktivnosti isključeni iz djelokruga Programa ne ostvaruju korist od potpore dodijeljene u okviru Programa. U tom pogledu korisnik je dužan osigurati navedeno razdvajanje bilo podjelom aktivnosti ili razdvajanjem troškova.
2 djelatnosti prema klasifikaciji NACE Rev. 2:
(a)oznaka NACE 55: Smještaj;
(b)oznaka NACE 56: Djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića;
(c)oznaka NACE 79: Putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima;
(d)oznaka NACE 91: Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti;
(e)oznaka NACE 93: Sportske djelatnosti te zabavne i rekreacijske djelatnosti;
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
2.3 PARTNERI I PRIHVATLJIVOST PARTNERA
Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno. Partnerske organizacije i partnerstvo bilo koje vrste nisu prihvatljivi.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
2.4 ZAHTJEVI VEZANI UZ SPOSOBNOST PRIJAVITELJA, UČINKOVITO KORIŠTENJE SREDSTAVA I ODRŽIVOST REZULTATA PROJEKTA
Prijavitelji moraju biti u mogućnosti provesti projekt pravovremeno i u skladu sa zahtjevima utvrđenima u ovim Uputama. Prijavitelji trebaju osigurati učinkovitu uporabu sredstava u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti (Definicija se nalazi u pojmovniku na kraju dokumenta). Prijavitelji moraju imati stabilne i dostatne izvore financiranja.
Prijavitelji moraju osigurati trajnost projekta, odnosno tijekom razdoblja od tri godine od završetka projekta moraju osigurati ( Čl. Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća):
•održavanje opreme i druge imovine nabavljenih tijekom projekta sukladno uputama/preporukama proizvođača;
•održivost aktivnosti i rezultata kako bi se osigurala realizacija ciljanih pokazatelja utvrđenih u odjeljku 1.4. Pokazatelji i u projektnim prijavama;
•da ne dođe do bitne izmjene projektnih rezultata uslijed promjene prirode vlasništva dijela infrastrukture ili prestanka proizvodne aktivnosti.
Nepridržavanje zahtjeva vezanih uz trajnost smatrat će se kršenjem ugovora i može dovesti do povrata sredstava od strane korisnika (Osim ako je do potonjeg došlo uslijed stečaja koji nije uzrokovan prijevarom).
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
3 UVJETI ZA PROJEKTE
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
3.1 PRIHVATLJIVOST PROJEKTA
Kako bi bili prihvatljivi, projekti moraju udovoljavati sljedećim uvjetima:
•prihvatljive aktivnosti moraju se provoditi na području Republike Hrvatske, s iznimkom sudjelovanja na međunarodnim sajmovima te dijela aktivnosti temeljenih na poslovnim putovanjima u inozemstvo koja se izravno odnose na aktivnosti utvrđene u projektu;
•projektne aktivnosti moraju se odvijati u prihvatljivom sektoru;
•projekt mora udovoljavati ograničenjima vezanima uz najniži i najviši iznos i najviši intenzitet potpore;
•projekt mora udovoljavati svim zahtjevima vezanima uz pravila državne potpore utvrđenima u člancima 5. i 6. Programa;
•provedba projekta ne smije započeti prije predaje projektne prijave MINPO;
•projekt mora imati zatvorenu financijsku konstrukciju kako je definirano u poglavlju 9. Uputa;
•korisnik mora osigurati financijski doprinos od najmanje 25% prihvatljivih troškova iz vlastitih izvora ili vanjskim financiranjem, u obliku oslobođenom od bilo kakve državne potpore;
•rezultati ulaganja MSP se moraju zadržati na mjestu ulaganja, najmanje tri godine nakon završetka projekta. Ovo ne sprječava zamjenu postrojenja ili opreme koji su zastarjeli zbog brzih tehnoloških promjena, uz uvjet da je gospodarska djelatnost zadržana u predmetnoj jedinici lokalne samouprave tijekom navedenog minimalnog razdoblja.
