Logotip e-Građani
e-Građani Informacije i usluge

Filtrirajte e-usluge
Filtrirajte e-usluge
Moj profil
Moj profil
Korisnički pretinac
Korisnički pretinac
0
Prijava
Prijava
Odjava
Odjava
Prilagodba slabovidnosti
Prilagodba slabovidnosti
Ukloni prilagodbu slabovidnosti
Ukloni prilagodbu slabovidnosti
Prilagodba disleksiji
Prilagodba disleksiji
Ukloni prilagodbu disleksiji
Ukloni prilagodbu disleksiji
Veličina pisma
Veličina pisma

Veličina pisma 




OIB: null

Razina sigurnosti: 0

Novih poruka: 0

Promjena subjekta


Rezultati filtriranja

Prikaži sve rezultate

Izaberite subjekt

    E-SAVJETOVANJA

    Savjetovanja Istraživanja Pomoć
    • Često postavljana pitanja
    • Preuzmi upute
    • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
    • Kontakt
    Savjetovanja Istraživanja Pomoć
    • Često postavljana pitanja
    • Preuzmi upute
    • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
    • Kontakt

    Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o administrativnoj suradnji u području poreza

    Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti
    • OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE 0
      • Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o administrativnoj suradnji u području poreza 0


    Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o administrativnoj suradnji u području poreza

    • Ukupno komentara: 0
    • Ukupno općih komentara: 0
    • Ukupno nadopuna teksta: 0

    Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o administrativnoj suradnji u području poreza

    • Ukupno komentara: 0
    • Ukupno općih komentara: 0
    • Ukupno nadopuna teksta: 0

    OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

     

     

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1

    Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o administrativnoj suradnji u području poreza

    PRILOG 1.

    OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

    1.

    OPĆE INFORMACIJE

    1.1.

    Stručni nositelj:

    Ministarstvo financija, Porezna uprava

    1.2.

    Naziv nacrta prijedloga zakona:

    Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o administrativnoj suradnji u području poreza

    1.3.

    Datum:

    25. travnja 2018.

    1.4.

    Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

    Ministarstvo financija

    Porezna uprava, Središnji ured,

    Sektor za normativnu djelatnost i međunarodnu suradnju

    lidija.karacic@porezna-uprava.hr

    01/4809-502

     

    1.5.

    Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

    Da/Ne:

     

    NE

     

    Naziv akta:

     

    Opis mjere:

    1.6.

    Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

    Da/Ne:

     

    DA

    Naziv pravne stečevine EU:

     

    Direktiva Vijeća 2014/107/EU od 9. prosinca 2014. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području poreza

     

    2.

    ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

    2.1.

    Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

    Potrebno je poboljšati postojeće normativno rješenje kojim je uređena automatska razmjena informacija o financijskim računima.

    2.2.

    Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

    Usklađivanje s preporukama OECD-a koje se odnose na uspostavljanje pravnog okvira za učinkovitu provedbu globalnog standarda o financijskim računima te usklađivanje s pravnim okvirom za zaštitu osobnih podataka i privatnosti fizičkih osoba o kojima se izvješćuje u smislu automatske razmjene informacija o financijskim računima,  u skladu s člankom 1. stavom 5. točkom (b) Direktive Vijeća 2014/107/EU EU od 9. prosinca 2014. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području poreza,  nije moguće postići bez normativnog rješenja,  

    2.3.

    Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

    Zahtjev Europske komisije u pogledu prenošenja odredbi koje se odnose na zaštitu osobnih podataka i privatnosti fizičkih osoba o kojima se izvješćuje u smislu automatske razmjene informacija o financijskim računima u skladu s člankom 1. stavom 5. točkom (b) Direktive Vijeća 2014/107/EU EU od 9. prosinca 2014. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području poreza i preporuke OECD-a.

    3.

    UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

    3.1.

    Što je cilj koji se namjerava postići?

    Cilj je:

    - usklađivanje postojećeg normativnog rješenja s preporukama OECD-a koje se odnose na odredbe kojima je propisana automatska razmjena informacija o financijskim računima, a radi učinkovite provedbe globalnog standarda za automatsku razmjenu informacija o financijskim računima, i

     

    - usklađivanje s člankom 1. stavkom 5. točkom (b) Direktive Vijeća 2014/107/EU EU od 9. prosinca 2014. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području poreza, koji se odnosi na pravila izvješćivanja u odnosu na fizičke osobe o kojima se izvješćuje u slučaju povrede sigurnosti a radi osiguranja zaštite osobnih podataka i privatnosti fizičkih osoba o kojima se izvješćuje.

