E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o stečaju potrošača

PR ILOG 1.

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo pravosuđa

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O STEČAJU POTROŠAČA

1.3.

Datum:

18. travnja 2018.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Uprava za građansko, trgovačko i upravno pravo

Sektor za propise građanskog i trgovačkog prava

Služba za opće propise građanskog procesnog i trgovačkog prava

Odjel za opće propise trgovačkog i stečajnog prava

tel: +385 1 3714 190

e-mail: daniela.santalab@pravosudje.hr

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:

 

NE

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:

 

NE

Naziv pravne stečevine EU:

2.

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Zakon o stečaju potrošača („Narodne novine“, broj 100/15., dalje u tekstu: Zakon) usvojen je na sjednici Hrvatskog sabora dana 10. rujna 2015. dvotrećinskom većinom (102 glasa za, 0 protiv i 3 suzdržana), te je stupio na snagu 1. siječnja 2016.

 

Opći cilj Zakona i uvođenja instituta stečaja potrošača je razviti sustav koji će rezultirati stvaranjem uvjeta insolventnim potrošačima za reprogramiranje njihovih obveza ili novi početak, a vjerovnicima omogućiti ravnomjerno namirenje njihovih tražbina. Posebni ciljevi Zakona su stvaranje uvjeta da se kroz neformalne (neinstitucionalne) i formalne (institucionalne) okvire postigne dogovor između vjerovnika i potrošača oko restrukturiranja postojećih tražbina, stvaranje uvjeta za odgovorno i ekonomski racionalno ponašanje potrošača te rasterećenje sustava od bezuspješnih i višestrukih ovršnih postupaka.

 

Prema podacima koje je obradila Financijska agencija, zbog neizvršenih osnova za plaćanje 31. prosinca 2017. u blokadi su bila 319.752 građana. Dug građana iz osnova iznosio je 42,76 milijardi kuna. Zadnji dan u prosincu 2016., bilo je blokirano 327.176 građana čiji je dug iznosio 41,16 milijardi kuna, godinu dana ranije, u prosincu 2015. blokirano je bilo 321.580 građana s dugom od 36,52 milijarde kuna, dok je 31. prosinca 2014. u blokadi bilo 322.498 građana, a dug je iznosio 31,06 milijardi kuna.

 

Prema podacima Financijske agencije 31. siječnja 2018.  ukupno je 80.871 građana u dugotrajnoj blokadi (blokada računa dulja od 3 godine) i čiji dug s osnove glavnica ne prelazi iznos od 20.000,00 kuna.

 

U skladu s podacima prikupljenim od Financijske agencije i Ministarstva pravosuđa o pokrenutim postupcima stečaja potrošača tijekom 2016. pokrenuto je 728 izvansudskih i 321 sudskih postupaka, a 2017. 376 izvansudskih i 377 sudskih postupaka.

 

Ocijenjeno je kako postojećim prosječnim tempom novih postupaka stečaja potrošača koji se godišnje pokreću (oko 500 izvansudskih i oko 350 sudskih postupaka stečaja potrošača godišnje) nije u potpunosti moguće ostvariti opći i posebne ciljeve Zakona.

 

Također, tijekom provedbe Zakona uočeno je kako se nedovoljan broj osoba javio za obavljanje poslova povjerenika u postupku stečaja potrošača (samo su dvije osobe upisane na listama povjerenika na svim sudovima u Republici Hrvatskoj, a za područje nadležnosti nekih sudova uopće nema osoba upisanih na listama povjerenika).

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Predmetni problem nije moguće riješiti nenormativnim rješenjima te je potrebno donijeti izmjene i dopune Zakona kako bi se riješili navedeni problemi.

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Analiza i praćenje učinaka Zakona o stečaju potrošača, Ministarstvo pravosuđa, 2017.

 

Informacija o kretanju dospjelih neizvršenih osnova za plaćanje poslovnih subjekata i građana za prosinac 2017., Financijska agencija, 2018.

 

Pregled blokiranih građana po vjerovnicima i ročnosti - stanje 31. prosinca 2017., Financijska agencija, 2018.

 

3.

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

U kratkom roku deblokirati 100.000 građana koji su u dugotrajnoj blokadi i čiji dug s osnove glavnica ne prelazi iznos od 20.000,00 kuna,  provesti jednak broj jednostavnih postupaka stečaja potrošača i stvoriti uvjete da se osigura dovoljan broj zainteresiranih i stručnih osoba koje će voditi poslove povjerenika u postupcima stečaja potrošača te na taj način ostvariti opći i posebne ciljeve Zakona.