•prijavitelj mora imati pravo građenja na zemljištu za koje su izdane važeće dozvole. U slučaju kada prijavitelj zemljištem upravlja putem zakupa, najma, ugovora o koncesiji, ugovora o upravljanju ili slično, ugovor mora prijavitelju pružiti pravo na navedeno zemljište kroz razdoblje od minimalno 3 godine od završetka projekta;
•prijavitelj mora osigurati važeću građevinsku dozvolu odnosno drugi odgovarajući akt temeljem kojeg se može započeti sa građenjem/rekonstrukcijom građevine, izdan prema propisima kojima se regulira gradnja građevina te odgovarajuće suglasnosti/rješenja/mišljenje ministarstva zaštite okoliša i prirode kojim se daje suglasnost za gradnju;
•projekt mora uključivati samo aktivnosti koje se ne financiraju iz drugih programa u okviru nacionalnog ili drugih javnih proračuna;
•trajanje projekta ne može biti duže od 24 mjeseca od dana sklapanja ugovora.
Napomena:
Prijavitelj preuzima rizik troškova nastalih u razdoblju između podnošenja projektne prijave i datuma odobrenja sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
3.2 PRIHVATLJIVOST AKTIVNOSTI
Ulaganje MSP (potpomognuto potporom iz Odjeljka 1.6 Vrste, iznos i intenziteti potpora) mora se zadržati na mjestu ulaganja najmanje tri godine nakon završetka projekta. Ovo ne sprječava zamjenu postrojenja ili opreme koji su zastarjeli zbog brzih tehnoloških promjena, uz uvjet da je gospodarska djelatnost zadržana u predmetnoj jedinici lokalne samouprave tijekom navedenog minimalnog razdoblja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Aktivnosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Ulaganje u materijalnu imovinu
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
priprema zemljišta,
razminiranje zemljišta,
krčenje zemljišta,
trošak gradnje, rekonstrukcije, modernizacije zgrada, poslovnih prostorija, drugih objekata i njihovog neposrednog okruženja i okoline, direktno povezanima s rezultatima projekta,
komunalni doprinos, cijene vodnih i energetskih priključaka
nabava novih strojeva, opreme, alata te s njima povezani troškovi aktiviranja, transporta, montaže i stavljanja u pogon, ukoliko iste u pogon stavlja dobavljač. Troškovi montaže opreme i strojeva također su prihvatljivi ukoliko su prikazani na istom računu s nabavljenom opremom te predstavljaju sastavni dio nabave opreme
nabava mjernih uređaja vezanih za projekt
troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver i softver) koji su direktno povezani s provedbom projektnih aktivnosti
troškovi povezani s distribucijom rezultata te troškovi povezani s ispunjavanjem zahtjeva za transparentnost projekta
troškovi kupnje ili najma opreme potrebne za provedbu projekta
zakup materijalne imovine ukoliko zakup postrojenja i strojeva ima oblik financijskog leasinga i sadržava obvezu korisnika potpore na kupnju imovine nakon isteka ugovora o zakupu.
