PRIJEDLOG ZAKONA O TERMINALU ZA UKAPLJENI PRIRODNI PLIN S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
Zagreb, travanj 2018.
USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. i članka 52. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Ocjena stanja
Projekt pod nazivom Terminal za UPP na otoku Krku (izgradnja prihvatnog terminala za ukapljeni prirodni plin na otoku Krku) u srpnju 2015. godine Vlada Republike Hrvatske proglasila je strateškim energetskim projektom Republike Hrvatske.
Europska komisija je u studenom 2015. godine usvojila popis projekata od zajedničkog interesa (PCI) koji sadrži 195 ključnih energetskih infrastrukturnih projekata, među kojima se nalazi i Terminal za UPP na otoku Krku. Ovo je ažurirani popis iz listopada 2013. godine, a u koji je također bio uvršten Terminal za UPP na otoku Krku. Ovi projekti će pomoći u ostvarivanju energetskih i klimatskih ciljeva Europe i čine temelje energetske strategije EU te omogućiti postupno jačanje Energetske zajednice integrirajući tržišta energije u Europi, diversifikacijom izvora energije i prometnih pravaca.
Također, u veljači 2016. godine. Europska komisija je objavila Strategiju skladištenja ukapljenog prirodnog plina (UPP) i plina u kojoj se poseban naglasak stavlja na diversifikaciju dobavnih pravaca, osiguravanje sigurnosti opskrbe plinom te ulogu koju u tom pogledu ima ukapljeni prirodni plin. U tom dokumentu je Terminal za UPP na otoku Krku naveden kao važan projekt koji će omogućiti sigurnost i diversifikaciju opskrbe za zemlje srednje i jugoistočne Europe koje su po tom pitanju najugroženije i uglavnom ovise o jednom dobavnom pravcu.
Projekt izgradnje Terminala za UPP na otoku Krku predviđa dvije faze izgradnje od kojih prva faza obuhvaća plutajući terminal koji bi se sastojao od broda koji bi služio za skladište i uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina.
Obzirom na razvoj tehnologije vezane uz plutajuće terminale, uzimajući u obzir i kapitalne troškove investicije, te brzinu kojom se oni mogu izgraditi u odnosu na kopnene terminale Republika Hrvatska se mora usredotočiti na pripremu i provedbu prve faze te na taj način pripremiti i izgraditi plutajući terminal koji bi poslužio za diversifikaciju dobavnih pravaca i osigurao sigurnost opskrbe plinom za Republiku Hrvatsku i zemlje srednje i jugoistočne Europe.
Vodeći računa o činjenici da je za stratešku energetsku infrastrukturu na području industrijske luke posebne namjene neophodno specifično rješavanje dodjele koncesije na pomorskom dobru za potrebe Terminala za UPP na otoku Krku i izdavanje koncesije za potprojekt izgradnje mjesta za opskrbu UPP-om u Luci Rijeka te detaljnije propisivanje obuhvata prateće infrastrukture za ukapljeni prirodni plin (UPP) uključujući i infrastrukturu za daljnju opskrbu UPP-om (mjesto za opskrbu UPP-om), kao i nedvojbeno utvrđivanje interesa Republike Hrvatske kojim se omogućava izvlaštenje nekretnina, potrebno je pristupiti izradi posebnog propisa (lex specialis) kojim bi se predmetno reguliralo unutar hrvatskog zakonodavstva.
Osnovna pitanja koja se uređuju Zakonom
Nacrtom prijedloga Zakona uređuje se infrastruktura terminala za ukapljeni prirodni plin (dalje u tekstu: UPP) koja je od strateškog interesa za Republiku Hrvatsku, pravila i mjere prilikom realizacije terminala za UPP s ciljem očuvanja sigurnosti opskrbe prirodnim plinom, izdavanje koncesije na pomorskom dobru za realizaciju terminala za UPP i prateće infrastrukture, kao i nedvojbeno utvrđivanje interesa Republike Hrvatske kojim se omogućava izvlaštenje nekretnina. Pored navedenog uređuje se da morski objekt za prihvat, iskrcaj, skladištenje i uplinjavanje UPP-a mora biti upisan u odgovarajući hrvatski upisnik što podrazumijeva da mora ploviti pod hrvatskom zastavom, kao i obvezna osiguranja i oslobođenje od plaćanja poreza na dohodak osoba ukrcanih na pomorske, a kako bi se potaknulo odnosno osiguralo zapošljavanje hrvatskih pomoraca na pomorskom objektu. Također, uređuje se koncesijska naknada za pomorsko dobro koja se isplaćuje u korist jedinica lokalne (regionalne) samouprave i državnog proračuna.
Glavni ciljevi koji se planiraju postići kroz Nacrt prijedloga Zakona su rješavanje izdavanja koncesije na pomorskom dobru za realizaciju projekta prihvatnog terminala za ukapljeni prirodni plin (UPP terminal) i prateće infrastrukture, kao i nedvojbeno utvrđivanje interesa Republike Hrvatske kojim se omogućava izvlaštenje nekretnina. Izgradnja UPP terminala na otoku Krku je strateški projekt Republike Hrvatske te je njegova izgradnja u interesu Republike Hrvatske.
Posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći
Donošenjem Nacrta prijedloga Zakona omogućiti će se realizacija strateškog projekta izgradnje terminala za UPP u skladu s rokovima.
OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu Nacrta prijedloga Zakona nije potrebno osigurati sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. OBRAZLOŽENJE PRIJEDLOGA ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM
POSTUPKU
Sukladno odredbi članka 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13 i 113/16), predlaže se donošenje ovoga Nacrta prijedloga Zakona po hitnom postupku obzirom da se radi o osobito opravdanim razlozima.