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Uvođenjem jednostavnog postupka stečaja potrošača u kratkom roku će se deblokirati 100.000 građana (poštenih potrošača) čime će im se osigurati uvjeti za normalan život i pravo na drugu priliku.

Namjera je osigurati dovoljan broj povjerenika na svim općinskim sudovima kako bi se postupci stečaja potrošača  mogli neometano provoditi.

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

12 mjeseci

4.

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

 

Izmjene i dopune Zakona

Obrazloženje: Izmjenama i dopunama Zakona uvodi se jednostavni postupak stečaja potrošača kojim se omogućuje u kratkom roku deblokirati 100.000 građana (poštenih potrošača) čime će im se osigurati uvjeti za normalan život i pravo na drugu priliku.

Osigurati dovoljan broj povjerenika.

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

 

Obrazloženje: Nenormativnim rješenjima nije moguće postići navedeni ishod.

5.

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

DA

NE

NE

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

DA

NE

NE

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

DA

NE

NE

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

DA

NE

NE

5.1.5.

Cijena roba i usluga

DA

NE

NE

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

DA

NE

NE

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

DA

NE

NE

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

DA

NE

NE

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

DA

NE

NE

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

DA

NE

NE

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

DA

NE

NE

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

DA

NE

NE

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

DA

NE

NE

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

 

 

 

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

Nacrt prijedloga Zakona nema izravnih gospodarskih učinaka s obzirom na to da se radi o izmjenama i dopunama Zakona kojim se uvodi jednostavni (ubrzani) postupak stečaja potrošača, a čiji učinci posebno ne odudaraju od već važećeg postupka stečaja potrošača.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

DA

NE

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

DA

NE

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

DA

NE

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

DA

NE

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

DA

NE

5.1.21.

Hrvatski branitelji

DA

NE

NE

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

DA

NE

NE

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

DA

NE

NE

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

DA

NE

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

DA

NE

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

 

 

 

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

Uvođenjem jednostavnog postupka stečaja potrošača u kratkom roku će se deblokirati 100.000 građana (poštenih potrošača) čime će im se osigurati uvjeti za normalan život i pravo na drugu priliku. Na navedene skupine adresata Zakon će imati veliki učinak. Međutim, Zakon će imati učinak i na poduzetnike i druge osobe koje bi mogle izgubiti dio svojih prava, ali bez ozbiljnijeg gospodarskog učinka (kao u analizi utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.)

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

DA

NE

NE

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

DA

NE

NE

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

DA

NE

NE

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

 

 

 

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

Nacrt prijedloga zakona nema izravnih učinaka na tržišno natjecanje s obzirom na to da se radi o izmjenama i dopunama Zakona kojim se uvodi jednostavni (ubrzani) postupak stečaja potrošača, a čiji učinci posebno ne odudaraju od već važećeg postupka stečaja potrošača.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

DA

NE

NE

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

DA

NE

NE

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

DA

NE

NE

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

DA

NE

NE

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

DA

NE

NE

5.2.11.

Hrvatski branitelji

DA

NE

NE

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

DA

NE

NE

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

DA

NE

NE

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

DA

NE

NE

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

DA

NE

NE

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

 

 

 

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

Kao uz analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.

 

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

DA

NE

NE

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

DA

NE

NE

5.3.3.

Socijalna uključenost

NE

DA

NE

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

NE

DA

NE

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

NE

NE

NE

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

NE

NE

NE

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

 

 

 

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

Nacrt prijedloga zakona bi trebao imati učinak na socijalnu uključenost te bi trebao doprinijeti zaštiti osjetljivih skupina s obzirom na to da se radi o izmjenama i dopunama Zakona kojim se uvodi jednostavni (ubrzani) postupak stečaja potrošača, kojim se dio građana oslobađa od svojih obveza.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

DA

NE

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

DA

NE

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

DA

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

DA

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

DA

NE

5.3.14.

Hrvatski branitelji

DA

NE

NE

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

DA

NE

NE

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

DA

NE

NE

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

DA

NE

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

DA

NE

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

 

 

 

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

Uvođenjem jednostavnog postupka stečaja potrošača u kratkom roku će se deblokirati 100.000 građana (poštenih potrošača) čime će im se osigurati uvjeti za normalan život i pravo na drugu priliku.