kupnja ili zakup zgrada
kupnja ili zakup zemljišta
kupnja ili zakup polovne opreme
nabava vozila za upravljanje projektom
IT, komunikacijska i ostala oprema za redovito poslovanje
amortizacija opreme nabavljene iz bespovratnih sredstava
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Ulaganje u nematerijalnu imovinu
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
nabava patenata, autorskih prava, ukoliko udovoljava čl. 7 Programa potpora
Ulaganje u nematerijalnu imovinu:
(a) mora se upotrebljavati isključivo kod korisnika potpore;
(b) mora se voditi kao imovina koja se amortizira;
(c) mora biti kupljena po tržišnim uvjetima od treće osobe nepovezane s kupcem; i
(d) mora biti uključena u imovinu poduzetnika koji prima potporu i ostati povezana s projektom za koji se dodjeljuje potpora tijekom tri godine po završetku projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Savjetodavne usluge koje pružaju vanjski konzultanti
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
usluga upravljanja projektom
usluga provedbe javne nabave za potrebe projekta
usluga izrade natječajne i provedbene dokumentacije
usluga revizije projekta, koju ugovara korisnik, za projekte čiji ukupni prihvatljivi izdaci premašuju 1.500.000 kuna
savjetodavne usluge povezane s redovitim aktivnostima
troškovi pripreme projekta i ostale savjetodavne usluge izvan prihvatljivog razdoblja
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Sudjelovanje na sajmovima
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
najam, uređivanje i vođenje štanda pri prvom sudjelovanju poduzetnika na određenom sajmu ili izložbi, s ciljem predstavljanja novog proizvoda, koji je nastao kao rezultat investicije za koju je odobrena potpora
troškovi transporta, putni troškovi i troškovi smještaja vezani za nastup na sajmovima
troškovi vezani za ostala predstavljanja na sajmovima (nevezano za projekt)
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Usavršavanje
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
troškovi predavača, za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u obuci;
troškovi poslovanja povezani s predavačima i polaznicima koji su izravno povezani s projektom usavršavanja, poput putnih troškova, troškova materijala i potrošne robe izravno povezanih s projektom, amortizacija alata i opreme ako se upotrebljavaju isključivo za projekt usavršavanja;
najniži nužni troškovi smještaja za polaznike usavršavanja koji su radnici s invaliditetom
troškovi savjetodavnih usluga povezanih s projektom usavršavanja;
troškovi osoblja polaznika i opće neizravni troškovi (administrativni troškovi, najam, režije) za sate tijekom kojih polaznici usavršavanja provedu u usavršavanju.
troškovi smještaja zaposlenika
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Promidžba i vidljivost
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
troškovi promidžbe i vidljivosti vezani uz sufinanciranje projekta iz OPKK
troškovi promidžbe i vidljivosti vezani za redovno poslovanje
Uz uvjete navedene u tablicama, svi prihvatljivi troškovi moraju biti i ostvareni u prihvatljivom razdoblju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Ostali neprihvatljivi troškovi:
1.Troškovi zaposlenika (plaće)
2.Nadoknadiv PDV na prihvatljive troškove
3.Izdatak povezan s proizvodnjom, preradom i stavljanjem na tržište duhana i duhanskih proizvoda
4.Troškovi za sitan inventar
5.Kupnja, obnova, rekonstrukcija, modernizacija objekata za osobnu uporabu;
6.Kupnja, obnova, rekonstrukcija, modernizacija objekata za najam ili prodaju;
7.Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti
8.Investicije namijenjene kupnji ili poboljšanju plovila namijenjenih zabavi, jahti i brodova bez profesionalne posade i/ili ponude dnevnih ili dužih krstarenja
9.Izdatak povezan sa stavljanjem nuklearnih postrojenja izvan pogona ili izdatak njihove izgradnje
10.Izdatak povezan s ulaganjem u aerodromsku infrastrukturu
11.Operativni troškovi
12.Kamate na dug
13.Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu
14.Kazne, financijske globe i troškovi sudskog spora
15.Gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj
16.Plaćanja neoporezivih bonusa zaposlenima
17.Bankovni troškovi za otvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere i drugi troškovi u potpunosti financijske prirode
18.Kamate i ostali financijski troškovi (garancije, i sl.)
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
3.3 PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA
Troškove zakupa materijalne imovine moguće je uzeti u obzir ukoliko zakup postrojenja i strojeva ima oblik financijskog leasinga i sadržava obvezu korisnika potpore na kupnju imovine nakon isteka ugovora o zakupu, ali ne kasnije od tri godina nakon završetka projekta.
Za potpore dodijeljene za temeljitu promjenu u proizvodnom procesu prihvatljivi troškovi moraju premašivati amortizaciju imovine povezane s djelatnošću koja se modernizira tijekom tri prethodne porezne godine. Ukoliko prijavitelj obavlja djelatnost kraće od tri godine, ova se odredba na njega ne odnosi.