Razlozi za donošenje Nacrta prijedloga Zakona po hitnom postupku jesu osobito opravdani državni razlozi da se osiguraju pretpostavke za realizaciju terminala za UPP u skladu s rokovima realizacije i omogući izgradnja UPP terminala.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O TERMINALU ZA UKAPLJENI PRIRODNI PLIN
I. OPĆE ODREDBE
Predmet Zakona
Članak 1.
Ovim se Zakonom utvrđuje interes Republike Hrvatske, uređuje se supsidijarna primjena propisa, infrastruktura terminala za ukapljeni prirodni plin (dalje u tekstu: UPP) koja je od strateškog interesa za Republiku Hrvatsku, izdavanje koncesije na pomorskom dobru za realizaciju terminala za UPP i prateće infrastrukture uključujući mjesto za opskrbu UPP-om u Luci Rijeka, provedba izvlaštenja nekretnina, pravila i mjere prilikom realizacije terminala za UPP s ciljem očuvanja sigurnosti opskrbe prirodnim plinom i tajnost podataka te se određuje investitor odnosno nositelj investicije projekta UPP terminala na otoku Krku,
Primjena propisa
Članak 2.
(1) Na pitanja pomorskog dobra koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje pomorsko dobro i morske luke.
(2) Na pitanja koncesije na pomorskom dobru koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje pomorsko dobro i koncesije.
(3) Na pitanja tržišta plina koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje tržište plina.
(4) Na pitanja izvlaštenja nekretnina radi izgradnje, rekonstrukcije i održavanja UPP terminala i mjesta za opskrbu UPP-om koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje izvlaštenje.
(5) Na pitanja sigurnosti plovidbe i osiguranja koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje sigurnost plovidbe i osiguranja.
(6) Na pitanja zaštite okoliša i održivog razvoja primjenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje zaštita okoliša i održivi razvoj.
Definicije pojmova
Članak 3.
Pojedini pojmovi u smislu ovog Zakona imaju sljedeća značenja:
1. Agencija znači Hrvatska energetska regulatorna agencija
2. Terminal za UPP znači terminal koji se koristi za ukapljivanje prirodnog plina ili prihvat, iskrcaj i ponovno uplinjavanje UPP-a, uključujući pomoćne usluge i privremeno skladištenje potrebno za postupak ponovnog uplinjavanja i daljnju otpremu u transportni sustav, ali isključujući dijelove terminala za UPP koji se koriste za skladištenje
3. Mjesto za opskrbu UPP-om znači objekt za opskrbu UPP-om koji se sastoji od fiksnog ili mobilnog objekta, objekta na moru ili drugih sustava
4. Projekt UPP terminala na otoku Krku znači izgradnja terminala za UPP na otoku Krku uključujući infrastrukturu terminala za UPP iz članka 5. ovoga Zakona i potprojekt izgradnje mjesta za opskrbu UPP-om u Luci Rijeka
5. Potprojekt izgradnje mjesta za opskrbu UPP-om u Luci Rijeka znači izgradnja mjesta za opskrbu UPP-om u Luci Rijeka – ex. Petrolejska luka za daljnju distribuciju UPP-a, uključujući sve sustave i instalacije potrebne za rad mjesta za opskrbu UPP-om.
Interes Republike Hrvatske
Članak 4.
(1) Radi očuvanja sigurnosti opskrbe prirodnim plinom interes Republike Hrvatske je osigurati realizaciju projekta UPP terminala na otoku Krku sukladno strategiji energetskog razvoja Republike Hrvatske, strategiji skladištenja prirodnog plina Europske unije i strategiji sigurne opskrbe energijom Europske unije.
(2) Radi uvođenja UPP-a kao ekološki prihvatljivog pogonskog goriva u pomorskom, riječnom i teškom kamionskom prometu, interes Republike Hrvatske je osigurati realizaciju izgradnje mjesta za opskrbu UPP-om u Luci Rijeci – ex. Petrolejska luka, kao potprojekta UPP terminala na otoku Krku.
(3) Izgradnja UPP terminala na otoku Krku i mjesta opskrbe UPP-om u Luci Rijeka je u interesu Republike Hrvatske.
(4) Realizacija projekta UPP terminala na otoku Krku osigurati će novi dobavni pravac prirodnog plina te će diversificirati putove i izvore opskrbe prirodnim plinom na tržištu Republike Hrvatske i Europske unije, a što će značajno utjecati na sigurnost opskrbe prirodnim plinom.
(5) S ciljem osiguranja sigurnosti opskrbe iz stavka 1. ovoga članka odnosno realizacije projekta UPP terminala na otoku Krku, interes Republike Hrvatske je osigurati provedbu preventivne mjere sigurnosti opskrbe u skladu s člankom 10. ovoga Zakona.
II. PROJEKT UPP TERMINALA NA OTOKU KRKU
Infrastruktura i mjesto za opskrbu UPP-om
Članak 5.