 

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

DA

 

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

DA

NE

NE

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

DA

NE

NE

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

DA

NE

NE

5.4.4.

Status regulirane profesije

DA

NE

NE

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

DA

NE

NE

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

DA

NE

NE

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

DA

NE

NE

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

DA

NE

NE

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

DA

NE

NE

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

DA

NE

NE

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

DA

NE

NE

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

DA

NE

NE

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

 

 

 

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

Nacrt prijedloga zakona nema izravnih učinaka na rad i tržište rada s obzirom na to da se radi o izmjenama i dopunama Zakona kojim se uvodi jednostavni (ubrzani) postupak stečaja potrošača, a čiji učinci posebno ne odudaraju od već važećeg postupka stečaja potrošača.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

DA

NE

NE

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

DA

NE

NE

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

DA

NE

NE

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

DA

NE

NE

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

DA

NE

NE

5.4.20.

Hrvatski branitelji

DA

NE

NE

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

DA

NE

NE

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

DA

NE

NE

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

DA

NE

NE

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

DA

NE

NE

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

 

 

 

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

 

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

DA

NE

NE

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

DA

NE

NE

5.5.3.

Korištenje energije

DA

NE

NE

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

DA

NE

NE

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

DA

NE

NE

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

DA

NE

NE

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

DA

NE

NE

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

DA

NE

NE

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

DA

NE

NE

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

 

 

 

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

Nacrt prijedloga zakona nema izravnih učinaka na zaštitu okoliša s obzirom na to da se radi o izmjenama i dopunama Zakona kojim se uvodi jednostavni (ubrzani) postupak stečaja potrošača, a čiji učinci posebno ne odudaraju od već važećeg postupka stečaja potrošača.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

DA

NE

NE

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

DA

NE

NE

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

DA

NE

NE

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

DA

NE

NE

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

DA

NE

NE

5.5.17.

Hrvatski branitelji

DA

NE

NE

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

DA

NE

NE

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

DA

NE

NE

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

DA

NE

NE

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

DA

NE

NE

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

 

 

 

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

Nacrt prijedloga zakona nema izravnih učinaka na zaštitu okoliša s obzirom na to da se radi o izmjenama i dopunama Zakona kojim se uvodi jednostavni (ubrzani) postupak stečaja potrošača, a čiji učinci posebno ne odudaraju od već važećeg postupka stečaja potrošača.

 

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

DA

NE

NE

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

DA

NE

NE

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

DA

NE

NE

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

DA

NE

NE

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

DA

NE

NE

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

DA

NE

NE

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

DA

NE

NE

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

DA

NE

NE

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

 

 

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

Nacrt prijedloga zakona nema izravnih učinaka na zaštitu ljudskih prava s obzirom na to da se radi o izmjenama i dopunama Zakona kojim se uvodi jednostavni (ubrzani) postupak stečaja potrošača, a čiji učinci posebno ne odudaraju od već važećeg postupka stečaja potrošača.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

DA

NE

NE

5.6.13.

Srednji i velikii poduzetnici

DA

NE

NE

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

DA

NE

NE

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

DA

NE

NE

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

DA

NE

NE

5.6.17.

Hrvatski branitelji

DA

NE

NE

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

DA

NE

NE

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

DA

NE

NE

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

DA

NE

NE

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

DA

NE

NE

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

 

 

 

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

Nacrt prijedloga zakona nema izravnih učinaka na zaštitu ljudskih prava s obzirom na to da se radi o izmjenama i dopunama Zakona kojim se uvodi jednostavni (ubrzani) postupak stečaja potrošača, a čiji učinci posebno ne odudaraju od već važećeg postupka stečaja potrošača.

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

6.

Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

NE

Obrazloženje:

 

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

NE

Obrazloženje:

 

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

NE

Obrazloženje:

 

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

NE

Obrazloženje:

 

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje: Nacrt prijedloga zakona nema učinka na male i srednje poduzetnike s obzirom na to da se radi o izmjenama i dopunama Zakona kojim se uvodi jednostavni (ubrzani) postupak stečaja potrošača, a čiji učinci posebno ne odudaraju od već važećeg postupka stečaja potrošača.

 

7.

Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

 

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

8.

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

NE

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

NE

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

DA

 

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

NE

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

NE

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

NE

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

NE

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

NE

9.

PRILOZI

 

 

 

 

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis:

Datum:

11.

Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

 

Uputa:

 Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

 

 

 

 

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.