Za potpore dodijeljene za diversifikaciju postojeće poslovne jedinice prihvatljivi troškovi moraju premašivati najmanje 200% knjigovodstvene vrijednosti imovine koja se ponovno upotrebljava, uknjižene u poreznoj godini koja prethodi početku radova.
Nematerijalna imovina prihvatljiva je za izračun troškova ulaganja ako ispunjava sljedeće uvjete :
(a) mora se upotrebljavati isključivo kod korisnika potpore;
(b) mora se voditi kao imovina koja se amortizira;
(c) mora biti kupljena po tržišnim uvjetima od treće osobe nepovezane s kupcem; i
(d) mora biti uključena u imovinu poduzetnika koji prima potporu i ostati povezana s projektom za koji se dodjeljuje potpora tijekom tri godine po završetku projekta.
Sva početna ulaganja koja je pokrenuo isti korisnik (na razini grupe) u razdoblju od tri godine od datuma početka radova na drugom ulaganju kojem je dodijeljena potpora u istoj županiji smatraju se dijelom istog projekta ulaganja te, sukladno Programu potpora, ne mogu biti financirana iz ovog Poziva.
Pri određivanju prihvatljivosti troškova, potrebno je uzeti u obzir Program i Pravilnik o prihvatljivosti izdataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
3.4 HORIZONTALNE POLITIKE I DRUGE POLITIKE ZAJEDNICE
Projekti trebaju biti usklađeni s ostalim politikama Zajednice te zakonodavstvom Zajednice (Definicija se nalazi u pojmovniku na kraju dokumenta).
Tijekom provedbe, projekt treba osigurati promicanje jednakosti među spolovima. Potrebno je poduzeti odgovarajuće korake kako bi se spriječila svaka diskriminacija na temelju na spola, rasnog ili etničkog podrijetla, vjere ili uvjerenja, invaliditeta, dobi ili seksualne orijentacije tijekom izrade i provedbe projekta.
Projekt također treba biti osmišljen u skladu s načelima održivog razvoja (Članak 11. i članak 191. stavak 1. UFEU; Članak 8. Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća) i uravnoteženog regionalnog razvoja (Zakon o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14)).
Tijekom postupka dodjele bespovratnih sredstava provjerit će se da li su ispunjeni spomenuti zahtjevi. Projekti se mogu dodatno provjeravati tijekom i nakon provedbe, kako je navedeno u odjeljku 7.3 Provjere upravljanja projektom.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
4 ADMINISTRATIVNE INFORMACIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
4.1 CJELOVITOST PROJEKTNE PRIJAVE
Projektne prijave podnose se sukladno Uputama, koristeći obrasce koji su sastavni dio Poziva.
Projektne prijave izrađuju se na hrvatskom jeziku i latiničnim pismom. Sva dokumentacija tražena ovim Uputama mora biti na hrvatskom jeziku ili prevedena na hrvatski jezik i ovjerena od strane ovlaštenog sudskog tumača.
Prijavitelj prilikom predaje projektne prijave, obavezno mora dostaviti sljedeće dokumente :
•Obrazac 1. Prijavni obrazac;
•Obrazac 2. Proračun aktivnosti;
•Obrazac 3. Studija izvodljivosti;
•Obrazac 4. Marketinška strategija;
•Obrazac 5. Skupna izjava s datumom ne starijim od 30 dana prije predaje projektne prijave, potpisana i ovjerena pečatom;
•Obrazac 5. Zatvorena financijska konstrukcija ulaganja
•Obrazac 6. Dokazi vezani uz gradnju
•Obrazac 7. Potvrda porezne uprave u izvorniku da je prijavitelj ispunio obveze plaćanja dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje ne starija od 30 dana od datuma predaje projektne prijave ili važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja.