(1) Infrastruktura terminala za UPP na otoku Krku uključuje sljedeće:
- terminal za UPP
- postrojenja za ukapljivanje UPP-a
- postrojenja za uplinjavanje UPP-a
- fiksna i mobilna infrastruktura na kopnu ili moru za skladištenje UPP-a
- fiksna i mobilna infrastruktura na kopnu ili moru za daljnju distribuciju UPP-a
- fiksna i mobilna infrastruktura na kopnu ili moru za upotrebu UPP-a u prometu
- postrojenja za primjenu rashladne energije UPP-a
- postrojenja za primjenu UPP-a u energetske svrhe
- postrojenja za primjenu UPP-a kao sirovine
- prateća instalacija i sustavi na kopnu ili moru potrebni za rad s UPP-om/potrebni za rad UPP infrastrukture
- energana za proizvodnju električne i toplinske energije u okviru obuhvata terminala za UPP, iz koje će se toplinska energija koristiti za uplinjavanje UPP-a, s transportom proizvedene električne energije u mrežu
- sva infrastruktura izvan obuhvata zahvata terminala za UPP koja je potrebna za njegov rad (priključni plinovod za otpremu plina iz terminala za UPP u transportni sustav, magistralni plinovodi kao sastavni dijelovi transportnog sustava uključujući kompresorske stanice kojima se transportira plin iz terminala za UPP, dalekovodi, vodoopskrni sustavi, odvodnja otpadnih voda i slično).
(2) S ciljem omogućavanja prometovanja vozila i plovila pogonjenih UPP-om glavnim cestovnim prometnim pravcima, pomorskim i unutarnjim plovnim putovima Republike Hrvatske, sukladno propisu kojim se uređuje uspostava infrastrukture za alternativna goriva za mjesta za opskrbu UPP-om određeni su prometni pravci, morske luke, kao i luke unutarnjih voda za smještaj UPP infrastrukture te je za mjesto opskrbe UPP-om određena luka Rijeka koje čini infrastrukturu terminala za UPP.
Investitor
Članak 6.
(1) Za nositelja investicije projekta UPP terminala na otoku Krku određuje se društvo LNG Hrvatska d.o.o. (MB: 080733282, OIB: 53902625891) (dalje u tekstu: investitor).
(2) Investitor će realizirati projekt UPP terminala na otoku Krku kroz:
1. izgradnju terminala za UPP u dvije faze:
- izgradnja plutajućeg terminala za UPP u prvoj fazi
- izgradnja kopnenog terminala za UPP u drugoj fazi
2. izgradnju mjesta za opskrbu UPP-om u Luci Rijeka.
(3) Plutajući terminal za UPP, financiran bespovratnim sredstvima Europskog fonda CEF, investitor ne smije otuđiti u desetogodišnjem razdoblju od dana puštanja u rad terminala za UPP.
Koncesija na pomorskom dobru
Članak 7.
(1) Ovim Zakonom Vlada Republike Hrvatske, u ime Republike hrvatske, uz suglasnost Hrvatskog sabora daje koncesiju na pomorskom dobru u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene - industrijske luke - terminal za UPP, Omišalj, otok Krk, na dijelu k.o. Omišalj - Njivice, investitoru iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona.
(2) Investitor iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona utvrđuje se kao ovlaštenik koncesije na pomorskom dobru (kopneni i morski dio) koje se daje u koncesiju u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene - industrijske luke – terminal za UPP, Omišalj, otok Krk, na dijelu k.o. Omišalj - Njivice.
(3) Ovim Zakonom daje se ovlaštenje Lučkoj upravi Rijeka da Investitoru iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona dodijeli koncesiju i zaključi ugovor o koncesiji u svrhu izgradnje mjesta opskrbe UPP-om u Luci Rijeci – ex. Petrolejska luka u svrhu omogućavanja daljnje distribucije UPP-a.
(4) Gospodarsko korištenje pomorskog dobra daje se u svrhu obavljanja energetske djelatnosti upravljanja terminalom za UPP, te će Investitor iz članak 6. stavka 1. ovoga Zakona lučke djelatnosti, kao sporedne ugovoriti sa subjektima registriranima i specijaliziranima za te djelatnosti.
(5) Područje pomorskog dobra (kopneni i morski dio) koje se daje u koncesiju u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene - industrijske luke - terminal za UPP, Omišalj, otok Krk, na dijelu k.o. Omišalj - Njivice obilježeno je poligonom određenim koordinatnim točkama izraženim u HTRS96 projekciji, kako slijedi:
Kopneni dio lučkog područja – lučkog bazena
(omeđen od točke 1 do točke 37)
TOČKA
E
N
1
345 755,59
5 008 717,28
2
345 758,87
5 008 712,20
3
345 762,28
5 008 706,91
4
345 744,28
5 008 689,95
5
345 734,02
5 008 667,35
6
345 741,41
5 008 642,84
7
345 737,09
5 008 620,35
8
345 720,20
5 008 605,50
9
345 717,62
5 008 578,17
10
345 712,08
5 008 568,01
11
345 683,96
5 008 545,35
12
345 677,01
5 008 548,30
13
345 675,43
5 008 550,51
14
345 672,98
5 008 551,47
15
345 665,21
5 008 551,05
16
345 660,46
5 008 553,33
17
345 658,61
5 008 556,75
18
345 656,09
5 008 557,57
19
345 652,96
5 008 556,01
20
345 639,62
5 008 553,79
21
345 631,90
5 008 556,03
22
345 627,33
5 008 554,71
23
345 608,81
5 008 540,50
24
345 594,19
5 008 540,32
25
345 583,47
5 008 537,13
26
345 576,82
5 008 527,69
27
345 565,14
5 008 499,51
28
345 560,75
5 008 491,42
29
345 550,51
5 008 488,51
30
345 544,34
5 008 481,97
31
345 540,10
5 008 473,28
32
345 535,32
5 008 451,82
33
345 533,53
5 008 443,81
34
345 533,12
5 008 394,51
35
345 541,19
5 008 375,22
36
345 537,97
5 008 372,49
37
345 533,39
5 008 368,60
Morski dio lučkog područja – lučkog bazena
(omeđen od točke 37, preko točaka A, B, C, D, E i F do točke 1)
TOČKA
E
N
37
345 533,39
5 008 368,60
A
345 477,72
5 008 361,98
B
345 375,22
5 008 349,78
C
345 215,67
5 008 409,80
D
345 225,74
5 008 496,14
D1
345 234,85
5 008 574,35
D2
345 610,03
5 008 935,83
E
345 640,65
5 008 895,90
F
345 686.11
5 008 824.91
1
345 755,59
5 008 717,28
(6) Površina pomorskog dobra – lučkog područja, koje se daje u koncesiju ukupno iznosi 172.820 m2, od čega je 11.298 m2 kopneni prostor, a 161.522 m2 morski akvatorij.