    3.2.

    Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

    Usklađenost važećeg Zakona o adminsitrativnoj suradnji u području poreza s preporukama OECD-a vezanih uz poboljšanje odredbi kojima je propisana automatska razmjena informacija o financijskim računima i sa zahtjevima Europske komisije koji se odnose na pravila izvješćivanja u odnosu na fizičke osobe o kojima se izvješćuje u slučaju povrede sigurnosti a radi osiguranja zaštite osobnih podataka i privatnosti fizičkih osoba o kojima se izvješćuje kako je propisano člankom 1. stavkom 5. točkom (b) ) Direktive Vijeća 2014/107/EU EU od 9. prosinca 2014. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području poreza.

    3.3.

    Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

    U III. kvartalu 2018. očekuje se donošenje normativnog rješenja.

    4.

    UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

    4.1.

    Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

    Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

     

    Obrazloženje:

     

    Važeći Zakon o administrativnoj suradnji u području poreza (Narodne novine, br. 115/16 i 130/17) uređuje administrativnu suradnju između Republike Hrvatske i država članica Europske unije, automatsku razmjenu informacija o financijskim računima između Republike Hrvatske i drugih jurisdikcija i provedbu Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Sjedinjenih Američkih Država o unaprjeđenju ispunjavanja poreznih obveza na međunarodnoj razini i provedbi FATCA-e (Foreign Account Tax Compliance Act).  

     

    Važećim Zakonom o administrativnoj suradnji u području poreza propisana je administrativna suradnja u području poreza koja obuhvaća razmjenu informacija na zahtjev, spontanu razmjenu informacija, obveznu automatsku razmjenu informacija o financijskim računima, obveznu automatsku razmjenu informacija o prethodnim poreznim mišljenjima s prekograničnim učinkom i prethodnim sporazumima o transfernim cijenama, druge oblike administrativne suradnje  e uzajamnu pomoć pri naplati tražbina po osnovi poreza i drugih javnih davanja.

     

    Izmjenama Zakona o administrativnoj suradnji u području poreza  namjerava se provesti usklađivanje s preporukama OECD-a koje se odnose na odredbe kojima je propisana automatska razmjena informacija o financijskim računima, a radi učinkovite provedbe globalnog standarda za automatsku razmjenu informacija o financijskim računima, te usklađivanje s člankom 1.  stavkom 5. točkom (b) Direktive Vijeća 2014/107/EU, koji se odnosi na pravila izvješćivanja u odnosu na fizičke osobe o kojima se izvješćuje u slučaju povrede sigurnosti a radi osiguranja zaštite osobnih podataka i privatnosti fizičkih osoba o kojima se izvješćuje.

    4.2.

    Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

    Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

     

    Obrazloženje:

     

    Cilj se ne može postići nenormativnim rješenjem.

    5.

    UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

    5.1.

    UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

     

    Vrsta izravnih učinaka

    Mjerilo učinka

     

    Utvrdite učinak na:

    Neznatan

    Mali

    Veliki

    Da/Ne

    Da/Ne

    Da/Ne

    5.1.1.

    Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

    NE

    NE

    NE

    5.1.2.

    Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

    NE

    NE

    NE

    5.1.3.

    Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

    NE

    NE

    NE

    5.1.4.

    Prepreke za razmjenu dobara i usluga

    NE

    NE

    NE

    5.1.5.

    Cijena roba i usluga

    NE

    NE

    NE

    5.1.6.

    Uvjet za poslovanje na tržištu

    NE

    NE

    NE

    5.1.7.

    Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

    NE

    NE

    NE

    5.1.8.

    Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

    NE

    NE

    NE

    5.1.9.

    Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

    NE

    NE

    NE

    5.1.10.

    Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

    NE

    NE

    NE

    5.1.11.

    Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

    NE

    NE

    NE

    5.1.12.

    Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

    NE

    NE

    NE

    5.1.13.

    Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

    NE

    NE

    NE

    5.1.14.

    Drugi očekivani izravni učinak:

     

    -

    -

    -

    5.1.15.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

     

     

    Utvrdite veličinu adresata:

    5.1.16.

    Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

    NE

    NE

    NE

    5.1.17.

    Srednji i veliki poduzetnici

    NE

    NE

    NE

    5.1.18.

    Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

    NE

    NE

    NE

    5.1.19.

    Radnici i/ili umirovljenici

    NE

    NE

    NE

    5.1.20.

    Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

    NE

    NE

    NE

    5.1.21.

    Hrvatski branitelji

    NE

    NE

    NE

    5.1.22.

    Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

    NE

    NE

    NE

    5.1.23.

    Udruge i/ili zaklade

    NE

    NE

    NE

    5.1.24.

    Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

    NE

    NE

    NE

    5.1.25.

    Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    NE

    NE

    NE

    5.1.26.

    Drugi utvrđeni adresati:

     

    -

    -

    -

    5.1.27.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

     

    5.1.28.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

    Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

    – veliki izravni učinak i mali broj adresata

    – veliki izravni učinak i veliki broj adresata

    – mali izravni učinak i veliki broj adresata.

    Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

    Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

    Izravni učinci

    neznatan

    mali

    veliki

    Adresati

    neznatan

    -

    -

    -

    mali

    -

    -

    -

    veliki

    -

    -

    -

     

    5.2.

    UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

     

    Vrsta izravnih učinaka

    Mjerilo učinka

     

    Utvrdite učinak na:

    Neznatan

    Mali

    Veliki

    Da/Ne

    Da/Ne

    Da/Ne

    5.2.1.

    Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

    -

    -

    -

    5.2.2.

    Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

    -

    -

    -

    5.2.3.

    Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

    -

    -

    -

    5.2.4.

    Drugi očekivani izravni učinak:

     

    -

    -

    -

    5.2.5.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

     

     

    Utvrdite veličinu adresata:

    5.2.6.

    Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

    -

    -

    -

    5.2.7.

    Srednji i veliki poduzetnici

    -

    -

    -

    5.2.8.

    Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

    -

    -

    -

    5.2.9.

    Radnici i/ili umirovljenici

    -

    -

    -

    5.2.10.

    Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

    -

    -

    -

    5.2.11.

    Hrvatski branitelji

    -

    -

    -

    5.2.12.

    Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

    -

    -

    -

    5.2.13.

    Udruge i/ili zaklade

    -

    -

    -

    5.2.14.

    Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

    -

    -

    -

    5.2.15.

    Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    -

    -

    -

    5.2.16.

    Drugi utvrđeni adresati:

     

    -

    -

    -

    5.2.17.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

     

    5.2.17.

    REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

    Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

    – veliki izravni učinak i mali broj adresata

    – veliki izravni učinak i veliki broj adresata

    – mali izravni učinak i veliki broj adresata.

    Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

    Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

    Izravni učinci

    neznatan

    mali

    veliki

    Adresati

    neznatan

     

     

     

    mali

     

     

     

    veliki

     

     

     

     

    5.3.

    UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

     

    Vrsta izravnih učinaka

    Mjerilo učinka

     

    Utvrdite učinak na:

    Neznatan

    Mali

    Veliki

    Da/Ne

    Da/Ne

    Da/Ne

    5.3.1.

    Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

    NE

    NE

    NE

    5.3.2.

    Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

    NE

    NE

    NE

    5.3.3.

    Socijalna uključenost

    NE

    NE

    NE

    5.3.4.

    Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

    NE

    NE

    NE

    5.3.5.

    Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

    NE

    NE

    NE

    5.3.6.

    Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

    NE

    NE

    NE

    5.3.7.

    Drugi očekivani izravni učinak:

     

    -

    -

    -

    5.3.8.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

     

     

    Utvrdite veličinu adresata:

     

     

     

    5.3.9.

    Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

    NE

    NE

    NE

    5.3.10.

    Srednji i veliki poduzetnici

    NE

    NE

    NE

    5.3.11.

    Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

    NE

    NE

    NE

    5.3.12.

    Radnici i/ili umirovljenici

    NE

    NE

    NE

    5.3.13.

    Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

    NE

    NE

    NE

    5.3.14.

    Hrvatski branitelji

    NE

    NE

    NE

    5.3.15.

    Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

    NE

    NE

    NE

    5.3.16.

    Udruge i/ili zaklade

    NE

    NE

    NE

    5.3.17.

    Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

    NE

    NE

    NE

    5.3.18.

    Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    NE

    NE

    NE

    5.3.19.

    Drugi utvrđeni adresati:

     

    -

    -

    -

    5.3.20.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

     

    5.3.21.

    REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

    Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

    – veliki izravni učinak i mali broj adresata

    – veliki izravni učinak i veliki broj adresata

    – mali izravni učinak i veliki broj adresata.

    Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

    Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

    Izravni učinci

    neznatan

    mali

    veliki

    Adresati

    neznatan

     

     

     

    mali

     

     

     

    veliki

     

     

     

     

    5.4.

    UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

     

    Vrsta izravnih učinaka

    Mjerilo učinka

     

    Utvrdite učinak na:

    Neznatan

    Mali

    Veliki

    Da/Ne

    Da/Ne

    Da/Ne

    5.4.1.

    Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

    NE

    NE

    NE

    5.4.2.

    Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

    NE

    NE

    NE

    5.4.3.

    Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

    NE

    NE

    NE

    5.4.4.

    Status regulirane profesije

    NE

    NE

    NE

    5.4.5.

    Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

    NE

    NE

    NE

    5.4.6.

    Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

    NE

    NE

    NE

    5.4.7.

    Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

    NE

    NE

    NE

    5.4.8.

    Odnos između privatnog i poslovnog života

    NE

    NE

    NE

    5.4.9.

    Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

    NE

    NE

    NE

    5.4.10.

    Pravo na kvalitetu radnog mjesta

    NE

    NE

    NE

    5.4.11.

    Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

    NE

    NE

    NE

    5.4.12.

    Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

    NE

    NE

    NE

    5.4.13.

    Drugi očekivani izravni učinak:

     

    -

    -

    -

    5.4.14.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

     

     

    Utvrdite veličinu adresata:

     

     

     

    5.4.15.

    Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

    NE

    NE

    NE

    5.4.16.

    Srednji i veliki poduzetnici

    NE

    NE

    NE

    5.4.17.

    Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

    NE

    NE

    NE

    5.4.18.

    Radnici i/ili umirovljenici

    NE

    NE

    NE

    5.4.19.

    Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

    NE

    NE

    NE

    5.4.20.

    Hrvatski branitelji

    NE

    NE

    NE

    5.4.21.

    Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

    NE

    NE

    NE

    5.4.22.

    Udruge i/ili zaklade

    NE

    NE

    NE

    5.4.23.

    Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

    NE

    NE

    NE

    5.4.24.

    Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    NE

    NE

    NE

    5.4.25.

    Drugi utvrđeni adresati:

     

    -

    -

    -

    5.4.26.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

     

    5.4.27.

    REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

    Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

    – veliki izravni učinak i mali broj adresata

    – veliki izravni učinak i veliki broj adresata

    – mali izravni učinak i veliki broj adresata.

    Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

    Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

    Izravni učinci

    neznatan

    mali

    veliki

    Adresati

    neznatan

     

     

     

    mali

     

     

     

    veliki

     

     

     

     

    5.5.

    UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

     

    Vrsta izravnih učinaka

    Mjerilo učinka

     

    Utvrdite učinak na:

    Neznatan

    Mali

    Veliki

    Da/Ne

    Da/Ne

    Da/Ne

    5.5.1.

    Utjecaj na klimu

    NE

    NE

    NE

    5.5.2.

    Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

    NE

    NE

    NE

    5.5.3.

    Korištenje energije

    NE

    NE

    NE

    5.5.4.

    Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

    NE

    NE

    NE

    5.5.5.

    Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

    NE

    NE

    NE

    5.5.6.

    Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

    NE

    NE

    NE

    5.5.7.

    Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

    NE

    NE

    NE

    5.5.8.

    Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

    NE

    NE

    NE

    5.5.9.

    Zaštita od utjecaja kemikalija

    NE

    NE

    NE

    5.5.10.

    Drugi očekivani izravni učinak:

     

    -

    -

    -

    5.5.11.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

     

     

    Utvrdite veličinu adresata:

     

     

     

    5.5.12.

    Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

    NE

    NE

    NE

    5.5.13.

    Srednji i veliki poduzetnici

    NE

    NE

    NE

    5.5.14.

    Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

    NE

    NE

    NE

    5.5.15.

    Radnici i/ili umirovljenici

    NE

    NE

    NE

    5.5.16.

    Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

    NE

    NE

    NE

    5.5.17.