Prije provođenja treće faze postupka dodjele bespovratnih sredstava:
Provjera prihvatljivosti prijavitelja i aktivnosti, prijavitelj na zahtjev MINPO mora dostaviti dokumentaciju kojom se dokazuje prihvatljivost prijavitelja.
Za potrebe utvrđivanja odredbi vezanih za prihvatljivost prijavitelja, a koje su utvrđene u poglavlju 2. Uputa, provjeravat će se sljedeći dokumenti:
•Izvod iz sudskog, obrtnog ili drugog odgovarajućeg registra države sjedišta prijavitelja ili važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja;
•Godišnje financijsko izvješće (GFI-POD) za tri fiskalne godine koje prethode godini predaje projektne prijave ukoliko prijavitelj posluje duže od tri godine odnosno godišnje financijsko izvješće (GFI-POD) za sve fiskalne godine koje prethode godini predaje projektne prijave ukoliko prijavitelj posluje kraće od tri godine ili važeći jednakovrijedni dokumenti koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja;
•Za prijavitelje koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak, DOH za obrtnike koji uključuje pregled poslovnih primitaka i izdataka i popis dugotrajne imovine / rješenje kojim se utvrđuje godišnji paušalni porez na dohodak za tri fiskalne godine koje prethode godini predaje projektne prijave ukoliko prijavitelj posluje duže od tri godine odnosno DOH za obrtnike koji uključuje pregled poslovnih primitaka i izdataka i popis dugotrajne imovine / rješenje kojim se utvrđuje godišnji paušalni porez na dohodak za sve fiskalne godine koje prethode godini predaje projektne prijave ukoliko prijavitelj posluje kraće od tri godine ili važeći jednakovrijedni dokumenti koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja;
•Bon Plus za zadnje odobreno računovodstveno razdoblje ili važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja;
•BON2/SOL2 ne stariji od 30 dana prije predaje projektne prijave ili važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja;
•Obrazac JOPPD za mjesec koji prethodi danu predaje projektne prijave ili važeći jednakovrijedni dokumenti koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja.
Napomena:
Dokumentaciju vezanu za prihvatljivost prijavitelja koju MINPO može pribaviti službenim putem od nadležnih institucija, prijavitelj neće morati podnositi.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
Odredbe vezane za utjecaj zahvata na okoliš
Za zahvate u prostoru za koje je potrebno provesti postupak ocjene o potrebi procjene i/ili procjene utjecaja zahvata na okoliš u skladu s odredbama posebnog propisa kojim se uređuje procjena utjecaja zahvata na okoliš, prijavi projekta je potrebno priložiti odgovarajuće rješenje (rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš/rješenje o objedinjenim uvjetima zaštite okoliša/rješenje nadležnog tijela kojim utvrđuje da za zahvat nije potrebno provesti procjenu utjecaja na okoliš) i studiju o utjecaju zahvata na okoliš u digitalnom (.pdf) formatu (ukoliko je primjenjivo).
Za zahvate u prostoru za koje je potrebno provesti postupak ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu u skladu s odredbama posebnih propisa kojima se uređuje zaštita prirode, prijavi projekta je potrebno priložiti i potvrdu o prihvatljivosti zahvata ili studiju za glavnu ocjenu prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu u digitalnom (.pdf) formatu i te rješenje o Glavnoj ocjeni zahvata tj. rješenje o dopuštenju zahvata (ukoliko se Glavna ocjena zahvata ne provodi u okviru postupka procjene utjecaja na okoliš).
Dokumentaciju vezanu za utjecaj zahvata na okoliš prijavitelj dostavlja prilikom predaje projektne prijave u sklopu Obrasca 6. Dokazi vezani uz gradnju.