(7)Koncesija se daje na vremensko razdoblje od 99 godina, računajući od dana sklapanja ugovora o koncesiji.
(8) Ovim Zakonom ovlašćuje se ministar nadležan za pomorstvo da u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona zaključi ugovor o koncesiji kojim će se detaljnije urediti prava i obveze davatelja koncesije i koncesionara.
(9) Koncesijska naknada utvrđuje se kako slijedi:
-stalni dio u iznosu 2,00 kuna po metru četvornom dodijeljenog pomorskog dobra
-promjenjivi dio u iznosu od 0,02 kune po Mwh plina isporučenog u plinski transportni sustav.
Pomorski objekti za prihvat, iskrcaj, skladištenje i uplinjavanje UPP-a
Članak 8.
(1) Pomorski objekt za prihvat, iskrcaj, skladištenje i uplinjavanje UPP-a mora biti upisan u odgovarajući hrvatski upisnik.
(2) Na obvezna osiguranja i oslobođenje od plaćanja poreza na dohodak osoba ukrcanih na pomorske objekte iz stavka 1. ovog članka na odgovarajući se način primjenjuju odredbe propisa kojim se uređuje pomorstvo, a koje uređuju obvezna osiguranja i oslobođenje od plaćanja poreza na dohodak članova posade brodova u međunarodnoj plovidbi.
Izvlaštenje nekretnina
Članak 9.
(1) Izgradnja, rekonstrukcija i održavanje terminala za UPP je u interesu Republike Hrvatske.
(2) Nekretnine koje su potrebne za izgradnju, rekonstrukciju i održavanje terminala za UPP izvlašćuju se u korist Republike Hrvatske.
(3) Prijedlog za izvlaštenje terminala za UPP u ime i za račun Republike Hrvatske podnosi investitor iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona.
Preventivne mjere za sigurnost opskrbe
Članak 10.
(1) Sukladno Uredbi (EU) 2017/1938 preventivne mjere za sigurnost opskrbe uključuju i mjere diversifikacije putova i izvora opskrbe prirodnim plinom.
(2) Realizacija projekta UPP terminala na otoku Krku identificirana je kao glavna mjera diversifikacije putova i izvora opskrbe prirodnim plinom.
(3) S ciljem osiguranja mjere iz stavka 2. ovoga članka, Agencija može odlukom odrediti visinu i način prikupljanja naknade za sigurnost opskrbe.
(4) Naknadu iz stavka 3. ovoga članka Agencija određuje na godišnjoj razini prema prijedlogu operatora transportnog sustava, a na temelju manjeg zakupa kapaciteta UPP terminala u odnosu na planirani zakup kapaciteta UPP terminala.
(5) Odluku iz stavka 3. ovoga članka Agencija donosi do 15. prosinca tekuće godine za iduću godinu.
Tajnost podataka
Članak 11.
U postupanju s podacima koji su klasificirani stupnjem tajnosti sukladno propisu kojim se uređuje tajnost podataka, primjenjuju se mjere i standardi propisani zakonskim i podzakonskim aktima koji uređuju područja informacijske sigurnosti.
Nadzor
Članak 12.
Nadzor nad provedbom ovoga Zakona provodi Ministarstvo nadležno za energetiku.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 13.
U skladu s člankom 7. stavkom 8. ovoga Zakona, ministar nadležan za pomorstvo dužan je zaključiti ugovor o koncesiji s investitorom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona.
Članak 14.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama« osim članka 10. stavka 5. ovoga Zakona koji stupa na snagu 15. studenog 2019. godine.
OBRAZLOŽENJE
Članak 1.
Članak 1. uvodno nabraja pitanja uređena Zakonom.
Članak 2.
Člankom se uređuje primjena drugih propisa.
Članak 3.
Člankom se pojašnjavaju pojedini, najznačajniji pojmovi koji se koriste u Zakonu.
Članak 4.
Člankom se utvrđuje interes Republike Hrvatske.
Članak 5.
Člankom se uređuje infrastruktura i mjesto za opskrbu UPP-om.
Članak 6.
Člankom se određuje investitor projekta UPP terminala na otoku Krku. Također, uređuje se zabrana otuđenja plutajućeg terminala za UPP u desetogodišnjem razdoblju sukladno zahtjevu Europske komisije, a što je jedan od uvjeta za dobivanje odnosno isplatu bespovratnih sredstava od Europske komisije.
Članak 7.
Člankom se dodjeljuje koncesija na pomorskom dobru svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene - industrijske luke - terminal za UPP, Omišalj, otok Krk.
Članak 8.
Člankom se uređuje pomorski objekti za prihvat, iskrcaj, skladištenje i uplinjavanje UPP-a.
Članak 9.
Člankom se uređuje izvlaštenje nekretnina za potrebe realizacije projekta UPP terminala na otoku Krku.
Članak 10.
Člankom se uređuje preventivna mjera za sigurnost opskrbe koja se odnosi na mjeru diversifikacije putova i izvora opskrbe prirodnim plinom sukladno Uredbi (EU) 2017/1938.