    Hrvatski branitelji

    NE

    NE

    NE

    5.5.18.

    Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

    NE

    NE

    NE

    5.5.19.

    Udruge i/ili zaklade

    NE

    NE

    NE

    5.5.20.

    Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

    NE

    NE

    NE

    5.5.21.

    Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    NE

    NE

    NE

    5.5.22.

    Drugi utvrđeni adresati:

     

    -

    -

    -

    5.5.23.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

     

    5.5.24.

    REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

    Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

    – veliki izravni učinak i mali broj adresata

    – veliki izravni učinak i veliki broj adresata

    – mali izravni učinak i veliki broj adresata.

    Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

    Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

    Izravni učinci

    neznatan

    mali

    veliki

    Adresati

    neznatan

     

     

     

    mali

     

     

     

    veliki

     

     

     

     

    5.6.

    UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

     

    Vrsta izravnih učinaka

    Mjerilo učinka

     

    Utvrdite učinak na:

    Neznatan

    Mali

    Veliki

    Da/Ne

    Da/Ne

    Da/Ne

    5.6.1.

    Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

    NE

    NE

    NE

    5.6.2.

    Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

    NE

    NE

    NE

    5.6.3.

    Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

    NE

    NE

    NE

    5.6.4.

    Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

    NE

    NE

    NE

    5.6.5.

    Povreda prava na privatnost

    NE

    NE

    NE

    5.6.6.

    Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

    NE

    NE

    NE

    5.6.7.

    Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

    NE

    NE

    NE

    5.6.8.

    Pravo na pristup informacijama

    NE

    NE

    NE

    5.6.9.

    Drugi očekivani izravni učinak:

    -

    -

    -

    5.6.10.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

     

     

    Utvrdite veličinu adresata:

     

     

     

    5.6.12.

    Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

     

     

     

    5.6.13.

    Srednji i velikii poduzetnici

     

     

     

    5.6.14.

    Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

    NE

    NE

    NE

    5.6.15.

    Radnici i/ili umirovljenici

    NE

    NE

    NE

    5.6.16.

    Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

    NE

    NE

    NE

    5.6.17.

    Hrvatski branitelji

    NE

    NE

    NE

    5.6.18.

    Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

    NE

    NE

    NE

    5.6.19.

    Udruge i/ili zaklade

    NE

    NE

    NE

    5.6.20.

    Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

    NE

    NE

    NE

    5.6.21.

    Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    NE

    NE

    NE

    5.6.22.

    Drugi utvrđeni adresati:

     

    -

    -

     

    5.6.23.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

     

    5.6.24.

    REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

    Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

    – veliki izravni učinak i mali broj adresata

    – veliki izravni učinak i veliki broj adresata

    – mali izravni učinak i veliki broj adresata.

    Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

    Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

    Izravni učinci

    neznatan

    mali

    veliki

    Adresati

    neznatan

     

     

     

    mali

     

     

     

    veliki

     

     

     

     

    6.

    Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

    Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

    Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

    DA

    NE

    6.1.

    Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

     

    NE

    Obrazloženje:

     

    6.2.

    Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

     

    NE

    Obrazloženje:

     

    6.3.

    Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

     

    NE

    Obrazloženje:

     

    6.4.

    Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

     

    NE

    Obrazloženje:

     

    6.5.

    Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

    Obrazloženje:

     

    7.

    Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

     

    Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

    SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

    SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

     

    8.

    SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

    Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

    –veliki izravni učinak i mali broj adresata,

    –veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

    –mali izravni učinak i veliki broj adresata,

     

    u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

    Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

     

    Procjena učinaka propisa

    Potreba za PUP

     

    Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

    DA

    NE

    8.1.

    Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

     

    NE

    8.2.

    Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

     

    NE

    8.3.

    Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

     

    NE

    8.4.

    Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

     

    NE

    8.5.

    Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

     

    NE

    8.6.

    Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

     

    NE

     

    MSP test

    Potreba za MSP test

    8.7.

    Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

    DA

    NE

    8.8.

    Provođenje MSP testa

     

    NE

    8.9.

    Provođenje SCM metodologije

     

    NE

    9.

    PRILOZI

     

    NE

     

     

    10.

    POTPIS ČELNIKA TIJELA

     

    Potpis: dr.sc. Zdravko Marić, ministar financija

    Datum: 25. travnja 2018.

    11.

    Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

     

    Uputa:

     Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

     

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1





    Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.