Napomena:
Dokumentacija koja zahtijeva potpis prijavitelja mora biti u izvorniku i ovjerena potpisom i pečatom od strane osobe ovlaštene za zastupanje, odnosno ako je prijavitelj obrt, potpisom vlasnika i pečatom obrta.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
4.2 NAČIN PODNOŠENJA PROJEKTNE PRIJAVE
Projektne prijave podnose se u zatvorenoj omotnici/paketu isključivo preporučenom poštanskom pošiljkom ili osobnom dostavom (U slučaju osobne dostave, projektne prijave se predaju u Pisarnicu Ministarstva poduzetništva i obrta, Ulica grada Vukovara 78, 10000 Zagreb. Uredovno vrijeme Pisarnice je od ponedjeljka do petka od 10:00 do 15:00 sati. Dostavljač će pri predaji projektne prijave dobiti od djelatnika Pisarnice potvrdu primitka s potpisom, datumom i vremenom predaje projektne prijave ) od 2015. godine na adresu:
Ministarstvo poduzetništva i obrta
Ulica grada Vukovara 78
10000 Zagreb
Na zatvorenoj omotnici/paketu mora biti jasno navedena naziv i referentna oznaka Poziva: s naznakom “Ne otvarati prije službenog otvaranja prijava”, puni naziv i adresa prijavitelja. Na omotnici/paketu također mora biti zabilježen datum i točno vrijeme predaje projektne prijave. Projektne prijave poslane na način različit od gore navedenog (npr. faksom ili e-poštom) ili dostavljene na druge adrese bit će automatski isključene.
Napomena:
Datum i vrijeme na omotnici/paketu smatra se trenutkom podnošenja projektne prijave na Poziv. Prijave koje na omotnici/paketu ne budu imale oznaku datuma i vremena neće biti uzete u razmatranje.
Projektna prijava podnosi se u dva (2) primjerka, u jednom (1) izvorniku i jednoj (1) preslici na formatu A4 unutar jednog zatvorenog paketa/omotnice te svaka od njih mora biti uvezana. Na prvoj stranici izvornika projektne prijave mora se jasno naznačiti: "IZVORNIK", a na prvoj stranici preslike projektne prijave mora se jasno naznačiti: "PRESLIKA". U slučaju razlika između izvornika i preslike projektne prijave, izvornik će se smatrati vjerodostojnim. Projektna prijava također mora biti podnesena u jednom (1) primjerku u elektroničkom formatu (DVD ili CD s oznakom R: CD/R, DVD/R) koji je istovjetan papirnatoj verziji. Svaki dokument mora biti u zasebnoj datoteci. Elektronički format mora sadržavati projektnu prijavu identičnu projektnoj prijavi priloženoj u papirnatoj verziji. U slučaju razlika između papirnate i elektroničke verzije, papirnata verzija projektne prijave smatrat će se vjerodostojnom.
Prijavitelju se vraćaju neotvorene samo projektne prijave koje su dostavljene izvan roka ili su dostavljene nakon zatvaranja ili privremene obustave Poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta
4.3 ROK ZA PODNOŠENJE PROJEKTNE PRIJAVE
Poziv se vodi kao trajni otvoreni Poziv na dostavu projektnih prijava s krajnjim rokom dostave projektnih prijava do 31. prosinca 2020. godine.
Budući da je Poziv otvoren do iskorištenja raspoloživih sredstava, prijavitelji čije projektne prijave budu isključene iz postupka dodjele bespovratnih sredstava moći će ponovno podnijeti projektnu prijavu.
U slučaju potrebe za obustavljanjem ili zatvaranjem pokrenutog Poziva prije no što je predviđeno Uputama, na mrežnoj stranici www.strukturnifondovi.hr bit će objavljena obavijest u kojoj će se navesti da je:
-Poziv obustavljen na određeno vrijeme (jasno navodeći razdoblje obustave);
-Poziv zatvoren prije isteka predviđenog roka za dostavu projektnih prijedloga (jasno navodeći točan datum zatvaranja).
Poziv se obustavlja na određeno vrijeme u trenutku kada iznos traženih bespovratnih sredstava zaprimljenih projektnih prijava, u odnosu na raspoloživu alokaciju bespovratnih sredstava, dosegne 150% ukupno raspoloživog iznosa Poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo poduzetništva i obrta