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
NACRT
PRIJEDLOG ZAKONA O TERMINALU ZA UKAPLJENI PRIRODNI PLIN S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
Zagreb, travanj 2018.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. i članka 52. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Ocjena stanja
Projekt pod nazivom Terminal za UPP na otoku Krku (izgradnja prihvatnog terminala za ukapljeni prirodni plin na otoku Krku) u srpnju 2015. godine Vlada Republike Hrvatske proglasila je strateškim energetskim projektom Republike Hrvatske.
Europska komisija je u studenom 2015. godine usvojila popis projekata od zajedničkog interesa (PCI) koji sadrži 195 ključnih energetskih infrastrukturnih projekata, među kojima se nalazi i Terminal za UPP na otoku Krku. Ovo je ažurirani popis iz listopada 2013. godine, a u koji je također bio uvršten Terminal za UPP na otoku Krku. Ovi projekti će pomoći u ostvarivanju energetskih i klimatskih ciljeva Europe i čine temelje energetske strategije EU te omogućiti postupno jačanje Energetske zajednice integrirajući tržišta energije u Europi, diversifikacijom izvora energije i prometnih pravaca.
Također, u veljači 2016. godine. Europska komisija je objavila Strategiju skladištenja ukapljenog prirodnog plina (UPP) i plina u kojoj se poseban naglasak stavlja na diversifikaciju dobavnih pravaca, osiguravanje sigurnosti opskrbe plinom te ulogu koju u tom pogledu ima ukapljeni prirodni plin. U tom dokumentu je Terminal za UPP na otoku Krku naveden kao važan projekt koji će omogućiti sigurnost i diversifikaciju opskrbe za zemlje srednje i jugoistočne Europe koje su po tom pitanju najugroženije i uglavnom ovise o jednom dobavnom pravcu.
Projekt izgradnje Terminala za UPP na otoku Krku predviđa dvije faze izgradnje od kojih prva faza obuhvaća plutajući terminal koji bi se sastojao od broda koji bi služio za skladište i uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina.
Obzirom na razvoj tehnologije vezane uz plutajuće terminale, uzimajući u obzir i kapitalne troškove investicije, te brzinu kojom se oni mogu izgraditi u odnosu na kopnene terminale Republika Hrvatska se mora usredotočiti na pripremu i provedbu prve faze te na taj način pripremiti i izgraditi plutajući terminal koji bi poslužio za diversifikaciju dobavnih pravaca i osigurao sigurnost opskrbe plinom za Republiku Hrvatsku i zemlje srednje i jugoistočne Europe.
Vodeći računa o činjenici da je za stratešku energetsku infrastrukturu na području industrijske luke posebne namjene neophodno specifično rješavanje dodjele koncesije na pomorskom dobru za potrebe Terminala za UPP na otoku Krku i izdavanje koncesije za potprojekt izgradnje mjesta za opskrbu UPP-om u Luci Rijeka te detaljnije propisivanje obuhvata prateće infrastrukture za ukapljeni prirodni plin (UPP) uključujući i infrastrukturu za daljnju opskrbu UPP-om (mjesto za opskrbu UPP-om), kao i nedvojbeno utvrđivanje interesa Republike Hrvatske kojim se omogućava izvlaštenje nekretnina, potrebno je pristupiti izradi posebnog propisa (lex specialis) kojim bi se predmetno reguliralo unutar hrvatskog zakonodavstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Osnovna pitanja koja se uređuju Zakonom
Nacrtom prijedloga Zakona uređuje se infrastruktura terminala za ukapljeni prirodni plin (dalje u tekstu: UPP) koja je od strateškog interesa za Republiku Hrvatsku, pravila i mjere prilikom realizacije terminala za UPP s ciljem očuvanja sigurnosti opskrbe prirodnim plinom, izdavanje koncesije na pomorskom dobru za realizaciju terminala za UPP i prateće infrastrukture, kao i nedvojbeno utvrđivanje interesa Republike Hrvatske kojim se omogućava izvlaštenje nekretnina. Pored navedenog uređuje se da morski objekt za prihvat, iskrcaj, skladištenje i uplinjavanje UPP-a mora biti upisan u odgovarajući hrvatski upisnik što podrazumijeva da mora ploviti pod hrvatskom zastavom , kao i obvezna osiguranja i oslobođenje od plaćanja poreza na dohodak osoba ukrcanih na pomorske , a kako bi se potaknulo odnosno osiguralo zapošljavanje hrvatskih pomoraca na pomorskom objektu. Također, uređuje se koncesijska naknada za pomorsko dobro koja se isplaćuje u korist jedinica lokalne (regionalne) samouprave i državnog proračuna.
Glavni ciljevi koji se planiraju postići kroz Nacrt prijedloga Zakona su rješavanje izdavanja koncesije na pomorskom dobru za realizaciju projekta prihvatnog terminala za ukapljeni prirodni plin (UPP terminal) i prateće infrastrukture, kao i nedvojbeno utvrđivanje interesa Republike Hrvatske kojim se omogućava izvlaštenje nekretnina. Izgradnja UPP terminala na otoku Krku je strateški projekt Republike Hrvatske te je njegova izgradnja u interesu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći
Donošenjem Nacrta prijedloga Zakona omogućiti će se realizacija strateškog projekta izgradnje terminala za UPP u skladu s rokovima.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu Nacrta prijedloga Zakona nije potrebno osigurati sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
IV. OBRAZLOŽENJE PRIJEDLOGA ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
POSTUPKU
Sukladno odredbi članka 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13 i 113/16), predlaže se donošenje ovoga Nacrta prijedloga Zakona po hitnom postupku obzirom da se radi o osobito opravdanim razlozima.
Razlozi za donošenje Nacrta prijedloga Zakona po hitnom postupku jesu osobito opravdani državni razlozi da se osiguraju pretpostavke za realizaciju terminala za UPP u skladu s rokovima realizacije i omogući izgradnja UPP terminala.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O TERMINALU ZA UKAPLJENI PRIRODNI PLIN
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Predmet Zakona
Članak 1.
Ovim se Zakonom utvrđuje interes Republike Hrvatske, uređuje se supsidijarna primjena propisa, infrastruktura terminala za ukapljeni prirodni plin (dalje u tekstu: UPP) koja je od strateškog interesa za Republiku Hrvatsku, izdavanje koncesije na pomorskom dobru za realizaciju terminala za UPP i prateće infrastrukture uključujući mjesto za opskrbu UPP-om u Luci Rijeka, provedba izvlaštenja nekretnina, pravila i mjere prilikom realizacije terminala za UPP s ciljem očuvanja sigurnosti opskrbe prirodnim plinom i tajnost podataka te se određuje investitor odnosno nositelj investicije projekta UPP terminala na otoku Krku,
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Primjena propisa
Članak 2.
(1) Na pitanja pomorskog dobra koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje pomorsko dobro i morske luke.
(2) Na pitanja koncesije na pomorskom dobru koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje pomorsko dobro i koncesije.
(3) Na pitanja tržišta plina koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje tržište plina.
(4) Na pitanja izvlaštenja nekretnina radi izgradnje, rekonstrukcije i održavanja UPP terminala i mjesta za opskrbu UPP-om koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje izvlaštenje.
(5) Na pitanja sigurnosti plovidbe i osiguranja koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje sigurnost plovidbe i osiguranja.
(6) Na pitanja zaštite okoliša i održivog razvoja primjenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje zaštita okoliša i održivi razvoj.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Definicije pojmova
Članak 3.
Pojedini pojmovi u smislu ovog Zakona imaju sljedeća značenja:
1. Agencija znači Hrvatska energetska regulatorna agencija
2. Terminal za UPP znači terminal koji se koristi za ukapljivanje prirodnog plina ili prihvat, iskrcaj i ponovno uplinjavanje UPP-a, uključujući pomoćne usluge i privremeno skladištenje potrebno za postupak ponovnog uplinjavanja i daljnju otpremu u transportni sustav, ali isključujući dijelove terminala za UPP koji se koriste za skladištenje
3. Mjesto za opskrbu UPP-om znači objekt za opskrbu UPP-om koji se sastoji od fiksnog ili mobilnog objekta, objekta na moru ili drugih sustava
4. Projekt UPP terminala na otoku Krku znači izgradnja terminala za UPP na otoku Krku uključujući infrastrukturu terminala za UPP iz članka 5. ovoga Zakona i potprojekt izgradnje mjesta za opskrbu UPP-om u Luci Rijeka
5. Potprojekt izgradnje mjesta za opskrbu UPP-om u Luci Rijeka znači izgradnja mjesta za opskrbu UPP-om u Luci Rijeka – ex. Petrolejska luka za daljnju distribuciju UPP-a, uključujući sve sustave i instalacije potrebne za rad mjesta za opskrbu UPP-om.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Interes Republike Hrvatske
Članak 4.
(1) Radi očuvanja sigurnosti opskrbe prirodnim plinom interes Republike Hrvatske je osigurati realizaciju projekta UPP terminala na otoku Krku sukladno strategiji energetskog razvoja Republike Hrvatske, strategiji skladištenja prirodnog plina Europske unije i strategiji sigurne opskrbe energijom Europske unije.
(2) Radi uvođenja UPP-a kao ekološki prihvatljivog pogonskog goriva u pomorskom, riječnom i teškom kamionskom prometu, interes Republike Hrvatske je osigurati realizaciju izgradnje mjesta za opskrbu UPP-om u Luci Rijeci – ex. Petrolejska luka, kao potprojekta UPP terminala na otoku Krku.
(3) Izgradnja UPP terminala na otoku Krku i mjesta opskrbe UPP-om u Luci Rijeka je u interesu Republike Hrvatske.
(4) Realizacija projekta UPP terminala na otoku Krku osigurati će novi dobavni pravac prirodnog plina te će diversificirati putove i izvore opskrbe prirodnim plinom na tržištu Republike Hrvatske i Europske unije, a što će značajno utjecati na sigurnost opskrbe prirodnim plinom.
(5) S ciljem osiguranja sigurnosti opskrbe iz stavka 1. ovoga članka odnosno realizacije projekta UPP terminala na otoku Krku, interes Republike Hrvatske je osigurati provedbu preventivne mjere sigurnosti opskrbe u skladu s člankom 10. ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
II. PROJEKT UPP TERMINALA NA OTOKU KRKU
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Infrastruktura i mjesto za opskrbu UPP-om
Članak 5.
(1) Infrastruktura terminala za UPP na otoku Krku uključuje sljedeće:
- terminal za UPP
- postrojenja za ukapljivanje UPP-a
- postrojenja za uplinjavanje UPP-a
- fiksna i mobilna infrastruktura na kopnu ili moru za skladištenje UPP-a
- fiksna i mobilna infrastruktura na kopnu ili moru za daljnju distribuciju UPP-a
- fiksna i mobilna infrastruktura na kopnu ili moru za upotrebu UPP-a u prometu
- postrojenja za primjenu rashladne energije UPP-a
- postrojenja za primjenu UPP-a u energetske svrhe
- postrojenja za primjenu UPP-a kao sirovine
- prateća instalacija i sustavi na kopnu ili moru potrebni za rad s UPP-om/potrebni za rad UPP infrastrukture
- energana za proizvodnju električne i toplinske energije u okviru obuhvata terminala za UPP, iz koje će se toplinska energija koristiti za uplinjavanje UPP-a, s transportom proizvedene električne energije u mrežu
- sva infrastruktura izvan obuhvata zahvata terminala za UPP koja je potrebna za njegov rad (priključni plinovod za otpremu plina iz terminala za UPP u transportni sustav, magistralni plinovodi kao sastavni dijelovi transportnog sustava uključujući kompresorske stanice kojima se transportira plin iz terminala za UPP, dalekovodi, vodoopskrni sustavi, odvodnja otpadnih voda i slično).
(2) S ciljem omogućavanja prometovanja vozila i plovila pogonjenih UPP-om glavnim cestovnim prometnim pravcima, pomorskim i unutarnjim plovnim putovima Republike Hrvatske, sukladno propisu kojim se uređuje uspostava infrastrukture za alternativna goriva za mjesta za opskrbu UPP-om određeni su prometni pravci, morske luke, kao i luke unutarnjih voda za smještaj UPP infrastrukture te je za mjesto opskrbe UPP-om određena luka Rijeka koje čini infrastrukturu terminala za UPP.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Investitor
Članak 6.
(1) Za nositelja investicije projekta UPP terminala na otoku Krku određuje se društvo LNG Hrvatska d.o.o. (MB: 080733282, OIB: 53902625891) (dalje u tekstu: investitor).
(2) Investitor će realizirati projekt UPP terminala na otoku Krku kroz:
1. izgradnju terminala za UPP u dvije faze:
- izgradnja plutajućeg terminala za UPP u prvoj fazi
- izgradnja kopnenog terminala za UPP u drugoj fazi
2. izgradnju mjesta za opskrbu UPP-om u Luci Rijeka.
(3) Plutajući terminal za UPP, financiran bespovratnim sredstvima Europskog fonda CEF, investitor ne smije otuđiti u desetogodišnjem razdoblju od dana puštanja u rad terminala za UPP.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Koncesija na pomorskom dobru
Članak 7.
(1) Ovim Zakonom Vlada Republike Hrvatske, u ime Republike hrvatske, uz suglasnost Hrvatskog sabora daje koncesiju na pomorskom dobru u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene - industrijske luke - terminal za UPP, Omišalj, otok Krk, na dijelu k.o. Omišalj - Njivice, investitoru iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona.
(2) Investitor iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona utvrđuje se kao ovlaštenik koncesije na pomorskom dobru ( kopneni i morski dio) koje se daje u koncesiju u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene - industrijske luke – terminal za UPP, Omišalj, otok Krk, na dijelu k.o. Omišalj - Njivice.
(3) Ovim Zakonom daje se ovlaštenje Lučkoj upravi Rijeka da Investitoru iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona dodijeli koncesiju i zaključi ugovor o koncesiji u svrhu izgradnje mjesta opskrbe UPP-om u Luci Rijeci – ex. Petrolejska luka u svrhu omogućavanja daljnje distribucije UPP-a.
(4) Gospodarsko korištenje pomorskog dobra daje se u svrhu obavljanja energetske djelatnosti upravljanja terminalom za UPP , te će Investitor iz članak 6. stavka 1. ovoga Zakona lučke djelatnosti, kao sporedne ugovoriti sa subjektima registriranima i specijaliziranima za te djelatnosti.
(5) Područje pomorskog dobra (kopneni i morski dio) koje se daje u koncesiju u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene - industrijske luke - terminal za UPP, Omišalj, otok Krk, na dijelu k.o. Omišalj - Njivice obilježeno je poligonom određenim koordinatnim točkama izraženim u HTRS96 projekciji, kako slijedi:
Kopneni dio lučkog područja – lučkog bazena
(omeđen od točke 1 do točke 37)
TOČKA
E
N
1
345 755,59
5 008 717,28
2
345 758,87
5 008 712,20
3
345 762,28
5 008 706,91
4
345 744,28
5 008 689,95
5
345 734,02
5 008 667,35
6
345 741,41
5 008 642,84
7
345 737,09
5 008 620,35
8
345 720,20
5 008 605,50
9
345 717,62
5 008 578,17
10
345 712,08
5 008 568,01
11
345 683,96
5 008 545,35
12
345 677,01
5 008 548,30
13
345 675,43
5 008 550,51
14
345 672,98
5 008 551,47
15
345 665,21
5 008 551,05
16
345 660,46
5 008 553,33
17
345 658,61
5 008 556,75
18
345 656,09
5 008 557,57
19
345 652,96
5 008 556,01
20
345 639,62
5 008 553,79
21
345 631,90
5 008 556,03
22
345 627,33
5 008 554,71
23
345 608,81
5 008 540,50
24
345 594,19
5 008 540,32
25
345 583,47
5 008 537,13
26
345 576,82
5 008 527,69
27
345 565,14
5 008 499,51
28
345 560,75
5 008 491,42
29
345 550,51
5 008 488,51
30
345 544,34
5 008 481,97
31
345 540,10
5 008 473,28
32
345 535,32
5 008 451,82
33
345 533,53
5 008 443,81
34
345 533,12
5 008 394,51
35
345 541,19
5 008 375,22
36
345 537,97
5 008 372,49
37
345 533,39
5 008 368,60
Morski dio lučkog područja – lučkog bazena
(omeđen od točke 37, preko točaka A, B, C, D, E i F do točke 1)
TOČKA
E
N
37
345 533,39
5 008 368,60
A
345 477,72
5 008 361,98
B
345 375,22
5 008 349,78
C
345 215,67
5 008 409,80
D
345 225,74
5 008 496,14
D1
345 234,85
5 008 574,35
D2
345 610,03
5 008 935,83
E
345 640,65
5 008 895,90
F
345 686.11
5 008 824.91
1
345 755,59
5 008 717,28
(6) Površina pomorskog dobra – lučkog područja, koje se daje u koncesiju ukupno iznosi 172.820 m2, od čega je 11.298 m2 kopneni prostor, a 161.522 m2 morski akvatorij.
(7) Koncesija se daje na vremensko razdoblje od 99 godina, računajući od dana sklapanja ugovora o koncesiji .
(8) Ovim Zakonom ovlašćuje se ministar nadležan za pomorstvo da u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona zaključi ugovor o koncesiji kojim će se detaljnije urediti prava i obveze davatelja koncesije i koncesionara.
(9) Koncesijska naknada utvrđuje se kako slijedi:
-stalni dio u iznosu 2,00 kuna po metru četvornom dodijeljenog pomorskog dobra
-promjenjivi dio u iznosu od 0,02 kune po Mwh plina isporučenog u plinski transportni sustav.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Pomorski objekti za prihvat, iskrcaj, skladištenje i uplinjavanje UPP-a
Članak 8.
(1) Pomorski objekt za prihvat, iskrcaj, skladištenje i uplinjavanje UPP-a mora biti upisan u odgovarajući hrvatski upisnik.
(2) Na obvezna osiguranja i oslobođenje od plaćanja poreza na dohodak osoba ukrcanih na pomorske objekte iz stavka 1. ovog članka na odgovarajući se način primjenjuju odredbe propisa kojim se uređuje pomorstvo, a koje uređuju obvezna osiguranja i oslobođenje od plaćanja poreza na dohodak članova posade brodova u međunarodnoj plovidbi.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Izvlaštenje nekretnina
Članak 9.
(1) Izgradnja, rekonstrukcija i održavanje terminala za UPP je u interesu Republike Hrvatske.
(2) Nekretnine koje su potrebne za izgradnju, rekonstrukciju i održavanje terminala za UPP izvlašćuju se u korist Republike Hrvatske.
(3) Prijedlog za izvlaštenje terminala za UPP u ime i za račun Republike Hrvatske podnosi investitor iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Preventivne mjere za sigurnost opskrbe
Članak 10.
(1) Sukladno Uredbi (EU) 2017/1938 preventivne mjere za sigurnost opskrbe uključuju i mjere diversifikacije putova i izvora opskrbe prirodnim plinom.
(2) Realizacija projekta UPP terminala na otoku Krku identificirana je kao glavna mjera diversifikacije putova i izvora opskrbe prirodnim plinom.
(3) S ciljem osiguranja mjere iz stavka 2. ovoga članka, Agencija može odlukom odrediti visinu i način prikupljanja naknade za sigurnost opskrbe.
(4) Naknadu iz stavka 3. ovoga članka Agencija određuje na godišnjoj razini prema prijedlogu operatora transportnog sustava, a na temelju manjeg zakupa kapaciteta UPP terminala u odnosu na planirani zakup kapaciteta UPP terminala .
(5) Odluku iz stavka 3. ovoga članka Agencija donosi do 15. prosinca tekuće godine za iduću godinu.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Tajnost podataka
Članak 11.
U postupanju s podacima koji su klasificirani stupnjem tajnosti sukladno propisu kojim se uređuje tajnost podataka, primjenjuju se mjere i standardi propisani zakonskim i podzakonskim aktima koji uređuju područja informacijske sigurnosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Nadzor
Članak 12.
Nadzor nad provedbom ovoga Zakona provodi Ministarstvo nadležno za energetiku.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 13.
U skladu s člankom 7. stavkom 8. ovoga Zakona, ministar nadležan za pomorstvo dužan je zaključiti ugovor o koncesiji s investitorom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona.
Članak 14.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama« osim članka 10. stavka 5. ovoga Zakona koji stupa na snagu 15. studenog 2019. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
OBRAZLOŽENJE
Članak 1.
Članak 1. uvodno nabraja pitanja uređena Zakonom.
Članak 2.
Člankom se uređuje primjena drugih propisa.
Članak 3.
Člankom se pojašnjavaju pojedini, najznačajniji pojmovi koji se koriste u Zakonu.
Članak 4.
Člankom se utvrđuje interes Republike Hrvatske.
Članak 5.
Člankom se uređuje infrastruktura i mjesto za opskrbu UPP-om.
Članak 6.
Člankom se određuje investitor projekta UPP terminala na otoku Krku. Također, uređuje se zabrana otuđenja plutajućeg terminala za UPP u desetogodišnjem razdoblju sukladno zahtjevu Europske komisije, a što je jedan od uvjeta za dobivanje odnosno isplatu bespovratnih sredstava od Europske komisije.
Članak 7.
Člankom se dodjeljuje koncesija na pomorskom dobru svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene - industrijske luke - terminal za UPP, Omišalj, otok Krk.
Članak 8.
Člankom se uređuje pomorski objekti za prihvat, iskrcaj, skladištenje i uplinjavanje UPP-a.
Članak 9.
Člankom se uređuje izvlaštenje nekretnina za potrebe realizacije projekta UPP terminala na otoku Krku.
Članak 10.
Člankom se uređuje preventivna mjera za sigurnost opskrbe koja se odnosi na mjeru diversifikacije putova i izvora opskrbe prirodnim plinom sukladno Uredbi (EU) 2017/1938.
Članak 11.
Člankom se uređuje tajnost podataka.
Članak 12.
Člankom se uređuje nadzor nad provedbom Zakona.
Članci 13. i 14.
Člancima se uređuje prijelazne i završne odredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike